Na dole podczas odczytu powinieneś mieć opcję graph.Wtedy przełączy ci na vag scope.Chodzi o to by czytać to na wykresie bo tak jest wygodniej i widzisz jak rzeczywiście oscyluje sonda.
Dzień dobry, mam straszny problem z p0420 - katalizator- wydajnosc poniżej progu od początku grudnia. To co zostało sprawdzone/wymienione to: Odma (dziurka w rurce) Sonda druga na używaną z małym przebiegiem najpierw jedna, później druga sonda myśląc że może uszkodzoną kupiłem świece zapłonowe jedna cewka, która była podejrzana KATALIZATOR na dedykowany...
Wczoraj wyskoczył mi błąd P0140 brak aktywności sondy. Stało się to po dłuższej jeździe na autostradzie. Tak auto jest jeżdzone po mieście. Skasowałem i póki co jest ok. Stąd pytanie czy sonda pracuje cały czas czy nie. Czy taki błąd wskazuje na uszkodzenie lambdy ? Gdyby z wiązką coś było nie halo to pewnie byłby jeszcze inny błąd ? Można jakoś sprawdzić...
Pierwsza jest 5-cio przewodowa zakładam, że liniowa (szerokopasmowa) i tyle o niej wiem, chciałbym umieć ją odczytać ale nie mam pojęcia co tak naprawdę odczytuje VAGiem, przeglądnąłem bloki od 0 - 100 powoli patrząc co i jak i wydumałem tam niektóre parametry nawet kąt wyprzedzenia zapłonu i otwarcia przepustnicy, obroty, napięcie, temperatury itp...
Witam Mam Audi A3 1.6 101 km z 2000r. (tylko benzyna). Od jakiegoś czasu mam z mim mały problem. Czasem po prostu nie chce odpalić ( raz na 50- 100 odpaleń). Rozrusznik kręci kręci i nic. Pozostawię go na 30 minut i potem odpala zaraz. Jest to niezależne od pogody czy pory roku. Mam interfejs VAG ale nie mogę nim przeskanować wszystkich bloków (response...
Witam, samochód to Golf III 2.0 115KM silnik ADY 12/1994 na gazie sekwencyjnym stag 200 Mam kilka usterek, z którymi nie mogę sobie poradzić. 1. Pierwsza usterka która jest od zawsze to włączający się wentylator chłodnicy. Włącza się pierwszy raz nawet przy 76 stopniach(wg VAG). Po chwili się wyłącza i tak co chwila. Jak silnik osiągnie 90stopni to...
Tak mając chwilę, wrzuciłem na googla tekst „1,6 ABU falujące obroty”. Wyskoczyło mnóstwo linków, także o Seacie bo miewał taki sam silnik. Wskazują one na zanieczyszczenie czy ogólnie uszkodzenie silniczka krokowego*). Nie jestem „silnikowcem” tak by miarodajnie Koleżance wskazać, jednak to może być kierunek poszukiwań. Także...
Ewidentnie nie chodzi sonda przed katalizatorem, dobrze by było sprawdzić też drugą vagiem.
Czyli jeżeli ta druga sonda jest całkowicie odpięta to niema trybu awaryjnego i odczytuje tylko z tej pierwszej sondy?
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
To co wykręciłeś na oko n ie sprawdzisz , bo to sonda diagnostyczna za katalizatorem. Masz jeszcze jedną , przed katalizatorem - cztero przewodowa. Którą sondę podglądałeś Vagiem?
Moja sonda ma 4 przewody: 2 białe, szary i czarny, a co do parametrów to nie mogę ich sprawdzić bo nie znalazłem specyfikacji w internecie. Da się tą sondę dokładniej sprawdzić VAGiem? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
Dołączam się do prośby kolegi o dobrego mechanika w okolicach Łodzi ponieważ mam podobny problem tylko u mnie jeszcze wykazuje błąd po badaniu VAGiem 00561 oraz ma zwiększone spalanie dodam że termostat sondę Lambda wymieniłem oraz wymieniłem/posprawdzałem czujniki temperatury. A błąd nadal sie pojawia na benzynie i gazie tylko ten a objawy nie zniknęły....
moga byc i sondy,a czy jak wykasujesz Vagiem bledy to znikaja od razu czy sa caly czas-tylko benzyna
Dzisiaj sprawdze vagiem odczyty sondy. według programu do lpg sonda dziala prawidlowo wedlug mnie. Dokladniejsze dane dopisze jak podepne vaga.
ok no to czym wytlumaczyc 2 tygodniowe ozdrowienie?? które skonczylo sie jak autko postalo tydzien czasu bo bylem w polsce. moze ktos podpowie jak wybadac lambde VAGiem? sonda do mojego auta orginal boscha to 60GBP chcialbym jednoznaczna diagnoze zeby udowodnic w sklepie
Z takim pomiarem nie możesz jeżdzić autem.Do wymiany będziesz miał szybko kat.Zrób badanie diagnostyczne vagiem lub podobnym.
