Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
Szerokie zasilanie /+ akumulatora/ wąski kontrolka. Ten styk osobny Cię nie interesuje jest do kondensatora przeciw zakłóceniowego do radia.P
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Brak dobrego kontaktu przewodu z klemą/oczkiem/śrubą i grzeje się w najsłabszym miejscu ? Tylko tu się grzeje ? Gdzie indziej, cały przewód, drugi jego koniec się nie grzeje ? Oczyść, zarób porządnie przewód, przykręć... Takie grzanie miałem przez słaby styk oczka przewodu z klemą akumulatora, po poprawieniu połączenia przestało się grzać, co możesz...
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
styk oznaczony jako + łaczysz z kablem zakońconym kabeloczkiem.Podpinasz to do plusa zasilacza regulowanego.Masę zasilacza podpinasz do masy regulatora (tam gdzie się go przykręca).Na szczotki dajesz zaróweczkę 12V.Ustawiasz zasilacz na około 12V .Zarówka się swieci.Podkręcasz,i przy około 14-15 V zarówka gaśnie. Natomiast sprawdzić ten przerzutnik...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Tutaj zastosowano alternator obcowzbudny, 6-diodowy. Zacisk 86 to wg. DIN cewka przekaźnika. W tym przypadku 86 z alternatora to punkt neutralny uzwojenia. Napięcie na nim służy do załączania przekaźnika, który rozłącza kontrolkę ładowania (zacisk 87a — styk NC). Regulator jest zasilany z zacisku 15, czyli po stacyjce. Po przekręceniu stacyjki powinien...
To wszystko na akumulatorze podpiąłeś? A ten wolny styk jaki ma oznaczenie.
Witam panowie, Chciałem się zapytac jak podłączyć alternator który ma styki B+,D+,DF ? Rozumiem,że B+ do plusa akumulatora, D+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce ale niestety nie wiem gdzie dac styk DF. czy bez podłaczenia tego styku alternator będzie ładował?
powiedzieć można, że pojemność podana w katalogu to pojemność najmniejsza niezbędna do właściwego funkcjonowania pojazdu. Raczej nalezałoby stwierdzić że optymalną . Ty masz ogrzewanie postojowe i większy akumulator jest dobrym rozwiązaniem ( zwiekszone zapotrzebowanie na ampery ) .Ktoś kto z auta zrobił sobie dyskoteke też zazwyczaj musi mieć mocniejsza...
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Mamy tutaj niezgodność. Nie wiem jak jest w tym samochodzie,ale jeśli jest sterowany z ECU to L i S nie wystarczy w takiej formie. Sterowanie jest albo sygnałem logicznym,albo współczynnikiem wypełnienia impulsu,albo napięciem. W przypadku jedynie kontrolki i napięcia stałego na zaciskach...
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
jest opcja luzu łożyska od strony szczotek i przy obrotach szczotki tracą styk i wszystko spada - przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach w ciemnościach nawet żarzy się kontrol ładowania
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
Chyba tylko styczniki od wciągarek mają przełączne styki na duże prądy, większość styczników ma jeden styk normalnie otwarty. Czy w tym aucie można zamontować dodatkowy alternator 24V? Czy brałeś pod uwagę opcję stałego połączenia 2 akumulatorów 12V w szereg, wyjście 12/24V z odczepów, a drugi akumulator ładowany z instalacji auta przez przetwornicę...
Nic nie daje... dalej brak prądu i brak reakcji na kluczyk po przekręceniu przy odłączeniu zasilania na krótko. Po podłączeniu na krótko i odpaleniu auta przycisk nic nie daje, chodzi cały czas. https://obrazki.elektroda.pl/8929413500_... https://obrazki.elektroda.pl/2523553700_... "Wyłącznik zapłonu H001 jest zasilany...
I bezpiecznik 3A w skrzynce bezpieczników pod maską. Czerowny przy wtyczce alternatora musibyć +12V. To już robiłem i ten bezpiecznik ma 10A a nie 3A. wyjąłem, sprawdziłem i przeczyściłem bezpiecznik F31 (10A) Na czerwonym przewodzie we wtyczce alternatora jest 12V. Jak wyciągnę ten bezpiecznik a zostawię wtyczkę wciśniętą w alternatorze to po odpaleniu...
https://obrazki.elektroda.pl/4604260800_... Dobrze jest. Żarówka kontrolki musi być 5W min. D+ kontrolka Śruba M6 to plus styk W wolny
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Mili Państwo. Co sądzicie o tym, żeby do zabezpieczenia alternatora w przypadku nagłego odłączenia akumulatora zastosować komparator? Mogę włączyć go równolegle z akumulatorem, ustawić próg napięcia, przy którym zadziała i przekaźnik zamknie obwód (włączyłbym równolegle przez niego jakiś opornik lub nawet żarówkę). Jest również możliwość ustawienia...
