Siłownik zamyka i otwiera zamek czyli działa silniczek, ale jeżeli nie przełącza styków 3 i 4 to jest z nim coś nie tak. Są siłownik master które posiadają styki sterujące i siłowniki slave, które takich styków nie posiadają. Jak zamykasz zamek mechanicznie przekręcając klucz, to siłownik ustawia się w pozycji zamkniętej i styki sterujące są po to żeby...
Prościej jest wykorzystać 1 przekaźnik. Cewkę podłączasz równolegle do silniczków siłowników zamka a styki wykorzystujesz do załączenia kierunków. W tym wypadku zarówno otwarcie jak i zamknięcie zamka sygnalizowane będzie jednym krótkim błyskiem świateł. pozdro
Witam ! Ile styków ma przełącznik ? ( 6 czy 3 słabo widać ) Jeśli sześć to połącz tak. umowne numery styków 1-2-3 4-5-6 styki - 2 i 5 -silnik ( siłownik ) styki 1 i 6 razem i tu minus zasilania styki 3 i 4 razem i tu plus zasilania KONIEC.
Spokojnie możesz zastosować zestaw uniwersalny, lecz pamiętaj że najczęściej jakość idzie w parze z ceną. Te najtańsze siłowniki mogą po roku zacząć się zacinać. Do drzwi przesuwnych stosujesz specjalne "styki do drzwi przesuwnych".
Witam , moim zadaniem nieszczelność może występować przy siłowniku w zamku , (są tam dodatkowe styki połączone przewodami ze sterownikiem informujące sterownik czy zamek już się zamknął czy nie i dlatego pompa długo "móżdży" zanim się wyłączy.)
W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić styki w siłowniku zamka od kierowcy,tzn rozebrać go(rozkręcić) lub gdy nie rozbieralny rozwiercić lub roznitować.Często potrafią zaśniedzieć ze względu na kontakt z wilgocią i nie sterują pozostałymi siłownikami.
Sprawdź dokładnie styki wewnątrz siłownika zamka. Szczególnie wyłączniki krańcowe tzn. sprężynki znajdujące się wewnatrz krańcówek. Warto też "przedzwonić" wszystkie kable w "przelotkach" drzwi i wtyczce "zamka".
W siłowniku drzwi pasażera masz zabrudzony styki, dla pewności też sprawdź swój siłownik (kierowcy) tam są styki sterujące pozostałymi siłownikami.
Sterownik cz jest w GEMie, ten komputer z kolorowymi kostkami. Prawdopodobnie spaliłeś styki w siłownikach, odetnij sterowanie z drzwi i wtedy z alarmu wysterujesz cz
Centralny oryginał, czy dołożony? Bo z twojego opisu wygląda na rozregulowane/uszkodzone styki master w którymś zamku. Lub sam zamek może być zabrudzony i ciężko chodzić i siłownik nie ma siły go domknąć i odbija. Bo centralny reaguje poprawnie na pilota. Teraz musisz tylko sprawdzić, który to zamek.
Nie wiem jak jest w nissanie, ale te trzy przewody wychodzą ci z drzwi czy z tych zamków z siłownikami? Najprosciej będzie założyć zamki, wymacać które styki w siłowniku są od napędu, pociągnąć do centralki fabrycznej lub inne i po krzyku. Toż to są silniki 12V. Cudów takich niema.
Jest, ale to nie krańcówka, tylko czujnik położenia siłownika. Służy do sterowania pozostałymi siłownikami przez centralkę. Styki te są typowo "sygnałowe" i nie przeznaczone do dużych prądów występujących w obwodzie silnika. Jak podnosisz kołek zamka w drzwiach to poruszasz też siłownikiem master, zwierają się odpowiednie styki i centralka podaje na...
Sciagnij kostke z modułu przy silniku i zobacz czy nie jest podgnita, kiedys miałem taki przypadek ze 4 styki zgniły.
Widzę elek555, ze u ciebie już impreza... Witold5 siłowniki uniwersalne są teraz albo klejone, albo nitowane. W jednym i drugim przypadku ciężko to otworzyć. Można by jeszcze nawiercić dziurę w okolicy styków i próbować to spryskać jakimś kontaktem lub innym sprayem na styki. Tyle tylko, ze przy cenie nowego jest to gra niewarta świeczki.
