Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
Witam, ...silnik bedzie sie awersowal i rewersowal z czestotliwoscia 100 ms. W tym samym czasie w przegladarce internetowej bedzie podglad na temperature tego silnika w kilku jego miejscach. Oczywiscie trzeba bedzie zrobic tam rowniez buttony wlaczania i wylaczania tego silnika. Narazie tworze prototyp na diodach. Najpierw zdecyduj się na język jakim...
Faktycznie zapmnialem chyba o istnieniu prawa Ohma. Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Modul zaplonu ktory wykonalem byl opisany w EdW. Autor podaje ze iskra z cewki sterowanej tranzystorem jest "lepsza" od tej wytwarzanej w klasycznym ukladzie zaplonowym. Zastanawiem sie wiec czy lepiej zostawic uklad w jego klasycznej postaci gdzie prad cewki wynosi 4...
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Dzień Dobry Wieczór, Na sam początek chciałbym wszystkim kolegom podziękować za słowa pochwały. To motywuje mnie do dalszego działania. Postaram się więc w najbliższym czasie opublikować te poboczne projekty o których wspomninałem, oraz opisać w jaki sposób pozyskałem informacje i programy z modułów. Miejmy nadzieję że firma Fiat nie będzie mi miała...
Masz plus i kluczowanie z modułu. Sprawdz wpinajac w te przewody kontrolkę 10W czy ona miga jak kręcisz rozrusznikiem. Jak miga zrób myk z Hondy, jak swieci to leży sterowanie cewki.
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Masy są razem połączone. Sterowanie impulsem masy.
Już odpowiadam . Co do tej MAKITY to: Masz kpl. sprzęgło z dzwonem wystarczy że na to co wystaje z silnika umocujesz zębatkę czy koło na pasek. Ten przewód od cewki to nic innego jak jedno z wyprowadzeń cewki zapłonowej zwierając go do masy gasisz silnik.UWAGA ! Piszesz, że ta makita ma 1,7KM biorąc poprawkę na to że jest używana to niech ma te 1,5kM...
Przecież piszę cały czas: zamiast kwarcu 12MHz wstawić 6MHz. Ale może się okazać, że to nie będzie potrzebne - to zależy od tego, jaki masz układ do cewki zapłonowej w tym silniku... jakaś przekładnia musi tam być, bo zawory się otwierają co drugi obrót - jak cewka ma sterowanie z obrotów za tą przekładnią, to trzeba wymienić kwarc, inaczej pokaże obroty...
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
Cewka ma gniazdo na 3 piny - widać je na zdjęciu. Środkowy to plus po stacyjce. Zewnętrzne to sterowanie z ECU. Trzeba zobaczyć czy na tych przewodach jest sterowanie z ECU. Jeżeli nie ma to sprawdzić ciągłość przewodów do ECU - piny ECU 71 i 78 podają na cewkę sterowanie. Jeżeli przewody całe to raczej czeka Cię wymiana ECU (komputera).
Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem fachowcem od elektroniki.Na wejściu do cewki są trzy kabelki: 1. zielony sterowanie cewki zapłonowej wtryskiwacza 1-4, 2. biały sterowanie cewki zapłonowej wtryskiwacza 2-3, 3. " - " cewki zapłonowej czujnika bezwładnościowego > przekaźnik pompy benzynowej. Opis wziąłem ze schematu Daci Logan. Proszę o podpowiedź do...
jak zgaśnie to szybko sprawdz czy z czujnika halla wychodzi sygnał. jeżeli wychodzi to sprawdz czy jest sterowanie cewki zapłonowej i prawie wszystko będziesz wiedział
Sterowanie cewkami zapłonowymi?
Witam Kody błyskowe w Polonezie 1.6 MPI odczytałem i pokazało mi dwa błedy 45 i 85. Deawoo i Opel, pokazuje błąd 45 : Sonda lambda - zabogata mieszanka Citroen błąd 45 : Sterowanie cewki zapłonowej (cewka 1) a błąd 85 : Przekaźnik zasilania sprężarki klimatyzacji Czy może mi ktoś je przetłumaczyć poprawnie jakie to są błędy w Polonezie 45 i 85.
