W lewym górnym rogu 2 tranzystory SMD. Miałem uszkodzony nie pamiętam który.
Może sprawdź najpierw stabilizator napięcia.
TCA700, ale jest trudno dostępny i drogi, lepiej wsadzić LM 7810, tylko trzeba zamienić miejscami nogi in i out
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
lekko je docisnełem i sa wporzadku Kolego , trzeba rozbebeszyć cały licznik sprawdzić i przelutować je na płycie . Po odpaleni masz ładowanie 13 - 14 volt , żeby wskaźniki nie wariowały są zasilane przez stabilizator napięcia .
W stabilizatorze napięcia.
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
Sprawdź wszystkie bezpieczniki, jeśli są OK to wyciągnij licznik na wierz, odepnij kostki i sprawdź czy masz zasilanie czyli prąd i masę tam gdzie być powinny. Opis gdzie co na 100% znajdziesz w sieci. Jeśli zasilanie jest to znaczy że licznik zdechł, zdarza się to czasem. Trzeba sprawdzić czy nie ma zimnych lutów na płycie przy wtyczkach, ewentualnie...
Podpowiem tylko jeszcze, iż ten stabilizator ma napięcie wyjściowe 10V .
Tja, dokładnie Passat B4...
Zdjąć plastiki i podważyć wykładzinę, zobaczysz go pod fotelami prawa strona kierowcy. lub lewa nie pamiętam już dokładnie, ale też jest stabilizator na alternatorze napięcia :).
witam. mam uszkodzony stabilizatoor zegarów. kupiłem styabilizator 10v / 1A ale wskazówki tylko zacznąsię podnosić i opadają a stabilizator się grzeje. wychodzi na to że jest za słaby stabilizator. jaki jest orginalny - na ile amper.
stabilizator napięcia w liczniku lub jego obwód
Przy stabilizatorze napięcia pękają ścieżki lub luty nic innego.
W obudowie licznika na płytce jest stabilizator napięcia - sprawdź czy dobry.
Ale rzeźba. Żarówka pomalowana na czarno. Po elektrodzie i Twoim poziomie spodziewałbym się więcej. Jeżeli kierunkowskaz na desce nie miga Ci szybciej to rozwiązaniem jest zastosowanie stabilizatora napięcia 12V wraz z dwoma kondensatorami po jednym na wejście i wyjście. Im więcej uF tym lepiej. Przerabiałem Passata z USA na EU na dual-ledach i takie...
A ja mam inny problem w B7 2013 (start-stop). Wyświetlała się usterka start-stop (VCDS 0 błędów), sprawdziłem napięcie na uruchomionym silniku a tu 12,8V. Bez długiego zastanawiania wymieniłem aku na nowy Varta Silver AGM 70Ah i zakodowałem parametry nowego (ciekawostka - z fabryki auto miało Vartę 68Ah a zakodowane było JCB o numerze seryjnym 1111111111)....
Wyłącznik oświetlenia przestrzeni bagażowej znajduje się w tylnej klapie w zamku. Jeśli chodzi o deskę, to na pierwszy rzut musisz wyjąć deskę, rozkręcić, zdemontować zegary (wyciągnąć), wszystkie styki poprawić, sprawdzić stan lutu na stabilizatorze napięcia (np. TCA700Y, LM2940T, LM78S10) no i oczywiście poprawić ten wielkoprzemysłowy lut. Wszystkie...
Mógłbym tak zrobić, ale miałem wrażenie, że tamten stary czujnik czasem źle pokazywał poziom benzyny, dlatego nie chciałbym tego robić, bo nie ufam mu. Wiem, że w Passatech spotyka się problem ze stabilizatorem napięcia 10V w licznikach, ale to odrębny temat.
Do głowicy jest dokręcony czarny plastikowy króciec i tam są dwa czuniki temperatury jeden do świec drugi na wskaźnik przełącz kluczyk na zapłon i zewrzyj drucikiem końcówki we wtyczkach kolejno sprzwdzajc skutek na desce jeżeli się podniesie to czujnik jeżeli nie to problem tkwi w liczniku przy stabilizatorze napięcia. Zdażają się obydwa uszkodzenia.
Jest to stabilizator 10v o małym spadku napięcia. Przelutuj jego nogi i sprawdź jak jest ze stanem paliwa.
