sprawdź przewód od gruszki.
Witam... Jak Ci "lecą" te kanały to odłącz w tym momencie mikrofon - czy przestają "latać"? Jeśli tak to cały mikrofon do sprawdzenia...
Najprostszym wydaje się uszkodzenie gruszki. Zdemontuj wężyk i spróbuj sprawdzić czy trzyma membrana.
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Napięcia mierzymy do minusa zasilania. Sprawdź te napięcia i elementy: http://obrazki.elektroda.pl/5271577400_1...
To coś od turbiny. Posprawdzaj, czy nie odłączył się jakiś wężyk od podciśnienia. Dodano po 1 Koniecznie sprawdź wężyk od gruszki.
Sprawdź czy na pinie 7 jest napięcie 5V. Krzysztof
Zawór n75 jeszcze do sprawdzenia
Sprawdziłeś jak zachowuje się cięgło gruszki gdy faluje? Może być wiele rzeczy, wykończona pompa, przycinające sie wtryski, zapchany wydech.
jeżeli po opaleniu ciegno gruszki nie zostaje wciągnięte to weź kawałek wężyka podłącz do gruszki i zassaj ustami, tak sprawdzisz czy membrana jest szczelna. Jeżeli jest szczelna i wszystkie podciśnienia są dobrze podłączone i szczelne, a grucha dalej nie idzie to geometria jest zasyfiała i stoi.
TTI TCB 770 - mikrofon . 1-niebieski,2-biały,3czerwony,4-żółty,5-... - patrz od czoła wtyku ,na numeracje pin.
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Poszukaj procedury wymiany "gruszki" Tam jest czujnik położenia i jego należało by sprawdzić w pierwszej kolejności.
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
Trzeba wziąć szkło powiększające, miernik i sprawdzić przejście od gniazda mikrofonowego dalej w stronę radia. Może pękła ścieżka, odpadł jakiś element. M
5 pinowy http://www.cbradio.cz/doc/President/Tayl... 6 pinowy http://www.cbradio.cz/doc/President/Tayl... Proszę zapoznać się z zasadami zamieszczania zdjęć i obrazków i zmienić post. Nie kasować wpisu moderatora. /c2h5oh/
Po prostu po wciśnięciu PTT radio będzie nadawać na jednej. Obstawiam Baofeng UV-82. Wiele też zależy od samego mikrofonu.
CZy ty tam masz kwarc 10MHz czy 10.240 bo to istotna różnica? Sprawdź jaki filtr kwarcowy jest zastosowany na pośredniej i wtedy z wyliczeń można się zorientować jaki rzeczywiście tam powinien być kwarc. Jestem raczej pewny (choć nie sprawdzałem na schemacie), że powinien tam być 10.240MHz. Dodano po 11 Teraz ściślej dotarłem do schematu i tak: Przy...
Danita 3000 była już omawiana na Elektrodzie. Schemat za darmo ściągniesz stąd: http://www.razyboard.com/system/morethre...
Poczekajmy na opinię kolegi Rezystor240b:) Chwalił i posiada. Witam, witam. Radio UV-5R. 1. pracować w zakresie Walkie Talkie, tak abym mógł rozmawiać z ludźmi którzy będą mieli swoje radia Pracuje w zakresie 70cm, popularny i lubiany zakres PMR. Czyli Walkie Talkie. 1a. PTT wymagane Model UV-5R to posiada. 2. mieć możliwość podłączenia do radia gruszki...
powitac :D
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... a tutaj cała "serwisówka": http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Oplot- 1 Czarny-4 Niebieski-2 Czerwony-3 Jeżeli po takim podłączeniu nadawanie nie będzie działać , należy zamienić niebieski z czerwonym. Pozdrawiam bas.
Sprawdzałeś czy na innym radiu pojawia się "nośna" ewentualnie podłącz swr i pomierz moc. Jeśli jest "nośna" to brakuje modulacji i może to być przerwa na kablu od gruszki lub sam mikrofon .
