Możesz próbować się łączyć jako z Punto '99 (czyli mk.II) 1.2 8V, zignoruj komunikat o niezgodności kodu ISO. To był model przejściowy, produkowany tylko przez rok. W MultiEcuScan jest jako Punto '98 75 ale nie ma sterownika silnika.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Komplet ze sterownik silnika sprzeda się droze3
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Ewentualnie uwalony emulator w komputerze lpg. Ale pisał że po odpięciu sterownika silnika zwarcie znika.
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
W Punto to dość częsta usterka.Poszukaj w internecie, a napewno ktoś Ci to zrobi. Ja montowałem takie centralki naprawiane gdzieś w Tychach. Chodziły bez problemu.
Też stawiał bym na uszkodzony sterownik silnika :/
Powodem problemu byl sterownik silnika.
BCM, stacyjka, kluczyk, być może po tym zabiegu licznik przebiegu będzie migał.... Tak, że lepiej przeprogramować.
Zna ktoś może jakiś prosty sterownik aby go odpalić? Sterownik BLDC.
w takim punto masz tylko jeden sterownik = od silnika!
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Sterownik silnika do wymiany lub naprawy. Typowa usterka.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Pamiętać należy o sprawdzeniu szczelności.
Stojąc przodem do silnika po lewej stronie, koło sterownika pod zaślepką
Jeśli silnik bedzie pracował prawidłowo to ten czujnik jest zbędny tym bardziej ze sterownik go nie wymaga.
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Od zasilania centralki CODE i sterownika silnika.
Wymieniaj MAP sensor. Miałem taki sam temat kilka dni temu.
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Witam. Buduję pojazd buggy z silnikiem 1.2 z fiata punto 2 Sterownik silnika IAW 5AF.P4 Czy ma ktoś uproszczony schemat potrzebny, aby odpalić ten silnik poza karoserią samochodu? Wiem, że potrzebuję oryginalną pompę paliwa z regulatorem ciśnienia W ECU immo jest już usunięte
Czujnik wału lub sterownik silnika.
Okazało się, że uwalony był sterownik silnika.
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
uszkodzony sterownik silnika, to standard.
Witam Ja bym sie przyjrzał sterownikowi silnika
Podaj rok albo kod silnika , sterownik silnika w punto jest pod maska a nie po stronie pasażera w kabinie .
Napisz jaki masz sterownik IAW XXXX prawdopopdobnie samo programowanie kluczyka nie pomoże poczytaj na forum o już słynnym Puncie tylko usuniecie immo z sterownika silnika. POZDRAWIAM
odkręć sterownik silnika od przepustnicy, odsuń od silnika , i daj znać jak zapala.
Dziś przeryłem wszystkie kable łącznie z rozcinaniem peszli i wiązek czysto zero przetarć na na różowo/białym i czarno/różowym czyli CAN. Błąd komunikacji can U1601 podczas uszkodzenia zapisuje się w body i wspomaganiu. Uszkodzenie gaszące silnika występuje rzadko, ale zauważyłem jeszcze że czasem po rozgrzaniu silnika blokuje się komunikacja z sterownikiem...
zacznij od oświetleń lampek itd. Osobiście myśle że te 87ma nie jest powodem problemu. To niewiele. Prawdopodobnym powodem może być sterownik zamka lub immo nie przechodzi w tryb idle z jakiegoś powodu. Przypadki podobne jakie ja miałem - uszkodzony przełacznik świateł, radio które źle podlączone nie przechodziło w idle, radio miało odwrotnie podłączony...
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
OK, tylko nie wiesz od jakiego producenta jest chip w "matce". Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby zdobyć komplet kluczy z bębenkami (a przynajmniej żeby była "matka" z kropką, bo niebieskie masz), centralkę CODE i antenę (mają różne parametry w zależności od producenta), wyczyścić sterownik wtrysku i zaprogramować klucze. Z doświadczenia jednak...
Jaki silnik i sterownik.
Sterownik silnika nie widzi prędkości pojazdu. A czy będzie przyśpieszał jak trzeba, okaże się jak zrobisz :)
w 99 przypadkach na 100 pada sterownik silnika można je regenerować prostą metodą sprawdzenia cewek jest zamiana podłączeń cewek miejscami
Wyjmowałeś wkład skrzynki bezpieczników? Po samych bezpiecznikach/przekaźnikach może nic nie być widać. Masz usterkę w obwodzie przekaźnika zasilania sterownika silnika.
sterownik nie sterował wtryskami PB
Wcześniej się paliła? Jak masz immo to wymiana komputera nic nie da - nie odpali. Może ten kto to robił wywalił kontrolkę by nie kuła w oczy. Przydało by się teraz odczytać błędy ze sterownika silnika.
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Witam.Wygląda jakby od zaworu filtra z węglem aktywnym pod sterownikiem silnika lub czujnika ciśnienia bezwzględnego na ścianie grodziowej po prawej stronie patrząc z przodu auta.
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
Potrzebne są duże obroty? Ja bym wykorzystał silnik od hoverboarda jeśli wyższe obroty silnik np ze wspomagania kierownicy od punto np. Sterowniki do kupienia w dobrych pieniądzach silniki raczej też bez problemu dostępne.
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Wszystko wskazywało na uszkodzony sterownik. Auto miało stłuczkę rozebrane ma części.
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Nie, z tego co mi przekazał sprzedający to jest tam oryginalny sterownik od tego silnika.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
Jeśli rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo (nie gaśnie i ma podwyższone obroty) to czujnik jest OK. Można wtedy sprawdzić podłączając kontrolkę na wyjście z modułu sterujące bezpośrednio wentylatorem, czy sprawny jest wentylator i przewody do niego. Jeśli wszystko to działa to niestety uszkodzenie jest w sterowniku silnika.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Jak w temacie: błędy P0651-czujnik zasilania 2, P0615- obwód sterowania głównego przekaźnika. Ma ktoś do tego schemat instalacji sterownika silnika?
