Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Nic lepszego nie było? Proszę. http://obrazki.elektroda.net/56_12587569...
W autogazie brało się ze sterowania cewki zapłonowej, ewentualnie wtryskiwaczy. Ten sygnał za zwyczaj był słaby, więc jak chciałeś znaleźć to przykładało się żarówkę próbnik do kolejnych kabli na pracującym silniku (względem masy) i jak trafiłeś to za zwyczaj sinik przygasał. Motogodziny to zależnie jak twój licznik przyjmuje, jeżeli liczy je jak odpowiednio...
Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem fachowcem od elektroniki.Na wejściu do cewki są trzy kabelki: 1. zielony sterowanie cewki zapłonowej wtryskiwacza 1-4, 2. biały sterowanie cewki zapłonowej wtryskiwacza 2-3, 3. " - " cewki zapłonowej czujnika bezwładnościowego > przekaźnik pompy benzynowej. Opis wziąłem ze schematu Daci Logan. Proszę o podpowiedź do...
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Ile to sprawdzić cewkę i sprawdzić, czy jest sterowana?
Uszkodzony tranzystor BUK856 odpowiedzialny za sterowanie cewki zapłonowej. Czym można go zastąpić i ewentualnie jak go dodatkowo zabezpieczyć. Dzięki za wszelkie informacje.
Sterowanie cewkami zapłonowymi?
jak zgaśnie to szybko sprawdz czy z czujnika halla wychodzi sygnał. jeżeli wychodzi to sprawdz czy jest sterowanie cewki zapłonowej i prawie wszystko będziesz wiedział
Gdzie chcesz "podawać" te 12V i po co? W zamyśle pewnie chciał podać na cewkę w celu uzyskania iskry. Problem w tym że, kolega pedrix11 nie zna budowy takiej cewki i sposobu jej sterowania.
Witam Chciałem wykonać konwersję cewek. Mam cewki podwójne 3pin. Do każdej dochodzi masa na stałe plus po zapłonie i impuls z ECU. Chciałem zastosować tanie cewki od Audi np HELLA 5DA 193 175-591 (jest dużo różnych modeli) są one 4pin. I moje pytanie jest takie czy sterowanie z ECU w różnych markach jest takie same czy może się różnić?
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Witam wszystkich czy ktoś wie może gdzie są tranzystory kontrolery od sterowania cewki zapłonowej na płycie w którym miejscu
Masz plus i kluczowanie z modułu. Sprawdz wpinajac w te przewody kontrolkę 10W czy ona miga jak kręcisz rozrusznikiem. Jak miga zrób myk z Hondy, jak swieci to leży sterowanie cewki.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Kolego najprościej będzie jak użyjesz zwykłego przekaźnika z cewką 5V.
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewki zapłonowej odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku). Aktualnie mam założone NGK ZFR5F, które mają 5kOhm. Tak...
Witam trafił do mnie na warsztat motocykl husqvarna 125ms z poważnie pociętą instalacją. Klient mimo braku świateł stacyjki do końca jeździł na kablach poskręcanych prowizorycznie. Aktualnie motocykl pali ale gaśnie po 4sekundach. Zmierzyłem sterowanie cewki zapłonowej, i widać wygaszanie impulsów po chwili od zapalenia. Pomiar przebiegu z czujnika...
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy. Gdzie w AUDI A4 B5 jest aparat zapłonowy ? Są dwie cewki zapłonowe sterowane z elektroniki silnika. Cześć.
Masy są razem połączone. Sterowanie impulsem masy.
Do indywidualnych cewek zapłonowych musisz mieć zupełnie inny moduł zapłonowy, a silnik musi być wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu. W starym rozwiązaniu masz cewki dwubiegunowe, w których iskra na jednym cylindrze jest „tracona”, w suwie pomiędzy wydechem a ssaniem. W nowym rozwiązaniu masz niezależne sterowanie cewek zapłonowych. Nie ma...
Jeśli nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, to silnik musi po odpaleniu ustalać kolejność na podstawie wykrywania zmian przyśpieszenia wału korbowego (duża ilość zębów na czujniku pozycji wału) przy chwilowym „wyłączaniu” cylindrów. Jeżeli w wyniku wady mechanicznej silnika, sterownik wykryje nie tą kolejność cylindrów, to może się rozjechać jego...
