Żużyte pompowtryski, pompa tandem, pompa w zbiorniku paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym. EGR, uszkodzenie sterowania turbo, nieszczelność w dolocie.
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Wężyk sterowania turbo bez problemu wypniesz od góry nie musisz robić tego z kanału. Sprawdź czy jest w nim podciśnienie.
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Podciśnienia sterowania turbo po remoncie wszystkie sprawdzone?
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
Proszę ,schemat sterowania.
Nie obrazaj sie. Pokpiwamy troche, bo pytanie troche chaotyczne i, prawde mowiac, bez sensu. Moze nie twoja wina. Uzywasz jakiegos dziwnego diagnoskopu i w dodatku wyciagasz dziwne wnioski. Opis kodu, ktory prawie na pewno nie pochodzi z PP2000 (choc nie znam polskiej wersji i moge sie mylic), mowi o przepustnicy spalin, a ty wyciagasz wniosek, ze to...
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
a na serio mozesz wziasc - sprawdz czy do wtyczki komputera nie dostala sie odrobina wody, zobacz czy strumien wody nie spowodowal ze spadl wezyk do/od sterowania turbo lub jakas wtyczka nie wysunela sie z gniazda, a tak ode mnie na przyszlosc zaloz sobie dodatkowy przewod z masa do komputera w komorze silnika-oczywiscie, komputer ma byc dobrze zamocowany,...
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
Do kontroli masz system adblue, noxy, dozowanie adblue, egr, tłumik, sterowanie turbo. Ten sprzęt za wiele nie powie, możliwe że trzeba wykonać programowanie sterownika również ale, to po konkretnym sprawdzeniu w aucie.
Serwis bądź osoby zajmujące się podnoszeniem mocy, adblue, zdejmowaniem immobilizera. Ja po wymianie sterownika miałem tylko błąd sterowania turbo. (Fizycznie brak sterowania przy turbo) więc tak zostawiłem
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
A to już zależy od konkretnej wersji silnika a konkretnie sterowania turbo i normy EURO. Euro 3 czy 4 bez DPF nie zrobi różnicy nowszym już tak.
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
sprawdz sterowanie turbo 9podciśnienia i jego stabilność przy hamowaniu i przegazowywaniu na wejściu do elektrozaworu turbo) bo tutaj jest problem
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
W jaki sposób się zajął? Przepływomierz na pewno w najbliższym czasie będzie do wymiany, ale prócz tego jest problem ze sterowaniem turbo. Skoro się zajął to albo zrobił to źle, albo jest problem w drodze podciśnienia(stawiam na to 1). Możesz na próbę podmienić zawory n18 z n75 to powinno wszystko wyjaśnić.
Nie ma problemu. Czujnik jest nowy zawor uzywany. Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal. Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac. Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci...
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Jeszcze mam pytanie jak objawia się uszkodzona vacu pompa???? brak podcisnienia do sterowania między innymi turbo, EGR, brak wspomagania hamulca.
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
Niestety nie znam nazwy programu, bledy byly odczytywane w warsztacie. Malo ktory mial w moim miescie przejsciowke pod to gniazdo a ja sam nie posiadam. Zmierzylem jedynie napiecie na kostce idacej do sterownika a raczej regulatora cisnienia egr i tam ukazalo sie 7V. Ominalem ten regulator spinajac rurki podcisnienia i przepustnica i egr dziala. Podmienilem...
Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Do EGR też bym obejżał dokładnie jak pisali przedmówcy
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
intercooler caly, przewody do intercoolera też całe, brak nieszczelności, podcisnieniowe też. Który zaworek jest od sterowania turbo, w planecie mam opcje testowania elektrozaworów turbo, i pisze aby nasłuchiwać psrtykania, lecz nic nie psrtyka...
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Tak to starsza wersja programu. Do pewności zaślepiłem EGR i dalej to samo. Z zaworu N75 wychodzi podciśnienie 7 bar do sterowania turbo, ale dziwna sytuacja bo po dodaniu gazu i puszczeniu , gruszka powinna być uruchomiona w celu zmniejszenia ciśnienia, a tu tylko co drgnie. Gdy wypnę wtyczkę z zaworu N75 to momentalnie gruszka zmniejszy doładowanie....
Sterowanie podciśnieniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba po uruchomieniu silnika kapa ma być otwarta i przymykać się odpowiednio do regulacji doładowania
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
To zostaje zabawa tylko cięgłem sterowania turbo, zwiększanie dawki masz obok zaworu gaszącego. Ustaw ładowanie na 0,9 bara i nie przekraczaj bo szybko się skończy impreza.
