Witam ! Ile styków ma przełącznik ? ( 6 czy 3 słabo widać ) Jeśli sześć to połącz tak. umowne numery styków 1-2-3 4-5-6 styki - 2 i 5 -silnik ( siłownik ) styki 1 i 6 razem i tu minus zasilania styki 3 i 4 razem i tu plus zasilania KONIEC.
Potrzebujesz przekaźnik o stykach NO (normalnie otwartych) aby załączać go przyciskiem. Łączysz siłownik (-) do masy (+) do styku przekaźnika. Drugi styk przekaźnika przez bezpiecznik do zasilania. Teraz sterowanie przekaźnikiem, (-) do masy, (+) przez przełącznik do zasilania.
Napisałeś, że wszystkie siłowniki zachowują się tak samo, więc może to nie one są przyczyną a sterownik centralnego zamka. Jeśli w drzwiach kierowcy masz siłownik typu master, to zobacz jak zareagują pozostałe siłowniki, gdy drzwi kierowcy zamkniesz z kluczyka. Spróbuj wypiąć sterowanie jednego siłownika...
Objawy są takie jak przy słabym styku wewnątrz silniczka (trzeba przeczyścić wszystkie miejsca kontaktu - metale czasem śniedzieją i efekt jest podobny) lub co gorsze kończący się silniczek. Dodano po 2 Można też spróbować przesmarować go w miejscu trybów - może coś wewnątrz przyciera się bo...
Jest, ale to nie krańcówka, tylko czujnik położenia siłownika. Służy do sterowania pozostałymi siłownikami przez centralkę. Styki te są typowo "sygnałowe" i nie przeznaczone do dużych prądów występujących w obwodzie silnika. Jak podnosisz kołek zamka w drzwiach to poruszasz też siłownikiem master, zwierają...
Może to pomoże niestety tabelkę rozbiło czytaj liniami zamek przednich prawych drzwi złącze 6207 nr przewodu przyporządkowanie złącze 9Pin złącze 6Pin 6202 silnik 2 3 6212 silnik 7 5 8612 CPO * 6 ...
Do prób fotokomórek i samego przekaźnika wystarczy nieduży zasilacz o napięciu 12V. Jak nie masz niedużego to weź komputerowy lub nawet od laptopa. Ważne aby napięcie było w granicach 12÷24V. Dodano po 1 Nie znam sie na tym, ale bedac dzis u spec od elektryki samochodowej - podpial przekaznik...
Witam ponownie wszystkich. Miałem trochę czasu przy weekendzie więc zabrałem się naprawę centrala. Sytuacja wygląda tak. Okablowanie do wtyczki zamka OK przy przyciskaniu pilotem pojawia się napięcie raz na kablu czarno-zółtym raz na czarno-czerwonym. Wyjmuję siłownik przednie drzwi pasażer podaje...
Mam sterownik i siłowniki oryginalne - siłownik posiada wyprowadzenia na silnik oraz styk przełączny - zwiera w zależności od położenia z jednym lub drugim. Wyprowadzenia silnika i zasilanie to nie problem jednak w sterowniku są 4 wejścia : lewe, prawe, DZ i DO. Jak podłączyć styki siłowników do...
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać...
potrzebuję przekaźnika. Moim zdaniem te tanie chińskie przekaźniki mogą mieć zbyt małą zdolność łączeniową w Twojej aplikacji. Jeżeli tak jest, to styki albo się zespawają przy trzecim przełączeniu albo będą iskrzyły jak opętane i przekaźnik zakończy żywot po kilku tygodniach. Absolutnie,...
To wskazuje na uszkodzenie siłownika c.zamka., nieoryginalny można próbować regulować. Zdemontowałem siłownik zamka, jest to oryginał GM, Po odpięciu go od kostki, zamek centralny chodzi bez żadnych zastrzeżeń, oczywiście bez drzwi kierowcy, przeczyściłem wszystkie możliwe styki, włożyłem do...
Witam. Niedawno kupiłem passata b5 1.9 tdi 110km z 1998r w którym nie działały tylne el. szyby _nawet podświetlenie guzików od el. tylnych szyb oraz w tylnych drzwiach centralny zamek ( nieraz zadziała w tylnych lewych drzwiach). Ostatnio wieczorem włączone było oświetlenie wnętrza i po ok. 5 min wszystko...
Jeśli tak jest to prawdopodobnie jest uszkodzony siłownik w tych właśnie drzwiach a konkretnie styk w siłowniku który wysyła sygnał do centralki. Trzeba dostać się do siłownika - ocenić jego stan i wymienić go lub spróbować naprawić. Być może jakiś przewód nie ma styku.
Na przednich drzwiach są siłowniki w zamkach typu master - mają one potwierdzenie dla centralki że zamknięte lub otwarte - ale muszą to potwierdzić oba. Któryś z mikro styków w zamkach albo ma przerwę lub nie łączy. Trzeba sprawdzić oba zamki czy mikro styki działają prawidłowo. No albo jest przerwa...
W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić styki w siłowniku zamka od kierowcy,tzn rozebrać go(rozkręcić) lub gdy nie rozbieralny rozwiercić lub roznitować.Często potrafią zaśniedzieć ze względu na kontakt z wilgocią i nie sterują pozostałymi siłownikami.
Jeśli nie pomogło zaprogramowanie pilota trzeba posprawdzać styki w siłownikach zamków sterujących, sprawdzić czy są impulsy sterujące, czy jest właściwe zasilanie, co do klapki, sprawdzić siłownik... Usterka nie ma związku z blokadą tylnych drzwi.
