Kod masz tam gest tabliczka znamionowa w komorze silnikowej. Sterownik biegu jałowego. Czy obd pokazuje jakieś błędy problemy z instalacja elektryczną. Ma taki motor u Leonka wiec może pomogę.
Przy automacie w tych silnikach jedyna zmiana po przekodowaniu automat/manual sterownika silnika, to minimalnie większe obroty biegu jałowego, więc spec coś kręci. Przekaźnik jest w skrzynce za akumulatorem.
Ok LElectricfil będę zwalczać ten problemem w przyszłym tygodniu , więc się na pewno odezwę ,do tego czasu auto koleś bierze i jezdzi nim. Pozdr
emulator TPS? Jestes pewny, ze dobrze doczytales?Przeciez jest to tester SL
Co do kabelków: Pin nr 1 EGR - zasilanie 12V Pin nr 2 EGR - pin nr 98 sterownika, zasilanie 5V Pin nr 4 EGR - pin nr 108 sterownika, po zapłonie masa Pin nr 5 EGR - pin nr 114 sterownika, po zapłonie 12 V, na biegu jałowym do zmierzenia oscyloskopem Pin nr 6 EGR - pin nr 100 sterownika, po zapłonie 0,92 V, na biegu jałowym 0,95 V Opór na odłączonym...
...tylko mieszanka w/g sond uboga i ECU próbuje wzbogacić wydłużając czas wtrysku. Temperaturę silnika i powietrza widzisz jaką widzi sterownik - jest ok.
6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
A ile boostu "widzi" sterownik na biegu jałowym ? Miałem podobny przypadek: co prawda po odpaleniu zaciągał sztangę ale wystarczyło dosłownie musnąć pedał gazu i od razu sterowanie gruchą zanikało, w parametrach bieżących wyszło, że na atmo widzi 980mbar a na map 1900mbar
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Wiem na który idzie z tego enimgmatycznego przekaźnika, tylko tam jest teraz 0,9V i nie jestem przekonany czy mogę dołączyć 12V. W katalogu VW opisany jest jako "sterownik biegu jałowego" .
Przecież w gr 011 masz boost pressure actual (odczyt z map sensora) i specified (wartość oczekiwana przez sterownik), mają się pokrywać
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Ja tam pisałem że za każdym razem u mnie akurat cewki były ok :D Silnika krokowego nie ma. Uchylanie przepustnicy przez sterownik reguluje powietrze na biegu jałowym.
Jedziesz na 5 biegu i wrzucasz na luz i w tedy sterownik robi bieg jałowy a nie trzyma 1500 obr/min.
Tak ma znaczenie, dzięki niemu sterownik silnika wie czy jest wciśnięty gaz czy jest bieg jałowy.
A w parametrach położenie przepustnicy?Czy sterownik "widzi" bieg jałowy?
Witam -proszę zamieścić fotkę tabliczki znamionowej silnika ( stosunkowo duży pobór prądu na biegu jałowym ).
Sterownik nie widzi położenia biegu jałowego przepustnicy, stąd problem
Witam : 01 sterownik silnika, 11-login (12233) 10-adaptacja, kanał 02 - prędkość obrotowa biegu jałowego, i wsio.
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Widziałes kiedy LE-Jetronica którego możesz zdiagnozowac jakimś testerem? Powiedz, widziałeś? Fakt poniosło mnie z tym testerem. Bardzo dawno już nie miałem problemów z LE2-Jetronickiem i poleciałem schematem.. Wracając do tematu przekopałem swoje zbiory i jeśli hodzi o ten konkretny przepływomierz to napięcia między zaciskiem "-" a 7 pinem sterownika...
Zacznij od wyjęcia sterownika i obejrzenia kondensatorów elektrolitycznych, póki jeszcze zapala
VCDS lite lub VAG COM 409.1 ale raczej zmiana nie będzie trwała (po dłuższym odłączeniu akumulatora wróci do normy). Czasem opcja nie jest dostępna W wersji Lite i trzeba mieć Pełnego VCDS (program + interfejs). Aby to zrobić na stałe trzeba by grzebać w mapie sterownika silnika (chiptunning). [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Zobacz co się dzieje na pinie B13 sterownika i czy przekaźnik K22 nie klei.