Radzę dokładnie sprawdzić parametry: obwód wtórny cewki zapłonowej i sterowanie cewki WN przez moduł zapłonowy - Miałem w pewnym Roverze walkę przez cały dzień - na świecach iskra była , ale na oscyloskopie jakaś nie wyraźna i o dziwnych kształtach. Świece czarne i mokre. Pomogła wymiana modułu i po problemie. Pozdrawiam
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Odepnij sterowanie centralką gazu z cewki zapłonowej i jazda na benzynie.
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Do cewki zapłonowej dochodzą cztery przewody dwa z nich to zasilanie, a dwa pozostałe sterowanie cewki z ECU, wiec zasilanie na cewkę powinno się pojawić miedzy dwoma przewodami po przekręceniu stacyjki gdy kontrolki są zapalone. Jeśli dochodzą trzy przewody do cewki to dwa są od sterowania, a jeden to zasilanie po stacyjce +12V masę bierze ze śrub...
Czujnik odpowiedzialny za sterowanie wentylatorami masz w okolicy cewki zapłonowej (pod nią) , chyba brązowy lub zielony. Przyjrzyj się jeszcze raz tej wtyczce i przewodom.
Kolego, masz schemat. Pin 8 o którym mówisz w gnieździe przekaźnika to bezpośredni +12V z akumulatora. Pin 12 w ogóle nie ma znaczenia, bo nie jest używany (przynajmniej do sterowania pracy silnika). Sprawdzaj jak kolega wyżej radzi. Żarówką. Jeśli nie umiesz działać ze schematem, odeślij problem do elektromechanika. Na odległość trudno pomóc. Mogę...
te cewki siadają dośc często... tam w zasadzie nie ma nic co mogło by je uszkadzac...do modułu dochodzą 3 kabelki ...masa, 12V po zapłonie, i sterowanie z ECU...i nic więcej ! ostatnio jest coraz więcej podróbek, więc moze się zdazyć ,ze trafiłeś na takie właśnie.! (chyba,e klient wymieniał tylko sam moduł , a cewkę zostawiał starą..?!?! cyt.moduły...
Kiedyś w swojej toyocie odciąłem w taki sposób czujnik położenia wału. Ale jak ten czujnik odetniesz to i tak zapali na którymś/nastym razem...nierówno ale zapali. Dodano po 2 Odetnij zasilanie cewki zapłonowej i po sprawie. Ampio odcina mi już sterowanie rozrusznika, ale chciałem dołożyć coś, aby nie było możliowości ingerencji w ECU. Dodano po 3...
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Sterownik nie widzi cewki zapłonowej więc skoro ta była wymieniana na sprawną to do sprawdzenia połączenie pomiędzy cewką a sterownikiem silnika. Jeżeli przewody całe to sterownik do wymiany. Gdybyś podał kod silnika to byś dostał informacje pod które piny podpięte są te przewody przy sterowniku silnika. AXP ma sterowanie cewki z pinów 57, 71 ECU. AHW...
Lonek , Ty "stary" elektronik nie wiesz jak sprawdzić te "Transformatorki"? Dioda LED z oporniczkiem i sprawdzić pierw kluczowanie - sterowanie cewek.
Witam problem dotyczy cewki zapłonowej . Na starej cewce auto szarpało na lpg na niskich obrotach na pb było ok. Po wymianie na nową oryginalną cewkę i świece nawet na pb nie dało się ruszyć z miejsca tak szarpało silnikiem .Więc zacząłem szukać gdzie jest problem pomierzyłem cewkę nowa jest ok ale problem znalazłem w zasilaniu cewki .Cewka jest 6-cio...