Golfy do rocznika ok 2000 nie posiadały aktywnej kontrolki CHECK. Od kiedy to bada się napięcie sondy na zimnym silniku? Zaraz będziemy sprawdzać kompresję VAGiem bo to jest przecież super urządzenie. Od kiedy to auto pali Ci więcej? Jakie odcinki pokonujesz tym autem?
Odświeżam temat, Zajchu jak rozwiązałeś swój problem ? mam taki sam silnik jak kolega Zajchu 1,6 16V 77KW (105PS) oznaczenie AZD bez gazu w VW Golf IV, obroty czasami falują w zakresie 560 - 820 na ciepłym silniku na biegu jałowym oraz niekiedy wywala błąd 16555 - zbyt uboga mieszanka oraz 17586 - podgrzewana sonda lambda wyjście przerwa błąd sporadyczny,...
Ja mam gIII 1.8 i miałem to samo,dodawałem gazu i dusił się,potem wchodził na obroty.Od kiedy wykasowałem błędy vagiem i zmieniłem sondę labda jest ok.
To sprawdź jeszcze tak jak ci mówiłem oprócz zapłonu, przepustnicę i sondę jak pracuje vagiem. Jak patrzyłeś w nocy to przewody świeciły?,kiedy ostatnio zmieniałeś , jakiej firmy są ,obejrzyj cewkę zapłonową obok fajki czy nie ma wypaleń czy pęknięć. Musisz wyczuć, jak ostro szarpie silnikiem to raczej zapłon,a jak dusi się dość płynnie podczas przyspieszania...
Byłeś już pod samochodem czy od dwóch tygodni próbujesz naprawić ten samochód VAGiem
Wymień sondę , problem ustąpi. Mogę jakoś sprawdzić tą sonde VAGiem?? Bo nowa z 300-400 zł :( Nie chcę wydać na marne..
Jakie powinno być minimalne ciśnienie? Sprawdzałem dziś VAGiem i błędów sond nie było. Na benzynie jest wszystko ok - przyspiesza prawidłowo do samego odcięcia. No ale przy najbliższej okazji sprawdzę co pokazują sondy w momencie przymulania/szarpania na LPG. Dzięki. Pozdrawiam
Jak masz Vaga ,to czemu nie podejrzysz sondy podczas pracy na benzynie?? Też można vagiem sprawdzić stan adaptacji przepustnicy.
ja bym proponował sprawdzić poprostu auto vag'iem.
Zrzuć mu klemę na noc, załóż rano, odpal na benzynie i zobacz czy obroty też będą falować, bo jeśli masz źle ustawiony gaz lub zuzytą sondę na bogato, to wtedy korekcja długo terminowa będzie dożyć do ubogiej mieszanki, co zaowocuje właśnie wypadaniem zapłonów. Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj...
i nie czyta sondy ani nawet nie mogę się połaczyć vagiem Jaja se robisz czy po prostu niczym nie dysponujesz?
diagnozowałem vag comem i vagiem 4,9 nie ma żadnych błedów oprocz sondy lambda
Dobra sprawdziłem vagiem Panowie i miałem 3 błędy ( - Sonda lambda(G39) - Czujnik temperatury - Czujnik halla) w warsztacie były sondy uniwersalne , zmiana na tą nową oczywiście cięcie kabla ze starej i przedłużenie kabla nowej wkręcone podpięte i śmiga jak by był nowy. Dzięki wszystkim co chcieli pomóc.
Po diagnozie vagiem wyszlo ze sonda lambda zwarta do masy po skasowaniu bledu i odpaleniu zimnego silnika na benzynie wyszlo brak bedow do nagrzania silnika do okolo 80C wtedy znowu wskoczyl blad sondy lambda zwartej do masy instalacja gazowa byla wtedy wylaczona silnik pracowal wylacznie na benzynie czyli mam uszkodzona sonde lambda?
Ściągnąłem VAGiem, auto w garażu a ja pod kołdrą. Da się jakoś w sterowniku wyłączyć 'poszukiwanie' sondy 2?
fotka cz. przepustnicy mocno niewyraźna ale chyba czujnik jest w miarę ustawiony (powinien być mniej więcej poziomo ustawiony jak wskazuje na to kształt korpusu monowtrysku) nic nie napisałeś o sondzie - jak nie możesz vagiem to sprawdź ją woltomierzem (jak to zrobić bez problemu znajdziesz w necie) co do zapłonu to ma tak być - przy dodaniu gazu ma...
