https://obrazki.elektroda.pl/1295799400_... Na starcie chciałbym podziękować wszystkim, którzy we mnie nie wierzyli - w was moja siła! :D Spis treści: 1. Wstęp 2. Założenia 3. Mechanika ruchu 4. Dlaczego nie CoreXY? 5. Ostateczny kształt "krzyża" 6. Toolchange - system zmiennych narzędzi 7. Parking głowic 8. Oś Z 9. Stół 10. System...
Witam jestem posiadaczem Renault Laguny III 2.0T benzyna + gaz i borykam się z problemem przegrzewania się auta gdy stoję w upale w korku przy włączonej klimatyzacji. Temperatura osiąga poziom 3/4 na wskaźniku a wentylator kręci się leniwie ewidentnie na pierwszym biegu gdzie już w tym momencie powinien robić wszystko aby schłodzić silnik. Pomaga dopiero...
Witam, Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek. Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi). Objawy: - przegazowuję silnik i nie słychać świstu - mocy brak - co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat. Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna...
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
Jeżeli Czujnika na turbinie to pewnie pozycji turbo. Stawiam ze padł czujnik, ale nim steruje elektrozawór podciśnieniowy trzeba by sprawdzić czy działa i czy sama geometria turbiny pracuje prawidłowo.
Turbo z czujnikiem położenia sztangi? Sterowanie dobrze podłączone? Przewody podciśnieniowe nie pomieszane?
P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance Błąd nie mówi o czujniku boost tylko o wydajności systemu doładowania. Uszkodzone sterowanie turbo, samo turbo lub dziura w dolocie.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Iveco 35s18 18r Wiem, że temat przerabiany, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Mianowicie Iveco z dnia na dzień zaczęła dużo palić, a komputer szaleje przy dodaniu gazu. Spalanie na ECU pokazuje 25l, realnie spalanie wzrosło o ok. 3-4l. Po wykryciu tego zachowania wymieniono przepustnicę, bo dawała błąd. Sprawdzono turbo, wtryskiwacze, wymieniono...
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Cześć Panowie, pacjent MAN TGX 18.440 E6. Problem z kodem błędu 4591 FMI2 (ciśnienie turbo zbyt nisko), samochód jest "mułowaty" z dołu, gdy się rozpędzi, turbo osiąga 3,2-3,4 bara. Turbo nowe, zawór sterujący Pierburg nowy (jest tylko jeden), szczelny przewód do gruszki, czujniki ciśnienia doładowania obok przepustnicy również wymienione. Na ściągniętym...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Panowie walczę nadal z tym volvo i sytuacja wygląda następująco. Podmienione są obydwa czujniki (na kolektorze i na rurze do chłodnicy), podmienione obydwa zawory sterujące przy turbo, mam podciśnienie na jednej z gruszek, cały dolot szczelny. Sprawdziłem go dymiarką i powietrzem dmuchając do ok 1,5 bar. Nie wiem co z tym dalej robić. Jak działają te...
F21 5A o ten chodzi? Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora; Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). Dodano po 1 On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka Na zawór nie czujnik.
Napisałem, że odczyt błędów z samochodu jest potrzebny. Na teraz można obstawiać: - nieszczelność dolotu - złe sterowanie turbiną - usterka czujnika w kolektorze - uszkodzone turbo i wiele innych.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Nie wiem czego szukać tak naprawdę.Wymieniłem czujnik stopa bo jest powiązany z turbo ale po wciśnięciu gazu i hamulca jednocześnie niema odcięcia turbo tylko lekkie zmulenie. Turbo na próbę zablokowałem na otwarte,gruszka nią nie sterowała, objawy te same i co ciekawe brak trybu awaryjnego,nie przeladowuje turbo. Spróbuję z tym gazem. Dzięki.
Jakie wartosci widzi? Uwalone sterowanie turbo? Dziura w ic lub wezu. czujnik cisbienia? Otwarty egr?
czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault To nie zawór sterujący tylko czujnik (Bosch) ciśnienia i temperatury w dolocie i nie załącza żadnego turbo. Akurat w VW i Renówkach są takie same, mało tego, w wielu gazowniach też są identyczne.
