Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
W tych silnikach często padają zawory sterujące kolektorem ssącym koło cewki po prawej stronie silnika. Ipc chyba?
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
drugi czujnik (a raczej wyłącznik)steruje podgrzewaczem kolektora ssącego
Zewnetrzny zawór WG sterowany nadciśnieniem z kolektora ssącego.
Zawór elektryczny ale steruje podciśnieniem z kolektora ssącego siłownikiem klap. Przy tym błędzie sprawdziłbym układ podciśnienia włącznie z siłownikiem pneumatycznym.Nie znam tego interfejsu, nie można sprawdzić działania przez wysterowanie?
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
Witam Jaki polecacie parownik do silnika z turbo? Wiem, że są jakieś dedykowane, ale może można zakupić jakiś i przerobić by był sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego. Dla tych co znają temat wiedzą o co chodzi
Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor. witam Miałem ten sam problem w...
ten błąd to przełanczanie kolektora ssącego sprawdż układ podciśnień
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
Witam przy większym obciążeniu zamiast 2015 jest P2006 (Sterowanie kolektorem dolotowym zablokowane, zamknięte, rząd 1). Najpierw był poza zakresem po wystawieniu blokady wychylenia blokuje się sterowanie kolektorem przy dużym obciążeniu uszkodzony nastawnik klap?? Wywalić klapy i usunąć z softu nastawnik, kupić regenerowany zestaw kolektor klapy i...
witam po długim czasie po przeszło roku borykania sie z wymienionymi problemami znalazłem faktyczne przyczyny. 1.Pierwsza to taka, że w audi a4 zastosowany był napinacz wałków rozrządu(058 109 217) zaś w passacie zastosowany został nastawnik zmiennych faz rozrządu(058 109 088 B) który jednocześnie pełni funkcje napinacza wałków. Zmiana faz rozrządu...
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
„byly impulsy z zaplonu otwieral się zawor” chodzi Ci o elektrozawór przed reduktorem ? Reduktor podciśnieniowy jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego. Musisz to podłączyć inaczej nie będzie chodził. Centralka (do podciśnieniowego to jest tylko wyłacznik i stycznik) nie musi mieć przycisku do „wtryskiwania” gazu, ale...
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Nr który podałeś jest to wtryskiwacz rozruchowy, sterowanie ma ze sterownika poprzez przekaźniki pompy i srebrny
Z informacji jakie podałeś wynika, że przyczyną falowania obrotów możę być fałszywe powietrze pobierane z nieszczelnego połączenia z przewodem serwa. Tam jest krótki przewód gumowy na łączeniu kolektora ssącego z przewodem plastikowym serwa. Drugą możlwą przyczyną bywa gdy pęknie lub spadnie jeden z cienkich przewodów sterowanych podciśnieniem kolektora...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Witam Przepustnica wyczyszczona , syfu było dużo. Kasowanie nastaw , programowanie po złożeniu (kilkakrotnie) i niespodzianka obroty koło 1200 - 1500 i błąd (sterowanie wolnych obr.) Od kolektora ssącego (plastik) do przed przepustnicą jest mały wężyk gumowy po chwilowym zatkaniu go silnik wracał do normalnych obrotów,to zapewne lewe powietrze zasysa,...
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Nie będzie pasował. W ogóle sterowanie vanosami nie będzie (chyba) pasowało. Trzeba szukać silnika na pojedynczym vanosie.
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, jeśli będzie syf to wymień to samo zrób z filtrem paliwa. Jeśli to nie pomoże na początek możesz mieć uszkodzony silnik krokowy który steruje przepustnicą. Zobacz czy do kolektora ssącego nie dochodzi "lewe powietrze" np; nieszczelność wężyka od serwa.
może to problem z parownikiem,filtrem od gazu albo zbyt podkręcona śruba przy dolocie do kolektora ssąego Muszę sprawdzić tak jak piszesz tylko że u mnie nie ma śruby przy dolocie do kolektora ssącego tylko jest sterowany elektronicznie.
Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
JeSli dobrze rozumiem to masz instalacje gazową z parownikiem (to taka okrągła puszka ) z doprowadzonum gazem z zaworka i dwoma węzami wodnymi oraz jednym grubymodpływowym gazowym który leci do zaworka proporcjonalnego sterowanego silnikiem krokowym(4 druty) i dalej wąż do palnika pomiędzy filtr powietrza a wlot kolektora ssącego. Całość jest sterowana...
Uczciwie mówiąc wiarygodne informacje możesz uzyskać tylko od osób, które zrealizowały pomysł. Jako, że nie jest to tuning wizualny, lecz konkretne i trochę złożone działania. Po pierwsze trzeba dostosować się do posiadanej (możliwej do pozyskania) turbosprężarki. Jako, że parę groszy to kosztuje. Po drugie dostosowanie kolektora ssącego i wydechowego....
Uszczelka kolektora ssącego - po wymianie. Krokowiec jest sterowany. Moim skromnym zdaniem brak impulsu otwierającego krokowiec po przekręceniu kluczyka (powodującego chwilowe podniesienie obrotów)
te czujniki sterują pompą paliwa?? spróbuje je zmienić narazie nie będę przykręcać kolektora ssącego tylko zmienie wtyczki
Ja stawiam na układ sterowania pracą wentylatora chłodnicy i pompy paliwa sterowany czujnikiem przy kolektorze ssącym ,przerabiałem temat w passacie. Prześledź sobie schematy auta i sprawdź czy u ciebie jest taka funkcja a pod maska poznać można po dodatkowym czujniku koło kolektora ssącego
tak ma elektrozawór, czyli wtedy wystarczy rozebrać i wyczyścić tylko ten elektrozawór? a jak to zrobić, on się wykręca z tego reduktora? Więc jak Twoje stwierdzenie ma się do tego: Jezeli jest reduktor sterowany podcisnieniem to prawdopodobnie juz jego koniec. tak jest sterowany właśnie, ? Albo masz reduktor sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego,...
Wykonałem dzisiaj adaptację przepustnicy w pp2000 i moim zdaniem auto przestało hamować silnikiem, a przynajmniej mam takie wrażenie. Wychodzi że przepustnica jest jednak nie do końca sprawna. Dzisiaj wieczorem ją ściągnę i wyczyszczę w domu jutro spróbuje znowu zrobić adaptację. Jeszcze mam pytanie, czy uszkodzona sonda lambda (która podaje błędne...
powiem tak . usuniecie klap z kolektora ssącego nie poprawi ,ale i nie wpłynie negatywnie na prace silnika , jedynym zauważonym mankamentem jest to że w trakcie gaszenia silnika , jest odczuwalny około 0,5 sek opózniony stop , przezco silnik jak by miał ochote na dalszą prace . zmniejszony przepływ powietrza w naszych cdi poprzez urwane klapy (wina...
Witam Ja w peugocie miałem podobny problem, zrobiła się nieszczelność w wężyku sterowania, który jest podłączony do kolektora ssącego gaźnika. Jerzy
EGR - Exhaust Gas Recirculator. Jest to zawór sterowany podciśnieniem a służy do skierowania części gazów wydechowych z powrotem do kolektora ssącego.
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
Poskładałem wszystko do kupy wtryski odpowietrzone odpalanie z komputerem obroty, ciśnienie, synchronizacja rozrządu ,praca zaworu regulacji sprężanie ok, natomiast podpięty oscyloskop pod pierwszy wtrysk brak impulsu na otwarcie i tu leży problem dlaczego nie odpala.Dziwi mnie to że nie było żadnej ingerencji w elektrykę a tu taki numer.Czy zdarzały...
Może ktoś ma jakies info odnośnie takiego patentu interesuje mnie montaż LPG w warczyburgu "zweitakcie" Ogólnie wiadomo wszystko było by pięknie gdyby nie smarowanie mieszankowe puki co mam trzy pomysły mieszalnik oleju od skutera (takiego coto oil i benz leje się do oddzelnych zbiorników) potem wszystko łączy się w mieszalnku śrubowym Przez gaźnik...
Dowiedziałem się, że właśnie ten IMRC (aktuator klap kolektora ssącego), w tej nowszej jest elektroniczny (sterowany przez ECU), a w starszej na podciśnienie. Ale podobno cały dolny kolektor dolotowy przekłada się tylko ze starszej wersji i jeśli chodzi o spasowanie, podobno wszystko się zgrywa (gdybym się mylił proszę o sprostowanie mnie). Cały moduł...