Mozesz wykorzystac przewód niebieski i zielony jest to zasilanie siłownika ze zmienna polaryzacja + i -,potrzebujesz dwa przekazniki lub jeden przekaznik i dwie diody separujace.Przewód zielony podłaczasz pod noge przekaznika 85 a przewód niebieski pod noge przekaznika 86 i przekaznik juz ci działa jak...
poszukuję schematu centralnego zamka (fabrycznego) do Forda focusa kombi rocznik 2001, konkretnie kolory przewodów do styków w siłowniku zamka. :)
Prościej jest wykorzystać 1 przekaźnik. Cewkę podłączasz równolegle do silniczków siłowników zamka a styki wykorzystujesz do załączenia kierunków. W tym wypadku zarówno otwarcie jak i zamknięcie zamka sygnalizowane będzie jednym krótkim błyskiem świateł. pozdro
Witam, omyłkowo ktoś podłączył 230 VAC do siłownika zamka liniowego w drzwiach wejściowych, zamiast 12 VAC. Jest to jakiś dość skomplikowany układ, który rozróżnia sygnał zamykania i otwierania drzwi po podaniu jedynie 12VAC na styki zasilania. Na płytce znajduje sie jakiś 8 nóżkowy układ, który odpowiedzialny...
Sprawdź dokładnie styki wewnątrz siłownika zamka. Szczególnie wyłączniki krańcowe tzn. sprężynki znajdujące się wewnatrz krańcówek. Warto też "przedzwonić" wszystkie kable w "przelotkach" drzwi i wtyczce "zamka".
Hans30 przestań spamować, myśl i czytaj ze zrozumieniem! będąc w środku samochodu wygląda tak że po naciśnięciu przycisku zamek centralny uruchamia się i zamyka drzwi (wskaźnik na przycisku świeci na czerwono) by po 1-2 sekundach ponownie otworzyć wszystkie drzwi oraz czujniki zamknięcia drzwi...
Centralny z kluczyka pewnie nie działa bo jest uszkodzony styk w zamku kierowcy. Szyby masz już rozwiązane. Póki sterownik nie będzie widział pozycji siłownika zamka to centralny działać nie będzie. W jaki sposób szyby mam rozwiązane? Napisałem tylko, że podawałem na szybko napięcie na czerwono-biały...
Uszkodzone zamki lub wiazka, centralka nie widzi pozycji siłownika. A co za tym idzie nie widzi że przekręcasz kluczykiem w 99% to uszkodzone mikro styki w zamku częsta usterka. Dlatego kluczyk zamyka tylko mechanicznie.
Może być na bogato skomplikowanie i z przerostem formy nad treścią ? Np zamek trzpieniowy NC. Wady to cena i jednak te 20mA w czuwaniu: Otwieranie przez przyłożenie w odpowiednim miejscu magnesu. ( W środku schowany kontaktron, przekaźnik i akumulator) Styki do awaryjnego ładowania akumulatora wyprowadzone...
Witam. Mam alarm z pilotem i podłączony do niego centralny zamek (CL-500). (1 x Master+1 x slave). Przez paę lat wszysto było OK. Od pewnego czasu z pilota czasami otwierał, a czasami nie. Teraz z pilota nie otwiera już nigdy.Zamykanie z pilota było i jest zawsze OK. Z kuczyka przy pierwszy przekręceniu...
Siłownika w drzwiach kierowcy, jakby logika podpowiadała. Dokładnie styków.
Na tym schemacie nie widzę podtrzymania przekaźnika.Po drugie podtrzymany przekaźnik pobiera prąd.Wykorzystaj styki siłownika które podają masę jako masę diody.
Zamek centralny Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne. Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984,...
Zamek centralny Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne. Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984,...
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Niestety nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Gdzie taki można kupić? Do odwracania zasilania wystarczy przekaźnik z dwoma stykami przełącznymi (czyli nowomodnie pisząc DPDT). Sugeruję użyć jakiegos porządnego na odpowiedni prąd, bo siłownik od...
Możesz opisać dokładniej te siłowniki? Trochę mało tych przewodów dla master`a jak i za dużo dla slave`a Podstawowe pytanie to czy jest tam fabryczny centralny zamek bo od tego zależy jak będą podpięte przewody od przekaźników. W Proximie te przewody są źle opisane. Nie chodzi tu o to że te przewody...
Chyba zadałem dość trudne pytanie.Ale już doszedłem co i jak z tym podłączeniem - dwa przewody siłownika master podpina się do centralki i łączy z pozostałymi siłownikami.Trzeci przewód łączy się z masą.Czwarty i piąty podłacza się do centralki.I doszedłem jeszcze do tego,że siłownika master nie można...
Jakiś czas temu u swojego cc postanowiłem zamontować centralny zamek Jako że lubie wszystko robić sam i jeśli mi coś wyjdzie to mam ogromna satysfakcję... i udało się.. cz działa:) jako że jest on bardzo, wręcz dziecinnie prosty postanowiłem go opisać:) oto schemat podłączenia cz...przełącznik a...
cz Jakiś czas temu u swojego cc postanowiłem zamontować centralny zamek Jako że lubie wszystko robić sam i jeśli mi coś wyjdzie to mam ogromna satysfakcję... i udało się.. cz działa:) jako że jest on bardzo, wręcz dziecinnie prosty postanowiłem go opisać:) oto schemat podłączenia cz...przełącznik...
sterowany negatywna logistyka Nie logistyką a logiką... Jeśli był fabryczny centralny ale tylko z kluczyka i nie było w drzwiach kierowcy siłownika a jedynie wkładka master to dokładasz do tych drzwi siłownik i dokładasz sterownik z pilota, tak żeby bezpośrednio sterował tym dołożonym siłownikiem...
Witam, od kilku dni zapragnąłem założyć sobie w mojej Yarisce centralny zamek. Widziałem przewody wchodzące do każdych drzwi, choć w samych drzwiach nic "na prąd" nie ma, bo szyba na korbkę i głośników brak. Postanowiłem zdjąć boczki i ujrzałem instalację oraz zamontowane "niefabrycznie" siłowniki....
+12V, masa, LED +, LED - chyba nie wymagaja komentaża. W środku są dwa przekaźniki. NC to styk "zamknięty". NO styk "otwarty". COM - styk przełączny miedzy NO i NC. Z podłączenia wynika ze w poprzednim aucie z centralki zrobiony był jakiś inwerter lub strowanie oryginalnym centralnym. Sterowanie siłownikami...
Witam. Jeśli masz wyjście z centralki alarmowej sterowane masą kiedy jest uzbrojony, to aby podlaczyć do sterownika zamka wystarczy przekażnik. Cewkę podłączamy do +12v i przewodu białego a kabelki zamka podłączamy do styków no/nc przekażnika a styk C do masy. Powinno to zadziałać, gdyż większość...
