Jestem trzecim właścicielem ,wszystkie filtry były zmienione i rozrząd.Jeżdzę nią codziennie do pracy w dwie strony ma 12 km ,moze to jest przyczyna wiekszego spalania bo silnik dobrze sie nie dogrzeje a ja jestem juz na miejscu i prawie cala droge pracuje na ssaniu.
Sprawdź cienki przewód podciśnienia, który idzie od odmy do kolektora bodjże fi6. Zaślep go na próbe i sprawdź. Kiedyś tak z AKL chyba w Octavi miałem, tamtędy ssał powietrze i ubogo miał cały czas.
Silnik krokowy :) Przepustnica to po pierwsze, przy okazji spr szczelność układu ssącego.
Podciśnienie ma być 340 mbar. masz 440 to za mało .Jest nieszczelność w kolektorze ssącym.
Też obstawiam "problem w zbiorniku" trzeba wyszarpać pompę ze zbiornika i popatrzeć może coś gołym okiem widać. Zazwyczaj problemem okazuje się jakaś pierdółka, której na pierwszy rzut oka nie widać i nawet nie przypuszczasz, że to to. Może gdzieś powstała nieszczelność i jak poziom paliwa opadnie zaczyna ssać powietrze, zapowietrza się układ?
"robek" ciśnienie jest ok czynnik naładowany. Wiecie gdzie jest umieszczony sterownik? Co to znaczy czynnik jest ok. Jest ładny bo fioletowy czy niebieski. Ciśnienie ok ale jakie - 3 bary, 256 mbar, a może 435 bary, więc konkretnie ile na tłoczeniu a ile na ssaniu, bo tak to możemy jeszcze długo.
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
Witam Mam Skode Octavie 99r 1.6 AKL benzyna. Od pewnego czasu zmagam się z problemem , braku mocy szarpania nie równej pracy ,niekiedy nawet bardzo powolnej reakcji na pedał gazu . Komputer pokazał : Czujnik prędkości obrotowej silnika-G28 brak sygnału(interesujące dla czego w ogóle nie łapie sygnału) Po odpięciu wtyczki samochód tam samo pracuje ....
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
O ile mnie pamięć nie myli to chyba z tyłu pod kolektorem ssącym na połączeniu silnika ze skrzynią.
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Jeśli zawór by był uszkodzony a sprężarka dobra, na ssaniu powinno spadać poniżej 1 bara, a na tłoczeniu około 7 -10 w takiej temp jak dzisiaj mieliśmy.
Witam Myślę, że to nie sonda lambda. Przede wszystkim, należy sprawdzić czujnik temperatury silnika, ale to nie ma nic wspólnego z gazem. Może na zimnym pokazywać za wysoką temperaturę, i nie załącza się ssanie. Dławienie na zimnym silniku przy sekwencji gazu jest dość typowe. Powodem moga być źle dobrane dysze wtryskiwaczy gazowych. Najprościej to...
Tak informacyjnie - zmiana z 5W na 15W nic nie da jak problem jest na gorącym silniku. To już prędziej z 40 na 50 ale nie wiem czy pierścienie to zniosą. Rzadki olej to jest 0W30 a nie 5W40 (powinno używać się słowa lepkość ale uatrło się tak jak ssanie, które jest używane również w odniesieniu do wtrysku oraz Diesli). Wymiana czujnika nie wyklucza...
Wszystko co jest w aucie może się zepsuć. Zawór regulacji objętości sprężarki może być zacięty, może płyta zaworowa jest brudna i zamiast pchać na HP to w tylko miesza czynnik w samej sprężarce. Chociaż te 4 bary na ssaniu są zastanawiające, bo zawór rozprężny powinien mieć możliwość całkowitego zamknięcia się i nawet jak sprężarka tylko minimalnie...
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Witam, posiadam Skodę Octavię 1,8T i od jakiegoś czasu jest problem z zimnym rozruchem. Jeśli auto stoi kilka dni to kręci się rozrusznikiem i słabo odpala tzn za którymś razem ale to jest ileś tych obrotów. Ciepły pali bardzo ładnie. Z forum Audi TT 8N (bo te same silniki) polecił ktoś lekko nacisnąć na gaz, no ale jest przecież automatyczne ssanie?...
Witam Silnik posiada pompę wstępnego ciśnienia paliwa i prawdopodobnie będzie sobie ssała nawet jeśli pompa w baku nie działa, jak w starszych konstrukcjach PD pompa w baku służy głównie do chłodzenia paliwa i ewentualnego "dobicia" paliwa przed rozruchem. 100% pewności nie mam ale doczytaj sobie żebyś nie męczył się na darmo lub odepnij wtyczkę od...
Jest to zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.To"cykanie"jest normalne.Komputer taktuje zawór z częstotliwością ok.90 cykli na minutę.Podaje do układu ssącego opary ze zbiornika paliwa.Pozdrawiam.Robert
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Witam. Zrób test - tak jak pisałem z tym wężykiem. Rozjaśni to kwestię uszkodzonego parownika - jak piszesz po wymianie butli - obstawiam że to zbieg okoliczności. Wtedy już parownik się kończył. Do przedmówcy - to wygląda jak zalewanie gazem z tego co zostało w parowniku. Po skończonej jeździe - właśnie tym cienkim wężykiem z podciśnienia kolektora...
