Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
"Wyczaruj" dłuższy wężyk, podjedź drugim autem i podłącz "na krzyż", a przekonasz się, czy pompa, czy serwo.
Na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ serwo hamulca. Sprawdź serwo hamulca czyli odłącz przewód podciśnienia i zaślep przewód.
wartość napięciowa EGR ,to max 1.24V - wszystko powyżej ,to już uchylony EGR ,ale wtedy miałbyś wygenerowany DTC. Przepustnicę zostaw w spokoju, bo to nie ona. Komplet rozrządu do wymiany,i koniecznie przeczyść smoka w misce olejowej(dobra rada).
Pytanie czy serwo od hamulca jest sprawne i nie puszcza bokiem, nie słychać czasem syczenie w obszarze pedałów? Przydało by się załatwić wakuometr i sprawdzić ile pompa daje, z podpiętym całym układem powinno być koło -0,8 minimum to -0,6.
Do sprawdzenia serwo hamulca, prawdopodobnie puszcza "lewe" powietrze do kolektora ssącego. Ostrzegam Kolegę, proszę na przyszłość przemyśleć swoje rady!
Jest to Renault Clio I, '92. Na przewodzie nie ma żadnego zaworka. Krócieć który wychodzi z serwa rzeczywiście wydaje sie być luźny, tylko sprawdzałem w innym aucie i tam jest tak samo, ale sprawdzę to jeszcze.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
alternator może wpływać na obciążenie silnika i przez to na obroty. Sprawdź też serwo hamulca.
Musisz sprawdzić szczelność przewodu który dochodzi z silnika do serwa a zwłaszcza jego szczelniość to jest najważniejsze:):)
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Skoro nie widać wycieku na zewnątrz, to pompa puszcza do serwa.
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
A wężyk od pompy do serwa nie przepuszcza? Sprawdź wspomaganie. Wciśnij hamulec dwa razy a za trzecim wciśnij i trzymaj, odpal silnik i daj znać czy pedał się cofnie. Jak pompa sprawdzona i wężyk szczelny to pewnie membrana..
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
Zrobiłem w Pandzie hamulce. Panda z roku 93, silnik fire 1,0. Mechanicznie jak Uno. Zamontowana nowa pompa, nowe cylinderki, nowe zaciski, klocki, szczęki. Wszystkie części fabrycznie nowe, oryginalne zaciski Fiat, szczęki Fiat, klocki Fiat a cylinderki Metelli. Przed remontem wszystko działało prawidłowo ale pompa puszczała płyn do serwa i jesienią...
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Czyli musi mieć dokładnie te same numery? Czy może być jakieś inne ATE? Pozdrawiam
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
Za mało danych podałeś tj. czy mimo "twardości" hamulca (jak informujesz) - hamulec działa, ale trzeba mocno naciskać pedał hamulca. W takim przypadku typuję, iż nie działa wspomaganie hamulca (serwo). Można sprawdzić poprawne działanie serwa m.in. w ten sposób, że naciskamy hamulec a następnie uruchamiamy silnik. Jeśli pedał hamulca "wpadnie" odczuwalnie,...
sprawdź serwo, zawór serwa, przewód vacum-serwo
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
Witam sprawdzałeś poprawnośc podłączenia przewodów podciśnieniowych,a jak zachowóje się serwo hamulca bo to dosyć potrzebuje podciśnienia
Padło serwo hamulca .
Duża pucha to serwo :) sprawdź przewód serwo-kolektor ssący. Szczelność, drożność. Tak jak kolega wcześniej pisał zaworek prze serwo
Silnik to 220CDI. Jak sprawdzić to serwo? Czytałem, że jeśli po odpaleniu auta pedał hamulca lekko się zapada to znaczy, że serwo szczelne..
