2-1-10-8 A że 10 mignięć oznacza cyfrę 0, to 2108. Niestety, błąd oznacza brak komunikacji z ABSem. Raz że bardzo niebezpieczne, dwa że sprawa typowo elektryczna i trzeba sprawdzać wiązki i wtyczki. Szukaj elektryka samochodowego.
Kostka zasilania pin nr. 1 /chyba, sprawdź w necie/ . Ale najlepiej odłącz radio, skasuj błędy, rundka i ponownie sprawdź błędy.
Zamień wtryskiwacze miejscami i zobacz co się będzie działo. Jeżeli usterka się pojawi sprawdź błędy. Jak błąd wyskoczy na tym samym wtryskiwaczu to masz odpowiedź.
Wygląda na wykończoną pompę CR jak wstępna daje 4 bar. Da się to wstępnie sprawdzić obserwując PWM dla zaworu reg. ciśnienia. Ale chyba czeka cię wymiana pompy .
Błędy sprawdzone? Może to być moduł cim.
Podłączałeś go pod komputer, aby sprawdzić błędy?
To te same motory co 1.3 JTD , pierwszy tyczy tego że pewnie świeca jedna lub więcej do wymiany najczęściej, druga trzeba sprawdzić to czego sie tyczy czyli ciśnienie na railu to chyba wiadome
Tak miał rację a te błędy są ze sobą powiązane. Jak wymienisz silniczek powinno wrócić do normy i check zgaśnie.
Jeżeli wykluczymy rozrząd, to można jeszcze sprawdzić `knock sensor` czyli czujnik spalania stukowego. Najlepiej sprawdzić skanerem błędy. Powodzenia
40355A ten kod a zwłaszcza 4035A dalej sugeruje błąd czujnika.
Czyli nie ma plusa zasilającego zespół cewki? Wszystkie bezpieczniki w skrzynce koło akumulatora sprawdź, choć dziwne, bo sterownik powinien wywalić błędy obwodów pierwotnych cewek. Nie wiem czym to sprawdzasz
nie działa klima przy błędach P148x niestety.
Przy takim swapie obowiązkowo komputer i podłączenie ecu do OBD. Strasznie to ułatwia szukanie błędów.
Sprawdź może okablowanie od wtryskiwaczy benzynowych.
1740 błąd siłownika sprzęgła.
...i do kompletu warto sprawdzić kable WN. Może poupalane?
Może komuś się przyda. Okazało się że druga cewka którą podmieniłem pechowo też była felerna. Kupiłem nową i problem znikł.
Na początek odczyt błędów.
Zamień czujniki miejscami ze sprawnymi, jak błędy się przeniosą to czujniki uszkodzone, jak zostaną to wiązka uszkodzona
sprawdź w schemacie co jest podłączone do w/w bezpiecznika oprócz sterownika silnika.... ew. sprawdź interfejsem jakie istnieją błędy w elektronice ..
Sprawdzić zasilania na sterowniku silnika.
jak sprawdzić lambdę? Można spróbować woltomierzem (wahania do 1V), ale najdokładniej to oscyloskopem. Odepnij minusową klemę na co najmniej 30sekund, podłącz z powrotem i uruchom silnik (najlepiej małą rundkę sobie zrób) i odczytaj kody usterek jeszcze raz. Zobaczymy co wyświetli i dopiero będziemy się zastanawiać.
Może złącze licznika ma problem ze stykami i immo blokuje , podłącz tester i odczytaj błędy ..
Należy odszukać w lewym progu przewód czerwony z niebieskim paskiem (to jest przewód zasilający pompę) i sprawdzić na nim napięcie podczas kręcenia. Najlepiej pod obciążeniem żarówką np 12V/21W ,nie multimetrem. Jeśli nie będzie napięcia szukać dalej czy nie jest na tym przewodzie zrobione np odcięcie alarmem. Można też podać na ten przewód 12V z zewnątrz...
Co oznaczają te błędy?
Takie ładne i czytelne te błędy, samo się nasuwa sprawdzić paliwo , iskrę, co mówisz? Akumulator oczywiście teraz sprawny
Jeśli zapala się lampka to w takim razie proponuję sprawdzić jakie błędy wyświetla. Corsa z tego roku ma bodajże podobne złącze jak astra. Wiec chyba nie pwinno być problemów ze sprawdzeniem. A jak to się robi to było i na forum i w necie mozna znaleść. W dużym skrócie odnajduje sie złącze diagnostyczne zwiera odpowiednie piny kabelkiem przekreca kluczyk...
