Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Sprawny akumulator umożliwia raz na tydzień rozruch silnika pod warunkiem, że jest doładowany przez sprawny alternator i na postoju żadne urządzenie nie pobiera z niego prądu rozładowując. Na wstępie trzeba sprawdzić pobór prądu na postoju czy radio lub centarlny albo alarm lub mostek alternatora prądu nie pobiera. Pobór nie powinien przekraczać powiedzmy...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Trzeba zmierzyć spadek napięcia na przewodach na początek, by mówić że tak ma być i jest on "intelygent" Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia. Pełna regeneracja ale co wchodziło w skład to mi nie powiedzieli. Nie jest inteligentny. Ma...
Wymienić cały mostek prostowniczy jeszcze bym wymienił sam, bo z tego co patrzyłem to tylko kilka lutów. A jak sprawdzić te diody żeby mieć pewność że to one? Bo tego regulatora to bez specjalistycznego sprzętu chyba nie sprawdzę
Tak jest od tego alternatora.P
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Dopiero zauważyłem że tej jednej nie ma ,więc tak ja mówisz koronka prawa lub lewa.P
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy. A jakie są objawy niesprawności tego alternatora ????
kolego właśnie tak mam. podłączam akumulator - do obudowy alternatora + do zacisku B+ alternatora + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora i zaczynam kręci wiertarką jak szalony a tu nic nawet nie przygaśnie kontrolka dodam że mostek prostowniczy ma wszystkie dobre diody, przewodzą tylko w 1 stronę a regulator napięcia jest nowy i nie wiem co...
bardzo pouczający i pomocny post Cieszę się. Wypowiadający się powyżej ma dużo racji, dodatkowo może być zakładany kiepski mostek-licha podróbka. A co ja napisałem wcześniej? nadmierne obciążenie alternatora najczęściej jest spowodowane wadliwym akumulatorem (który posiada zwarcia na niektórych celach) uszkodzone łopatki bym wykluczył bo jeśli obracały...
Dzięki za tak szybką reakcję :) Uff, to dobrze, że tylko te dwie śruby trzymają alternator, bałem się, że będę musiał tą trójkę śrub też wykręcać. Za link też dziękuję, przeczytałem, na pewno się przyda. No, bez 16 zdecydowanie to nie będzie możliwe, na szczęście klucz można kupić :-). Być może faktycznie sobie nie poradzę, ale ryzykuję niewiele a zaoszczędzić...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Sprawdzałeś mostek?
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Napisałeś, że sprawdziłeś mostek prostowniczy. Napisz jeszcze w jaki sposób. Należy sprawdzić każdą z diod mostka. Też miałem taki przypadek. Padła jedna z diod i po alternatorze. Wymieniłem cały mostek (40 pln) i wszystko działało tylko przy skręcaniu alternatora urwałem jedną śrubę (była lekko skorodowana). Wymiana na alternator regenerowany 300 pln...
Możliwe,że regulator, to rzadko się zdarza,ale trafiają się przypadki. Ale w Twojej kwestii to na pewno któraś dioda wzbudzeniowa (to przeważnie takie małe czarne przylutowane "wałeczki"na mostku diodowym) które w jedną stronę maja przewodzić prąd,a w drugą blokować (łatwo sprawdzić próbówką). Tylko przed próbą trzeba odłączyć mostek od stojana. Powodzenia
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Koledzy Jak tylko pogoda będzie sprzyjająca wymontuje alternator i przy okazji sprawdzę wszystkie możliwe przewody, może gdzieś po drodze aku-alternator zrobiła się miotełka lub zimny lut. Oczywiście spróbuję się dobrać do wnętrzności alternatora. Posprawdzam tez wymienione napięcia tylko pokierujcie mnie jeszcze gdzie sprawdzić napięcie wzbudzenia....
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka alternatora nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności...
Mostek możesz sam sprawdzić tez bez demontażu alternatora a w razie konieczności naprawić Do diagnostyki musisz wyjąć mostek,potrzebne podstawowe klucze i lutownica Diody wzbudzenia kupisz po złotówce
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Sprawdzić to albo miernikiem z testerem diodowym a jek nie masz to akumulator i żarówka. Wymienić to lepiej cały mostek i zalezy od alternatora nieraz wskazane jest wymienić równiez reg. napięcia.
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Niekoniecznie ten akurat jest w gwiazdę ,od 100A zaczynają w trójkąt zresztą łatwo sprawdzić albo ma mostek 2,4,6-gwiazda albo 1-6, 2-3, 4-5 trójkąt.P
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
Jeśli nie masz czym sprawdzić możesz zacząć od odłączenia alternatora (wszystkich przewodów). Właśnie dziś trafił mi się taki przypadek, 4A poboru przez alternator na zgaszonym silniku chociaż podczas pracy bez dużego obciążenia utrzymywał 14V. Uszkodzony mostek prostowniczy.
WITEK1952 - masz rację. Jednak warsztat który naprawił mi 1 raz stwierdził , że mostek (który zamontowali bo stary się zepsuł) jest ok - mimo tego że pompa załączała sie po przekręceniu zapłonu, a po odpaleniu silnika z czasem już na rozgrzanym tracił kompletnie ładowanie. Na zimnym już ładował. W końcu się poddali nie umiejąc znaleźć przyczyny. Co...
