Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Dźwignia ma wejść w gniazdo na trzpieniu elektromagnesu. OBOWIĄZKOWO! W przeciwnym razie jest cały czas wciśnięta i zwiera styki oraz nie wysuwa zębatki. Masz źle złożony rozrusznik.
Był na to środek zaradczy , cytat -"Przy wysokich temperaturach (zewnętrznych) może się zdarzyć, że żel we wtyku modułu sterowania silnika może stać się płynny i dostać się między styki wtyku. W ten sposób przerwany zostaje kontakt elektryczny i moduł sterowania silnika rejestruje nieprawidłowe działanie P0093" i dwie wiązki w zależności od alternatora...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Ja proponuję zastosować kontaktron i magnes ... Robimy dwie takie płytki: http://obrazki.elektroda.pl/2697418700_1... Montujemy je na ośkach w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/3354254500_1... Dodajemy szczotki z jakiegoś alternatora i problem rozwiązany... Do póki tarcze będą się obracać równolegle to obwód będzie...
B- minus aku B+ plus aku IGN pewnie 12 V po zapłonie styki STA do żółtych alternatora (raczej obojętnie) L wygląda na podłączenie żarówki (2-3W) i z niej na 12V(kontrolka ładowania). Te alternatory mają prąd max 20A a taki typowy ciągły to 10A.
Ponowię prośbę o pomoc. Alternator po wizycie u fachowca, sprawdzony, ładowanie było dobre, ale aby być go pewnym wymienione szczotki i wirnik. Akumulatory podmienione na pewne z innego samochodu. Ładowanie na postoju 28,7 V, ale czasie jazdy (po około 15-20 min.) pokazują się piki do nawet 30,9 V. I wtedy elektronika zaczyna wariować. Przewody masowe...
ECU obniża ładowanie podczas przyspieszania silnika tak żeby więcej koni szło na koła. A że tam czasami gnije instalacja jest zielona na stykach. I nie zawsze w zależności od rynku wszystkie 4 styki były wykorzystane w tych regulatorach.
Witam panowie, Chciałem się zapytac jak podłączyć alternator który ma styki B+,D+,DF ? Rozumiem,że B+ do plusa akumulatora, D+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce ale niestety nie wiem gdzie dac styk DF. czy bez podłaczenia tego styku alternator będzie ładował?
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Zgadzam się z kolegą Grzegorz_madera że można założyć iż alternator jest sprawny,a wina leży po stronie instalacji ciągnika. Być może podczas mycia skorodowały połączenia pod wpływem wody i powstają spadki napięć. Niech kolega sprawdzi czy któreś styki nie robią się ciepłe, a dla pewności wszystkie przeczyści. Następnie należy sprawdzić napięcie w poszczególnych...
troche zamieszalem , ale co do kontrolki to zawsze swieci inieswieci poprawnie tzn. po perzkreceniu kluczyka swieci a przy pracujacym silniku nie swieci. Przy pracujacym silniku jesli kabelek sterujacy alternatora jest wpiety lub wypiety to nic sie nie zmienia - instalacja ma wszedzie napiecie akumulatora co z czasem spada od 12.8 V w dol. Jeszcze...
Jak obiecałem, tak też robię. Nie mam pewności jeszcze 100%, jednak po rozmowie z elektrykiem i diagnostą Lexii, wyszło na to, że to wszystko się skleja do kupy i ktoś w końcu się znalazł co ma pojęcie o tym wszystkim. Komunikat "Uszkodzone ładowanie akumulatora" - Trzeba podpiąć się do Lexii i dołączyć do systemu akumulator, a raczej jego parametry....
Witam Dopadły mnie błedy w moim 3008 II jak w tytule P0817 P1A96 U1133 Dodam że problem dotyczy auta z silnikiem 1.6 bluehdi 120PS automat Trochę to trwało ale zlokalizowałem problem, ale przy okazji przeglądania internetu doszedłem do wniosku, że zdarza się ten problem może nie często ... ale się zdarza. Nie twierdze również że moje rozwiązanie jest...
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Cześć, Mam problem z moim daily. Pacjent to Iveco daily 35s17 3.0 2015r Problem z poziomowaniem zawieszenia tył. Błąd wskazuje na brak komunikacji że sterownikiem zawieszenia. Auto opadło, kontrolka poziomowania świeci Problem wystąpił w zeszłym roku w sierpniu wyczyściłem wtedy styki sterownika Wabco i pomogło. Teraz już nie pomaga. Sterownik jest...
Witajcie, Mój samochód zdecydował się zrobić mi na urlop kolejna niespodziankę - niezależnie od obrotów silnika, koniunkcji planet, godziny czy dnia tygodnia nagle pojawia się i znika ładowanie. Objawia się to tym, że oczywiście zapala się kontrolka ładowania. Co dziwniejsze kontrolka potrafi sobie jak gdyby nigdy nic zgasnąć na sekundę albo 30, po...
Pandę mam od 18 lat. Od samego początku kontrolka kierownicy zapalała mi się kilka do kilkunastu razy w roku z reguły bez utraty wspomagania. Tak na 100 włączeń kontrolki kierownicy ok. 2 razy traciłem wspomaganie. Wygaszenie kontrolki tak jak piszesz - wyłączenie silnika odczekanie około 6-7 sekund do momentu charakterystycznego "kliku" (chyba przekaźnika...