Do Moderatora - mimo postu pod postem proszę o niekasowanie, ponieważ może on pomóc innym! Rozgryzłem centralkę zamka w Citroenie C-15. "Rozpiska" złączki centralki: Styk Nr.1 - Zasilanie (+) Styk Nr.2 - Zasilanie (-) Styk Nr.3 - Wyjście na siłowniki Styk Nr.4 - Wyjście na siłowniki Styk Nr.5...
Siłownik zamyka i otwiera zamek czyli działa silniczek, ale jeżeli nie przełącza styków 3 i 4 to jest z nim coś nie tak. Są siłownik master które posiadają styki sterujące i siłowniki slave, które takich styków nie posiadają. Jak zamykasz zamek mechanicznie przekręcając klucz, to siłownik ustawia się...
Szanowny kolego renqien. Przeczytałeś pobieżnie i niedokładnie mojego pierwszego posta gdzie dokładnie opisywałem, że nie mam żadnego dodatkowego już siłownika w drzwiach. Takie rozwiązanie o którym piszesz było wykonane przez pseudo fachowca - elektryka (pana Rysia z Trans-poz Ul. Wieruszowska Poznań)...
Źle podłączasz. Czerwono-czarny (ze sterownika Noxon) to twój dodatkowy kanał. Pojawia się tam masa. Skorzystaj z tego schematu Czerwono-czarny ze sterownika dajesz na niebieski ze schematu (86). Czerwony ze schematu (85) pod plusa z akumulatora. Na styk przekaźnika 30 dajesz plusa z akumulatora...
A jeżeli u mnie pilotem dało się otworzyć całe auto to też muszę dołożyć ten siłownik ? To powinieneś go mieć już w drzwiach lub zamku. A dlaczego nie możesz sprawdzić co masz w drzwiach ? Teraz centralny działa z kluczyka :?: , pilota nie masz, więc z pilota nie działa. Znalazłeś centralkę zamków...
1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku. 2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte. 3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące 4.Jeżeli nastąpi...
Do zamka montujesz siłownik z dwoma przewodami (słave, niebieski i zielony). Przekaźnik typowy samochodowy z podstawką. Impuls z alarmu podpinasz pod styki cewki przekaźnika a pod styki robocze stały + przewód z siłownika i dalej drugi przewód siłownika i przekaźnika do masy.
Witam,przyczyną przypadkowego załączania się zamka był siłownik w drzwiach kierowcy a właciwie same styki bo siłownika nie było tylko obudowa ze stykami, po wymianie siłownika wszystko działa,pozdr.
Widzę, że trochę jednak muszę się rozpisać. OK. Przy tym reaguje zarówno na otwarcie drzwi kierowcy, jak też drzwi pasażera (nawet, gdy drzwi kierowcy są zamknięte, a otworzymy drzwi pasażera - również działa ostrzeżenie o włączonych światłach). Tak - masz oczywiście rację. Wyłączniki przednich...
Ale kombinujesz , rurki przełączające są zwykle droższe o wiele , bywają większe( te w ogólnodostępnej ofercie detalicznej ) ,a na domiar złego są mniej czułe . Tak niestety. Zawsze szukam idealnego i bezpiecznego rozwiązania. A co wniesie na wibracje przekaźnik ? -Nic przecież też coś...
Rozebrałem siłownik od strony pasażera.Otóż szczegół tkwił chyba w mikro wyłączniku który dawał sygnał o położeniu siłownika.Po przeczyszczeniu styków sprajem styki reagowały prawidłowo. Opis podłączenia przewodów.Czerwony i niebieski to zasilanie silniczka.Czarny-fiolet styk zwiera gdy sygnał jest...
Pytam tylko o mechaniczne ogarnięcie siłowników, reszta to nie problem. Będzie na modułach uniwersalnych. Tylko zamki chciałbym oryginalne z siłownikami, a nie siłowniki uniwersalne i cięgła do istniejących zamków. Będzie to napewno trwallsze mechanicznie. Z tego co widzę oryginał ma wtyczkę 2 pin (pewnie...
Miałem podobny problem zamkiem drzwi pasażera w megance, że z pilota się otwierał, ale nie zawsze zamykał, a później przestał się zamykać. Winny temu był siłownik, a konkretnie słaby styk między wtyczką siłownika, a jego silnikiem. Siłownik oczywiście wymieniałem, ale sekcja zwłok starego siłownika...
Cześć. "Odgrzeję kotleta", bo mam ten sam problem - lewe drzwi przesuwne i też nie ma zasilania na stykach a siłownik sprawny. Napięcie (w odniesieniu do masy) się pojawia na jednym ze styków gdy naciskam przycisk na pilocie. Drzwi przesuwne z lewej strony mają jakby dwa siłowniki, każdy ma dwa kable...
Po wielkich trudach udało mi się znaleść schemat mojego zamka centralnego.Wszystkie siłowniki w tym centralnym są slave.Chcę zmienić siłownik drzwi kierowcy na master-a.Pytanie tylko,pod jakie piny centralki podpiąć przewody biały i brązowy? Nurtuje mnie jeszcze w tym schemacie,co to jest Fuel Cut-Off...
Kamil napisał, że na kostce podpięcia Centralnego Zamka w drzwiach kierowcy nie ma nigdzie napięcia... Czy ktoś wie, czy tak ma właśnie być? Pytam, poniważ na jednym z postów któś pisał, że tak. Ale jeśli tam nie będzie napięcia, to jak ten zamek może podać dalej sygnał? Mam problem z Centralnym (kluczyk...
Do sprawdzenia wiązka słupek A-drzwi. Możliwe ułamanie przewodu odpowiadającego za zamykanie Może w złączu skrzywił się któryś ze styków i nie ma kontaktu, a może się wysunął Przyjąłeś kolego, że siłownik w drzwiach jest zasilany z centralki, która jest gdzieś w aucie i zasila równolegle wszystkie...