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Wymiana sterownika silnika.
A jaka może być tego przyczyna?
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
Witam Panowie czy ktoś spotkał się z możliwością zmiany czasu pracy na biegu jałowym? Kompresor przez 40% czasu pracy działa na biegu jałowym. Załącza się na 1,5minuty i 60 sekund pracuje bez obciążenia pobierając ~8kW. Sterownik LOGIK 26-S. Dziękuję za wszystkie sugestie.
Dziekuje za odpowiedź. A co do adaptacji przepustnicy, to ją wykonałem mimo iż mam przepustnice sterowaną linka nie na potencjometrze. Ale to nic nie dało. Zostaje jeszcze sprawdzić ten "nowy" sterownik :)
jeśli dzieje się tak gdy auto się toczy np po wyrzuceniu na luz podczas jazdy to jest ok. dopuki sterownik otrzymuje sygnał o prędkości jazdy - obroty biegu jałowego są podniesione - spadną po całkowitym zatrzymaniu. jeśli występuje to na postoju to może to być np nieszczelność w ukl. dolotowym np gumowy łącznik między przepustnicą a kolektorem ale...
Sprawdź po nagrzaniu, jak zacznie równo pracować czy silniczek krokowy koryguje położenie przepustnicy, oczywiście na biegu jałowym silnika. Ja tak miałem w silniku renault 21, nie wiem czy tu jest podobnie. Mój sterownik biegu jałowego (silniczek krokowy tak to nazywają choć jest zwykłym silniczkiem na prąd stały i z krokowym nic wspólnego nie ma)...
Zaręczam że to awaria sterownika silnika.
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
No bo podstatowym warunkiem aby sterownik zaczął regulować bieg jałowy,jest to,aby poprawnie "widział" położenie przepustnicy.
Po włączeniu klimatyzacji sterownik wzbogaca mieszankę bo idzie większe obciążenie, sprawdź w parametrach czy na przepustnicy widzi bieg jałowy.
mariot 123 akurat tak sie sklada ze zakladam gaz juz prawie 7 lat i mam jakies pojecie na ten temat wiec najpierw sie dowiedz dokladnie a potem pisz bo widze ze wiele ludzi nic niewie a pisze tylko swoje madrosci i to co uslyszeli bez komentarza
Jaki k...a znowu silnik. Zawór biegu jałowego tzw. obejściowy. Zostaw go w spokoju bo tam sterownik silnika głupieje od jazy tylko na gazie. Z resztą te zawory się nie przycinają więc ktoś ma złe informacje na temat ich domniemanego czyszczenia.
Ketiow ma rację sterownik regulatora biegu jałowego wyląda jak podwójny przekażnik znajduje się po lewej stronie nad pedałem sprzęgła. Oczywiście żeby mógł regulować obrotami musi kilka informacji do niego dochodzić m.in.temperatura silnika, obroty,styk biegu jałowego,styk pełnego otwarcia przepustnicy.
KR ma 2 prymitywne sterowniki, jeden od biegu jałowego, drugi natomiast od zapłonu.
Tak oczywiście każda zmian sterownika wymaga adaptacji, immo zapisuje swoje parametry (oczywiście mówię o sterownikach vw do Golfa III i tym podobnych) w pamięci 24cXX (piszę XX bo nie pamiętam pojemności) która nie jest powiązana z głównym programem sterującym pracą silnika. Zwróć uwagę że główny program jest zapisany w pamięciach OTP czyli jednorazowego...
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
To jest napięcie pod obciążeniem. Uₒ 20 do 40V to jest bieg jałowy.
może sterownik silnika
Tak oczywiście, że trzwba do tego zajżeć, mi chodzi o samą ideę. Na jakiej podstawie sterownik ustala tą żądaną prędkość biegu jałowego. Czemu ona nie jest stała?
Trzeba się przyjrzeć sterownikowi silnika.
Sterownik Digifant od 93 - 96 roku , sterowanie zaworem wolnych obrotów masą z pinu 30 ECU , a drugi pin 12V po kluczyku. Simos po 96 , przepustnica zmotoryzowana.