Hamulce w Skodzie Fabii działają dziwnie Podczas hamowania hamulce jakby nie odbijają. Pedał robi się coraz bardziej twardy. Jakby skok robi się coraz krótszy. I po kilku naciśnięciach autko hamuje samo tak że nie da się jechać. Wystarczy zgasić auto, wcisnąć kilka razy hamulec i koła się luzują. W aucie było wymieniane serwo i pompa z powodu kolizji....
Objawy wskazują na dziurę w dolocie i sporą dawkę lewego powietrza (przy drobnych nieszczelnościach kuleje lae odpala maks za 3 razem i po kilku s sabilizuje obroty). Zachowanie kontrolek prawidłowe, na zimnym silniku olej nie spływa tak łatwo i dlatego kontrolka wskoczyła po chwili. Silnika nie uszkodziłeś ale dobrze, że nie próbowałeś dalej bo nie...
Serwo do wymiany jeżeli napewno reszta jest sprawdzona
Witam. Gdyby była to przekładnia główna, dzwięki pojawiałyby się na każdym biegu!!! Początkowo jest ciszej bo olej jest gęstszy(zimny). Wyjęcie skrzyni może sprawić trochę kłopotu, zwłaszcza jak jest ABS i problemy ze śrubą wspornika(łapy) skrzyni pod zespołem serwa hamulca(pompy ABS). Demontaż skrzyni-mi największy problem sprawiło zdemontowanie kół...
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Dokładnie to nie wiem gdzie jest w Palio... idź za wiązką od złącza diagnostycznego. Jak teraz patrzę to Palio raczej nie miały ABSu, a złącze diagnostyczne ECU jest w okolicy serwa hamulca, więc ECU też gdzieś tam jest, być może na podszybiu lub nawet w kabinie pod deską. Złącze jest tu: http://obrazki.elektroda.pl/3196315700_1...
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Kolego sprawdź jeszcze regulatory w tylnych kołach, które są odpowiedzialne za "trzymanie" stałego odstępu szczęk od bębna hamulcowego ( tj. w odległości ok. 0,3 mm ) - zużyte wymień. Po wymianie regulatorów oraz prawidłowym odpowietrzeniu każdego koła (zaczynając od tylnego prawego), mając sprawną pompę hamulcową i tzw. serwo oraz szczęki hamulcowe...
Np. na tokarce z luzami, która zamiast przetaczać robi "schodki" lub nieodpowiedni nóż i pozostawiona spora gradacja. Widzę, że jeszcze mało w życiu widziałeś. Toczenie tarcz nic tu nie ma do schodzącego pedału hamulca! Serwo do sprawdzenia i przewody od niego!
Witam. Czy ktoś zna jaki rozmiar przewodu co wychodzi z krótca pompy vacum leci do trójnika i łączy serwo hamulca. 1.9 TDI axr pompa Luk https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
Problem z serwem lub zaworem zwrotnym do serwa Jak jest takie "pierdzenie" to ucieka podciśnienie z serwa
No właśnie po podpięciu komputera z programem DDT2000 podczas skanowania samochodu błąd (świecąca dioda ESP) znika i nie zostawia śladu w historii, u mechanika podczas wizyty na warsztatowym sprzęcie nic nie wychodzi, jeszcze jestem omówiony na skanowanie auta podczas jazdy i zbieranie informacji co i jak się dzieje więc dam znać... Chyba że ktoś miał...
Witam ,od jakiegoś czasu dręcze się z moim Toledo 1, 2000r 1.9 TDI Zaczynając od niedziałającego turbo kończąc na braku hamulców Pierwszy objaw to podczas gwałtownego wyjeżdżania z posesji nagle turbo załapało notlauf i hamulce przestały działać objaw powtórzył się że 3 razy ,po wyłączeniu i włączeniu motoru wszystko było ok Padło więc na turbo Wymieniłem...
