Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
Chyba tak zrobię, sprawdzenie całego alternatora to 70 zł wraz z wymontowaniem w firmie która się specjalizuje w takie rzeczy. Podejrzewam że to będzie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. W razie uszkodzenia naprawiają w tej cenie plus dopłata za częsci użyte. Tylko naświetlę im żeby sprawdzili dobrze mostek.
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz powinnien wskazac ok.3A(silnik nie pracuje).jeżeli natężenie...
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Czyli mogę go podłączyć według tego linku co podałem i powinno być wszystko ok? Czy na mostku masz trzy małe diodki, jeśli nie to ten układ z linku nie wypali.
Tak, to koluszko "gra" z tym wąsem jednej fazy. Te mostki uszkadzają się sporadycznie, gro usterek tam, to regulator. Jeżeli już się decydujesz na wymianę mostka, gdyż rzeczywiście jest uszkodzony, to bezwzględnie wyczyść miejsce styku w tylnej tarczy łozyskowej; tam gdzie mostek przylega "plecami". Tam ma się lśnić, gro problemów ze zbyt słabym ładowaniem...
Witam Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem. Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A. Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci...
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny. Zwłaszcza, że tych mostków jest tak około 30. Co do drugiego, to od 10 lat mam chyba jakiś kosmiczny amperomierz cęgowy, bo mierzy prąd stały.
Próbowałem coś znaleść w szukajce ale nie ma czegoś podobnego. Alternator Boscha> Objawy: -napięcie ładowania bez świateł 13.7, ze światłami 13.1, widać na mierniku jak i światłach "falowanie" napięcia +/- 0.3V -kontrolka żarzy się na wolnych obrotach, świeci jaśniej po dodaniu gazu Sprawdziłem mostek (to mi podpowiadali znajomi)- jest dobry na 100%...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Najszybciej w aucie jest duży pobór prądu podczas pracy silnika najprawdopodobniej świece grzeją długo. Sprawdź miernikiem czy dochodzi do nich prąd. Ale jeśli kontrolka się żarzy może być wina połączeń ale podejrzewam walnięty mostek w alternatorze. Cena mostka prostowniczego wynosi coś ok 70zł, jeśli to Hitachi a na 99% tak. Pozdrawiam
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Witam! Poprostu zdemontuj alternator i sprawdź omomierzem mostek prostowniczy, bez sprawdzenia to nieda się określić. Mogą być uszkodzone oba elementy. Pozdrawiam.
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Podłącz bezpośredno wyjście z mostka alternatora do kilku żarówek, sprawdź czy przy wymaganych obrotach osiągana moc czerpana przez żarówki (U*I) jest dla ciebie wystarczająca, jeśli tak to wystarczy przewinąć stojan zwiększając liczbę zwojów (nowa liczba zwojów określona na podstawie napięcia jakie ustali się na żarówkach). Jeśli napięcie zbyt siądzie...
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Można sprawdzić diody w mostku w alternatorze. Po co? Powiedz-po co? Ano po to żeby sprawdzić czy któraś z diód w mostku (plusowa czy minusowa) nie ma przerwy co może skutkować zmniejszeniem napięcia. Już to kiedyś przerabiałem. Ty, czy sąsiada wuja stryja cioteczny szwagier? W przypadku braku jednej fazy będzie się żarzyć kontrolka. I częściej niż...
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie za bardzo rozumiem. W Twoim mostku zasada jest identyczna. Zamiast miernika rzeczywiście jest lepiej użyć żarówki do diod plusowych i minusowych, do diod wzbudzenia jednak polecam miernik.
Dokonałem pomiaru uzwojenia wirnika, wynosi 3,7Ω, bez przebicia na masę. Pomiar trzech uzwojeń stojana 0,5Ω dla każdego z uzwojeń, bez przebicia na masę, odlutowałem końce uzwojeń stojana od mostka, sprawdziłem mostek pomiar wyniósł 479 na zwarcie diodowe czyli jest sprawny. Regulator napięcia nowy. Interesuje mnie prawidłowa wartość trzech...
