Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
Uszczelki papierowe dobrze jest nasączyć olejem ale raczej teraz już takich nie robią i powinny być wulkanizowane. Jest jeszcze opcja że przerobiłeś dolot przed gaźnikiem i membrana w gaźniku nie podnosi iglicy bo podciśnienie jest za małe. Na zimnym idzie jak rakieta bo ssanie działa. Spróbuj na włączonym silniku lekko zakryć dolot ręką i ruszać manetką...
hej powiem ci że mam to samo a masz na wtrysku go czy gaźnik ? mi odpala jak jechałem to szarpał zwalniał i przyspieszał olej dostaje paliwo też ja mam na wtrysku go i cholera wie co nawaliło czy świeca czy wtrysk że odpala na chwile daje gazu i gaśnie :( jak ktoś wie to prosze o poradę pomoc edytowałem doczytałem dokładnie gaźnik masz ja mam na wrysk...
Witam mam pytanko chodzi mi o peugeota 309 92r a dokładnie gaźnik. mam problem z saniem, nie działa. Gdy silnik zimny problem z odpaleniem i obrotami. Po zgrzaniu się silnika wszystko jest w porzadku. czy ktoś oswieciłby mnie co to za gaźnik i jak tam jest rozwiązane ssanie.
Witam, proszę o pomoc, samochód Peugeot 308sw z 2008r. Przebieg 110 tyś. Silnik 1,6 vti. Napęd rozrząd wymieniany w 2016r. Samochód w ciepłe dni chodzi jak zegarek. Po odpaleniu po dłuższym (nocnym) postoju ładnie wkręca się na wyższe obroty, jak by ssanie (~1300rpm), po czym spada do ~750rpm. Problem pojawia się w chłodniejsze dni. Auto po nocy, na...
Automat ssania jest zasilany napięciem przemiennym z alternatora, czyli podczas pracy silnika. W niektórych skuterach automat ssania jest zasilany poprzez rezystor, znajdujący się po stronie masy (wówczas do ramy skutera przykręcone są dwa rezystory mocy). Ma to na celu zwiększenie czasu pracy silnika na ssaniu. W markowych skuterach np. Piaggio, Peugeot...
Sprawdź wiązkę biegnącą w plastikowym korytku po bloku silnika pod kolektorem ssącym.
Witam, zakupiłem ostatnio peugeota vivacity 2t. Skuter po dość długim postoju, więc gdy go kupiłem, odpalał, lecz pracował tylko na wolnych obrotach, bo przy próbie dodania gazu gasł. Stwierdziłem więc, że gaźnik do wyczyszczenia. Wyczyściłem gaźnik, wykręciłem śrubę od regulacji mieszanki około 1.5 obrotu i przy odpaleniu nadal ten sam problem, czyli...
Mechanik podłączył komputer ale nic nie pokazał? Prawdopodobnie nie szczytuje temperatury i dlatego się nie załącza ssanie
Ssanie na pewno, ale jeszcze membrana pod gaźnikiem, czasem pęka i nie zassie paliwa.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam. Bardzo pomocny temat . Jednak mam zagwozdkę odnośnie podciśnienia wytwarzanego przez dolot w tej rurce po lewej. Odłączyłem rurkę od pokrywy (w pokrywie nic nie przerabiałem) a wylot niczym nie zatkałem i silnik trochę mi zaczął rzucać. Przeczytałem gdzieś że to ssanie (dosyć mocne) ,,wyciąga" olej i smaruje górę . Zauważyłem też że u mnie zaczął...
Z początku po założeniu pompy właśnie tak "cykał" te kilka sekund, teraz tego cykania nie ma. Gdzie dokladnie znajduje się ten komputerek? Może gdzieś przewody nie łączą Dodano po 10 Linka jest podłączona tak jak na zdjeciu: https://obrazki.elektroda.pl/5302968700_... Gdyby to była wina tej linki to po lekkim dodaniu "gazu" auto by...