100% ropa, bledy od filtra to bledy od filtra. przy zatkanym filtrze check mulowate czasem nawet gasnace auto. Lejace wtryski, uszkodzone turbo, nieszczelnosc w dolocie, brak sterowania turbo, nawet jazda na zbyt niskim poziomie paliwa powoduje zapychanie sie filtra. sprawdz jakie masz cisnienie roznicowe filtra na jalowych obr i na 3tys.
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
zanim cokolwiek wymienisz podlacz Vag'a i zrob logi ... mozesz tez rowniez sprawdzic szczelnosc dolotu oraz calego ukladu sterowania EGR oraz N75 ...
Nie osiąga ciśnienienia???dziura w dolocie brak sterowania turbo komp podłączyć zobaczyć na wartości rzeczywiste i po sprawie
Schemat sterowania turbo .
Pacjent to Renaul Master II 2.5 2004 r. 2.5 DCI silnik bez sterowania turbo podciśnieniem tylko na przeplywce i sterowanie ciśnieniem. Mam 2 problemy w aucie: *1- problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zaczęło się od tego, że auto odcinało przy obciążeniu. Pierwszorzędnie wymieniono filtr paliwa + filtr paliwa pucha przy zbiorniku paliwa. Wyczyszczono...
Sprawdzić podciśnienie do sterowania "turbo" i układ EGR.
Witam sprawdzenie ciśnienia doladowania nic nie da bo pewnie go nie bedzie, jak masz uszkodzoną przeplywkę to nie zmienia geometri turbiny i nie dmucha , możesz sprawdzić też podciśnienia przy sterowaniu turbo. Pozdrawiam, stawiam na przeplywkę!
Trzeba zrobić diagnostykę. Możesz posprawdzac podciśnienia do sterowania turbo i czy wciagnieta jest sztanga od upustu spalin przy uruchomionym silniku.
Z moich pomiarów i obserwacji wynika, że w tym silniku położenie dźwigni VNT nie zależy od różnicy między oczekiwanym a mierzonym ciśnieniem (co wydawałoby się logiczne), lecz od obrotów silnika i pozycji pedału przyspieszenia (i nawet jeśli turbina nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, sterownik nie próbuje tego korygować). W pozycji spoczynkowej (wysunięta...
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Zawór od EGR i sterowania turbo zapewne. Rurka od pompy vac ma byc podpięta w IN, a z out ma wychodzić sterowanie
Multimetr Brymen BM869s. Ale mam też ANENG AN8004 (china) i on też pokazuje taką skalę :) Wydaje mi się, że chyba tylko mierniki z kiosku za 15 zł pokazują z dokładnością do 10mA, reszta 1 mA :D Ten bezpiecznik zasilanie dostaje po zapłonie więc nie może brać prądu na postoju, to zapłon na ECM i zasilnie zaworu sterowania turbo Wynika to ze schematów?...
Okej dzieki wielkie a jeżeli to kwestia cyt niesprawny zawór N75, zapieczoną turbosprężarkę, niesprawny zawór sterowania turbo, ew. przepływomierz do wymiany lub nieszczelności w układzie sterowania turbo to na jakie koszty się nastawic mniej wiecej? i co to notlauf?
Kawałek rurki i złączyć rurki przy zaworze sterowania turbo.
Witam mam problem z Iveco 35c15 2.8 brak prądu na kostce sterowania turbo auto takie kupiłem z taką bolączką AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Iveco 35c15 2.8? 2002 AI: Czy sprawdzałeś już jakieś elementy układu elektrycznego, które mogą wpływać na brak prądu na kostce sterowania turbo? Tak sprawdzałem przy eku tej kostka i od tej kostki do kostki...
A nie masz czasem odwrornie podłączwnego zaworu sterowania turbo potocznie n75. A i sprawdź klapę gasząca ewentualnie odłącz bo ona też może takie objawy dawać.
Podpięcie testera - odczyt DTC + podgląd parametrów . Jeśli brak sterowania turbo to sprawdzenie podciśnień , zaworka sterowania turbiny , itp , . Ale najpierw podstawowa diagnoza bo inaczej to wróżenie ze szklanej kuli .
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
A czarne gumowe szlaufiki które pracują w układzie sterowania turbo dobrze popodłączałeś? Może coś pozamieniałeś. Co do szczelności to najlepiej sprawdziłbym wszystko :)
Ja bym bardziej szukał w kierunku sterowania turbo. błędy jakieś ?
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Witam, a może wężyki podciśnienia do sterowania turbo?