Sprawdź obwód grzania sondy. Wymien i wyksuj. Mozesz miec suboofer w bagazniku po lewej stronie. jezeli nie pisze boose na głosnikach, to go nie masz. Mozesz jeszcze polączyc sie vagiem z systemem Audio i sprawdzic dla pewnosci.
A skad ty masz tam jakis wskaznik awarii?Bo takiego czegos w felicjach nie ma.Co do wymiany tych elementow to wymieniasz i maja dzialac.Ewentualnie wykasowac bledy Vagiem.
Auto jak w temacie. Przed katem jest 5 przewodowa a za katem 4 przewodowa. Z tego co sie orientuje to ta za kat. to sonda 1V. Sygnał na czarnym jak zwykle. Jak wygląda sprawdzenie multimetrem tej pierwszej 5 przew. sondy. Czy tak samo na czarnym?? Jak to wygląda?? auto raz na "STO" lat zapala Check i wywala błąd. Sonda lambda 2 strona 1 Obwód. Brak...
A co myślisz, że siedzenie przed komputerem lub przed VAGiem załatwi sprawę....
adaptacja przeprowadzona nawet dwukrotnie raz vagiem i innym programem bez powodzenia
OK ale ja podlaczalem sie vagiem. W innych autach w vag-com sonda miala zmienne napiecie a u mnie w okienku stalo caly czas bez wzgledu na temp i obroty. inne wartosci zmienialy sie poprawnie./
Powoli ale doszedłem do przyczyny usterki Sprawdziłem elektronikę vagiem jedyny błąd to sonda Okazało się że jest zasyfiony zbiornik paliwa, po nawierceniu otworów w plastykowym koszu w baku i wymianie filtra paliwa, autko śmiga aż miło. Jeżeli macie podobne objawy w waszych b4, sprawdzajcie w pierwszej kolejności układ paliwowy. Pozdrawiam !
Witam. Od czasu do czasu (najczęściej po przejechaniu jakiejś niewielkiej odległości i ponownym odpaleniu auta po ostygnięciu) zapalała mi się kontrolka check engine. Bylo to związane z błędem sondy lambda przed katalizatorem - zwarcie do plusa (nr błędu 17588). Spalanie na trasie ok 30% miasto i 70% trasa wyniosło 8,3 litra PB (nie mam gazu). Do sondy...
Witam Kolego musisz wyczyścić przepustnicę i przeprowadzić jej adaptacje VAGiem .Problem wolnych obrotów zniknie. Pozdrawiam
Witam czy ktos pomoze podaje teraz wszystko co bylo wymienione Osobiscie zminilem rozrzad punkty zgrane bez zmian Nowa przepustnica zaadaptowalem vagiem Nowa sonda lambda Regulator cisnienia paliwa Nowy modul (cewka) Przewody i swiece czujnik przeplywomierza Rozebrany sprawdzony i na nowo uszczelniony kolektor ssacy Nowe wszystkie filtry Nwe weze odmy...
Szukałem na forum czy można zdiagnozować golfa Mk3 silnik j/w, gdzieś było napisane że tak. złącze obd (dwie wtyczki) Otóż mam pewien problem próbowałem Vagiem wer. 311-2 i VW Tool i nic, nie łączy się :cry: Może wie ktoś czym to ruszyć :?: A może tym powinno iść:?: zewrzyj K i L powinno pojsc P.s. Silnik ma moc tylko czasem go przylewa i falują obroty,...
Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.
Sprawdzałem parametry na szybkiego vagiem w blokach i miernikiem w instalacji. Wyrzuca błąd uszkodzenia sondy. Instalacji gazowej nie zdążyłem się przyjrzeć ani nie dopytałem wiem tylko że sekwencja, ale producenta nie znam niestety na dzień dzisiejszy. Nie mam auta na razie u siebie.
Witam w aucie mam sonde szerokopasmową, 5-cio przewodową. Przejrzalem ostatnio wiazke i sa na niej zamienione kable, bialy i niebieski czyli odpowiednio sygnal pradu pompy sondy szerokopasmowej i sygnal grzalki sondy, w jakim celu jest to tak zrobione? Dodam iz sprawdzajac sonde vagiem dziala przy takim polaczeniu, a przy zamianie kabli spowrotem wywala...