Tu znajdziesz wartosci kondensatorow. A do s-mini mikrofon elektretowy a nie dynamiczny. Post był raportowany. Schemat jest na forum.
Wyczyściłeś Map sensor ,gruszka turbiny sprawdzona ?, jak porusza się sztanga gruszki?, doloty sprawdzone-szczelne?, w jakim stanie wydech ,ciśnienie paliwa zmierzone oraz ciśnienie pompy paliwa,
Witam. To końcówka nadajnika. wiem o tym ale dla czego radio ma mniejszy pobór prądu niż wcześniej gdy dobrze działało? Jest takie pojęcie, że tranzystory mocy w.cz. ale i m.cz. są tranzystorami wielo-emiterowymi. Znaczy to, że aby uzyskać MOC z takiego tranzystora to konstrukcja jego polega na tym, iż : - kolektor - jest bezpośrednio "przymocowany"...
Kompresor, taki jaki jest na stacjach benzynowych. Lub samochodowa pompka nożna.
1 - biały 2 - czarny 3 - czerwony 4 - niebieski 5 - masa (ekran) 6 - nie podłączony http://obrazki.elektroda.pl/4595482000_1... Instrukcja ze schematem: [url=http://www.alan-uk.com/cb/manuals/9...
Po kolei: 1-biały 2-masa 3-żółty 4-czerwony Ale proponuje zamienić miejscami biały z żółtym w mikrofonie-dlatego że żółty kabel jest otoczony ekranem co poprawnie wpłynie na jakość modulacji. Czyli musisz zrobić tak:w mikrofonie zamień miejscami żółty z białym kablem a następnie polutuj wtyk tak: 1-żółty 2-masa 3-biały 4-czerwony
Trzeba sobie kupić kabel, gniazdo, wtyczkę i zrobić. 10 minut roboty. Michał
w mikrofonie masz wszystko rospisane więc w radiu robisz tak. Znajdujesz w gnieżdzie mikrofonu pin z masą. bierzesz w dłoń coś co będziesz mógł w te piny wkładać ( ja mam ostrą pensete). Do masy jeden koniec, a drugi po koleji w każde gniazdo. Kiedy pojawi się szum w głośniku to znaczy że znalazłeś RX, jeśli zaświeci się kontrolka TX znazazłeś nadawanie....
Nie, bez gruszki będzie absolutna cisza :) Rozbierz ją, weź multimetr i przedzwoń żyły przewodu czy któraś nie ma przerwy.
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Dokładnie . Czerwony w miejsce białego i niebiesko biały bedzie jako plus. Jeśli by nie działał mikrofon to ewentualnie zamienisz plus z minusem w minijacka. Ale powinno być ok.
Witam. No raczej nie bardzo, jest to schemat połączeń bez podanej wartości kondensatora ... Jak to nie widzisz kondensatora o wartości "widocznej" 0.001 co odpowiada to 1nF . http://obrazki.elektroda.pl/9392735900_1... Opornik, o którym wspominasz to był element zmniejszający napięcie na wkładce "pojemnościowej" dla zmniejszenia jej czułości....
Brak masy przy antenie, uszkodzony ekran przewodu od mikrofonu. Michał
Powinieneś znaleźć na radio.org.pl
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Jeśli kabel jest oryginalny od MK3 K6122 to ma być: 1. masa (oplot zielonego) 2. zielony 3. czerwony 4. czarny
"Gruszka" to ferryt założony na kabel. Służy jako filtr przeciwzakłóceniowy. Jak pozbędziesz się jednej i skrócisz kabel to nie powinno być widać różnicy.
Aby prawidłowo podłączyć kolorki żył do wtyku mikrofonowego - musisz rozkręcić obudowę mikrofonu i tam zobaczysz jaki kolor do czego służy. Witam. Dość często kolory te nie są "kompatybilne" z żadnymi "zasadami" ich podłączeń. W Chnach jest kilku producentów i na 100% jeden z nich lutuje inaczej niż pozostali. Jednego możesz być pewien, że wyprowadzenia...