Hmmm, każdą diode z osobna to umiem sprawdzić, ale tu chodzi o sprawdzenie całego, złożonego mostka 3f ( bez wylutowywania diod). Pozdrowienia
Skoro brak napięć to wychodzi że zasilanie padło. Zobacz bezpiecznik (sprawdź), trafo , mostek itd.
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
To jeszcze pytanie, co dokładnie jest do sprawdzenia? Ten cały mostek prostowniczy z diodami czy może te właśnie diody które są w obudowie? Da się to zweryfikować bez rozbierania alternatora?
Niestety lipa!!! Po złożeniu wszystkiego "do kupy" i przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem, że problem dalej istnieje. Tak jak wcześniejm, lampka zaświeca się od czasu do czasu i przygasa jak zwiększę obroty silnika. Reasumujac: nowy regulator, sprawdzony mostek (9 diod - sprawne) - zostaje albo wirnik albo uzwojenie albo jeszcze coś czego nie wiem....
Witam Może mi kolega wytłumaczyć o co chodzi z izolacja pod pierścieniami?? Radził bym sprawdzić mostek diod i regulator napięcia. z doświadczenia znam ze siadają często diody wraz z regulatorem. Jedno psuje drugie.
Proponuje sprawdzić mostek prostowniczy. Też lubi się psuć.
sprawdzić mostek i jeśli ok to drugi regulator
Niekoniecznie ten akurat jest w gwiazdę ,od 100A zaczynają w trójkąt zresztą łatwo sprawdzić albo ma mostek 2,4,6-gwiazda albo 1-6, 2-3, 4-5 trójkąt.P
nie regulator..tylko mostki...na oporność diód nie sprawdzisz...zapomnij.
Witam. Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Sigma 3.0 12v 93', na biegu jałowym ok 12,8v (bez obciążenia) z obciążeniem spadek poniżej 12,2v przy obrotach powyżej 2000 ładuje 14,1 - 14,2v. Wymieniony regulator napięcia, sprawdzony mostek i diody wzbudzenia, kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu. Czyżby przebicie na stojanie?
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Na L przy sprawdzaniu probówką lub żarówką może świecić słabo (prąd płynie przez tę żaróweczkę w liczniku). Natomiast na S musi być pełne napięcie akumulatora. Jeżeli jest 12 V to bierz się za wymianę regulatora. Sprawdź dokładnie mostek prostowniczy (musisz odczepić, odlutować przynajmniej dwa końce uzwojeń). Standardowo wymień zimering uszczelniający...
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego. Jak rozumiem z kontrolka wszystko ok? W alternatorach...
Zdemontować alternator i go sprawdzić. Może brak szczotek, może uszkodzony mostek.
W Oplach najczęściej niekontaktuje... masa.Obudowa alternatora nie ma dobrego połączenia z masą silnika "dzięki" amortyzującym tulejkom metalowo-gumowym. Tutaj nie ma czegośtakiego jak gume tulejki Dodano po 2 Jeżeli się bawisz induktorem to odpiąć mostek.Napięcie przebicia diod to 32V. Induktor w tym przypadku jest zbędny,bo ten stojan mierzy się...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Przyjrzałbym się jeszcze kostce stacyjki i okablowaniu silnika, w tym połączeniu masowemu silnika z nadwoziem. Do demontażu mostka nie trzeba odkręcać alternatora. W maluchu to kupa roboty i da się tego uniknąć. Bo pewnie on dostał przy jeździe z urwanym przewodem prądowym. Do sprawdzenia też regulator napięcie - to jest metalowy bloczek na korpusie...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Koleżanki i koledzy. Próbuję pomóc znajomemu. Jechał ci on, poczuł swąd spalenizny i zaświeciła się kontrolka alternatora. Altek cały upaprany w oleju, wymontowałem i kolega zawózł do fachofca. Ów wymienił mostek z diodami, urządzenie zuruck do wozu i zonk. Ładuje tylko na 13.6V i dalej świeci kontrolka. spowrotem do fachofca a ten twierdzi, że na stole...
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
To rzeczywiście wygląda na uzwojenie - w alternatorach Hitachi to się niestety zdarza. Zanim jednak znowu zainwestujesz sprawdź te świece żarowe. Uszkodzenie jednej z nich często prowadzi do uszkodzenia alternatora.