Witam mam problem ze skuterem 2t peugeot speedfight 2, skuter do około 15km/h ma bardzo ciężko wejść na obroty i bardzo ciężko przyspiesza, ma już większą dysze powietrzną, ssanie elektryczne jest sprawne (sprawdzone) cały czas mocno dymi, dozownik oleju odłączony (za duża ilość oleju nie wchodzi w grę )Moduł zapłonowy ok, klin na wale cały, gaźnik...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
A po skasowaniu został jakiś,? Jak ruszasz na zimnym to masz ssanie bo trzyma obroty wyżej to nie gaśnie sprawdź czujnik temperatury wartości przepływomierza i lewe powietrze
Witam serdecznie. Posiadam starego Peugeota 106 silnik 1.1 monowtrysk. Czy jest jakaś szansa na to abym miał jakiś wpływ na tak zwane ssanie? Chodzi o to, że do pracy mam około 5 km i całą tą drogę silnik pracuje na ssaniu, przez co bardzo dużo spala. Chciałbym mieć jakiś wpływ na ssanie. Może oszukać silnik, że jest ciepły? Wcześniej posiadałem Peugeota...
Można wyregulować ssanie !!! Jeżeli ktoś rozkrecił ssanie (elektrozawór) na cześci pierwsze i skreca z powrotem to jak skrecimy je do oporu to trzpień jest wysuniety na max co daje całkowite zamkniecie ssania jak popuscimy trzpień sie chowa i otwiera ssanie .Życze powodzenia w regulacji
ja sie nie pytam czy w instalacji lpg jest ssanie tylko czy fabryczne ssanie w samochodzie działa tez przy jezdzie na lpg
Wskazania mapsensora są skutkiem ,a nie przyczyną, zacznij od obejrzenia wszystkich wężyków prowadzących do kolektora, może któryś się złamał, pękł, poluzował na zacisku czy zwyczajnie struchlał. Tu nie trzeba dużego otworu. Kolektor to raczej rzadka przypadłość i warto dokładnie obejrzeć. Podobne efekty da też niedomaganie instalacji zapłonowej , obejrzyj...
chodzi o ssanie ? jak tak to jest ręczne
Witam wszystkich . Ja również mam problem z obrotami silnika. Mój Peugeot 406 1,8 16v 97r. miał czasami problem z odpalaniem , po odpaleniu trzeba było trzymać nogę na gazie przez dłuższą chwilę aż się nagrzeje i postanowiłem wyczyścić silnik krokowy oraz przepustnicę . Oczywiście silnik krokowy rozebrałem ( wykręciłem ten "palec) z gwintem ,zdjąłem...
Sprzęgło jest trochę zużyte ma nie za grube okładziny ale też nie za chude , świeca czarna i jeszcze mam jeden problem z którym nie mogę się uporać, skuter gdy jest zimny nie chce chodzić na wolnych obrotach, jak odkrece ssanie i wyciągne je to chodzi.
W czujniku jest bimetal reagujacy na zmiane temperatury. Moze on byc zablokowany przez zabrudzenie. Mysle że pomogłoby rozkręcenie urzadzenia na części pierwsze i dokładne wyczyszczenie wszystkiego. Przy okazji pozna Pan budowe i zasade sziałania tego urzadzonka. Ciezko mi powiedziec od czego jest ten przewód bo nigdy nie widziałem jak to jest w peugeocie....
Właśnie ssanie ręczne jest zrobione. Działa bez zarzutów i tak nie odpala...
Witam :) . Posiadam Peugeota 106 wersja KID 1.0 benzyna, gdy wsiadam rano do auta i go odpalam to na ssaniu odpali, lecz zaraz gaśnie, chyba, że cały czas przygazowywuje to wtedy nie zgaśnie. Gdy jest zimny to chwile ma wysokie obroty na ssaniu, ale one zaraz spadają na bardzo niskie i przeważnie silnik gaśnie. Dodam że ssanie mam ręczne. Gdy silnik...
Również mam SF 2 WRC i podobny objaw jak u Ciebie, od 60 km/h występuje spadek obrotów, tylko stawiam, że u mnie jest to wywołane złym wyregulowaniem napędu. Gaźnik reguluj zawsze na gorącym silniku i nie na słuch, a na kolor świecy. Musisz uzyskać mniej więcej taki kolor: http://obrazki.elektroda.pl/5139570300_1... chodź jak widać można...