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
No i oczywiscie dopasowanie immo. Hmm... coś mi nie gra ale nigdy nie pomieniałem (wgrywałem) softu z innego sterownika, (przećwiczę to bądź co bądź flesze są w podstawkach najwyżej nie silnik nie odpali), wracając do wątku to immo adaptowało się (dopasowywało) tylko przy zmianie sterownika a nie softu. Co do wątku zmiany mapy EGR na sterowanie turbo...
pierwszy blad to wynik drugiego Sygnał ciśnienia turbosprężarki : Ciśnienie zbyt duże w stosunku do wartości zadanej do sprawdzenia uklad sterowania turbo w szczegolnosci elektrozawor regulacji
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
Masz jakiś problem z nastawnikiem turbosprężarki, do posprawdzania nastawnik ,sterowanie ,turbo ,adaptacje itd.
Mamy jakieś błedy oprócz wtrysków ? Co z sterowaniem turbo ? Było zrobiona diagnostyka dynamiczna ?
Witam, Pacjent Audi A3 8P 1,9 TDI BLS 2006. Mam taki problem, że samochód w ogóle się nie wkręca. Po dodaniu gazu samochód szarpie, kopci na czarno i nie wkręca powyżej 1500 obrotów. Nie da się w ogóle tak jechać. Dopiero po odpięciu podciśnienia od turbo czy EGR samochód normalnie jedzie, przyśpiesza jak gdyby nigdy nic. Nie mam pojęcia, co może być...
czyli zostaje zacinajaca sie geometria turbo. sprawdz czy sztanga turbo prawidłowo sie porusza. wez wezyk i zaciaggaj powietrze od sterowania turbo. powinna sie ruszac około 1,5cm bez oporów. jesli jest inaczej to geometria turbo do naprawy.
EDC (Electronic Diesel Control) to nie czujnik tylko sterownik silnika. ECT (Engine Coolant Temperature) to czujnik temperatury. Się powymądrzałem, no... :D
Hej Na moje skromne oko, to masz mocno spozniona turbine, albo masz gdzies dziure w dolodowaniu (np waz, intercooler, oringi przy laczeniu rur) albo problem ze sterowaniem turbiny tzn czy gruszka lekko chodzi, czy zawor sterujacy turbo jest sprawny. Po odpaleniu samochodu gruszka sterujaca powinna zostać całkowicie zaciagnieta (podcisnienie na wezyku...
Nie bardzo wiem czy zrozumiales co napisalem. Po kazdorazowym wcisnieciu pedalu gazu sterownik zamyka zawor sterowania turbo wiec odpuszcz geometrie co skutkuje zubelnym brakiem doładowania. Teraz jest to zrozumiałe czy nie bardzo.
nie powinno sie posypać podmień jeszcze od kogos zawór elektromagnetyczny sterowania turbo jak ci koledzy dobrze radzą
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
W bloku ukręciłeś ten przewód od zasilania? Czy przy turbo? Wężyków to tam za dużo nie ma, zawór od sterowania turbo na króćcach ma trochę inne średnice, więc trudno pomylić.
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
Jak filtr sie poci, to go zmien, nawet sie nie zastanawiaj. brak mocy od zera moze byc spowodowany zlym sterowaniem turbo i moze byc wgl nie zwiazany, ciekawi mnie czy przepadkiem lekko rozjechany rozrzad nie bedzie powodowal by podobnych problemow. Btw rozrusznik masz stary czy z nowego silnika? warto by sprawdzic testerem jakie obroty kreci na zimno...
Raczej nie, musisz szukać podobnego jak na zdjęciu nadajnika, przeglądaj giełdy i portale typu alledrogo. http://obrazki.elektroda.pl/1977284900_1... Zamieść ogłoszenia.
Olej zostanie wymieniony, nie bede bawił sie w upuszczanie. Z tymi wtryskami to juz sam niewiem, bo to częste przypadki. logi w grupach 72-78 niby ok nie wrzuce ich bo niemam jak. Co z filtrem czastek stałych?? mam plan go wyrzucić całkiem programowo i fizycznie. czy w tym przypadku to może coz zmienic. Czasem wystepuje błąd sterowania turbo, ale mysle...
Co ten twój ogr tak późno sie zamyka? 003BS zrób. Sorki egr zaslepiony pisałeś. Dlaczego turbo logujesz bez zaworka? Dodano po 20 Czy mierzyleś jakie ciśnienie w sterowaniu turbo i egr?
