:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
IAW 16F.EB z HC11
aby podpiąć domykanie szyb potrzebuje jeszcze jakiś moduł domykania szyb? tak
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Oto on
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Raczej nie do naprawy . Mam takiego Seicento SX i 3 szt takich sterowników na półce . tel. 533009997
Nie będzie to prawdziwy centralny, bo bez siłowników master, nie będzie reagował na zamykanie/otwieranie z kluczyka/rygla, jedynie z pilota będą się otwierały/zamykały oboje drzwi... chyba, że jednak masz tam centralny zamek, tylko bez sterownia z pilota (do takich właśnie aut służy ten sterownik).
Wg mnie: auto A miało fabryczne immo Fiat code auto B nie miało tego immo Skutkiem to że po przełożeniu czystego sterownika z auta B do auta A było zezwolenie na uruchomienie silnika ale wczytało kod Fiata Code z auta A i tylko w tym układzie będzie działać. Teraz sterownik który odpalił auto A nie uruchomi auta B bo centralka Fiat Code z którą się...
jedź do serwisu fiata i powiedz że chcesz zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika
Będzie chodził.
prawdopodobnie sterownik jaki tam typ jest?
numer sterownika ?
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Tam były stosowane 2 różne sterowniki - hybrydowy i tradycyjny... który Ty masz? Schematy pasują z Seicento Sporting MY03. Kto naprawiał sterownik?
Np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Problem rozwiązany,przegnita wiązka do sterownika
Witam, mam problem z moim Seicento. Silnik 1.1 rok 2003. Był u mechanika i stwierdzili, że spalił się sterownik silnika. Nasuwa mi się pytanie czy mogę wymienić sam sterownik i bedzie działać czy trzeba wymieniać też imo lub usuwać imo z nowego sterownika?
Które MPI? STerownik?
Sterownik to elektrycznego wspomagania kierownicy w seicento
Obstawiam że szlag trafił sterownik a ten badziew jest praktycznie nie rozbieralny i zalany żelem. Podobno właśnie tzw, "sterowniki żelowe" były bardzo awaryjne w tej kwestii.
No to złą odpinasz. Jeden czujnik jest do kontrolki, a drugi (ten odpiąłeś) od sterownika.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Podmień cewkę, zanim rozbierzesz sterownik.
Te przekaźniki nie raz padały, wtedy zamieniało się czarny z czerwonym i można było dojechać do domu. Jeżeli jednak nie załącza go, wiązka nie uszkodzona, to trzeba szukać w sterowniku.
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
sterownik śmietnik
Padł driver wtryskiwacza, szukaj nowego sterownika.
Wizualnie o dziwo wydaje się, że jest to standard!!! :D Najlepiej podjedź na szrot i kup jakiś z używanych. Jeśli będzie dobrze to albo kup nowy, albo śmigaj tak jak teraz. Nad elektrozaworem masz małą śrubkę. Wykręcasz i zsuwasz zawór. Schodzi bezproblemowo bo elektromagnes jest podwykonawcą. Sam sam zaworek pracuje wewnątrz trzpienia z którego zsuniesz...
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
Niech mechanik (elektryk samochodowy) posprawdza masy dla sterownika.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Czy maglownica jest jakaś specjalna do wersji z wspomaganiem ? bo na allegro nie widzę, do czego potrzebny czujnik prędkości? , czy potrzebny jest jakiś sterownik ?
Ciągła praca pompy paliwa może wskazywać na uszkodzenie samego sterownika.
Z zamówieniem będzie problem(przynajmniej mnie się nie udało namierzyć), trzeba szukać z uwalonego sterownika.
Witam napisz jaką masz instalacje gazową jaki reduktor oraz sterownik
w kazdym aucie sterownik silnika posiada wpływ na działanie klimy
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Trzymaj schemat z rozpisem złącza sterownika.
Właśnie kupiłem sterownik od bravy bosch i przepustnice i cała instalacje od tego sterownika tylko nie wiem jak teraz to podłączyć do instalacji co idzie do auta Dodano po 1 A ja mam z 2002 roku i sterownik Seicento jest iaw 4af
w takim razie co jest istotne? gdzie znajde jakąś dokumentacje/ opis jak połączyć się ze sterownikiem?