Kolego nowy gaźnik (czy używka) też wymaga regulacji (na zimnym silniku). Ssanie pewnie jest sprawne, bo twierdzisz, że na zimnym silnik zapala. "Zimne" silniki 2T potrzebują chwilę na rozgrzanie się, po czym pracują poprawnie chyba, że jest na wtrysku.
Tak, wyjąć z gaźnika, wypiąć wtyczke, zmierzyć suwmiarką na ile tłoczek jest wysunięty, następnie podłączyc kostkę pod akumulator 12V i po kilkudziesięciu sekundach zmierzyć wysunięcie tłoczka raz jeszcze.Jesli się nie zmieni to masz odpowiedź. Sprawdź też drożność kanału odpowiadającego za ssanie w gażniku. Możesz przedtem zrobić taki test-odkręcić...
Witam. Jakiś czas temu nabyłem skuter Peugeot zenith 96r z uszkodzonym cylindrem. Cylinder kupiony. Odpala jedynie po włączeniu ssania (chyba ssanie linka z gaźnika wychodzi od tłoczka). Czyściłem gaźnik, było pełno oleju. Gdy wyłączenie ssanie nawet po rozgrzaniu to gaśnie. Uszczelki wymienione. Z tego co widziałem to kranik jest ominiety, tzn wejście...
Tam jest ssanie elektryczne, sprawdzić kostkę. Dwa to zdemontować i wyczyścić gaźnik. (dysze od strony komory pływakowej.)
Witam ponownie ,wczoraj wyciągnąłem całą wiązkę kabli do sterowania silnika całą rozłożyłem na warsztacie rozwinąłem cały oplot tych kabli przelutowałem wszystkie masy styki i inne połączenia, które nie wymagały lutowania bo wyglądały na zdrowe , ale nie! zrobiłem to dla zasady .żeby nie było się czego czepiać , przepaczyłem miernikiem przejścia po...
Witam. Mam skuter Peugeot Jet Force na gaźniku.Pierwsze moje pytanie jest takie: Po co komputer ECU do wersji z gaźnikiem? Z tego co wyczytałem w internecie komputer steruję wtryskiem z resztą wszędzie tak jest. Nurtuję mnie to pytanie, gdyż pomyślałem może nad czujnikiem temperatury, że nawala bo temperatura ledwo wzrasta na liczniku do 30 stopni....
Wymienialem instalacje do czujnika temperatury dlatego ze byla uszkodzona, silnik nagle wchodzil na pelne ssanie bo myslal ze silnik ma temp -10 i obroty nagle podczas jazdy postoju itd nagle wskakiwaly mi na 4000-5000
hmm filtr paliwa w sumie może być ale to wtedy za każdym razem by wariował a nie jak postoi. Ssanie masz sterowane elektronicznie ale jeżeli ci coś pomoże to u w cinqocento znajomego takie skoki obrotów powtarzały się na gminnie u mechanika wyszło że usterka spowodowana była właśnie przez ssanie. Ale jak mówiłeś że w ASO miałeś podłączony komputer i...
Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji. Pozdrawiam.
Zobacz na przekrój śruby. Czy ukręcona czy pękła.
----------http://ozaryspeugeot.w.interia... Po pierwsze mam problem z odpaleniem zimnego silnika chodzi mi oto że kręcę rozrusznikiem samochód odpala jak spuszczę nogę z gazu to się zadławi i zgaśnie jeżeli w miarę szybko nacisnę gaz lekko to chodzi pochodzi około 20sekund i mogę jechać. Ssanie się wyłączy i mam około 600o obrotów...
Witam! Mam problem z automatycznym ssaniem. Moje auto to peugeot 309 1,6 monowtrysk. Prawdopodonie problem tkwi w czujniku powietrza pobieranego. Auto rano ciężko odpalić, nie chodzi na ssaniu. Znalazłem ten czujnik przy pomocy książki haynesa. Odłączyłem go i zimny silnik działał tak samo jak z podłączonym czujnikiem. Niestety nie idzie kupić takiego...