Wiesz co sprawdź jeszcze ? Sprawdź sterowanie gruszki na turbo i samą gruszkę. Bo być może się zacina. To tak by było np. przy przeładowaniu bo już to przerabiałem. Jak sprawdzić tą gruszkę? Myślałem też o kupnie nowej gruszki z możliwością zwrotu, tak jak to robiłem z nowym MAP i przepustnicą ale nie wiem jaki jest jej numer serwisowy, a w katalogu...
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Najpierw ogarnij p0033 sprawdź podciśnienia do gruszki, być może fap zabity sadzą albo upaliło rurki od ciśnienia różnicowego.
Działa to jak piszesz , zwieraniem PTT do masy . W mikrofonie nie ma jakichś specjalnie wyspecjalizowanych układów . Możesz nawet zastosować wkładkę pojemnościową . Tylko uważaj bo na gnieździe mikrofonu jest wyprowadzone napięcie zasilania i niechcący można coś uwalić . Mam takie jedno na warsztacie (TK709) ukatrupione właśnie w ten sposób .
Dzięki za te podpowiedzi zamówię jutro ten zawór (sterujący podcisnieniami na biturbo pierburg) zrobiłem mu nawet foto 😅 (w załączeniu ) i zobaczymy. Jak będę go wymieniał to mogę dmuchnąć w te przewody podciśnienia i sprawdzić czy gruszki chodzą ???
Coś nie tak z ciśnieniem doładowania. Trzeba by sprawdzić czy do gruszki po zapaleniu silnika dochodzi podciśnienie czy grucha szczelna. Jak będzie ok to turbo wyjęcia i oglądnięcia na stole. PS Jaki kod silnika?
W taki mukładzie do sprawdzenia podciśnienie do gruszki a następnie ustawienie gruszki ten typ gruszki musi być ustawiony bardzo precyzyjnie .
Nie wiem, ja się nie bawię w żadne podmianki i czyszczonka, pierwsza rzecz jaką robię przy błedzie 575 i pokrewnych to zrobienie loga dynamicznego grup 11 i 8. Wtedy mam czarno na białym czy przeładowuje czy niedoładowuje, i ograniczam prawdopodobne miejsca problemów. Sprawdzenie większości rzeczy w układzie doładowania w 1.9 tdi to godzina, góra dwie...
To podziękuj koledze ociz. On Ci właśnie dokładnie o tym pisał! No i nie dziękuj kolegom, co tu tyradę zrobili na temat "gruszki" i ciepłego powietrza, bez którego ten silnik nie chodzi...
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
A i owszem, miałem z tym czymś do czynienia. Z uwagi na moje kalectwo ( mam tylko dwie ręce ) nie mogłem sensownie obsługiwać tego specjalistycznego urządzenia. Zdjąłem więc gruszkę i wnusia ma ją do psikania wodą w czasie kąpieli. Innych zalet nie znalazłem.
Na stronie 2 w schemacie są rozpisane złącza gniazda i wtyczki, kolory żył tez podane.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
Gruszka na podciśnienie powinna pracować góra dół 12-15mm. Sprawdź podczas jazdy parametry doładowania czy jest prawdłowe.
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Zapytaj o wkładkę dynamiczną ( głośnik ) do słuchawek telefonicznych, kwestia tylko wpasowania " mechanicznego" do obudowy, lub prosta przeróbka na wkładkę elekretową. http://obrazki.elektroda.pl/9751461300_1...
Część. Tam jest geometria więc vac potrzebne do pełnej mocy. Sprawdź czy po odpaleniu zaciąga do końca gruszkę. Jak nie to coś z podciśnieniem. Regulacja gruszki jak coś to od dołu raczej. Możesz jeszcze bezpośrednio podciśnienie podpiąć do gruszki.. i tak zerknąć.
Wymieniłem cały układ paliwowy w komorze silnika: nowe przewody paliwowe (mocno osadzone, solidnie zaciśnięte), filtr paliwa (nieoryginalny, taki już był, więc pewnie nie bez powodu), gruszkę i zawór zwrotny. Zawór zwrotny kupiłem, bo podejrzewałem, że stary był uszkodzony, ale okazał się sprawny, więc zamontowałem jeden przed pompą, drugi przed filtrem....
