Na porcie szeregowym odczytasz max 20KHz. Zrób w programie wątek który w pętli sprawdza stan portu COM oraz zlicza liczbę zmian stanów. Lepszy od kontaktrona byłby halotron (ew opto). Możesz ustawić poziom wysoki (+12) na jednym z wyjść portu. Oraz połączyć kontaktronem na któreś z wejść. Wejście połącz rezystorem 10K na wyjście na którym ustawisz stan...
Był tam na tej płytce mały element na 3 nóżkach to halotron i jest podstawowym elementem do sterownia takimi silnikami sygnał z halotronu informuje sterownik w którym położeniu jest wirnik ( określony biegun ) istnieją metody nieco innego określania położenia ale metoda z halotronem jest najprostsza , jako podpowiedź większość wentylatorów komputerowych...
oczywiście zastosowanie enkodera było by odpowiednie , ale wymaga rozbudowy układu elektronicznego , z prostych rozwiązań zaproponuje umieścić niewielki magnes na rolecie w odpowiednim miejscu kontrakton lub halotron innym z rozwiązań to zastosowanie transoptora szczelinowego i wykonanie otworu w rolecie , wszystkie te rozwiazania wymagają zastosowania...
Może tak kilka słów w kwestii formalnej żeby nie było niedomówień. Obiektem którym sterujesz zakładam, że jest jakaś komora (skrzynka) w której starasz się utrzymywać stałą temperaturę za pomocą PID. Problem masz taki, że jak już zaznaczył kolega wyżej wyjście 0-10V nie nadaje się do zasilania czegokolwiek. No chyba że jakiegoś miniaturowego silniczka....
kto o zdrowych zmyslach montuje przekaznik odciecia pod plastikiem kierownicy?? a tak z innej beczki zeby cos wniesc do tematu, polecam dobre zabezpieczenie - ale dosc pracochlonne. mianowicie przekaznikami zamieniamy impulsy sterujace cewkami wn. (nie da sie tego zrobic jesli w aucie jest rozdzielacz mechaniczny). ale jesli jest modul sterujacy 2 lub...
Tranzystory 3x z kanałem N i 3x P. W ten sposób masz "falownik" a właściwie choper który wysteruje silnik. Im szybciej przełączasz tym szybciej się kręci. Dziwne że ma tylko trzy wyprowadzenia. Na płytce silnika są zapewne halotrony które pozwalają na skonstrułowanie komutatora halotronowego. Czyli silnik sam się będzie sterował.
Nie rozumiem. Nie można sterować samym sobą. Te impulsy z halotronu po prostu mówią ci jak naprawdę szybko kręci się silnik. CZY chodzi tu o te prędkość. Na ja zrozumiałem - może było późno że chodzi o pozycję robota. Jeżeli prędkość to są dwie drogi.
Czujnik prędkości pojazdu Czujnik prędkości pojazdu 49 jest wmontowany w linkę napędu licznika prędkościomierza. Czujnik jest podłączony do instalacji elektrycznej za pomocą trzystykowego złącza konektorowego. Wyglada na to że to zwykły halotron albo transoptor.
Nie nadają się było o tym już pare razy na forum, są do tych silników scalone chipy sterujące, wymagają 3 halotronów. Silniki takie po przerobieniu latają w samolotach, ale trzeba podmienić magnesy i uzwojenie.
Sama kalibracja przysporzyła problemów, ale powoli obracając magnesem, który steruje halotronem, udało się ustawić kierownicę. W XXI wieku, do takich rzeczy stosuje się oprogramowanie. Zwie się: thrustmaster motor calibration tool, do pobrania z załącznika. Uruchamiasz, podłączasz kierownicę i jak wszystko jest OK po wcześniejszym dokładnym złożeniu...
Nie są tylko z elektromagnesu. Tam jest elektronika sterująca, oparta na czujnikach pola (halotronach), sterująca cewkami, są też magnesy stałe przy cewkach jak i w samej doniczce. Może być też lewitująca żarówka, która dodatkowo świeci.
Witam sprawa jest prosta. Moto z kołem 21", licznik z moto 14" lub 12" (Nie wiem czy był z tył czy z przodu). Licznik sterowany przez Halotron (3 przewody, na płytce 2 opisane + i -) . Nie ma możliwości zmiany rozmiaru koła. Jaki układ zastosować aby sygnał prostokątny z halotronu przekształcić, aby wskazywał dobrze prędkość?