Padł stabilizator napięcia w zestawie wskaźników, można zastąpić LM7810, tylko ma inny rozkład wyprowadzeń
problem rozwiązany chodziło o stabilizator napięcia przy alternatorze koszt ok 100zł
Masz gdzieś spadek napięcia na podtrzymanie pamięci. Przejrzyj dokładnie licznik od tyłu (stabilizator, zimne luty i kostki).
Słuchaj, podejrzewam, że masz urwane końcówki stabilizatora napięcia w desce rozdzielczej - to jest częsta usterka w tym modelu Passata. Po ponownym przylutowaniu wszystko powinno wrócić do normy. I jeszcze pytanie: Czy przed tą awarią deski rozdzielczej zdarzało ci się, że po uderzeniu ręką w deskę wszystko wracało do normy ?
witam,sprawdz stabilizator napięcia zestawu wskażników-mały element z yrzema nóżkami przykręcony /przylutowany/ do foli drukowanej.
A może stabilizator napięcia. Już Kolega mógłby zarobić trzecie ostrzeżenie za pisanie głupot. Teraz tylko upominam.
To, czy jest linka, czy jej nie ma zależy od tego, czy jest to licznik z MFA (MultiFunktionAnzeige). Jeśli jest MFA, to potrzebuje impulsów i wtedy jest czujnik Halla na skrzyni biegów i przewód zamiast linki. Mój B4 z lutego 95 ma linkę. A deskę rzeczywiście rozbierzesz bez zdejmowania kierownicy. Wyjmowałem licznik, to wiem. Popraw luty wszystkie,...
jeżeli chodzi o wskaznik to sprawdz stabilizator napięcia w desce rozdzielczej - takie czarne cos przykręcone do radiatora z 3 nóżkami - często lubią się na nim pojjawi zimne luty i zegary szwankują
Jak masz kontrolkę to zobacz czy jest zasilanie na te wskaźniki jak nie to sprawdz czy do stabilizatora napięcia dochodzi bywa, że on pada. Dostaniesz go w sklepie z częściami elektronicznymi.
Jeżeli tylko te wskaźniki Ci nie działają to masz uszkodzony stabilizator napięcia który jest z tyłu na liczniku. Tylko on daje zasilanie na te 2 wskaźniki. Wymień go i będzie dobrze.
Wyjmij licznik , z tyłu zlokalizuj stabilizator napięcia , taki element z trzema nóżkami na śrubkę , przeważnie wystarczy odkręcić i przeczyścić wyprowadzenia.
nie napisali o stabilizatorze napięcia ue06ab6 który znajduje się w ich " rodzimym "sterowniku iaw:) chciałem jakiś schemat , choć szczątkowy jak wchodzi napięcie a którędy wychodzi 5 v na inne elementy w sterowniku i cisza.... chyba robią jakieś tajemnice:) a na co Ci takie informacje, jeśli można zapytac ?
zgadzam się, ale osobno też pada stabilizator napięcia silniczków wskazówek - i nie mam zielonego pojecia jak w tym liczniku to wygląda. elmos chyba mam dobry bo MFA, przebieg działają..
Calibra ma tylko w liczniku stabilizator napięcia i to wszystko. Kiedyś miałem dziwny przypadek w starym VW Passat - deska ciemna, zegary ciemne. A bezpiecznik nowy strzelał. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe okazało się że dostał strzała w tył i ktoś zapomniał sprawdzić styków żarówki osw. rejestracji. Zwierały. Po usunięciu zwarcia okazało się,...
Rano odpaliłem bez problemu, przedstawiłem auto. Otworzyłem szyberdach i tak sobie stał przez jakieś dwie godziny i po tym już rzucił palenie. Znaczy odpala i gaśnie. Nic nie było rozkrecane,montowane. Wszystko na postoju Więc tak: Przekaźniki pod bordnetz na każdym jest stały +12V Na R2 (2 - przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 --J329-- (645)...
Dokładnie - popraw luty, a przy okazji jak będziesz miał licznik na stole, to możesz przetestować ten stabilizator. Podawaj na wejście napięcie 12, 13, 14 V i patrz co jest na wyjściu-powinno być cały czas 10 V.
Jeżeli podłączymy woltomierz do przewodu ktory jest podłączony do wskaźnika temperatury i włączymy zapłon to powinniśmy mieć ok.10V (wtyczka odłączona od czujnika temperatury).Wskaźniki od temperatury i poziomu paliwa mają wspolne zasilanie.W starzych licznikach był stabilizator z 3 wyjściami ktory dawał te ok.10V w nowszych jest jakiś scalak ktory...