Witam Kody błyskowe w Polonezie 1.6 MPI odczytałem i pokazało mi dwa błedy 45 i 85. Deawoo i Opel, pokazuje błąd 45 : Sonda lambda - zabogata mieszanka Citroen błąd 45 : Sterowanie cewki zapłonowej (cewka 1) a błąd 85 : Przekaźnik zasilania sprężarki klimatyzacji Czy może mi ktoś je przetłumaczyć poprawnie jakie to są błędy w Polonezie 45 i 85.
Vb921 - czyli sterownik cewki zapłonowej, sterowany poziomami TTL Czy to w Polsce można w ogóle dostać? Lub jakiś odpowiednik również sterowany poziomami logicznymi?
Jest bezpiecznik, ale to jest to samo napięcie co na 5-tym pinie cewki zapłonowej.
Radzę dokładnie sprawdzić parametry: obwód wtórny cewki zapłonowej i sterowanie cewki WN przez moduł zapłonowy - Miałem w pewnym Roverze walkę przez cały dzień - na świecach iskra była , ale na oscyloskopie jakaś nie wyraźna i o dziwnych kształtach. Świece czarne i mokre. Pomogła wymiana modułu i po problemie. Pozdrawiam
Witam. Czujnik Halla steruje modułem cewki zapłonowej a moduł cewką. Tak to wygląda w skrócie.Musisz sprawdzić najpierw czujnik halla.Powinien wysyłać bardzo małe impulsy. Oczywiście pod warunkiem że aparat się obraca w środku.
A nie lepiej zastosowac gotowy moduł zapłonowy jaki kupisz na złomie za dwa piwa? Np od golfa 2, ma to co trzeba, czyli odłącznik czasowy.
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Mamy ale to działa tylko w doładowanych silnikach i to musi być mgiełka albo para wodna, a nie krople wody ze spryskiwacza. Wtrysk raczej za a nie przed przepustnicą no i w silnikach z wtryskiem. Sygnał obrotów bierzesz ze sterowania cewki zapłonowej i sterujesz zasilaniem pompki przy pomocy sygnału PWM o wypełnieniu proporcjonalnym do obrotów. Wyreguluj...
I ja także potrzebuje takowy schemat proszę o pomoc.Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/8476049100_... faktycznie strzelił bezpiecznik F32 odpowiedzialny za Sterowanie silnikiem (Cewki zapłonowe; Czujnik masowego przepływu powietrza;ECM.) wróciło napięcie na tym pinie w wtyczce czy to oznacza że jest już okay do momentu tej wtyczki? https://obrazki.elektroda.pl/6830078200_...
Auto to CITROEN C3 1,4 benzyna, kod silnika KFV, rok 2007. Sterownik Valeo J34P, usterka to brak iskry na 1 i 4 cylindrze, pomiary wskazują na brak sterowania sekcją cewki dla tych właśnie cylindrów. Cewka podmieniona na inną, sprawną, wiązka sprawdzona, pozostaje sterownik. Sterownik otwarty, rozpuszczalnik toluenowy jest, zanim zacznę usuwać klej,...
Audi B3 miały aparat zapłonowy na Hallu, moduł sterujący koło nóg kierowcy na słupku i moduł mocy koło cewki. Moduł koło nóg steruję wyprzedzeniem zapłonu.
Faktycznie zapmnialem chyba o istnieniu prawa Ohma. Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Modul zaplonu ktory wykonalem byl opisany w EdW. Autor podaje ze iskra z cewki sterowanej tranzystorem jest "lepsza" od tej wytwarzanej w klasycznym ukladzie zaplonowym. Zastanawiem sie wiec czy lepiej zostawic uklad w jego klasycznej postaci gdzie prad cewki wynosi 4...
Odepnij sterowanie centralką gazu z cewki zapłonowej i jazda na benzynie.
