Sprawdź komutator i jego szczotki.
Sprawdź szczotki i komutator. Po prostu otwórz silnik i zobacz czy szczotki nie są zużyte, bo prawdopodobnie są...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
komutator i szczotki sprawdziłem wizualnie i wyczyściłem. W jaki sposób sprawdzić kondensator? Nie ma kondensatora. Wtyczka "silnikowa" przy module, do sprawdzenia.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
To dziwne. Takie układy zamyka się w zwykłym łączniku beż żadnych dławików. Sprawdź szczotki oraz komutator w tej wiertarce.
Szczotki sprawdziłeś? Komutator też trzeba obejrzeć. Nic nie napisałeś na ten temat to ciężko coś stwierdzić. Kto wie może się wirnik spalił ale podałeś za mało informacji.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Silnik - wyczyścić komutator. Sprawdzić szczotki.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Spróbuj przeszlifować komutator i wymienić szczotki, przydało by się też sprawdzić wirnik ale bez magneśnicy będzie ciężko.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
a sprawdzili silniczek? komutator? szczotki? duzo zaoszczedzisz z wymiana samego silniczka?
Witam!po 1)sprawdzić długość szczotek-jeśli zbyt krótkie wymienić na oryginalne lub dobre zamienniki 2)Jeśli szczotki upalone a dość długie wziąć papier na płótnie gramatura220 i doszlifować docinając papier na prawie całej szerokości komutatora zgodnie z obrotami silnika czyli zgodnie ze wskazówkami zegarka3)sprawdzić czy na komutatorze są nacięcia...
Szczotki do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Komutator wygląda dobrze? Wirnik daje się obrócić palcami?
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
I tak jak piszesz jest silniczek"do luftu"to na Twoim miejscu bym go rozebrał,sprawdził komutator,szczotki ,wymył i nasmarował łozyska lub panewki. Nic nie piszesz jak ciężko sie obraca kręcąc ręką wirnik.
wyciąg silnik i sprawdź komutator oraz szczotki. Mogły się skończyć albo zawiesić.
Szczotki masz do wymiany, do tego należy wyskrobać działki komutatora - syf ze szczotek pomiędzy nimi. Do tego wirnik chyba tarł już po obudowie - łożyskowanie do sprawdzenia.
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Jeśli "ponownie" spaliły Ci się szczotki to zwróć uwagę na komutator. Szczotki nie powinny się "palić".
Są dwie rzeczy. Pierwsza to sprawdź czy szczotki dobrze dolegają do komutatora. A druga część raczej do wymiany to przełącznik lewo/prawo. Dostaniesz go w każdym serwisie za pare groszy.
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Na górny zacisk 7 i 8 podpinam wyjście z prądnicy ( faza i N), na zaciski F2 i F1 podpinam analogicznie F2 i F1 z zacisków na tabliczce czyli F2( A2/D2) i F1, To ma szansę zadziałać jeżeli wirnik będzie miał na tyle magnetyzmu szczątkowego, że wygeneruje napięcie minimalne potrzebne do pracy regulatora. co z pozostałymi zaciskami A1 i D1? Czy one zostają...
Szczotki były jakiej długości, że podjąłeś decyzję o ich wymianie? Całkiem niedawno był temat również o pralce Beko gdzie autor nie sprawdził czy szczotki pracują swobodnie w prowadnicach i mimo wymiany nie miały styku z komutatorem.
Są jak najbardziej wymienialne, typowe naciąganie na kasę, kup silnik więcej zapłacisz :)
Jeżeli wszystko poskładałeś dobrze, szczotki przylegają to spokojnie możesz. Na obniżonym napięciu podłącza się w celu dotarcia, choć i to nie jest zawsze konieczne.
Sprawdź czy szczotki mają kontakt z komutatorem (możliwe zawieszenie) i sprawdź czy do szczotek (silnika) dochodzi napięcie
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Skoro masz nowy sterownik - wina po stronie silnika. Rozbierz go, sprawdź/wymień szczotki, przeszlifuj komutator.
Kolega sprawdzi szczotki i komutator.
To w takim razie jak działają prądnice prądu stałego? Podobnie jak silniki prądu stałego - muszą mieć komutator i szczotki. Układ komutator - szczotki działa jako mechaniczny prostownik prądu. http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samoc...
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
łódż ul obywatelska 98
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Przed wyrównaniem komutatora warto pogłębić szczeliny między działkami. Po przetoczeniu znowu trzeba sprawdzić głębokość rowków między działkami komutatora.
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Szczotki węglowe i komutator sprawdzić. Czasami się " zawieszają " szczotki brak styku z komutatorem .
