Do kontroli masz system adblue, noxy, dozowanie adblue, egr, tłumik, sterowanie turbo. Ten sprzęt za wiele nie powie, możliwe że trzeba wykonać programowanie sterownika również ale, to po konkretnym sprawdzeniu w aucie.
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
sprawdz sterowanie turbo 9podciśnienia i jego stabilność przy hamowaniu i przegazowywaniu na wejściu do elektrozaworu turbo) bo tutaj jest problem
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Po kilku latach, paru eksperymentach, kilku rozerwanych turbinach sam sobie odpowiem. Taki układ jak najbardziej będzie działał ale... Kręcenie turbo bez potrzeby do max ciśnienia wymaga dużo energii. W praktyce to pochłonie od jednego litra do dwóch paliwa na 100. Żywotność turbo mocno się skróci. Pojawią się problemy z przegrzewaniem powietrza, ogólnie...
Sterowanie podciśnieniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba po uruchomieniu silnika kapa ma być otwarta i przymykać się odpowiednio do regulacji doładowania
Masz jakiś problem z nastawnikiem turbosprężarki, do posprawdzania nastawnik ,sterowanie ,turbo ,adaptacje itd.
No i oczywiscie dopasowanie immo. Hmm... coś mi nie gra ale nigdy nie pomieniałem (wgrywałem) softu z innego sterownika, (przećwiczę to bądź co bądź flesze są w podstawkach najwyżej nie silnik nie odpali), wracając do wątku to immo adaptowało się (dopasowywało) tylko przy zmianie sterownika a nie softu. Co do wątku zmiany mapy EGR na sterowanie turbo...
Żużyte pompowtryski, pompa tandem, pompa w zbiorniku paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym. EGR, uszkodzenie sterowania turbo, nieszczelność w dolocie.
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Jakie podciśnienie u układzie vacum? Co z przepływką?
Brązowy - Zasilanie 12V - pin 2 w wtyczce przy zaworze do pinu 35 w sterowniku , Biały - masa pin 1 przy zaworze do pinu 48 w sterowniku.
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Wężyk sterowania turbo bez problemu wypniesz od góry nie musisz robić tego z kanału. Sprawdź czy jest w nim podciśnienie.
P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance Błąd nie mówi o czujniku boost tylko o wydajności systemu doładowania. Uszkodzone sterowanie turbo, samo turbo lub dziura w dolocie.
Nie obrazaj sie. Pokpiwamy troche, bo pytanie troche chaotyczne i, prawde mowiac, bez sensu. Moze nie twoja wina. Uzywasz jakiegos dziwnego diagnoskopu i w dodatku wyciagasz dziwne wnioski. Opis kodu, ktory prawie na pewno nie pochodzi z PP2000 (choc nie znam polskiej wersji i moge sie mylic), mowi o przepustnicy spalin, a ty wyciagasz wniosek, ze to...
Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa. Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie. Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest...
Kod błędu nic mi nie mówi, ale typowy problem z w/w przyczyn to turbo/sterowanie turbo.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Raczej nie ma wplywu. Prędzej na poranne odpalanie. Zaniki mocy to turbo - lub jego sterowanie.
Ja obstawiam sterowanie turbo i przeładowanie powyżej 3000
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Ja mam podobny problem po diagnozę w Niemczech mechanik stwierdził że trzeba zmienić sterowanie turbo czy jak to się tam nazywa to jest montowane przy turbinie tylko ze u mnie jeszcze z dołu silnika słychać takie budzenie jakby kompresor chodził jeszcze tego nie wymieniłem więc nie wiem czy trafił
Raczej tranzystor który steruje turbo-szczotką.
Sterowanie turbo. Okablowanie od sterownika do zaworu, podciśnienia, gruszka i okolice. Ściąga sztangę na wolnych? Manometr weź i popatrz czy map nie kłamie.
L2722
Egr , klapy , sterowanie turbo , nieszczelność , przepływomierz , do sprawdzenia .
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo
Nie pracuje turbo: nieszczelność w układzie dolotowym, sterowanie turbo, samo turbo.