To jest to samo co sprinter(stary,czyli ten z kwadratowymi światłami).Robi się baja.Z tego co wiem nie ma can'a.Tam analogowe alarmy montuje się w dwie godzinki.A jak zamek się zamyka na dwa razy to masz coś pokopane.Zobacz czy chodzą wszystkie drzwi.Zamyka się na raz.Na dwa wtedy gdy któryś siłownik się nie zamknie.Poczyść styki w suwanych drzwiach...
Dokładnie tak, niebieski i zielony to zasilanie silniczka siłownika ! a reszta to styki mikrusa (wbudowanego) umieszczonego wewnątrz siłownika.
Witam,przyczyną przypadkowego załączania się zamka był siłownik w drzwiach kierowcy a właciwie same styki bo siłownika nie było tylko obudowa ze stykami, po wymianie siłownika wszystko działa,pozdr.
Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
to jest opcja podwojnego ryglowania. występuje też w innych autach. Ale dla pewości naoliw dobrze zamek i jeśli możesz to przeczyść siłownik i styki w czujniku. Pozdrawiam
Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.
To dorysowane ołówkiem, to zmieny zaprowadzone w Tico braciszka mojego ;) DU postanowiło zaoszczędzić, i w siłowniku master nie było silnika :D Same te styki informujące o stanie zamka Sorki za jakość schematu, ale nie mam photoshopa :P Nieistotne tutaj przewody pominąłem http://obrazki.elektroda.net/29_11884672... Tzw. "diódy" : http://obrazki.elektroda.net/7_118846957...
Uszkodzony sterownik zamka lub styki siłownika Master. Z praktyki powiem iż ta druga usterka jest bardziej prawdopodobna,zdarzyło mi sie już kilka razy że pękła guma na siłowniku i dostała sie woda do niego i zaśniedziały styki tego siłownika.Nawet zbyt duża oporność pozwoli na taką usterke. Odłącz przewody sterujące tego siłownika.(prawdopodobnie biały...
Tak,może tak być ,jeżeli dobrze pamiętam ,w siłownikach pneumatycznych są styki (mikrowyłącznik) sterujący pompką central zamka.
Najprawdopodobniej w czasie eksperymentowania "zespawałeś" na stałe styki w siłowniku drzwi kierowcy.:)
Sprawdz przekażnik od zamykania w centralce zamka. Prawdopodobnie skleiły sie styki przekażnika i przy zamykaniu przekaźnik nie podaje +12v na siłownik.
Przewody i styki siłowników sprawdź.
Hmmmmmm, - nie sprawny przekaźnik sterownika w położeniu NC??? Głupiejące wyjście modułu radiowego zaraz przed tranzystorami sterującymi przekaźniki centrala.... Ruletka- loteria... W między czasie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, który ma prawo bytu, sterowanie w tego typu zamkach odbywa się poprzez mikro styki w siłownikach typu master...
Jeśli nie pomogło zaprogramowanie pilota trzeba posprawdzać styki w siłownikach zamków sterujących, sprawdzić czy są impulsy sterujące, czy jest właściwe zasilanie, co do klapki, sprawdzić siłownik... Usterka nie ma związku z blokadą tylnych drzwi.
Sprawdzałeś czy w drzwiach kierowcy jest siłownik czy tylko "styki" zamknij/otwórz ?
Zamień miejscami przewody ze styków dołożonego siłownika :zamknij / otwórz
realizuje to siłownik Jeżeli masz wersję samochodu wyposażoną w siłownik w drzwiach kierowcy, to podłączenie sterowania centralnym zamkiem w tym samochodzie jest proste. Na obu przewodach "silnika" w siłowniku centralnego zamka w spoczynku jest podawana "masa". Musisz tak podłączyć styki przekaźników dodatkowej centralki zamka, aby sterownik na pół...