Witam. Chciałbym sie zapytać czy zjadzie sie osoba na forum, która zna sie na sterownikach samochodowych i potrafi naprawiać sterownik(BOSH), który ma problem z biegiem jałowym? Problem polega na tym, że obroty faluja na biegu jałowym i winny temu jest na 99% sterownik. Dokładnie: Szukam osoby z Krakowa, bądź okolic, która potrafi to naprawiać. Niestety...
Zatkaj w końcu podciśnienia , wszystkie. Pomiar z przepływomierza oscyluje bo sterownik próbuje ustalić bieg jałowy EGR działa prawidłowo?
mam zamontowany taki moduł w golfie III 1.8. Problem jest z falującymi obrotami na biegu jałowym. Zauważyłem, że kable z regulatora biegu jałowego idą do tego modułu i dalej do sterownika.
Cześć znowu. Wyłyskałem sobie błędy, ale potrzebuję lekkiej pomocy w ich odczytaniu. Patrząc na inny post na forum wyszło na to, że to "włącznik biegu jałowego" i defekt sterownika. Czyli do wymiany elektroniki i co? https://youtu.be/rs-_lMpsUVY?feature=sha... Podsyłam nagranie z kodów błyskowych
Tak sprawdzałem wyżej są pomiary Bzdury, nie pomiary. Masz narzędzie, nie umiesz go użyć. Masz zbyt małą wartość MAP na biegu jałowym - powinna być w okolicach 340mbar. W tych wynalazkach to albo uszkodzony MAP, albo (oraz) przepustnica do zaadaptowania. Naprawdopodobniej sterownik utrzymuje bieg jałowy przyspieszając do max KWZ, bo przepustnica go...
Witam. Jak w temacie. Iveco trakker z 2008 euro5. W sterowniku VCM wyrzuca błąd 3C FMI 0D . Odczytane Jaltestem (Włącznik biegu jałowego-błąd kalibracji ). Błąd można wykasować . Niestety jak się ruszy autem to na nowo robi się aktywny. Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co tu chodzi ?
Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...
Proszę włączyć funkcję CUT OFF w sterowniku gazu.
Witam,bodajże IAW 49F 1.6 16V sterownik na grodzi i po wizycie w serwisie sterownik nie ma władzy nad przepustnicą (nastawnik). Tu moje pytanie dysponuje ktoś wartościami TPS na biegu jałowym dla tego nastawnika. Dodam że sterownik nie zgłasza usterek mimo to nie realizuje programu regulacji biegu jałowego choć sam silnik nastawnika jest sprawny.
Tylko wybrane sterowniki grupy VW Audi mają możliwość korekcji obrotów biegu jałowego. Kody nie są potrzebne.
A skąd wiesz, że wina nie w potencjometrze? Na slizgaczu nie ma napięcia, przy którym sterownik uruchamia procedurę regulacji biegu jałowego.
Podglądnij jakie temperatury widzi sterownik na ciepłym silniku.
Dalej czegoś nie rozumiem. Co to znaczy: "sterownik tak bedzie regulował obroty żeby odpowiadały położenu TPS z dokladnością 0,15 V"? Sterownik LPG ma za zadanie regulować tylko skład mieszanki za pomocą atuatora. Do tego potrzebuje sygnału zwrotnego z sondy lambda. A do czego wykorzystuje sygnał TPS na biegu jalowym? Czy chodzi o to, że na biegu jałowym...
DTC czyli błędów w sterowniku. Sprawdzałeś co sterownik ECU pokazuje ?
Może i Ci się wydaje dobrze, nie neguje. Moim zdaniem łatwiej przegrać / przelutować pamięć w której siedzi immo. Tym bardziej, mając dwa sterowniki.
Miałem podobny problem. Podłączyłem dodatkowy przewód między styk 2 regulatora, a masę silnika. Sterownik nie zawsze rozpoznawał bieg jałowy.
Z tym zmuleniem to przeszukaj mechanikę. Ok a co z tym biegiem jałowym? Sterownik do naprawy/wymiany?
O przewody ze sterownika do świec.
Witam.Jakie są wartości potencjometrów dołączonych do punktów JP2,JP3 JP6,JP7 oraz wartość kondensatora C6 na schemacie sterownika? Czy napięcie biegu jałowego transformatora spawalniczego w tym opracowaniu ma wpływ na poprawną pracę spawarki.W opracowaniu Pana Krasickiego EP 10/2006-1/2007 napięcie to wynosi 70V.