Sprawdź sterowanie turbo. Podcisnienie albo nadciśnienie, nie wiem jakie tam jest, wężyk mógł pęknąć, mała nieszczelnosc i turbo się nie rusza. Przepływomierz sprawdź czy nie zaśniedział ale on z wiekiem też odmawia posłuszeństwa. Przepustnice sprawdź, ściągnij węża i przyglądnij się jak ona pracuje gdy dodajesz gazu, powinna się ładnie otwierać i zamykać,...
Proszę ,schemat sterowania.
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
sprawdz dobrze sterowanie turbo podciśnienia i prądy
Jeśli sterowanie turbo sprawne, to tak.
Problem jest taki, że każdy dokument to troszkę coś innego. Pierwszy odnosi się do samego procesora i tam jest jeden rejestr 12bitowy gpio i kod podany przeze mnie odnosi się do tego przypadku. Z kolei trzeci załącznik dotyczy jakiejś platformy i tam są 4 porty 8 bitowe na zupełnie innych adresach i z odwrotną logiką direction register (ale to już kolega...
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Sterowanie turbo do kontroli.Jak jest vnt to tym bardziej.Parametry do kontroli.Po co wymieniłeś przepływomierz?
Witam, Saab 9-5 2.0T 2004r. potrzebuje schematu bądź rozpiski jak podłączyć przewody podciśnieniowe do 2 zaworów w okolicy nagrzewnicy. Jeden to grzybek przy nagrzewnicy a drugi sterowanie turbo ?.
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Prawdopodobnie jedne z wtrysków skończyły swój żywot, pompa wtryskowa, a może tylko któreś z kostek od podzespołów takich jak pompa czy sterowanie turbo są zaśniedziałe: zacznij od przeczyszczenia kostek tylko dość szczegółowo latarka i świecić ewentualnie usunąć śniedź potem zabezpiecz dla bezpieczeństwa wazeliną "elektryczną".
Fabryczny komputer steruje turbo? 98 powinieneś lać szybciej się spała i nie masz tak dużej temp spalania. A świece załóż irydowe z ngk
Jakie wartosci widzi? Uwalone sterowanie turbo? Dziura w ic lub wezu. czujnik cisbienia? Otwarty egr?
Wtyk 1 +12v idzie z bezpiecznika nr.23 zasila również elektrozawór regulujący ciśnienie turbo,wtyk 2 sterowanie B15
Super miałem rację co do świec. O ile dobrze pamiętam tam obok aku jest za worek który steruje turbo albo egr sprawdź go Dodano po 1 A jeszcze zobacz na kompie na zimnym egr i czujnik temperatury oraz turbo
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
W tym silniku sterownik nie steruje turbo, zwykła gruszka i wastegate. Tak jak koledzy napisali bez diagnostyki nic nie zwojujesz.
Widzę że drążysz ten temat. Nie da się sterować. Pamięć jest przydzielana dynamicznie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_cache http://www.nvidia.pl/page/turbocache.htm...
Ponieważ to wyje turbo. Jak odłączasz sterowanie to turbo nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia na tyle dużego, żeby pojawił się ww efekt.
tak jak mówiłem najlepiej byłoby podpiąć auto pod jakis komputer, nie wiem jak wyglada sterowanie turbo w tym silniku ale posprawdzaj wszystkie podcisnienia, jesli egr jest również sterowany podcisnieniowo to też może byc po drodze jakas nieszczelność, ciężko tak wróżyć z fusów
poz.8 i 9 sprawdź sterowanie turbo i egr
EGR to częsta usterka. Wykręć sprawdz to jest 15 min. Jak bedzie ok sprzwdz sterowanie turbo.
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Podepnij pod kompa auto jak radzi kolega, dobrze by było gdyby to była jeszcze starka Mercedesa. Być może sterowanie turbo lub jakaś inna pierdółka.
to masz passata b5. moze sterowanie turbo? :D
Wątpię by czujnik miał aż taki wpływ.Być może sterownik przyjął wartość zastępczą.Sprawdź napięcie na wtyczce.A co do mocy to przydały by się jakieś logi albo kontrola stanu turbo.To samo układ dolotowy jak i sterowanie turbo i wszystkie podciśnienia.