1 - masa 2 - mikrofon 3 - N.C. 4 - RX 5 - TX
No dobra, a jak go można sprawdzić?
Przy turbinie jest gruszka i cieniutki wężyk. I ten wężyk poprowadzi cię aż do vacum pompy przejrzyj skrupulatnie wszystkie, jeśli okażą się ok to trzeba sprawdzić gruszki do których wężyki dochodzą tu już przydałby się przyrząd.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Miałem gdzieś taki schemat serwisowy poszczególnych firm, jak znajdę, to tu podłączę, pozdrawiam
Podciśnienie przy zaworze gruszki sprawdzone?
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
Witam. Poszukuję informacji nt. tego urządzenia diagnostycznego. Chodzi mi o to czy da się tym urządzeniem wprowadzić auto w taki tryb diagnostyczny jak w VCDS. Mianowicie chodzi mi o kanał 11 silnik tdi i sprawdzenie działania gruszki od turbosprężarki. W VCDS ustawia sie kanał 11 i przechodzi sie w BS i wtedy gruszka od turbosprężarki pracuje naprzemiennie...
Sprawdź wtyczkę od gruszki zmiennej geometrii turbiny. Wynik ją, podegnij piny, psiknij kontaktem sprayem. Mocno dociśnij, żeby na pewno się dopięła. Można ręką spróbować ruszyć parę razy sztangę od zmiennej geometrii. Ewentualnie jeszcze zobaczyć, czy gruszka trzyma ciśnienie. Te opiłki najprawdopodobniej są pompy wstępnej umieszczonej w zbiorniku....
Masz dziwne podejście, z jednej strony piszesz Wg sprawzalem,uchyla się ale przy dość dużym ciśnieniu 0,8 0,9b. gdzie w AGU doładowanie jest na poziomie 0,5b a dalej szukasz problemu gdzieś zupełnie indziej... Odepnij wężyk od gruszki z połączenia z N75 na chwilę i zobacz jak auto jedzie. Ogólnie ten przedmuch przy turbinie też bym uszczelnił, żeby...
Witam. Użytkowałem przez jakiś czas cb, w czasie jazdy zaczęło "pyrczeć" z głośnika (zero zapachu takiego jakby się spaliło czy coś), po naciśnięciu gruszki przez jakiś czas chodziło, potem znowu to samo aż do naciśnięcia przycisku na gruszce. Co to może być? Radio było gorące, po jakichś 30 minutach może godzinie przerwy (zaczynało burczeć po jakichś...
Midland 1000 :?: bez podłączonej gruszki O jakim my radiu w ogóle mówimy?
Witam ! 4-żółty , 6-fioletowy (środkowy).
Mikrofon Alan 18
Witam. Abyś mógł odbierać bez użycia "mikrofonu" musisz zewrzeć na stałe : GND - pin 1 z Głośnik - pin 4 . http://obrazki.elektroda.net/37_12613097... Pozdrawiam. PS. Brak modulacji może być spowodowany brakiem mikrofonu pojemnościowego (mikrofon dynamiczny się nie nadaje).
Sprawdź podciśnienia do sterownika podciśnień tam jest taki w wieloma podciśnieniami czarny moduł, jeśli będą wszystkie ok to trzeba sprawdzić gruszki które są sterowane podciśnieniami . Jeśli będą ok sam moduł padł lub geometria turbiny się przyciera lub jeszcze może być nieszczelność na dolocie .
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Teraz pytanie czy jak gruszka nie chodzi to po dodaniu gazu do 3tys przewody od intercoolera powinny być twarde Jak gruszka nie zaciąga sztangi to praktycznie nie ma doładowania. Najłatwiej sprawdzić podciśnienia wakuometrem, ale możesz spróbować podać na krótko podciśnienie na gruszkę kawałkiem wężyka bezpośrednio z króćca wakupompy
Jak na silniku masz gruszkę to pompy nie ma.
zacznij od sprawdzenia gruszki i kabla,może jest uszkodzona wkładka od mikrofonu,następnie sprawdź końcówkę mocy i tranzystor sterujący.