Najczęściej, przyczyną braku pracy szlifierki jest uszkodzenie kabla tuż przy wejściu do obudowy, spowodowane jest to częstym zmienianiem pozycji maszyny co w konsekwencji powoduje łamanie się kabla zasilającego. Drugą ważną przyczyną mogą być podwieszone szczotki komutatora lub zadziałało zabezpieczenie na nich (wysunięte zabezpieczenia na sprężynkach,...
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Wszyscy zafascynowali się grzałką, a co z silnikiem, bo on tu chyba jest ważniejszy. Trzeba sprawdzić szczotki może już resztki oraz obejrzeć dokładnie komutator czy nie przegrzany, za bardzo wytarty ewentualnie podpalony.
długości nie zmierzę, bo szczotki są wytarte do zera praktycznie Zmierzysz, sprawdź jak daleko możesz cofnąć obecną szczotkę i dodaj tyle, ile jest luzu między szczotką a komutatorem do długości. Jeszcze tak całkiem nie są zużyte, jest jeszcze dość sporo mięsa na nich. Nowe szczotki kup dłuższe bo chyba będzie trzeba wyrzeźbić z jednej strony żeby...
Sprawdź czy szczotki wchodzą luźno, jedna sprężyna jest przegrzana (ma przebarwienia).Być może słabo dociska szczotkę do komutatora. Jeżeli wymiana sprężyny i nic nie da, to należy przemierzyć wirnik.
A czy potrafisz jeszcze go rozmontować, odkleić te magnesy? Trzeba by sprawdzić wirnik... Czy ten silnik ma komutator i szczotki, jak są rozmieszczone?
Silnik był wyjęty, sprawdzony, komutator wyczyszczony profilaktycznie, szczotki sprawdzone. Jak już pralka złapię to motor idzie jak traktor z pługiem przez pole. Podstawowe rzeczy zrobiłem, w geście rozpaczy zawracam wam głowę.
wizualnie >>>wymontuj silnik ,odkręć szczotki,wyczyść komutator>>>>>a najlepiej jak nie będziesz mógł to zanieś do zakładu gdzie naprawiają silniki>>>tam sprawdzą
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
za mało danych - kiedy się zacina na początek sprawdź komutator i szczotki silnika , sprawdź grzałkę zwłaszcza na upływność do masy wyczyść filtr sprawdź blokadę i filtr p/z
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
kodipar25 mogą się kończyć lub zawieszają szczotki,stan komutatora sprawdziłeś?
W tym modelu nie poznasz wartości młynka od strony użytkownika. Kwestie do sprawdzenia - sam młynek: Rozebrać i wyczyścić, Silnik młynka a dokładniej jego komutator i szczotki do weryfikacji.
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
Sprawdź luzy zaworòw, potem rozrusznik, jego szczotki ,tulejki, komutator. Potem jak powyżej kolega napisał; pozostaje sprawdzić dekompresor,i jego działanie.
Jaka jest +- minimalna wysokość szczotek? Nie o to chodzi - wyciągasz szczotki i patrzysz czy ich miejsca przylegania do komutatora, są błyszczące czy matowe. Wystarczy jedna matowa i szczotki do wymiany, no chyba że któraś się zawiesiła.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Witam Szkoda , że jest tak dużo postów , które nie odpowiadają na zadane pytanie. Zsumowanie przyczyn iskrzenia komutatora : 1) Nadmiernie zdarte szczotki – trzeba wymienić 2) Uszkodzone szczotki w miejscu styku z komutatorem – wystarczy przetrzeć papierem ściernym , aby je wyrównać 3) Za słaby docisk szczotki do komutatora – najłatwiej...
Po wykonaniu testu mam komunikat z usterka F11. Dodam jeszcze jakie sa objawy: - slychać "tyrkotanie" w takt obrotów silnika - slabo odwirowuje To kod związany z silnikiem i jego sterowaniem, jeżeli słychać terkotanie podczas obrotów silnika prawdopodobnie są uszkodzone (wysadzone) lamelki komutatora, sprawdź szczotki i komutator silnika.
co w takim przypadku sprawdzić??? Moduł trzeba sprawdzić.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
Przyczyn może być kilka ale trzeba zacząć właśnie od szczotek. 1. Czy szczotki nie zawiesiły się 2. Czy wysuwają się ze szczotkotrzymacza (czy sprężyna je wysuwa) Zobacz czy szczotki dotykają komutator.
Nie nie nie. Tak to nie naprawicie za tydzień. Podstawa to sprawdzić szczotki/komutator ,mikro switch ,zimne luty na płytce.To zamek, a zostają jeszcze kable i live data w komforcie.
dziekuje bardzo a czy docisk szczotek do komutatora ma wpływ na iskrzenie szczotek jeśli tak to jak to sprawdzić czy dobrze dociskają do komutatora i czym najlepiej dopasować szczotki do kształtu komutatora?
