Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Witam, Pacjent Audi A3 8P 1,9 TDI BLS 2006. Mam taki problem, że samochód w ogóle się nie wkręca. Po dodaniu gazu samochód szarpie, kopci na czarno i nie wkręca powyżej 1500 obrotów. Nie da się w ogóle tak jechać. Dopiero po odpięciu podciśnienia od turbo czy EGR samochód normalnie jedzie, przyśpiesza jak gdyby nigdy nic. Nie mam pojęcia, co może być...
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Okej dzieki wielkie a jeżeli to kwestia cyt niesprawny zawór N75, zapieczoną turbosprężarkę, niesprawny zawór sterowania turbo, ew. przepływomierz do wymiany lub nieszczelności w układzie sterowania turbo to na jakie koszty się nastawic mniej wiecej? i co to notlauf?
Witam Mam tak samo. z tym ze mam błąd multiplikacja bankk 1 system za ubogi. jeżeli pojawi się ten błąd to auto dużo pali. przewody podciśnienia sprawodzone, zawór sterowania turbo nowy, sąda lambda przed kat nowa. komputer pokazuje ze za uboga mieszanka a tak nie jest bo widać to po świecach i zapachu spalin. ma ktoś jakiś pomysł ?
Witam serdecznie, mam taki dziwny problem. Wymieniłem turbine starą na turbo po regeneracji i po odpaleniu zapaliła się czerwona kontrolka i opis usterka sterowania silnika. Sprawdzone błędy. Komputer nic nie pokazał. Samochód max obroty 3000 i brak mocy. Zawór sterowania turbo sprawdzony i jest ok. Węże sprawdzone i żaden nie jest uszkodzony. Jakiś...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
zawór sterowania turbo jest z prawej strony komory silnika pod obudową filtra powietrza. Dodano po 3 z prawej strony komory silnika pod filtrem powietrza
Kolego, przegrzeb nieco ten temat, przeczytaj poprzednie strony tematu ze zdjęciami, a z łatwością znajdziesz, który to jest zawór N75. To już było wałkowane na forum nie jeden raz. Temat jest stały w tych samochodach. Co ten mechanik zrobił? Co ci powiedział? Sama informacja, że "rozebrał turbo" niewiele nam mówi. Wyczyścił tylko turbo? Sprawdził zawór...
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
W bloku ukręciłeś ten przewód od zasilania? Czy przy turbo? Wężyków to tam za dużo nie ma, zawór od sterowania turbo na króćcach ma trochę inne średnice, więc trudno pomylić.
nie powinno sie posypać podmień jeszcze od kogos zawór elektromagnetyczny sterowania turbo jak ci koledzy dobrze radzą
brak mocy podmień zawór sterowania podciśnieniem turbo węzyki całe od podcisnien a jak wtryski
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Zawór od EGR i sterowania turbo zapewne. Rurka od pompy vac ma byc podpięta w IN, a z out ma wychodzić sterowanie
Witam, pacjent to 307 2.0 HDI 136 FAP. Auto jeździło dobrze do wizyty u mechanika. Było robione kpl sprzęgło, swiece żarowe, rozrząd, oleje, filtry, oraz wpadła nowa oryginalna turbina, stara była zapocona i miała uszczerbek na wirniku po stronie ssacej i gwizdala. Po odebraniu auta pierwsze co zauważyłem to długa reakcję po wciśnięciu gazu, wcześniej...
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Najprościej- przewód z ciśnieniowej strony turbiny do ciśnieniowej strony bączka, tak żeby było sterowanie turbo, EGR nie podłączaj wcale i już. Chyba że bardzo chcesz - więc przewód z rozgałęźnika "waku" do wlotu elektrozaworu, mikrowłącznik przy dźwigni sterowania pompy w obwód sterowania elektrozaworu, od elektrozaworu do bączka EGR - i wszystko...
