jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Dobrze by było silnik z tego kanału i któryś z pozostałych podłączyć do jakiegoś zasilacza i sprawdzić jak się zachowują (czy obroty i poziomy nap. z tacho są jednakowe) Zastanawiające jest to skażenie sygnału z prądnicy - warto by pokręcić ręcznie bez załączonego zasilania i zaobserwować co wychodzi, jeżeli będzie OK a po włączeniu układu pojawia się...
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Witam Temat dotyczy pralki Bosch WFC 1600. Prała, prała i niby skończyła, ale nie wypłukała i wywirowała. Uruchamiając program prania od początku, napuszcza wodę, pierwszy obrót w lewo z kopyta i koniec. Tak jak by straciła możliwość regulacji obrotów. Myślałem, że to triak, wymontowałem i zbadałem na stole - wg. mnie sprawny Pomiar rezystancji: tacho...
Witam. Samochód jak w temacie. Usterka polega na tym że silnik szarpie podczas spokojnej jazdy. W związku z tym mam prośbę o pomoc w sprawdzeniu sprawności czujnika. Czujnik znajduje się w pompie wtryskowej pomiędzy rurkami wysokiego ciśnienia. Jest to czujnik Bosch 1.467.200.308. Co to za czujnik, do czego służy i czy jest możliwość sprawdzenia go...
Jak przetestować, sprawdzić silnik bez szczotkowy pralko-suszarki Maxx5 Bosch WVH28540/01. Jeśli nie 230V to może akumulatorem? Jak to podłączyć?
Koledzy, dziś zauważyłem, że moja nastoletnia pralka nie obraca bębnem. Jutro zabieram się za jej wybebeszanie, ale czy możecie mi napisać jak sprawdzić silnik? Jakoś do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) :) Znalazłem schemat, mam nadzieję że do WFL1200. Co to za wyłącznik F7 - akurat...
Witam zasuwa posiada numer 0280140135. Jest to fiatowski silnik 1,5 na wtrysku wielopunktowym wszystko jest sprawne czujnik temperatury. położenia przepustnicy, lambda itd, wolne obroty na w granicach 1500 pozostał mi do sprwadzenia ten czujnik, wtyczka jest 2 pinowa cały czas występuje napiecie jak odłacze zasuwe na pracującym silniku nic sie nie dzieje...
Witam Serdecznie wszystkich. Mam Poloneza na Boschu i problem polega na tym że zaczyna szarpać na ciepłym silniku (czasem na zimnym) i nagle traci moc a nawet gaśnie. Nowe kable WN nowe świece nowa sonda lambda wydaje mi się że cewka ok. Jakiś czas temu zakupiłem starego laptopa z fizycznym COMEM i interfejs z allegro l za pierwszym razem po podłączeniu...
wtryskiwacz nie podaje paliwa, jak sprawdzić czy jest zapchany czy też nie dostaje sygnału elektrycznego?
Witam jak można sprawdzić czujnik i przewody zasilające czujnik? Jest to czujnik 4-przewodowy odpowiadający za mierzenie temp silnika i sterowaniem wtrysku! Jakie wartości powinny być na przewodach we wtyczce do czujnika?
wirnik łapie obroty przez jakieś 3 sekundy Nie bardzo rozumiem co to znaczy są to dobre obroty takie jakie mają być czy też może są za szybkie?. Jak był uszkodzony triak to trzeba też sprawdzić też okolice triaka czy nie są spalone jakieś opory itd.. Trzeba też było by sprawdzić czy impulsy z tacho dochodzą do modułu jak do procesora. Te 3sekundowe...
Witam czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu czujnika w polonezie z jedno punktem bosch'a. Dwa czujniki temperatury znajdują się z przodu na obudowie termostatu ok., ale jest jeszcze jeden czujnik, który znajduje się, stojąc od przodu samochodu, z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym, w bloku silnika, wychodzi z niego jeden przewód z wsuwką...
Witam!!! Mam wirnik od wiertarki firmy BOSH i nie wiem czy działa. Niestety nie mogę go podłączyć ponieważ nie mam stojana. W jaki sposób mógłbym go sprawdzić? Pozdrawiam
Witam. Mam problem z passatem 1.6 B5. Rok temu silnik zaczął mocno przerywać, szczególnie mocno przy przyspieszaniu. Wymieniony został przepływomierz, przepustnica i cewka i świece. Problem zniknął. Po pół roku problem znowu się pojawił, ale tylko przy zimnym silniku. Jakby czasem nie palił na jedną świecę. Po jakimś czasie jakby na dwie - rano już...
Witam jak sprawdzic czy jest sprawny ten regulator szlifierki katowej BOSCH 1 607 233 024 230V sa tam cztery kabelki brazowy przezroczysty szary i fioletowy .Jak go podłaczyc do silnika zeby go sprawdzic czy działa http://obrazki.elektroda.pl/4021355800_1...
Witam Mam problem z Citroenem na wtrysku takim jak w temacie. Czy ktoś może mi powiedzieć jak sprawdzić w takim gażniku- czujnik zasysanego powietrza. Tzn chodzi mi o to czy muszę go wymontować z gażnika czy wystarczy podłączyć omomierz pod odpowiednie piny na wtyku do gażnika. Ps czy awaria tego czujnika może mieć taki skutek że kiedy temp. na zewnątrz...
