Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Witam, Pacjent Audi A3 8P 1,9 TDI BLS 2006. Mam taki problem, że samochód w ogóle się nie wkręca. Po dodaniu gazu samochód szarpie, kopci na czarno i nie wkręca powyżej 1500 obrotów. Nie da się w ogóle tak jechać. Dopiero po odpięciu podciśnienia od turbo czy EGR samochód normalnie jedzie, przyśpiesza jak gdyby nigdy nic. Nie mam pojęcia, co może być...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Kolego, ja wyeliminowałem klekotanie w tym zakresie obrotów, granie wtrysków, dymienie na biało. Powód był jeden: niedrożny przewód podciśnienia sterującego, był zagięty.... A dziwne działanie silnika, problem z czujnikiem różnicy ciśnienia DPF, walił zwarcie na sterownik. Wymień albo odłącz wtyczkę, w moim przypadku to pomogło. Co jakiś czas wywalało...
Generalnie pierwszy Transit 2,5D był z 1986 roku imiał pompę CAV Lucas. Moc 68 KM/143 Nm W 1999 roku wprowadzono liczne zmiany, włączając w to system spalania z przeprojektowaną częścią wlotową komory spalania zagłębionej w denku tłoka, nowe, cienkie tzw ołówkowe (SLIM type) wtryskiwacze Stanadyne oraz zawór recyrkulacji spalin EGR. Wprowadzono pompę...
Witam wszystkich, poproszę o poradę w związku z problemem występującym przy Renault Koleos 2 2.0 DCI 177 silnik tożsamy z Nissanem X-Trail T32. Problem jest następujący Auto zimne potrafi podczas jazdy lekko szarpać, najczęściej w granicach 1800-2000 tyśobr/min lub sporadczycznie w granicach 2500 obr/min. Dzieje się to jak się przyspiesza delikatnie...
P0007 Zawór magnetyczny odłączający paliwo – Sygnał zbyt wysoki. Zwarcie przy plusie akumulatora w wiązce kablowej. , Zawór magnetyczny odłączający paliwo Elektromagnetyczny zawór odcinający paliwo służy do odcięcia dopływu paliwa do pompy paliwowej. Gdy zapłon jest wyłączony, sprężynowy tłok znajduje się w położeniu dolnym, odcinając dopływ paliwa...
Trzeba pare razy ponownie odpalić, akumulator sprawdzany miernikiem w voltach i przy odpalaniu spada do 9V więc chyba jest już do wymiany akumulator, a co do sterowania turbiny ze sztangi nie mam pojęcia, jak tam to idzie od dołu do góry ciągnie? zawór pokazało by od razu w kompie tak mi się przynajmniej wydaje. zauważyłem, że filtr powietrza troche...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam Mam tak samo. z tym ze mam błąd multiplikacja bankk 1 system za ubogi. jeżeli pojawi się ten błąd to auto dużo pali. przewody podciśnienia sprawodzone, zawór sterowania turbo nowy, sąda lambda przed kat nowa. komputer pokazuje ze za uboga mieszanka a tak nie jest bo widać to po świecach i zapachu spalin. ma ktoś jakiś pomysł ?
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach. W takim razie to nie RHY... Bo zawór jest. MAP sensora też.
Witam serdecznie, mam taki dziwny problem. Wymieniłem turbine starą na turbo po regeneracji i po odpaleniu zapaliła się czerwona kontrolka i opis usterka sterowania silnika. Sprawdzone błędy. Komputer nic nie pokazał. Samochód max obroty 3000 i brak mocy. Zawór sterowania turbo sprawdzony i jest ok. Węże sprawdzone i żaden nie jest uszkodzony. Jakiś...