Nic nie uzyskasz w tym silniku bez zmiany map u tunera, a nawet po zmianie przyrost rzędu 5 % to będzie cud nad Wisłą.... Nawet jeśli sztucznie zwiększysz dawkę paliwa to i tak sterownik skoryguje to multiplikacyjnie, za pomocą danych z sondy lambda.
jak dysponujesz vagiem to odepnij jedną zczytaj błąd potem ją skasuj i to samo z drugą i będziesz wiedział
No przy sekwencji to bledow nie powinno byc zadnych(no moze emulacja wtryskow).Co mozesz zrobic: wypsikac wszystkie wtyczki i gniazda czujnikow ISOLEM , czysta przepustnice zaadaptowac VAgiem lub Motordiagiem, sprawdzic prace czujnikow Vagiem tzn czujnik temp cieczy , temp .powietrza, podcisnienie w kolektorze, praca sondy lambda, knock sensor. A jakie...
Sonda rzeczywiscie byla uniwersalna. A do Darka- sprubuj zdiagnozowac auto przy pomocy vaga. Moje t4 jest z 95 roku i juz sie daje diagnozowac. Przyczyn moze byc kilka. Moze padl czujnik temp silnika , moze zawor rgulujacy wolne obroty(ale czemu dymi?) a moze cos mechanicznego. Zdiagnozuj vagiem albo spradz na piechote te rzeczy
Sprawdzilem vagiem pokazuje mi na rozgrzanym silniku blad o kodzie 537 regulacja z sonda lambda a na zimnym dodatkowo 561 regulacja skladu mieszanki, ciekawe a le przy wylaczonej instalacji gazowej tych bledow nie generuje
Sprawdziłem przekaźnik jest dobry. Sonda niestety nie wymieniana od nowości 195tys.km( trzy przewody Bosch 0 258 003 181/182) podaje 0V. Zastanawiam się czy to załatwi sprawę przerywania. Czy to jest jednak pompa paliwa. Pierwsze jednak wymienię sondę- orginał strasznie drogi, poszukam coś w zamian. Czy ten samochód można zdiagnozować- ma dwa złacza...
Witam Mam problem z Seatem ibizą z silnikiem benzynowym 1.4 16v rocznik 2005. Myślę, że pali trochę za dużo. W mieście 11-12 litrów, w trasie 8 litrów. Sprawdziłem układ zapłonowy (cewki, świece) i dokonałem diagnostyki komputerowej VAGiem. Silnik nie wykazuje błędów. Najbardziej ciekawią mnie wskazania diagnostyki sondy lambda. Pierwsza sonda (według...
Zrobiłem scan vagiem ale mechanicy go skasowali i dupa muszę pojeździć aby znów wyskoczył. Co ciekawe mam dwa inne błędy 1831 -p1423 oraz 17819 P1411 Potem wszedłem do bloków sond I tak podaję linka https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia A blok skacze ale max do 3.1% Poniżej filmik https://files.fm/f/yj7dh9kb9a...
Ogarniam ten bajzel pod maską ale masakra jest. Regulator doby ale wyszły inne kwiatki. Kolektor zmieniony na metalowy co by pewnie gaz wsadzić 2 gen. (na razie zdemontowany mikser i podłączona sonda lambda zamiast emulatora). Przepustnica sprawna, został jeszcze czujnik podciśnienia i zmiana wtrysków bo ktoś założył inne mniej wydajne do tego dłuższe...
nie obroty cały czas szaleją, 1200-1500, ale zaraz po odpaleniu jak skończe proces adaptacji to utrzymuje na poziomie 800 i jak sprawdzam vag'iem błędy to nic nie wykazuje ale jak dodam więcej gazu wyskakuje błąd sondy i obroty już wariują. sonda była przekładana do Audi A3 i nie ma tam błedów a auto pracuje normalnie więc nie wiem czy to wina sondy.
Temat zamykam. Założyłem nową sonde, stara była cała w nagarze i przez to mogła umrzeć. Sama wymiana nie dużo pomogła, zostały wykasowane korekty PB Vagiem oraz przeprowadzona adaptacja przepustnicy. Była też mała nieszczelność podciśnienia od serwa na gumowym kolanku idącym od grodzi silnika. Auto pracuje równo, ma większą moc, nie szarpie. Błąd sondy...
Interfejs Fiat Ecu Scan to nic innego jak kabel KKL ,tylko z przełącznikiem lini, Ustaw przełącznik na 7 czy i diagnoza po lini K i powinien Ci współpracować z Vag Com`em ,vcds`em-lite i Polskim Vagiem 4.5 jako zwykły kabel KKL.