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Okazało się , że jest problem z podciśnieniem . Po odpaleniu samochodu po kilku sekundach na postoju auto traci podciśnienie, automatycznie dźwignia na gruszce turbo wraca do pozycji jak na wyłączonym silniku . Automatycznie wydech staje się głośniejszy i auto nie ma mocy. Podciśnienie utrzymuje się dłużej , jeżeli od razu po odpaleniu silnika rusze...
https://obrazki.elektroda.pl/7636676300_... https://obrazki.elektroda.pl/5748777900_... Wygląda na to że klasyczny wastegate ciśnieniowy. Korekcja przez zawór przy lewym reflektorze.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa. Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie. Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest...
Kawałek rurki i złączyć rurki przy zaworze sterowania turbo.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Kilka dni temu - poniedziałek - ponownie zrobił 3 bunty w jeden dzień - dramatyczny spadek mocy, szarpanie, praktycznie brak przyspieszenia, jeden na ekspresówce, dwa na autostradzie. Dzieje się tak tylko przy nagłym przyspieszaniu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika można jechac dalej, ale jest dodatkowy objaw - do 2200 obrotów jakby nie...
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
turbo przy 1800rpm ma już 2 bary podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) Czyli podcienienia zamienione przy gruszce od turbo, lub niesprawny zawór sterowania zmiennej geometrii, lub problem z zmienną geometrią.
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik. W tym silniku turbina jest sterowana.[/quote] A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
IV. jw, ale wzrost wartości jest bardzo duży lub ciągły, po czym wartości w kolumnie 3 spadają na długo, lub całkowicie - mamy zapieczone kierownice (turbo do czyszczenia/regeneracji) , lub problem ze sterowaniem turbo (najczęściej uszkodzony zawór N75, pęknięty wężyk podciśnienia) Wszystko pięknie. Ale w tym przypadku nie ma kierownic turbo.
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
na milion procent wymien ten zawor turbo i maszyna bedzie jak nowa .przerobiłem ten temat.
Masz albo zawór pojedynczy albo wielozawór do sterowania turbo i egr i do prawidłowej pracy musi dostawać powietrze aby siłownik (gruszka) mogła się cofnąć, wszelkie zakłócenia w działaniu tego układu skutkują albo błędami albo brakiem prawidłowych osiągów, kiedyś dostałem do wymiany egr w Fordzie bo komputer wskazał błąd i wg wszelkich wskazówek serwisowych...
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
Witam wszystkich! Odnośnie tego autka, to jest to dopiero kupiony sprzęt. Przekaźnik świec mam zamontowany w desce z bezpiecznikami. Oczywiście bezpiecznik pod maska jest sprawny. Po wyjęciu przekaźnika kontrolka zapala się i gaśnie właściwie, reaguje też na czujnik temperatury, reaguje na impuls rozrusznika tylko nie grzeją świece. Zupełnie tak jakby...
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób jest sterowany zawór podciśnienia który daje podciśnienie do gruchy w turbo, jest tam wtyczka na 2 piny ale jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , problem mam następujący że turbo w momencie odpalenia reaguje prawidłowo czyli dźwigienka idzie w dół ale w momencie dodawania...
Witam i proszę o szybką pomoc, mam problem z moim passatem gdyż nie ma mocy, jedzie nie więcej jak 100, brak z podciśnieniem i brak sterowania na turbo, co może być powodem? Zawór n75 wymieniony na nowy oryginał i nowe wężyki, proszę o pomoc...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Tam jest przecież SID801 a nie Bosch. Turbina zwyczajna, bez sterowania i czujnika ciśnienia turbo też nie ma. Jedyna co ma to zawór EGR i przepustnica w dolocie, sterowane podciśnieniem. Dodaję schemat jakby był potrzebny.
W8tam. Auto trafiło do mnie w stanie braku mocy. Po naprawie podciśnień zawór turbo dalej nie sterował gruchą. Okazało się, ze MAF jest uszkodzony i stąd brak wysterowania zaworu. Po wymianie MAF na używany odczyt się pojawił, błędy zniknęły, turbo ruszyło ale... Pojawił się błąd stały niekasowalny P1627 i tryb awaryjny do 2k obrotów - tłumaczy jako...
