Typowe uszkodzenie stacyjki.
A sprawdzałeś na którym z zacisków wyłącza się +12V po wyłączeniu stacyjki?
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Sprawdź kostkę stacyjki.
sprawdź wyjście ze stacyjki
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Witam trzeba wymienić tylną czesc stacyjki miałem to samo w pandzie 2004 koszt stacyjki bez wkładki ok 120 zł, mozna odkrecić te zerwane sruby obcinaczkami do przewodów.:)
Witajcie!!! Mam mały problem z samochodem, przed chwilą wsiadłem i próbowałem odpalić auto, odpaliłem ale patrzę na pulpicie świeci się czerwona kierownica i nie mogę skręcać, przypomniało mi się że może być zablokowana kierownica, gaszę samochód i przy przekręceniu kluczyka kręcę kierownicą w lewo i prawo ale to nic nie dało ( w między czasie dzwonię...
Masz następujące opcje: 1) jeśli masz oba kluczyki z pilotem (rozbieralne) to przełożyć transponder ze starego kluczyka do nowego kluczyka, 2) jeśli masz nierozbieralny kluczyk to dorobić kluczyk z miejscem na transponder na wzór nowego kluczyka i przełożyć do niego transponder wydobyty ze starego kluczyka lub skopiować na czysty transponder, transponder...
Pomarańczowy przewód w wiązce stacyjki to +15.
Oryginalny klucz był już dealer key ,nie prekoduje się ponownie tylko od razu w stacyjkę.
Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
Witam, Szukam stacyjki do Fiat Punto II 1.3 multijet. Nie mogę znaleźć nigdzie w żadnym sklepie internetowym. Na allegro też nie bardzo bo są ale do benzyny więc nie wiem czy takie same są czy inne... A drugie pytanie czy po wymianie stacyjki na nową trzeba jakoś imobilizer aktualizować?
Tylko w moim przypadku to nie kwestia kluczyka tylko stacyjki ;)
Załączenie świateł postojowych jest możliwe również po wyłączeniu stacyjki.
Sprawdż bezpieczniki nad lewą nogą kierowcy nr.37 i 51. następnie kostkę stacyjki.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
Antenka to ta cewka naokoło stacyjki.
czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki
Jak nie mogl przekręcić klucza to raczej stacyjka lub kostka stacyjki.
Jesli połączenie masy jest ok to może być wina stacyjki
Z tego co piszesz wygląda na kostkę stacyjki.
Jeśli dokładnie takie to nad USB jest gniazdo AUX... Trzymając wciśnięty MEDIA na wyłączonym radiu przekręć kluczyk w stacyjce,
Szczotki w rozruszniku do wymiany - wieszają się. Może też być styk 50 na kostce stacyjki.
w sienie wciska się i wyciąga swobodnie, stacyjka podobna więc powinni iść
Przyglądnął bym się kostce stacyjki.
Sprawdź zasilanie komputera podczas pracy rozrusznika... bo albo akumulator jednak nie ok, albo uszkodzone połączenie masowe silnika albo uszkodzona stacyjka.
No radio jest spoko zmieniałem bo chciałem odświeżyć trochę a no właśnie tylko mnie zastanawia czemu się świeca te diody pomimo braku kluczyka w stacyjce
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Jeżeli ma iskrę i paliwo podaje, to jak wykręcasz świece to są suche czy mokre? Pomierz ciśnienie paliwa na listwie. Też podejrzewam kość stacyjki.
Skoro wariowały też zegary i przełącznik od LPG to na pewno jest to problem z zasilaniem. Może masz jakieś zwarcie i uszkodziło Ci kolejną kostkę stacyjki?
Witam wiele wskazuje na to,że przyczyną może być po prostu stacyjka, radio, oświetlenie w środku auta, centralny zamek awaryjne, będą działać bez stacyjki. Ja miałem podobny przypadek w innym aucie, dało się wyczyścić styki i działa. Nie wiem czy w punto można rozebrać styki w stacyjce.