Dzieki za porade, ale regulator okazal sie walniety i jedna dioda miala lekki luz, a mostek przebicie, ale wykrywlem je skrecajac mostek do obudowy sprawdzalem miernikiem na przejście miedzy obudową a śrubą Plusa. Dodatkowo rzeczywiście podłączyłem kompa i wykasowalem blad alternatora i jest OK. Dzięki.
To teraz tylko dla pewności trzeba by było sprawdzić ten przewód co leci z ecu do alternatora, czy podaje sygnał do wzbudzenia tak ? Bo jeśli jest sygnał to wszystko jest sprawne i facet przerobił wzbudzenie bo wstawił nie taki mostek tak? A jeśli nie ma na nim sygnału to facet celowo przerobił wzbudzenie bo w instalacji auta jest coś uszkodzone, dobrze...
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Dzięki za podpowiedz, tak myślałem, że problem mógł się powtórzyć, tylko potrzebowałem potwierdzenia moich przypuszczeń. Wymienię mostek prostowniczy sam, bo nie stać mnie na wydanie kolejnych 250zł. Jeśli macie jakieś sugestie, co mam jeszcze sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu alternatora to proszę napiszcie, będę bardzo wdzięczny
Kolego Freddy 1. Autor sprawdził biegunowość diod co widać na załączonym zdjęciu,jak to zrobił to już jego tajemnica 2. Diody są w ten mostek wprasowane więc rozsądniej będzie razem z tym mostkiem przykręcić je na radiator .Myślę że wyciskanie diod i wiercenie otworów pod nie w radiatorze poskutkuje zwiększeniem rezystancji termicznej 3. W tym wypadku...
barzo możliwe że skończył ci się mostek prostowniczy najpierw i jego wymiana winna załatwić temat ale jak teraz nie masz ani ładowania ani kontrolki to trzeba by się zatanowić czy faktycznie alternator jest dobrze naprawiony . Jeśli naprawiał go fachowiec i miał stosowny stół do Alternatora był w stanie stwierdzić po naprawie czy alternator działa czy...
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
A czy mostek diodowy nie spalił się przez odwrotne podłączenie klem akumulatora? Może coś jeszcze się spaliło. Należałoby też sprawdzić ile świec żarowych jest spalonych.
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Dzięki za szybką reakcje. Przed chwilą jeszcze raz obejrzałem ten nieszczęsny mostek i bardziej skłaniałbym się do tego że to diody zenera ponieważ żadnego kondensatora tam nie ma. Jest tylko sześć diod mocy i tyle. Ale myślę że temat mam już wyjaśniony . Jeszcze raz Dzięki.
Witam !!! ciesze sie że mogłem pomóc Tak pozatym większość mostków diodowych da sie sprawdzić bez rozlutowania diód (prawie wszystkie) Pozatym gdyby uszkodzony byłyby mostek diodowy to w 90 % procentach padł by stojan bo pracował by na zwarciu chociaż nie zawsze Tak dla podpowiedzi ja zaopatrzyłem sie w zapasowy regulator do alternatora i mam go zawsze...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Rozrusznik na pewno nie jest pierwszym elementem do sprawdzenia. Z racji tego, że działa tylko przez chwilę, a prąd ma załączany potężnym stycznikiem. Jak ten jest rozłączony, to prąd fizycznie nie ma jak popłynąć. To co zrobiłeś to można powiedzieć,że najgorsze co zrobiłeś. Wydaje się,że jest to prosty sposób...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
...W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u mechanika,wymienił mi łóżyska alternatora i kontrolka zgasła.Ja jednak mam wrażenie,że nie wszystko jest jeszcze w porządku.Przy dużym obciążeniu akumulatora(włączone jednocześnie światła,wycieraczki,światła awaryjne i nawiew) delikatnie przygasają mi wskażniki na tablicy rozdzielczej.Czy...
Jeśli chodzi o alternator z Focusa, to zostały wymienione łożyska oraz mostek i szczotki (uzwojenie było sprawne) - zrobił mi to znajomy mechanik (ja nie miałbym warunków na wymianę łożysk). Dodatkowo trzeba było jeszcze rozruszać i nasmarować tuleje łapy (te nacięte), bo po nawet lżejszym przykręceniu dalszej od silnika śruby altek nie chciał kręcić...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
350-500W kolba da rade.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Ja bym się pokusił o sprawdzenie mostka na alternatorze bo coś tu nie gra. Za małe napięcie ładowania.
A ewentualnie podbicie napięcia z oryginalnego mostka alternatora? Szukałem jakiejś przetwornicy step-up, ale nie znalazłem wystarczająco mocnej. Bądź wystarczająco wysokie napięcie na wyjściu.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
wina w mostku, na bank.
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
To zależy do jakiej mocy alternatora, do 80-90 są 50A, do 100-120 są 70A , 140-150 są 110A oczywiście i w mostkach i luzem. P
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
mostek alternatora prostownik mostek alternatora mostek diodowy alternatora
sprężarka kompresora lodówki dodanie filmu youtube kondensator mniejszy zasilacz
magnes amica excel statystyki pracy
Centra akustyczne i przesunięcia fazowe w głośnikach basowych i driverach Centra akustyczne głośników - lokalizacja i znaczenie