Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka schematów opartych na cewkach samochodowych. Zamówiłem około...
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Witam. Mam mb c200 z 96 r. Padło sterowanie jednej cewki.Nie jest to sterownik PMS ale odpowiednik BOSCH.Czy ktos wie co podstawic w miejsce orginalnego tranzystora sterującego jedną z cewek zapłonowych?Ma on 4 połączenia. pozdrawiam NACKO
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Witam Panowie autko to Vectra A 1,6 C16NZ z typową usterka brak iskry. Po przekręceniu zapłonu po pewnym czasie grzała się cewka zapłonowa, nic tylko moduł dostał przebicia i podaje masę cały czas na cewkę. Po wymianie modułu na pierwszy rzut oka niby ok bo masy sterującej na cewce nie ma, próba odpalenia i zonk :( Napięcie na cewce jest jak i na module...
Witam, sprzedam nowy rozrusznik do Fiata 126p sterowany elektrycznie, cewkę zapłonową używaną ale całkowicie sprawną (do wersji z modułem elektronicznym), czujnik położenia wału korbowego. Cena rozrusznika: 100 zł, cena cewki wraz z czujnikiem i nowymi przewodami zapłonowymi: 30 zł. Rozrusznik nie był montowany w samochodzie, był montowany tylko do...
Wymienia się cały zestaw cewek.Wszystkie zalane cewki mają jednakowe parametry i oporność po stronie wtórnej.Podłączając jedną cewkę o innych parametrach można doprowadzić do uszkodzenia komputera sterującego pracą cewek.
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
faktycznie strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.) wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki? auto nadal nie odpala co dalej mogę sprawdzić? na chwilę zamieniłem na poprzednią cewkę z modułem aby sprawdzić czy to...
A dochodzą do cewki impulsy zapłonowe? A cewkomoduł sprawdza się łatwo-zasilanie, masa, i przez probierkę sterować środkowym pinem.
Nie, pewnie nie będzie to wina kabli, może być sam sterownik. Trzeba na próbę zamienić sterowania miejscami i przewody zapłonowe na cewce.
Witam serdecznie szanownych forumowiczów. Problem z Saabem jak w tytule. Udręką jest nagminnie psująca się listwa zapłonowa w aucie. Po wymianie pierwszej minęło 6 miesięcy i została wymieniona ponownie na kolejną nową, która wytrzymała trzy miesiące (tak wynika z historii w bazie danych klienta w firmie). trzy tygodnie temu auto trafiło do mnie. Nie...
Moduł jeśli jest wenątrz to ma wbudowaną cewkę z której pobiera sygnał na sterowanie. Pisząc wewnątrz mam na mysli że jest w aparacie zapłonowym pod kopułką i roździelaczem zapłonu. Jeśli miałbyś zakładać na zewnątrz to trzeba by do środka wpasować cewkę podłączyć ją do modułu. Na ten moduł podać +, masę a sterujący podłączasz do cewki zapłonowej. drugi...
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na...
Tak, to prawda. Odradzają wpinanie sond szerokopasmowych. Darowałem sobie. Obroty wpiąłem do skrajnego przewodu na zasilaniu cewki pierwszego cylindra. Cienki przewód sterujący. Działa ok. Jutro dobieram się do kolektora.
NE555 zasilany z oddzielnej baterii 9V lub z baterii 9V i przetwornicy 12V, czyli sam układ sterujący Cewka zasilana z zasilacza, mam przerobiony zasilacz komputerowy Ale dobra na razie na przekaźniku, kiedy się spali to się pomyśli, o lepszym układzie Dodano po 1 Ale z tą baterią chodzi o drugi schemat Dodano po 15 Albo można wszystko jeszcze prościej...
Witam. Temat troszkę długi - do znawców tematu. Pod koniec marca 2008 jadąc w trasie padła mi cewka - autko zaczęło palić na 2 gary. Więc wyłączyłem je i sprawdziłem wszystkie kable i świece - ale to jednak była uszkodzona cewka. Więc podjechałem z wielkimi oporami 15 metrów aby nie blokować wyjazdu i wtedy po raz pierwszy w życiu tego samochodu pojawił...
A ja myślę, że centralka od gazu nawala, lub gazowniki nie polutowali złączy jak trza i teraz masz dyskotekę w kablach. Proponuję jedż do gaziarzy i reklamuj... A co do cewki to masz mieć plus12V po zapłonie, minus i sterowanie... Stawiam na błąd w instalacji gazowej (oczywiście elektrycznej)... ;)
Jest instalacja gazowa Stag 300-6. Wtryski Hana. Parownik AC Czerwony. Nawet jak instalacja LPG jest wyłączona (wyjęty bezpiecznik) błąd się pojawia. Dzisiaj podłączyłem DDT poprawieniu kostek cewek zapłonowych i teraz mam błąd sterowania zapłonem cewki 2-go oraz 3-go cylindra. Aaa problem pojawił się w momencie gdy LPG mi się skończyło i auto przełączyło...