Witam mam problem z obrotami w polo 1.4 96 rok,. Launch pokazał błąd sondy.Wymieniłem sondę oraz wyczyściłem przepustnicę i tu mam problem z adaptacją.Robię polskim vagiem 4.9 i mnie co chwile wywala z powodu powtórnej komunikacji. Jak wezmę vag-com 2 nie widzę opcji nastawy itp.W launchu nie robiłem jeszcze.Po wyczyszczeniu przepustnicy błąd regulacji...
kolego, skad masz interpretacje :P0130 - Błąd sondy drugiej za katalizatorem uboga mieszanka, gdzie mozna znalezc takie interpretacje błędów? gdzie mozna znalezc kodowanie sterowników? wide ze VAGiem dudo mozna, ale niestety nie jest to wszystko opisane jak np. w OP-COM czy innych...
Auto wyżej wymienione z roku 97r, ma taki problem dodam że nie zawsze, po dodaniu gazu samochód zawiesza swoje obroty w przedziale 1800-2000 czasami i faluje, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana, rurki podciśnieniowe posprawdzane, nieszczelności w kolektorze nie znalazłem (psykałem plakiem wszędzie) błędy pod vagiem: 15xx-coś ze sterownikiem hamulca...
A masz katalizator? czy wywalony? i gdzie znajduje się sonda lambda? przed czy za katem? bo jeśli był katalizator i został wycięty i u elektryka nie został założony sterownik(na elektryce się nie znam) który zmienia syg z sondy to może się tak dziać, że odczytuje złe dane i przez to silnik wariuje i zamiast mieć kopa to go dusi przez złą mieszankę...
Grzałka sondy : sprawdzić bezpiecznik , sprawdzić oporność grzałki , jeżeli oporność poprawna to "przedzwonić " kabelki. MAP: sprawdzić napięcie odniesienia i masę (na odpiętej wtyczce , bodajże nogi 1 i 3 ma być ok 4,5V) Vagiem podejrzeć parametry, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów. Jeżeli jesteś laikiem po co ci ta wiedza skoro nie będziesz...
Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz sprawdzony(tyle ile mogłem), ciśnienie na tłokach zmierzone, świece wymienione, przewody -ok, czyli wszystko musi być w porządku, ale tak nie jest. Po odpaleniu silnika (pali z dotyku) po chwili zaczyna "bić" w tłumik i nierówno pracować jakby coś było z zapłonem obroty trzyma ładnie ale czuję takie wibracje...
na Pb tez .. Panowie, podedukujmy- skoro 4mm wyrzucało błędy ogrzewania sondy i czasem braku jej aktywności a tulejka jest długa bo 6cm i jest stalowa w ocynku, to może spróbować teraz 4mm krótką tulejkę 3cm długości mosiężną? Sonda będzie blizej spalin do tego mosiężna będzie sie lepiej nagrzewać i nie bedzie walić błędu grzania? Dodano po 10 Panowie...
można by spróbowac zrobi nastawy podstawowe vagiem a i sprawdz regulator csnienia paliwa czy nie puszcza w przewód podcisnieniowy benzynki jeśli chodzi o mapę to znaczy ze jeśli będzie sonda pokazywała ubogą mieszankę to adaptacja mieszanki podniesie czasy wrysków nawet do 30% więcej,musisz sprawdzi ,dokładny odczyty sondy na zimnym silniku do około...
Witam wsyzskich. Dane jakie odcyztaem VAGIEM na wolnzch obrotach. obrotz 600-680 temperatura 88,9 sonda lambda 154 przed GMP kat wyprzedzenia zaplonu 17,2 - 18,3 czas wtrysku 5,30 - 5,90 ms obciazenie silnika 54,50% otwarcie przepustnicy 19,14% temperatura zasysanego powietrza 36,4 Zawor IAC 128 wypelnienie impulsu zaworu IAC 56,80 - 58 Prosze o pomoc...
Jak sprawdziłeś te usterki.Podchodziłeś z VAGiem?Czujnik Halla jak całkiem wysiądzie można sprawdzić bez żadnego sprzętu.Wystarczy wyjąć z kopułki przewód wysokiego napięcia ,włożyć do niego jakąś świecę i położyć ją na masie.Następnie wyjąć kostkę z aparatu zapłonowego,włączyć zapłon i środkowy zielony przewód dotykać do masy.Jak bedzie iskra to znaczy,ze...