Sterownik jest układem hybrydowym, w zasadzie nierozbieralny. Sterownik ze szrotu nie zadziała - chyba, że przełożysz cały komplet z immobiliserem i transponderem w kluczyku (ew. całą stacyjką).
zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć. No zastanawiające faktycznie. Można tak długo. D elektryka podholuj sprawdzi co i jak. Jak nie kręci i nie ma kontrolek może być urwana masa silnika lub uszkodzona stacyjka.
Jeśli to fabryczny obrotomierz z SCS to podłącza się go pod pin 23 ECU. Choć może się to wydawać dziwne, jest to ten sam pin, który steruje przekaźnikiem zasilania cewek i pompy paliwa (pin 7 w kostce tegoż przekaźnika). Oczywiście obrotomierz potrzebuje też masę i plus "po stacyjce".
dokładnie nie wyciągać kluczyka i przekręcić na Mar, ewentualnie tak przekręcić kluczyk aby blokada co jest w stacyjce odpuściła.
Czy podłączone właściwie i czy cewka stacyjki podłączona?
Przez minutę? U mnie też się zaczęła świecić po wymianie alternatora ale przez 2-3s, choć ja to łączyłem raczej z założeniem alarmu. Z jakiegoś powodu nie znika napięcie z zegarów po wyłączeniu zapłonu (czujnik podaje masę na kontrolkę w razie spadku ciśnienia, a po zgaszeniu silnika ciśnienie spada, z drugiej strony kontrolka dostaje 12V po stacyjce).
Ja mam takie coś, nie wiem skąd, ale mam. https://obrazki.elektroda.pl/4424292300_...
Po trzecim nr z góry znalazło allegro mi coś takiego: http://allegro.pl/stacyjka-przelaczniki-...
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Źle podłączone radio. Wyjście na zasilanie anteny pomylone z plusem po stacyjce [+15]
stacyjka do sprawdzenia
Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź, czy przestanie kręcić,
Żółty dajesz na stałe pod +12V a czerwony +12V po stacyjce.
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Powyższy schemat znajdziesz w Elearn ePeer . wpisz w wyszukiwarkę .
Co do bezpiecznika to raczej obwód rozruznika jest na stałe podłączony pod akumulator - bez bezpiecznika Owszem ,chodzi mi o bezpiecznik stacyjki - bendixa
Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania .
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Wymień kostkę stacyjki najwyraźniej szwankuje.
Fiat grandę Punto 1.2 benzyna na popych odpalił zgasiłem i nie odpala po przekręceniu stacyjki tylko stukanie jakby jakiś przekaźnik stukał
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
Prawdopodobnie stacyjka do naprawy lub wymiany...
spróbuj drugim kluczykiem jeżeli posiadasz,lub przesmarowac wkład stacyjki jeśli nie pomoże to tylko wymiana wkładu stacyjki razem z kluczem.
najprawdopodobniej nie ma tam plusa po stacyjce - jest tylko stały. Nie ma ACC , ILL i Gali bo ma instalacje na CAN.
Kostka stacyjki do wymiany.
Bosch trochę prościej-pudełko od strony wyjścia rurek (dwie śruby zrywalne, trzeba rozwiercić) a potem zaworek zasilić z + po stacyjce i tyle.
Witam. Jak sprawdzić poprawne działanie lub nie działanie Fiat Code. Samochód zapala za każdym razem (kontrolka Fiat Code gaśnie wszystko chodzi normalnie) nawet przy palącej się lampce Code, wyjąłem bezpiecznik od Fiat Code nr. 23 i też zapalił (napięcie według schemat z bezpiecznika 23 leci na centralkę). Jak to najlepiej sprawdzić (nie używając narzędzi...
Jaki model sterownika silnika? Wygląda że rozjeżdżają się mapy benzyny. Można zrobić myk i odcinać stały plus ECU przekaźnikiem, po wyłączeniu zapłonu. Co wyłączenie stacyjki będzie reset.