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
Pewnie już trochę za późno, ale w Corollach 1,4 VVTi bardzo często występuję ten problem. Zaczynają obrywać się klapy sterujące w kolektorze ssącym. Nie widziałem żeby ktoś to naprawiał (aczkolwiek ponoć się da). Z reguły wymienialiśmy kolektor na nowy (z tego co pamiętam około 700pln) i ciszaaa.
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Witam, wezyki podcisnienia z kolektora ssacego - wypada chyba podlaczyc do membran poszczegolnych gaznikow, zeby na skutek tegoz podcisnienia - unosily sie przepustnice gaznikow, przynajmniej tak zawsze bylo to sterowane w gaznikach 'SU' / samochodowych w latach 60/70-tych...? Pozdrawiam.
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Jeszcze jedna sugestia. Nie pamiętam dokładnie tego silnika ale o ile się nie mylę na końcach każdej listwy zasilające w paliwo ( rurka w której obsadzone są wtryskiwacze) powinny znajdować się regulatory ciśnienia sterowane podciśnieniem z kolektora ssącego jeśli jeden jest walnięty to może to wpłynąć na ciśnienie paliwa jeśli jest go za dużo sterownik...
Rozdział kierunku nawiewu jest sterowany pneumatycznie, wiec wpierw sprawdź, czy rozdzielacz otrzymuje podciśnienie ( z kolektora ssącego lub pompy vacum, bo łaskawie nie napisałeś jaki silnik) oraz to, czy układ jest szczelny. Najlepiej to sprawdzać przy akumulatorze podciśnienia, zdejm schowek.
Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego....
problem z doładowanie, wchodzi w tryb awaryjny. W pierwswzej kolejności sprawdzić dokładnie szczelność przewodów od turba do kolektora ssącego, przewodów sterowania do zawora, Sprawdż czy zawór na turbinie się nie zacioł. Sprawdż zawór tyrbiny czy nie dziurawy(ten bączek)
Te błędy które opisałeś . To usterka na sensorze tlenu przepływomierz . Zwarcie brak sygnału lub nie ciągłość danych . 1)sprawdzić połączenie wiązki styki przejście przewodu czujnika. Z stąd masz nie właściwa mieszankę jeśli po wymianie tak jest (w niektórych wariantach wymagana adaptacji). To jest coś z wiązka lub złączem. 2 )dopływ ciepłe zimne powietrze...
W fordzie tym jest zawor powietrza dodatkowego,ktory steruje wolnymi obrotami jest przykręcony z boku do kolektora ssącego do niego jest podpięta 2 pinowa wtyczka.Zawor ten można rozebrać i sprawdzić czy jak mu się poda napięcie to przesuwa się rdzeń.Jeżeli silnik nie chce wchodzić na wysokie obroty to należy zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa.Odłączanie...
Witam,mam problem z gaźnikiem walczę z nim już jakiś czas,miałem problem z zaworem iglicowym który przepuszczał ale jakoś sobie z tym poradziłem,przy okazji wyczyściłem gaźnik,po założeniu na silnik okazało się że,samoistnie nie reaguje druga gardziel,gdy ręcznie przekręcam przysłone przepustnicy to jest ok.podciśnienie zasysa paliwko,wygląda to tak...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Miałem kiedyś fiestę '88 z motorkiem 1.6D. Z nudów zamontowałem jej taki układ, nie wchodząc w szczególy była podawana pewna dawka ropki normalnie prze pompkę i gaz do kolektora ssącego. Sterowanie ilością gazu było bardziej zbliżone do III gen niż do II - ilość gazu zalezała od wciśnięcia pedała. Chodziło jak trzeba, palił 5 l gazu i 1,5 litra ropki...
U mnie rozwiązaniem problemów okazało się wymienienie grubego przewodu gumowego idącego z kolektora ssącego do zbiornika powietrza będącego pod filtrem powietrza, wymiana cewki i zaworu trójdrożnego.