1. Turbo przeładowuje. (Grucha musi chodzić bez oporów i płynnie). 2. Zwalony MAF. Zaklejając przepływomierz zabrałeś mu część powietrza więc samochód zaczął jeżdzić, a uszkodzony MAF spowodował zapieczenie się sterowania turbo, jeżeli oczywiście masz w turbinie kierownicę, jeśli nie to przyczyna nie musi być tak oczywista.
Dobra diagnostyka komputerowa wiele podpowie. Co widać w parametrach jeśli chodzi o pedał gazu, może katalizator zapchany, jakie ciśnienia turbo porównać z zadanymi, wezyki sterowania turbo dobrze podpięte?
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
Osobiście chcialbym widzieć parametry bo troche ciężko cos powiedziec. Do sprawdzenia kanały dolotowe w kolektorze ssącym, może juz troche sie przetkały. Cale podciśnienie sterowania turbo, akumulator powietrza i rurkę miedzy pompa vacuum a serwem z ktorej wychodzi mały króciec i go zasila, często właśnie tam sie przytykało i brakowało podciśnienia.
Witam serdecznie, mam taki dziwny problem. Wymieniłem turbine starą na turbo po regeneracji i po odpaleniu zapaliła się czerwona kontrolka i opis usterka sterowania silnika. Sprawdzone błędy. Komputer nic nie pokazał. Samochód max obroty 3000 i brak mocy. Zawór sterowania turbo sprawdzony i jest ok. Węże sprawdzone i żaden nie jest uszkodzony. Jakiś...
P0400 to błąd ogólny układu doładowania. Najczęściej problem z podciśnieniem do sterowania EGR, turbo i klap w kolektorze jeśli są. Stawiam na sterownik silnika
17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które jest...
turboo_2607 nie pisz bzdur. Miałem coś takiego przy padniętej przepływce (dawała fałszywe dane do sterownika) ale może też padać pompa bo w tych silnikach to norma ewentualnie coś ze sterowaniem turbo.
Wygląda na uszkodzony zawór. Ale trzeba skontrolować perę rzeczy. Sprawdź gruchę na turbinie i szczelność układu podciśnienia w układzie sterowania turbo oraz czy nie ma luzu na wirniku turbiny. Podłącz komputer diagnostyczny i sprawdź dane na przepływomierzu powietrza dolotowego.
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Zalaczam schemat sterowania silnika w tym aucie.
Z włączonym zapłonem nie ma sterowania radiowego.
witam, zacznij od spawdzenia szczelności po wysokim cisnienia doładowania, nawet niewielka dziurka zakłamuje wskazania , i szczelność przewodów podcisnienia sterowania turbo, na dynamicznej diagnozie powinno wyjść, powodzenia
Witam, Podpowie ktoś jak zrobić adaptację? - Tak przynajmniej mi sie wydaje że to trzeba zrobić w tym przypadku W aucie zostały wymienione turbiny na używki kpl ze sterownikami itp. Mechanik mówi, że trzeba zrobić nastawy / adaptację. Lecz ja nie wiem jak. Ktoś pomoże? vcds to ogarnie? Dzięki za pomoc pozdrawiam ;)
Witam Mam tak samo. z tym ze mam błąd multiplikacja bankk 1 system za ubogi. jeżeli pojawi się ten błąd to auto dużo pali. przewody podciśnienia sprawodzone, zawór sterowania turbo nowy, sąda lambda przed kat nowa. komputer pokazuje ze za uboga mieszanka a tak nie jest bo widać to po świecach i zapachu spalin. ma ktoś jakiś pomysł ?
Ja piernicze, serio byłeś u mechaników i nie potrafią sobie poradzić z takim silnikiem, mając auto na miejscu?? Ja bym na Twoim miejscu pojechał na hamownię i sprawdził wóz. A co się stanie jak odepniesz wężyk od sterowania turbo na chwilę? np na ciepłym? jedzie lepiej? 140 g/s to tak prawie 180 koni, no to powinno to latać. Tylko właśnie, słabiej wstaje...
zawór sterowania turbo jest z prawej strony komory silnika pod obudową filtra powietrza. Dodano po 3 z prawej strony komory silnika pod filtrem powietrza
Wiem że temat stary, ale mam ten sam problem. Czy poradziłeś sobie z turbo i jego sterowaniem?
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
zawór sterowania turbo czujnik sterowania turbo mercedes turbo turbo
rozwiązać opóźnienie alarmu zbiornik nadkole video pełny ekran
Brak przepływu gazu w podgrzewaczu Ariston po wymianie butli Podłączenie manometru do rozdzielacza T: wymagania i wskazówki