Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Tak, jest pomysł. Do sprawdzenia wiązka od kostki gruszki na długości ok 1 m. Na tym odcinku lubią przecierać się kable w tej otulinie.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Wbij 3 bieg i od dołu obrotów (1500) zacznij się rozpędzać dynamicznie do 4000-4500 obr. Jak wyrzuci Ci turbinę, to albo masz zapieczoną geometrię albo coś z zaworem overboost. Załóż strzykawkę z wężykiem na gruszkę od turbo i rób podcisnienie. Sztanga powinna ładnie pracować w całym zakresie, jeśli nie, to zapieczona.
Witam. Mecze sie z volvo v50 2.0d 136km 2005r. Auto mocno faluje przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu wszystkiego doszedlem wkoncu ze faluje podcisnienie na zaworku sterujacym gruszka. Wymienilem zawor na oryginalny no i bez zmian. Podmienilem nawet potencjometr na gruszce turbiny, nic to nie dalo. Podcisnienie na dojsciu do zaworka ok. Patrzylem czy...
Miałem w takim przypadek że przewód vacum pod wpływem temperatury się zatykał. Zdarzają się rozszczelnienia na zasobniku vacum. Omiń wszystko poza zaworkiem od gruszki turbiny.
Witam po regeneracji turbiny chodzi ok ale przy lekkim przyspieszaniu szarpie przy jezdzie stają predkoscia tez zachowuje sie jakby ktos dawal i puszczal gaz przy ostrym pzyspieszaniu jest ok po dluższej jezdzie wyłacza turbine
Volvo V50 diesel 2.0, 136 KM. Od paru miesięcy męczę się z tematem: duża turbo dziura — turbo załącza się powyżej 2 200 obr./min. Auto pali od strzała, zero błędów. Filtry wymienione, przepływomierz podmieniony i dalej to samo. Układ podciśnień szczelny. AI: Był sprawdzany lub podmieniany elektrozawór sterujący turbiną (np. N75)? Nie. AI: Sprawdzana...
Mam Volvo 460 silnik 2.0 rocznik 95 problemów mam można powiedzieć trzy. Pierwszy problem podczas jazdy odczuwa się szarpanie na ogół na wszystkich biegach ale tylko przy obrotach 1900 ten problem jest zawsze.Drugi problem pojawia się gdy jest wilgoć pada deszcz a najgorzej po przejechaniu przez kałużę samochód szarpie falują obroty i gaśnie ale z ponownym...
Witam, posiadam samochód Vovo V40 kombi, 1,9 TD z 2004r, ostatnio na trasie silnik zaczął strasznie kopcić, efekt rozbiegania silnika, rozkręciłem dolot do turbiny i okazało się, że turbina jest zajechana. Zamówiłem regenerowaną turbinę, założyłem, auto odpaliło i pracowało normalnie, jak zacząłem jazdę próbną to ujechałem 20 metrów i auto znowu się...
Jak podłączyć silnik żeby sprawdzić, czy nie jest spalony? Silnik jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7648903000_...
Problem polega na tym że silnik utrzymuje około 480 obrotów na biegu jałowym. na wyższych obrotach nie ma żadnych problemów ma moc itp. Przy przegazowaniu gdy silnik już schodzi na wolne obroty potrafi zgasnąć. Podejrzewam silniczek krokowy ale nie wiem jak mogę go sprawdzić (po wymontowaniu wygląda na sprawny ale nie wiem jak sprawdzić czy się wysuwa,...
Witam serdecznie. W posiadanym przeze mnie samochodzie Volvo V70 pierwszej generacji z silnikiem 2.5 TDI VW pojawił się problem ze sterowaniem turbosprężarką. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika i auto straciło zdolność przyspieszania. Po podłączeniu pod komputer pojawiły się dwa błędy, mianowicie - błąd elektrozaworu turbiny - błąd elektrozaworu...
Witam. Oto 2 zdjęcia (jedno przed odpaleniem, jedno jakieś 5 sekund silnik pochodził - czemu tak krótko - o tym potem...) http://obrazki.elektroda.pl/3857115200_1... Po 5 sek: http://obrazki.elektroda.pl/6087257300_1... I tutaj wyjąsnienie czemu tak krótko, i zarazem pytanie: JAK uszczelnić "wąż" powrotny - zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/3718323100_1...
Witam serdecznie. Dostałem dziś takie Volvo do zerknięcia, padła turbina, zregenerowali w serwisie, mocy nadal brak. Filtr DPF rzekomo wyczyszczony przez serwis, komputer nie wykazuje błędów, w serwisie położyli na to kij. Wąż od turbo puchnie, lecz słabiutko. Oleju nie bierze, nie dymi. Przy zwiększaniu obrotów (pedał na maxa w podłodze) przy ok. 3...
Dzień dobry, Mój pierwszy post także z góry przepraszam jeżeli odgrzewam kotleta, bądź w złym miejscu opisuje problem. Moje auto Volvo C30 2.0 diesel rocznik 2006 wczoraj miałem awarie, a mianowicie Podczas jazdy szarpnięcie i gwałtowny skok obrotów na maxa i trzyma jakieś 3-5sek. po czym opada z powrotem na dol. zanim stoczyłem się na pobocze i wyłączyłem...