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Ale po co mam się tak ładować w koszty, aby kupować sterownik, wiązkę i przepustnicę od brawo. Lepiej kupić wiązkę do tego silnika. Ewentualnie z jakiego rocznika/ modelu szukać ? Jaki sterownik ?
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Witam Problem z Fiatem Punto 1.2 z 2000r Auto normalnie odpala i jeździ lecz miga kontrolka usterki silnika i zapisany jest błąd U1600, gdzie szukać przyczyny? między połączeniem sterownika silnika a skrzynką bezpieczników? Pozdrawiam
Dziękuję Arek 1984 za pomoc :) Mam nadzieję że teraz uda mi się coś zrobić ze swoim sterownikiem do Punto :)
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
Witam. Potrzebuje schemat podłączenia do wiązki przewodów (pinout) sterownika silnika Fiat Punto 1.1 SPI, sterownik IAW 16F . EB
Witam, Posiadam sterownik Bingo-M i napotkałem problem po wykonaniu regulacji zgodnie z instrukcją (tryb nauki i regulacja śrubą na parowniku), mianowicie silnik strzela przy nagłym przyspieszaniu. Samochód to punto z silnikiem 1.1 mono-wtrysk, instalacja mikserowa, parownik zavoli 1/2A.
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
podmiana samego silnika nie wystarczy trzeba wymieniać komplet silnik + sterownik ...a najlepiej cala cześc kolumny !
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
Uszkodzony był sterownik silnika, zwarcie na druku.
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Witam. Musze wymienić silnik w punto II 1.2, orientuje sie ktoś czy wyciągne go bez wyciągania skrzyni? Jestem w stanie go tak cofnąć, żeby docisk opuścił skrzynie, a ja go górą wyciągne? Będzie wkładany ten sam silnik, czyli sterownik i cała reszta zostaje?
a ja chciałbym zapytać jak osiągnąłeś podgląd czujników pedału i przepustnicy bo za nic nie mogę tego znaleźć. Dostępne parametry zależą od wersji silnikowej i specyfikacji sterownika. Ten ekran pochodzi z Punto '99 1.2 16V ze sterownikiem silnika Bosch Motronic ME7.3H4 (wersja bez EOBD).
W sterowniku silnika trza patrzeć.
Może ktoś w sterowniku silnika grzebał. Masz filtr cząstek?
może być uszkodzona nagrzewnica i zalewa centralkę sterownika silnika znajdującą się pod nagrzewnicą.
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Jeszcze odemnie :D słyszałem wielkokrotnie już że podobno zdarza się ze padają sterowniki silnika w Punto II (sterowniki jak dobrze je określam "hybrydowe"). Opinia zasłyszana z serwisu mojego elektryka i z innych stronek. W samochodzie zostało sprawdzone podobno już wszystko (chodzi o przewody kostki) również stacyjka. Serwis i elektryk postawił na...
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
to widze że tak jak u mnie ja chyba będę obstawiał na sterownik...
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
sterownik silnika do punto 1.2 8v 75km na dwie wtyczki 98rok immo
Ale ten sterownik nie jest razem z silnikiem(jak np. w skodzie)
CAN w tym aucie występuje ale jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to w nim CAN nie występuje. W tym modelu mamy komunikacje za pomocą CANa tylko miedzy MCM, a licznikiem. Natomiast diagnoza wychodzi z MCM. Jak nie masz zasilania na sterowniku to podaj je z palca (EC i FP relays) wtedy może złapiesz diagnozę
najlepiej komplet (immo plus klucz)
albo wiazka zasilanie albo sterownik, sprawdz dokladnie skrzynke bezpiecznikow pod maska, szczegolnie od spodu
Najprościej i najłatwiej kupić silnik 1,2 75KM, oczywiście z wiązką i sterownikiem
Podpowiedzcie... Czy w tym punto zamkami steruje BCM czy jest osobny sterownik?
Więc pozostaje Ci zakup kompletu - tj. wkładki + kluczyki + centralka CODE + sterownik silnika, ew. usunięcie immobilisera z posiadanego sterownika silnika (ok. 200zł).
Też kiedyś miałem taką historie w golfie- lużny przewód masowy poskutkował uszkodzeniem sterownika silnika. U mnie w Punto wszystkie masy są ok. Zastanawia mnie to czy to, że aku był podłączony na wlączonym zapłonie mogło spowodować jakąś usterke?
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
...przy II też powinna być na masę, emulacja przebiegiem 50% zawsze rozjedzie adaptacje w tym sterowniku.
Podaj, jakie błędy są w sterowniku. Czym czytane? Co z masą sterownika?
W fiacie punto wspomaganie jest elektryczne pada sterownik lub uklad przekaznikow zabodowany razem z silnikiem nie pozostaje nic jak jechac na diagnostyke komputerowa
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Albo wiązka albo sterownik już zielony.
Błędy były odczytywane? Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, jak okaże się dobre i równe to najprawdopodobniej pada sterownik. Najlepszą opcją było by przełożenie na próbę sprawnego sterownika. Trzeba wówczas posiadać fiat code nowego sterownika żeby uruchomić silnik.
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
punto sterownik silnika grande punto sterownik silnika sterownik punto
ademco express magnes neodymowy magnetyczny tomtom traffic
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Jaki lakier do uzwojenia silnika elektrycznego? Instrukcja serwisowa do telewizora Blaupunkt W40/173I-GB