Witam. W moim Audi b4 94r zaczął "wariować" centralny zamek. W aucie mam zamontowany alarm typ FQC PASSED INSPECTOR 17. 2006r (tak pisze na obudowie). Usterka polega na tym, że po wyłączeniu alarmu z pilota, (pompka otwiera zamki), otwieram drzwi a pompka dostaje jakiś impuls i sama je zamyka....
Witam. Ja mam seata cordobę 2001, siłowniki są elektryczne. Problem polega na tym że coraz częśćiej dzieje się tak że centralny zamek nie chce otworzyć/zamknąć drzwi z kluczyka . Dostałem się do siłownika w drzwiach kierowcy, jest tam siłownik MAT, gdy porszałem jego dżwignią to zaskoczył i zaczął działać,...
DRODZY ELEKTRODOWICZE! Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nieprawidłowego działania zamku centralnego w aucie (Opel vectra b 2000R ,auto z alarmem+centralny zamek w jednym). Przejrzałem już masę artykułów na ten temat i dalej nie mogę znaleźć odpowiedzi, toteż postanowiłem napisać tu. przechodząc...
Co do WD40 - działa super - jest to jedyny preparat który podziałał na moją antene przy -20. W oplach były dwie wersje centralnych zamków: z elektroniką i bez. W wersji bez elektroniki czas działania siłowników był dokładnie taki sam jak czas ruchu kluczyka, ponieważ na cięgnie od zamka znajdował...
W siłowniku drzwi pasażera masz zabrudzony styki, dla pewności też sprawdź swój siłownik (kierowcy) tam są styki sterujące pozostałymi siłownikami.
Mam taki sam alarm i problem. U mnie zamykanie działało prawidłowo , natomiast się nie otwierał z pilota . Przyczyną złego działania jest przekaźnik w sterowniku zamka centralnego przy alarmie . Działa to tak , że alarm steruje poprzez przekaźniki siłownikiem w drzwiach kierowcy , po zadziałaniu...
To chyba proste,nie można tego sprawdzić w ten sposób:odepnij ten siłownik i na to miejsce daj żarówkę,jak błyśnie przy otwieraniu i zamykaniu to masz siłownik uszkodzony-wymontuj go.Może silnik w siłowniku nie chce chodzić w jedną stronę,może zaśniedziałe styki,może listwa zębata ma uszkodzony ząb(tak...
Jeżeli jest CENTRALNY dokładany to może być kilka przyczyn: 1. Uszkodzone styki przekaźnika w module (oczyścić styki lub wymienić przekaźnik) 2. Złe ustawienie siłownika względem oryginalnego cięgna (poprawić punkt połączenia) 3. Uszkodzenie przekładni wewnątrz siłownika (wymienić siłownik)
Witam! Posiadam centralkę zamka Lampart PST-S2, ale mam problem z jej funkcjonowaniem. Otóż po podłączeniu centralki do zasilania (czerwony przewód do plusa, czarny do minusa) i po naciśnięciu przycisku na pilocie, nic się nie dzieje. Wewnątrz centralki znajdują się dwa przekaźniki, które moim zdaniem...
Witam. Problem powstał nagle. Zamykam samochód z pilota bądź kluczyka, samochód zamyka się ale: - nie słychać sygnału potwierdzającego a co za tym idzie da się otworzyć od środka czyli np wieszakiem. - co kilkanaście sek centralny próbuje się zamknąć (tzn słychać to zabezpieczające drugie domkniecie...
Witam, niedawno zakupiłem auto Daewoo Nexia z centralnym zamkiem, który ktoś chyba sam montował. Siłowniki wyglądają mniej więcej tak, jak na zdjęciu z załączonego linku: Zamek działa tylko z kluczyka, nie mam pilota, mimo że w aucie są jakieś pozostałości autoalarmu (syrenka, etc.). Mój problem...
Masz prawdopodobnie 2 usterki.Nie zamykania z kluczyka szukaj w drzwiach kierowcy w siłowniku masz styk który steruje pracą pozostałych drzwi lub przewód idący od tego styku do centralki sterowania.Nie zamykanie tyłu może być winny przewód od centralki do zamka na zamykanie lub sam siłownik.
Siłownik centralnego w drzwiach kierowcy to tzw "master" czyli sterujący resztą systemu. Różni sie od pozostałych tym, że wychodzą z niego 4 kabelki, nie 2 jak w innych drzwiach. Wnioskiem z opisanej przez Ciebie usterki jest, że przy przekręcaniu kluczyka 2 przewody odpowiadające za sterowanie...
Tylko siłownik z pięcioma przewodami może otwierać przez przekręcenie zamka lub otwarcie klamki inne drzwi samochodu. Ma on w sobie styki, które się zwierają lub rozwierają w zależności od ruchu silniczka lub ręcznie przez zamek i klamkę.
ello Zakłądam ze masz wszystko prawidłowo podłączone i że siłowniki są OK... 1. Sprawdź czy wszystkie styki są ok ( połączenia, siłowników, lutowanie kabli). 2. Sprawdż ile otworzysz drzwi centralnym zamkiem jak użyjesz kluczyka. Jak dokładnie tyle samo to zakładam że masz problem z mechanika...
Są dwie opcje: 1) Rozebrać i posmarować zamki (czasami zacinają się - szczególnie przy mrozach) siłowniki przeczyścić styki w siłowniku (przeważnie zacina się microswitch) 2) Odciąć przewody sterujące siłownikiem w drzwiach kierowcy i pasażera (nie zasilające) i sprawdzić czy działa. Obstawiam na...
Witam Mam problem dotyczący odbijania zamka przy próbie zamknięcia. Zachowuje się jakby były któreś drzwi niedomknięte. Oczywiście sprawdziłem już krańcówki w drzwiach wtyczki przy siłownikach, oraz w klapie, sprawdziłem również styki w sterowniku i odbiorniku radiowym i nic. Próbując zamknąć z kluczyka...
miałem problem podobny do opisywanego - jakby siłowniki słabły i nie miały siły ruszać ryglem. to może zabrzmieć dziwnie ale pomogło. z silniczka siłownika należy wyjąć taką kostkę z pomiędzy styków. trzeba wyjąć siłownik, z siłownika wyciągnąć silniczek i jeszcze otworzyć jego obudowę - i tam znajdziemy...