Trzeba sprawdzić szczelność wężyków na podciśnieniu, a nawet czy serwo hamulca nie ma dziurawej membrany. Silnik jest leciwy, może być również wyrobiona ośka przepustnicy i łapie "dzikie" powietrze. Możliwości jest wiele, czasem może pomóc mechanik.. Trzeba było zmierzyć ciśnienie przed wymianą i po wymianie, aby potwierdzić zasadność wymiany, ale zobaczymy.
Witam. Serwo może działać, ale nie skutecznie. Może istnieje jakaś mała nieszczelność w samym serwie, bądź w układzie podciśnieniowym. Znam przypadek,że wymiana ,,sprawnego''serwa znacznie poprawiła wspomaganie. Wystarczyło wtedy lekko trącić pedał hamulca, a samochód prawie stawał dęba. Jeszcze jedna sprawa, musisz sprawdzić poprawność działania zacisków...
problem w tym ze i bębny jak i same okładziny są jak najbardziej ok, prawie nie zużyte. problem leży w serwie albo pompie ale na ten temat niestety nie mam żadnych informacji. może ktoś miał podobnie ?
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Po ściągnięciu przewodu podciśnienia,podciśnienie daje się wyczuć siły nie potrafię określić.Zrobię teścik na serwo napompuje na obrotach aż zgaśnie dioda i po upływie 30minut sprawdzę czy będzie hamulec miękki.
Niekoniecznie serwo, zresztą serwo da się łatwo sprawdzić.
Zawór sprawdzony - jest OK. Ale już wiem, że winne całej sytuacji jest serwo hamulca. Ono jest też przyczyną dodatkowego kłopotu, polegającego na wchodzeniu na wysokie obroty po ponownym odpaleniu rozgrzanego już silnika. Wyciągnięcie rurki z serwa i zaślepienie jej przywraca pracę silnika do normy, auto przestało szarpać po puszczeniu nogi z gazu i...
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Tarcze hamulcowe mogą być cieple po jeździe. Co do blokowania, to proponuję sprawdzić czy pedał hamulca wraca położenia neutralnego. Także do głowy przychodzi mi, czy serwo po hamowaniu odpuszcza.
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Silnik zawsze będzie miał podniesione obroty jeżeli samochód toczy się wybiegiem. To prawda ale jeśli chodzi o drugą część problemu jaką jest spadek obrotów przy hamowaniu winy trzeba szukać w układzie podciśnienia zasilającym serwo hamulca obajwy zapewne ujawniają się szczególnie w czasie gwałtownego hamowania - jeśli tak trzeba sprawdzić drożność...
Najpierw sprawdź czy serwo działa - wydeptaj z 10 razy pedał, naciśnij hamulec i odpal silnik - pedał powinien się trochę wciągnąć w podłogę
Króciec to jest to co wystaje z pompy podciśnieniowej i na to jest założony wężyk łączący pompę z serwo.
Sprawdź serwo hamulcowe.
Tak od bidy 0,8 bara.Ale wątpię by to było podciśnienie skoro po odpaleniu działa dobrze.Można by jeszcze zaworek na serwie sprawdzić.
Trzeba sprawdzić pociśnienie . Naciśnij pedał hamulca i dodaj gazu jeśli troszkę zaczyna wpadać podczas wyższych obrotów to podciśnienie działa . A jeśli chceszsprawdzić czy serwo ciągnie bez naciskania na hamulec to go odłącz od układu i sie przejedź .Będzie twardy hamulec ale ale wyeliminujesz serwo.
serwo do sprawdzenia
Jak nie działa pompa vacum to nie działa serwo hamulca przez co hamulce są bardzo słabe. Nie patrz na podciśnienie za N75 tylko na podciśnienie przed. Masz na nim opis. Powinno być tam napisane VAC i na tym wężyku powinno być podciśnienie po odpaleniu. Możesz to sprawdzić wakuometrem bądź amatorsko za pomocą języka.