,,Styki sterujące są we wkładce, tam, gdzie wsadzasz kluczyk" Akurat w audi styki sterujace są w siłowniku pneunatycznym połączonym z wkładką drutem
Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej. Robert
jest to centralka do sterowania centralnym zamkiem. do jej budowy zostały użyte dwa przekaźnki samochodowe oraz przekaźnik czasowy. "M" oznacza silniczek zamykania drzwi a styki są umiejscowione w siłowniku typu master.
Sprawdź najlepiej przez żarówkę czy się zamyka po podanie plusa na ten sam kabel który otwierał minusem. Ile kabli idzie do siłownika?? Czy to orginalny zamek czy dokładany?? Czy od pasażera możesz zamykać wszystkie drzwi?? Itnieje prawdopodobieństwo że w drzwiach kierowcy nie ma silniczka (są tylko styki) Dodano po 6 Chętni Ci pomogę. Jestem na gg...
Witam. Wymontuj siłownik.Otwórz obudowę(uważaj bo niektóre są dodatkowo klejone) i poprostu wszystko wyczyść podegnij styki .powinno pomóc.Pozdrawiam. Grzesiek
Tak jak widać na schemacie,czyli styki przekażników ( NC) do konfiguracji zamka
Przekaźnik sprawdź, przeskakuje, ale może styki nie przewodzą. Siłownik sprawdź "na krótko". Multimetr masz?
wedłóg mnie zamek jest do rozebrania posiada 3 srubki którymi jest skrecony ale niestety nie moge go dalej rozebrac a jest mi to potrzebne zeby wyczyscic styki krancówek
Są dwie opcje: 1) Rozebrać i posmarować zamki (czasami zacinają się - szczególnie przy mrozach) siłowniki przeczyścić styki w siłowniku (przeważnie zacina się microswitch) 2) Odciąć przewody sterujące siłownikiem w drzwiach kierowcy i pasażera (nie zasilające) i sprawdzić czy działa. Obstawiam na zacinające się zamki w drzwiach.
Mam taki sam alarm i problem. U mnie zamykanie działało prawidłowo , natomiast się nie otwierał z pilota . Przyczyną złego działania jest przekaźnik w sterowniku zamka centralnego przy alarmie . Działa to tak , że alarm steruje poprzez przekaźniki siłownikiem w drzwiach kierowcy , po zadziałaniu siłownika zwierają się styki (te które działają przy np.otwieraniu...
STOP PANOWIE! Przede wszystkim to drugie, to NIE JEST alarm, tylko radiosterownik do centralnego! Widać to, po podwójnych przewodach idących w jednej sekwencji (niebieski - czarny - zielony) podłączonych podłączonych do przekaźników. I wystarczy już samo zastosowanie tej centralki (bo ta mniejsza jest już wbudowana w tą większą). Druga jest zbędna,...
Powinna pomóc regulacja. Poprostu siłownik naciąga wilgoci i styki wewnętrzne nie pracują dobrze. POZDRAWIAM
Tylko siłownik z pięcioma przewodami może otwierać przez przekręcenie zamka lub otwarcie klamki inne drzwi samochodu. Ma on w sobie styki, które się zwierają lub rozwierają w zależności od ruchu silniczka lub ręcznie przez zamek i klamkę.
Elektryk mi mówił że w module sterownika zamka powinny być mikro styki które wskazują czy siłownik osiągnął pozycję zaryglowania żeby wyłączyć silnik pompki,powinna tam być jakaś membrana która naciska mikro styk
Kolego a co sprawdziłeś do tej pory , czego brakuje , plusa , masy ? Sprawdzałeś siłownik w drzwiach , często puszczają luty , mikro styki w zamkach sprawne.
Podłącz się do przewodów, które wychodzą do drzwi kierowcy. Są dwa sposoby. Bardziej zawiły dla początkujących (sterowanie masą i jej rozłączaniem). Podłączamy się do przewodu sterującego zamkiem: https://obrazki.elektroda.pl/9810568100_... oraz najczęściej stosowane sterowanie bezpośrednio silniczkiem siłownika w drzwiach kierowcy....
