Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy. A jakie są objawy niesprawności tego alternatora ????
kolego właśnie tak mam. podłączam akumulator - do obudowy alternatora + do zacisku B+ alternatora + przez żarówkę 12V4W do zacisku D+ alternatora i zaczynam kręci wiertarką jak szalony a tu nic nawet nie przygaśnie kontrolka dodam że mostek prostowniczy ma wszystkie dobre diody, przewodzą tylko w 1 stronę a regulator napięcia jest nowy i nie wiem co...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Sprawny akumulator umożliwia raz na tydzień rozruch silnika pod warunkiem, że jest doładowany przez sprawny alternator i na postoju żadne urządzenie nie pobiera z niego prądu rozładowując. Na wstępie trzeba sprawdzić pobór prądu na postoju czy radio lub centarlny albo alarm lub mostek alternatora prądu nie pobiera. Pobór nie powinien przekraczać powiedzmy...
Trzeba zmierzyć spadek napięcia na przewodach na początek, by mówić że tak ma być i jest on "intelygent" Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia. Pełna regeneracja ale co wchodziło w skład to mi nie powiedzieli. Nie jest inteligentny. Ma...
Tak jest od tego alternatora.P
Wymienić cały mostek prostowniczy jeszcze bym wymienił sam, bo z tego co patrzyłem to tylko kilka lutów. A jak sprawdzić te diody żeby mieć pewność że to one? Bo tego regulatora to bez specjalistycznego sprzętu chyba nie sprawdzę
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Dopiero zauważyłem że tej jednej nie ma ,więc tak ja mówisz koronka prawa lub lewa.P
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
bardzo pouczający i pomocny post Cieszę się. Wypowiadający się powyżej ma dużo racji, dodatkowo może być zakładany kiepski mostek-licha podróbka. A co ja napisałem wcześniej? nadmierne obciążenie alternatora najczęściej jest spowodowane wadliwym akumulatorem (który posiada zwarcia na niektórych celach) uszkodzone łopatki bym wykluczył bo jeśli obracały...
Dzięki za tak szybką reakcję :) Uff, to dobrze, że tylko te dwie śruby trzymają alternator, bałem się, że będę musiał tą trójkę śrub też wykręcać. Za link też dziękuję, przeczytałem, na pewno się przyda. No, bez 16 zdecydowanie to nie będzie możliwe, na szczęście klucz można kupić :-). Być może faktycznie sobie nie poradzę, ale ryzykuję niewiele a zaoszczędzić...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Sprawdzałeś mostek?
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Napisałeś, że sprawdziłeś mostek prostowniczy. Napisz jeszcze w jaki sposób. Należy sprawdzić każdą z diod mostka. Też miałem taki przypadek. Padła jedna z diod i po alternatorze. Wymieniłem cały mostek (40 pln) i wszystko działało tylko przy skręcaniu alternatora urwałem jedną śrubę (była lekko skorodowana). Wymiana na alternator regenerowany 300 pln...
Możliwe,że regulator, to rzadko się zdarza,ale trafiają się przypadki. Ale w Twojej kwestii to na pewno któraś dioda wzbudzeniowa (to przeważnie takie małe czarne przylutowane "wałeczki"na mostku diodowym) które w jedną stronę maja przewodzić prąd,a w drugą blokować (łatwo sprawdzić próbówką). Tylko przed próbą trzeba odłączyć mostek od stojana. Powodzenia
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Koledzy Jak tylko pogoda będzie sprzyjająca wymontuje alternator i przy okazji sprawdzę wszystkie możliwe przewody, może gdzieś po drodze aku-alternator zrobiła się miotełka lub zimny lut. Oczywiście spróbuję się dobrać do wnętrzności alternatora. Posprawdzam tez wymienione napięcia tylko pokierujcie mnie jeszcze gdzie sprawdzić napięcie wzbudzenia....
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka alternatora nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.pl/2261327700_1... Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego...
Mostek możesz sam sprawdzić tez bez demontażu alternatora a w razie konieczności naprawić Do diagnostyki musisz wyjąć mostek,potrzebne podstawowe klucze i lutownica Diody wzbudzenia kupisz po złotówce
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Sprawdzić to albo miernikiem z testerem diodowym a jek nie masz to akumulator i żarówka. Wymienić to lepiej cały mostek i zalezy od alternatora nieraz wskazane jest wymienić równiez reg. napięcia.
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Witam Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A. Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK. Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami: Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować. Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam Jak najszybciej i najprosciej sprawdzic Alternator od Fiata 126-p jezeli jest juz wymontowany z samochodu??????,dostałem znaczna ilosc i chcialbym przebrac i odłozyc te sprawne i lepsze.PROSZE O POMOC,Z GORY DZIEKUJE
Witam, Mam taki alternator jak na zdjęciu. Z tyłu są 2 złącza. Do jednego (mniejszego) idzie bardzo cienki przewód, coś jakby wyzwalający/sygnałowy, a do większego złącza podpina się bardzo gruby, czerwony przewód. Alternator jest aktualnie wyjęty z auta, bo miał małą dysfunkcje. Pytanie brzmi: Jak sprawdzić czy alternator działa, zanim zamontuje go...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Witam, Jak można sprawdzić na stole , co dokładnie zepsuło się w alternatorze? Wygląda na to ,że nie ma ładowania, po odpaleniu silnika jest cały czas 11,9 -12 V gdy włączam światła i dodaje gazu to samo. Proszę o pomoc
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
Witam. Jak mozna sprawdzic czy regulator ktory lezy na stole warsztatowym jest sprawny uzywajac do tego np zasilacza, transformatora, miernika, zarowki czy czegokolwiek. Chodzi glownie o to w jaki sposob przeprowadzic pomiary aby stwierdzic czy reg. jest sprawny i czy daje np 14.4 i jak to sie ma do jego rzeczywistej pracy, czy ten pomiar bedzie wiarygodny...
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
Niekoniecznie ten akurat jest w gwiazdę ,od 100A zaczynają w trójkąt zresztą łatwo sprawdzić albo ma mostek 2,4,6-gwiazda albo 1-6, 2-3, 4-5 trójkąt.P
mostek alternatora mostek alternatora schemat prostownik mostek alternatora
samsung pralka buczy renault filtr powietrza głos zanika
zmywarka whirpool adg6240 zmywarka whirpool adg6240
Opis pinów sterownika silnika Kia Cee'd SW ED 1.6 benzyna Wymiana pompy wody w Termet Ecocondens Silver 25