Wymień czujnik położenia turbiny (mellet). Elektrozawór sterujący gruchą turbo (brązowy) ma dwa krućce (podciśninie-grucha) oraz trzeci w formie upustu powietrza, którędy najczęściej dostaje się woda z nieszczelnego podszybia i ukatrupia czujnik przy gruszce. Ja dałem wężyk gumowy i wyprowadziłem w suche miejsce. Spięty na krótko elektrozawór i pompowanie...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Turbina była wymieniana z pół roku temu Zajrzał bym do niej. To że była wymieniana, nie znaczy ze jeszcze jest sprawna. Podciśnienia sterujące też do sprawdzenia jak i czujnik kopiowania turbo.
witam, Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem część kabla w komorze silnika. Sprawdziłem kable od czujnika do wtyczki komputera pin 35/48 - przewody są wporządku. Brak jest napięcia na pin 2/pin 35 (powinno być 12V?) przy włączonym zapłonie. Pin 35 w komputerze ma 16 om do masy samochodu. Co może...
Wątpię by czujnik miał aż taki wpływ.Być może sterownik przyjął wartość zastępczą.Sprawdź napięcie na wtyczce.A co do mocy to przydały by się jakieś logi albo kontrola stanu turbo.To samo układ dolotowy jak i sterowanie turbo i wszystkie podciśnienia.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Co do turbiny, uszkodzony może być zawór sterujący albo kierownica turbo zapieczona, lub uszkodzony czujnik doładowania, i sterownik "wyłącza" turbinę zęby nie uszkodzić silnika.
"błąd P2563 - zakres/wydajność obwodu czujnika położenia sterowania doładowaniem turbosprężarki" A turbina sprawna, sterowanie porusza się w całym zakresie? Często czujnik sprawny, tylko zakres zawężony z winy turbo.
Jeśli piec się "gotuje" na CO i CWU to ewidentnie słaby przepływ pompa wymiennik spalin, wymiennik słabo odkamieniony. Na cewce armatury gazowej są przewody sterujące mocą maksymalną, odepnij jeden z tych pojedynczych i sprawdź czy problem występuje nadal. CWU może być zimniejsze.
Masz mocno opóźniony zapłon, albo wtryskiwacz sterujący nie działa, albo coś zrobiłeś źle. 000 robisz w Basic Settings, 004 nie. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/2... W linku jest podany sposób diagnozy, samo ustawienie kąta u ciebie odbywa się inaczej.
Ok , ale patrząc na dane rzeczywiste można zobaczyć zawór EGR , w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica , możliwe że to nie to ale wiem z doświadczenia EGR-y dają nam niezły zastrzyk robocizny ,a poza tym sterownik...
A turbo nie przeładowuje? Kierownica się nie zacina?Sterowanie ok?
Czujnik ciśnienia wymieniony i teraz komunikatu nie ma związane z tym czujnikiem. Na zgaszonym silniku na przewodzie wyjściowym jest 1.8v. Czujnik wymieniony, komunikatów żadnych nie ma, ale mimo tego dalej nie ma pełnej mocy. Jedzie dobrze do 2,5 tys. obrotów a potem muł. Geometria gruszka działa, przewody sprawne, tylko coś słabo sterowanie zaworu...
R01 sie zacinają ale w ostatecznosci mogą być, ile masz mocy? Ile doładowania? Moze lepsze dwa zavolaki przynajmniej klapkowe, wypatroszyc ze sprezynek grzejnych? Kme twin? Choc ten jest slaby termicznie z kolejnej strony watoliwa jest ciagla jazda na pelnej mocy przez dlugi czas wiec raczej bedzie to chwilowe palowanie i 200kmh... zawsze lepszy i bezpieczniejszy...
sterować turbo czujnik turbo laguna sterować turbo
termostat tranzystor gniazdo optyczne schemat karta abonencka
zawór mieszajacy dobrać pasek magnetofonu
Renault 1.5 dCi K9K – błąd P0488 mimo sprawnego EGR, klapa dławiąca, diagnostyka, objawy Renault Laguna 3 2.0 16V 140KM 2008 – liczba cewek zapłonowych, typ COP, M4R