Witam mam taki model EEC IV 85BB-12A650-CA zastanawiam się czy mogę podpiąć inny sterownik od nowszego modelu do mojego ford, bo mój uległ uszkodzeniu najprawdopodobniej. silnik przestał pracować nie mogę go odpalić, mam iskrę, pompa działa, ale wydaje mi się że wtryski zbyt dużo paliwa podają przez co zalewa mi silnik paliwem bo jak wykręcę świece...
Jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ma komutator tyle że elektroniczny. Halotrony sterują falownikiem przełączającym prąd w uzwojeniach. To samo dzieje się w silniku prądu stałego z komutatorem mechanicznym.
nie wiem czy kupowanie gotowych ma sens , jeżeli masz kasę to http://www.wobit.com.pl/ chyba prościej wykonać samodzielnie z transoptora szczelinowego i tarczy lub halotronu
Zbuduj sobie coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=vrdkRBeu... W tym linku jest to rozwiązane za pomocą magnesu,który steruje cewką albo halotronem. https://www.youtube.com/watch?v=RkMCM1iO...
Jeżeli jest to silnik BLDC można podstawić regulator modelarski. Sterowanie trzeba by dorobić na zasadzie kilku halotronów i jakiegoś małego uP. Regulator modelarski steruje się impulsami PWM.
Nie wiem czy się to komuś przyda ale małe silniczki galvo są w obiektywach od kamer gdzie sterują irisem - mają też wbudowany halotron.
https://obrazki.elektroda.pl/1302142500_... odkręciłem te 2 śrubki i tam gdzie ten kwadrat czerwony po odchyleniu rozwierciłem plasik i jest dojście do 3 śrubki ale płytka ok, triak na 2 płytce sprawny sterowanie idzie na silnik pewnie na halotron. Objaw mam taki że silnik rusza z max obrotami i po 1s jest stop jakby nie dostawał sygnału...
Łódka zanętowa Jabo. Uszkodzone sterowanie kiprem. Identyfikacja elementów. Wszystkie elementy na płytce były uszkodzone Zidentyfikowalem tc8301 i wymieniłem uszkodzony jest halotron o oznaczeniu 81L13 nigdzie nie mogę znaleźć takiego typu. Nieznany jest bez opisów element szescionużkowy. Może ktoś z kolegów wie co to może być. Załączam fotografię.
witam.napisz coś więcej -jak tam obraz na pauzie?,czy tunerek działa prawidłowo,a jak na pauzie obraz jest ok to prawdopodobnie sterowanie capstan lub uszkodzony halotron na nim.oczywiście gdybam jak podasz więcej info to coś sie poradzi.pozdrawiam.
Można zrobić, ale wstrzymam się z odpowiedzią, aż się palę aby się przkonac ile to forum jest warte. Ale przerzutnik o regulowanej histerezie co da? Przecież opóźnienie o stały kąt nie zda egzaminu, a histereza czym by była regulowana? Przecież to za dużo czynników żeby sterować kątem wyprzedzenia zapłonu tylko np. w funkcji doładowania. Prościej by...
I to jest przyczyną grzania się elementów układu. Ten silnik był sterowany dzięki BEMF. Bez halotronów pomimo niskiej RPM. Po prostu ma bardzo dużą ilość par biegunów. Liczba biegunów nie ma tu nic do rzeczy, po prostu mam tam zwykłe diody 1N4007. W silniku reluktancyjnym zdawały egzamin, w tym są za wolne.
Nie do końca jest to jasne , jeśli PWM to płyta podaje pełne 12V na wentylator a pin PWN steruje obrotami , ale powinno być wówczas 4 a nie 3 pin. Czerwony +12V (zasilania) Czarny - GDN (masa) niebieski - PWM (sterowanie obrotami) żółty - halotron (kontrola obrotów) Na 3 pin może być taka modyfikacja na płycie że steruje ona zwykłymi wentylatorami 3pin...
Nie jestem pewien ale 5/3 to elektrozawór z dwoma cewkami i trema położeniami? Jeśli tak to siłownik dwu położeniowy i trzy halotrony załatwią sprawę.
Na początku ustaliliśmy że manetka jest halotronem . Jak działa halotron to wiemy . Dzisiaj wymontowałem manetkę i do dwóch pinów podłączyłem +5v, GND z zasilacza laboratoryjnego . Do GND przewód masowy miernika a do przewodu sygnałowego przewód dodatni miernika . Wychylałem pomału manetkę do samego końca . Napięcie na mierniku przy manetce w spoczynku...