Do Jacka79.Czujnik Temp.kostka niebieska,Wskazania temp są dobre na liczniku.Jak można stwierdzić czy jest dobry czy zły.Ale z forum wyczytałem że czujnik z kostką zieloną jest odpowiedzialny za ssanie i pracę silnika.Po wyjęciu wtyczki tego czujnika obroty są niestabilne.Pobieżne oględziny wskazały że wiązka jest bez przetarć.Ruszałem podczas pracy...
Doradzicie mi cos jeszcze? Zimny odpala i pracuje idealnie.. Po jakis 15s pracy sporadycznie przerywa a jak sie bardziej nagrzeje i jak sie ssanie wylacza to mocno telepie silnikiem.. Na obroty sie wkreca dosyc dobrze lecz caly czas nierowno pracuje.. ( na wysokich obrotach tez wypada zaplon) Z wydechu troche kopci caly czas.. Czyli rozumiem zla mieszanka...
Przed chwilą zrobiłem mały test. Na zewnątrz mam obecnie -5 stopni. Odpaliłem samochód i na wolnych obrotach ssanie wyłączyło się po około 20 minutach a przy "przegazowywaniu" po około 15. Gdy silnik się nagrzeje pojawiają się wielkie kłęby białego dymu z rury wydechowej a podczas ostrego gazowania na śniegu zostaje sadza.
Skoro jest iskra to immobiliser pewno w porządku. Czyli coś w układzie zasilania paliwem. Ale nie poradzę ponieważ sam kiedyś ległem z tym zagadnieniem. Wiem tylko, że właściciel za naprawę u speca od tych motorków zapłacił 400 PLZ i chyba jest sprawny. Ten "elektryczny zawór" to inaczej automatyczne ssanie a jego działanie polega na zamykaniu kanału...
Filtry i płyny wymieniłem zaraz po zakupie- czyli jakieś 4tyś km temu. Ssanie wydaje sie działać. Zimny ma ok 1100 ciepły 900. Linka ssania luzuje sie całkowicie po rozgrzaniu silnika, ale jak z regulacją to już nie wiem. Apropo, dysponuje ktoś ksiażką na temat tych aut?, Przydał by sie własnie fragment zwiazany z regulacją pompy Lucasa
a gdzie ona ( ta przepustnica ) jest bo ja mam 15 lat i zbytnio sie na tym nieznam ?? Dodano po 22 acha a pozatym moze wiesz czemu jak zapalam P 406 to musze mu sam dodawac gaz bo mi gasnie jest cos takiego jak by mi sie auto ssanie niezalanczalo moze wiesz czego to wina . ale ono czasami sie zalancza ale dopiero wtedy jak chwile nim pojezdze po okolicy...
Problem mam taki ze na gazie jak sie wylaczy ssanie to obroty faluja miedzy 500-1000 obr.a chwilami trzyma 900 obr .problem sie pojawil gdyz robilem glowice i po zamontowaniu sie tak stalo. zostaly zalozone stare uszczelki pod kolektor ssacy.Czy to moze byc przyczyna ze lapie lewe powietrze? prosze o pomoc dodam ze na benzynie obroty nie faluja.
Tak wiec powstaly dwa fronty, jedni mowia ze jest ok, drudzy ze nie. Ja wnioskujac bardziej przychylam sie do bledu softu, dlaczego ? Jezeli sterownik, niewazne czy sagem czy mm, widzial by zla temp silnika w stosunku do realiow to niedzialaloby ssanie ? W mrozy odpalam od dotkniecia auto, obroty 1200, chwile pozniej 1000,800 no i jeszcze troche spada....
To źle są skierowane...No wali i walić będzie. Nie czaruj, że ustawiałeś to na blokady...Umiesz znaleźć OT (GZP)? Wiesz jak wtedy powinny być skierowane krzywki? Wygląda na to, że spieprzyłeś totalnie, ssanie masz z wydechy, a wydech w dolocie. P.S. Tak się kończą naprawy fachowców, co wszystko wiedzą i na wszystkim się znają. Ja tu już chyba coś pisałem,...