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Dla cewki zapłonowej musisz zastosować tranzystor wysokonapięciowy, np. IRF840, ten co masz nie wytrzyma. Poza tym tranzystor powinien być sterowany z odpowiednio mocnego drivera - poszukaj w necie układów wydajnego sterowania prądowego mosfetów. Dodano po 27 Tu masz do poczytania o sterowaniu cewki zapłonowej mosfetem: http://www.irf.com/technical-info/appnot...
Pewnie chodzi o pompkę membranową: https://obrazki.elektroda.pl/9848687900_... Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania...
Wszystko działa dobrze. Włożyłem BU 941 + mała przeróbka.
Schemat już mam - moduł po rozebraniu okazał się stosunkowo prosty i odrysowałem :-) Potrzebuje info na temat U2225B. Podobno to kość specjalizowana do sterowania cewką zapłonową . Problemem jest również element końcowy. Według pomiarów (moduł jest niesprawny) wydaje mi sie że to tyrystor, ale znalazłem info że z tym scalakiem pracuje BU941. ( darlington...
Ciężko będzie bo wymontowałem go z komputera sterującego silnikiem z DODGE CARAVAN SE 2,4L benzyna, szukałem i nigdzie nie znalazłem a ten tranzystor steruje impulsami do cewki zapłonowej.
Witam ponownie Elektronik drugi raz wziął na stół ten mój sterownik i wymienił te końcówki mocy co sterując cewką zapłonową Niby mówił że nie były zwarte do masy czy coś ale przełożył z innej płyty na razie auto chodzi Jest okej w fazie testów jak się zepsuje to napiszę na razie nie zamykam
Gra nie warta świeczki, można odczytać obroty silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (2 mapy przełączane podciśnieniem, na granicy 13,3kPa). To nie jest prawdziwy ECM, a jedynie sterownik zapłonu. Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej.
Za obroty ? Według schematu brązowy kabelek podłączony do sterowania cewki zapłonowej, lub jakiegoś czujnika obrotów silnika w samochodzie. http://bgdiagnostica.com/index.php/free/... W grę jeszcze może wchodzić prawidłowa konfiguracja programu od gazu, ilość cylindrów, rodzaj sterowania silnikiem, cewką.
No to trzeba korzystać z gotowych układów - takich, jak ta łapka na muchy. Można by jeszcze pomyśleć o układzie cewki zapłonowej z auta, tylko uzyć tranzystora do włączania i wyłączania prądu, i NE555 by go sterować.
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Mógłbyś szerzej opisać problem o jakim mówisz ? O jakich zaworach myślisz ? Ile miałeś takich przypadków ? Oiseau ma na myśli zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem gazu do reduktora, które są zasilane ze sterownika LPG prądem pochodzącym z "+12 V po stacyjce". To właśnie zasilanie sterownika LPG "+12 V po stacyjce" gazownicy bardzo często...
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Jeśli był obrotomierz to kabel do licznika powinien być w pobliżu cewki zapłonowej.Podłączyć by trzeba do modułu cewki zapłonowej za sterowaniem przed samą cewką.Połączenie jest dostępne pod plastikową osłonką.
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Tak naprawdę między drenem i źródłem tranzystora powinno się włączyć diodę transil lub 2 diody transil szeregowo, tak aby napięcie ograniczyć do ok. 400V gdyż takie napięcie "piku" pojawia się na drenie tranzystora sterującego cewkę zapłonową. Sam tranzystor powinien być na napięcie powyżej 400V. Takie napięcie jest typowe w instalacji samochodowej....
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować...
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Witam! A jak jest sterowany zawór w elektroniku? Powinien być sterowany impulsami z cewki zapłonowej. Przy braku obrotów zawór powinien zamykać dopływ gazu do kolektora inaczej po przekręceniu kluczyka gaz napływa ciągle do kolektora i grozi to wybuchem! Ciężkie odpalanie ciepłego silnika to nic w porównaniu z tym co może się jeszcze stać. Pozdrawiam!
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Według schematu W Vectrze A z silnikiem 1.6i C16NZ sygnał do sterowania obrotomierzem wychodzi bezposrednio z komputera. W Kadecie z tym silnikiem sterowanie było brane z cewki zapłonowej. Ignacy
Czujnik odpowiedzialny za sterowanie wentylatorami masz w okolicy cewki zapłonowej (pod nią) , chyba brązowy lub zielony. Przyjrzyj się jeszcze raz tej wtyczce i przewodom.
