:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
Wg mnie: auto A miało fabryczne immo Fiat code auto B nie miało tego immo Skutkiem to że po przełożeniu czystego sterownika z auta B do auta A było zezwolenie na uruchomienie silnika ale wczytało kod Fiata Code z auta A i tylko w tym układzie będzie działać. Teraz sterownik który odpalił auto A nie uruchomi auta B bo centralka Fiat Code z którą się...
Będzie chodził.
aby podpiąć domykanie szyb potrzebuje jeszcze jakiś moduł domykania szyb? tak
IAW 16F.EB z HC11
Raczej nie do naprawy . Mam takiego Seicento SX i 3 szt takich sterowników na półce . tel. 533009997
Oto on
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Tam były stosowane 2 różne sterowniki - hybrydowy i tradycyjny... który Ty masz? Schematy pasują z Seicento Sporting MY03. Kto naprawiał sterownik?
nie mam go czym wstępnie zaprogramować więc pewnie sterownik pójdzie w kosz. Jeżeli tam jest zamek i wystarczy tylko sterownik to zakładałem do swojego (Seicento 900) zwykły uniwersalny sterownik (tylko należy zwrócić uwagę czy zamek uruchamiany plusem czy minusem), cena to była coś około 40 zł, ale to już kilka lat temu, działa do dziś.
Wizualnie o dziwo wydaje się, że jest to standard!!! :D Najlepiej podjedź na szrot i kup jakiś z używanych. Jeśli będzie dobrze to albo kup nowy, albo śmigaj tak jak teraz. Nad elektrozaworem masz małą śrubkę. Wykręcasz i zsuwasz zawór. Schodzi bezproblemowo bo elektromagnes jest podwykonawcą. Sam sam zaworek pracuje wewnątrz trzpienia z którego zsuniesz...
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
prawdopodobnie sterownik jaki tam typ jest?
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
jedź do serwisu fiata i powiedz że chcesz zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika
POSIADAM KSIĄŻKĘ Z SCHEMATAMI INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ FIATA SEICENTO DOTŁACZAM FOTO SCHEMATU
Obstawiam że szlag trafił sterownik a ten badziew jest praktycznie nie rozbieralny i zalany żelem. Podobno właśnie tzw, "sterowniki żelowe" były bardzo awaryjne w tej kwestii.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nie będzie to prawdziwy centralny, bo bez siłowników master, nie będzie reagował na zamykanie/otwieranie z kluczyka/rygla, jedynie z pilota będą się otwierały/zamykały oboje drzwi... chyba, że jednak masz tam centralny zamek, tylko bez sterownia z pilota (do takich właśnie aut służy ten sterownik).
Witam, mam problem z moim Seicento. Silnik 1.1 rok 2003. Był u mechanika i stwierdzili, że spalił się sterownik silnika. Nasuwa mi się pytanie czy mogę wymienić sam sterownik i bedzie działać czy trzeba wymieniać też imo lub usuwać imo z nowego sterownika?
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Problem rozwiązany,przegnita wiązka do sterownika
Sterownik to elektrycznego wspomagania kierownicy w seicento
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Przebieg jest widoczny na pinach komputera A co widzi sterownik? jakaś diagnoza?,błędy?,parametry?
Jak zamontowac sterownik centralnego zamka do seicento SpAy
w kazdym aucie sterownik silnika posiada wpływ na działanie klimy
Do sterownika silnika dochodzi tylko jeden przewód z centralki immo.
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900. Ciągle przepala mi się sterownik, wymieniłem już 4 szt w ciągu 5 miesięcy. Wszystkie po jakimś czasie się przepalają. Jakie są powody tego? Gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję.
w takim razie co jest istotne? gdzie znajde jakąś dokumentacje/ opis jak połączyć się ze sterownikiem?
Witam serdecznie. Pozostało sprawdzić okablowanie. Jak nie będzie łączył przewód czujnik-sterownik to wyjdzie -40 stopni. W sterowniku to pin 31. Przy okazji sprawdź kable sterujące cewką. w sterowniku to 1 i 19. Pozdrawiam.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Czy maglownica jest jakaś specjalna do wersji z wspomaganiem ? bo na allegro nie widzę, do czego potrzebny czujnik prędkości? , czy potrzebny jest jakiś sterownik ?
sterownik śmietnik
Zasilania na sterownik sprawdzić.
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Z audi: -sterownik z wiązką -wtryskiwacze -parownik z filtrem. Osobno kup wkrętki i nowe węże.
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Podmień cewkę, zanim rozbierzesz sterownik.
Trzymaj schemat z rozpisem złącza sterownika.
Padł driver wtryskiwacza, szukaj nowego sterownika.
Zasilanie sterownika
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
No to złą odpinasz. Jeden czujnik jest do kontrolki, a drugi (ten odpiąłeś) od sterownika.
Sterownik nie ten
Jaki tam jest sterownik silnika?
Teraz to tylko z immo kolegi i kluczykiem (transponderem) będzie ten sterownik działał. Sprzedaj tego koledze bo i tak już po ptokach. Ty musisz mieć albo inny sterownik bez kodu albo odinfekujesz tego który kolega przyuczył kodem swojego immobilisera ale to roboty więcej jak kupno czystego sterownika (mam takowe czyste na stanie gdyby co)
Jakie błędy w sterowniku, i jaki sterownik silnika?
Najpierw wypnik przewody od sterownika i po koleji wpinaj aż uszkodzi bezpiecznik. Najcześciej jest to cewka elektrozaworu.
Myślę że możesz mieć problem ze sterownikiem gazu, jak masz interfejs to mogę gdzieś poszukać bo miałem do niego kiedyś soft.