Witam Przeglądajac stare ksiązki poświęcone układom zapłonowym znalazłem dział z zapłonem tyrystorowym. Zaciekawił mnie układ, poszperałem po necie i sie okazało że mozna w tem sposób łatwo zbudować sterownik cewki zapłonowej. Do wytwarzania wysokich napięć w sam raz. Narysowałem schemat po swojemu. Na początek mostek prostowniczy, mały (pare µF)...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Witam. Cewka zapłonowa w tym modelu nie współpracuje z masą silnika - jest sterowana minusem ze sterownika silnika, a plus ma na stałe z głównego przekaźnika (zobacz schemat). 11 to cewka - pin_4 plus z przekaźnika - ZG3 i ZH3 sterowanie ze sterownika na pin 1 i 2 cewki. Pomiar oporności cewki jest bezcelowy (pierwotne 0,5-2Ω, wtórne 10-16kΩ),...
Cewka ma gniazdo na 3 piny - widać je na zdjęciu. Środkowy to plus po stacyjce. Zewnętrzne to sterowanie z ECU. Trzeba zobaczyć czy na tych przewodach jest sterowanie z ECU. Jeżeli nie ma to sprawdzić ciągłość przewodów do ECU - piny ECU 71 i 78 podają na cewkę sterowanie. Jeżeli przewody całe to raczej czeka Cię wymiana ECU (komputera).
Wsadź diodę LED 12V we wtyki sterujące cewką i zasilanie cewki. Podczas kręcenia silnikiem dioda powinna mrugać jak cewka dostaje impulsy sterujące. To samo możesz zrobić z wtryskiwaczem, będą impulsy potrzebne do działania ww ? Zasilanie cewki sprawdź żarówką.
Wrzuć schemat urządzenia, które zrobiłeś. Chyba, że to wszystko wbudowane w jakąś płytkę? Schematy już lecą. Testowałem te 2 opcje. W 2 przykładzie zamiast tranzystora użyłem transoptor. Wyzwala to iskrę i ogromny pik powyżej 300V Czyli cewka z wbudowanym CDI ? :?: Gdzie mierzone ?[/quote] Mierzone zaraz przy samej cewce na kablu masowym cewki. Jeżeli...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Czy chodzi o moduł ECM.Bo znalazłem spalony bezpiecznik w małym gnieździe przy module, to było chyba zasilanie cewki. I ztego co widzę to sterowanie cewkami idzie bezpośrednio z ecm-a. Obie cewki są sprawne. Ta z wtykami 1 i 4 chodzi. Tą drugą jak wstawię w miejsce tamtej też chodzi.Czy może to być coś z tą płytką która jest pomiędzy gniazdami wejściowymi...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Rozruch silnika z akumulatora 12V - przyciskiem startera- przycisk steruje przekaźnikiem skąd prąd podawany jest na rozrusznik. Gaszenie silnika przyciskiem o stykach NO- pod przycisk podłaczona jest masa i zacisk gaszenia z cewki. Po wciśnięciu następuje zwarcie zacisku gaszenia do masy. Tak, uszkodzenie cewki następuje od razu, po uruchomieniu silnika...
Nie,nie jest blokowane przez zaden czujnik,jest w sterowniku zaś funkcja że jeżeli silnik robi ponad 6000 obrotów ,wtryskiwacz jest odcinany.Tu to nie ma miejsca,bo nie moze zastartowac. Więc dwie rzeczy trzeba zprawdzić-ciagłość obwodu wtryskiwacz-ECU,oraz to czy ECU dostaje informacje o obrotach silnika z cewki zapłonowej.Tu cie interesuje kabelek...
Tak ale nie znam dokładnie parametrów Twojej cewki. Orientacyjnie to pierwotne uzwojenie (to którym steruje moduł) 0,5 - 1,5 Om wtórne (to które idzie do świecy) 3000 - 5000 Om
Jest bezpiecznik, ale to jest to samo napięcie co na 5-tym pinie cewki zapłonowej.
Ok. Model to popularny Simson S51 Comfort 6V Platynki. Cała instalacja została poprowadzona od nowa i nie ma jeszcze zamontowanego żadnego układu ładowania. Oryginalnie, jak już pisałem, jest prostownik 1 diodowy oraz dławik. Poza tym w tej samej obudowie prostownika znajduje sie drugi dławik ograniczający prąd światła stopu. Posiada on 3 cewki. 1 -...
Prawdopodobnie uszkodzony tranzystor wykonawczy ( mocy) w obwodzie sterowania cewki. Zależy czym zalane. Proszę spróbować lekko zagrzać czy mięknie.
Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. Zbudowany przez nas silnik, który na powyższym zdjęciu możecie Państwo zobaczyć ma postać...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki) Jeżeli sie stopiła to: 1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik 2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace tranzystor w module - też powinien zadziałać bezpiecznik...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Poszukuje schematu takiego modułu. Jest on zintegrowany z cewką zapłonową i niestety sprzedawany tylko w komplecie :-( Wtyk trzy piny - zasilanie, masa i sterowanie.