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Kolego, przegrzeb nieco ten temat, przeczytaj poprzednie strony tematu ze zdjęciami, a z łatwością znajdziesz, który to jest zawór N75. To już było wałkowane na forum nie jeden raz. Temat jest stały w tych samochodach. Co ten mechanik zrobił? Co ci powiedział? Sama informacja, że "rozebrał turbo" niewiele nam mówi. Wyczyścił tylko turbo? Sprawdził zawór...
Okej dzieki wielkie a jeżeli to kwestia cyt niesprawny zawór N75, zapieczoną turbosprężarkę, niesprawny zawór sterowania turbo, ew. przepływomierz do wymiany lub nieszczelności w układzie sterowania turbo to na jakie koszty się nastawic mniej wiecej? i co to notlauf?
Zawór od EGR i sterowania turbo zapewne. Rurka od pompy vac ma byc podpięta w IN, a z out ma wychodzić sterowanie
Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny. Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku. Dodano po 15 Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo...
zawór sterowania turbo jest z prawej strony komory silnika pod obudową filtra powietrza. Dodano po 3 z prawej strony komory silnika pod filtrem powietrza
Masz albo zawór pojedynczy albo wielozawór do sterowania turbo i egr i do prawidłowej pracy musi dostawać powietrze aby siłownik (gruszka) mogła się cofnąć, wszelkie zakłócenia w działaniu tego układu skutkują albo błędami albo brakiem prawidłowych osiągów, kiedyś dostałem do wymiany egr w Fordzie bo komputer wskazał błąd i wg wszelkich wskazówek serwisowych...
W bloku ukręciłeś ten przewód od zasilania? Czy przy turbo? Wężyków to tam za dużo nie ma, zawór od sterowania turbo na króćcach ma trochę inne średnice, więc trudno pomylić.
nie powinno sie posypać podmień jeszcze od kogos zawór elektromagnetyczny sterowania turbo jak ci koledzy dobrze radzą
brak mocy podmień zawór sterowania podciśnieniem turbo węzyki całe od podcisnien a jak wtryski
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
Witam. Odpowiadam na posta ponieważ mam podobny problem, od jakiegoś czasu, a po wizycie w serwisie aktualnie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy:...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
zzym84 - nie wiem czy już kupiłeś ten samochód, czy nie, ale mam Audi A3 1.9TDI rok 1999 115KM. Ogólnie mam pół roku i nic mi się nie psuje jak na razie. Zwróć jednak uwagę na ważną rzecz przy zakupie: przede wszystkim czy autem daje się przekroczyć 140/h (powiedzmy ok. 3000 obr/min):) Jeśli nie tzn., że: - zapieczona jest turbosprężarka - turbo wymaga...
Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273 Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200 pojawiał się już tylko błąd P0089 Syndrom: w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM Objawy Nissan to spadek...
Czujnik ciśnienia doładowania 1000-1250 Max odczyt. Na odłączonej wtyczce pwm pokazuje 3v w momencie podłączenia wtyczki do turbiny pwm 12v Turbina nowa razem z zaworem Dodano po 25 Pin 22 na duzym złączu ( tam mam pusto ) Dodano po 17 Swap zaworu turbo z takiego samego auta i dalej brak sterowania turbina ( ten sam zawór w 2 aucie działa normalnie...
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
Witam. Pozwolę sobie odgrzebać kotleta. Mam identyczną sytuację jak u autora. Polo 1.4 tdi BMS, brak błędów, przy przyspieszaniu muł, po "napompowaniu" pedału gazu rakieta. Nowy EGR Pierburg, stary był ewidentnie uszkodzony elektrycznie, generował błędy przy próbie wysterowania vcdsem. Po wymianie wymusiłem dopalanie dpf za pomocą Texa txts i ładnie...
Witam i proszę o szybką pomoc, mam problem z moim passatem gdyż nie ma mocy, jedzie nie więcej jak 100, brak z podciśnieniem i brak sterowania na turbo, co może być powodem? Zawór n75 wymieniony na nowy oryginał i nowe wężyki, proszę o pomoc...