3. Elektryk jest chyba jakimś samoukiem, nie wiem. Teraz żałuję, że dałem mu samochód, no ale jest już za późno... A sprawa wygląda tak, że auto mu dałem do robienia jakiś czas temu... Spierdzielił, więc niech teraz naprawia w ramach reklamacji. Jak pojadę do kolejnego, to znowu zedrze ze mnie kasę, której notabene nie posiadam. Ot, taki problem właśnie......
Witam,chyba idziemy w krzaki.Może sprawdzić na początek elektromechanikę alternatora,czyli,Podać na twornik -12V,bez regulatora,i obciążyć,bez mostka wszystkie 3-fazy.I wtedy wiemy że,alternator pod względem mechaniczno-elektrycznym jest dobry,i bawimy się dalej w elektromacajewów.
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał andrzej20001. Stary rozebrałem jeszcze raz i sprawdziłem czy nie...
Raczej nie, ale to łatwo sprawdzisz. Musisz miec zasilacz o wydajności prądowej 5A i napieciu regulowanym przynajmniej 17V. Masę zasilacza na korpus alternatora. Srubę wyjściową prądu łączysz z tym zlutowanym zaciskiem łaczącym mostek z regulatorem ( połaczyć kawałkiem przewodu) i podpinasz plus zasilacza. Ustawiasz na zasilaczu powiedzmy 12V i ,łapiesz...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
Jak wyżej napisałem wymieniłem kabel masowy i sprawdziłem resztę kabli. Chodzi o to ze z alternatora nie wychodzi napięcie. I nie wiem czy kupując szczotki lub mostek prostownicy problem zniknie czy nie kupić od razu alternatora. .......
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Niestety te alternatory lubią się psuć - padają regulatory napięcia. Jeżeli jest to oczywiście Hitachi. Nie wiem czy warto próbować samodzielnych napraw z powodu ceny całego nowego modułu mostek-regulator . Sam to przerabiałem koszt nowego z gwarancją na 2 lata to 95 zł. Oczywiście cena pewnie zależy od modelu alternatora a są 3 modele.
Zacznij od sprawdzenia w praktyce do jakiego napięcia końcowego ładuje ten prostownik a dopiero potem myśl o przeróbkach. Przy 16,2 V na zaciskach akumulatora wciąż nastepuje przepływ prądu około 1,5A. a diody z alternatora są o wiele bardziej odporne na przypadkowe zwarcie przewodów niż tani mostek. Mostek chciałbym zrobić na diodach 10A ze śrubowym...
Skoro na zdjęciu wyraźnie widać mostek prostowniczy to chyba nie ma wątpliwości jaki prąd jest na wyjściu urządzenia. Chyba żeby mostek zjadła korozja a to idzie sprawdzić. Montujesz do układu regulator zewnętrzny i jest szansa na pożytek. Ale łożyska to jednak sprawdziłbym.
Sprawdź czu masz dokręcone nakrętki mocujące mostek.Musisz odkrecić te co mocują kable (oba),następnie dociągnąć (z czuciem) te spodnie,czasami przeszkadza ta czarna plastikowa osłona.
Żeby sprawdzić diody to trzeba mostek rozebrać. W regulatorze to sobie możesz szczotki sprawdzić.
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka alternatora nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności...
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się grzeje, sprawdziłem to przy zimnym silniku. Prawda jest taka,...
Tak ale co do średnicy diod do Twojego mostka to nie jestem w stanie odpowiedzieć. Radze pomierzyć diody bo wątpię aby wszystkie się spaliły. Alternator został przez mnie wymontowany. Zakupiłem nowy mostek z diodami prostowniczymi. Polutowałem wszystko co trzeba i ponownie zamontowałem w bmw. Akumulator oczywiście przez noc ładowałem. Po odpaleniu...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem...
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator nowy a dalej nie ładuje. Został tylko mostek, w którym...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie B), czyli podający wyprostowany prąd. Upalił się ładnie bo musiał...
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...
