Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
Może się jeszcze kiedyś przydać jak zmienie auto ale wracając do tematu z innego mojego posta sam stwierdziłem przyczynę.Padły trybki w elektorozawrze sterującym turbiną, więc teraz uporczywie poszukuje samego sterownika do turbo
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
Tam jest przecież SID801 a nie Bosch. Turbina zwyczajna, bez sterowania i czujnika ciśnienia turbo też nie ma. Jedyna co ma to zawór EGR i przepustnica w dolocie, sterowane podciśnieniem. Dodaję schemat jakby był potrzebny.
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Dzięki za odpowiedź, Też myślałem o termistorze NTC 10k w obudowie TO220. A jak sprawa z wykorzystaniem czujnika LM35? Jest szansa wykorzystać go w tej płytce? Wydaje się on bardziej precyzyjny niż termistor Za dużo sobie wyobrażasz po tym schemacie. Dobry regulator analogowy trzeba by zrobić inaczej, wraz ze wszystkimi potrzebnymi regulacjami, kompensacjami...
Hmm następne pytanie odnośnie zapotrzebowania na prąd takiej konstrukcji, w tekście od Roli napisano ,że pobiera aż 95A ,a sterowanie takimi prądami nie jest łatwe... , a i jeszcze jedno skąd można by zapożyczyć czujnik ciśnienia który można by wykorzystać do sterowania. Nie wiem czy byłby to dobry pomysł ale można by spróbować zrobić to tak aby turbina...
Turbo z czujnikiem położenia sztangi? Sterowanie dobrze podłączone? Przewody podciśnieniowe nie pomieszane?
Witam Z góry dziękuję za szybka odpowiedz i rozwijam przebieg całych problemów Po zakupie samochodu w tamtym roku po przejechaniu ok500 km ukręciła mi sie ośka w turbinie została ona zregenerowana . Następnie po przebiegu ok 1500 do 2000 km uszkodziła mi sie głowica i pompa wody.(pewnie było to następstwem że woda dostawała sie do oleju a zatarły mi...
Jeżeli Czujnika na turbinie to pewnie pozycji turbo. Stawiam ze padł czujnik, ale nim steruje elektrozawór podciśnieniowy trzeba by sprawdzić czy działa i czy sama geometria turbiny pracuje prawidłowo.
P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance Błąd nie mówi o czujniku boost tylko o wydajności systemu doładowania. Uszkodzone sterowanie turbo, samo turbo lub dziura w dolocie.
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Dzień dobry proszę o pomoc Golf 4 1999rok 1.8 benzyna bez turbo Wskazuje błąd czujnik chała zwarcie z masą Przy odłączeniu wtyczki od bloka sterowania silnikiem multimetr nie wskazuje zwarcia czyli z przewodami ok. Czy może być jakieś przebicie w samym bloku sterowaniem silnika? AI: Jaki konkretnie czujnik wskazuje błąd zwarcia z masą? Czujnik chala...
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Zmieniłem czujnik regulacji turbo i dalej to samo z przeładowaniem
posprawdzaj podcisnienia sterowania turbiną, odpowietrzenie zaworu a jeśli bedzie ok towymien czujnik kopiowania turbo
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Sprawdzalem system podcisnienia do turbo. Uszkodzenie zaworu sterowania kierownicami lub nieszczelnosc powoduje podobne skutki. Z mojej wiedzy to P2566 jest powodowany przez uszkodzenie czujnika kopiowania turbo o ktory pytam w temacie a ktory jest na gruszce turbo. O taki: http://aws-cf.caradisiac.com/prod/photos...
Witam ponownie forumowiczów. Tym razem mam problem z Mini Paceman R61 1.6 turbo 2015r 190 km przebieg 75tyś. Kilka miesięcy temu zapaliła się kontrolka od sterowania silnikiem. Komputer pokazał sygnał poza tolerancją czujnika wałka rozrządu zaworów ssących, po skasowaniu chwilę ok i znowu ten sam błąd(zawsze wałka od zaworów ssących). w między czasie...