Witam, pacjent to 307 2.0 HDI 136 FAP. Auto jeździło dobrze do wizyty u mechanika. Było robione kpl sprzęgło, swiece żarowe, rozrząd, oleje, filtry, oraz wpadła nowa oryginalna turbina, stara była zapocona i miała uszczerbek na wirniku po stronie ssacej i gwizdala. Po odebraniu auta pierwsze co zauważyłem to długa reakcję po wciśnięciu gazu, wcześniej...
Mam wrazenie ze cos nie gra z tym zaworem poniewaz czasem mam uczucie jakby turbo dobrze nie ladowalo, zreszta vag raz mi wyrzucil blad wlasnie tego czujnika. Silnik jest malo elastyczny w niskim zakresie obrotow mimo ze najwiekszy moment ma wlasnie przy 1800obr/min. Ogolnie autko sie kreci i nie jest najgorzej ale mam wrazenia ze powinien bardziej...
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Po pierwsze, to było się nie dotykać, skoro samochód jeździł. Ale skoro się naczytało "dobrych rad w internetach".... Zacznij od MAP sensora, przy nieruchomym silniku ma pokazywać ciśnienie atmosferyczne, przy uruchomionym, zgodne z żądanym. Potem zobacz czy szlaufików nie pomieszałeś - są trzy identyczne elektrozawory - 2 na lewym nadkolu od EGR i...
Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu. Możesz powtarzać i sto razy, ale nie znaczy, że masz rację. Niestety, silnik dymi na czarno właśnie tylko w jednym, jedynym przypadku, tj. wtedy, gdy do cylindra dostaje się nadmierna, podkreślam...
Tam jest przecież SID801 a nie Bosch. Turbina zwyczajna, bez sterowania i czujnika ciśnienia turbo też nie ma. Jedyna co ma to zawór EGR i przepustnica w dolocie, sterowane podciśnieniem. Dodaję schemat jakby był potrzebny.
To nie jest schemat od silnika AGR 90 KM, prawdopodobnie jest to od silnika 110 km. U mnie nie ma zbiornika podciśnienia. Temat ogarnięty. Dla zainteresowanych i mających ten sam problem. Żaden ze schematów mi nie pomógł do końca. Załączam schemat połączeń przewodów (N75) do turbo w silniu AGR. 976937 Co do sterowania EGR i klapą gaszącą (N18+N239)...
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
Witam, Na wolnych obrotach sztanga turbo sprężarki otwiera się na full a jak doda się gazu to słychać tzw. ''zagranie na zaworach'' jeżeli sciągne wężyk podciśnieniowy automatycznie problem znika. Wymieniłem zawór sterowania podciśnieniem ale dalej to samo. Z góry dziękuje za pomoc
Obok zaworu egr jest siłownik do klapy spalin może o to chodzi. To jest baypas zaworu egr-niestety nie chodzi o niego bo zawór egr jest zamknięty,gdy dozownik się otwiera. Dodano po 24 Tak na dobrą sprawę to nie mam pojęcia,gdzie ten dozownik/elektrozawór jest bo prześledziłem silnik swój jak i na zdjęciach w sieci(więcej widać) i nic tam takiego nie...
Witam. Mam problem z punciakiem. Po tym jak mi poddymiał przy wyższych obrotach i zapaleniu się lampki czek samochód stracił swój wigor i przeszedł jak gdyby w tryb awaryjny. Przeczyściłem kolektor ssący, był całkowicie zasyfiony prawie bez prześwitu nie mówiąc już o fajce do EGR-u która była zatkana. EGR wyczyściłem grzybek chodzi płynnie. Bolec w...