Ale nie szczelności zaworków gazu mogą być, ale tym się tak nie sugeruje, sprawdź czy sterowanie gazu nie jest podłączone do trzeciej cewki zapłonowej auta.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Układ kontroli emisji spalin składa się z gaźnika z wbudowanym elektrozaworem odcinającym dopływ paliwa, wyłącznika sygnalizującego zamknięcie przepustnicy, modułu CUT-OFF oraz katalizatora wbudowanego w tłumik wydechu. Zadaniem modułu CUT-OFF jest sterowanie elektrozaworem wbudowanym w gaźnik. Moduł otrzymuje informację o prędkości obrotowej silnika...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
Pewnie jak zwykle po druciarsku sygnał obrotów podłączony do sterowania jednej z cewek. Co wydłuża impuls masowy sterujący cewką, i ją uszkadza, tamta pierwsza cewka miała już swoje najechane, dlatego padła, ta za jakiś czas też nie wytrzyma. Dlaczego w trasie? bo wtedy masz wyższe obroty, i cewki pracują z wyższą częstotliwością. Moim zdaniem powinieneś...
Jeśli sterowanie tranzystorem cewki już masz zrobione i działa , generator też, to nie widzę problemu. Myślę że ten generator masz na tranzystorach, które w kolektorach mają rezystory i diody LED. Proponuje ci dać tranzystor pnp np coś w stylu BD140, i jego bazę przez rezystor np 10k podłączyć do kolektora tranzystora do którego podłaczona jest LEda,...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
Sprawdz przekażnik główny,czy wychodzi z niego +12V.Z niego wychodzi zasilanie pompy ,cewki zapłonowej i wtryskiwaczy.Na pinie 5 masz zasilanie pompy,na pinie 13 zasilanie cewki zapłonowej,na pinie 4 wtryskiwacze.Sprawdz tez sterowanie przekaźnikiem głownym,czy na pinie 12 pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon. Dodano po 9 Jeżeli...
Czy chodzi o moduł ECM.Bo znalazłem spalony bezpiecznik w małym gnieździe przy module, to było chyba zasilanie cewki. I ztego co widzę to sterowanie cewkami idzie bezpośrednio z ecm-a. Obie cewki są sprawne. Ta z wtykami 1 i 4 chodzi. Tą drugą jak wstawię w miejsce tamtej też chodzi.Czy może to być coś z tą płytką która jest pomiędzy gniazdami wejściowymi...
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Takie cewki idzie "kopać" setkami V. :D http://c4r0.elektroda.eu/_hv/index.php?p... Układ podany przez ciebie niezbyt mi się podoba. Tranzystor w nim będzie miał bardzo ciężko, potężne piki napięcia, sterowanie tez jakieś kulawe... Pewnie szybko pójdzie do piachu. Wątpię, byś z cewki zapłonowej uzyskał zadowalającą drabinkę. O ile potrafi...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Witam Auto nie odpala. Rozrusznik kręci, zapłon jest (świecą kontrolki), ale nie ma iskry . Napięcie dochodzi do cewki zapłonowej ale iskry nie ma. Czyżby cewka siadła? Jakie powinny być wartości rezystancji uzwojeń?? Chyba że coś innego jest powodem ale raczej to. Może sterowanie cewką jest walnięte. Był post podobny ale zero odpowiedzi podobnych do...
Witam. Zgodnie z radą w wątku o 125p z tym samym silnikiem (w słabszej specyfikacji) przerobiłem obrotomierz pod sterowanie z jednej cewki zapłonowej (Oba te silniki pracują na Wasted Spark) i tam po kalibracji wszystko jest ok, wskazówka delikatnie podskakuje, ale jak się nie przyjrzeć to nie widać. Niestety w Polonezie Plusie, gdzie obrotomierz jest...
Witam W związku z szarpaniem silnika na LPG-wtrysk w zakresie obrotów 2-3tys (Daewoo Nubira II 2.0 z 99 roku) pojechałem do gazowników celem regulacji. Gazownicy posprawdzali instalację, wszelkie ustawienia, podmienili sterowanie gazem i zaczęli szukać innych przyczyn. Gość przy włączonym silniku zdejmował kolejno przewody WN z cewki zapłonowej - w...
Jeżeli już musicie robić lampę z ep to dobra rada trzeba dopieścić sterowanie bramka mosfeta. To tylko dwa tanie tranzystory. Nic nie tracicie a możecie zyskać jakieś 0.5kg lżejszy radiator i parę wycieczek do sklepu po nowe mosfety. Jaki jest sens stosować mosfety o niewyobrażalnie wielkim Id skoro i tak pracują na ułamku swoich możliwości. Sypia się...