Witam. Miałem podobny problem z tym, że nie działało mi tylko zużycie paliwa. Okazało się, że stabilizator napięcia odpowiedzialny za zasilanie czujnika podciśnienia miał zimy lut. Wystarczyło tylko wymontować zegary, rozkręcić i przelutować na nowo końcówki stabilizatora. Najgorsze w tym wszystkim było to, że raz działało a raz nie. W Twoim przypadku...
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... albo tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Troche się pomęczyłem. Jeśli chodzi o pływające wskazania obrotów, predkość, to czytałem tu i u niemców, że główną przyczyną (99%) są zaśniedziałe styki nóżek stabilizatora napiecia, który wciśnięty jest w podstawkę (idiotyzm). Chyba,...
witam. sprawdź w zegarach stabilizator napięcia (trzynóżkowy LM) jeśli nie pomoże musisz wyciągnąć pływak ze zbiornika. twardnieje izolacja od paliwa i czasem urywają się kable. wyciera się też ceramiczna płytka z napylonym rezystorem (przy pływaku) sprawdź też złącze przy zbiorniku
Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to musisz sprawdzić czy nie masz "zimnych lutów" na stabilizatorze napięcia. Trzeba rozebrać zegary, w środku na płycie drukowanej masz ten stabilizator. Ja też miałem tam ziemne luty i wariował mi wskaźnik paliwa i temperatury. Obecnie temperatura jak pisałem wcześniej wacha się podczas jazdy między 92°C a 100°C, a wiatrak...
Może to być wina paska rozrządu ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie ew zacięcie się stabilizatora wolnych obrotów (tzw silnik krokowy), to taka podłóżna rurka zamocowana na kawałku gumey zaraz na pokrywą klawiatury. Po podaniu napięcia na końcówki dysza powinna się przesuwać. Często na postoju ten zawór brzęczy(chyba tak powinno być). Można...
w pasacie w liczniku jest stabilizator napięcia może być uwalony on jest odpowiedzialny za zasilanie wskażników i diod led lecz często jest tzw zimny lut na nim kość wielkości ok 1,5cm x 1,5cm jak otworzysz licznik to zprawej strony dogóry na 3 piny przykęcany do obudowy wketem z blaszką, blaszka to radiator. Sprawdz lupą luty igiełek gniazda licznika...
Skoro paliwo i temperaturę przekłamuje uszkodzony stabilizator napięcia.P http://obrazki.elektroda.net/99_12220100...
Niestety jeszcze nie.... Czy po wymianie stabilizatora 3AA 919 041 ktory jest w lewym nadkolu powinno wszystko zadzialac czy jest on "programowalny" ? Dodano po 36 Czy posiada ktoś rozpiskę wyprowadzeń 3AA 919 041 ? Po jego wymianie napięcie na radiu nadal pływa od 2,3 do około 6V. Po odłączeniu zegarów i radia pływa tak samo. Czy z tego stabilizatora...
Moim zdaniem usterka typowa i "stara jak świat". Po prostu, po wymontowaniu licznika trzeba poprawić wszystkie, bez wyjątku lutowania wszystkich elementów, a w szczególności elementów SMD na płycie licznika po obu stronach. Przeważnie jest to wina tylko stabilizatora napięć, i wystarczy tylko polutować jego końcówki. Ale gdy już licznik wymontowany...
Stabilizator powinien być w środku licznika (trzeba rozpołowić) i powinien się nazywać TCA700Y (czarna kostka 1x1cm z blaszką i trzema nóżkami po przeciwnej stronie blaszki) Zawsze możesz sprawdzić czy na wskaźniki dochodzi napięcie 10V - takie samo powinno być w kostce czujnika temperatury silnika oczywiście mierzone bez czujnika.
Jeśli Ci zawyżają wskazy to masz za niskie napięcie zasilania. zauważyłem coś podobnego u siebie jak padło mi dynamo i napięcie na baterii spadło poniżej 10V. obrotomierz wychodził na wolnych obrotach ponad 7000rpm. Sprawdź ładowanie, a jeśli jest poprawne to na desce zegarków jest stabilizator, skontroluj jego napięcie wyjściowe. Przestawienie wskazów...
Te wypalenia laminatu wyglądają strasznie :-( Ja nic nie naprawiam, tylko nadstawiam uszu ;-) Ale moze z racji podobnej usterki w moim ex-zestawie zegarów coś zdołam podpowiedzieć. Otóz w moim fabrycznym zestawie liczników do passata B4 znajdował się mikroprocesor Motorolli, który już podczas zakupu auta nie działał jak nalezy. Po rozbiórce zegarów...