Sprawa prosta jak interes Afroamerykanina. Omijasz zawór sterowania turbiną , zamiana 2 wężyków i patrzysz czy turbina dmucha. Jak przedmucha ponadmiar to zapali Faulta. Tak ok 3500obr/m. I sprawdz szczelność dolotu.
a ja uważam że nic nie wiesz kolego bo jak byś wiedział to uchylił byś rąbka swojej wiedzy i powiedział a nie piszesz głupoty i masz w nagłówku grupa vw merc i tyle wiesz , jua to chociaż mu napisałem żeby sprawdził zawór podciśnieniowy sterowania EGR a nie jakieś kierowniczki w turbo Wystarczy tych idiotyzmów, wszystko ma swoje granice. Ostrzeżenie...
Witam. Panowie od jakiegoś czasu mam problem który opisuje poniżej. Aktualnie po wizycie w serwisie jest tragedia. Opis pacjenta MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km. Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione: czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca...
Nikt nic nie konkretnego nie odpisuje, to może podzielę się swoja wiedzą, co się dowiedziałem przez ten czas. Może komuś to coś pomoże. A więc tak. Dzisiaj przyszło mi do głowy rano. Aby zacisnąć wężyk od vaku do zaworu turbiny. Uruchomiłem samochód i nie słychać tego falowania, buczenia. Po dodaniu gazu nawet do 3000 obr było ok. Idąc tym śladem odetkałem...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Przepływka w tym silniku służy w zasadzie do sterowania zaworem egr . Jeżeli wszystko jest sprawne ECU tak steruje zaworem egr aby wskazanie przepływomierza zbliżyło sie do wymaganych 280mg/str. Przy zablokowanym kanale egr wartość ta powinna wynosić na wolnych obrotach 480mg/str. Wartość 550 to tryb awaryjny. Można podać sygnał z pinu 4 do pin 5 wtyki...
coś mogło być przyczyną tego że mi się łopatki zapiekły po 30 tys Gorąca strona turbiny może puszczać olej, wtedy nawet po 2 tys w skrajnych przypadkach może się zapiekać. Ale turbo było robione w poważnym zakładzie wyczyścili wszystko i na nowo wyważyli wirnik, wszystko sprawdzili na maszynach, długość sztangi od gruchy ustawiona na maszynie symulującej(z...
Nie kombinuj jak koń pod górkę. Układ posuwu zasilany jest z prostownika spawalniczego. Jezeli trafo nie dostaje zasilania (z różnych powodów) to silnik posuwu nie ruszy. Ten triak pełni chyba rolę stycznika uzw. pierwotnego transformatora spawalniczego. 2N3055 - element mocy sterowania posuwem a scalaczek - generator PWM. Generalnie układ pracuje w...
Mylisz pojęcia. N75 Jest zawsze od sterowania ciśnieniem doładowania turbospreżarki. Masz turbo bez zmiennej geometri więc masz zawór który steruje "ciśnieniem turbiny". Taki u Ciebie jest właściwy. https://www.google.pl/search?q=N75&newwi...
Chyba jednak zakupię nowy zawór od EGR'a firmy PIERBURG i zobacze co się będzie działo i czy problem się powtórzy, bo nie widze innych przyczyn jak narazie przeładowania turba. A dlaczego chcesz wymieniać zawór od egr, co on ma wspólnego z przeładowaniem turbo... Nie wiem jak jest w Twoim modelu, ale często w VW się zdarza, że elektrozaworki od sterowania...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
Lanca Dedra 2,0t rozmawia bez żadnych problemów z euroscanem z visą 1.83. Jednak jak już koledzy tutaj pisali podgląd parametrów raczej marny. Jedno co cieszy to to że Visa 1.83 posiada opcje diagnozy głównych podzespołów odpowiedzialnych za prace silnika. Jednak miałem przypadek że zawór od wolnych obrotów miał zwarcie na uzwojeniu a diagnoza wyszła...
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
-komputer wyświetlił równierz że nie domyka się jakiś zawór przy turbo i włącza tryb awarii nie napisałeś jaki to silnik i nie wiemy czy turbina z wastegate czy też ze zmienną geometrią łopatek ale jeśli błąd dotyczy zaworu N75 sterowania turbiną to należy go albo rozebrać i wyczyścić albo wymienić na nowy, na forum www.vwgolf.pl lub passata jest fotoporada...