Witam !! Kolego na 99% źle podłączony siłownik "Master" jego styki "informują" centralkę co ma zrobić Zostaw tylko zasilanie siłownika Master przewody zielony i niebieski ,a pozostałe przewody zwieraj do masy te które idą w kierunku centralki , reszta siłowników powinna się otwierać i zamykać , w ten sposób dojdziesz czy masz uszkodzony siłownik Master...
Kondki są najczęściej na 16V więc lipa ale można zrobić małą przeróbkę i podać 24V tylko na styki COM przekaźników. Wystarczy do pogonienia siłowników
Na tym schemacie nie widzę podtrzymania przekaźnika.Po drugie podtrzymany przekaźnik pobiera prąd.Wykorzystaj styki siłownika które podają masę jako masę diody.
A czy przypadkiem przy wychodzeniu nie masz zamkniętych drzwi? Sądzę że styki w siłowniku master robią problem. Ile drzwi ma siłownik master?
Witam 6kg to aż nadto ale będzie działać Co Ci jest potrzebne , w VW kolory standard czarny z białym i czarny z ziel. to kierunki czerwony to stały + + po stacyjce ACC to czerwony chyba z czarnym poszukaj więcej na elektrodzie Jeśli chodzi o central to są takie styki montowane na brzegu drzwi i na tej samej wysokości w otworze drzwi po zamknięciu następuje...
kiedys sie z czym takim bawiłem i pomogło przesmarowaniecałego mechanizmu zamka jesli to nie pomoze to trzeba sprawdzic czy styki nie zasniedziały albo wymieniac siłowniki bo bardzo czesto były to nieoryginalne słabej jakosci albo za malej siły
Do zamka montujesz siłownik z dwoma przewodami (słave, niebieski i zielony). Przekaźnik typowy samochodowy z podstawką. Impuls z alarmu podpinasz pod styki cewki przekaźnika a pod styki robocze stały + przewód z siłownika i dalej drugi przewód siłownika i przekaźnika do masy.
W G2 musisz w drzwiach kierowcy zdemontować oryginalny przełącznik zamka centralnego i w jego miejsce wstawić siłownik master, siłownik wysterować z alarmu a styki pomocnicze mastera wykorzystać do wysterowania oryginalnego z.c.
Pewno powinni na temat podyskutować specjaliści. Ale moim zdaniem brak przepływu informacji z siłowników o ich położeniu w pozycji otwarte. Czyli styki lub przewody.
Uszkodzone zamki lub wiazka, centralka nie widzi pozycji siłownika. A co za tym idzie nie widzi że przekręcasz kluczykiem w 99% to uszkodzone mikro styki w zamku częsta usterka. Dlatego kluczyk zamyka tylko mechanicznie.
Witam !!! Niestety, Ford to taki "wynalazek", że z tym centralnym nie za wiele mozna zrobić:( Najgorsze jest to, że drzwi nie można zamknąć ani otworzyć mechanicznie - tak jak w innych samochodach, bo tu zamek działa w 99% elektrycznie i wszystko jest tak ze sobą sprzężone, że bez kupienia oryginalnych siłowników NIC nie zrobisz. Kup sobie na dobry...
Zapewne winne styki w siłowniku master(kierowcy) lub przełamana wiązka wychodząca z drzwi.
Może zamiast silniczka zastosować siłownik zamka centralnego z samochodu. Nadawałby sie do tego tylko master. Styki przełączników wykorzystać jako krańcówki.
W tylnej kalapie jest tylko jeden siłownik, problem możesz mieć w module konfortu, może być w nim zwykła wilgoć i coś zaczyna świrować, lub mikro styki w tylnej klapie świrują możliwe też że od wilgoci. Dodano po 4 No to kolego skoro doszedłeś do ładu to pochwal się co tam znalazłeś w tym golfiku:D
Na początek sprawdź kolego styki na drzwiach bocznych i je wyczyść . Ewentualnie masz już siłownik na wykończeniu i nie ma siły ich zamknąć .
Dzięki wielkie za odpowiedzi, w drzwiach przesuwnych ma oryginalnie zamontowane styki, także myślę że nie będzie problemu. Pozdrawiam.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Dzięki. Zauważyłem to na mrozie, jak temp jest dodatnia to problem ustępuje. Rozepne kostkę w drzwiach, psikne kontaktem na styki. Jak nie pomoże to wymiana zamka. Ps. Zamek jest zespolony z słownikiem centralnego, czy są osobno zamek i siłownik?