Zapłon pewnie też ustawiony na oko. Zapłon ustawiałem na lampę stroboskopową po zwiększeniu obrotów silnika VAGiem. Nie pamiętam tylko już dokładnie, który to kanał był w nastawach podstawowych bo bym sprawdził jeszcze raz. Ale raczej silnik się skończył i nic mi to nie da.
Kontrolka poziomu oleju gaśnie, jeśli uzupełnisz olej, maska będzie jeszcze otwarta a zapłon będzie włączony. Odczytaj błędy vagiem. Niestety nie mam takiej możliwości :( Napisz jaki masz kod silnika. Bezpiecznik 37 to miedzy innymi obwód grzania sond lambda. Moze masz przewod przytopiony do wydechu? Kod silnika to 9N .
Witam Posiadam Audi A4 B5 95r. 1.6 ADP Samochód jest na pełnym wtrysku. Założona instalacja gazowa II gen. Autronic AL 700. Wiem że powinna być sekwencja ale kupiłem już z taką instalacją i nie chcę jej zmieniać. Samochód jeździ dobrze, dobrze przyspiesza i trzyma obroty. Problem jest gdy sprawdzam Vagiem błędy i pokazuje mi błąd składu mieszanki. Sonda...
Osobiście uważam, że w Twoim autku wysek33 jednak komp silnika łapie jakiś błąd i dalej pracuje w trybie awaryjnym. Z tego masz właśnie takie z muleniem się autka. Zasadniczo wszystkie sygnały dochodzące do kompa muszą być i to w normatywnym zakresie. Dlatego przykładowo do jazdy na LPG musisz emulować sondę lambda a nie jak to niektórzy robią czyli...
Na siłach się niestety nie czuję bo zajmuję się naprawą komputerów a o samochodach zaczynam dopiero teraz zabierać wiedzy gdy kupiłem auto :) coraz bardziej mnie to interesuje ale żeby zrobić coś samemu to jeszcze wiele lat musi minąć :D więc radzisz mi zmienić mechanika ? u mnie w mieścinie jest jeszcze jeden oficjalny warsztat oprócz tego co chodzę...
Brak mi już sił do tego silnika, Co wymieniłem: - Przepływomierz powietrza - Przepustnicę - Silnik krokowy - Odmę powietrza - Czujnik temperatury czieczy chłodzącej - Komputer i cały czas auto ma za wysokie obroty jak odpalam na zimnym to obroty wywala na 2000 potem po chwili spadają na 1850, brak mi już pomysłów.:cry: a i jak jest rozgrzany to jak...
Witam podpinam maszyne pod skaner diagnostyczny w blokach temperatura cieczy sięga 200 stopni oczywiście to przekłamanie zegary pokazują 90 pomyślałbym że to czujnik ale temperatura masy powietrza zasysanego też koło 170 natomiast napięć sondy lambda w żadnym z bloków nie widać jakby wogóle nie dawała sygnału w którymś bloku jedynie pokazuje napięcie...
Jest to Vw Polo 1.0 95r. Spala 8.5l /100. Znajomego takie samo pali 5,5l. Co może być. Dodam jeszcze że jest dużo bardziej mulaste niż znajomego. Wogóle nie ma zrywu. Pomocy od czego zacząć ? Sprawdzić VAGiem, jak nie wyjdą żadne błędy to przyjąć że ten typ tak ma. Niestety silnik 1,0 jak się nim pojeździ z "butem" to potrafi spalić dużo więcej niż...
No to teraz zaczynamy studiować podręczniki zasady dzialania silników spalinowych oraz zasade jak , jakie warunki jakie czujniki sa odpowiedzialne za ustalenie prawidlowego składu mieszanki. Zinterpretowac to z vagiem i bedziesz wiedzial gdzie masz usterkę. Jeżeli tego nie zrobisz lub nie ogarniasz to prosze odstawić samochod na warsztat. Ostanio tylko...
witam mam octavie z tym samym silnikiem sr akl z 2000r.i mam dokładnie te same błędy:525,635 i ten o niskim napięciu.diagnoza polskim vagiem.czy to oznacza wymianę lambdy?dodam ,ze także wskazówka temperatury w czasie jazdy spada na ok 70 stopni-potem spowrotem do połowy skali pozdrawiam
Jaki czas temu mialem strzal gazu, wiec jest to prawdopodobne. Rozumiem ze po psikaniu obroty sie zwiekszą - ale zauwazalnie? czy ciezko wysluchac jak zasysa lewe "paliwo"? I jeszcze jedno - da się może jakoś vagiem zmieżyć ciśnienie w kolektorze ssącym i na tej podstawie się zorientować czy to to? I ostatnie: czy wtedy gdyby byla nieszczelnosc na dolocie...