Witam wszystkich.Mam poważny problem z Zafira 2.0dti 101 koni autko z rocznika 2001. Najpierw błąd przepływomierza i P0400 czyli niewłaściwy przepływ spalin przez układ egr. Wymieniłem przepływomierz wyczyscilem egr kolektor dolotowy też wyczyszczenie bo syfu było co niemiara. Klapki wyprostowane i sprawne - ładnie lekko chodzą. I niestety nic ale okazało...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Witam, mam problem z tym wozem. Otóż zostało zregenerowane turbo ( wymontowane i regenerowane w Kielcach). Montaż wg. instrukcji auto odżyło i latało aż miło do czasu. Tydzień po przestało działać . Po odpaleniu silnika przewody ciśnień miękkie, turbo nie załącza się silnik maks pojedzie 60km/h . Podpięcie do kompa : zero błedów. Ale zauważyłem kilka...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Auto trafiło do mnie bo chodziło jakby na trzy gary i gasło na wolnych obrotach. Znalazłem przetarte przewody sterujące wtrsykami, były poprzecierane i zwierały sie pokrywą zaworową, naprawiłem uszkodzenia i auto zaczeło normalnie pracować. Co dziwne objawy po kilkunastu km wróciły, ale tylko na chwile, za to kilka razy. Więc chyba te przetarte przewody...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Oczywiście, że można założyć pełny wtrysk LPG do silnika Spi. Tyle że nie będzie to prawdziwe Mpi, bo wtryski nie będą się otwierały tak jak byłoby to we wtrysku wielopunktowym benzyny. Motowałem niedawno takie zestawienie w pasku 2.0L(jednopunkt) i chodzi bez problemów. Jeżeli zdecydujesz się na wtrysk to sterownik Stag 300, a reduktor wystarczy tomasetto...
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Kawałek rurki i złączyć rurki przy zaworze sterowania turbo.
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Najprościej- przewód z ciśnieniowej strony turbiny do ciśnieniowej strony bączka, tak żeby było sterowanie turbo, EGR nie podłączaj wcale i już. Chyba że bardzo chcesz - więc przewód z rozgałęźnika "waku" do wlotu elektrozaworu, mikrowłącznik przy dźwigni sterowania pompy w obwód sterowania elektrozaworu, od elektrozaworu do bączka EGR - i wszystko...
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Typowe przeładowanie , wskazuje na zacinającą się geometrie turbiny lub problemy z jej sterowaniem. Tak czy inaczej auto do mechanika. P.s jak masz jakieś pojęcie to sprawdź czy sztanga turbo się porusza w całym zakresie , potem zostaje gruszka i zawór N75.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Okazało się , że jest problem z podciśnieniem . Po odpaleniu samochodu po kilku sekundach na postoju auto traci podciśnienie, automatycznie dźwignia na gruszce turbo wraca do pozycji jak na wyłączonym silniku . Automatycznie wydech staje się głośniejszy i auto nie ma mocy. Podciśnienie utrzymuje się dłużej , jeżeli od razu po odpaleniu silnika rusze...
turbo przy 1800rpm ma już 2 bary podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) Czyli podcienienia zamienione przy gruszce od turbo, lub niesprawny zawór sterowania zmiennej geometrii, lub problem z zmienną geometrią.
sterowania turbo turbo zawór zawór turbo
dioda piszcze przyciski dotykowe pralka c20ne schemat
płyta indukcyjna philipiak gramofon daniel
Schemat elektryczny suszarki Electrolux EW8H458WP – dostępność, Service-Manual, diagnostyka 3C41 General Electric – planarna trioda VHF/UHF, dane techniczne, typowe usterki, zastosowania