Nie będziesz musiał nic zmieniać. To jest coś takiego jak w zamkach od drzwi, jedynie kawałek metalu bądź plastiku który po przękręceniu zwiera odpowiednie przewody. U mnie jest to wkładka plastikowa, wypycha takie male bolce plastikowe i zwiera 3 przewody (zapłon) i czwarty przewód to rozruch. Wymiana też jest prosta.
Zalecane minimum to ECU, BCM, stacyjka z anteną, kluczyk.
Nie pamiętam jak jest w 2 ale w 1 wypalało sie złącze w przełączniku zespolonym, co skutkowało w różnych autach różne problemy np. Brak dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, świateł pozycyjnych i mijania, sprawdził bym przełącznik pod kierownicą i kostkę stacyjki na początek.
To że aku ma spoczynkowe 13V nie oznacza że uruchomi auto.
Jeśli kopci na czarno i pali 12 to na analizatorze lambda wyjdzie 0,85 albo mniej, jeśli będzie w stanie wyliczyć. Ja zacząłbym od ciśnienia paliwa. Niech mechanik sprawdzi. Nie powinno być więcej jak 1,2. Może stanął regulator. Sonda i tak już dawno nie chodzi, więc bym sobie nią głowy nie zawracał. Na drugim miejscu za tak bogatą mieszankę będzie...
sam wkład można wymiecić bez demontazu stacujki
samochód nie odpala nie włącza się pompa paliwa nie świeci kontrolka check engine i komputer diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika = brak zasilania sterownika (do sprawdzenia: stacyjka, przekaźnik, bezpiecznik, wiązka).
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Jak widać stare radio działało po CAN'ie. Musisz + ze stacyjki podciągnąć. Kiedyś było Punto II FL w rodzinie i na oryginalnej wiązce było normalnie radio wpięte inne niż fabryczne i działało po stacyjce, widocznie ty masz inne wiązki...
Witam poszukuje schematu do autka wymienionego w tytule. Dokładnie chodzi mi o zasilanie i punkty masy w kostkach licznika. Licznik zgasł na amen. Zaświeca się jedynie po otwarciu drzwi i gaśnie po włożeniu kluczyka do stacyjki. Podejrzewam kostkę stacyjki.
Witam.Przyczyn może być wiele,napisz co sprawdziłeś.Może być kostka pod stacyjką,przekaźnik,słaba masa,rozrusznik.
Witam! Mam problem, zapaliła się żółta kontrolka i piszę na niej CODE, samochód nie chcę zapalić. Czy wymiana stacyjki coś pomoże? Jeśli tak czy sam wkład będzie dobry? http://allegro.pl/stacyjka-fiat-siena-pa...
Weź zapłon ze stacyjki
Po przekręceniu stacyjki leje przez moment a później przestaje.
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
OK, czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) i daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce i tyle tak ?
Zauważyłem że po jeździe jego napięcie wynosi 12,35 - 12,40V Trochę za mało, 30 min po jeździe powinno być przynajmniej 12,6 V a po 120 h (5 dniach) przynajmniej 12V. Ja w ubiegłym roku na dwuletnim akumulatorze miałem po 5 dniach 12,24V przy temperaturze 5 stopni poniżej zera. .Ładowanie prostownikiem nic nie daje. Jakie jest napięcie 30 min po ładowaniu...
róznie to bywa moze kluczyk czasem pętla w stacyjce proponuje diagnoze zanim na dobre staniesz
Dokłdanie tak jest jak pisze mój przedmówca, trzeba wcisńąć ten przycisk który wystaje ze odok wkładki i jednoczescnie przekrecic klucz w strone przeciwna do właczenie zapłonu, włacza sie pozycyjne a klucz da sie wyjąc ze stacyjki, zeby wyłaczyc trzeba włozyc klucz i przekrecic na zapłon i przycisk sam wyskoczy a swiatła zgasą
Powinno działać. Sprawdź jeszcze, czy masz moduły 17 i 12. Teoretycznie rzecz biorąc nawet nie mając tych dwóch modułów podaję na oba przewody 20/19 plus po stacyjce przez przekaźnik i też będzie działać?
czy w tym modelu nie załącza się postojówek stacyjką dając ją w pozycje do tyłu ?
witam, ten czujnik ma zasilanie 5V (przy zdjetym złączu i wlączonej stacyjce) 2000-3000 om przy 20st C , 200-300 om przy 90stC, 100 om przy 120stC, jest to zwykły termistor charakterystyka prawie prosta, pozdrawiam
Dzieje się tak wtedy, kiedy był cofany przebieg, lub jest zamontowany licznik od pojazdu z przebiegiem mniejszym.