Tłumaczę Ci jeszcze raz, w Twoim samochodzie fabrycznie komputer jest przystosowany do reflektorów z żarówkami a nie z Led. I możesz założyć całe reflektory z Led ami i będą działać ale komputer będzie Ci cały czas pokazywał uszkodzenie żarówek w reflektorach, rozumiesz.
Jakie błędy wywala sterownik silnika? Sprawdź silnik obracający przepustnicą.
P0500 -Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód >brak sygnału. Taki to opis błędu.
Wiem,niestety nie posiadam na tą chwile miernika, nie wiem dokładnie jaka ma mieć rezystancje, liczyłem że dziś uda sie to sprawdzić u mechanika...Dodam że sonda na kolektorze była nadgryziona przez jakieś zwierze i lutowana czego sie nie powinno robić ale tego wcześniej nie wiedziałem... Napisałem ten post z myślą że ktoś spotkał sie z tymi błędami...
Może byc i sterownik a może coś z ciśnieniem paliwa? A odłącz zawór i sprawdź jakie błędy są wtedy. Może to ci coś da: https://www.service-engine.com.ua/webroo...
U mnie na 4 pinach to jest na zewnętrznych jest napięcie oklo 5v To nam zwarcie albo komputer siadł. Jak go sprawdzić. Wiem po schemacie co wychodzi ale na razie nie mam 🙁
Sprawdzić wiązki/złącza sond.
Sonda przed ale sprawdź ją i obwód.
Sprawdź ładowanie, uszkodzony alternator potrafi generować kosmiczne błędy w sterowniku.
Sprawdziłem błędy i wychodzi p0400, więc przeczyszczę egr.
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Wykręć że zawór EGR ( trza spuszczać płyn chłodniczy!) i go wypiaskuj. Żadne moczenia w jakichkolwiek płynach, tylko czyść na sucho! Ja mam taką metodę, że robię to bez odkręcania, zrobiłem sobie proste urządzenie, 3 minuty i po sprawie.
Pomierz wtryskiwacze, czy mają taką samą rezystancję oraz brak przejścia do masy, zamień miejscami wtyczki 1-2 i 3-4, zobacz czy błędy zostaną, czy "pójdą" za wtryskiem
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
witam kolego rozwiązałeś problem z tym błędem?
Usterka nietrwała. Pomimo to komputer ją zarejestrował. Przy kolejnej wizycie w ASO wykasują Ci błędy. A teraz jeżdzj dalej.
Diagnostyka komputerowa to nie tylko błędy.... Na pierwszy strzał czujnik temperatury silnika
Jak nie podasz danych auta to nici z pomocy. Silnik jaki?
Trzeba odczytać błędy i sprawdzić stan oleju. Jeśli jest ok to trzeba zmierzyć jego ciśnienie, w ciemno nic nie wymyślisz.
Błędy jakieś są ? Jak nie masz czym sprawdzić to metoda gaz hamulec .. :D
Niech Ci do głowy czasami nie przyjdzie pomiar rezystancji napinaczy. Odłącz sterownik poduszek i sprawdź rezystancje przewodów pomiędzy napinaczami a sensorem.
Trzeba podłączyć kompa aby sprawdzić błędy. Jeśli jesteś z W-wy to podłączę.
Jak by ci komputer nie działa to byś auta nie odpalił. Trzeba wiązkę sprawdzić OBD1 zasilanie idzie? Potem błędy DTC parametry zobaczyć.
U mnie R4 to jest przekaźnik 5-nózkowy (87 i 87a) w kolorze brązowym. Jego podmiana na inny nie przynosi efektu. Błąd w sterowniku pojawia się natychmiast po uruchomieniu samochodu. Co mogę jeszcze sprawdzić żeby dojść z tym do ładu?
Sygnał z czujnika temp. powietrza ma znikomy wpływ w benzyniaku. Tak znikomy, że czujnik możesz nawet odpiąć i różnicy nie poczujesz. Tym, którym to pomogło to opcje są dwie: -autosugestia -mieli założony stożek i silnik ssał saunę z komory silnikowej. To częsty błąd.
Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, pomiar na zimnym i ciepłym silniku z próbą olejowa.
Witam Przyczyn może być wiele, EGR, Lambda + emulacja. Jeżeli zapala Check to sprawdź błędy, będziesz miał jakąś wskazówkę. Pozdrawiam
Musisz zrobić diagnostykę komputerową i poznać numer błędu.
Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Tak pełnym zdaniem uważasz, że co źle napisałem? Dodano po 22 (at)wilkris13 - sprawdziłeś jakie błędy sygnalizuje komputer?
Jakie były te błędy ?
Dzięki za odpowiedź. Wychodzi więc na to że przyczyną mojego problemu jest uszkodzenie sterowników i brak masy na czujnikach. Przyczyną uszkodzenia najprawdopodobniej jest przepływomierz który chyba robi jakieś zwarcie, nie miałem dziś czasu będę go musiał dokładnie sprawdzić.
No ja bym stawiał na czujnik położenia wałka rozrządu. Generują podobno ten sam komunikat błędu. Miałem podobny problem kiedyś w moim opelku i to było to. Na allegro można dostać używki w cenie około 60 zł. http://obrazki.elektroda.net/38_12797315... to coś takiego.
Usunąłem błędy i gdy skanuję ponownie, to już nie pokazuje tego błędu. Ale gdy odpalę auto ponownie, to na ekranie pojawia się i tak komunikat "usterka systemu wykrywania zdarzenia". I gdy skanuję kolejny raz, to znowu wyskakuje ten błąd...
Nie ma żadnego wyłącznika wentylatora , wentylatorem steruje przez przekaźniki sterownik silnika . Pewnie jakiś problem z czujnikiem temperatury silnika . Podłącz jakikolwiek tester sprawdź błędy i parametr temperatura silnika na liście danych .
Komputer podłożyłeś???????????? Dysponujesz Techem2 A tak na marginesie to sprawdź rozrząd
Najpierw przydało by się sprawdzić co za błędy miał komputer, podejrzewam że jeden wtryskiwacz mógł się zaciąć i ciągle leje paliwo ale bez sprawdzenia błędów ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.
Nie raz już widziałem gaz w takim aucie i przy tym błąd P0170, ale nie o tym mamy mówic. Autor postu powinien sprawdzić cewkę, świece zpłonowe i przepływomierz.
Wątpię aby było aż takie ciśnienie paliwa żeby syczało, prędzej jakaś nieszczelność lub przewód podciśnienia. Kolega pisał wczesniej że paliwo podaje i iskara też jest, więc nastepnym podejrzanym w takim przypadku to brak kompresji, nie domykające sie zawory np. Tu skoleji też podejrzanym może być rozrząd źle ustawiony powoduje brak synchronizacji układu...
Najpierw spróbuj przywrócić komunikację lub sprawdź co jest powodem jej braku.
Zadzwoń lepiej do wróżki, na pewno lepiej Ci doradzi niż ten mechanik. Masz tam aparat z rozdzielaczem czy DIS? Kompresja zmierzona? Błędy wymigaj.
no to działaj..
Podaj jak sprawdzisz nr tego zaworu jaki masz zamontowany.
Już wiem, więc po konsultacji z przyjacielem okazuje się że źle pamiętałem, musiałem pomylić z innym układem, blokada wchodzi w wypusty zdjęcie nr.1 a pierwszy tłok musi być w GMP. Dodano po 8 Przepraszam kolego kkris64 za początkowe wprowadzenie w błąd. :oops:
Okablowanie tego czujnika trzeba by sprawdzić jak sam błąd wskazuje.
W immo też nie ma błędów?
Piny 85 i 86 to sterowanie przekaźnika i skoro po zapłonie zarówno na 30 i 87 jest +12V to przekaźnik wbrew temu co napisałeś "zwiera" tzn. działa poprawnie. Łącząc pin 30 z 87 pompa powinna podejmować pracę niezależnie od ECU. Skoro tak się nie dzieje proponuje odpiąć pompę paliwa i przetestować jej działanie na krótko ew. sprawdzić konektory, zbadać...
Tak, pokaże błąd.
Wygląda więc na to, że silnik pluje sadzą i zapycha DPF. Do sprawdzenia standardowy zestaw dieselowych zagadnień: szczelność dolotu, ciśnienie doładowania, przepływomierz, map sensor, działanie EGR. Nie stracił na mocy w ostatnim czasie? Pali się check engine bądź są jakieś błędy w sterowniku?
Na niepracującym silniku zawsze jest ten błąd.
czy takie usterki np. pompy paliwa mogą sypać błędy ECU na nie bardzo powiązanych czujnikach, bo niby co ma wspólnego błąd czujnika położenia wału z pompą paliwa, lub co ma błąd położenia wału wspólnego za błędami wtrysku. Dlatego też mi mechanik powiedział, że to wina sterownika - masa nie powiązanych błedów. Tylko że on cały czas zawalony robotą,...