Dobra zrobiłem kostka od dołu pod skrzynią niebieski przewodzik się urwał dosztukowałem kabelek z konektorkiem i połączyłem z tym niebieskim tulejką a na tulejkę dałem termokurczliwą koszulkę nic nie lutowałem ani nie kombinowałem zauważyłem że 2 kabelek będzie niedługo też do roboty bo już delikatnie się przeciera ale nie mam siły tego robić póki co...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
Problemem jest prawdopodobnie zabrudzony styk na rozruszniku, tam łączą się kable z ładowania i akumulatora .Efek żarzenia wystepuje przy różnicy potencjału na punktacgh styku (stacyjka akumulator). Jeżeli chodzi o akumulator majłatwiej jest soprawdzić ewentualny upływ napięcia podłaczając pomiedzy klemę a kabel (akumulator) miernik a w zasadzie amperomierz...
Podłączyłem obrotomierz lecz mam problem że nie chce ruszyć dopóki nie podam na chwile plusa do styku S, dopiero wtedy alternator załącza sie. Drugie pytanie jak podłączyć styk D+? Ponieważ u mnie kontrolka ładowania ma stały plus a załączana jest minusem,a jeśli się nie myle to styk D+ to plus . https://obrazki.elektroda.pl/9969281600_...
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Jestem po wymianie skrzynki w galaxy 2.3 benzyna. Mogę podpowiedzieć, że kabel od alternatora też trzeba wymienić, najlepiej na grubszy, bo fabrycznie to jakaś porażka. Wszystko wyczyszczone, a przy dużym poborze z aku zimą na świeżo odpalonym silniku kabel się grzeje sam w sobie. Mówię o włączonych światłach, szybach grzanych, wiatraku nawiewu, elektrycznych...
koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę po zapłonie tak jak zacisk 15 z regulatora,...
Masz niewłaściwy szczotkotrzymacz. Potrzebujesz https://obrazki.elektroda.pl/9028998400_... Na zacisk potrójny idzie trio wzbudzenia , kontrolka i żółty przewod regulatora. Na pojedyńczy styk idzie wzbudzenie zielony przewód
Witam, nie chce Tworzyc nowego wątku więc się podłącze. Mam problem także z ładowaniem z tym,że u mnie padło podejrzenie na kabel wzbudzenia. Brak na nim napięcia po włączeniu zapłonu czy silnika. Jest ale 0.2V i skacze na chwile (1/2s) do 9V. Dobrałem się do kabla, okazało się,że wychodzi z BSM po przez 1 pin z wtyczki 5 pinowej (mam jeszcze na tym...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Wiem że mogę podłączyć kontrolkie tak jak powinna być czyli pomiędzy styk 15 stacyjki a styk 15 alternatora a nie regulatora jak pisał kolega. Ale mi chodzi o to jak jest podłączona w oryginalnej instalacji skoro nawet w nowych zegarach jest kontrolka do ładowania z oprawką na jeden przewód. W moim Ursusie jest alternator Elmot 12V 44A, oznaczeń nie...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Witam, z tej strony chyba nie ma nic, trzeba z boku spojrzeć gdzie jest tabliczka znamionowa (może być przykryta pyłem), oznaczenie R, [R, F] nic nie oznacza, 1 i 2 to po prostu numeracja styków .
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
Masz pokrewny schemat o takim przełączniku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A schemat do mtza jest w sieci. Jeśli nie łączy jednego akumulatora, to pewnie styk upalony. Szukaj tego przełącznika po przewodach od plusów akumulatorów.
Ten "prąd" nie ma "ginąć" tylko właśnie pojawiać się po uruchomieniu, a kontrolka ma dostawać napięcie z obydwu stron - i dlatego zgasnąć. Nie podałeś czasem masy na jeden styk żarówki?
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
Alternatory używane w Passatach w 1990 na pewno potrzebują prądu wzbudzenia w momencie rozruchu silnika. Jeżeli mogę coś skromnie zasugerować to wydaje mi się, że w Twoim przypadku problem nie jest związany z samym alternatorem, ale właśnie z prądem wzbudzenia. Dość łatwo to sprawdzisz odłączając niebieski przewodzik idący do alternatora i po uruchomieniu...
czy alternator musi mieć prawe obroty żeby działać Żeby działać czyli produkować prąd czy żeby poprawnie działać? Alternator obracany w kierunku przeciwnym niż zalecany będzie produkował prąd ale nie koniecznie będzie działał całkowicie poprawnie. Na osi jest wentylator i przy przeciwnych obrotach może być mniej skuteczny, szczotki są chyba montowane...