U mnie jest sterownik Simos.
TPS sprawdź, "mówi" sterownikowi kiedy ma utrzymywać obroty biegu jałowego. Coście dokładnie robili przy tym "gaźniku" ? Jeśli wcześniej działało, a po robocie już nie całkiem, to warto sobie przypomnieć co. była tam wsadzona kostka na siłę, Lekko wchodzą, tylko trzeba dobrze włożyć. Sprawdźcie teraz piny/styki tej kostki i tego w co wchodzi.
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski?
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Z mojej retrospekcji na temat wymian dwumas na normalne koło zamachowe należy w sterowniku narzucić większe obroty biegu jałowego, żeby wyjść poza granicę największych drgań skrętnych i podobno wtedy wszystko gra.
Dzięki za zainteresowanie ;) Hm wiec tak jest to część ze sterownika obrotów biegu jałowego silnika vw-golf. To jest ostatni wzmacniacz operacyjny przed tranzystorem wykonawczym. Tranzystor steruje zaworem(przepustnica)(elektromagnesem nie krokowym).Dlatego potrzebne sa impulsy o różnym wypełnieniu. Tak podejrzewam ponieważ sterownik nie działa. Wykonałem...
Te silniczki rzeczywiście są awaryjne , ale nie spotkałem się w ich przypadku z całkowitym zwarciem uzwojeń ( napisałeś 0 Ohm , a to zupełne zwarcie ) . Typową ich usterką są przerwy w uzwojeniach , i nie są one rejestrowane przez sterownik jako błąd ( ciągłość ich obwodu nie jest kontrolowana przez sterownik ) i prawdopodobnie dlatego komputerowe testy...
sonde zostaw w spokoju. możesz ją odłączyć a obroty biegu jałowego mają być stałe. Powyżej 980obr/min. sterownik wchodzi w tryb awarii regilacja biegu jałowego poza zakresem. Zdejmij plasik z przeustnicy i zatkaj wlot powiertza grubą folią. jak uszczelnisz wlot a corsa dalej będzie terkotać to przyczyna znzna
Jakim wkładzie, katalizatora?? żadnego katalizatora chodzi o wkład za kierownicą na fotelu sterownik celowo utrzymuje wyzsze obroty gdy samochód jedzie i jest to całkiem normalne
Witam, szukam loginu do sterownika silnika w Polo 6N AER. Potrzebuję trochę zwiększyć obroty biegu jałowego. Pozdrawiam, Bartosz
na szynie CR do rozruchu potrzeba min180 bar, na biegu jałowym 260-330bar w zależności od temperatury i ociążenia (klima nawiew itp.). Jeżeli na biegu jałowym ciśnienie wzrośnie powyżej 450 bar sterownik wyłączy silnik (prawdopodobieństwo wypalenia denka tłoka)..i już. Zmierz sobie napięcie na pinie sygnałowym na biegu jałowym 1,2 do 1,5V.
A moim skromnym zdaniem uważam że nie powinno tak być. Owszem podczas dużego obciążenia spada napięcie ładowania ale powinno się wahać 13,6 - 13,9V ( około ) - na biegu jałowym , tak przynajmniej było w moich VW , tyle że to były Diesle. Inna sprawa że faktycznie dziwne że sterownik nie podbija obrotów silnika po załączeniu klimy a myślę że powinien....
Uno-jaki silnik krokowy w tym aucie? Due-te sterowniki NIE SIADAJĄ Trtio-kondycha mechaniczna silnika-przetarte szlauchy, uszczelki Quarto-czy sterownik widzi potrzebę regulacji biegu jałowego-czy widzi puszczoną przepustnicę i czy potencjometr sprawny, a zapewne nie, w peu zawsze rzyga na niego olej
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod...
Kolego jeśli loginu nie przyjmuje to nie dostaniesz się do adaptacji. Zmiana sterownika albo sterownik do tunera i flashowanie.