A jakie masz objawy że trzeba do sterownika zajrzeć ? rozumiem że przycisk już wymieniany był ? i sprawdzone że obudowy serwo przy zaciskach nie są pęknięte ?
Sprawdź pompę vacum, szczelność przewodów i samo serwo. Najprawdopodobniej serwo poszło...
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Sprawdź, czy przewód powietrzny serwa nie jest luźny, który może być też luźny przy pompie wacum. Czy masz "dobry" hamulec nożny (np. twardy pedał i kiepski efekt hamowania). Ponadto jak pracuje silnik tj. czy sterowanie turbiną nie odbiega od normy. To, że cichnie szum przy ruszaniu kierownicą tłumaczyłbym właśnie jakimś pośrednim naciskiem na ścianę...
A podłączałeś może coś co by chciało porozmawiać ze sterownikiem i ewentualnie podpatrzeć błędy i wartości rzeczywiste. Poza tym sprawdź podciśnienia na w nieszczelność i dolot na ten sam wypadek jak również serwo (pedał hamulca nie "stwardniał"?).
Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Nowa tylko z całym przewodem vaccum do serwa hamulca. Trzeba na szrot się wybrać, będzie pasował od innych 2.0 Ford, Volvo czy Fiat.
na mój gust pękniety któryś wężyk od podciśnień, najprawdopodobniej ten między gaźnikiem a serwo hamulca, albo uszkodzone serwo hamulca.
Witam. Sprawdź najpierw przewód podciśnieniowy od serwa czy nie ma jakiegoś uszkodzenia. mała dziurka może dużo namieszać... Jeśli jest ok to wykręć zawór ze wspomagania i sprawdź jak działa: powinien tylko w jedną strone przepuszczać powietrze. Jeżeli jest inaczej to go wymień. Pozdrawiam.
Przewody hamulcowe elastyczne sprawdziłeś?
Bardziej myślalem o tym że może być uszkodzone serwo hamulca. Może być wina nieszczelnosci samego serwa lub węża na podciśnieniu który do niego dochodzi. Ogólnie takie gaśnięcie auta przy wciśniętym hamulcu może właśnie świadczyć o problemach w układach sterowanych podciśnieniowy (sparciałe węże, nieszczelności itd).
Tak pisałem, że kompresja była mierzona. Zawory są ok. Zastanawiam się czy może z tym mieć związek serwo wspomagania hamulców. Zauważyłem, że jak długo pompuje pedał hamulca, to przez jakiś czas jazdy ten efekt albo jest nieznaczny albo znika całkowicie. Poprawia się też siła hamowania. Zawór zwrotny serwa sprawdziłem i wydaje się być ok. Przynajmniej...
Zauważyłem ostatnio, że z okolic pedału hamulca, a dokładniej z serwa hamulca słychać świst powietrza (takie krótkie pssss) w momencie gdy puszczam pedał. Nie przypominam sobie, żeby wcześniej dochodził stamtąd taki dzwięk. Co to może być? Czy ktoś może mi wyjaśnić jak działa serwo hamulca. Wiem, że powietrze jest doprowadzane z kolektora do serwa,...
Masz wyjście na hamulec może ono ci się przyda, nie wiem do czego chcesz to wykorzystywać, ale kiedy serwo będzie pracowało, to hamulec jest zluzowany, czyli przekaźnik miałbyś załączony.
tam gdzie idzie przewód do serwa hamulca
Panowie ,dziś odebrałem samochód od mechanika ,po wymianie serwo wszystko z autem w porządku prócz hamulców Pedał hamulca podczas hamowania bierze bardzo bardzo nisko ,podczas próby hamowania muszę to robić z 2 sekundowym wyprzedzeniem Drugie i kolejne naciśnięcie pedału hamulca powoduje że pedał staje się twardszy ,przeważnie podczas pierwszego naciśnięcia...
A jest dobra? A samo "serwo"?
