nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
jedź do serwisu fiata i powiedz że chcesz zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
w kazdym aucie sterownik silnika posiada wpływ na działanie klimy
Jaki tam jest sterownik silnika?
miałem przypadek, że urwana masa uszkodziła immo i sterownik silnika
Do sterownika silnika dochodzi tylko jeden przewód z centralki immo.
Wypadałoby odczytać błędy ze sterownika, bo niestety może to być objaw dość typowej usterki sterownika silnika.
Znalazłem identyczny sterownik jak mój tylko jest silnika 1.2 i teraz Powiedzcie mi Panowie czy to będzie działać jeżeli wezmę cały zestaw startowy czy ten sterownik nie będzie działał przy silniku 1.1
Podaj numer sterownika silnika.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Czyli po zgaśnięci silnika bez wyłączania zapłonu pompa załącza się i wyłącza kilka razy? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić wszystkie napięcia po zapłonie na przekażniku pompy i sterowniku silnika
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.
sterownik prawie ,ten sam ale inne mapy wtrysku
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Musisz jeszcze wiedzieć czy masz SPI czy MPI / znać oznaczenie sterownika silnika.
Jaki masz sterownik silnika?
nie da się tak łatwo - kod klucza jest w sterowniku silnika
A czy próbowałeś podłączyć komputer i odczytać błędy ze sterownika silnika?
ja bym szukał w tym przekombinowanym przekaźniku w okolicy sterownika silnika.
Sprawdż luzy na zaworach ss 0.20, wyd 0.40 odchyłka +- 0.05. Usuń adaptacje ze sterownika silnika.
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Zrobiłem test z żarówką i nic, nie zapaliła się. Testy robiłem jak było już ciemno, więc jeśli by migla napewno bym zauważył. A prąd na jednym z przewodów jest przy kreceniu jak sprawdzałem miernikiem. Sprawdzać przewody od sterowania cewkami aż do sterownika silnika?
A bezpieczniki za akumulatorem i w okolicy sterownika silnika sprawdzone?
Możesz sprawdzić klemy, ale też sprawdź też wszystkie masy "główne" czyli do karoserii, do silnika, do sterownika silnika.
Kontrolka oznacza problem z immobilizerem - brak komunikacji pastylki w kluczyku z centralką immobilizera lub brak komunikacji centralki immobilizera ze sterownikiem silnika. To jest CODE I czy CODE II (jaki silnik/sterownik silnika)?
Szukaj na nogami kierowcy. Możliwe że masz usunięte immo ze sterownika silnika.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Sprawdź ciśnienie paliwa ,pompa może pracować ale nie będzie podawać paliwa częsta usterka oraz odczyt usterek z sterownika silnika.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
To nie jest takie proste jak Ci się wydaje... Wszystkie przewody są w jednym kolorze. Musisz przewód po przewodzie odnaleźć miejsce wpięcia do instalacji samochodu i wszystko przywrócić do stanu fabrycznego. Czyli jak wszystkie przewody wypnę, jak było przed montażem, to powinno wszystko działać tak, nie trzeba niczego kodować w sterowniku silnika...
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Uszkodzony sterownik, bądź jakieś zalanie na kostkach. Podrzuć drugi ster od silnika i wszystko się pokaże.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Nie podałeś jaki masz silnik. Monowtrysk czy wielopunkt, jaki sterownik silnika? IAW16F, IAW4af IAW 59f
Vag kkl wystarczy. I przejściówka 3pin na OBD2 chyba że masz wersję z końca produkcji i masz gniazdo obd2 w kabinie. Jeśli nie to wtyczkę 3pinową masz przy sterowniku silnika przy wtyczce
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
Witam potrzebuje rozpiski zasileń do sterownika silnika Magneti marelli o numerach IAW-16FM.ECC głównie chodzi mi o zasilenia na pinach sterownika i zasilenia tych 2 głównych przekazników przy silniku prosze o pomoc i z góry dzięki
Sterownik silnika wymieniony. Problem naprawiono.
Instrukcja jest z Seicento, i pewnie brakuje Ci jakiegoś sygnału ze sterownika silnika.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Tak trzeba zmienić sterownik.
pozdrawiam grono!!! miałem 2 podobne przypadki - właśnie masa silnika i efekt taki jak wyżej, serwis aso próbował ponownej synchro bezskutecznie, stwierdzali że uszkodzona pucha immo (pod kierownicą) i wymiana konieczna, więc sądze że chyba nie kłamali???? zresztą kto wie??? obyło się bez wymiany, immo odłączone, i wykasowany wpis ze sterownika, problem...
A jaki masz model sterownika ECU?