Witam kolegów na forum Mam passata B4 (przejściówka) 1,8 B+G i często miga mi na desce kontrolka od wody, ale miga tylko wtedy jak na zewnątrz są upały i jak zostawię samochód na słońcu i wnętrze się mocno nagrzeje. Nie ma znaczenia temperatura silnika ponieważ po uruchomieniu silnika po około 5 sekundach zaczyna migać kontrolka wody. Wieczorem lub...
Witam wszystkich mam problem w Audi A3 8L 1,6 benzyna AVU. A więc tak na zimnym wszystko ok jak osiągnie temperaturę 90 stopni zaczyna poszarpywać w przedziale obrotów 2000/3000 na wolnych jest ok dodam jeszcze że mocy nie brakuje ciągnie cały czas. Sprawdzone vagiem występuje wtedy wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze. Nie zapala check tylko pokazuje...
witam, golf III GTI 2.0 115KM AGG benzyna + gaz II gen od okolo miesiaca pojawil sie problem z obrotami przy hamowaniu lub wrzuceniu podczas jazdy luzu wrzuce luz czy czy troche bardziej gwaltownie zahamuje obroty spadaja na 200-400 obrotow i wskauja zaraz na 800 bez wzledu czy jade na benzynie czy na lpg co sprawdzilem: -dolot szczelny -brak bledow...
Witam Mam VW Golf III 93r z silnikiem 1.8 ABS 90km z instalacją LPG I generacji. Sterownik silnika to Bosch Mono Motronic. Po sprawdzeniu komputera VAGiem zdiagnozowano zwarcie lambdy do masy. Sprawdziłem instalację sondy i wyszło, że gazownik coś pomieszał. Sygnał z lambdy był zwarty z sygnałem z emulatora i podczas jazdy na benzynie były kierowane...
1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to...
Ale kolega trans-serwis pracuje przy autach od 25 lat. Pomiar piezo będzie obarczony błędem zawsze - wynik będzie zależny raz od miejsca zapięcia sondy na przewód - im dalej od pompy tym gorzej, a dwa wynikający z "tępoty" tego urządzenia. Skąd analogowy przyrząd ma wiedzieć kiedy jest początek fali wzrostu ciśnienia, a kiedy jej szczyt? Takie niuanse...
Kupiłem niedawno Octavie 2.0 AZJ i przeskanowałem VAGiem. Pojawia się błąd: 17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean P1152 - 35-00 - - Powodów może być mnóstwo, od przepływki, przez nieszczelności, cewki, aż po sondy lambdy itp. Zanim udam się do mechanika chciałbym lepiej poznać problem. Błąd pojawia się na gazie. Po...
Witam. Chciałbym by ktoś wyjaśnił mi problem z sondą lambda w audi a4 b6. 2000 rok.(małyszówka). Od trzech lat jestem posiadaczem tego samochodu i co jakiś czas wychodzą jakieś cyrki. W samochodzie tym jest silnik 2.0 benzyna, 130 koni i od dwóch lat jest zagazowany. Od pół roku nie mogę poradzić sobie z błędem silnika chęc, mil, który zapala się systematycznie...
Witajcie. Problemem jest duże (13-14 l /100km) zużycie paliwa w samochodzie Skoda Felicia 1,3 MPI sterowanej kontrolerem SIMOS 2P. Samochód mam od niedawna (spadek po dziadku) więc nie wiele o nim wiem. Ale po kolei: - Był uszkodzony termostat (permanentne otwarcie), który wymieniłem, jednak nie zredukowało to zużycia paliwa. - Była wymieniana sonda...
i wie ktoś jak to rozwiązać? ja też już nie mam nerwów. przewodów nie mieniałem, ale za to sondę na nową bosha i ciągle wyskakuje mi 525 przerwa w obwodzie.o dziwo świeżo po założeniu lambdy przez dłuższy czas było dobrze dłuższy to znaczy 2 dni gazowania na podwórku i znów lipa. może się spaliła? skąd ta przerwa w obwodzie? błąd vagiem wykasuję - po...
Zostawiam na chwilę temat EPC. Nie świeci się póki co, a przy ostatniej diagnozie VAGiem spece wykasowali mi historię błędów, nie wspominając o EPC ani słowa. Pomijam. W dalszym ciągu owiana tajemnicą pozostaje przyczyna zaświecania się kontrolki CHECK. Byłem dzisiaj w warsztacie, przeczyszczono mi przepustnicę i zawór EGR, skasowali błąd, jednak nieświecącą...