Powiem szczerze zmorą tych alternatorów są diody prostownicze. W 90% uszkodzeń są to diody. Ja osobiście wstawiam do tych mostków prostowniczych diody Boscha o większej mocy i problem mam z głowy. Kto regenerował takie mostki to wie że zamienne diody chińskie o podobnym wyglądzie są gów..... warte, na szczęście w tych mostkach jest sporo miejsca więc...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia, łożyska, sprzegło) i właśnie po tej naprawie zaczęło...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
A więc po zdemontowaniu mostka, podałem napięcie z akumulatora na śrubę i sprawdziłem żarówką. p1 nie świeci p2 świeci p3 nie świeci p4 nie świeci p5 nie świeci p6 nie świeci S1 nie świeci, S2 świeci, Zdobyłem mostek wyglądający identycznie, dla porównania sprawdziłem, na żadnym z powyższych nie świeci żarówka, ale nie mam pewności że jest sprawny,...
U mnie nie podgrzewa świec podczas jazdy, napewno bo już jakis czas ładowanie było liche i padłby akku. Grzeją po włączeniu zapłonu przez około 7-10 sekundach (najpierw gaśnie lampka a po chwili grzanie) w czasie jazdy nie dogrzewał. Najbardziej pasowało by podłaczyć jakiś sprzęt tak abym nie musiał kombinować. No i pozostał jeszcze ten 4 przewód (sa...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Witam,problem jak w temacie.Na stole probierczym ładuje jak należy ale po zamontowaniu spowrotem w samochodzie nie.Ale od początku.Na warsztacie padła diagnoza uszkodzony mostek altka,więc go wymieniono na włoską podróbę.Po ponownym montażu okazało się że dalej ładowania brak.Zaczęła się więc przepychanka pomiędzy Demontażystą a gościem który przekładał...
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Po sprawdzeniu wszystkiego padło jednak na regulator. Zdjąłem dekielek z regulatora i okazało się że odpadło połączenie między miejscem gdzie przychodzi faza z mostka a nazwijmy to chipem. Drucik jest bardzo cieniutki i do tego aluminiowy, miejsce jego połączenia też jest aluminiowe. Lutować się nie da (ktoś to nieźle wymyślił), wszystko zalane przezroczystą...
Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc chyba masz ustawiony zakres 20 A wtedy taki wynik na wyświetlaczu wskazuje na wartość 90 mA. Jeśli rzeczywiście płynie 90 mA, to taki prąd raczej...
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Witam,mam naprawić szwagrowi alternator do opla astry1 z silnikiem isuzu (mam dwa alternatory z których chciałem złożyć jeden,ale w obu były popalone diody,więc kupiłem nowy mostek,poskładałem i nie ładuje.w związku tym że demontaż i rozbieranie tego alternatora jest dość kłopotliwe,chciałbym sprawdzić drugi regulator czy jest dobry czy uszkodzony bo...
bardzo pouczający i pomocny post Cieszę się. Wypowiadający się powyżej ma dużo racji, dodatkowo może być zakładany kiepski mostek-licha podróbka. A co ja napisałem wcześniej? nadmierne obciążenie alternatora najczęściej jest spowodowane wadliwym akumulatorem (który posiada zwarcia na niektórych celach) uszkodzone łopatki bym wykluczył bo jeśli obracały...
Są trzy tak jak na schemacie. S i L we wtyczce i B+ Czyli na przewód we wtyczce L dać masę i ma kontrolka świecić. I dać na krótko na S alternatora i powinno być ładowanie na akumulatorze - czyli jeśli jest sprawny to powinien się wzbudzić - oczywiście po odpaleniu silnika. Kolego napisałeś chyba odwrotnie - na S jest plus ale żeby wzbudzić to też dać...
Alternator A124F2 9. diodowy z samochodu ŻUK. Brak ładowania. Rozkręciłem i sprawdziłem (wydaje mi się, że poprawnie) wszystkie diody - nie stwierdziłem przebicia. Po złożeniu dopiero sprawdziłem ładowanie - do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W, która lekko zaświeciła (akumulator rozładowany 10V). Na wyjście żarówkę...
Przede wszystkim musisz rozebrać go i wyczyścić bo mogło wszystko zaśniedzieć a potem sprawdzić mostek diodowy uzwojenie stojanu (około 1Ω) i wirnika (około 3,5 Ω) przez te dwa pierścienie ślizgowe jeśli będą te elementy dobre to zostanie regulator.