Kolego najprościej będzie jak użyjesz zwykłego przekaźnika z cewką 5V.
Prościej zapewne będzie naprawić sterownik, komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu, w zależności od obrotów i obciążenia silnika.
Ok troche ciezko zrozumiec po tym co napisales ale od poczatku napisze ci jak powinno byc .: Jesli z tego co rozumiem zamieniles pin nr.1 z pinem nr.3 i wtedy masz iskre na 2 i 3 cyl. (oczywiscie po tej zamianie zmieniles kolejnosc kabli WN) bo jesli tylko kable w kostce to nie odpali bo kolejnosc cyl.sie nie zgadza. A wniosiek wychodzi z tego taki...
To pozostaje moduł transpondera. Nic innego nie wymyślę. A w warunkach amatorskich takie urządzenie jest ciężko zbudować. Ale spójrzmy na to w inny sposób, stoisz sobie w korku i całą elektrykę masz na chodzie itd, nie wspomnę że zasilanie np cewki zapłonowej przez długi czas bez impulsów sterujących doprowadzi do jej przegrzania i spalenia. Nie wspomnę...
Dzięki Work-Shopa też posiadam, to nie rozwiązuje mojego problemu. Chodzi mi o opis pinów ECU tu oznaczonego jako "100", a konkretnie o piny 49, 50, 51 które idą do cewki zapłonowej (DIS-u) tu oznaczonego "11" Interesuje mnie jakie sygnały płyną w tych 3 kablach, a konkretnie w którym z tych kabli jest sygnał obrotów silnika lub ewentualnie to zmierzyć....
Cześć !!! Jeden z tańszych programatorów to SPI na LPT (dostępny na elektrodzie). Możesz złożyć sam. Na początek proponuje kostkę AT90S2131. Popularny AVR z 1 kBajtem i 20 nóżkową obudową DIL. Łatwo zrobić płytkę , łatwo lutować itd. tania szt. <7 zł i ma pamięć SRAM. Jako środowisko proponuję zastosować Bascom. (prosta czytelna składnia itd.) Wprawdzie...
Jest tego trochę na forum, wpisz w wyszukiwarkę a sam się przekonasz. Niektóre z nich oparte są na fakcie, że po włączeniu silnika podnosi się napięcie w instalacji i wówczas uruchamiają przekaźnik. Ja zaproponuje takie rozwiązanie, którego nie widziałem a może gdzieś jest : Sygnał z np. cewki zapłonowej (z wtrysku paliwa, innego elementu instalacji...
Witam wszystkich. Wtrące swoje 3 grosze do waszej dyskusji. Metoda obliczania ilości impulsów na sekundę (Hz) podawanych na świece pierwszego cylindra jest następująca: obr - ilość obrotów silnika na minutę a - co ile obrotów występuje zapłon na 1 cylinder (dla silnika 2-suwowego wartość ta wynosi 1, dla 4-suwowego wynosi 2) imp = ( obr / 60 ) / a czyli...
Może się różnić.
Witam Panowie opisze moze moj problem od poczatku robilem swapa silnika na 2.5 i kompletnej instalacji elektrycznej problem tkwi w tym iz komputer nie podaje sygnalu na pompe paliwa przekaznik sprawdzony pompa rowniez na krotko działa jedyne co sie dzieje to w momencie krecenia rozrusznikiem napiecie podskakuje na 0.2V po zwariu przekaznika dalej lipa...
sory że tak długo test jest ok nie każdy komp odpowiada kodem cytuje " 3. Diagnostyka tryb 2; test czujników i przełączników a/ włożyć wtyczkę w gniazdo 2 i odblokować pilotem sterowanie silnikiem b/ włączyć zapłon poz. KP II c/ nacisnąć przycisk 2 razy z przerwą 1 do 3 sek. Dioda powinna mrugać z częstotliwością paru Herców (j. nie to powtórzyć) d/...