A jaki kod silnika miałeś wcześniej?? Chodzi o sterowanie turbo. Zobacz jakiego typu masz n75.
kolego załóż podciśnienie bezpośrednio z pompy vacum na gruszke turbo i zobacz czy bedzie poprawa przez chwile(później notlauf) jeżeli bedzie to znaczy że sterowanie turbo nie jest ok i bedziemy szukać dalej
Ogólnie jak samochód jedzie pod górkę czasami się zdarza że turbo cichnie i samochód traci moc, miał ktoś takie coś ? To tak jakby paliwa nie dostawał ? czy może sterowanie turbo ? dodam że jest to nie regularne
a na serio mozesz wziasc - sprawdz czy do wtyczki komputera nie dostala sie odrobina wody, zobacz czy strumien wody nie spowodowal ze spadl wezyk do/od sterowania turbo lub jakas wtyczka nie wysunela sie z gniazda, a tak ode mnie na przyszlosc zaloz sobie dodatkowy przewod z masa do komputera w komorze silnika-oczywiscie, komputer ma byc dobrze zamocowany,...
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Sterowanie turbo i wszystko, co odpowiada za moc jest jak najbardziej ok. Kolokwialne pytanie - mechanicznie nic nie hamuje auta?
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Diagnoza i wtedy można dyskutować!Turbo przeładuje,silnik wpada w awaryjny tryb i skrzynia tez dlatego nie rzuca biegami.Trzeba sprawdzić sterowanie turbo.
Witam mam golfa 6 1.6TDI 77KW CAYC bluemotion 2010r. 170tys km Od jakiegoś czasu okresowo zazwyczaj po zatrzymaniu się i ruszeniu wyrzuca błąd P2563 wg VCDS. Apka na tel pokazuje P2564. Wymieniana była gruszka jej ustawienie to na odpalonym 0,75V zgaszony 3,5V Po zgaszeniu auta trzyma się na ok 0,9V. Zawór ciśnienia też był podmieniany. Jest ktoś w...
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
Witam! Sprawdź kolego rozrząd bo wygląda na to że jest przestawiony, chyba że klin na wale jest uszkodzony? Dodano po 2 Jeszcze sprawdź sterowanie turbo, czy gruszka się załącza odpowiednio.
Problem to sterowanie turbo lub nieszczelnosc na drodze turbo kolektor ewentualnie zasyfiony intercooler. Trzeba podpiac pod kompa i obejrzeć parametry pracy ale najpierw zajmij się dolotem.
Do sprawdzenia;ciś paliwa ,sterowanie,połączenia turbo, szczelność egr.
Błąd p0401 za mały przepływ przez EGR. Jak EGR wydaje się sprawny to przytkane mogą być rurki od niego lub jeżeli jest chłodnica EGR. Błąd p0299 to ciśnienie doładowania- nie osiągnęło zadanego poziomu. Tu trzeba by sprawdzić turbo ,sterowanie turbo, szczelność dolotu i zaworu EGR. Ja sprawdził bym jeszcze przepływomierz bo on może powodować oba błędy.
Żaden emulator tam nic nie zdziała, to pneumatyczne urządzenie, sterowane elektrozaworem. Albo grzybek, zarośnięty sadzą się zawiesza - brak mocy, kopcenie, błąd w sterowniku "nieprawidłowy przepływ egr", albo dziurawi się membranka siłowniczka - nieprawidłowo wtedy działa i sterowanie turbo i klap, bo podciśnienie ucieka. Również brak mocy, kopcenie...
Serwis bądź osoby zajmujące się podnoszeniem mocy, adblue, zdejmowaniem immobilizera. Ja po wymianie sterownika miałem tylko błąd sterowania turbo. (Fizycznie brak sterowania przy turbo) więc tak zostawiłem
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Sterowanie gruszką do kontroli. Dawkowanie paliwa do kontroli Przepustnica do czyszczenia
Witam Sprawdż przełączniki, pokaż nam płytkę (dobra jakość i ostrość), może znajdę podobny schemat). Sprawdż również czy pilot wysyła te brakujące rozkazy? W ten sposób ograniczysz pole poszukiwania.