Do sterownika silnika dochodzi tylko jeden przewód z centralki immo.
Witam Jak w temacie: potrzebuje wsady do 68HC11F1 do w.w. sterowników. Seicento 1.1 SPI, i Palio Weekend 1.2 MPI 75KM Najlepiej nie modyfikowane Z góry dziękuję i Pozdrawiam
Zasilanie sterownika
Jak zamontowac sterownik centralnego zamka do seicento SpAy
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
jakim programem i gdzie można kupić elm327
To fakt, sterownik jest przykręcony do przekładni, aczkolwiek nawet go nie ruszyłem, bo wydawało mi się, że problem leży w silniku/przekładni. Dziękuję za radę, jutro go sprawdzę. Prawdopodobnie i tak będę musiał wymienić całość, sterownik+przekładnia+silnik, no chyba, że na szrocie sprzedadzą mi sam sterownik.
Witam serdecznie. Pozostało sprawdzić okablowanie. Jak nie będzie łączył przewód czujnik-sterownik to wyjdzie -40 stopni. W sterowniku to pin 31. Przy okazji sprawdź kable sterujące cewką. w sterowniku to 1 i 19. Pozdrawiam.
Dodam że sterownik kupiłem z seicento też z silnika1,1 MPI i część instalacji z tego seicento Kolego za dużo myślisz to jest Twój problem. Razem ze sterownikiem seicento kup wiązke i okabluj silnik, to wszystko. O ile impulsy zapłonowe z silnika wysterują ten ecu . Twój z pandy miał can , ten ze seicento niema i miał nie będzie. Wogóle dlaczego nie...
Po przekręceniu kluczyka elektromagnes wyrzuca bendix, ale rozrusznik nie kręci. Rozrusznik jest sprawny, akumulator również, dochodzi prąd zarówno od akumulatora do rozrusznika, jak i od stacyjki do rozrusznika, również jest przy nim minus. W momencie próby odpalania auta po przekręceniu kluczyka na rozruch gasną wszystkie kontrolki, gdy kluczyk damy...
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Tyle że seiko kolegi jest bez gazu. Od wczoraj mam jego sterownik i jeździ tak samo jak na moim sterowniku.
Temat zamknięty Dziękuje za pomoc
Sterownik nie ten
Jaki tam jest sterownik silnika?
Tartarini sterownik.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
nie mam go czym wstępnie zaprogramować więc pewnie sterownik pójdzie w kosz. Jeżeli tam jest zamek i wystarczy tylko sterownik to zakładałem do swojego (Seicento 900) zwykły uniwersalny sterownik (tylko należy zwrócić uwagę czy zamek uruchamiany plusem czy minusem), cena to była coś około 40 zł, ale to już kilka lat temu, działa do dziś.
Sterownik wysypany.P
Podaj numer sterownika silnika.
Sorki kolego tzok nie dzoczytałem pisałem o głowiczce 1.1 Spi Dodano po 5 Kolego, teraz mi się przypomina że miałem kiedyś takie punto właśnie z podobnym problemem auto wtedy wysłałem do znajomego, który pracował w serwisie fiata i wiem że robił coś ze sterownikiem.
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
Zanim auto zapaliło udało mi się sprawdzić zasilanie cewki. na cewce jest +12v kiedy nie chce zapalić. A więc wina leży po stronie albo przewodów między nim a czujnikiem wału. Jutro spróbuję podmienić przewody na nowe. Jesli to nie pomoże to chyba tylko zostanie wymiana sterownika.
Niekontakt na sterowniku. Gdy nie chce odpalić/ temperatura/ próbuj schłodzić sterownik.
Spróbuj zrobić adaptację sterownika (reset)
Przede wszystkim kwarc czy się zgadza a następnie trzeba zasilić sterownik
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
To chaos nie diagnostyka.Skasuj to wszystko i zobacz co zostanie.Załóżmy że ten kabelek nie pokazuje (a bardzo to możliwe)głupot to masz masę błędów plus padnięty sterownik.