Witam. Szybkie pytanie?? Czy styk DFM będzie miał znaczenie do poprawnej pracy alternatora, czy służy tylko do informacji do ECU o obciążeniu?? Na VCDS obciążenie cały czas 100%, na wolnych brak ładowania, po podniesieniu obrotów do >1100 ładowanie wzorowe. Obciązenie nie zmienia się. Alternator po regeneracji(pierścienie, mostek, regulator - właśnie...
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? :/ W tym altku na zdjęciu koło pasowe ma 6 rowów i średnicę 65 mm, moje obecne koło ma średnicę 57mm i ma 5 rowów, co dyskfalifikuje ten alternator bo po zmianie koła pasowego moze nie ładować jak trzeba. A styk DF jest wyjściowym stykiem do ECU który nie musi być podpięty. Więc nadal poszukiwania trwają....
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Sprawdziłem wszystko i wychodzi na to, że to coś z alternatorem, trzeba szukać używanego. Sprawdziłem masy na silniku ( odkręcałem śrubę czyściłem styk). Mierzyłem też napięcie na zacisku minus akumulatora i zacisku plus alternatora to samo napięcie 14,10 V( bez włączonych odbiorników) z włączanymi odbiornikami spada do 12,6 V, gdy lekko przy gazuję...
gruby pod zacisk srubowy,cienki pod styk męski
tia, dawno ale teraz jest wszystko skręcone bo i magazyn zajęty i deszcz pada. Jeszcze muszę się upewnić czy wszystko jest dobrze podłączone bo obecnie mam pod styk M niebieski kabel a pod styk R alternatora różowy/czerwony. Może dziś zdejmę jeszcze raz osłonę pod zegarami i zajrzę czy jest dobrze podłączone. Jeżeli będzie dobrze to kupię po prostu...
Czasem nawet przez zaśniedziały styk na kablach alternator się nadmiernie wytęża. Sprawdzałeś napięcie ładowania na akumulatorze? Akumulatory w dobrym stanie? Coś je mocno rozładowuje? Auto często jest gaszone i odpalane?
https://obrazki.elektroda.pl/1160004800_... czyli "C" - ten gruby styk na klucz "13" podłączam wg schematu do grubego kabla ORANGE. Czarny czyli minus podłączam do styku "E" - również jakimś kluczem "10". Ale nie wiem co z resztą. Co z wtyczką 2 pinową oraz co z konektorem?
jak jest ta czarna nakładka pkastikowa,to styk na krzywiźnie tej nakładki ( po srodku obwodu)
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona. Tak właśnie wszyscy o tym tutaj piszą na elektrodzie, ale co z samym regulatorem napięcia? Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to...
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
Witaj! Nie podałeś typ alternatora. Przeciętny altenator ma grubą śrubę 6mm/ 30/ połączoną z akumulatorem na stałe oraz wtyk/67/wychodzący z szczotko trzymacza ,który połączony jest z regulatorem napięcia tez na numer 67/.Regulator napięcia ma jeszcze styk Nr.15/ łączy się z stacyjką od strony załączonej instalacji, Pozdrawiam Miro.Nasz
Tak, a jak się ma zgodność tego adaptera z normami? Adapter można bez problemu włożyć do zwykłego kontaktu. W przypadku gniazda zabezpieczonego RCD, nastąpi jego wyzwolenie. Jednak w przypadku gniazda niezabezpieczonego, może dojść do sytuacji zasilania tego rezystora napięciem sieciowym, co wywoła na nim wydzielenie mocy 53 watów. Natomiast jeżeli...
ale plus od alternatora co idzie czy od akumulatora Przecież jedno z drugim jest połączone - co za różnica, ważne żeby przez jakiś styk - w stacyjce czy gdziekolwiek.
Schemat ma wyjaśnienia w książce, ogólnie nie jest to napisane zbyt przejrzystym językiem. Element nr 26 to według książki "tablica wskaźników", czyli po prostu zegary w kabinie. Tu jest przedstawiony mały jej fragment, w środku jest kontrolka ładowania (ma wrysowany piktogram akumulatora) z diodą, a równolegle do tego jakiś rezystor. Zasilane jest...
Może drgania i jakas kostka traci styk albo alternator. Jezeli to bylby alternator to proponuje sprawdzić regulator napięcia...