Witam! Instrukcja po angielsku ale dobrze opisana... Musisz zastosować 2 przekaźniki, które będą podawały naprzemiennie 12V i masę na siłowniki. Jeżeli posiadasz sterowanie z przekaźnikami to sprawdź, które styki są zwarte i do nich podłącz rozcięty przewód biały (zamykanie) a do drugiego przekaźnika rozcięty brązowy(otwieranie). Nie kontentuj się na...
poszukuję schematu centralnego zamka (fabrycznego) do Forda focusa kombi rocznik 2001, konkretnie kolory przewodów do styków w siłowniku zamka. :)
Doszłem że moduł komforu hyba steruje zamkiem czyli powinien podawać + na styki zamków które aktualnie sa zwarte ale tego nie robi. No i w dalszym ciągu nie wiem co jest grane.
Można zdecydowanie łatwiej, na 1 przekaźniku. Cewkę przekaźnika łączymy równolegle z silniczkami siłowników a styki wykorzystujemy do podłączenia kierunków, po co kombinować na siłę? Oczywiście stosujemy przekaźnik bez diody wewnętrznej. pozdro ja też mam taki problem jak rolls, więc jakbyś mógł to narysować i wrzucić naforum to byłoby spox !!!
Tak, pozostaje tylko na stykach "inicjujących" siłownika master, w drzwiach kierowcy.
Witam, Od niedawna w moim Renault Kangoo 2005r. w momencie zatrzaskiwania drzwi bocznych przesuwnych z lewej strony, wzbudza się zamek centralny na jeden cykl (zamknięcie i otwarcie wszystkich zamków w aucie). Wcześniej było oczywiście ok., dodatkowo zauważyłem, że ten sam objaw pojawia się bez zatrzaskiwania wspomnianych drzwi przesuwnych - wystarczy...
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Niestety nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Gdzie taki można kupić? Do odwracania zasilania wystarczy przekaźnik z dwoma stykami przełącznymi (czyli nowomodnie pisząc DPDT). Sugeruję użyć jakiegos porządnego na odpowiedni prąd, bo siłownik od centralnego zamka przy rozruchu pobiera spory prąd. No dobrze...
Panie tzok. Jakoś często podłączam wyjścia ze sterowników radiowych, czy to alarmów RÓWNOLEGLE do siłowników master (właśnie tam, gdzie wchodzą te trzy przewody na których zmieniają się stany w czasie zamykania i otwierania, a nie do silników) i NIC złego się dzieje. Więcej nawet: działa to poprawnie... A schemat który podajesz nie pasuje do tego akurat...
Generalnie szukaj przy przelotce między drzwiami a słupkiem... a może wystarczy parę razy "trzasnąć" drzwiami i samo zacznie działać (przynajmniej na jakiś czas). W tylnych drzwiach jest siłownik Slave - odłącz go od instalacji i zasil "na krótko" żeby zobaczyć czy działa - jeśli nie rozumiesz o co chodzi - nie zabieraj się za to sam. Styki jeśli są...
czerw i czaeny zasilanie biały i brązowy to sterow czyli zamknij ,otwórz a reszta to styki przekaźników dzięki temu mozna to zastosowac do prawie wszystkich aut. 4,5,6 to jeden przekaźnik z którego jeden przewód idzie do silnika siłownika a dwa pozostałe do plusa i minusa a w drugim analogicznie 8,9,10 ,jest jeszcze jeden który służy do podłaczenia...