Odświeżam temat. Auto miało wyczyszczony katalizator z tego co dalo się wyciągnąć magnesem mechanikowi . I na benzynie zrobione prawie tys km bez żadnego błędu. Włączono gaz tydzień temu i po pierwszym ustawieniu szarpanie wywaliło chęcią po 70 km. Ponowne ustalenie dawki znów check po 100 km. Wczoraj byłam pod vagiem błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze...
Witam, co mozna powiedziec o tych wynikach spalin, bo wg mnie sa ok. Audi a4 99 rok silnik 1.6 8v, katalizator wyciety i zamiast niego tlumik przelotowy. Wyniki najpierw dla wolnych, pozniej dla 3 tys obrotow: CO 0,49 % 0,63% HC 102 ppm 88ppm CO2 14% 14,6% O2 1,78 % 0,84% Lambda 1,06 1,016 Walcze ze zbyt duzym spalaniem auta. proboje cos uszczknać....
Samochód pali od strzała pod warunkiem że zgaszę go na Pb. Jeśli zgaszę na LPG to potem trzeba dłużej pokręcić. To też coś czemu się muszę przyjrzeć przy okazji. Ciśnienia były mierzone. Pasek rozrządu był wymieniany w styczniu a do łańcucha nie dotykałem póki co. W oryginale był AVU 1.6 jakiś czas temu przełożony na 1.8 i dopiero niedawno doczytałem...
Chłopaki maja racje że z mała wiedzą sprzęt wyprowadza w pole i to ostro bo błąd powoduje np. 10 usterek. Np. błąd sondy lambda – wiec mechanior wymienia sondę a tu lipa dalej to samo. Okazuje się że winą są rzeczy nie diagnozowalne jak przewody wysokiego napięcia. Więc kup tester nastawiając się na dana markę aby zdobyć w niej doświadczenie....
witam mialem takie same objawy jak kolega opisuje jezdzilem do mechanikow i tylko sie madrzyli .wkoncu stwierdzili ze przepustnica uszkodzona po uwczesnym wyczyszczeniu jej a stwierdzili tak gdyz nie mogli jej zaadoptowac .okazalo sie ze obroty skakalyod 800 do nawet 1500 wkoncu sie wkurzylem wymienilem filtr powietrza na nowy odlaczylem akumulator...
Syczy paliwo w zaworze regulacji. Więc test pozytywny, no nic trzeba szukać dalej. Sprawdzę VAGiem 2 grupa C średnią dawkę i MFA 2 grupa D na niskich i wysokich obrotach. Podczas próby na wysokich obrotach zaczął przerywać i wyskoczył błąd j/n Blok 02 : 1 próba 800 obr. 23 % 3,26 ms. 2,92 g/s 6850 obr. 78 % 11.08 ms. 81.73 g/s 2 próba 800 obr. 24 %...
Witam, Mam mały problem ze swoim audi. Sonda lambda badana Voltomierzem wykazuje wartości w normalnych granicach ( niestety po grzebaniu i zubożeniu mieszanki w przepływomierzu ) tj. 0.1-1V. Niestety komputer ( Digifant 1.6 ) tych danych nie dostaje. Podpiełem się VAGiem i na kompie widnieje stałe 0.0 V i co chwile wskakuje błąd 525 ( za małe napięcie...
Dziś podpiołem sie vagiem i pokazało mi 7 błędów :( 16804 (1/7) P0420- Bank 1 , System katalizatora zbyt niska wydajność 17978 (2/7) P1570 - Zablokowana jednostka sterująca silnika 16891 (3/7) P0507 - Sterowanie prędkością biegu jałowego , obroty powyżej specyfikacji 16490 (4/7) P0106 Ciśnienie w kolektorze dolotowym , ciśnienie powietrza G71/-F96 Nieprawidłowy...
Zatem, wyciągnąc przewód ze sterownika gazowego z sondy i zobaczyć czy te błędy będą się pojawiać? Wczoraj sprawdziłem VAGiem znowu sterownik i kolejne błędy się pokazały: http://imageshack.us/a/img834/2236/m5vd.... http://imageshack.us/a/img513/2822/a5bd.... W dodatku podłączyłem się pod ECU gazu i zauważyłem, że obroty na biegu jałowym mam ok...
sprawdzić vagiem sprawdzić vagiem turbo sprawdzić wtrysk vagiem
multiplekser arduino napięcie saturacji czujnik ciśnienia oleju renault master
czujnik temperatury sterownika pieca czujnik temperatury sterownika pieca
Kontrolka STOP w Renault Laguna II po programowaniu Kondensator wystrzelił w wiertarce Celma z PRL