Witam ! Może jeszcze ja dołożę coś od siebie odpowiadając na drugie pytanie kolegi. Nie ma uniwersalnych mostków ale wiele modeli nawet różnych marek pojazdów używa podobnego wyposażenia elektrycznego silnika. Na przykład :pompa paliwa,rozrusznik,alternator,czujniki,za... etc. Dlatego warto udać się do punktu zakupu wraz ze starym mostkiem w celu...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Wyedy powinieneś sprawdzić co masz na odczepie mostek-regulator-szczotka. Powinna być masa z regulatora idąca poprzez uzwojenie wirnika.
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Wymienić cały mostek prostowniczy jeszcze bym wymienił sam, bo z tego co patrzyłem to tylko kilka lutów. A jak sprawdzić te diody żeby mieć pewność że to one? Bo tego regulatora to bez specjalistycznego sprzętu chyba nie sprawdzę
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Eksperymentalnie trzeba by włączyć amperomierz i sprawdzić ile i kiedy płynie tam prądu. Diody te powodują równoległą pracę pojedynczych trzech uzwojeń stojana, które normalnie pracują szeregowo po dwie. Można sprawdzić oscyloskopem jak wygląda nie wyprostowany prąd. Może układ ma za zadanie odciążać regulator napięcia.
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Tyle pdpowiedzi i 0 konkretów.Trzeba zprawdzić następujące rzeczy-czy nakrętki trzymające mostek prostowniczy(te na zaciskach wyjsciowych + i-)są mocno dokręcone.Typowe w Valeo i Paris Rhone jest luzowanie się tych nakrętek.Następnie stan kabeloczka na zacisku +.Czy nie ma "wykopanych"głębokich rowków na pierścieniach ślizgowych?.Dokonaj pomiaru bezpośrednio...
Rozrusznik by nie kręcił.Przyczyn może być wiele.Sprawdź czy masz prąd na zacisku 30-śruba 6.Często sie urywa kabel przy rozruszniku i alternator jest odpiety od instalacji.Zaobserwuj lampkę-czy ona przygasa ale gwałtownie czy płynnie?Jak przygasa gwałtownie(ale się żarzy)to nie patrząc na to co pokarze miernik wymień diody wzbudzenia.Jak przygasa płynnie...
Tam ci siedzi altek firmy Delco-Remy.Występują w dwu odmianach-jako 70 amperowy i 105 amperowy,zalezy czy jest zamontowany klimatyzator czy nie.Regulator sie uszkadza sporadycznie,jeżeli juz to w czasie awarii mostka prostowniczego(99% usterek w tym alternatorze).Na poczatek po załozeniu alternatora trzeba sprawdzić czy napiecie na zacisku B+(to ta...
Mogę podpiąć amperomierz szeregowo, ale czy wytrzyma moment rozruchu? Bo później to już luz, ale boję się o rozruch czy go nie spali Wepnij amperomierz i zmostkuj jego styki. Gdy odpalisz samochód rozłącz mostek i będziesz miał amperomierz wpięty bez ściągania klemy na pracującym silniku.
PANOWIE . Udzielacie porad kolegom a widzę że sami za bardzo nie macie pojęcia o alternatorach o ich działaniu . Dziś prawie wszystkie alternatory są samowzbudne to znaczy że nie potrzebują zewnętrznego napięcia do wzbudzenia . Abstrakcyjne podawanie + na zacisk D+. Odpowiedź jest prosta na taką usterke (dla elektryka samochodowego) - stojan Hmm Wiec...
Chyba napisałem w pierwszym poście, że sprawdziłem kontrolkę(dotknąłem niebieskiego kabelka do masy i zaświeciła). Ładowanie jest bo na odpalonym silniku jest 14v. Przewody są sprawdzone. Coś mi się widzi że to wina regulatora. I jeszcze jedno gdzie w tym alternatorze(Magneti Marelli) są diody wzbudzenia na mostku znalazłem tylko diody dodattnie i ujemne(dobre).