Witam Peżocik ma następujący problem: Uruchamia się, jeździ bdb, automatyczne ssanie się wyłącza, trzyma wolne obroty ale po pewnym czasie obroty zaczynają słabnąć aż w końcu zgaśnie. Po przegazowaniu wchodzi na obroty ale obroty zaczynają spadać. Paliwo dochodzi, ciśnienie niby to samo. Po odpaleniu na nowo dalej chodzi, po chwili gaśnie. Tak jakby...
po wymianie ECU - jak się ma sprawa z immo? Trafiłem już spoooro takich sterowników po zabawach różnych magików, którzy źle programując powodują usterkę: na zimnym silniku --> brak ssania, sterownik odbiera temp. silnika ok 90st, na ciepłym --> ssanie coraz bardziej się otwiera, czas wtrysku rośnie a odczytywana temp. silnika spada do wartości ok 10-30...
Witam. Dostałem od znajomego ten skuter w opłakanym stanie, ale z wszystkimi mechanicznymi sprawami poradziłem sobie, jeździ świetnie. Brak tylko świateł przód, tył oraz wskaźnik paliwa i ssanie tez nie działają. Zasilane jest to wszystko żółtym przewodem. Sprawdzałem ten przewód przy kostce regulatora i alternatora, nie ma tam napięcia. Do przełącznika...
Jest to możliwe bo miałem podobny przypadek w renault a to jest to samo co citroen. Citroen to to samo co Peugeot - grupa PSA, a nie Renault... Dacia to jest Renault! Na lince gazu nie ma żadnych dodatkowych elementów, może być automat na lince sprzęgła. Adaptacje w tym silniku przeprowadza się poprzez odpięcie akumulatora. Musisz odpiąć akumulator...
jan12345---tak jest jak napisałeś , przy ciepłym silniku po wciśnięciu pedału gazu do połowy odpala lepiej , tylko że ja sam nie sprawdze sobie tych luzów :(( Dodam że jak silnik jest zimny to "chodzi" jak dizel (klekoce:) póżniej jak się rozgrzeje jest już w porządku (nie klekoce:) elektrit---po regulacji machanika , nie rozkręcałem gaznika i nie sprawdzałem...
Witam. Piszę bo potrzebuję pomocy w wyżej wymienionym temacie. P. Vivacity 2003 lub 04 rok produkcji. Co się z nim dzieje? Otóż zakupiłem go okazyjnie, był ciepły to jakoś tam jeździł choć mam dziwne wrażenie że był jakiś podejrzanie słaby... Po przywiezieniu do domu, jak ostygł to ciężko było go odpalić. Po przejechaniu 200km po mieście (takim słabym)...
Witam. Mój Peugeot 406 1.6 z 1996 roku benzyna,gaz, bez klimy projekt z XII miesiąca. Teraz problem który trwa już bardzo długo i po prostu sobie z nim nie radzę. Kupiłem samochód w lipcu ale od początku nie chodził on równo tzn. tak jakby chodził na 3 cylindrach lub jakby miał ciągle włączone ssanie automatyczne. Ale nic stwierdziłem że sobie z tym...
dluga to historia rok 92 bez wtrysku nowy akum nowe swiece nowe filtry.. pewnego dnia zgasilem silnik i juz nie odpalil (ale iskra byla) wyczyscilem wiec gaznik wymienilem kopulke i palec(tak to sie chyba nazywa..) nowy aku i nic.. koleszka przeciagnal mnie z 10m i odpalil.... (czesto gasl a obroty jak mu sie widzialo jak byl zimny to mozna by powiedziec...
Jak jest gorący to zapala na gazie OK ale jak przełącze na benzynę to gaśnie mimo że jest paliwo w gażniku, zobaczę jeszcze jak będzie zimny silnik czy da się uruchomić bo do tej pory zapalałem i jezdziłem cały czas na gazie. Myślę że coś jest nie tak z gażnikiem bo szukałem cały czas usterki w zapłonie. Poprzednio po zapaleniu były spore obroty na...
Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Jak dla mnie to klekocze koło zmiennych faz rozrządu. Znajduje się na walku ssącym.