17580-czujnik kąta uchylenia 2 napedu przepustnicy sterowanej nieprawidłowy sygnał ,a ten drugi to straty cisnienia pomiedzy turbo a zaworem przepustnicy czesto pomaga na to czyszczenie i nowa adaptacja nastawnika a wczesniej dokładna kontrola w blokach pomiarow jej działania
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
Obecnie po podpięciu kompa na postoju mam 1100mbar, czyli o 0,1bar za dużo względem mapy. Po lekkim naciśnięciu pedału gazu (wg VAG ok. 14%), rośnie do 0,3bar ponad zadane, dodatkowo samochód się wtedy dławi powietrzem. To ewidentnie wina sterowania suszarką, dlatego ponawiam swoje pytanie, czy zna ktokolwiek miejsca uszkodzeń, przerwań lub przetarć...
A jak jest regulowana? 2003 rok 1,4HDI 68 KM ma tylko zawór upustowy... Stoi taki u mnie na warsztacie: 1,4 HDi 70, Siemens SID804, końcówka 2003, 8HX, euro4 - turbina sterowana : jest, czujnik ciśnienia doładowania: jest.
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
Źle nazwałem tą część, chodzi o elektrozawór sterowania turbiną a nie czujnik podciśnienia.
"błąd P2563 - zakres/wydajność obwodu czujnika położenia sterowania doładowaniem turbosprężarki" A turbina sprawna, sterowanie porusza się w całym zakresie? Często czujnik sprawny, tylko zakres zawężony z winy turbo.
Na kompie nie pokazuje zadnych bledow, napiecie dochodzi do sterownika cisnienia, to wyglada tak ze nie dostaje zadnego sygnalu sterujacego. Nie wiem czy sygnal idzie z czujnika doladowania czy z przeplywomierza powietrza..
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Focus 2.0 TDCI HDI DW10 bez DPF 136km. Podczas spokojnego przyśpieszania szarpie w okolicach 2tyś RPM. Czasem wyrzuca błąd P2566. Podczas dynamicznej jazdy jest wszystko ok, ma moc itp. Przewody podciśnienia ok, gruszka na turbo szczelna, kierownica się nie zacina - mechanicznie cały osprzęt wydaje się ok. Moje podejrzenie - czujnik kopiowania turbo...
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które...
Potrzebny mi schemat elektryczny który steruje tym silnikiem, czyli jakie czujniki wchodzą w skład instalacji do sterowania tego silnika i czym steruje komputer itd.
F21 5A o ten chodzi? Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora; Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). Dodano po 1 On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka Na zawór nie czujnik.
nie powinno sie posypać podmień jeszcze od kogos zawór elektromagnetyczny sterowania turbo jak ci koledzy dobrze radzą
Napisałem, że odczyt błędów z samochodu jest potrzebny. Na teraz można obstawiać: - nieszczelność dolotu - złe sterowanie turbiną - usterka czujnika w kolektorze - uszkodzone turbo i wiele innych.
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Info z oryginału: Pomoc diagnostyczna Po wykonaniu obsługi serwisowej turbosprężarki lub jej części składowych trzeba wykonać ponowne wuczenie turbosprężarki. Zaniedbanie wykonania procedury wuczania turbosprężarki może spowodować ustawienie innych kodów DTC. Procedura wuczania turbosprężarki jest niezbędna po wykonaniu następujących procedur serwisowych:...
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
Kody błędów 11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu. 12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora. 13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy. 14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP. 15 Brak sygnału czujnika prędkości...
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
Nie wiem czego szukać tak naprawdę.Wymieniłem czujnik stopa bo jest powiązany z turbo ale po wciśnięciu gazu i hamulca jednocześnie niema odcięcia turbo tylko lekkie zmulenie. Turbo na próbę zablokowałem na otwarte,gruszka nią nie sterowała, objawy te same i co ciekawe brak trybu awaryjnego,nie przeladowuje turbo. Spróbuję z tym gazem. Dzięki.
Pacjent to Renaul Master II 2.5 2004 r. 2.5 DCI silnik bez sterowania turbo podciśnieniem tylko na przeplywce i sterowanie ciśnieniem. Mam 2 problemy w aucie: *1- problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zaczęło się od tego, że auto odcinało przy obciążeniu. Pierwszorzędnie wymieniono filtr paliwa + filtr paliwa pucha przy zbiorniku paliwa. Wyczyszczono...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Jakie wartosci widzi? Uwalone sterowanie turbo? Dziura w ic lub wezu. czujnik cisbienia? Otwarty egr?