Auto to BMW 520i E34 95r silnik obecnie jest z BMW 328i E46 M52B28TU 98r ze sterownikiem Siemensa. Auto pracuje równo nie występuje falowanie obrotów ani inne niedomagania. Mankament jest po załączeniu sprężarki klimatyzacji, sterownik silnika nie podnosi obrotów biegu jałowego. Jak rozwiązać ten problem i na co zwrócić uwagę. Czekam na pomoc
Sterownik nie pobiera 2 kW tylko najwyżej kilkanaście watów więc akumulatory wytrzymają a przetwornica w zasadzie pracuje na jałowym biegu. Może potrzebuje większego minimalnego obciążenia aby stabilnie pracować?
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/7274001400_1... Pozostałe dwa sterowniki, fabryka dołożyła z czasem. Sterownik silnika nie był przystosowany do regulacji biegu jałowego, więc dołożono sterownik, na schemacie masz zawór termiczny którego u ciebie nie ma.
Pozycja Tps Myślisz, że tps sprawiałby kłopoty tylko na niskich temperaturach? W Motronic 2.5 TPS nie występuje, jest tam wyłącznik biegu jałowego. Dwa zestyki ,bieg jałowy i pełne otwarcie przepustnicy. Stan spoczynkowy, to zwarty zestyk biegu jałowego . Ma problemy z biegiem jałowym (stan podwyższony) więc być może zestyk rozwarty , sterownik nie...
Chyba cewkę a nie sterownik wymieniłeś...
Przepływka raczej sprawna ( ten drucik za krateczką jest na swoim miejscu) Gratuluję optymizmu. A jaki przepływ wskazuje na biegu jałowym? przepustnica wyczyszczona A styk biegu jałowego? Sterownik widzi zamkniętą przepustnicę? Silnik 1.5 ba Z5 nie żaden "ba".
Sprawdz co widzi sterownik silnika i ewentualnie trzeba zrobic adaptacje przepustnicy Pozdrawiam
Należy zrobić tak-na początek zmierzyć napięcie ładowania.Jażeli przekracza 16 V to sterownik przestaje regulować zaworem biegu jałowego (tak ma w oprogramowaniu).Jak napięcie utrzymuje sie w zakresie do 14,6 V to pozostaje rozprogramować pamięć adaptacyjną sterownika-zdjąć klemę minusową na minutę.W samochodzie jest inst.LPG?
Temperatura powietrza powinna być raczej wyższa przy silniku ponad 90 stopni. Lambda spada poniżej 1 ? Bo na obu zrzutach masz ponad 1. Trochę niskie ładowanie akumulatora jak na SPI. Niższe przy podwyższonych obrotach niż na jałowych Obroty jałowe nasz na początku tabelki a sterownik dąży do obrotów biegu jałowego czyli 848 na minutę. Czyli masz odpowiednie...
Może być reduktor na wykończeniu znaczy membrana skoro nie idzie ustawić jałowego biegu.
Coś czuje że trzeba będzie wyłożyć na nowy sterownik .
Błąd wskazuje uszkodzony sterownik.
po włączeniu wielu odbiorników obroty na biegu jałowym obniżają się o 150-200 obr/min I tak to właśnie jest. Nie ma regulatora jałowych więc jedyne co robi sterownik to lekko wzbogaca mieszankę żeby zminimalizować ten spadek obrotów. Nic więcej się nie dzieje.
No to jeszcze sprawdź które oprócz tych wymienionych jeszcze nie trzymają szczelności. Bujanie KWZ na biegu jałowym, to normalne - sterownik w ten sposób reguluje prędkość, tak samo jak to, że po dodaniu gazu przestaje to robić - wychodzi z pętli regulacji iddle. Zapnij manometr i zobacz jakie masz podciśnienie na biegu jałowym.
Wygląda na to jak by sterownik nie sterował "tzw programem biegu jałowego" Sprawdź czy ecm widzi poprawnie położenie pedału gazu,jak i to jaki sygnał zwrotny widzi z przepustnicy. Masz przecież parametry ,MAF,sondy ,to widać też jaka jest mieszanka. Jest jeszcze opcja że jest otwarty EGR albo coś zepsułeś podczas tego demontażu kolektora.
biegu jałowego renault śrubka biegu jałowego błąd biegu jałowego
comarch optima przepływomierz sprawdzić multimetr cooler master zasilacz naprawa
maszyna minerva śmieszne obrazki
Brak pracy silnika pilarki elektrycznej Makita - przyczyny Czajnik bezprzewodowy Hyundai nie włącza się - przyczyny