Zastosój siłownik MASTER i tam masz styki ,które możesz wykorzystać do podłączenia radia. :D
Dzisiaj zabrałem sie za to bardziej profesjonalnie i z tego co ustaliłem jest popsuty siłownik od strony kierowcy a mianowicie jezeli kable sterujące sa do niego podłączone to centralny wogóle nie działa cały centralny!! Odłaczyłem te trzy przewody pozostawiajączasilające i efekt jest taki ze zamek reaguje na otwieranie i zamykanie od strony pasazera...
jeśli masz wszystko w porządku i sprawdziłeś przejście między drzwiami to jest możliwe że coś nie tak z sterownikiem ale możesz spróbować podłączyć przewody silniczka przedniego do przewodów silniczka tylniego (rozwiązanie zastępcze) .Możesz jeszcze sprawdzić czy podanie masy na styki siłownika dają jakąś reakcję
1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku. 2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte. 3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące 4.Jeżeli nastąpi opór mechaniczny któregoś z zamków, (siłownik jest zbyt...
No to masz problem. Zamki w focusach są dosyć awaryjne. Problem pewnie nie tkwi we wkładzie lecz w samym zamku. Są one naorawdę bardzo awaryjne (moim zdaniem). Psuje się często siłownik centralnego zamka który jest zintegrowany z zamkiem. Styki możes przeczyścić, może pomoże, ale na Twoim miejscu szykował bym się na wymianę zamka. Najlepiej podjedź...
Sprawdź przewody czy niema zwarcia i po demontażu przyjrzy się siłownikowi ( siłownikom Master) w drzwiach kierowcy czy styki sterujące nie są zwarte lub czy w ogóle łączą.
Niestety. Popsikałem styki , sprawdziłem masę i nic . Czy ktoś ma schemat tekiej centralki ???
Wiem że wymieniłeś siłownik ale czy rozruszałeś(smarowanie), cały mechanizm zamka itp.A czy styki w drzwiach przeczyszczone i sprawdzona instalacja elektryczna w drzwiach.W większości przypadków padają siłowniki.Tak jakby słabły silniczki w nich.Zima też pozostawia problemy w tych drzwiach.
W miejsce wentylatora podłącz cewkę przekaźnika, a konkretnie styki 85 i 86. Dla pewności sprawdź najpierw sam przekaźnik, czy działa prawidłowo na samym akumulatorze.
witam najprościej to.. włączasz cewkę przekaznika równolegle do zasilania siłowników a styki przekaznika podłącz +12V a wyjscie rozdzielając diodami do kierunkowskazów
pomogło ale chyba wruci(styki w siłowniku od kierowcy)jak maszcz to wystarczy wyjąć wtyczke w/w siłownika, oczywiście kluczyk pszestanie działać .
podobno można go rozwiązać naprawiając mikrosilnik w tylnej klapie. Jak to zrobić aby styki zadziałały? Mikrosilnik? Tam jest siłownik centralnego i stycznik zamknięcia w uchu zamka (w karoserii). https://obrazki.elektroda.pl/9489166600_... https://obrazki.elektroda.pl/6224524300_... https://obrazki.elektroda.pl/3177677200_...
Dzięki za wskazówkę, sprawdzę to dzisiaj. A przy okazji, ponieważ jestem zielony w temacie działania centralnego zamka, proszę o dodatkowe info: pompa tłoczy olej do siłowników przy każdym zamku i te uruchamiją odpowiednie dźwigienki, czy tak? Nie bardzo qmam z tym stycznikiem przy zamku, czy chodzi może o styki wyłacznika krańcowego zwierane (rozwierane)...
no właśnie, to zależy od rodzaju zamka, nie wiem jak jest w merolach. z reguły zamykając lub otwierając zamek kluczykiem nie podajesz tak naprawdę impulsu a zwierasz na stałe styki w siłowniku. jeśli podepniesz się pod przewody dochodzące do siłownika jednocześnie odłączając je od niego wtedy rzeczywiście może wystarczyć krótki impuls, ale jeśli zechcesz...
Witam, Właśnie zdemontowałem tapicerke drzwi kierowcy w Accencie. W drzwiach kierowcy znajduje się siłownik podpiety 5 kabelkami. Znalazłem moduł zamka centralnego, podpięte jest 6 kabelków, dwa styki są wolne. Do czego są te wolne styki?
Światła (żarówki sprawne?) wsteczne i zamek- przewody w gumowej przelotce klapa- karoseria, przerwa. Światła, regulacja, to zaśniedziałe styki przy lampie. Co do wlewu, przeczyścić styki, siłownik też.