Jest tak jak mówisz, ale z czasem alternator jest już częściowo przegrzany W maluchu , chyba wtedy jak się pali silnik , litości ale głupoty. W maluchu alternator nie jest problemem , problemem są skorodowane styki tak masy jak i plusa. Bez problemu na światłach mijania masz 14V na akumulatorze. Problemem też jest styk wyjścia prądu z akumulatora na...
Tak też myślę zrobić, ale nie mam takiego ścigacza z małymi łapkami. Trzy lata tym autem jeździłem ale widać klej jest wybrzuszony. Mostek na sto procent uwalony. Styk tej blachy przeczyszczony. Nie ma opcji, że źle sprawdzam bo jedna strona jest ok... Muszę gdzieś spróbować takiego poszukać.
Tak To jest alternator Uzwojenia są OK.Diody także OK.Szczotki dotykają do pierścieni.Lampki nie sprawdzałem.Znalazłem regulator (zauważyłem przegrzany styk na wejściu nr chyba 15 jednak w dalszym ciągu niewiem od czego on jest. Panowie z tymi zakupami to trochę poczekajcie.Stary Ursus na gospodarce chłopa małorolnego i do tego robota raczej z sympatii...
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
Alternator jest stary bo prawie 14-letni, wiec naklejek już nie ma. Zastanawiam się nad podłączeniem takim: a-N b-S c-L? Styk c jest doprowadzany białym przewodem i jest on minimalnie grubszy od przewodu białego z czerwonym paskiem (styku c), a także czarnego z białym paskiem (styk a). Sugerując się grubością przewodów dlaczego na kontrolkę wychodzi...
Alternator ma szarą wtyczkę z dwoma kablami, jeden biały, drugi chyba żółto-czerwony, ściągnij ją z alternatora i połącz kawałkiem kabla styk tego kolorowego kabla z minusem akumulatora
Gdzie mam wpiąć wzbudzenie? Masz tylko jedno miejsce które zaznaczyłeś pod opornikiem jako B, styk na diodach Cię nie interesuje to wyście z fazy na obrotomierz.P
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Słaby styk na którejś celi.Akumulator do wymiany.
sprawdze bezpieczniki , prosze jeszcze o info czy jak bede miał nowy alternator peugeot z jednym stykiem , to ten jeden styk jest od lampki ? w takim razie gdzie podłącza sie wzbudzenie?
15 na plus za stacyjką 67 na styk szczotki Obudowę regulatora przytwierdzić do masy Jeżeli alternator od stara,to zorientować się czy czasem nie z plusem na masie :)
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Tutaj potrzebny jest oscyloskop. Zgadza się. Miejsce, skąd idzie sygnał DFM z PSF1, to pięciopinowe żółte złącze, styk nr 3- jak na obrazkach :) DFM/M: (Digital Field Monitor/Monitor) This type of connection is connected to the vehicle ECU. Every alternator brand has a different abbreviation for the DFM connection: FR (Field Return); DF (Digital Field);...
Brak połączenia pomiędzy fazą a stykiem ,rozebrać alternator.P
Witam Zacznij od sprawdzenia jakie ladowanie jest na alternatorze bo jesli jest napewno takie same czyli ok 13,9 jak na akumulatorze to nie ma co szukac tylko wymienic regulator (sa w sprzedarzy o wyzszym ladowaniu)ale jesli jest wyzsze tzn ok14-14,2 musisz isc po przewodach az znajdziesz zly styk Podlaczajac miernik np do minusa po koleji poczawszy...
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze...
sprawdz ładowanie na styku B+ alternatora bez włączonych świateł i na wyższych obrotach silnika(może chodzić na ssaniu silnik) powinno być 14.4 volta,jeśli jest to alternator masz sprawny a spadek napięcia masz na kablach,wyczyścisz plecionke masową idącą do belki,oraz styk B+ łącznie z dochodzącym do niego przewodem oraz styk tego przewodu w miejscu...
A po co kontrolka ten typ akurat będzie ładował bez kontrolki po prostu regulator po wzbudzeniu alternatora podaje napięcie na styk kontrolki powodując jej zgaśnięcie.P
tak tylko jeśli rysunek odzwierciedla rzeczywistość to ten alternator NIE MA dodatkowych diód pomocniczych tylko zakreślony styk podłączony jest do jednej fazy i jeśli pojawią się impulsy na nim regulator gasi kontrolkę. Takierozwiązanie jest moim zdaniem głupie i zawodne..
alternator suzuki alternator alternator lublin dymiący alternator
rezystancja strat biały lewej stronie numer koloru lakieru
schematy simson drukarka epson l3150
Karcher SC 5 nie podaje pary - możliwe przyczyny Licznik rowerowy Garmin, Wahoo, Sigma – zaniżanie dystansu, kalibracja, typowe usterki