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to wlasnie tak, ze z rozdzielacza zapłonu wychodzi generator impulsow...
witajta chopy. Mam problem z renault twingo 1.2 16V 2001r. po podłączeniu odpowiedniego komputera system zdiagnozował zwarcie dwóch cewek do masy. pomiar cewki omomierzemy wykazuje 0,6 Ω zatem jest to dobra wartość bo taką informacje gdzieś w sieci zasiągłem. bład zwarcia do masy wyskakuje również gdy odłącze wtyczkę od cewek. Możecie mnie podeprzeć...
Błędem jest rozpatrywanie tego modułu jako pojedynczy tranzystor, w istocie w swojej wewnętrznej konstrukcji zawiera takie bloku funkcjonalne jak: -układ formowania impulsu sterującego tranzystorem mocy -ogranicznik prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki -zabezpieczenie przed przepływem prądu cewki w sytuacji kiedy kluczyk jest w położeniu zapłon a nie...
Vb921 - czyli sterownik cewki zapłonowej, sterowany poziomami TTL Czy to w Polsce można w ogóle dostać? Lub jakiś odpowiednik również sterowany poziomami logicznymi?
Witam Panowie mam pytanie :). Moja Laguna zaczęła wariować znaczy nie pali na jeden garnek. Objaw standardowy szarpie i nierówno pracuje. Zacząłem szukać i kombinować. Oto moje wnioski. Sprawdziłem świece przetarte papierem ściernym i ustawiłem szczelina na 0,9 mm czyli jak w książce. Dalej nic żadnej poprawy. Więc teraz czas na przewody. pomacałem...
Do kolegi Rafciok997 Nawiązując do Twoich pytań w projektowaniu elektryzatora z cewką zapłonową załączam poniżej schemat z prawidłowo podłączonym diodowym mostkiem prostowniczym Gretza i kondensatorem 2,2uF/630V (1uF/630V) na uzwojeniu PR1 transformatora przetwornicy . Do sterowania tyrystora zastosowałem tranzystor, chociaż nie twierdzę, że Twoje sterowanie...
Witam. Auto pali na 4 cylindry, sygnały sterujące są wszędzie, więc - cewka. Nie jest ani tania, ani łatwo dostępna, więc postanowiłem się pobawić - włożyłem do auta moją cewkę od V6, sądząc, że jest sterowana tak samo. Okazało się, że w silnikach V6 jest sterowanie plusem, a VR6 musi mieć masę... Potraktowałem to jako pewne małe wyzwanie (ok, wiem,...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam problem dotyczy cewki zapłonowej . Na starej cewce auto szarpało na lpg na niskich obrotach na pb było ok. Po wymianie na nową oryginalną cewkę i świece nawet na pb nie dało się ruszyć z miejsca tak szarpało silnikiem .Więc zacząłem szukać gdzie jest problem pomierzyłem cewkę nowa jest ok ale problem znalazłem w zasilaniu cewki .Cewka jest 6-cio...
Witam kolegów znów mam problem z mim autkiem ty razem padło na sterowanie silnikiem a mianowicie brak sterowania przekaźnika pompy paliwa . Auto zgaszone normalnie nic nie grzebane po dosłownie 2 godzinach brak możliwości uruchomienia. Po kilku próbach uruchomienia zwróciłem że nie słychać pompy paliwa , więc maska we górę i sprawdziłem przekaźnik pompy...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie omomierzem uzwojeń pierwotnych wypiętej cewki wcześniej, jak i sprawdzenie gdzie +12V i gdzie masa w złączu...
Pierwsze pytanie: 1.czy masz przewód oporowy od ceki do wyłącznika zapłonu ( nie na całe trasie tylko od cewki do miejsca łączenia powinien być taki w kolorze zielonym, potem jest łączony za wentylatorem ze zwykłym. 2 czy styki w aparacie zapłonowym nie mają sttartego popychacza i przez to cewka jest za długo pod prądem ? Jest jeszcze ewentualność że...
Cewka jest z 4 wyjsciami wtornymi 2 wyjscia na cyl 1 i 4 i 2 na cyl 3 i 2. Przypominam ze iskara bije parami. Posiada takze 3 ejscia pierwotne 1 to + i po 1 dla kazdej z cewek sterowanie minusem. Maloprawdopodobne aby szlag trafilo 2 cewki na raz i zeby mialy taka nedzna iskre najlepszym sposobem moze byc podmiana z innego forda. Ewentualnie wyciagnac...
Mikroprocesor będzie sterowal kątem wypzredzenia zapłonu na podstawie: -czujnika podciśnienia (standardowy MAP sensor), czyli obciążenia silnika -czujnik temp -czujnik położenia przepustnicy. -czujnik spalania stukowego - knock sensor -położenia wału Co do map zapłonu to jeszcze nie wiem jak to będzie zrobione. Można stworzyć mapy na podstawie informacji...