Witam. Tak, trzeba BARDZO dokładnie przeszlifować komutator i szczotki. Najprościej zrobić to, włączając silnik bez obciążenia na wolnych obrotach i czekać, aż szczotki dopasują sie do komutatora (docieranie) - zakładam, że komutator masz wyrównany np. przez stoczenie nierówności na tokarce, potem oczyszczenie rowków między segmentami komutatora. Później...
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Spróbuj go przedmuchać przeczyścić pędzelkiem komutator sprawdź szczotki i powinien działać.
Panowie, dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Chyba najprościej będzie poszukać używanego młynka z silnikiem w lepszym stanie, a w wolnej chwili zajrzeć do obecnego i sprawdzić: szczotki czy komutator.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Przeczytaj wątek. Od tego rozpocznij. Możliwe, że masz zwarcie na silniku. Żarówka to zwarcie początkowo przyjmuje ( rozumiem, że podłączyłeś prawidłowo - czyli szeregowo). Potem opto odcina triaka. Jednak tak nie musi być. Silnik do sprawdzenia. Komurator i szczotki. Brudny od węgla komutator może...
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika, luzy to być może inna usterka. Zdejmij pasek napędowy o zakręć bębnem, sprawdź pod kątem luzów wzdłużnych i poprzecznych, silnik trzeba wymontować wyjąć szczotki i najlepiej wrzucić to foto szczotek i silnika z uwzględnieniem komutatora (google).
Kolega pytał o komutator a nie o uzwojenie. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Jak wyżej - zamień przewody szczotkotrzymacza i sprawdź.
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Wszyscy piszą sprawdź to czy tam to, prostą sprawą jest wejście w system serwisowy i będziesz wiedział czy silnik jest sprawny czy też nie. Paluch na start ,drugi na bugel-leicht przekręć programator w lewą stronę na 30 stopni i masz tryb serwisowy. Zobacz czy na programach masz rewersy i oczywiście wirowanie jeśli nie to sprawdź wtedy szczotki czy...
Sprawdzić wirnik - zapewne ma przerwę w którymś z uzwojeń lub w połączeniu z działkami komutatora.
Witam, ja bym zapytał czy szczotki są "urywane" czy ścierane? 10-20s to czas pracy "szlifierki". Obejrzyj komutator, jak wygląda powierzchnia, jakie to szczotki, czy masz luk elektryczny na komutatorze itd. Pozdrawiam
Moim zdaniem szczotki są do wymiany. Wymień szczotki i zobacz czy się poprawi praca silnika. Sprawdź przy okazji stan komutatora.
Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Jest to błąd związany z silnikiem i jego elektroniką, sprawdź dokładnie silnik-szczotki, komutator, kostkę, prądniczkę tacho, jakość połączeń od silnika do modułu, sprawdź czy nie ma zimnych lutów na module itd.
Coś zrobiłem źle? Kupiłeś kiepskie szczotki. Włóż nazad stare i zobacz jak będzie pracować. Wirniki się przetacza u tokarza a szczotki węglowe możesz mieć nieodpowiednie. Setki tych motorów narobiłem i ngdy nie trzeba było toczyć komutatora.
Zmień szczotki na nowe i sprawdź stan komutatora.
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Witam. Wg. mnie to najpierw sprawdź w jakim stanie są stare szczotki, przy okazji przeczyść szczeliny w komutatorze,ewetualnie przeszlifuj go delikatnie papierem ściernym, sprawdź łożyska na wirniku, wyczyść wszystko z kurzu, przesmaruj i sprawdź czy pomogło, może wcale nie trzeba zmieniać szczotek. Co do ich demontażu to są one w prowadnicach zatrzaskiwane...
diod nie wyciagaj narazie , sprawdz szczotki komutator czy szczotki dobrze przylegaja,itp wizualnie narazie
Przebarwienia mogą wskazywać na przegrzanie silnika lub pracę na krótkich lub uszkodzonych szczotkach, co skutkuje iskrzeniem i wypalaniem działek komutatora. Szczotki sprawdź! Albo od razu wymień za nim napiszesz, że są w porządku.
Witam. Sprawdzić silnik prania - szczotki, komutator, złącze.
Nigdzie na foto nie widać źródła prądu. Skąd wiesz, że w uzwojeniach płynie prąd. I to jeszcze 3A. Aby mieć pewność, że prąd płynie, szeregowo włącz żarówkę samochodową. I koniecznie przylutuj końcówki drutów do blaszek komutatora. Szczotki nie muszą być grafitowe, wystarczą kawałki odizolowanego drutu.
Szczotki sprawdzone, komutator przetoczony. Szukamy dalej;)
szczotki komutator komutator szczotki szczotki komutator szlifierka
karta cyfrowy polsat toyota elektryczny honda civic alarm centralny
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Jak otworzyć i używać pliki .LUT w edycji wideo i zdjęć? Generowanie prądu z uziemienia i płytki dwustronnej