Witam, Mam problem z nadawanie w CB radiu. Myślałem, że to gruszka do nadawania siadła i podłączyłem inną ale problem nadal występuje. Jakieś pomysły macie co to może być?
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Tak, jest pomysł. Do sprawdzenia wiązka od kostki gruszki na długości ok 1 m. Na tym odcinku lubią przecierać się kable w tej otulinie.
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
Sprawdź w okolicach "gruszki" czy nie ma nieszczelności. Czy przy tych 25l po pompowaniu gruszką zapala i czy gruszka generalnie jest twarda tzn. czy jest w niej paliwo.
a jak odpala w ogóle? normalnie? pracuje równo na wolnych obrotach? czy nim telepie? dymi na szaro-biało? bo mi to wygląda na zapowietrzoną pompę wtryskową, ja bym wziął bańkę 5l ropy, wziął 3 wężyki, powrót do bańki, zasilanie do gruszki i z gruszki do bańki i napompował porządnie gruszką i odpalił. jak nie masz gruszki to kup, kosztuje grosze
Sprawdź podciśnienie do gruszki przy turbinie.
Koło filtra powinna być gruszka, przed odpalaniem napompuj gruszką paliwo przez jakieś pół minuty i sprawdź, jak odpali. Akumulator jest wystarczający, pytanie jak z kondycją rozrusznika. Świece w lecie nawet się nie uruchamiają przed odpaleniem. Chociaż przy silniku zdechlaku można wspomóc odpalanie ręcznie wysterowując świece, może być to tanie tymczasowe...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
W wężyk jak już coś to nie dmuchaj tylko zaciągaj ustami wtedy gruszka powinna ciągnąć sztangę zmiennej geometrii. Tak możesz sprawdzić szczelność gruszki. Tak samo możesz ale w twoim przypadku bardziej z kanału sprawdzić. tj. jedna osoba w kanale patrzy na sztangę gruszki, druga uruchamia silnik, osoba w kanale obserwuje czy po uruchomieniu silnika...
Rada co do gruszki. Rozbierz mikrofon i przetnij zworkę co tam jest na płyteczce. Spróbuj ruszyć delikatnie rdzeniem (lewo, prawo o milimetr) w VCO może ruszy. Driver najlepiej podstawić ze sprawdzonego wcześniej radia. Sprawdz raz jeszcze końcówkę mocy, najlepiej wylutuj i wykonaj pomiary. Sprawdz elementy filtra pomiędzy driverm a końcówką.
Po frezowaniu gniazda resztki wyciągam odkurzaczem mam dorobioną końcówkę. Pytam bo przed i za gruszką mam powietrze w układzie paliwowy przed każdy odpaleniem (przed i za gruszką). Sprawdź gruszkę może jest gdzieś nieszczelna(połączenia).
częstym problemem na rozgrzanym silniku jest wyginający się kolektor wydechowy nie jest to jakaś filozofia sprawdzić taki objaw
jak masz gruszke to raczej nie masz pompki w baku, nie chce ci zapalic czy co chcesz osiągnąc, pompuj gruszka i wtedy naciśnij ten odpowietrznik
Właśnie mechanik to sprawdzał te parametry twierdzi że są ok,Ja nie mam komputera żeby to sprawdzić,muszę zakupić jakiś interfejs, Tak do podcisnienia idzie wezyk z gruszki, Samochód normalnie przyspiesza.
albo źle wyregulowana sztanga od gruszki albo podciśnienie za słabe do gruszki https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY... https://www.youtube.com/watch?v=m8YZoYOl...
sprawdzenie gruszki turbiny gruszki mercedes radio gruszki
bd243 bd244 wzmacniacz moduł zasilający bosch sterowanie rolet zewnętrznych
kenwood schematy ecc85 przestrojenie
Napięcie aparatu zapłonowego Suzuki Swift II Kostka 13-pinowa do przyczepy - normy i funkcje