Nie wiem czy zauważyłeś, że sterowanie przekaźnika idzie przez czujnik zabezpieczający na skrzyni biegów. Cewka przekaźnika z jednej strony jest podłączona do zacisku D+ alternatora (i kontrolki ładowania), z drugiej przychodzi sterowanie ze stacyjki poprzez czujnik zabezpieczenia. Przekaźnik miał w tych ciągnikach służyć jako zabezpieczenie przed uruchomieniem...
Zmierz ile prądu z alternatora idzie w akumulator. Albo go chociaż dobrze podładuj prostownikiem lub podmień na inny.
Kuga problem z kontrolka ładowania⚡ Trzeba przeglądnąć instalacje od alternatora do rozrusznika i bezpieczniki ,częsty problem brak styku na łączach⁉. Przeczyszczony styki i po problemie !!!
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
Podjechaliśmy na lakiernię bo auto chwilowo tam się robi. Przekaźniki pod maską sprawdzone zasilaczem - przełączają styki na zasilaczu laboratoryjnym. Tak samo przekaźnik 41 na ZBR. Zamieniliśmy 42 z 42 - bo takie same. Nic to nie dało. Na linii wzbudzenia 15021 jest napięcie jak na filmie. Po uruchomieniu silnika zaświeca się po chwili kontrolka na...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
Ale bzdury! Wyjściem na kontrolkę ładowania steruje z regulatora alternatora jakis mikry tranzystor, a wy chcecie tam podłączyć obciążenia na poziomie kilku amperów lub więcej. Do takich celów służą przekaźniki/komparatory które np. zwierają styki po wykryciu wzrostu napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika. Wystarczy popatrzeć w Allegro. To który...
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Witam, nie wiem jak w przypadku takiego alternatora [ bo ostatni raz mialem z takim do czynienia chyba ok. 1991/92r. ], ale zawsze przy mechanicznym regulatorze napiecia, jak na zdjeciach - jesli nie 'ladowala pradnica', to musialem oczyscic z nagaru / 'nadpalenia' styki od sekcji wzbudzenia wirnika... Wystarczylo przeciagnac kilkakrotnie pomiedzy stykami...
Pierścień nie uległ uszkodzeniu mechanicznemu.Jak zaznaczyłem na styku alternatora do kontrolki ładowania jest + po podaniu napięcia na styki ładowania.Czy to nie oznacza przebicia diód w mostku.
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Kilka postów wyżej było narysowane i opisane wyjścia tego alternatora. Szerokie i duże styki łączymy z akumulatorem, mały z lampką ładowania .
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Witam, z tej strony chyba nie ma nic, trzeba z boku spojrzeć gdzie jest tabliczka znamionowa (może być przykryta pyłem), oznaczenie R, [R, F] nic nie oznacza, 1 i 2 to po prostu numeracja styków .
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam, mam problem z alternatorem, kilka miesiecy (w sumie to juz ponad rok) temu podczas jazdy zapalala mi sie kontrolka ladowania akumulatora, mniej wiecej raz na kilkaset kilometrow, swiecila przez 1-2 minuty po czym gasla. Na serwisie problem zignorowali, po kolejnych kilku miesiacach jazdy alternator spalilem. Zalozony zostal nowy, po okolo dwoch...
Witam. Mam problem z Ursusem 4514 natomiast alternator ładuje w przedziale 0,2-0,3v w zależności od ilości gazu mierzone miernikiem. Cały wyczyszczony, szczotki wymienione na starym regulatorze napięcia ładuje 0,1 na sprawnym w 100% od mf 255 pokazuje 0,1 natomiast na nowym miałem taki zapasowy do mf 255 pokazuje właśnie te 0,2-0,3v proszę o pomoc
Witam, Niedawno w moim samochodzie Citroenie Xantii 1.8i z 1994r. padł alternator firmy Mitsubishi. Kupiłem więc na internecie używany alternator tej samej firmy, o tych samych parametrach. Zamontowałem i po przejechaniu ok. 1000-1500km powtórzył się problem. Mianowice: Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Alternator wydaje...
Alternatory używane w Passatach w 1990 na pewno potrzebują prądu wzbudzenia w momencie rozruchu silnika. Jeżeli mogę coś skromnie zasugerować to wydaje mi się, że w Twoim przypadku problem nie jest związany z samym alternatorem, ale właśnie z prądem wzbudzenia. Dość łatwo to sprawdzisz odłączając niebieski przewodzik idący do alternatora i po uruchomieniu...
OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ? Dodano po 9 Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało...
Raczej bez nerwów rozbierz i złóż ponownie smarując styki elektryczne wazeliną.
Jak moge podpowiedzieć to na stykach alternatora wydziela się prądzik wytwarzający ładnych parę!!!!!! amper (wtedy styki iSKRZA) i kondensator to bloker usuwający zakłócenia im wiekszy tym lepszy - zresztą jak masz oscyloskop to podłącz i popatrz bez kondzioła i zzzzz Pozdrawiam Witek
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Witam, Przyszło trochę zimno i już problem z ładowaniem... . Silnik to Z22SE. Akumulator (Centra Futura) wymieniony w listopadzie czyli można by rzec, że jest nowy. Sprawa ma się tak, że nap. ładowania na odpalonym, zimnym silniku mam 14,3V. Na ciepłym silniku 14.1V. Jak na ciepłym silniku dam jakieś obciążenie, np. dmuchawę na max lub włączę przeciwmgłowe...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
czego styki alternatora styki pozłacane wazelina styki
techbite sterowniki samochód tester uziemienie szafie
bluetooth audio pralka hisense
Zasilacz RP432PS 1.5A LightSYS RISCO - zamienniki Teac A4 Series LE40A4S1FHD Firmware & VEWD Updates