Witam! A co ze spalaniem sprawdzał ktoś czy spalanie spadło? Bo dlamnie jest to problem piorytetowy żeby spalanie było jak najmniejsze w swojej JAWIE350TS zamontowałem elektroniczny moduł i spalanie spadło o około 1l/100km tylko ja mam tam zastosowany moduł zapłonowy z POLONEZA natomiast tu widzę prosty układ który tylko zastępuje styk, z tego co wiem...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam!!! Na środkowym pine cewki jest +12V. A na którym pinie na module ma być zasilanie +12V ?.Z którego pinu z modułu wychodzą impulsy na cewkę. Czy na cewkę jest podawany minus jako impuls sterujący cewką. Czy jest możliwość zamiany modułu ESC na moduł EDIS gdyż do tej rurki na module nic nie jest podłączone a wtyczki są takie same.Pozdrawiam.
Witam czy ktoś mógłby powiedzieć mi jak znaleźć kabel który steruje cewka zapłonową w aucie audi 100 C4 1991 potrzebny mi rozpis kolorów kabli w instalacji silnik to AAR 2.3 ben tych pod przekaźnikami pozdrawiam
aby być spokojnym o moduł sterujący należało by rozeznać sprawę rezystancji cewki (uzwojenia pierwotnego) - zamontowanie byle jakiej cewki 12V o zbyt małej rezystancji może spowodować uszkodzenie modułu- poza tym ryzykiem to jak pisał kolega każda na 12V bedzie lepiej bądź gorzej działać! Jeżeli nie dasz rady sprawdzić "starej" cewki to osobiście zaryzykował...
Witam. Zamontowałem sobie do Warszawy silnik ze Sierry 1,8 OHC 88 rok no i trzeba było trochę poprzerabiać zasilania. Musiałem dać elektryczną pompe paliwa- steruję z AVRa i czujnika ciśnienia paliwa i zrobiłem jeszcze na tym samym sterownik do gazu. Obroty mierzyłem normalnie sygnałem z cewki przez transystor BC547 pozabezpieczany transilem na 18V...
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
Witam Pytanie/Prośba z serii nietypowych: Otóż przerabiam w silniku zaburtowym do łódki ładowanie na znacznie mocniejsze. Wymaga to niestety pozbycia się oryginalnego zapłonu CDI, gdyż muszę wyrzucić cewkę spod koła zamachowego. Zamiast tego montuje zapłon działający w klasyczny samochodowy sposób (przerwa na masie). Mam już dwie samochodowe cewki (silnik...
Witam! Mam do zrealizowania projekt z fizyki (na pewien konkurs) i buduję doskonale znany na tym forum lifter. Teraz jako źródła wysokiego napięcia używam monitora komputerowego, jednakże moje plany są nieco bardziej dalekosiężne. Zamierzam bowiem dodać do mojego liftera funkcję sterowania jego lotem w trzech płaszczyznach (w przestrzeni ograniczonej...
Witam wszystkich forumowiczów. Od pewnego czasu jestem posiadaczem VW bory 2.3 vr5 1999r oznaczenie silnika AGZ 150km, założona była instalacja gazowa ale poprzedni właściciel ja wyjął. Mam z nią mały problem mianowicie, po przejechaniu odcinka 10km zostawiłem auto w garażu i po upłynięciu 30minut wsiadłem do auta odpalam i słyszę ze auto nie pracuje...
Impuls sterujący jest wysyłany z cewki? czy dochodzi do cewki? Chodzi mi o to że nie wiem czy mam uszkodzoną cewkę czy może czujnik halla czy może sam ECU. I muszę jakoś to opanować. Dzisiaj będę miał cewkę na podmiankę więc może uda mi się ją wykluczyć. Ach nie napisałem najważniejszego, nie ma iskry.
Witam mam problem z cewką zapłonową Vectra 1.8 97r Mam upalone dwa przewody i teraz nie wiem jak mam podłączyć cewkę. Nie wiem gdzie będzie +/- i sterowanie Proszę o pomoc :D
Takie cewki idzie "kopać" setkami V. :D Układ podany przez ciebie niezbyt mi się podoba. Tranzystor w nim będzie miał bardzo ciężko, potężne piki napięcia, sterowanie tez jakieś kulawe... Pewnie szybko pójdzie do piachu. Wątpię, byś z cewki zapłonowej uzyskał zadowalającą drabinkę. O ile potrafi dawać spore iskry, to niezbyt nadaje się do stabilnych...
W przypadku cewki zapłonowej lepiej mówić o energii wyładowania niz napięciu i natężeniu prądu. A energia wyładowania współczesnych cewek zapłonowych dochodzi do nawet 150mJ. Co powoduje,że w razie dotknięcia następuje bardzo, bardzo bolesne porażenie, choć w większości przypadków raczej nie powoduje ono bezpośredniego zagrożenia zycia. Oczywiscie wiele...
Czy przetwornicą Mazzaliego mogę zasilić cewke zapłonowa z samochodu? Nie. Możesz zrobić na niej co najwyżej albo generator samowzbudny Collpitsa (z dzieloną pojemnością), albo cokolwiek sterowane obcowzbudnie - generator na NE555 np. oraz klucz prądowy.