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Temat rozwiązany: pogięte zawory ssące
Krzywki poszczególnych cylindrów w 4 cylindrowym silniku zawsze są przestawione względem siebie o 90st. Sprawdzisz wg kolejności zapłonu - 1-3-4-2. Oczywiście osobno ssące i osobno wydechy.
Z tyłu, od strony ściany grodziowej, pod kolektorem ssącym.
Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się. z mechaniki jestem zielony, czyli jak mam zrozumieć to co tu napisałeś?? - sprawdzić ten kolektor ssący?
Przy zatkaniu dolotu samochod gasnie No i co z tego wynika ? Jakby nie gasł to byłby problem. Szukaj ogólnie nieszczelności w kolektorze ssącym.
Witam. U mnie pojawił się ten sam problem i zaczyna coraz bardziej doskwierać. Odczuwalne jest delikatne szarpanie w czasie jazdy przy jednakowych obrotach np 2000-3000 obr. Znalazłem informację o ew uszkodzeniu czujnik map znajdujący się w kolektorze ssącym.
Nie jest to przypadkiem silnik o zmiennym skoku zaworów ssących?
Czy wiesz w jakim położeniu ma być krzywka wałka w momencie pomiaru luzu zaworowego? jeśli nie to zaprowadź konkretnie na regulację zaworów, to nie majątek. pozdr 0,20 ssący 0,40 wyd
Wydmuchuje ciśnienie przez kolektor ssący
Sprawdź BIP i kontroler dawki paliwa. Napisz co wyszło. Powodzenia.
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym. Zmierz ciśnienie oleju jeżeli są regulowane hydraulicznie zawory lub luzy zaworowe. Sprawdź drożność kolektora ssącego.
Tak bo mu spaliny puszczo z kolektora wydechowego do ssącego .
Dzięki podepne go jeszcze raz po południu, jednak bardziej interesuje mnie to co może wiązać temperaturę silnika a działanie skrzyni biegów. I gdzie szukać usterki, w jakiś sposób zawęzić poszukiwanie usterki. Bo jak pisałem auto na rozgrzanym silniku działa bez zarzuty. W zasadzie problem jest do czasu w którym działa ssanie.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
cordoba 2004 woda dostaje się kolektorem ssącym, silnik ją wciąga w czasie pracy. Silnika krokowego tutaj nie ma bo to jest 2,2 HDI. W benzynowym silniku jeżeli jest silnik krokowy to jest on bocznikiem kolektora ssącego.
Uporałem się z wyciekiem spod miski i dwa miesiące spokoju. Teraz wyglada ze leci spod obudowy filtra oleju, jest tam uszczelka. Mam pytanie, jeśli ktoś wie, jak odkręcić te obudowę, aby wymienić uszczelkę? Czy trzeba demontować kolektor ssący? Samochód to peugeot 407 2.0 benzyna 140km 2007 rok. Dziękuje pozdrawiam Szymon
Problem pozostał .W najbliższym czasie wyjmę jeszcze raz turbo i dam je do sprawdzenia na stole próbnym i skontroluję uszczelki na kolektorze ssącym.
Czy chodzi tu o listwę elektromagnetyczną i końcówki wkręcone do kolektora ssącego ?
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Ten co wymieniał uszczelniacze wałków czy aby nie zamienił koła wałków miejscami ? Koło wałka ssącego a wydechowego różni się ?
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Witam. Taki sam silnik był w XANTII. Wałki są takie same a piasty się różnią. Zobacz czy nie ma literki E albo A. E - oznaczałaby wydech, A - ssący.
Jeżeli ten silnik ma EGR sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na tym układzie. Miałem kiedyś przypadek wypalenia plastikowego kolektora ssącego na wysokości wejścia przewodu EGR, tam dostawało się "lewe"powietrze. Pozdrawiam.
Sprawdź czujnik ciśnienia kolektora ssącego (map sensor).
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Dobry wieczór mam problem z peugeotem 406 dusi się, nie ma mocy, strzela w filter powietrza, na gazie nie chce chodzic wcale. Co może być przyczyną? Wymieniony filter powietrza, uszczelka pod przepustnicą, uszczelki pod kolektorem ssącym.