Odcięcie zapłonu w maluszynie, dla mnie to śmieszne rozwiązanie. Konstrukcja tego ustrojstwa jest ta niewdzięczna do zabezpieczenia, że szkoda kopać przy obwodzie zapłonu. Wiadomo, że jak coś zaczyna wariować pali gaśnie pali gaśnie to coś jest wsadzone w zapłon. Więc (teraz instrukcja dla złodzieja), aby obejść takie zabezpieczenie bierzemy kawałek...
Wyjaśnię Tobie, jako żem też chłop ze wsi tak: Lampa z postu #2 działa. Jak najbardziej. Przy czym marnuje kupę energii, grzeje strasznie tranzystor i jak się nią dłużej bawisz - co jakiś czas pali klucz. Jako zabawka "dorywcza" ujdzie. Ale jak chcesz trwałości i sprawności to nie licz na nie. Do tego dochodzi kwestia "sztuki" - powielanie schematu...
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
A nie lepiej zastosowac gotowy moduł zapłonowy jaki kupisz na złomie za dwa piwa? Np od golfa 2, ma to co trzeba, czyli odłącznik czasowy.
Witam. moze mi ktos powiedziec ktory kabelek jest odpowiedzialny za strowanie cewka zaplonowa w wtrysku abimex Pozdrawiam Bruczyk
Informacja serwisowa: -Komfort jazdy -Regulacja silnika Dotyczy samochodów: Wszystkie modele z komputerem sterującym silnika z oznaczeniem typu SL96-1 lub SL96-9. Treść zgłoszenia: Ograniczony komfort jazdy. Przyczyna: -Uszkodzona cewka zapłonowa prowadzi do uszkodzenia komputera sterującego silnika. Sposób usunięcia: -Sprawdzić wzrokowo tabliczkę typu...
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Nic lepszego nie było? Proszę. http://obrazki.elektroda.net/56_12587569...
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Poszukuje schematu takiego modułu. Jest on zintegrowany z cewką zapłonową i niestety sprzedawany tylko w komplecie :-( Wtyk trzy piny - zasilanie, masa i sterowanie.
Citroen ZX benz. układ wtryskowy motronic MA 3.0. Szukam symbolu tranzystora sterującego cewką zapłonową. ( Podwójna cewka zapłonowa sterowana poprzez stopień wyjściowy sterownika silnika zrealizowny na dwóch tranzystorach. Jeden z tranzystorów uległ uszkodzeniu ale są na nim tylko symbole Boscha) Za pomoc z góry dziękuję.
Do indywidualnych cewek zapłonowych musisz mieć zupełnie inny moduł zapłonowy, a silnik musi być wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu. W starym rozwiązaniu masz cewki dwubiegunowe, w których iskra na jednym cylindrze jest „tracona”, w suwie pomiędzy wydechem a ssaniem. W nowym rozwiązaniu masz niezależne sterowanie cewek zapłonowych. Nie ma...
Witam ponownie Elektronik drugi raz wziął na stół ten mój sterownik i wymienił te końcówki mocy co sterując cewką zapłonową Niby mówił że nie były zwarte do masy czy coś ale przełożył z innej płyty na razie auto chodzi Jest okej w fazie testów jak się zepsuje to napiszę na razie nie zamykam
Podbijam temat jeszcze raz czy naprawdę nikt nie wie z elektrody który układ steruję cewką zapłonową na tej płycie.?
Tak naprawdę między drenem i źródłem tranzystora powinno się włączyć diodę transil lub 2 diody transil szeregowo, tak aby napięcie ograniczyć do ok. 400V gdyż takie napięcie "piku" pojawia się na drenie tranzystora sterującego cewkę zapłonową. Sam tranzystor powinien być na napięcie powyżej 400V. Takie napięcie jest typowe w instalacji samochodowej....
Back tutaj schematy? Odcinasz sterowanie cewką zapłonową, paliwo przelatuje przez tłumik a na końcu zapala się od świecy zapłonowej w końcówce tłumika. Trzeba dać jakiś przekaźnik który po załączeniu odetnie cewkę zapłonową silnika a uruchomi tą co steruje świecą w tłumiku. Możesz wykorzystać cewkę że skutera i salon CDI na który podasz sygnału z NE555....