Odepnij siłownik i sprawdż "na sucho "czy działa prawidłowo. Całkiem prawdopodobne ze przyczyna leży po stronie zamka a nie elektroniki. Miałem takie objawy w swoim poprzednim aucie które wróciło po klepaniu drzwi a przyczyną był zapieczony i wręcz zasyfiony zamek od pyłu i sladowych pozostałości lakieru (no ale podobno drzwi były rozbrojone do "0"...
Są podwójne przekaźniki. Wymiarowo podobne do pojedynczych, może trochę szersze. Stosuje się je np. w samochodach do sterowania oknami, zamkami itp. elementami, gdzie silnik ze stałymi magnesami ma zmieniać kierunek obrotów względnie siłownik elektryczmy, kierunek przesuwu. Mają dwie niezależne cewki i kotwice, a styki NC i NO obu przekaźników, zazwyczaj...
Popraw wszystkie punkty masy oraz plusy muszą być nie zaśniedziałe dobrze wyczyszczone podokręcane styki przy rozruszniku oraz masa musi być przykręcona i wolna od korozji zaśniedziałe styki konektorowe powodują wsponiane przygaszanie świateł ;zła masa także .Sprawdź połączenia zaraz za akumulatorem połączenie konektorowe plusy przewody jak wspomniał...
Jeżeli chodzi o jedne z niedziałających drzwi (najprawdopodobniej drzwi kierowcy) to osoba zakładająca sterownik na pilota po prostu w tym miejscu odcięła przewód od drzwi i podłączyła do sterownika z pilotem. Jak by sobie zadał trochę trudu, to jest możliwe podłączenie sterownika bez wyłaczenia funkcji zamykania z kluczyka. Jeżeli chodzi o drugie drzwi...
Witam! Mam problem z centralnym zamkiem w Matizie. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka zamki się nie zamykają. Po oględzinach instalacji elektrycznej uznałem, że nie ma żadnych uszkodzonych przewodów. Newralgiczne punkty takie jak przepusty drzwi/ słupek są okej. Przyznam szczerze, że nie potrafię rozgryźć jak działa/ jak realizowana...
Jeżeli jest CENTRALNY dokładany to może być kilka przyczyn: 1. Uszkodzone styki przekaźnika w module (oczyścić styki lub wymienić przekaźnik) 2. Złe ustawienie siłownika względem oryginalnego cięgna (poprawić punkt połączenia) 3. Uszkodzenie przekładni wewnątrz siłownika (wymienić siłownik)
Raczej marne szanse znalezienia gotowego rozwiązania o takich parametrach. Można użyć zamka z pralki - nie jest nierdzewny ale wykonany tak że w wilgotnym środowisku da radę. Nawet nierdzewny układ raczej nie przeżyje nie osłonięty na deszczu - zostaje elektronika, styki itp. Jak to rozwiązanie jednostkowe to można np użyć siłownika od centralnego zamka...
Chcę zamontować siłownik od zamka centralnego, który działa na 12V DC. Ma on za zadanie zamykanie otworu w bramie żeby pies nie wychodził. Siłownik sterowany jest masą na otwieranie i zamykanie, stąd pomysł z przekaźnikiem. Gdy brama się zamknie to siłownik się zamyka, jak brama się otwiera to siłownik się otwiera.
ello Zakłądam ze masz wszystko prawidłowo podłączone i że siłowniki są OK... 1. Sprawdź czy wszystkie styki są ok ( połączenia, siłowników, lutowanie kabli). 2. Sprawdż ile otworzysz drzwi centralnym zamkiem jak użyjesz kluczyka. Jak dokładnie tyle samo to zakładam że masz problem z mechanika ( bo elektrycznie wszystkie siłowniki masz podpiete równolegle)...
ciśnienie siłowniku płytka siłowniku ciśnienie siłowniku hydraulicznym
schemat schneider samsung telewizor włącza wyłącza łożysko skrzyni
Brother błąd 46 – reset licznika pochłaniacza tuszu w DCP, MFC, J-Series Elektryczna suszarka na pranie – rodzaje, Bosch, Samsung, pompa ciepła, zużycie energii