Witam. Jestem laikiem lekko znającym się na elektronice.Mianowicie nagle przestał mi działać centralny zamek w mojej corsie b. Mam podpięty do centralnego zamka moduł sterujący centralnym zamkiem na pilota. Po naciśnięciu na przyciski w pilocie moduł sterownia się odzywa,więc jak sądzę tu problemu nie...
no właśnie, to zależy od rodzaju zamka, nie wiem jak jest w merolach. z reguły zamykając lub otwierając zamek kluczykiem nie podajesz tak naprawdę impulsu a zwierasz na stałe styki w siłowniku. jeśli podepniesz się pod przewody dochodzące do siłownika jednocześnie odłączając je od niego wtedy rzeczywiście...
Chłopaki wszystko fajnie ale....... Ja też zakupiłem ten alarm i mam prowizoryczny schemacik o podłączeniu centrala w tym alarmie. W moim aucie jest dorabiany centralny zamek w którym siłowniki są podłączone do przekaźnika na którym jest 6 styków 1.masa 2.+ 3. oznaczone "3" 4. oznaczone...
Nie wszystkie moduły obsługują mastery chodzi mi oczywiście o moduły pilotowe. Nie obsługują w tym sensie żę tylko zamykają i otwierają z pilota. Działa t na takiej samej zasadzie jak interfejsy centralnego zamka w alarmach. Masz tylko wyprowadzenie styków z 2 przekaźników no, com i nc. Do bezpośredniego...
Siłowniki oryginalne nie są zamienne stronami - inny kształt. Chyba firma FOX sprzedawała kiedyś zestawy do Seicento z siłownikami wyglądającymi tak samo. 70 zł za komplet to chyba niezła cena. Zdalne sterowanie można oczywiście dołożyć - warunek: wyjścia sterujące muszą podawać sygnały masowe do...
kluczyk nie daje impulsu w tym zamku tylko mechanicznie przestawia siłownik pneumatyczny który automatycznie przełącza styk powiedzmy na masę i w tym stanie utrzymuje się tak długo aż nie zamkniesz auta czyli kluczykiem nie przestawisz siłownika pneumatycznego na pozycję zamknij gdzie styk przełącza...
Witam sereecznie! Mam problem z w/w autkiem. Uszkodzil mi się centralny zamek klapy bagażnika. Dostałem się do siłownika elektrycznego - był zablokowany. Silniczek okazał się spalony. Zamówilem nowy silownik, założyłem i co się okazało. działa czasami 3 razy mogę zamnkąć czasami 1 raz. tzn. podaje...
Siłownik drzwi przednich jest rozbieralny wewnątrz są bierznie miedziane, po których poruszają się styki możesz spróbować wyczyścić styki. Z doświadczenia wiem, że dobre siłowniki ze szrotu nie istnieją a oryginał to 270zł szt. ja ci proponuję zamontować zamiast nich uniwersalny z.c. Wykorzystując istniejącą...
Mam pytanie dotyczące centralnego zamka w Polonezie.Kupiłem nową fabryczną wiązkę oraz nowy przekaźnik jak na fotografii.Robiłem test z akumulatorem.Sprawa wygląda następująco.Po podaniu sygnału zamknięcia lub otwarcia poprzez zwarcie odpowiednich końcówek w wiązce (na schemacie z przekaźnika to 2 i...
Wczoraj wieczorem rozebrałem kluczyk, Okazało się że odlutował/oderwał się mikro-przełącznik przycisku zamykania. "Nasmarkałem" lutownicą i zamykanie pilotem DZIAŁA! Pierwsza część problemu rozwiązana . Pozostają inne usterki: 1.Brak możliwości zamknięcia kluczem od strony kierowcy (wszystkich...
Można też użyć zwykłego przekaźnika z podwójnymi przełączanymi stykami. Jedną parę wykorzystujesz jako samopodtrzymanie w momencie załączenia siłownika, druga para odcina zasilanie od siłownika. Pod napięciem pozostaje tylko przekaźnik, a on może pracować bez przerwy. Prawdopodobnie może być potrzebny...
No to chyba nie masz wyjścia, nawet gdy uda Ci się go otworzyć to i tak siłownik będzie trzeba sprawdzić na zwewnątrz. Wszystko rozmontowałem. Mam dostęp do siłownika, tylko nie wiem, jak go wymontować, a dzisiaj jest już ciemno, żeby coś z tym kombinować. Prąd do siłownika dochodzi, ale cięgno...
Takie objawy mogą wynikać z uszkodonych (zawilgoconych i zaśniedziałych ) stykach w przełączniku siłownika MASTER w dzwiach kierowcy lub pasażera proponuje odłączyć przerody od tych styków i obserwować jak pomogło to wymienić siłownik jak nie to centralka sterująca albo okablowanie są uszkodzone.
W tanich siłownikach spotkałem sie najczęściej z takimi usterkami uszkodzenie styków masterów a po kilku latach rozsypuja się osłony gumowe wtedy woda robi swoje. Ale i tak te 3-4 lata chodzą za te pieniądze to i tak się opłaca szczególnie gdy są sterowane z pilota wtedy uszkodzenie styków masterów...
Dzięki za wskazówkę, sprawdzę to dzisiaj. A przy okazji, ponieważ jestem zielony w temacie działania centralnego zamka, proszę o dodatkowe info: pompa tłoczy olej do siłowników przy każdym zamku i te uruchamiją odpowiednie dźwigienki, czy tak? Nie bardzo qmam z tym stycznikiem przy zamku, czy chodzi...
Możliwe, że się wypracowały styki w siłowniku masterowym (sterującym resztą), alarm prawdopodobnie jest wpięty w sterowanie z drzwi, spróbuj odłączyć na moment siłownik masterowy i zobacz czy wada ustąpi. Jak ustąpi to masz 2 wyjścia 1. Odciąć kable od sterowania przy siłowniku albo 2. Wymienić na nowy...
Jeżeli alarm ma sterowanie centralnym zamkie dwuprzewodowe to nie ma problemu. bierzesz wtedy 2 przekaźniki i odpowiednio konfigurujesz .siłownik musi dostawać naprzemiennie przy zamykaniu na jeden przewód + a na drugi masę , przy otwieraniu odwrotnie.Przekaźnikikonfigurujesz w ten sposób że w stanie...