Witam czy ktoś mógłby powiedzieć mi jak znaleźć kabel który steruje cewka zapłonową w aucie audi 100 C4 1991 potrzebny mi rozpis kolorów kabli w instalacji silnik to AAR 2.3 ben tych pod przekaźnikami pozdrawiam
Dzięki. Nie mam wspomagania to i nie mogłem zaskoczyć. Wykonałem już układ włącznika lecz tylko na samym przekażniku. Napiecie do sterowania z cewki zapłonowej i z rozrusznika. Działa na razie O.K.
Do sprawdzenia cewki zapłonowe, oraz ich sterowanie i zasilanie.
1 kolor brązowy - masa 2 kolor czarno/czerwony - do komputera (sterowanie cewką) 3 kolor czarny - zapłon
Immo działa w ten sposób, że nie załącza się główny przekaźnik zasilania, a z niego zasilane są m.in. wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe. Jeśli nie zaświeca się CODE to centralka nie dostaje zasilania (kontrolką steruje wprost centralka CODE), podobnie jeśli nie zaświeca się MIL to ecu nie dostaje zasilania (chyba, że kontrolka się przepaliła).
Informacja serwisowa: -Komfort jazdy -Regulacja silnika Dotyczy samochodów: Wszystkie modele z komputerem sterującym silnika z oznaczeniem typu SL96-1 lub SL96-9. Treść zgłoszenia: Ograniczony komfort jazdy. Przyczyna: -Uszkodzona cewka zapłonowa prowadzi do uszkodzenia komputera sterującego silnika. Sposób usunięcia: -Sprawdzić wzrokowo tabliczkę typu...
Witam. Poradziłem sobie z autkiem. Duże Dzieki "ARTURARTUR" dużo pomogłeś. Rezystancja właściwa czujnika to 970 om. Żadne tam stykistacyjki czy masa niewłaściwa. Po wyciągnięciu czujnika po prostu wziąłem go i podrzałem go suszarką do włosów aż był bardzo gorący. Objaw był taki ze oporność czujnika w miarę podgrzewania rosła ąż do nieskończoności czyli...
Back tutaj schematy? Odcinasz sterowanie cewką zapłonową, paliwo przelatuje przez tłumik a na końcu zapala się od świecy zapłonowej w końcówce tłumika. Trzeba dać jakiś przekaźnik który po załączeniu odetnie cewkę zapłonową silnika a uruchomi tą co steruje świecą w tłumiku. Możesz wykorzystać cewkę że skutera i salon CDI na który podasz sygnału z NE555....
Witam, potrzebuje prosty oscyloskop do warsztatu. Potrzebny do badania przebiegu czujnikow hallotronowych i impulsow sterowania np cewki zapłonowej. Co wybrac? Czy te interfejsy na usb sa cos warte?
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Witam. Szukam pomocy w ustaleniu końcówek mocy, które sterują cewką zapłonową. Samochód to FORD MONDEO 1.8 16v '96r. Auto chodzi na dwa cylindry, brak wysterowania od strony kompa na jeden z kanałów cewki. Jeśli ktoś może pomóc to serdecznie proszę o informację, może być na priv. barcio(at)poczta.onet.pl Najlepiej żeby ustalić obydwie końcówki, wówczas...
A ten silnik Diesla ma wtrysk mechaniczny, czy sterowany elektrycznie? Może da się podłączyć obrotomierz do sterowania wtrysku paliwa? Jeśli był sterowany z cewki zapłonowej, i wystarcza mu sygnał z alternatora, to pewnie i sygnał cyfrowy z układów CMOS 4000 będzie mu pasował (aczkolwiek warto zajrzeć do opisu). Pytanie, czy tym układom wystarczy sygnał...
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
Witam Potrzebuje zamiennik tranzystora 8247aa sterującego cewkami zapłonowymi.
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Ok jak sprawdzić? Świecę wykrecić i sprawdzić czy pyka iskra na końcu świecy? Tutaj nie widzę cewki zapłonowej tylko jakaś elektronika steruje?