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
A jeżeli zaworek nie działa poprawnie , jest ustawienie w parametrach a rzeczywiste zostaje tak jak było, Zawór działa czy nie, jak działa , to jest problem w szczelności kolektora ssącego, ale to by by były za wysokie obroty, ale jak nie ma zmiany podczas obciążenia to bym szukał w parametrach przychodzących do kompa, tp jest jakiś tam sirius i wszystkie...
Przy kolektorze ssący od strony chlodnicy masz czarna puszke. Widać ją kilka razy na filmie. To jest sterowanie długością kolektora. Zdejmi pokrywke czesto tamtedy ssie lewizne. Na drugim filmie akurat na nią kamera "patrzy".
radekel - gdzieśw połowie tego tematu pisałeś że auto poskładane a silnik odpala - to o co jeszcze toczy się walka :?: Jak już wczesniej pisałem ten model nie posiadał oryginalnie ani czujnika ciśnienia doładowania ani elektrozaworu sterowania westgatem ( westgate turbiny podpięty na sztywno do kolektora ssącego ).
WITAM! Sprawa wygląda ns. w starym silniku jtd korbowód rozwalił mi blok silnika.Nie opłacało się tego remontować więc okazyjnie kupiłem drugą rozwaloną bravkę, silnik chodzi igiełka. Zdemontowałem silniki i okazuje się żę są drobne różnice otóż wtyczki od komputera są troche inne, w kupionym silniku zawór EGR jest sterowany elektrycznie/elektromagnesem...
To ty nie wiesz o czym mówisz kolego. Albo nie rozumiesz, co ja do ciebie piszę. Trudno. To ty masz problem, nie ja. Wiem o czym piszę i w pierwszym poście dość dokładnie wszystko wyjaśniłem. Z zaworu wychodzi wężyk i jest podłączony do elektrozaworu, którym steruje ECM, dalej wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Zawór EGR będzie się otwierał...
Filtr wymieniony a z ciśnieniem nie wiem od czego zacząć. Jak zmierzyć ciśnienie na listwie, czym to zrobić, muszę poszukać jakiś manometr [może być od pompki do kół] Jakie ciśnienie powinno być na listwie? Jak sprawdzic wtryski? Czy wystarczy ocena wzrokowa? Czy jest coś do regulacji, może jakiś zawór? Coprawda nic tam nie widać, tylko jakiś wężyk...
Wężyk podciśnienia idzie z kolektora ssącego - przy przepustnicy - do elektrozaworu sterowanego przez sterownik, albowiem siłownik ten otwiera się po przekroczeniu :?: chyba nie wiem czy na pewno :?: 4000 obr/min. Następnie wężyk idzie do siłownika. Na początek sprawdż połączenia, wężyki, kolanka itp. Potem luz, ręczny na maxa, stajesz przy silniku...
Auto jak w temacie , uszkodzona zaostała przepustnica mechaniczna sterowana serwem podciśnieniowym, znajdująca się na wejściu do kolektora ssącego. Jaką pełni ona funkcję? Czy przy zasilaniu gazem spełnia ona jakąś rolę? Dzięki za info.
Tak, ale silnik zassie sporo powietrza i do tego ładunku nie będzie paliwa bo ograniczymy ciśnienie na magistrali przed wtryskiwaczami. Chodzi o to nie rozregulować silnika na tyle, by po zwolnieniu pedału gazu, podjął on pracę na wolnych obrotach. Poza tym wydaje mi się że opisany przeze mnie sposób ograniczenia podawania benzyny jest stosunkowo prosty...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
pytanie jak byście podłączyli podciśnienia w silniku i jak zwiększyć moc takiego czegoś Nijak, bo nie mają tam już racji bytu. jak zwiększyć moc takiego czegoś Dokładając paliwa na pompie i ciśnienia na turbinie. Ogólnie trzeba by zrobić sterowanie LDA i cisnieniem turbiny jak było w AAZ, czyli Przewód od kolektora ssącego do LDA, a drugi z muszli...