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Jakie kable, jaki system? Sterowniki właściwie zainstalowane?
Szarpie już podczas przegazówki na luzie. Wcześniej parę razy zdarzyło się, że sam z siebie zgasł podczas pracy na obrotach jałowych. Rozumiem, że uszkodzony czujnik nie powoduje wywołania stałego błędu, który zapisze się w pamięci sterownika?
miałem przypadek, że urwana masa uszkodziła immo i sterownik silnika
Z audi: -sterownik z wiązką -wtryskiwacze -parownik z filtrem. Osobno kup wkrętki i nowe węże.
odpiąłem całkowicie immobox A sterownik ma wyprogramowane immo ?
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900. Ciągle przepala mi się sterownik, wymieniłem już 4 szt w ciągu 5 miesięcy. Wszystkie po jakimś czasie się przepalają. Jakie są powody tego? Gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję.
Teraz to tylko z immo kolegi i kluczykiem (transponderem) będzie ten sterownik działał. Sprzedaj tego koledze bo i tak już po ptokach. Ty musisz mieć albo inny sterownik bez kodu albo odinfekujesz tego który kolega przyuczył kodem swojego immobilisera ale to roboty więcej jak kupno czystego sterownika (mam takowe czyste na stanie gdyby co)
Według mnie uwalony sterownik. Czerwony przekaźnik jest cały czas wysterowywany masą z pinu 23 sterownika? Kolor przewodu czarno-fioletowy. Powinna na nim pojawić się masa przed 2 sekundy po przekręceniu kluczyka na MAR i na stałe po odpaleniu .Jeśli podaje masę cały czas przy kluczyku na MAR bez odpalania to sterownik ma uszkodzenie wewnętrzne. Sprawdź...
Jaki sterownik jest dokładnie?
Jaki masz sterownik silnika?
Bynajmniej dziwne.Dlaczego zatem odpalał ten sterownik po przełożeniu do drugiego samochodu? Pisałeś że nie masz Fiata Code. Więc może w tamtym drugim był i złapał zablokowanie po założeniu czystego Twego sterownika.
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
Najpierw wypnik przewody od sterownika i po koleji wpinaj aż uszkodzi bezpiecznik. Najcześciej jest to cewka elektrozaworu.
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Co za 1,1 spi czy mpi?
Działaj dalej kabelkiem... Zaraz będziesz sterownika szukał...
Jeżeli masz 20 MOhm , to policz sobie jaki mikroprąd płynie przez taką rezystancje. Masz takie wskazania bo przenosi się poprzez sterownik ; masa jego i sygnał czujnika , to nic nadzwyczajnego.
Musisz połączyć rozcięty przez gazowników kabel do wtryskiwacza, wtedy zapali na benzynie, potem jechać do nich, albo naprawią albo wymienią sterownik lpg
sterownik prawie ,ten sam ale inne mapy wtrysku
nie da się tak łatwo - kod klucza jest w sterowniku silnika
Temat rozwiązany,wymiana akumulatora i wszystkie problemy zniknęły. Pomimo prawidłowego prądu rozruchowego i faktu że rozrusznik kręcił prawidłowo napięcie spadało do 7,5 v i sterownik głupiał.
Zależy jaki masz sterownik LPG
Nie gaśnie, gaśnie dopiero jak silnik się uruchomi. Nie wiem jak ty uruchamiasz tego swojego "sejka" ale "instrukcyjny" przepis na odpalanie Seicento jest taki: najpierw przekręcamy stacyjkę w pozycję MAR, powinna mrugnąć kontrolka od immobilajzera (pomarańczowy kluczyk, jeżeli jest immobilajzer), powinna "zabuczeć" przez 2-3 sekundy pompa paliwowa...
seicento sterownik schemat sterownik seicento sterownik silnika seicento
obciążenie procesor laptop kodowanie kluczyka pestki klejenie żywicą metal
USB-C Charger Wire Color Guide: Red, Blue, White, Green Connections for Charging and Data Renault Clio IV – tylna wycieraczka nie działa, przelotka klapy, silnik, UCH, diagnostyka