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Brak mi informacji instalacja 6V czy 12V? Pierwsza seria tych motocykli pracowała z napięciem 12V Przy instalacji 12V można zrobić przetwornicę o napięciu wyjściowym około 250V ładującą kondesator 1uF i rozładowywać tyrystorem przez cewkę zapłonową.Styki przerywacza sterowały by bramką tyrystora. Można było za niewielkie pieniądze nabyć kompletne urządzenie...
Mam Poloneza Caro Plus GLI z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini (rok produkcji 2000). Mam problem z cewką zapłonową- sterowana jest przez moduł Boscha. Na tej cewce jest naklejka Bosch i sądzę ,że to jest producent. Czy ktoś z kolegów może mi pomóc jaki to model cewki -chodzi mi o numer tego modelu ( a także ewentualnie numer katalogowy)....
To, że silnik jest z rodzielaczem, to wcale nie oznacza, że ma tradycyjny, przerywaczowy zapłon. Zapłon tradycyjny to taki, gdzie cewka jest zasilna z jednej strony napięciem 12V dostępnym zawsze po przekręceniu stacyjki, a drugi biegun cewki jest poprowadzony do przerywacza aparatu zapłonowego.[/quote] U mnie jest jednostka sterująca, moduł wzmocnienia...
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
ja tego nie chcę naprawiać bo nie mam wiedzy tylko wiem że tranzystory które sterują cewką się psują a mam drugi na zapasie wożę gdyby w drodze auto stanęło to bym przelutował Czy to nie są te dwa elementy po środku od sterowania cewki..?
A moduł możesz sprawdzić w ten sposób że na wejście modułu dotykasz i odłączasz przewód podpiętym do masy - cewka powinna dawać iskrę. Wejście modułu to te do którego podpięty jest przewód z halla dający impulsy masy (może być podłączony bezpośrednio a może przez "kompuer" auta - zależnie od rozwiązania). Tzn mam problem z okresleniem właściwego przewodu...
Trzeba sprawdzić czy cewki są kluczowane,w sterownikach w tych bumach padają drivery sterujące cewką. Tam jest rozwiązanie typu "cewka na świecy",sporadycznie dochodzi do przebicia. Na który nie pracuje jest łatwo wyczaić,bo wystarczy zapalic zimny na około 15 sekund i dotykac odgałęzien kolektora,tam gdzie zdecydowanie chłodniejsze od pozostałych-tam...
Witam... Jestem w trakcie montażu odcięcia... Miałem odciąć rozrusznik ale...:?: Jak to zwykle bywa przed najważniejszym momentem mam pewne wątpliwości...:D Mianowicie pomyślałem, że po odcięciu rozrusznika samochód można zapalić na popych (chyba- a przynajmniej tak mi się wydaje) a cewka to cewka i jeśli bedzie odcięta to auto nie ruszy wogóle... A...
po stacyjce masz miec na cewce 12+ bez przerwy drugi styk to masa a trzeci ten w srodku sterowanie cewki z kompa i ten styk jest odpowiedzialny za wyzwalanie impulsow jezeli chcesz sie upewnic ze winna jest cewka lub jej modul to wyjmij wtyczke miedzy styk + a ten srodkowy wepnij probnik jesli podczas krecenia silnika probnik blyska to obwod sterujacy...
W tym twoim pomyśle jest jeden problem. Jeżeli sprzęt nie był w takie cos wyposażony (tzw CDI) to nie ma skad w prosty sosób wziąć tych zmiennych 300V. No chyba ze samodzielne przewiniecie którejś cewki. ROsjanie kiedyś do łądy montowali cos takiego z przetwornicą w środku (jako ciekawostka - miała gniazdko 127V do podłaczenia np golarki) ale urządzenie...
te cewki siadają dośc często... tam w zasadzie nie ma nic co mogło by je uszkadzac...do modułu dochodzą 3 kabelki ...masa, 12V po zapłonie, i sterowanie z ECU...i nic więcej ! ostatnio jest coraz więcej podróbek, więc moze się zdazyć ,ze trafiłeś na takie właśnie.! (chyba,e klient wymieniał tylko sam moduł , a cewkę zostawiał starą..?!?! cyt.moduły...
Więc tak: cewka +12 dostaje na jeden skrajny pin. Środkowy faktycznie jest zielony i to jest ta korespondencja ze środkowym przy rozdzielaczu? I to jego trzeba zwierać co by przekonać się czy cyka wtryskiwacz i cewka? Rozdzielacz się obraca czyli to chyba można pominąć. Prosty test ze świeca wpietą w kabel WN poza cylindrem daje wynik negatywny - iskry...
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
Witam chcę zbudować generator/zasilacz WN ze strony tylko czy mógł by mi ktoś powiedzieć poco ta część z tyrystorami zasilana z z sieci 230V skoro cewki pracują przy zasilaniu 12V? i jaki musi być ten transformatorek sterujący, czy to ma być zwykły transformator z 2 odczepami czy separujący czy można go sobie nawinąć jeśli tak to ile zwoi i dlaczego...