Skoro pisze że wszystko sprawne to sprawne bo elektrozawór jest nowy oryginalny I co z tego że zawór nowy? Czy sterowanie turbo składa sie tylko z elektrozaworu? Kolejny mechanik wymieniacz na podstawie błędów. 1) Jakie ciśnienie doładowania zadane a jakie rzeczywiste? 2) Jaki stan przewodów podciśnieniowych i gruszki? 3) Jak na teście podciśnieniem...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
W jaki sposób się zajął? Przepływomierz na pewno w najbliższym czasie będzie do wymiany, ale prócz tego jest problem ze sterowaniem turbo. Skoro się zajął to albo zrobił to źle, albo jest problem w drodze podciśnienia(stawiam na to 1). Możesz na próbę podmienić zawory n18 z n75 to powinno wszystko wyjaśnić.
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
Na CO jest filtr wody, a pompa dostaje napięcie? Czym sterujesz ogrzewaniem CO termostat pokojowy sprawny?
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Pytanie o schemat pinów lub kostek sterownika silnika 1.8t auq (06a906032) nr sterownika. Problem z przeładowaniem lub niedoładowaniem turbo po regeneracji, zawór n75, dv sprawne, węże są szczelne, przepustnica sprawna i jedyny mój pomysł teraz to sterowanie zaworem n75, czy nie jest gdzieś przetarty kabel. Lub jak ktoś miał podobny problem i wie w...
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym. W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
Witam, Do tego kotła 2 funkcyjnego nie podłączysz zasobnika, Kocioł może do 400 m. kw. pow.przy dzisiejszych normach ocieplenia, Tak małe obwody podłogówki podłącz normalnie jak grzejnik ale na końcu obwodu daj zawory RTL Kocioł z 2006 roku jeszcze dawał się sterować na wejściach 789 i już bus. (nowsze mimo złączy 789 już mogą nie dać się sterować z...
Po logu 011 widać ze ma małe wysterowanie n75. Posprawdzaj wężyki podciśnienia i ewentualnie podmień na chwile n18 (zawór sterowania EGR) z n75 jak moc wróci to n75 walnięty. A i zapal auto ściąg wężyk z gruszki turbo i palcem sprawdź czy jest podciśnienie :)
Wygląda na uszkodzony zawór. Ale trzeba skontrolować perę rzeczy. Sprawdź gruchę na turbinie i szczelność układu podciśnienia w układzie sterowania turbo oraz czy nie ma luzu na wirniku turbiny. Podłącz komputer diagnostyczny i sprawdź dane na przepływomierzu powietrza dolotowego.
Witam wszystkich, trochę odgrzeje temat ale nie mogę nic na temat tych skrzyń znaleźć. W bardzo podobnej skrzyni (Lamborghini Racing 190) nie mogę ruszyć płynnie używając sprzęgła, strasznie szarpie aż ziemię zrywa. Ruszając z automatu jest wszystko ok, chodzi dość płynnie. Miał ktoś podobny problem? Dodam że wpinając manometr w zawór sprzęgła sterowany...
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Grzałka spadek mocy przy obniżonej temperaturze jak ciepło nie. Zawór gruszka ( grzybek )przy turbo też jak się zacina ale chodzi o zawór który steruje gruszkom i przepustnicom spalin lewa dolna część silnika idź po przewodzie od gruszki i znajdziesz. Dodano po 3 Ten zawór sterujący przy usterce ogranicza moc. Odczytaj błąd kompem.
auto działało normalnie i nagle silnik nierówno zaczął pracować i już turbo się nie włącza jeździ bez turbo . Jak kręcę kluczem wałem to czuje że 2 cylindry mają słabszą kompresje mogą być zawory do roboty albo pierścienie Kolego sprawdź kompresję na początek, bo może się co wysypało w silniku. Co do samego turbo to sprawdź czy sztanga czyli cięgno...