Mijanka to jak wydech się zamyka a ssący zaczyna otwierać np.na czwartym to wtedy regulujesz pierwszy,Mijanka na trzecim to regulujesz drugi i analogicznie reszta
Może kolektor ssący nieszczelny i jest za duże ciśnienie na biegu jałowym.
Peugeot 307 SW 2003 rok 2.0 benzyna Witam, czy w tym modelu, by wyciągnąć rozrusznik, trzeba wyciągać kolektor ssący? Czy wystarczy zdemontować przewody z chłodnicy nad tym rozrusznikiem? Pozdrawiam.
]ciekawe... wszystkich ktorych pytalem mowili ze mam cos z zaworami.Mechanik podłaczyl go pod kompa i nic nie pokazało. Teraz to juz nie wiem czy grzebac cos w silniku czy posprawdzac te rzeczy o ktorych pisales. Wogole szczela mi cos w silniku, mechanik mowil ze przez zawór powietrze wpada do kolektora ssącego
https://obrazki.elektroda.pl/4308955300_... https://obrazki.elektroda.pl/9335418300_... Ten co to tłumaczył miał niezły "odlot" ale traktuj dolot jako ssący, a odlot jako wydechowy. Regulujesz kiedy otwarty jest wydechowy wg tabeli np pierwszy wydech otwarty to ustawiasz 3 ssący i 4 wydechowy.
A rzeczywiste ciśnienie oleju było w jakiś sposób sprawdzane ? Może po prostu pompa oleju się kończy ? Nie wiem jakie rozwiązanie jest w tym silniku, ale w 1.6 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest za to DEPHIA. Generalnie sprowadza się to do wytwarzania odpowiednich impulsów przez cewkę zapłonową. Zresztą przedstawione objawy wskazywałyby...
Witam mam problem ze skuterem 2t peugeot speedfight 2, skuter do około 15km/h ma bardzo ciężko wejść na obroty i bardzo ciężko przyspiesza, ma już większą dysze powietrzną, ssanie elektryczne jest sprawne (sprawdzone) cały czas mocno dymi, dozownik oleju odłączony (za duża ilość oleju nie wchodzi w grę )Moduł zapłonowy ok, klin na wale cały, gaźnik...
Przepraszam, muszę sprostować. Auto nadal nie chodzi na wszystkich cylindrach po rozgrzaniu. błędy: wypadłe zapłony cylinder 4, 5, 6. Ciśnienie sprężania sprawdzałem i jest ok. Świece nowe. Sprawdziłem oscyloskopem sygnał na wszystkie cewki i jest ok. Czy sterownik może zarejestrować takie błędy jeśli wtryski nie będą działały? Drażni mnie te auto,...
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
Witam koledzy. Temat zamykam, pacjent uzdrowiony. Skończyło się na wymianie sterownika, wentylator przestał działać , choć parametry ciśnienia w kolektorze ssącym pozostały takie jak w poprzednim sterowniku.
Pod kolektorem ssącym jest łączka wiązki u mnie się rozpięła , złączyłem i upewniłem try-tytkom
Nie ogarnąłem tego czerwonego turbo. Problem musi być gdzieś indziej . może zmienne fazy rozrządu? lub coś innego co reguluje zawory . Z tym że przy wydechowych to ja nie widziałem tam dodatkowej regulacji. Ssące to mają tego sporo.
Problem rozwiązany Wszelkie objawy wskazywały na błędne ustawienie rozrządu (za wcześnie otwierały się zawory ssące ) Jednak wszystkie znaki się zgadzały . Wadliwy okazał się wałek zaworów ssących . Peugeot się nie popisał , zrobił wałek z grubościennej rury na którą wcisnął krzywki i koło łańcuchowe . Właśnie to koło przekręcilo się o kilka stopni...
peugeot ssanie simson ssanie ssanie suzuki
sterowanie odtwarzaczem porty otwarte galwaniczny separator
Wymiana termopar w płycie gazowej Whirlpool AKT/NB Igła do wkładki Shure M44MB - zamienniki i charakterystyka