Teraz to tylko z immo kolegi i kluczykiem (transponderem) będzie ten sterownik działał. Sprzedaj tego koledze bo i tak już po ptokach. Ty musisz mieć albo inny sterownik bez kodu albo odinfekujesz tego który kolega przyuczył kodem swojego immobilisera ale to roboty więcej jak kupno czystego sterownika (mam takowe czyste na stanie gdyby co)
Sprawdź masę przy poduszce silnika, lubi się urywać.
Jeżeli to sei na IAW 57 to wali się sterownik silnika. Cholerna hybryda...... :(
Przy II generacji mapy benzynowe nie są zbierane. Ustawiasz w programie LPG za pomocą interfejsu w sterowniku LPG konfigurację i to wszystko. Przedtem sprawdź sondę czy działa. Też to wyjdzie w programie. Co do długiego odpalania na ciepłym silniku - kiedy luzy zaworowe regulowane? Warto podpiąć pod komputer diagnostyczny by odczytać jaka temperaturę...
Czyli odpowiedź znamy. W Seicento Punto itd były 2 typy zegarów. Ze wskaźnikiem temperatury oraz bez. Zależnie od posiadanych zegarów czujnik w silniku różnił się. W seicento nigdy nie było wskaźnika temperatury a tylko kontrolka za wysokiej temperatury silnika. Panuje ogólna zasada ze na wskaźnik jest czujnik z obudowa złącza czerwona/pomarańczowa...
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Nie udało mi się rozwiązać problemu. Wciąż czasami takie dziwne zachowanie auta występuje. Mam wrażenie że po przeczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego zdarza się rzadziej, ale i tak się zdarza. Taki widać urok sterownika silnika w tym aucie.
Witam jestem z podlaskiego i mogę ci pomóc .Potrzebuję tylko więcej danych jaki sterownik,silnik i rok samochodu.
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Ale po co mam się tak ładować w koszty, aby kupować sterownik, wiązkę i przepustnicę od brawo. Lepiej kupić wiązkę do tego silnika. Ewentualnie z jakiego rocznika/ modelu szukać ? Jaki sterownik ?
Możesz założyć głowicę od 1.2 MPI+ sterownik, z tym, że jeśli masz SPI to musisz zmodyfikować wiązkę silnika pod 4 wtryskiwacze. Możesz założyć sportowy wałek, splanować głowicę, spolerować kanały dolotowe... Jest wiele sposobów, zależy od budżetu :)
Bezpieczniki sprawdzone wyglądają na ok Te za akumulatorem też sprawdzone? Kable masowe silnik-karoseria, karoseria-sterownik sprawdzone wszystkie?
Był wtrysk LPG, ale zdechł sterownik silnika (typowa usterka), to ktoś przerobił na gaźnik (2 gen.). Na benzynie chodzi na 2 cylindrach, na LPG normalnie, bo iskra jest, tylko nie ma impulsów na 2 wtryski (choć w sterowniku silnika, będzie błąd cewki zapłonowej).
jeśli masz kartę kodowa to wpisz mu kod z karty mechanicznie pedałem gazu-jezeli zapali to masz uszkodzony modół code pod kierwnicą lub kluczyk a jeśli nie zapali to sterownik silnika do wyczyszczenia z code
Ciśnienie paliwa powinno być około 1 bara. Norma 0.8-1.2 bara . Połączysz się programem IAW ECU Scan lub Multiecuscan (nowsza wersja, zarejestrowana). Bezpiecznik przy czarnym przekaźniku nad sterownikiem silnika nie spalony?
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
1- Centralka jest "pełnoprawnym" immobiliserem , nie czytnikiem , co oznacza że po weryfikacji czy transponder odczytany = zapisany w pamięci, rozbraja ECU (sterownik silnika) 2- Kod transpondera jest zapisany w pamięci EEPROM 93C46 3- Ten system używa transpondera o stałym kodzie transmitowanym cyklicznie gdy znajdzie się w polu cewki
Kupiłem nowy sterownik silnika po wpięciu i uruchomieniu zaczeła mrugać kontrolka silnika . Euroscan nie pokazuje błędów. Czy ktoś z szanownych kolegów wie co może być?
Kontrolka przegrzania przecież jest, poza tym sterownik silnika powyżej chyba 120*C wyłączy zapłon.
Nie sądzisz, że byłoby to zbyt proste. Oczywiście, że nie. Immobilizer to tak na prawdę funkcja oprogramowania sterownika silnika. Centralka CODE wysyła do ECU kod autoryzujący, który zezwala na uruchomienie silnika.
No to złą odpinasz. Jeden czujnik jest do kontrolki, a drugi (ten odpiąłeś) od sterownika.