Auto to CITROEN C3 1,4 benzyna, kod silnika KFV, rok 2007. Sterownik Valeo J34P, usterka to brak iskry na 1 i 4 cylindrze, pomiary wskazują na brak sterowania sekcją cewki dla tych właśnie cylindrów. Cewka podmieniona na inną, sprawną, wiązka sprawdzona, pozostaje sterownik. Sterownik otwarty, rozpuszczalnik toluenowy jest, zanim zacznę usuwać klej,...
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Witam Potrzebuje zamiennik tranzystora 8247aa sterującego cewkami zapłonowymi.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
Witam ponownie Elektronik drugi raz wziął na stół ten mój sterownik i wymienił te końcówki mocy co sterując cewką zapłonową Niby mówił że nie były zwarte do masy czy coś ale przełożył z innej płyty na razie auto chodzi Jest okej w fazie testów jak się zepsuje to napiszę na razie nie zamykam
Wpisz w google np generator wysokiego napięcia jest sporo rozwiązań . Mam zrobiony do podobnych celów , generator oparty na 555 steruje cewką zapłonową z jakiegoś auta
Wyglada to na sterownik Safir , 35 i 17 pin to sterowanie cewkami zapłonowymi. 19 pin to kontrolka silnika , 21 pin to może byc obrotomierz.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Jak nie kupisz , to zleć wymianę tranzystora sterującego cewką zapłonową jest przynitowany i w dużej obudowie.
Do wymiany w sterowniku silnika tranzystory sterujące cewką zapłonową , albo cały sterownik z immo.
Czy jest możliwość uzyskania zapłonu bez komputera i głównej wiązki silnika? To właśnie ECU steruje cewką zapłonową, raczej mija się z celem wynajdywanie układu zapłonowego od nowa, najtaniej chyba i tak będzie uruchomić docelowy sterownik.
Witam koledzy. Mam mały problem w podłączeniu modułu zapłonowego w VW Digifant II. Znalazłem taki schemat jest on z książki do passata dodam że info tech też podaje taki schemat pin 1 - +12 2 - masa 4 - sterowanie cewką zapłonową 6 - sygnał ze sterownika silnika ale mam i inny jest on od golfa II nie wiem z jakiego silnika bo mam tylko schematy ale...
Bo moduł jest dość drogi, założyłem BU941ZP wyciągnięty z jakiegoś sterownika Fiata i gośćjeździł 3 tygodnie zanim znalazł właściwy moduł na szrocie. Jak na dłuższą metę by się sprawował nie wiem. Oczywiście był założony na zewnątrz aparatu.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Uszkodzony tranzystor BUK856 odpowiedzialny za sterowanie cewki zapłonowej. Czym można go zastąpić i ewentualnie jak go dodatkowo zabezpieczyć. Dzięki za wszelkie informacje.
Sprawdz ciągłość przewodu sterującego cewka-ecu jak ok, driver pewnie padł w ecu.
Komputer pokazał błąd 1814. Sterowanie cewką zapłonową -obwód otwarty lub zwarcie masy. Prawdopodobnie to cewka,najpierw sprawdzę dokładnie tą co jest, tylko z tego co widzę w moim modelu jako tako nie ma oddzielnych kabli zapłonowych??
Układ będzie sterował cewką zapłonową (W/N) w motorze ;). Zrobiłem jak kazał kolega i działa. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Witam Mam problemy z komputerem do Rovera 214. Czy ktoś może wie jaki zastosować zamiennik tranzystora sterującego cewką zapłonową (oryginalnie jest BUK856).
sterowanie cewki zapłonowej honda bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej
dodanie filmu youtube odbieranie danych bluetooth blokada ustawić
zamarzanie tylnej ściany lodówki manta 50lua69k
Opticum Sloth Combo Plus H.265 – nie uruchamia się po aktualizacji firmware Podłączenie modułu gniazda przyczepy VW T5 2018 skrzynia