Tak halotrony zostały 3 nowe założone, uzwojenie silnika ok , halotrony orginalne miały na nogach założone izolacje , dwa miały niebieska a jeden czerwona ten w środku, zastanawia mnie to czy niemiał innej charakterystyki pracy, odczytałem tylko ten numer z niebieskiego. Przewody są ok , w sterowniku końcówki sterujące ok , sterownik uruchamia się ,...
Układ z wentylatorów to sterownik silnika BLDC 2fazowy ponadto sterowanie przełączaniem uzwojeń jest wykonane na halotronie tak więc wszystko zależne jest od położenia wirnika względem czujnika . Rozdzielając od siebie wirnik i stojan z elektronika całość staje się bezużyteczna a jakakolwiek przeróbka bez sensu .
Witam dziękuje za odzew. Co prawda widziałem stronę którą podał dondu i ma z tego co wyczytałem jeden feler którego zapominałem podać w pierwszym poście (mój błąd) otóż w danym projekcje nie ma kontroli prądu - niech mnie ktoś poprawi jeżeli co ś źle zrozumiałem :D
Dziękuję za szybką reakcję, bardzo duża częstotliwość (kilkadziesiąt Hz) i prąd koło 50A, potrzebne małe straty. Nie chodzi mi o konkretne typy IGBT, ale o jakiś prosty schemacik lub opis (pspice lub simulink). Dodano po 51 Sygnał sterujący jest z wyjść halotronów, 0 lub 5V.
silnika BLDC nie da się sterować tak jak krokowego , musisz mieć 3 mostki H znać pozycję wirnika na podstawie danych z halotronów lub dokonać pomiaru napięcia w uzwojeniach aktualnie nie zasilanych dopiero na podstawie tych danych tworzony jest algorytm sterowania silnikiem , dla przykładu scalony układ takiego sterownika http://www.iele.polsl.pl/elenota/Philips...
Dlaczego halotron nie zdał egzaminu? Czy to nie jest problem z zakłóceniami? Najlepiej dowiedz się, bo po co wyważać otwarte drzwi. Jeśli zastosujesz jeden czujnik, a położenie wyliczysz, to prawdopodobnie łatwiej ci będzie poradzić sobie z zakłóceniami. Halotron to dobry pomysł tylko trzeba wyfiltrować sygnał.
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Sprobuj wykorzystac uklad ICL293D, podobno b. tani w Polsce. (aplikacja w zalaczniku powyzej) Mysle, ze nalezy sobie "ulatwiac" zycie, i stosowac gotowe uklady i aplikacje, chyba, ze preferujesz satysfakcje nad wygoda :-)) pozdrawiam WoWo zapewniam cie ze stosujac L293 do silnika trujfazowego miał by nie zła "satysfakcje" polecam chociarz przegladnać...
Po rozebraniu przełącznika zespolonego Valeo okazało się że czujnik skrętu to: 4 specjalistyczne transoptory szczelinowe montowane powierzchniowo na płytce przełącznika 5 halotronów do ilości obrotów wszystkie te czujniki sterują bezpośrednio procesor na płytce. myślę niestety o wymianie przełącznika (brak odpowiednich części zamienny).
Masz uszkodzony jeden z halotronów w silniku (zawiesza się) Jest to krzemowy stycznik sterowany polem magnetycznym . Na pewno będzie coraz gorzej , tak więc szykuj się na wydatek i zakup nowej nagrywarki.
Ale ten jeden obrót to ma wykonać silnik, czy ślimacznica w przekładni? Bo jeśli ślimacznica, to układ staje się prostszy. Odliczasz halotronem 36 obrotów silnika, do zahamowania wystarczy zewrzeć wyprowadzenia silnika.
trzy fazy... 15kRPM zapewne to silnik BLDC... Ile ten silnik chce prądu, ma halotrony? najlepiej było by podać link do silnika, a nie do nie pasujacych(?) sterowników
Fakt - dziś halotronowa manetka gazu i hamulca to elektrycznie to samo: zasilanie +5v, napięcie sterujące w przedziale 0,9-4,2v Teoretycznie. W praktyce zdarzają się manetki na innych halotronach, dedykowane do konkretnych typow kontrolerów - moze na taki trafiłeś. Ja bym spróbował na sygnal z manetki do kontrolera podawać płynnie napiecie od 1V aż...
Sprawdż czujnik z którego urządzenie sterujące "czyta" impulsy do wytworzenia iskry. Najprawdopodobniej jest to halotron umieszczony w aparacie zapłonowym, może też być czujnik indukcyjny umieszczony w bloku, przy rozrządzie. Należy sprawdzić ten czujnik oraz jego połączenie ze sterownikiem.