Witam, czy jest możliwe że ten interfejs zadziała z gas gas 450 w którym jest sterownik silnika: Magneti Marelli IAW 15P ?? szukam interfejsu do niego i nic nie mogę znaleźć :(
Seicento na wolnych obrotach chodzi ładnie po dodaniu gazu zapala się kontrolka silnika. Po opadnięciu z obrotów gaśnie.Wyrzuca błędy wtrysku,czujnika tlenui błąd00. Czas wtrysku na wolnych obrotach jest 1,28ms ale jak dodaję gazu to do 4000obr/min nie wzrasta. silnik muli i nie ma mocy. czyżby to sterownik spłatał figla?
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych? Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.
Dodam że sterownik kupiłem z seicento też z silnika1,1 MPI i część instalacji z tego seicento Kolego za dużo myślisz to jest Twój problem. Razem ze sterownikiem seicento kup wiązke i okabluj silnik, to wszystko. O ile impulsy zapłonowe z silnika wysterują ten ecu . Twój z pandy miał can , ten ze seicento niema i miał nie będzie. Wogóle dlaczego nie...
Serwo to nie to uwież mi dało by się to odczuć odrazu, nie tędy droga jednak stawiam na sterownik silnika. Raz kozie śmierć zamówiłem nowy sterownik. Dam znać czy przyniosło efekt
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
Michu ma rację , a kluczowanie jest na pinie nr.18 sterownika , takie pudło koloru srebrnego , na lewym przednim nadkolu.
Ten z punto prawdopodobnie będzie miał immo. Poszukaj jak nie do SC 900 to do Uno 900 - sterownik IAW16FM.UP. To identyczne silniki a jak podpinałem od uno to program pokazywał seicento 900. I jeszcze nie spotkałem sterownika w uno 900 z immo
A nie lepiej poszukać takiego samego silnika i skrzyni. Mocowanie silnika 1,4(poduszki) inne ,sterownik silnika inny . Nie wiem jak ze skrzynia lecz też podejrzewam problemy.
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
Z ktorego roku ten samochod. Ten przekaznik to od lpg czy fabryczny. Obiaw taki jak nie byloby zasilania na sterowniku silnika . Za akumulatorem sa bezpieczniki sprawdz je
prawdopodobnie sterownik silnika ucierpiał, 90% fiatów tak kończy po urwanej masie
Jaki sterownik silnika-hybrydka, czy jeszcze stary IAW16?
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
witam, kolego Janusz masz może pinologie do IAW 4AF, zmieniam silnik w seicento na takim sterowniku i Qrna fi nie mam pinologi do nie go mam do 5AF, pozdrawiam
A sprawdziles dwa przekaźniki i bezpiecznik pod plastikowa osłona przy sterowniku silnika? Czy wychodzi za każdym razem z nich napięcie.
Podobnie jak w seicento 900 na pinie 23 sterownika silnika znajdziesz sygnał do obtotomierza w ilości 2x jak impuls na jednej cewce. Pin 23 sterownika silnika jest połączony z cewką przekaźnika załączajacym m.innymi pompę paliwa oraz zasilajacy plusem wtryskiwacz, cewki itp. Na tym pinie 23 sterownika silnika występuje sygnał masy tak ze dla obrotomierza...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Witam a ja kupiłem seicento z takim sterownikiem i nie uruchamia mi silnika. Pompa pompuje paliwo, dochodzi do listwy wtryskowej, rozrusznik kręci i nic. Na przełączniku B/G nic się nie świeci, nie reaguje na wciskanie przycisku. Jak się do tego zabrać? ma to jakieś bezpieczniki?
tak jak napisano: 1) zasilanie stałe +12V 2) sterowanie - (najczęściej dostępne w alarmie jako zasilanie czujek dodatkowych minusem) 3) sterowanie + 4) i 5) znajdujemy przewód zasilający silnik na którym w czasie zamykania jest + , przecinamy i łączymy 5 do silnika i 4 w stronę przełącznika 6) i 7) TU PRAWDOPODOBNIE JEST BŁĄD NA SCHEMACIE: 4 na schemacie...
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
Wg mnie: auto A miało fabryczne immo Fiat code auto B nie miało tego immo Skutkiem to że po przełożeniu czystego sterownika z auta B do auta A było zezwolenie na uruchomienie silnika ale wczytało kod Fiata Code z auta A i tylko w tym układzie będzie działać. Teraz sterownik który odpalił auto A nie uruchomi auta B bo centralka Fiat Code z którą się...
Powinieneś, bez tego nie będziesz miał prawidłowych wolnych obrotów (jak samochód jedzie na luzie to sterownik utrzymuje podwyższone obroty silnika).
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
seicento sterownik sterownik seicento numer silnika seicento
licznik honda prędkość znamionowa zimnego nawiewu
sterownik hulajnoga elektrycznase sterownik hulajnoga elektryczna
Rezystor 300 Ohm 25W a problem z dmuchawą Ile oleju do silnika Ursus C-330? Pojemność i zalecenia