Właśnie w Audi powinno to być nieregulowane ,chyba że serwo to marna podróbka.
Objawy wskazują na nieszczelność zasilania serwa hamulca. Dokładnie sprawdź wąż podciśnienia idący do serwa. Możliwe jest też uszkodzenie samego serwa ale to już ogromna rzadkość.
Raczej serwo odpada bo jest odpowiedzialne za moc hamulca.
Więc sprawdź to co napisałem wcześniej z odłączeniem serwa. Jeśli to serwo to hamulce powinny odpuścić odrazu.
Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie. co do hamulca to zauważyłem, że na kilka dni przed awarią, co kilka (kilkanaście) hamowań pedał hamulca wciskał się z większym oporem (był twardszy) i mniej skuteczny; nie sądziłem, że to może mieć coś wspólnego?...
Mam Mondeo z czerwca 1996r. Też miałem problem z ogrzewaniem. U mnie brak było podciśnienia w sterownikach kierunku nawiewu powietrza i nie domykała się klapka przełączająca powietrze zimne/ciepłe. Sterowniki są zasilane podciśnieniem powietrza - tym samym co serwo hamulca i po prostu zapchał się jeden z przewodów na rozgałęzieniu. A klapka przełącznika...
Sprawdz podciśnienie na serwo. Za niskie prawdopodobnie i brak wspomagania.
Mazda 5 2 TDI rok 2010. Znikające hamulce po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, mianowicie problem pojawia się dopiero na rozgrzanym silniku. Za pierwszym wciśnięciu pedału hamulec jest, ale jeśli wcisnę go ponownie i kolejny raz, hamulce znikają. Po dodaniu gazu znowu są, ale tylko na jeden raz, i tak dzieje się w kółko. Odrazu powiem, że płyn...
VAC sprawdzisz wacuometrem. Serwo sprawdzisz podając do niego podciśnienie.
Oczywiście, że ich wina. Szczególnie tego od serwa (hamulce).
W momencie jak zblokuje hamulce, wystarczy podnieść nogą pedał hamulca i znowu jest ok Musisz sprawdzić pedał hamulca, sprężyny powrotne itp. na serwo też zerknij czy się cofa jego trzpień jak należy.
Ta pompa do spalania ma dużo i nie dużo jest potrzebna do wytworzenia podciśnienia dla serwa hamulca czy też działania zaworu egr
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
witam. a sprawdzał kolega wartość podciśnienia-szczelność układu? zaworek zwrotny serwa hamulca? pozdrawiam
Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Sugeruje przewod podcisniena do serwa hamulca. Posprawdzaj tez inne wezyki podcisnienia przy kolektorze
Oddam auto do pompiarza,niech posprawdza co poprzedni mechanik mógł zrobić źle.Jak się dowiem w czym był problem to napiszę,może się komuś przyda. Co do podciśnień,jak poprawnie sprawdzić podciśnienie na serwie?. Ja początkowo sprawdzałem "szczelność" serwa pompując hamulec i przy wciśniętym hamulcu odpaliłem silnik-pedał poszedł w dół.Jak po między...
Zadna elektronika,serwo hamulca się kończy
A tymczasem witajcie samochody z elektrycznym serwo hamulca zasadniczego. A moze byś tak przestał bajki wypisywać i zajął się czymś pożytecznym? Elektryczne serwo hamulca dla potrzeb systemów ABS wynaleziono dobre 50 lat temu, choćby popularny system TEVES II, spotykany jeszcze na początku lat '90. W pełni elektrohydrauliczny system hamulcowy? Proszę...
sprawdzić serwo hamulca passat serwo hamulca serwo hamulca peugeot
łączyć cewka zapłonowy książka lampy tk102 bateria
płyta indukcyjna amica samsung ue32d5500
Lokalizacja świateł pozycyjnych w Peugeot 806 Bezpiecznik grzania foteli Citroën DS4 - lokalizacja i diagnostyka