Witam Dziś mam wam do przedstawienia mój pierwszy projekt, który wykonałem na podstawie opisu znajdującego się na stronie c4r0. A jest nim Generator wysokiego napięcia. Zasada działania tego generatora jest prosta : Timmer NE555 steruje tranzystorem BD135 wysyłając mu sygnał prostokątny a on z kolei steruję transformatorkiem ferrytowym, który ma za...
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Witam jestem w trakcie budowy SSTC na Półmostku. chcę użyć TC4421 i TC4422 były by one bezpośrednio sterowane przez dwa inwertery.Jako układ(zapłonowy)wykorzystać włącznik.Podczas włączania cewki włącznik byłby zwarty z napięciem zasilającym inwerter. Podczas rozłączania odblokował by wejscie antenowe i podal krotki impuls ktory wzbudził by cewkę do...
Ten....coś mi tu nie gra :D z tymi napięciami u ciebie :D nawet to tak jakby zabawne wydają się być. + po stacyjce się zgodze:D sterowanie jeszcze powinno by być:D oczywiście.... to ten z aparatu. A tamte to hmmm;p masz tam gaz zamontowany? Mądrej konkretnej porady to ci nie dam po takim opisie sytuacji, skierować cię mogę jedynie do elektryka samochodowego....
Odbiegamy od tematu - przyczyną palenia cewki będzie źle podpięta informacja o impulsach - w xantii w większości przypadków nawet kilkunastu sekund nie wytrzyma cewka, jeżeli podepniesz się pod sterowanie od kompa i tyle w tym temacie no tak nie zaleca,natomiast do instalacji takowej zalecana jest lubryfikacja no i tą przerwe trzeba zmniejszyć, cewka...
Witam. Mam do naprawy Quada jak w temacie. Silnik zgasł i nie ma iskry. Szukam jakiegoś schematu jego układu zapłonowego. Moduł zasila cewka, z której przychodzą dwa przewody, brak jest osobnej cewki sterującej. Moduł to raczej jakaś odmiana zapłonu tyrystorowego. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym rozwiązaniem to proszę o pomoc, bez schematu nie wiem...
Witam. Kolega zlecił mi opracowanie takiego o to zagadnienia. Sterowany z komputera przez port LPT stymulator mięśni. Z komputera możliwe byłoby sterowanie poziomem napięcia stymulującego. Wydumałem takie coś: Poziom napięcia ustalany był by przez 8 bitów danych portu LPT , na rezystorowy (covox) przetwornik C/A, gdyż dokładność i liniowość jest tu...
Lonek , Ty "stary" elektronik nie wiesz jak sprawdzić te "Transformatorki"? Dioda LED z oporniczkiem i sprawdzić pierw kluczowanie - sterowanie cewek.
Ile to sprawdzić cewkę i sprawdzić, czy jest sterowana?
Witam. Zaprojektowałem i zbudowałem układ, który ma sterować cewką zapłonową motoroweru. Problem w tym, że nie ma iskry. Gdy zamieniłem cewkę na żarówkę, wszystko działa jak powinno(tzn. żarówka świeci, gdy wiązka podczerwieni odbija się i wraca do transoptora). Natomiast gdy do układu podłączona jest cewka i nad transoptorem umieszczona jest biała...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
1.4 12v??? Cewka na 3 piny? A patrzyłeś po włączeniu zapłonu ,może plus jest a brak sterowania masą.
Witam, Koledzy, mam w mojej 406 nieco podobny problem. Na szczęście cewek nie pali, ale od momentu zakupu (4 miesiące) ma wypadające zapłony przy przyspieszaniu poniżej 2krpm, dziurę przy 2krpm i przy ustalonej prędkości poszarpuje (jakby nie wiedział czy przyspieszać czy hamować silnikiem). Wymieniłem profilaktycznie sporo rzeczy (lambda, mapsensor,...
Kupiłem cewkę NGK która ma wtyczkę płaską owalną, a w moim jest wtyczka "kwadratowa". Jak dojść który kabel we wtyczce (jeden zasilający, trzy sterujące) za co odpowiada? Może ktoś ma schemat samej wtyczki płaskiej...
Witam i opisuję problem. Cewka zapłonowa na tym samym cylindrze po przejechaniu pary tys. kilometrów zaczyna przerywać. Przerywanie narasta z czasem. Wymiana cewki i po problemie. Silnik D14Z6 (2002 r.) Pytania: 1. Jak rozumiem cewka sterowana jest bezpośrednio od sterownika silnika, a zasilanie i masę wszystkie cewki mają wspólną. Czy można podłączyć...
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej wytrzymałości napięciowej) o duzej wartości,...
Tak , jest to tranzystor , szybki o dużym pradzie i mocy . Trudno znaleźć jego zamiennika. Najlepiej wylut ze starego sterownika. Musisz jeszczce sprawdzić jego sterowanie , bo sam od siebie nie pada. Masz rację , nie podłączaj pod ten sterownik nowej cewki.