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
a czujnik położenia wału ? i czy stacyjka podczas kręcenia nie przerywa zasilania ? to bym sprawdził powodzenia
Witam. Przeczytałem ostatnio na stronie www.studio24.prv.pl o logice zapłonu, czyli o tym ze radio gra na postoju bez zapłonu i jednocześnie włącza je i wyłącza przekręcenie kluczyka w stacyjce. Chciałbym do fiata punto I podłączyć radio pioneer keh 2510 i nie wiem, co wpływa na to ze logika zapłonu w jednym samochodzie jest a w innym nie tzn. konkretnie...
Po przekręceniu stacyjki i odpięciu przewodu od czujnika wynosi 9,4v
Witam . Po pierwsze nie podałeś jaki masz silnik pojemność??? Mam zgadywać 1.1l i o jakim przełączniku pompy mowa ,może przekaźniku ? .A jak z napięciem zasilającym ten przekaźnik pompy paliwa jest cały czas po przekręceniu stacyjki w pozycji zapalenia się kontrolek?
Jakie to punto 60KM czy 75 ? Wersja 75 ma pompe wysokociśnieniową i nawet jeśli podaje paliwo to może go byc za mało. Chodzi mi po głowie przeskoczony pasek rozrządu jeszcze. Luzy zaworowe też mogą byc przyczyną - piszesz że ciepły źle pali. Rozumiem że żadnych błędów nie pokazuje na desce rozdzielczej ? Kolejna sprawa to zły stan samej stacyjki, ale...
Witam Fiat Punto II przy wyłączonej stacyjce a nawet przy braku kluczyka w stacyjce , po włączeniu radia ( on/off) mamy efekt jak przy włączeniu zapłonu zapalają się kontrolki , światła , czekam na wskazówki pozdrawiam
Sprawdź połączenie przewodu wzbudzania między alternatorem, a kontrolką w liczniku. W tych Puntach zazwyczaj uszkadzały się stacyjki i alternatory (pękały obudowy). Odłącz przewód idący do kontrolki (D+) od alternatora i zewrzyj go do masy, a następnie sprawdź czy przy każdym włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka - jeśli tak, szukaj usterki w alternatorze,...
Witam! proszę o poradę :jak włączyć światła pozycyjne po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Mam problem z Fiat Punto 1.2 2003 rok. Problem objawia się w ten sposób że po wyciągnięciu kluczyka jest cały czas zapłon na desce . Na samym początku sprawdziłem bezpieczniki i jest ok a następnie odpiołem od stacyjki kable i problem cały czas jest . Proszę was o podpowiedź .
Z tego co zrozumiałem to nie kręci rozrusznik, prawda? Jeśli możesz to sprawdź, czy zasilanie na rozrusznik idzie ze stacyjki bezpośrednio czy przez immobilizer; w pierwszym przypadku obstawiałbym przepalone styki w kostce stacyjki, w drugim problem z modułem immo.
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Witam. możesz przerwać obwód pompy paliwa albo zasilania modułu zapłonowego. Ja mam tak zrobione w CC, tylko że u mnie pompa jest mechaniczna więc jest wstawiony zawór elektromagnetyczny na przewód paliwowy. Wszstko załączane z ukrytego włącznika dopiero po załączeniu stacyjki.
stacyjka punto punto stacyjka grande punto stacyjka
zrobić stator zmywarka bosch tempo panel fotowoltaiczny bezpiecznik
telefon satelita telefon satellite
Przepalający się bezpiecznik wentylatorów - przyczyny i diagnostyka Bufor ciepła 1000l - czas działania i efektywność