Wątpię by czujnik miał aż taki wpływ.Być może sterownik przyjął wartość zastępczą.Sprawdź napięcie na wtyczce.A co do mocy to przydały by się jakieś logi albo kontrola stanu turbo.To samo układ dolotowy jak i sterowanie turbo i wszystkie podciśnienia.
Czyli sygnał mam Ok , actuator tez jest dobry. A auto nie działa :/ Wobec tego pozostaje problem albo w czujnikach , albo w sterowniku . Druga opcja najmniej prawdopodobna, ale niewykluczona. Nie znam za bardzo budowy akurat tego silnika, ale sterowanie turbo jest mniej więcej podobne do innych. Jeżeli układ sterowania turbiny jest elektryczny, to...
EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Tak to starsza wersja programu. Do pewności zaślepiłem EGR i dalej to samo. Z zaworu N75 wychodzi podciśnienie 7 bar do sterowania turbo, ale dziwna sytuacja bo po dodaniu gazu i puszczeniu , gruszka powinna być uruchomiona w celu zmniejszenia ciśnienia, a tu tylko co drgnie. Gdy wypnę wtyczkę z zaworu N75 to momentalnie gruszka zmniejszy doładowanie....
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał -Cyfra 1: Impuls świetlny...
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Hulajnoga elektryczna Ruptor R1: W hulajnodze, w manetce gazu, są trzy żyły. Z tego, co zauważyłem, to jedna żyła była od tempomatu, bo jako pierwsza się gdzieś przerwała i tempomat nie działał, ale reszta funkcji działała normalnie, a jako że tempomat mi nie był potrzebny i nie miałem czasu na zabawy w naprawę, to olałem sprawę przez miesiąc. Potem...
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne. Też od tego bym zaczął. Drożność wężyków od króćca na wacum --> zaworek --> turbo. Do sprawdzenia też sam zaworek sterowania turbiną. https://obrazki.elektroda.pl/3802995600_...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Najbardziej rozśmieszają mnie nnnnnnnnnnadęci fachowcy i te pierdoły jakie wypisują na forach chcąc podrepciugać swoje podupadłe ego. Ten czujnik z poprzedniego postu to rezystor nastawny i najlepiej sprawdzić go zamontowanego na aucie -1.przez pomiar parametrów.-2.przez wysterowanie pompką podciśnieniową i pomiar napięcia na pinie sygnałowym ,poza...
Witam potrzebuje pilnie schematu elektryki jak wyżej i potwierdzenia ze te kody będą pasowały do tego samochodu. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora...
pali dobrze, a kody możesz sprawdzić bez podłączania komputera tzw kody błyskowe Kody błędów Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund...
P2263 czyli za niskie ciśnienie doładowania.. zapnij sprzęt, zrób logi dynamiczne do podglądu ciśnienie doładowania zadane i rzeczywiste.. czujnik kopiowania turbo to nic innego jak potencjometr.. do sprawdzenia nieszczelności w układzie dolotu, i pomiar podciśnienia( jakie jest) możesz na próbę zbypassować zaworek sterowania VNT i zrobić logi( jak...
Ponawiam pytanie. Znalazłem znów czas na niego trochę, i doszedłem że można sprawdzić usterkę na podstawie kodu świetlnego. A więc sprawdziłem i wyszło mi 12 i 55 .Zgodnie z tym co tu napisane a sugerowałem się właśnie tym-nadal nic nie wiem. Różnica polega na tym że przed zimą było jak wyżej, natomiast teraz już tylko da się go odpalić, ale po chwili...
ilu konny jest ten master, czy turbo jest sterowane zaworem, czy jest elektryczna przepustnica, czy jest fap, czy jest egr elektryczny?
https://obrazki.elektroda.pl/9223659000_... Chciałem przedstawić opis projektu prostego sterownika led, w którym do sterowania jasnością użyto transoptora odbiciowego oraz mikrokontrolera attiny13. Scalak został przylutowany do pcb po sterowniku dotykowym, oraz zapakowany do obudowy fabrycznego zasilacza 12V/2A w którym pozostało nieco...