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
ma 100% to nie pasek ani akumlator ma dopiero rok i wszystkie parametry ma ok - wcześniej przed awariż alternatora wystepowało to cały czas, że po rozruchu słychac było jakby gwizd gdzieś z przodu, sprawdziłem wszystko, bezpieczniki, przekaźniki terystory, wzmacniacz anteny radia. Po wymianie regulatora wraz z mostkiem zjawisko przez jakiś czas nie...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów:
kiedy w końcu ludzie się nauczą (a raczej zrozumieją różnicę między alternatorem a prądnicą) żeby nie odłączać akumulatora podczas gdy silnik pracuje. To że kontrolka raz świeci raz nie spowodowane jest zapewne jak już wspomniano końcem żywota szczotek, a przez te próby z odłączaniem aku do sprawdzenia diody główne w mostku bo możliwe że uszkodzone
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Te elementy sie grzeją. Dlatego są na radiatorze. Ale tu przydało by sie jeszcze przemierzyć uzwojenia, czy nie są "trachnięte". Akumulatora też nie sprawdza się na oko. W każdym sklepie z akumulatorami mają urządzenie do sprawdzania. Podjedź, poproś by i ten twój sprawdzili. Można jeszcze sprawdzić, jaki prąd płynie a alternatora w czasie pracy silnika....
Alternator na stół i do roboty, coś mi się zdaje że i mostek i regulator będzie do wymiany chyba że wina w wirniku. Sprawdzić czy kontrolka w ogóle świeci
Witam. Nabylem kilkanascie dni temu alteranor z Fiesty. Jest to alterator Lukas. Zadowolony zalozylem go sasiadowi do traktora. Na poczatku bylo wszysto ok. Po kilku dniach zaczely sie problemy. Napiecie faluje od 14,2 do 15V i wraz ze wzostem napiecia zapala sie kontrolka ladowania.. Jest to bardzo widoczne szczegolnie na wlaczonych swiatlach.Pulsacia...
Stojana napewno nie. A tak poza tym to po objawach które napisałeś to raczej mostek i w związku z tym falowaniem świateł regulator napięcia. A ten alternator to jest tak prosty w budowie że spokojnie samemu można go w domu pomierzyć i sprawdzić nie trzeba żadnego sprzętu dodatkowego - miernik wystarczy z funkcją pomiaru diód. To jest ten alternator...
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś szczotkotrzymacze z regulatorami. no wiec tak, dowiedziałem...
Jest to nie możliwe ponieważ wentylatory są zgrzane z wirnikiem po drugie w tych alternatorach padają tylko mostki natomiast przy dużym przebiegu brak szczotek i pierścieni ślizgowych. Regulatory Boscha są bezawaryjne.P[/quote] Ogolna wiedza juz jest Teraz do pracy Ja tez mysle ze to mostek prostowniczy do wymiany ale doputy nie wyciagniesz i nie rozbierzesz...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Wszystkie diody są ok? Bo piszesz tylko w diodach wzbudzenia, a tam zazwyczaj uszkadzały się diody prostownika głównego Trzy diody niskoprądowe sprawdziłem za pomocą żarówki, żarówka świeci, a po odwróceniu diody przestaje. Diody, które są przyklejone do dwóch radiatorów ( 8 sztuk, po 4 na radiator), sprawdziłem tylko czy mają przebicie na radiatory,...
Dzięki za podpowiedz, tak myślałem, że problem mógł się powtórzyć, tylko potrzebowałem potwierdzenia moich przypuszczeń. Wymienię mostek prostowniczy sam, bo nie stać mnie na wydanie kolejnych 250zł. Jeśli macie jakieś sugestie, co mam jeszcze sprawdzić i na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu alternatora to proszę napiszcie, będę bardzo wdzięczny
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Plusa na uzwojeniu stojana przy niepracującym silniku nie powinno być, bo ,,plusowe" diody są spolaryzowane zaporowo i oddzielają uzwojenie od plusa instalacji: sprawdź diody w mostku i upewnij się czy nic nie dotyka do ,,podkowy". Możliwe że zrobiłeś zwarcie lutując uzwojenie do mostka diodowego. Nic nie dzieje się bez przyczyny.