Dodam że sterownik kupiłem z seicento też z silnika1,1 MPI i część instalacji z tego seicento Kolego za dużo myślisz to jest Twój problem. Razem ze sterownikiem seicento kup wiązke i okabluj silnik, to wszystko. O ile impulsy zapłonowe z silnika wysterują ten ecu . Twój z pandy miał can , ten ze seicento niema i miał nie będzie. Wogóle dlaczego nie...
Niech mechanik (elektryk samochodowy) posprawdza masy dla sterownika.
Z zamówieniem będzie problem(przynajmniej mnie się nie udało namierzyć), trzeba szukać z uwalonego sterownika.
Ciągła praca pompy paliwa może wskazywać na uszkodzenie samego sterownika.
Witam a ja kupiłem seicento z takim sterownikiem i nie uruchamia mi silnika. Pompa pompuje paliwo, dochodzi do listwy wtryskowej, rozrusznik kręci i nic. Na przełączniku B/G nic się nie świeci, nie reaguje na wciskanie przycisku. Jak się do tego zabrać? ma to jakieś bezpieczniki?
Jeżeli masz 20 MOhm , to policz sobie jaki mikroprąd płynie przez taką rezystancje. Masz takie wskazania bo przenosi się poprzez sterownik ; masa jego i sygnał czujnika , to nic nadzwyczajnego.
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Podaj numer sterownika silnika.
Sterownik wysypany.P
Witam napisz jaką masz instalacje gazową jaki reduktor oraz sterownik
Tartarini sterownik.
odpiąłem całkowicie immobox A sterownik ma wyprogramowane immo ?
jakim programem i gdzie można kupić elm327
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Tyle że seiko kolegi jest bez gazu. Od wczoraj mam jego sterownik i jeździ tak samo jak na moim sterowniku.
Instrukcja jest z Seicento, i pewnie brakuje Ci jakiegoś sygnału ze sterownika silnika.
Temat zamknięty Dziękuje za pomoc
Tak ma być.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Ogólnie to wszystko google powie, ale jeśli już chcesz wiedzieć to w epromie masz mapy sterowania zapłonem, czasem wtrysku paliwa w funkcji obrotów/obciążenia/sygnału z czujnika temperatury/sondy lambda itd... Jeśli chodzi o motorole HC11F1 jak dobrze pamiętam, sterownik zapisuje błędy, zakodowany jest kod immobilizera oraz informacje adaptacyjne
Zdejm wtyczke z potencjometru przepustnicy albo z czujnika temperatury cieczy.Napewno po chwilowej pracy z taka usterką komputer silnika zarejestruje usterkę.
Jakie kable, jaki system? Sterowniki właściwie zainstalowane?
W Bravo zależnie od rocznika było wspomaganie hydrauliczne lub elektryczne. Nie mam pewności czy wspomaganie elektryczne z Seicento zadziała ze sterownikiem z Bravo i raczej w to wątpię. Porównaj schematy elektryczne tych samochodów i typy układów wspomagania.
Po przekręceniu kluczyka elektromagnes wyrzuca bendix, ale rozrusznik nie kręci. Rozrusznik jest sprawny, akumulator również, dochodzi prąd zarówno od akumulatora do rozrusznika, jak i od stacyjki do rozrusznika, również jest przy nim minus. W momencie próby odpalania auta po przekręceniu kluczyka na rozruch gasną wszystkie kontrolki, gdy kluczyk damy...
Niekontakt na sterowniku. Gdy nie chce odpalić/ temperatura/ próbuj schłodzić sterownik.
Spróbuj zrobić adaptację sterownika (reset)
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Witam Jak w temacie: potrzebuje wsady do 68HC11F1 do w.w. sterowników. Seicento 1.1 SPI, i Palio Weekend 1.2 MPI 75KM Najlepiej nie modyfikowane Z góry dziękuję i Pozdrawiam
Podłączyć pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.
Przede wszystkim kwarc czy się zgadza a następnie trzeba zasilić sterownik
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Czy może ktoś wie gdzie mogę zdobyć sterownik bez immo do Fiata seicento 1.1.MPI 2001r (hybryda).I czy ewentualnie do nowego sterownika potrzebny jest kluczyk master tak jak we wcześniejszym modelu fiata.
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
tak , potrzebny jest emulator
Jaki sterownik jest dokładnie?
W moim liczniku są dwa "silniczki", jeden napędza wskazówkę, drugi nabija kilometry. To że jeden będzie miał problem z działaniem, to nic dziwnego. Zacznij od obejrzenia, czy nie ma zimnych lutów w zespole licznika, nie spuchł jakiś kondensator, czyli prędkościomierz nie dostaje sygnału, ale układ od km jeszcze tak. http://obrazki.elektroda.pl/1205492500_1...
sterownika szukaj na szrocie.
http://obrazki.elektroda.pl/6484480900_1... Udało się zdobyć wszystkie części. Z Punto 1.2 16v. Cała wiązka z każdym czujnikiem, a nawet kolektorem i wtryskami, sterownikiem oraz modułem do imobilajzera i kluczykiem. Więc już nie powinno być problemów z elektryką w autku. Jedno mnie nurtuje, jeszcze tego nie mam u siebie. Trzeba coś...
Jaki masz sterownik silnika?
Szukam wsadu do ECU fiata seicento 1.1 mpi z 2003 roku. Sterownik MM IAW 4AF
miałem przypadek, że urwana masa uszkodziła immo i sterownik silnika
sterownik seicento schemat sterownik seicento sterownik silnika seicento
zasięg telewizji naziemnej kamera unifi bezpiecznik awaryjnych
Krups EA89: Nietypowa rezystancja czujnika NTC i temperatura espresso Prąd podkładu a przydźwięk w układach audio