Witam, mam problem z Volvo V50. Świeci Check błąd p001778 czyli błąd położenia wału do wałka wydechowego. Rozrząd sprawdzony dwa razy na blokady i jest na pewno dobrze. Zmienne fazy rozrządu wariatory nowe. Czujniki wałków sprawne a samochód informuje o błędnym położeniu wałka wydechowego. Czy ktoś miał podobny problem w tym silniku ecoboost 1.6? To...
Witam, mam problem który od dłuższego czasu jest dla mnie zagadką nie do rozwiązania. Problem pojawił się po podłączeniu spawarki do auta w celu pospawania mocowania wydechu. Auto straciło doładowanie a na blacie wyskoczyło "usterka układu silnika". Po podłączeniu auta do interfejsu wyrzuciło błąd P0047 Turbocharger/Supercharger Boost Control Circuit...
Witam. Proszę doświadczonych kolegów o rade. Kupiłem niedawno volvo C30 1,6D 109KM i przy jeździe powyżej 140km/h kilka razy złapało tryb serwisowy. Generalnie auto zaczęło zwalniać i straciło moc jednak żaden komunikat ani błąd nie został wyświetlony. Podłączyłem też komputer przez OBD i także żadnych błędów. Auto ładnie przyspiesza, spokojnie ciągnie...
Witam Mam VW LT 2,5 tdi mam problem taki ze nie chce sie wogole wysunac gruszka od turbiny i sie nie załacza. Pare dni wstecz miałem tak ze sie rozłaczała przy 100km/h teraz juz wogole nie chce. Podłaczałem sie komputerem zadnego błedu nie ma. turbo wyciagłem zeby sprawdzic czy chodzi łopatka w srodku od turbo wszystko jest dobre. wezyki wszystkie sprawdziłem...
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Panowie walczę nadal z tym volvo i sytuacja wygląda następująco. Podmienione są obydwa czujniki (na kolektorze i na rurze do chłodnicy), podmienione obydwa zawory sterujące przy turbo, mam podciśnienie na jednej z gruszek, cały dolot szczelny. Sprawdziłem go dymiarką i powietrzem dmuchając do ok 1,5 bar. Nie wiem co z tym dalej robić. Jak działają te...
Ok, a zatem idę to sprawdzić, ale skoro w przewodzie do EGR jest podciśnienie to i pewnie przy gruszce będzie, ale sprawdzę to dla świętego spokoju.
Bardzo dobre pytanie. Tak mierzy na pewno ponad 3000 mbar, bo podczas testów i regulacji gruszki góra-dół udało mi się uzyskać żądane 2 bar, nawet 2.05 bar, ale turbina podczas testów nie wytrzymała presji i urwało wirnik. Po założeniu 2 turbosprężarek ciśnienie doładowania nie zmieniło się, dalej max 1,6 bar. Zmieniło się tyle, że te 1,6 bar uzyskuje...
Zaworek jest zasilany z sterownika na pewno . Przewody obydwa biegną do sterownika i są całe . Sterowanie odbywa się po przez PWM i zwykłym miernikiem ciężko coś zmierzyć. Jest jeszcze jeden element który bierze udział w wysterowaniu zaworka N75 a jest to czujnik kopiowania turbo, ten na gruszce turbiny. Niech kolega poda jakie błędy w ECU są widoczne.
Witam posiadam volvo v 70 d5 silnikiem 2400 z roku 2004 automat . Mój problem polega na tym ze wymieniałem poduszki silnika i wężyki pod ciśnienia po założeniu ich pojawił się problem braku mocy nie unosi się gruszka turbiny ani sztanga nie wiem co się stało proszę o pomoc z góry dziękuje . Pozdrawiam
Warto przyjrzeć się turbinie czy geometria pracuje w całym zakresie i czy gruszka jest sprawna. To że silnik pracuje nie równo wiadomo przyczyn jest dużo między innymi zawór EGR może być do wyczyszczenie lub się przycina.
Westgate jest w korpusie gorącej strony turbosprężarki. Do niego jest przyczepione cięgno od gruszki. A wężyk od gruszki idzie do kolektora ssącego. Możesz odczepić ten wężyk i strzykawka sprawdzić czy jak wciśniesz tam powietrze to czy się ruszy dźwignia. I te 4500 obr to w czasie jazdy czy na postoju? Dobrze by było wpiąć manometr w dolot i zobaczyć...
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: http://obrazki.elektroda.pl/9432666400_1...
V40 2015 2.0 D4 biturbo D4204T14 Błędy: ECM-P02CB00 Turbocharger/Supercharger "B" Underboost Condition. ECM-P226200 Turbocharger Boost Pressure Low. Auto do 2100-2300rpm ma pełna moc, jedzie elegancko, ciśnienie doładowania rzeczystwie pokrywa się z zadanym. Problem pojawia się powyżej 2400 2500rpm gdy mają pompować obie turbinki .Układ szczelny, oba...
Znalazłem coś takiego za 350 zł. https://m.ebay.co.uk/itm/TURBO-CORE-CART... No to teraz moje pytanie, na czym polega ta regulacja ? Muszę odczytać jakie logi i regulować na gruszce ? Oczywiście jeżeli środek - turbinka jest wyważona.
sprawdzenie gruszki turbiny sprawdzenie gruszki ustawienie gruszki turbiny
sharp pomarańczowa odkurzacz dyson problemy poziomowania actros
interfejs diagbox ładowarka bosch
Mercedes T2 – naprawa wywrotki, diagnostyka hydrauliki, PTO, pompa, siłownik, Hyva, Meiller Scania S 450 EMS 8430 - Problemy z czujnikiem NOx i układem paliwowym