Mylisz pojęcia. N75 Jest zawsze od sterowania ciśnieniem doładowania turbospreżarki. Masz turbo bez zmiennej geometri więc masz zawór który steruje "ciśnieniem turbiny". Taki u Ciebie jest właściwy. https://www.google.pl/search?q=N75&newwi...
Czujnik ciśnienia doładowania 1000-1250 Max odczyt. Na odłączonej wtyczce pwm pokazuje 3v w momencie podłączenia wtyczki do turbiny pwm 12v Turbina nowa razem z zaworem Dodano po 25 Pin 22 na duzym złączu ( tam mam pusto ) Dodano po 17 Swap zaworu turbo z takiego samego auta i dalej brak sterowania turbina ( ten sam zawór w 2 aucie działa normalnie...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Wydajności sprężarki nie zmienisz. Możesz jedynie zakładać zawory, które będą otwierać się w odpowiednim momencie. Ewentualnie założyć inną/większą. Pompa bosch vp29 sterowana elektronicznie, którą można modyfikować jedynie przez naniesienie innej mapy. Niestety bardzo mało jest zakładów, które akurat ten silnik będą chciały podkręcić. Jest jeszcze...
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
Domex32 a czy ten zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin ma jakas specyficzną nazwę ?I gdzie go szukac ? Wastegate, zawór upustu spalin. Znajduje się bezpośrednio na żeliwnym korpusie turbosprężarki, tam gdzie jest przepływ spalin z kolektora wydechowego. Przy nim znajdziesz dźwigienkę z gruszką do sterowania tego zaworu.
Czujnik ciśnienia wymieniony i teraz komunikatu nie ma związane z tym czujnikiem. Na zgaszonym silniku na przewodzie wyjściowym jest 1.8v. Czujnik wymieniony, komunikatów żadnych nie ma, ale mimo tego dalej nie ma pełnej mocy. Jedzie dobrze do 2,5 tys. obrotów a potem muł. Geometria gruszka działa, przewody sprawne, tylko coś słabo sterowanie zaworu...
Musisz dokupić zawór N75 taki jak steruje EGR-em (po lewej na zdjęciu) oraz zaworek jednokierunkowy https://obrazki.elektroda.pl/2958621500_...
a ja uważam że nic nie wiesz kolego bo jak byś wiedział to uchylił byś rąbka swojej wiedzy i powiedział a nie piszesz głupoty i masz w nagłówku grupa vw merc i tyle wiesz , jua to chociaż mu napisałem żeby sprawdził zawór podciśnieniowy sterowania EGR a nie jakieś kierowniczki w turbo Wystarczy tych idiotyzmów, wszystko ma swoje granice. Ostrzeżenie...
I jak zagnę waż wychodzący z zaworu do filtra powietrza to też zaciąga bez problemu, ma może ktoś jeszcze jakiej propozycje? Zamień wąż do filtra z wężem idącym do turbo?
EGR pewnie zapchany lub zaślepiony ale to nie on powoduje problem z mocą. Problem jest z turbo lub jego sterowaniem czyli podciśnienie lub zaworek N75 (w niektórych polówkach był zintegrowany w module podciśnień) przewody podciśnienia.
Z tdi ma inne sterowanie upustem spalin, nie będzie pasować. Można założyć tzw. Bypass na zawór upustowy, ale wtedy turbo będzie słabo pompować.
Sterowanie turbiną i turbo odpada. Wymieniona była gruszka przy turbo. Węże dolotowe cale. Uklad paliwowy szczelny. Pozostają wtryski lub zawór ciśniena przy pompie paliwa(chyba)
sterowania turbo turbo zawór zawór turbo
odblokować klawiaturę laptopa gorący przewód wewnętrzny telefon
bosch wan2006spl25 firstchip fc1178bc
Programming Star PA05 Swing Gate Controller Wymiana modułu SAM w Mercedes Vito W639: kodowanie i zgodność