Polo 1.4 benzyna 16V 2006r. W starym silniku świece są sterowane aparatem zapłonowym i cewką lub cewkami a jak sterowane są świece i cewki w moim silniku?. Czy jest jakiś moduł który daje prąd na cewki?.
z doświadczenia ci powiem JEŚLi padła ci jedna cewka to wymień obie oraz przewody WN co wymigałeś ?? Dane serwisowe podają 0,49 – 0,73 pierwotne i 20k – 31k wtórne temp 25 stopni prosta procedura zawężenia obszaru usterki: 1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b) (a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli...
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
podstawowe rzeczy wiem są 2 cewki i kopułkę z palcem też mam Skończ już pisać bzdury, nie masz żadnej kopułki i palca, grzebałeś przy czujniku położenia wałka i stąd pewnie nie pali. Na cewkach ma być plus i sterowanie impulsami masy podczas kręcenia rozrusznikiem. Pytanie jest proste-jest zasilanie i impulsy sterujące podczas kręcenia rozrusznikiem?
W takim razie cała idea opisana tutaj też nie zadziała: Aby cewki zapłonowe mogły poprawnie funkcjonować, musi pojawić się szybki zanik napięcia na uzwojeniu pierwotnym, dzięki któremu w uzwojeniu wtórnym indukuje się impuls wysokiego napięcia. Z tego wynika, że cewki zapłonowe tutaj pracują bardziej jako zwykły transformator. To, że sterowany fazowo...
(1) to +12V a (2) to masa który jest sterowany z compa sam i połączny z cewką wysokiego nap i w tym jest problem.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Przewód od cewki podchodzi do sterownika. Przedzwanialem go dla pewności. Co proponujesz? Napewno zasilający idzie do sterownika? Nie wierze w to jak już to sterujący. Podaj typ silnika.
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Witam, mam zrobić wiązkę do podłączenia 4 świec paluszkowych z AUDI, będzie to pracować w innym silniku i sterowane będzie przez EMU. Mam pytania: czy przewód masowy wysokiego napięcia pin 4 cewki musi mieć specjalną izolację odporną na przebicie ? Czy ten przewód od każdej cewki łączyć do masy, byłyby wtedy 4 masy czy można przewody złączyć i dać jedną...
Wygląda jakby były błędy... 1 - cewka zasilająca CDI 4 i 5 - impulsatory (patrz dalsza część) Tyrystor TR1, diody zenera D4, D5 i rezystor R4 to ogranicznik napięcia. Przy zbyt wysokim napięciu na kondensatorze CDI (C1) powoduje zwieranie cewki zasilającej do masy. Układ CDI jest niezbyt typowy, ponieważ tyrystory są włączone w szereg pomiędzy kondensatorem...
Nowe cewki nie są najlepsze. Tu lepiej kupić starą GM na szrocie za 50 zł, zamiast nowej no name w sklepie. W lanosach, to chyba najbardziej zawodna jest elektryka, okablowanie silnika. Za mocno bym nie wymieniał, do czasu sprawdzenia, poprawienia tych "elektrycznych" spraw... Od sterownika pod fotelem, do silnika pod maską, plus zasilania i masy. Czymś...
Jest wal korbowy na innych czopach z przesunięciem są 2 podwójne cewki zapłonowe tz tvin do jednego cylindra 2 świece które są sterowane jednym impulsatorem bez aparatu zapłonowego stąd tyle wypustek na tym słoneczku. Chciałem już podstawic moduł od jakiegoś chińczyka lub 2 moduły jeden na cewke lecz wszystkie są sterowane 2 impulsatorami i nie mam...
U innych producentów stosowano tranzystor 30028 do sterowania cewkami i nie tylko. Widzę je nawet w edc15 Jest on dostępny na allegro. Mam te oryginały w siriusie32 ale nie poratuję, bo jestem na izolacji. No chyba że poczekasz tydzień. Co do lutowania to samą kolbówką tego nie ruszysz, bo aluminium szybko rozprasza ciepło. Podgrzej całą podstawę aluminiową...
Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS. Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-) Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu...
Cewka zapłonowa i schemat sterowania w załączniku . 1130881
Tam jest moduł który steruje cewkami. Skoro cewka popękana to tylko wymiana. Ten moduł jest pod tym aluminiowym uchwytem.
Witam posiadam gwiazdę z silnikiem m104 z w202. Problem dotyczy cewek zapłonowych i fajek, są przebicia ogólnie do wymiany. W bliskiej przyszłości chcę ( mam kupiony ) komputer standalone i pod niego chciałbym zamontować cewki na razie do starego sterownika który ma serowsnie impulsem 12v. Cewki tfsi mają sterowsnie 5v ( masa, plus, sterowanie 5v i...