Jak sprawdzić czy komputer nie jest uszkodzony. Ja mam taki problem. Odpalenie 4-5 sekund kręcenia Na zimnym chodził dobrze (znaczy zapier....) dopóki się nie rozgrzał lekko - zgasł. Po odpaleniu obroty równe na jałowym. Później muli - na zmianę po dodani gazu (pedał na linkę) raz się rozpędzał a za chwile jakby go coś trzymało. Błąd był na kompie że...
Procedury sprawdzania dla silnika VW Passat 2.0 2e 115 KM - opis + rysunki.
Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego konkretnie chodzi mi o samochód polonez z jednopunktowym wtryskiem BOSCHA. Czujnik taki jak w linku: Usunięto link Allegro - Regulamin, p.10.11. Czujnik ma 3 piny. Czy jest możliwe sprawdzenie tego czujnika multimetrem?
Mam problem z sinikiem poloneza na jdnopunktowym wtrysku boscha który jest wsadzony do łódki.Przestał odpalac ;-(.Elektryka jest troche przerobiona. Do wiązki silnika dochodzą tylko przewody czerwono-zielony, czerwono czarny i niebieski.Na tych wszystkich przewodach po przekreceniu zaplonu jest podawane 12V.Sinik nie chce zapalić.Chyba nie jest podawane...
witam kolegów może tu znajde odpowiedz mam problem z silnikiem 1,4 i fiata sterowany boschem niechce wchodzić na obroty czym cieplejszy tym jest gożej komputer wymieniłem potem cały ftrysk (gaźnik) i nic byłem u elektronika samochodowego i po sześciu godzinach nic mu się nie udało zrobić 8O 8O gość sprawdził wszystko i że niby jest ok ale nie jest ok...
Witam, mam Golfa 1.6 SR z 99 roku. Mianowicie problem jest taki, że od jakiegoś czasu, parę miesięcy temu, zaczęły spadać obroty tak do około 400. Olałem to, bo było to raz na jakiś czas, zwłaszcza jak było wtedy jeszcze zimno. Ale przyszło ciepło i denerwowało mnie to, że bardzo ciepło było w samochodzie i nawet otwarte okna nie pomagały, a klima nie...
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Silnik ruszy gwałtownie półobrotem i stoi Klasyczny objaw dla uwalonego sterowania lub tacho silnika.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Wyciągnij ceweczkę z tacho, podjedz do jakiegoś szpeca od pralek i za dobre piwko Ci gość coś znajdzie, najważniejsze wymiary cała reszta nie ma znaczenia. Kanał procesora jest zabezpieczony diodą, prawdopodobnie wszystkie rezystory do wymiany w gałęzi od tacho. Ścieżki oderwij i zastąp je cienkimi przewodami. Powodzenia
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Cześć! Kolega zapytał czy pomogę w podmianie zmęczonego już silnika w maszynie z wałem gwintowanym(?). Zadanie silnika to przesuwanie lewo-prawo przedmiotu, a sterowanie odbywa się za pomocą przełącznika nożnego (również lewo-prawo i przesuwanie trwa tylko gdy przełącznik jest dociśnięty w jedną ze stron). Maszyny były robione X lat temu przez jakiegoś...
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Teraz seria pytań; 1. Czy mogę rozkręcić 4 śruby, bezpiecznie rozebrać silnik, aby wyczyścić go IPA i jakimś miękkim pędzelkiem? 2. Uzwojenia silnika mogę pewnie sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem przejście na których stykach mierzyć? 3. Szczotki oczywiście kupię nowe, choć tych pozostało niespełna pół, jeśli oczywiście cała "reanimacja" ma Waszym...
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Pradniczka tachometryczna działa. Sprawdziłem na poczatku-jest dobrze. Jak sprawdzałeś tacho? Co tam siedzi, cewka, czy hallotron? http://www.stollinho.de/images/medium/w1... nie wiruje-startuje a po chwili wyłacza silnik Czy mamy tak rozumieć, że silnik rusza od razu na max. obrotach i po chwili zatrzymuje się?
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku. ....i triak sterujący silnikiem, czy nie zwarty.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
(at)ElektrodaBot Bosch MUM58258, miga na czerwono, silnik nie startuje. Podstawowe elementy elektroniczne sprawdzone, bezpieczniki, rezystory niskoomowe, mikro przełączniki kontaktuja, nic nie ma zwarcia lub przerwy, silnik podłączony osobno działa. Bezpośrednia odpowiedź - Czerwone miganie w MUM5 zwykle oznacza, że sterownik widzi niespełnione warunki...
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
uszkodzony silnik a dokładnie "tacho " element na przeciwległym od koła pasowego koncu silnika lub hydrostat nie widzi wody zablokowany wezyk gumowy od strony zbiornika
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Można samemu jakoś sprawdzić ten element, w sensie czy działa poprawnie. To konstrukcja mastercooka, a więc powtarzająca się usterka, czyli zwarcie w złączu silnika( z powodu zalania), a co za tym idzie, uszkodzenie uzwojenia tacho.
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
sprawdzić tacho silnik bosch tacho silnik sprawdzić sprawdzić tacho silnik electrolux
kierunek kondensatorów trzaski optyku błędy wtryskiwaczy jumper
rainbow odkurzacz rainbow odkurzacz
Czy wentylator nagrzewnicy wodnej pracuje nonstop? Piła otworowa Stihl Husqvarna – jest iskra, nie odpala, diagnostyka układu paliwowego i kompresji