Może też być jeden przekaźnik z parą styków. Sprawdziłeś możliwość dołożenia siłownika w zamku klapy? Nie wszędzie jest to proste, czy nawet możliwe. Czasami konieczna może być wymiana zamka (w vw było tak, że zamek z siłownikiem miał całkiem inną konstrukcję).
W drzwiach kierowcy masz siłownik master bez siłownika ;) czyli samą wkładkę ze stykami, musisz go zastąpić siłownikiem master a alarm może sterować silnikiem tego siłownika (za pośrednictwem przekaźników).
STOP PANOWIE! Przede wszystkim to drugie, to NIE JEST alarm, tylko radiosterownik do centralnego! Widać to, po podwójnych przewodach idących w jednej sekwencji (niebieski - czarny - zielony) podłączonych podłączonych do przekaźników. I wystarczy już samo zastosowanie tej centralki (bo ta mniejsza...
Najlepiej zmierzyć omomierzem wsuwając i wysuwając kotwicę. Trzy z pięciu to styki przełącznika zwierno-rozwiernego... Bez mierzenia proszę pana: czarny - brązowy/biały. Podłączyłem tak jak mi ktoś podpowiedział: Czarny z siłownika z czerwono-zielonym. Brązowy z beżowym, biały z białym, zielony...
może być uszkodzony siłownik albo kable z niego chociaż stawiam na siłownik, jest on typu master ma pięć przewodów 2 zasilające pozostałe 3 podają styk na zamykanie/otwieranie, może nie podawać tego styku, wina może leżeć również po stronie sterownika co po twoim opisie prędzej bym obstawiał, ale może...
Witam O przekaźnik taki może być problem ,natomiast możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach. Jeden się załączy i podtrzyma z sygnału siłownika Drugi go rozłączy po podaniu sygnału z siłownika Przykładowo przewód niebieski siłownika załączy,zielony przewód rozłączy ,po podaniu chwilowym napięcia.Zasada...
Witam !! Kolego na 99% źle podłączony siłownik "Master" jego styki "informują" centralkę co ma zrobić Zostaw tylko zasilanie siłownika Master przewody zielony i niebieski ,a pozostałe przewody zwieraj do masy te które idą w kierunku centralki , reszta siłowników powinna się otwierać i zamykać , w...
Chciałem jeszcze dopytać, czy te astry mają jakis sterownik zamka, czy sterowanie jest tylko zamkiem z kluczyka od strony kierowcy i pasażera. Bo jesli np. stało sie coś ze stykami w tych dwóch siłownikach, to czy można zamontować jakiś uniwersalny [made in china] sterownik na pilota wykorzystując te...
Posłuchajcie koledzy! Jeśli chodzi o UNIWERSALNE z.c. - rozmawiacie o prehistorii. Nie stosuje się obecnie w TYPOWYCH siłownikach żadnych diod - a NIETYPOWE są robione na wymiar, na zamówienie do odpowiedniego modelu pojazdu. Technika posunęła się już tak daleko, że np. w Golfie IV, Passacie (od...
Na 99% żle podpiełeś kable. Jeden siłownik inaczej sie zachowuje jak dwa połączone.Master ma przełącznik a ty próbowałeś zwykły cytuję: "Najpierw podłączyłem się do wiązki, którą odłączyłem z mastera, żeby sprawdzić czy urządzonko, które kupiłem działa." Musisz znależć styki sterujące w masterze...
w drzwiach dałem slave ale teraz wszystko chyba jasne sygnał z tunelu (np na zamknij) szedł do siłownika podczas gdy switch miał styki jeszcze w innej pozycji i dlatego wariował w takim razie ... dobrze ze wywaliłem swicza ... chyba ps. co do regulacji to dałem drut od siłownika długi oba...
Nie wiem jak jest w nissanie, ale te trzy przewody wychodzą ci z drzwi czy z tych zamków z siłownikami? Najprosciej będzie założyć zamki, wymacać które styki w siłowniku są od napędu, pociągnąć do centralki fabrycznej lub inne i po krzyku. Toż to są silniki 12V. Cudów takich niema.
czerw i czaeny zasilanie biały i brązowy to sterow czyli zamknij ,otwórz a reszta to styki przekaźników dzięki temu mozna to zastosowac do prawie wszystkich aut. 4,5,6 to jeden przekaźnik z którego jeden przewód idzie do silnika siłownika a dwa pozostałe do plusa i minusa a w drugim analogicznie 8,9,10...
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem. A mianowicie potrafi się zaciąć. Nie reaguje ani na kluczyk ani na przycisk (zamek bez pilota). Zauważyłem, że gdy wcisnę któryś "bolec" w drzwiach słyszę jak siłownik próbuje go wypchnąć. Po takim "zabiegu" centralny działa (do kolejnego "uśpienia"). Gdzie szukać...
Dziwi mnie to panowie trochę czytałem na temat instalacji centralnych zamków a dokładnie na temat podłączenia do wyjść sterownika siłowników nie które przecież były bezpośrednio podłączone do centralki A siłownik otwiera zamyka rygiel też jest to z reguły silniczek elektryczny no chyba ze jest to pneumatyka...
W masterze jest przełącznik. Trzeba dobrze wyregulować wysokośc aby przy dobijaniu siłownika nie przełączało sterowania zamknij/otwórz. Z doświadczenia wiem że pomimo mocnego skęcenia pręta od siłownika, potrafi się luzować od szarpnięć . Dlatego nie stosuję masterów, no chyba że klient sobie tego zażyczy....
Istotne jest jakie to auto, bo z konstrukcji siłownika wyniknie jego możliwość demontażu i usunięcia ewentualnych oporów mechanicznych. Np siłownik tyłu Seata Altei itp.- jest tak zanitowany że odechciewa się naprawy, mimo 300zł wartości. Czasem nitowanie fabryczne zbyt mocno ściska obudowę/ wręcz deformuje/....
jeśli masz wszystko w porządku i sprawdziłeś przejście między drzwiami to jest możliwe że coś nie tak z sterownikiem ale możesz spróbować podłączyć przewody silniczka przedniego do przewodów silniczka tylniego (rozwiązanie zastępcze) .Możesz jeszcze sprawdzić czy podanie masy na styki siłownika dają...