To bardzo dłubany silnik z turbo i ostrym wałkiem, i zupełnie innym komputerem który akurat nie ma opcji sterowania wolnymi obrotami, a z mono wykorzystuje tylko przepustnice ( bo akurat pasuje mi mechanicznie). Mój komputer oczywiście wykorzystuje do obliczeń ciśnienie w dolocie, lambde, temperature powietrza i silnika, ale projektanci nie zaimplementowali...
Właśnie w parametrach nie widzi jednej prędkości. Mondeo przed liftem ma dwa sterowniki jeden z prawej strony na podszybiu a drugi z lewej w nadkolu od sterowania wtryskami. Z tego co wiem jest jeden czujnik na kole zamachowym z tyłu koło turbo i jeden czujnik położenia wałka rozrządu z przodu. sprawdziłem oscyloskopem synchronizację i jest OK . SKĄD...
jaki to jest rocznik bo w sumie nic o tym nie bylo napisane... ;) co do bledow: P0733 Incorrect 3rd Gear Ratio P0634 nie ma wiec pewnie chodzi o P0734 Incorrect 4th Gear Ratio a co to moze byc...:| http://www.allpar.com/fix/computer-codes... na pewno problem z cisnieniem tych biegow, czyli moze byc cos zaciete na plycie zaworowej i od tego bym zaczal...
Ok , ale patrząc na dane rzeczywiste można zobaczyć zawór EGR , w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica , możliwe że to nie to ale wiem z doświadczenia EGR-y dają nam niezły zastrzyk robocizny ,a poza tym sterownik...
A turbo nie przeładowuje? Kierownica się nie zacina?Sterowanie ok?
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
Jak ja kocham vectry c.Pacjentka sciągnietana na holu po wpadnieciu w dołek pali bezpiecznik w skrzynce pod maską nr 15(zaraz po właczeniu zapłonu).Wg autodaty jest to bezpiecznik ecu ale pod jego linie podpiete sa: egr,przepustnica,map sensor,pierburg od sterowania turbo,czujnik stop,silnik klap wirowych i jeszcze pare elementow-wszystkie sprawdzilem,przepatrzałem...
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
wd mnie to na rysunku poprzednim to jest Elektrozawór Regulacji Ciśnienia doładowania inaczej zawor sterowania turbina natomiast czujnik cisnienia doładowania jest na takiej rurze koło akumulatora ten poniżej, mi na kompie pokazuje że dane coś się z niego przycina a pozatym to wymieniłem turbo, przepływkę, intercooler, wyczyściłem egr co mechanik inna...
Nic nie weryfikuje, jest wbudowany mechaniczny regulator i tyle, jak w starszych autach. Po włączeniu zapłonu pompa dobija do nominalnego ciśnienia i się wyłącza. Po uruchomieniu silnika pracuje cały czas ze stałą wydajnością. Te silniki które mają czujnik ciśnienia paliwa, mają dodatkowy sterownik i pompa sterowana jest PWM. Głównie silniki 1,4 turbo...
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
witam, Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem część kabla w komorze silnika. Sprawdziłem kable od czujnika do wtyczki komputera pin 35/48 - przewody są wporządku. Brak jest napięcia na pin 2/pin 35 (powinno być 12V?) przy włączonym zapłonie. Pin 35 w komputerze ma 16 om do masy samochodu. Co może...
Tryb Turbo omija automatykę, podając bezpośrednio napięcie na elektrozawór. Sugestią byłoby sprawdzenie w pierwszej kolejności potencjometrów sterowania modułem elektronicznym, a następnie sam moduł, który dla ustalonej temperatury steruje elektrozaworem w tej lodówko-zamrażarce.