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
Ta lampa plazmowa z EP jest trochę niedopracowana, rdzeń się nasyca przez co tranzystor cholernie się grzeje i po jakimś czasie ulega uszkodzeniu. Lepiej nawinąć uzwojenie pierwotne bifilarnie i kluczować je 2 tranzystorami sterowanymi np. z TL494.
być może trzeba będzie wymienić główny tranzystor sterujący na mocniejszy. Napewno najpierw i tak trzeba ustalić co to za tranzystor i ustalić jego parametry maksymalne. W modułach stosuje się stabilizację prądu na rezystorze gdzie prad jest ustalany bez udziału procesora - taki układzik na dwóch tranzystorach - prost stabilizator pradu. Najwazniejsze...
Jeszcze jak byś napisał, jaki to samochód? Bo w układach sterowanych komputerem zapłon zależy od wielu czynników.
Jak napisałem wykorzystywałem cześć modułu poloneza( sterowanego w oryginale cewką i magnesem lu hallotronem), tą "grubo-prądowa". A elektronike sterującą podnieniałem na układ z Radioelektronika z tamtych lat, służący do sterowania z zestyku przerywacza. Był to tani ( na poziome 10 zł w bomisie nigdy nie był uszkodzony tranzystor mocy) sposób zakupu...
sprecyzuj jaki to silnik, sugerujac sie opisem swiec zaplonowych sadze, ze 2.9 24V cosworth, tylko ktory bo zaden nie mial 210 koni, albo 91-94 ze 198 koniami albo nowszy z tzw. "wieloryba" majacy 207 koni. W kazdym razie musisz wziasc pod uwage, ze osprzet do niego bedzie bardzo drogi, cewki kilkaset zl, przeplywomierz z 200, kable WN oryginaly (a...
Dziękuje wszystkim za pomoc Faktycznie okazało się że padła cewka, na uzwojeniu pierwotnym. Dla potomnych informacje : Megane 1.6 K7M Fenix 5 ------------ Rezystanacja na uzwojeniu wtórnym : 10k - mierzone pomiędzy Pomiaru dokonyuje sie między zaciskami cewki zapłonu . Rezystancja na uzwojeniu pierwotnym : ok 1 Pomiaru dokonuje się między : 1 cewki...
Prawdę mówiąc żeby wogule była iskra w odpowiednim miejscu to potrzebne są tylko dwa sygnały.Z tarczy na wale czyli ten czujnik pod aparatem zapłonowym, jak i czujnik z wnętrza aparatu.Pod warunkiem że rozrząd jest ustawiony poprawnie czyli znaki na kołach pasują do siebie. To wszystko pewnie wiesz,ale piszę tylko dlatego żeby było przejrzyście:) Cała...
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
w jawce zasilanie cewki wysokiego napięcia jest z cewki która jest wewnątrz silnika, no bo akumlatora nia ma, a energia tez sie z kosmosu nie bierze chyba mam racje. tam pisze ze moze pracować z dowolnym silnikiem (np. WFM), WFM miala taki zapłon jak ty piszesz i dlatego trzeba bylo dodatkową cewke WN od fiata 126p ale jawka ma już swoją "dodatkową"...
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Przypuszczam, że to nie jest kwestia czy to jest transformator wysokiego napięcia czy też nie ale raczej po prostu sposobu nawinięcia cewki i pojemności międzyzwojowych. Transformatory pracują poprawnie od pewnej częstotliwości (indukcyjności). W układach akustycznych stosuje się specjalne układy z małym dodatnim sprzężeniem zwrotnym lub dodatkowym...
Witam. Szukam pomocy w ustaleniu końcówek mocy, które sterują cewką zapłonową. Samochód to FORD MONDEO 1.8 16v '96r. Auto chodzi na dwa cylindry, brak wysterowania od strony kompa na jeden z kanałów cewki. Jeśli ktoś może pomóc to serdecznie proszę o informację, może być na priv. barcio(at)poczta.onet.pl Najlepiej żeby ustalić obydwie końcówki, wówczas...
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Witam W związku z szarpaniem silnika na LPG-wtrysk w zakresie obrotów 2-3tys (Daewoo Nubira II 2.0 z 99 roku) pojechałem do gazowników celem regulacji. Gazownicy posprawdzali instalację, wszelkie ustawienia, podmienili sterowanie gazem i zaczęli szukać innych przyczyn. Gość przy włączonym silniku zdejmował kolejno przewody WN z cewki zapłonowej - w...
Witam jeśli są życzliwi co mogą mi pomóc to bardzo proszę , problem jak w temacie stały błąd cewki nr 1 . Co zrobiłem aby wyeliminować ten błąd: 1. Założyłem nowe świece i przewody zapłonowe 2. Wymieniłem cewkę ona jest cała na wszystkie cylindry 3. Założyłem nowy czujnik położenia wału, sprawdziłem koło foniczne ok 4. Sprawdziłem ciśnienie paliwa jest...
Mam takie pytanie czy można podłaczyć ten układ lub inny działający na tej samej zasadzie w ten sposób że uzwojenie pierwotne cekwi Wn bedzie zasilane z cewki zapłonowej w iskrowniku (np w simsonie tak jest) oczywiście wcześniej wyprostowane a układ sterujący zasilany bedzie z akumulatora pobierając niewielki prad w simie nie ma zapłonu bateryjnego...