Witam ponownie Elektronik drugi raz wziął na stół ten mój sterownik i wymienił te końcówki mocy co sterując cewką zapłonową Niby mówił że nie były zwarte do masy czy coś ale przełożył z innej płyty na razie auto chodzi Jest okej w fazie testów jak się zepsuje to napiszę na razie nie zamykam
Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Witam wszystkich Czy wie ktoś z was jak zrobić ukłąd który sterowałby impulsowo cewką zapłonową . Chodzi mi o to aby była regulacja częstotliwości aby sprawdzać wizualnie iskre na świecy.Mam wszystkie części standordaowe do samochodów: cewki , moduły , aparaty zapłonowe. :roll: Prosze o pomoc Pozdrawiam Bartek :o
Wpisz w google np generator wysokiego napięcia jest sporo rozwiązań . Mam zrobiony do podobnych celów , generator oparty na 555 steruje cewką zapłonową z jakiegoś auta
Wyglada to na sterownik Safir , 35 i 17 pin to sterowanie cewkami zapłonowymi. 19 pin to kontrolka silnika , 21 pin to może byc obrotomierz.
Witam, Na mechanice i diagnostyce znam się niewiele tzn. tyle ile się nauczyłem i dowiedziałem z poprzednich napraw i gogle (dam radę sam wymienić tarcze, klocki, filtry, czujnik ABS, czyli jakieś drobne proste naprawy, obsługa DIAGBOX). Temat dotyczy Peugeot 407, benzyna 2.0 + LPG, 136 kM, 100 kW rok. 2004, sedan (prawdopodobnie (6DRFNB, 6DRFNE) RFN...
Mam Mitsubishi Galant 2.0l V6.Ma 3 podwójne cewki zapłonowe sterowane z przerywacza bezstykowego.Funkcjonuje to bezproblemowo.
Witam, padł mi sterownik silnika w samochodzie ROVER R75. Po rozebraniu modułu okazało się że jeden z tranzystorów wyjściowych które sterują cewkami zapłonowymi dostał przebicia i na skutek stałego przepływu prądu z cewki, rozgrzał się i wylutował z płytki :cry: No i teraz szukam takiego tranzystorka On ma oznaczenie ON36CL - nie mogę go nigdzie dostać,...
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Czesc. mam Honde Civic 1.4 benzynka-gaz 2007 UFO r 100000 k. przejechane . Szukałem na forach tego problemu nic nie mogłem znaleźć lub nikt nie potrafił pomóc .. Problem szarpanie podczas jazdy , podczas dodawania gazu .. Jestem mechanikiem maszyn produkcyjnych wiec zabrałem się do dziela z tym problemem i podzielę się tym z wami bo taki problem dotyczy...
Witam. Koledzy prosił bym o podanie pinów zasilania tego sterownika i pinu linii diagnostycznej. Zdaje mi się że rozpiskę którą ja posiadam jest błędna. Ogólnie problem jest taki że nie ma sterowania żadnej cewki zapłonowej, komp trafił do mnie i chce go podłączyć na stole.
Jak nie kupisz , to zleć wymianę tranzystora sterującego cewką zapłonową jest przynitowany i w dużej obudowie.
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
Ale nie szczelności zaworków gazu mogą być, ale tym się tak nie sugeruje, sprawdź czy sterowanie gazu nie jest podłączone do trzeciej cewki zapłonowej auta.
Oczywiście, że można. Rozwiązanie układowe zalezy od mocy jaka chcesz uzyskać. W najprostszym rozwiązaniu przekaźnik działa jako wibrator, czyli jego własny styk, steruje cewką, na której powstaje napięcie samoindukcji. Poczytaj o Induktorze Ruhmkorffa. W troche trudniejszym rozwiązaniu można przekaźnikiem sterować cewka zapłonową do samochodu, znajdziesz...
sterowanie cewki zapłonowej honda napięcie cewki zapłonowej obwód cewki zapłonowej
blokada skrzynia volvo silnika kondensator zastąpić zasilacz
obniżenie napięcia rezystorem grzałka nadprodukcja
Kod Arduino do odczytu wagi z czujnika HBM HLCB Fortnite wyłącza się podczas uruchamiania - co robić?