Zregenerowałem parownik (wymiana zestawu naprawczego - gumy, oringi) i gaz zaczął działać poprawnie. Problemem była sparciała membrana, która już była nieszczelna, przez co gaz przedostawał się do części podciśnieniowego sterowania parownika i wężykiem syczał sobie do kolektora ssącego co powodowało "zagazowywanie" silnika na wolnych obrotach Jeśli...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Rzeczywiście nawiew sterowany jest podciśnieniem a problem tkwi w elektrozaworze (bądź elektrycznej pompce) znajdującym się w okolicach kolektora ssącego. Pominięcie tego elektrozaworu przyniosło efekt tylko wydaje mi się że silnik na wolnych obrotach pracuje troche nie stabilnie. Mógłby mi ktoś bliżej naświetlić jaka jest zasada działania układu elektrozaworu...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Udało się znaleźć.Winny był silniczek sterujący klapkami w kolektorze ssącym .Dawał błąd do sterownika i zaskakiwał błąd recylkulacji w cdif2.Wymiana na nowy i jest ok.;-)
Kolego jeśli dobrze kojarze to stag100 ma na przewodzie gazowym od parownika do kolektora ssącego urządzonko do sterowania ilością gazu. Trzeba sprawdzić czy to wogóle działa. (jeśli ktoś tego nie wyrzucił i nie wstawił pokrętła zwykłego a spotkałem sie z takim mykiem). 2. Szczelny dolot to podstawa. no i 3 stag100 pracuje bodajże na sondzie lambda...
Witam . Miałem podobny problem i mechanicy rozkładali ręce a to była wina cylinderka podciśnienia który steruje klapkami w kolektorze ssącym, membrana miała niewielką dziurkę. Wymieniłem cylinderek za 120 zł i jest OK.
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
czy to zwykły gaz czy sekwencja? jak zwykły na mikserze to do sprawdzenia szczelność kolektora ssącego do głowicy (np psikając plakiem - pewnie nieszczelna i trzeba odkręcić kolektor i wymienić uszczelkę, najlepiej smarując ją jeszcze Reinzem), jak sekwencja to do czyszczenia/wymiany wtryskiwacze lub ich sterowanie
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Według mnie to cewka... A jak kolega chce zrealizować np. 1/3 wciśnięcia pedału? Albo 3/4? Albo delikatne puszczanie sprzęgła poruszając się w korkach? Wg. mnie pomysł nie trafiony. Chyba najrozsądniejszym wyjściem będzie coś na kształt wspomagania hamulców: - wspomaganie od hamulców do sterowania sprzęgłem - podciśnienie z kolektora ssącego - siłownik...
kolega ma schemat wiem jak jest sterowany. zrobiłem nawet symulację awarii sterowania tym przekaźnikiem. jak odłączy się sterowanie przekaźnika to pojawia się więcej błędów niż tylko te wtryski np. od pompy i kilka innych ale jakich już nie pamiętam. a wyskakują tylko od wtrysków więc sterowanie przekaźnika raczej bym wykluczył. wiem, że już wcześniej...
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
Dla kolegi Rysia: Witaj! Ja w swojej P10 jeździłem z uszkodzonym około 6 m-cy. Szarpanie nie jest związane z tym czujnikiem. Sprawdz również bardzo dokłanie szczelność połączeń dolotowych do przepustnicy po przepływomierzu (poł. gumowe, rurki itd.) NA WOLNYCH OBROTACH MOŻE nie działać właściwie regulator ciśnienia paliwa który sterowany jest podciśnieniem...
zawór to taki niewielki elektrozawór do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe które to sterują klapą w kolektorze ssącym silnika.Do zaworka dochodzi także wtyczka elektryczna na dwa przewody.Jak dobrze popatrzysz po wężykach przy kolektorze ssącym to dojdziesz do zaworu.Pewnie uszkodzony elektrycznie
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Ściągnij elastyczny przewód z korpusu przepustnicy ,otwórz przepustnice , jeśli jest wewnątrz czarny tłusty osad to należy ją wyczyścić i zaadoptować.Jedną z przyczyn falowania obrotów są nieszczelne klapy sterujące zmienną długością kolektora ssącego.
wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy czujnik kolektora ssącego
układ odcinający prąd honda civic sterownik schemat schemat elektryczny układu zapłonu
silnik zaburtowy mercury manitou kontrolki
Siła dokręcania szpilek w pralkach Miele: M8 i M10 Obsługa napisów w projektorze Overmax Multipic 4.2