Podobny przypadek miałem w passacie, na zegarach i wskaźnikach choinka, migało prawie wszystko ze wszystkim. Naprawiłem, jak ktoś wspomniał - suche luty. Ja rozbierałem i składałem trzy razy nie mogąc nic znaleźć (a ślepy nie jestem) a więc zaopatrz się w lupę i dokładnie obejrzyj luty, szczególnie stabilizator napięcia, jeśli tam jest a następnie miejsca...
Info dla wszystkich. Wielozłącze przelutowałem, Wszystkie gniazda stykowe dla LEDów przelutowałem, Gniazda stykowe zegarów przelutowałem, Folię ze ścieżkami dla żarówek oświetlenia zegarów przemyłem, oprawy żarówek pościskałem, jednak nie pomogło to w 100%. Czasami jedna żarówka nie kontaktuje (zostawiłem to na później do zmiany koloru z zielonego na...
Witam serdecznie, podłączę się do tematu. Otóż ja w swoim passacie b5, gdzie oświetleniem wewnętrznym steruje moduł komfortu (podaje lub zdejmuje masę), postanowiłem również pobawić się w zamontowanie ledów, ale nie gotowych 'kupnych' lampek, tylko połączonych szeregowo zwykłych jasnych białych diod 5mm / 28 kandeli każda. wykombinowałem sobie że połączenie...
Witam! Mam passata b3 z 91r. 1.6TD. Przez dłuższy czas nie działały w/w wskaźniki, więc czytałem o tym na forum i okazało się, że były zimne luty przy stabilizatorze. Po tym zabiegu wskaźnik benzyny działa, ale temperatury coś kuleje. Jak zewrę na wtyczce kable, to podnosi się do maksimum, natomiast, jak dam opornik 75 omów, to wskaźnik pokazuje 80...
Witam przestudiowałem kilkadziesiąt tematów na tym i innych forach i nie spotkałem się z podobnym problemem. W moim przypadku jak w temacie chwilę po uruchomieniu zaczyna migać lampka od temperatury i włącza się brzęczyk. Zegarowy wskaźnik wskazuje normalną temperaturę pracy, takie zachowanie lampki mogłoby sygnalizować brak płynu w układzie... i tu...
A ten stabilizator jest na płytce? Często są tam zimne luty nie wiem jak w dwójce ale w passatach B3 to częsta usterka.
Tak jak zapowiadałem dzisiaj trochę pogrzebałem przy silniku i nieco zdziałałem. Przepływomierz poskręcałem śrubami M3 i uszczelniłem dokładnie. Klapka porusza się lekko i bez zacięć/zgrzytów. Powinno być dobrze, przynajmniej do następnego strzału gazem....... http://a.imageshack.us/img230/6509/20100... http://a.imageshack.us/img230/4410/20100...
Zółty z czerwonym zwarty do masy przy sprawnym wskażniku na dłuzej niż pięc sekund powoduje dokładnie tą usterkę którą opisał viper555.Ja zacząłbym od sparawdzenia napięciana tym przewodzie,ma być stabilne ok 10V.Jeśli nie ma, to rozbierz wskaźniki i sprawdż lutowanie złącza,oraz stabilizator(10V)Dziwi mnie ,że nic nie wspominasz na temat wskazań paliwa...
Dzień dobry. Mam nietypowy problem z elektryką a dokładnie ze Start/stopem i ogólnie z elektryką na włączonym zapłonie i jedynie co na tą chwilę przychodzi mi do głowy to uszkodzony któryś z modułów ew ECU ale na stole z ECU nie ma problemów - PCR 2.1. Była robiona mapa i przez OBD zrywał komunikację, udalo się dopiero na bezposrednin polaczeniu z Flexem....
Posiadam passata 2.0GT 1991r z elektronicznymi licznikami (zegar, przebieg, km). Problem polega na tym że utknęły obie wskazówki prędkościomierz i obrotomierz oraz zgasły elektroniczne liczniki. Bez względu na to czy auto jest uruchomione czy zgaszone liczniki stoją lekko "w powietrzu", odłączanie klemy akumulatora też nie pomaga (liczniki opadają,...
stabilizator napięcia liczniku passat stabilizator passat passat stabilizator
zwarcie wirnika klatkowego pralka blokada polar migający klucz
philips senseo mastercook instrukcja
Naprawa zegarka LCD: brak wyświetlania po zasileniu Dłuższy czas kręcenia rozrusznikiem po wymianie baku