Witam jak w temacie ,Corsa C 1.3 Cdti nie odpala zgasł w czasie jazdy , brak błędów po podpięciu ,zastanawiam się co może być przyczyną ,czy jest możliwe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego ,lub czujnika położenia rozrządu jeśli nie ma błędów?
Wygląda na błąd immobilisera.
Tylko i wyłącznie do diagnosty z czytać błędy.
No przecież masz opis tych błędów.
Witam. Udało Ci się rozgryźć temat błędu P0171 oraz tego szarpania ?
Masz czym zrobić logi podczas jazdy? Sprawdziłeś czy lewego powietrza nie dostaje?
Corsa c z 2001 roku z silnikiem 1.2. Problem polega na tym że auto nieraz nie chce odpalić a po zapłonie świeci się wówczas tylko kontrolka check, rozrusznik normalnie kręci. Gdy silnik odpali ciężko wkręca się na obroty jest słaby i niestabilny. Przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu lekko mruga podświetlenie zegarów. W silniku brak błedów jedynie w zegarach...
wywala regulator co jest zamontowany tam gdzie w manualu wybierak,duży zespół na górze skrzyni
Skasować możesz odpinając klemę na 20 minut. Po tej operacji, odczytaj ponownie kody błędów i napisz na forum, cyfrowo oczywiscie.
sprawdzić, ewentualnie wymienić. Dokładnie ten.
Do 100 zł do opel corsa d 2009 To jakieś kurła żarty ? 100 zł ? Za diagnostykę bierze się 150 zł, czyli za podłaczenie, a "gość" chce za 100 zł kupić tester. Jakbyś widział nowe buty Gucci w cenie poniżej 300 zł to daj znać. Z miejsca odpalam dla ciebie tysiacza plus koszt butów.
Proponuje najpierw sprawdzić błędy, podłączając go do komputera, albo metodą "na zworę" wszystko masz opisane tutaj.
Coś to kiepsko czytałeś,powinny być błędy typu P1.. a nie jakieś pierdoły.Poza tym sprawdziłeś napięcie grzałki ?Jeszcze która sonda?Launch pokazuje czasem głupoty,Jak nie wiesz jeszcze to tak jest.
Witam wszystkich Mam dokladnie ten sam kłopot , proszę napisz jak coś zdziałasz.Dodam tylko że po pdłączeniu kompa zero błędów.
Czy poradziłeś sobie z tymi błędami?
Za mało informacji by coś więcej powiedzieć. Musisz sprawdzić ECU pod względem błędów.
Pali się MIL? Może to być czujnik położenia przepustnicy ( potencjometr) na jałowym powino być 0.6-0.9V na niskich trzyma obroty jak odpala? P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyklingu spalin. Czasami wypiaskowanie EGR pomaga ale zwykle do wymiany. Okablowanie sprawdzone? Masz silnik X14XE ?
Czujnik temperatury płynu dla sterownika, nr GM 92017805 (z niebieską wtyczką, dwupinowy), znajduje się na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) tuż za termostatem. Jest na wierzchu i nic nie trzeba rozbierać. Koszt ok. 14 zł zamiennik i też daje rade. TIS podaje również, że w tych silnikach potrafi uszkadzać się wiązka do niego prowadząca...
Być może jest niesprawne światło stopu? Przepalona żarówka wywoła takie błędy!
Podaj typ sterownika.
Podłącze się do tematu u mnie występują dwa błędy P0141 i P0335, grzanie sondy i czujnik na wale korbowym, auto czasami gaśnie. Czy wg Was mogę w ciemno zamawiać czujniki czy najpierw coś sprawdzić ?? Pozdrawiam!
Może nie wystarczyć reset. Sprawdź wtyczkę do przepustnicy, zdarzają się słabo zagniecione na przewodach piny. Pzdr!
P0200 obwód wtryskiwacza paliwa . Jeśli wymigał błędy EGR to motor to X12SZ. ps. zaraz mod wypieprzy wątek do kosza :D
błędy corsa corsa błędy odczytać błędy corsa
instrukcja rozrządu impulsy synchronizacji posuw drutu migomat bester
parkside performance parkside performance
Jak samodzielnie wykonać i zamontować dipol do polaryzacji pionowej? Wymiana lewej zapinki pasa w drugim rzędzie siedzeń