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz...
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski...
wysteruj przekaźnik jeden i drugi ręcznie kontrolką i w tym czasie sprawdź miernikiem napięcie na wejściu i wyjściu sterownika, przez kilka sekund pomiaru siłowniki nie umrą a ustalisz gdzie jest spadek , za czy przed sterownikiem i wyeliminujesz czy to sterownik ma dużą rezystancje na stykach czy...
Jeżeli masz zamykanie z kluczyka to nie masz siłownika w drzwiach kierowcy ( taka oszczędność japończyków ) tylko styk sterujący i będziesz musiał dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy. Jeżeli masz pilota to masz tam siłownik. Można się dopiąć do wiązki drzwi lub sterownika centralnego. Temat wielokrotnie...
Witam ponownie ! Długo się nie odzywałem ale nie miałem czasu dłubać przy samochodzie. Jeśli chodzi o moduł jest to KIEKERT 5230 nr oryg.GM 90337364 i to chyba on jest uszkodzony (ale nie tylko )bo rozebrałem go w aucie i po ręcznym zwarciu styków przekażnika zamykają sie drzwi przednie pasażera...
niewiem jak u ciebie w golfie ale w passacie B3 jest siłownik(mowa o oryginalnym c.zamku)teraz jak sprawdzic czy napewno niemasz siłownika>>spróbuj otworzyc kluczykiem drzwi od strony pasazera jak sie nie otworza od kierowcy to juz bedziesz wiedział na bank ze faktycznie niema a jest tylko styk sterujący(ale...
Masz wyprowadzone z alarmu styki przekaźników do bezpośredniego podłączenia siłowników. Możesz wiec podłaczyć je tak jak jest na schemacie alarmu ale wtedy zamek bedziesz mógł otwierać jedynie pilotem, kluczykiem otworzysz tylko pojedyncze drzwi, a jeśli podłączysz tak jak ci napisałem wcześniej wtedy...
Zdejmij tapicerkę z drzwi kierowcy i sprawdź czy dochodzi napięcie do siłownika (sprawdź w trakcie ruchu pozostałych siłowników). W ten sposób wykluczysz usterkę sterownika zamka, uszkodzenia przewodów, braku styku, uszkodzenia sterownika itd.. Aha obejrzyj dokładnie złącza kablowe na słupkach.
Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej. Robert
Witam Pragnę przedstawić siłownik do sterowania klapką kotła centralnego ogrzewania. Jakiś czas użytkowałem kocioł gdzie elementem który otwierał klapkę był elektromagnes z stycznika (wyłącznika głównego) jakiegoś nieznanego mi pojazdu. Zamocowany był do oryginalnej klapki kotła. „Jakoś”...
przymierzam się do wymiany sterowania centralnym zamkiem na gotowy zestaw z pilotem pozostając przy oryginalnych pneumatycznych siłownikach, tylko słyszałem że zbyt długi impuls sterujący pompką(w tym wypadku 4sek) może ją uszkodzić, więc chciałbym zastosować czujnik nad/pod-ciśnienia z oryginalnego...
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Tak jak widać na schemacie,czyli styki przekażników ( NC) do konfiguracji zamka
Witam wszystkich. Jak w temacie. Szukałem na forum rozwiązania problemu ale w żadnym znalezionym poście nie było, były tylko podobne. Mianowicie: zamek jest oryginalny w kluczyku, i zamyka się tylko za trzecim razem, jest tak cały czas. Nigdy nie było tak ze zamknie się za drugim lub pierwszym razem...
Jeśli jest tam dorabiany centralny: Zacznij od sprawdzenia połączenia siłownika sterującego w drzwiach kierowcy(przetarte kable i inne). Przekręć kilka razy kluczem i zobacz czy otwiera i zamyka pozostałe zamki. Mogło się zdarzyć że po latach przesunięte cięgno powoduje zwieranie styków pomocniczych...
Wiem że wymieniłeś siłownik ale czy rozruszałeś(smarowanie), cały mechanizm zamka itp.A czy styki w drzwiach przeczyszczone i sprawdzona instalacja elektryczna w drzwiach.W większości przypadków padają siłowniki.Tak jakby słabły silniczki w nich.Zima też pozostawia problemy w tych drzwiach.
Według mojego żółte do masy, uruchomienie centralnego zamka powoduje ich połączenie przekaźnikami w środku z białymi wyjściami, i tym sposobem stara centralka dostanie sygnał masy do zadziałania. Podłączony plus robił zwarcie bo jak widzisz pomarańczowe połączone są stykiem nieuruchomionych przekaźników....
Nie wiem jakim cudem plus skoro po podaniu masy wszystkie się domykają. Na 2 i 3 pinie sterujesz masą góra/dół, 6 pin jest specjalnie tylko do domykania. Zostało mi tylko podpięcie tych siłowników Bezpośrednio do Proximy możesz. Białe do siłowników, pomarańczowe do masy, żółte do plusa. Edit: Domykanie...
Cześć, mam problem z moim starym wozem. Mam go od 9 lat, czasem sprawiała problemy pompka centralnego zamka. Wtedy wystarczało ją zabrać do domu i porządnie wysuszyć, ogrzać i poprawić luty na płytce. Niestety tym razem to nie pomogło i potrzebuję Waszej pomocy. Co do tej pory sprawdziłem: - bezpieczniki...
Podłącz się do przewodów, które wychodzą do drzwi kierowcy. Są dwa sposoby. Bardziej zawiły dla początkujących (sterowanie masą i jej rozłączaniem). Podłączamy się do przewodu sterującego zamkiem: oraz najczęściej stosowane sterowanie bezpośrednio silniczkiem siłownika w drzwiach kierowcy....