Witam. Posiadam Skodę Octavię z 2011r z silnikiem benzynowym wolnossącym 8 zaworowym 1,6MPI z oznaczeniem BSE. Znany problem w tym silniku (montowanym zresztą też w Audi, Seat itd) to niski obroty biegu jałowego (650rpm). Trzęsie budą, gorzej si zbiera itd. Niestety, żeby ustawić "po bożemu" obroty w moim silniku (BSE), trzeba dysponować kodem logowania,...
Te błędy dotyczą sondy przed katalizatorem. Sprawdz regulator ciśnienia, zawór z węglem aktywnym, przewody podciśnieniowe ewentualnie wtryskiwacze.Również czy wydech i układ ssący są szczelne. Jeben błąd mówi o zbyt bogatej a drugi o ubogiej mieszance
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
sprawdz dokładnie układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego. masz tam przewody gumowe które łącząturbine intervculer i ssący często pękają.najlepiej zrobić ogledziny na kanale bo rury od turbiny zaczynają się z tyłu i idą pod spodem silnika
Jeżeli błąd pojawił się po wymianie filtra to logiczne że to może być przyczyna.W tym roczniku filtr powinien być 4-barowy a 836/3 jest 3-barowy.Generalnie te silniki nie mają idealnej pracy i zdarza się że na biegu jałowym potrafi szarpnąć ,można to poprawić podnosząc obroty biegu jałowego-w tym silniku to możliwe.Rozumiem, że przed pierwszą naprawą...
Napisz jakie były objawy tej awarii. Czy stało się to nagle, czy narastało powoli. Jeżeli to drugie to zalecał bym odkręcić kolektor ssący i sprawdzić czystość kanałów dolotowych. Wiem z praktyki, że czasem jest tam tyle (miodu), że ciężko wsadzić tam palec. Pozdrawiam
Zmienia to, że nie nie ma gazu na odcinku butla-kolektor ssący i nie pali dwóch paliw naraz przy odpalaniu co przypuszczam, że teraz się dzieje. Wyłączenie przyciskiem niewiele daje bo gaz i tak pozostaje w układzie.
Witam ponownie- czy montaż tak skonfigurowanej instalacji wymaga wiercenia kolektora ssącego ? czy jest jakiś inny mniej inwazyjny sposób adaptacji ? A jak niby bez wiercenia gazownik umieści wkrętki w kolektor?
Ustawienie wału sprawdzane na znak na kole pasowym ,czy czujnikiem zegarowym sprawdzony GPZ ? Powinno być sprawdzone czujnikiem, a góra to właściwe odległości znaków na wałkach od znaku na konsoli wałków. Zdarza się ,że przy montażu przestawia się dolne koło rozrządu względem wału. Może być też zablokowany zawór przestawiania faz w wałku ssącym - ten...
Witam mam na zakładzie skode octavia 1,6 AVU 2001r z pompką powietrza wtórnego problem leży po stronie zaworu EGR .Wyczytałem błędy dotyczące 17526 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny: przerwa P1118 - 35-00 - - 16522 - Zespół 1; sonda 2: napiecie za wysokie P0138 - 35-10 - - - Sporadyczny 17811 - System recyrkulacji spalin: różnica w regulacji P1403...
Mam takie pytanie. Przy kolektorze ssącym jest jakiś czujnik od powietrza - podciśnienie? przepływomierz? ma to symbol 037 906 283C, np :https://rrr.lt/en/used-part/dvr21895-03... . Z jednej strony ma to nałożoną plastikową rurkę, która prowadzi do niczego z drugiej gumowy wężyk, który albo się urwał, albo...
Witam serdecznie. Octavia 1u 1.6 sr kuleje na gazie i szarpie przy stałej prędkości na Lpg. 1. Pewnego dnia z dużą wilgotnością zaczęła się "przygoda" z wypadaniem zapłonów. Nie palił na wszystkie cylindry do póki się nie zagrzał. Więc wymian świec, przewodów NGK i cewki TESLA. Kasowanie błędów i chwilę było lepiej do ponownych wilgotnych dni z tą różnicą...
Witam! :) Nie wiem czy założyciel tematu przegląda go jeszcze... :) Ale temat poszedł częściowo na bok. Poszukiwane auto w tej cenie do miasta, najlepiej z LPG będzie miało na pewno "słuszny" realny przebieg. Ale, ja akurat wolę, jak auto ma jakiś sensowny, roczny przebieg. Wynika to stąd, że ten, który nim jeździł, musiał go sensownie serwisować, żeby...
ssanie skoda skoda ssanie ssanie skoda fabia
700ma prąd ładowania zasilać lampa solarny wężownica beretta
Kia Sportage 2020 – lokalizacja wzmacniacza audio Harman/Kardon, JBL, system premium Alfa Romeo 159 2.0 JTDm – schemat połączenia EGR, wiązka, bezpiecznik F18, ECU Bosch