Są takie układy przetworniki częstotliwość na napięcie: https://obrazki.elektroda.pl/8657838000_... Jako czujnik można użyć halotronu i magnesu na kole lub wałku, po zamianie częstotliwości na napięcie można użyć komparatora i sterować np zaworem. Niestety raczej nikt nie zaprojektuje tego w 100% na forum, trzeba się pobawić.
Przecież kto każe robić z silnika od CD-romu silnik BLDC Nikt. Bo to jest silnik BLDC. ja podałem przykład w którym w ogóle nie jest potrzebny uK - i też działa. I w moim przykładzie nie jest to żaden BLDC. Ten twój przykład z halotronami to również BLDC. Co do bascoma, to starałem się autorowi zasugerować nie wywalanie tych halotronów, bo takie sterowanie...
Halotron sprawdzony, generuje niewielkie napięcie podczas ręcznego obracania osi silnika. także, raczej jest dobry. Bardziej mi podpada triak sterujący silnikiem, będę musiał go podmienić.
Silnik napędzający płytę nie jest silnikiem DC, i jego prędkość nie zależy od przyłożonego napięcia. Jest to trójfazowy silnik sterowany falownikiem, i jego ruch badany jest przy pomocy halotronów. O prędkości wirowania decyduje częstotliwość falownika. Postaraj się nie stosować ozdobników w temacie, temat zmieniony.
Nie bez powodu wszędzie stosują wiatraki. Aktywne chłodzenie jest skuteczniejsze od pasywnego co zresztą można udowodnić doświadczalnie. Skuteczniejsze i to tak, że radiator jest ze 3 razy mniejszy. Problemem jest oczywiście wiatrak. Jak załączony cały czas to hałasuje i szybko pada, zwłaszcza jak mam małe gabaryty (wtedy musi kręcić się prędzej aby...
można zawsze sterować co puł kroku :) a nawet co 1/4 ale to już niezbyt stabilne. ten silnik pewnie ma dość dużo kroków wiec niepowino być problemów z drganiami:). Są algorytmy wykrywające zgubienie kroku itp. ale niewiem czy aż tak chcesz to rozbudowywać. Jesteś pewien że to silnik krokowy? Bawiłem się silnikiem z mojego cd i to był 3f z 3 halotronami...
Witam. Jako projekt chciałbym zrobić sterowniczek do silnika BLDC. Praktycznie wszystkie silniki jakie przeglądałem w sklepach mają tylko wyprowadzenia z faz i nic poza tym. A nie zastanowiło cię, czemu są TYLKO trzy wyprowadzenia faz, a mimo to silnikiem da się sterować? ;) Po prostu w tym wypadku żadne halotrony nie są potrzebne. Poczytaj trochę...
nie wprowadzaj w błąd. Nie wprowadzam w błąd bo ten silnik rzeczywiście może osiągnąć obroty 3600obr/min . To nie jest silnik synchroniczny 1500-1800obr/min tylko silnik prądu stałego i jego obroty będą zależały od napięcia zasilającego i prądu jaki pobiera.Ten układ to M51721SL jak znajdę gdzieś w papierach schemat tego napędu to go przedstawię.Z...
Już mi się to podoba (talerzyk od twardziela jeśli mnie wzrok nie myli) a może dać coś w rodzaju foto komurki zamiast kontaktronu czy halotronu. Przyznam sie że już mam dwa pomysły na sterowanie jeśli niemasz kłopotów z "cyfrówką" to wydadzą Ci się one banalnie proste. Jak tylko przeleje te pomysły z głowy do kompa to natychmiast odeśle.(może jeszcze...
Nie mam dużego pojęcia na temat elektroniki dlatego może ktoś coś wymysli na temat. to proponuje kupić sobie gotowy sterownik , tym bardziej jeżeli masz w planie przezwajanie silnika , niestety ale układy stosowane w oryginalnych rozwiązaniach tak jak napisał pubus nie nadają się do przerobionych silników , ponad to sterowniki wymagają halotronów co...
sterować silnik halotron halotron wyprowadzi uszkodzony halotron
pilot bramy android android brother reset licznika bębna renault megane łożyska
telewizor philips czarny ekran sterować halotron
Alpine INE-W990BT – demontaż radia 2-DIN, klucze, złącza, procedura krok po kroku Kody serwisowe ecoMAX 800 PLUM – lista kodów, dostęp do menu, parametry, alarmy