Nie wiem czy da się to bardziej racjonalnie wytłumaczyć, masz pokazane zdjęcie przekaźnika z opisem wyprowadzeń a obok rozpiskę co podłączyć do którego styku. Przekaźnik stosujesz zapewne z powodu niskiej obciążalności wyjścia nr II centrali. Na styk 85 oraz 30 podajesz stały plus, do styku 86...
Twój problem wynika z tego, że niektóre sterowniki centralnego zamka zanim przykładowo wykonają procedurę zamknij muszą utracić sygnał na pozycji otwórz. Czyli przykładowo jeżeli sterujemy dwoma masami i jedna zawsze leży na którymś przewodzie to zanim podamy masę na drugi przewód to musi ona zniknąć...
Mogłeś mieć nie prawidłowy styk na siłowniku i przez to mógł nie działać kiedy wyłożyłeś i wsadziłem końcówkę to wszystko wróciło do normy, ale to jedynie dowodzi, że gdzieś była przerwa w obowdzie centralnego zamka, przeczyścić wszystkie styki i powinno być dobrze. Krzysztof
Najszybszym i najprostszym chyba sposobem to byłoby podłączenie innej pompki z działającego centralnego i wtedy byś od razu wiedział czy szukać przyczyny w pompce czy w reszcie instalacji. Albo podłącz Twoją pompki do innego samochodu. Co do sprawdzenia samej pompki to chyba trzeba by podłączyć zasilanie...
Hej. Mam problem z siłownikiem centralnego zamka w mojej astrze f. Zabrałem się dziś za smarowanie tych siłowników ponieważ bardzo głośno działają. Rozebrałem drzwi, wykręciłem siłownik a następnie zdjąłem go z cięgna rygla. Rozkręciłem go i ukazało mi się kilka elementów takich jak silniczek...
witam opel corsa 2001 r - problem dotyczy otwierania drzwi kierowcy - z pilota nie otwiera i zamyka drzwi kierowcy resztę otwiera i zamyka , z kluczyka otwiera i zamyka wszystkie . Sprawdziłem wszystkie kable , bez przetrać , rozebrałem tapicerkę , wyczyściłem styki dalej nie działa wiec wymontowałem...
pomogło ale chyba wruci(styki w siłowniku od kierowcy)jak maszcz to wystarczy wyjąć wtyczke w/w siłownika, oczywiście kluczyk pszestanie działać .
Jeśli napęd i mechanika ok. To może poprostu styki pomocnicze w siłowniku są do niczego (jeśli to oczywiście master). najlepiej pozostawić pozłączone do siłownika tylko kable niebieski i zielony a reszte tymczasowo odpiąć i sprawdzić co się będzie działo. Miałem kiedyś taki przypadek właśnie.
przy bezpośrednich prubach + 12v odepnij przewody ze styków siłownika master (zasilanie zostaw tylko styki sterujące ) może styki są uszkodzone, lub wyprubuj je pojedyńczo
Witam Musisz zastosowac dwa przekazniki.Wpinasz sie w rozowy i pomarańczowy.Wytłumacze na podsatawie różowego, a więc rozcinasz go i styk przekaznika COM (wspolny)podłączasz do rózowego (tej czesci która idzie do siłownika).Styk NO(normalnie rozwarty) podłączasz do plusa,a styk normalnie zwarty do...
Przesmarowanie raczej nic nie pomoże. Zamki w fordach dosyć dobrze zabezpieczone są przed dostawaniem się brudu do wnętrza. Są dosyć dokładnie obudowane plastikiem. Problem może być z silniczkiem siłownika i jego stykami. Problem w tym że siłownik nie jest dostępny jako część zamienna występuje jako...
Wygodnie jest kupić sobie siłowniki, w których jest obrotowa głowica (element przez który przepycha się ciegno). Ułatwia to montaż. Do aut nowych spokojnie wystarczą siłowniki o uciągu 3,5 kg. Do polonezów faktycznie polecane są siłowniki 6 kg, szczególnie do tyłu. Ważne jest tylko by siłownik z cięgnem...
Witam. Poszukuję bardzo prostego sterownika który po podaniu napiecia na wyjsciu najpierw ma + i - a po odjęciu napięcia na wyjściu - i+ czas takiego impulsu to ok. 1s. Pozdrawiam Witam Czyżbyś potrzebował sterownik do siłownika centralnego zamka? Zastosuj układ czasowy - np. coś na NE555, aby...
Witam czy da rade zamontować centralny na uniwersalnych siłownikach czy trzeba dać jakieś dedykowane ?? Jakich niespodzianek można sie spodziewać wiem juz ze brakuje styków do drzwi suwanych jest na nie jakieś technologiczne miejsce czy trzeba ciąć ?? Sory za takie amatorskie pytania ale nie mam auta...
Kolego zrób tak, jeśli przekaźniki w tym sterowniku sa bez obudowy podłącz sterownik i palcem nacisnij styk (nie dłuzej niż 1s.). Te które sie nie otworzą, bądź nie zamkna będą uszkodzone. Jeśli przewody w przelotkach sa ok musisz sprawdzić dalej np.wypinając wtyk z siłownika i podłączając tam zbliżone...
Uszkodzony sterownik zamka lub styki siłownika Master. Z praktyki powiem iż ta druga usterka jest bardziej prawdopodobna,zdarzyło mi sie już kilka razy że pękła guma na siłowniku i dostała sie woda do niego i zaśniedziały styki tego siłownika.Nawet zbyt duża oporność pozwoli na taką usterke. Odłącz...
Na czarnym przewodzie musi być minus, żeby przekazywał przez mikro styk w siłowniku na przewód brązowy lub biały minus do sterowania centralki. A jeżeli nie działa z kluczyka to może nie podłączyłeś cięgna od siłownika.
Dokładnie tak, niebieski i zielony to zasilanie silniczka siłownika ! a reszta to styki mikrusa (wbudowanego) umieszczonego wewnątrz siłownika.
Witam. Naprawiam Vito jak w temacie. Centralny jest sterowany z kluczyka - scyzoryka. Działał normalnie, lecz przestał. Teraz nie chodzi ani z pilota, ani z przycisku wewnątrz. Po otwarciu drzwi z boku lub z tyłu mruga dioda na przycisku, natomiast po otwarciu drzwi przednich nie mruga. Jednak zapala...