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy. Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
Ja też jestem samoukiem(elektroda dużo pomaga:))Ciśnienie paliwa jest w normie, robiliśmy przejażdzkę z kompem w aucie. W tym aucie podobno jest turbo. ze zmienną geometrią.
Jeszcze mam pytanie jak objawia się uszkodzona vacu pompa???? brak podcisnienia do sterowania między innymi turbo, EGR, brak wspomagania hamulca.
Nie ma problemu. Czujnik jest nowy zawor uzywany. Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal. Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac. Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci...
A to już zależy od konkretnej wersji silnika a konkretnie sterowania turbo i normy EURO. Euro 3 czy 4 bez DPF nie zrobi różnicy nowszym już tak.
W jaki sposób się zajął? Przepływomierz na pewno w najbliższym czasie będzie do wymiany, ale prócz tego jest problem ze sterowaniem turbo. Skoro się zajął to albo zrobił to źle, albo jest problem w drodze podciśnienia(stawiam na to 1). Możesz na próbę podmienić zawory n18 z n75 to powinno wszystko wyjaśnić.
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Wg mnie to sterowanie turbo działa bardzo dobrze jednak słabo pokazuje przepływomierz. N75 podmieniany na N18, brak poprawy (w moim wozie N75 jest starszego typu - metalowy a N18 nowszego - plastikowy) AHU ma sterowanie ciśnieniowe zaworu WG więc podmianka nic nie da.
Mam pytanko jak sterować pinami w Turbo Pascalu portem LPT (gniazdo drukarki)są to piny : Jako wyjścia /STROBE;/AUTOFD;/INIT;/SELIN Jako wejścia /ACK;BUSY;PE;SEL;/ERROR bo pinami D0-D7 steruje tak uses dos; begin port[$378]:=3; end. czy tymi wejściami i wyjściami steruje się jakoś podobnie ?
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Najprościej- przewód z ciśnieniowej strony turbiny do ciśnieniowej strony bączka, tak żeby było sterowanie turbo, EGR nie podłączaj wcale i już. Chyba że bardzo chcesz - więc przewód z rozgałęźnika "waku" do wlotu elektrozaworu, mikrowłącznik przy dźwigni sterowania pompy w obwód sterowania elektrozaworu, od elektrozaworu do bączka EGR - i wszystko...
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Cześć, dzięki za odpowiedź, niestety sprawa jest bardziej złożona... Jest to silnik 90 a nie 110 km, nie ma on intercoolera a co za tym idzie nie jest również wyposażony w czujnik doładowania. porównanie więc ciśnienia zadanego od uzyskanego nie wchodzi w grę. Nie wiem co widać jesli chodzi o pedał gazu, też o tym myślałem że może potencjometr, ale...
Po wymianie Turbiny na "sprawną" bo stara gwizdała.... P1470 CHARGE PRESSURE CONTROL (xantry diagnost. ) Ja dalej walczę powoli z trybem awaryjnym... -Mówili czujnik na podszybiu - połączony z kolektorem rurką gumową fi6 -fi 8mm około. Wymieniony - nic nie dało -Mówili czujnik sprzęgła- też nie. Dalej mam w planach zaślepić EGR-a chwilowo. A jak to...
Te dolne króćce B mają pozostać nie podłączone. Istotne jest zachowanie szczelności układu podciśnień, tak aby działało sterowanie zmienną geometrią turbo. Tam z tyłu za silnikiem jest zasobnik podciśnienia, dostęp jest fatalny ale warto sprawdzić czy układ jest tam szczelny
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
czujnik sterować turbo sterować turbo laguna zawora sterować turbo
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot telewizor philips ustawi fabryczny lewitacja magnetyczny
motorola gm900 programowanie motorola gm900
Fałszywy komunikat o zhakowaniu telefonu - co robić? Saeco Royal Professional - funkcje i konserwacja