R01 sie zacinają ale w ostatecznosci mogą być, ile masz mocy? Ile doładowania? Moze lepsze dwa zavolaki przynajmniej klapkowe, wypatroszyc ze sprezynek grzejnych? Kme twin? Choc ten jest slaby termicznie z kolejnej strony watoliwa jest ciagla jazda na pelnej mocy przez dlugi czas wiec raczej bedzie to chwilowe palowanie i 200kmh... zawsze lepszy i bezpieczniejszy...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Rozumiem, że uważasz, iż niewarta skórka wyprawki, tzn. inwestując w czujnik pogodowy i sterowanie nie uzyskam jakiś oszałamiających oszczędności na gazie ? Mógłbyś uzasadnić ?
ale skoro błąd pojawia się po ostrym jechaniu i jak spuszczę nogę z gazu to wtedy wywala.... Mogłeś od razu pisac. Czujnik temp. paliwa, doładowania oraz geometria w turbo i jej sterowanie. Niesprawna zmienna geometra może być przyczyną błędu.
Super miałem rację co do świec. O ile dobrze pamiętam tam obok aku jest za worek który steruje turbo albo egr sprawdź go Dodano po 1 A jeszcze zobacz na kompie na zimnym egr i czujnik temperatury oraz turbo
Cześć. Opis rozpatrywanego przedmiotu: dwufunkcyjny piec gazowy z zamkniętą komorą spalania Beretta Quadra 24 e.s.i. Turbo. Problem: coraz częściej piec, zwłaszcza zimny (po nocnym niekorzystaniu z ciepłej wody użytkowej) nie chce się uruchomić lub trwa to zbyt długo. Czas oczekiwania na ciepłą wodę wydłużony. Wyłącza się podczas pracy. Kiedy jest rozgrzany,...
witam , mialem to samo w silniku 1,9awx 130km, to nie jest blad komputera , komputer reaguje na pedal gazu różnie, opisany przypadek jest skutkiem przepalenia sie żarówki stopu bądź też czujnik stopu ma zepsuty jeden obwód, -czujnik ma 4kabelki i po dwóch sygnalach leci do sterownika silnika, ew zasilanie czujnika-bezpiecznik. Świadome dzialanie konstruktora...
Minimum -0.7 bara. Turbo masz sterowane poprzez podciśnienie, należy sprawdzić czy jest prawidłowe.
Jeszcze raz tłumaczę-zależy od systemu, możesz mieć sterowanie grupowe ( wszystkie naraz) lub fazowe ( po dwa naraz lub każdy z osobna). Zasadniczo jest tak, że te pojazdy które mają czujnik polożenia wałka rozrządu lub czujnik fazy mają sterowanie fazowe.
Dzień dobry. Czy ktoś przerabiał temat modułu sterowania sprężarką, ten ma akurat numer 003 545 26 05 zamontowany w Mercedesie 350SD Turbo, rocznik 1990/91, z USA. Klima nie załącza się, sygnał z panelu klimatyzacji wychodzi, czujnik ciśnienia sprawny, czujnik obrotów sprężarki mieści się w parametrach, sygnał obrotów ze „sterownika silnika” przychodzi,...
Musi kupić ten z metalową obudową bo ma turbosprężarkę z zaworem upustowym, te elektrozawory jeśli mają inne oznaczenie to różnią się tylko rodzajem mocowania i budową ale nie zasadą działania i wszystkie są zasilane napięciem 12V więc każdy będzie działał - mowa tu oczywiście o tych sterujących ciśnieniem do turbo z zaworem upustowym, identycznie również...
turbinka może się kręcić, tylko impulsy nie wychodzą z halotronu do ukł. sterowania. Magnes przesuwając się koło halotronu powoduje zmianę jego rezystancji i produkuje napięcie prostokątne na jego wyjściu. Jeśli uszkodził sie rezystor zasilający lub czujnik halla w Hallotronie to przy szybszych zmianach napięcie nie spada do zera lub nie osiąga pełnej...
Serwo to wspomaganie hamulca zasilane podciśnieniem. Na tym przewodzie-wężu jest zaworek zwrotny, którego niesprawność może mięć duży wpływ na cały układ podciśnień. Skoro turbo sterowane jest podciśnieniem to jak najbardziej.
Jakie jest ciśnienie gazu na wtryskiwaczu? Takie jak sobie ustawisz na reduktorze, przecież są samochody benzynowe z turbo tak samo jak diesle.
sterowania turbo zawór sterowania turbo czujnik turbo
pobieranie zablokowane wiena mostek zamiennik pilota alarmu
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
iPhone 15 Passcode Bypass: Legal Methods and Risks Moc grzewcza agregatu Thermo King TS 500e