To dorysowane ołówkiem, to zmieny zaprowadzone w Tico braciszka mojego ;) DU postanowiło zaoszczędzić, i w siłowniku master nie było silnika :D Same te styki informujące o stanie zamka Sorki za jakość schematu, ale nie mam photoshopa :P Nieistotne tutaj przewody pominąłem http://obrazki.elektroda.net/29_11884672... Tzw. "diódy" : http://obrazki.elektroda.net/7_118846957...
realizuje to siłownik Jeżeli masz wersję samochodu wyposażoną w siłownik w drzwiach kierowcy, to podłączenie sterowania centralnym zamkiem w tym samochodzie jest proste. Na obu przewodach "silnika" w siłowniku centralnego zamka w spoczynku jest podawana "masa". Musisz tak podłączyć styki przekaźników dodatkowej centralki zamka, aby sterownik na pół...
W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić styki w siłowniku zamka od kierowcy,tzn rozebrać go(rozkręcić) lub gdy nie rozbieralny rozwiercić lub roznitować.Często potrafią zaśniedzieć ze względu na kontakt z wilgocią i nie sterują pozostałymi siłownikami.
Uszkodzony sterownik zamka lub styki siłownika Master. Z praktyki powiem iż ta druga usterka jest bardziej prawdopodobna,zdarzyło mi sie już kilka razy że pękła guma na siłowniku i dostała sie woda do niego i zaśniedziały styki tego siłownika.Nawet zbyt duża oporność pozwoli na taką usterke. Odłącz przewody sterujące tego siłownika.(prawdopodobnie biały...
A czy przypadkiem przy wychodzeniu nie masz zamkniętych drzwi? Sądzę że styki w siłowniku master robią problem. Ile drzwi ma siłownik master?
Było conajmniej dwa wykonania c zamka w mondeo więc przydałoby się wiedzieć więcej szczegółow,ale w okolicach skrytki pasażera znajduje sie moduł o nazwie "ZV"-tam powinno wszystko przychodzic i wychodzic do kazdych drzwi.Podejrzewam że jesli to jest starszy model to będziesz miał brak kontaktu w złączach między słupkiem a drzwiami kierowcy lub uszkodzone...
kolego drugi schemat byc nie może a to dlatego że w siłowniku pneumatycznym w drzwiach masz czujnik stanu zamka i on podaje sygnał w postaci napięcia 12V lub masy do pompy i jeśli będzie on w pozycji do masy a ty ze swoim ukłądem podłączysz +12V to spowodujesz zwarcie i możesz spalić czujnik a nawet instalację dlatego odłącza sie przewód sterujący i...
Siłownik zamyka i otwiera zamek czyli działa silniczek, ale jeżeli nie przełącza styków 3 i 4 to jest z nim coś nie tak. Są siłownik master które posiadają styki sterujące i siłowniki slave, które takich styków nie posiadają. Jak zamykasz zamek mechanicznie przekręcając klucz, to siłownik ustawia się w pozycji zamkniętej i styki sterujące są po to żeby...
Zamień miejscami przewody ze styków dołożonego siłownika :zamknij / otwórz
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Tak, pozostaje tylko na stykach "inicjujących" siłownika master, w drzwiach kierowcy.
Prościej jest wykorzystać 1 przekaźnik. Cewkę podłączasz równolegle do silniczków siłowników zamka a styki wykorzystujesz do załączenia kierunków. W tym wypadku zarówno otwarcie jak i zamknięcie zamka sygnalizowane będzie jednym krótkim błyskiem świateł. pozdro
Witam ! Ile styków ma przełącznik ? ( 6 czy 3 słabo widać ) Jeśli sześć to połącz tak. umowne numery styków 1-2-3 4-5-6 styki - 2 i 5 -silnik ( siłownik ) styki 1 i 6 razem i tu minus zasilania styki 3 i 4 razem i tu plus zasilania KONIEC.
Witam , moim zadaniem nieszczelność może występować przy siłowniku w zamku , (są tam dodatkowe styki połączone przewodami ze sterownikiem informujące sterownik czy zamek już się zamknął czy nie i dlatego pompa długo "móżdży" zanim się wyłączy.)
wysteruj przekaźnik jeden i drugi ręcznie kontrolką i w tym czasie sprawdź miernikiem napięcie na wejściu i wyjściu sterownika, przez kilka sekund pomiaru siłowniki nie umrą a ustalisz gdzie jest spadek , za czy przed sterownikiem i wyeliminujesz czy to sterownik ma dużą rezystancje na stykach czy to wina zasilania.
Spokojnie możesz zastosować zestaw uniwersalny, lecz pamiętaj że najczęściej jakość idzie w parze z ceną. Te najtańsze siłowniki mogą po roku zacząć się zacinać. Do drzwi przesuwnych stosujesz specjalne "styki do drzwi przesuwnych".
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać 2 stałe plusy i 2 stałe masy, czyli pomarańczowy...
Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego. Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci...
Może to pomoże niestety tabelkę rozbiło czytaj liniami zamek przednich prawych drzwi złącze 6207 nr przewoduprzyporządkowanie złącze 9Pinzłącze 6Pin 6202silnik 2 3 6212silnik 7 5 8612CPO * 6 1 6293styk zamka3 6 M6207masa 4 2 * stycznik otwartych drzwi
Wydedukowałem, że te dwa grubsze to plus i minus do samego silniczka w siłowniku Steruj bezpośrednio "silnikiem" siłownika w zamku, jednocześnie stykami NC przekaźnika odcinać przewód idący w kierunku BSI "samochodu".
Siłownik w drzwiach kierowcy nie jest siłownikiem, a tylko atrapą, ze stykami przełączanymi kluczykiem. Przy zwarciu coś w środku się przepalało - ścieżka chyba. Nie pamiętam dokładnie, bo raz i dawno to robiłem.
Sterownik cz jest w GEMie, ten komputer z kolorowymi kostkami. Prawdopodobnie spaliłeś styki w siłownikach, odetnij sterowanie z drzwi i wtedy z alarmu wysterujesz cz
Centralny oryginał, czy dołożony? Bo z twojego opisu wygląda na rozregulowane/uszkodzone styki master w którymś zamku. Lub sam zamek może być zabrudzony i ciężko chodzić i siłownik nie ma siły go domknąć i odbija. Bo centralny reaguje poprawnie na pilota. Teraz musisz tylko sprawdzić, który to zamek.
poszukuję schematu centralnego zamka (fabrycznego) do Forda focusa kombi rocznik 2001, konkretnie kolory przewodów do styków w siłowniku zamka. :)
Widzę elek555, ze u ciebie już impreza... Witold5 siłowniki uniwersalne są teraz albo klejone, albo nitowane. W jednym i drugim przypadku ciężko to otworzyć. Można by jeszcze nawiercić dziurę w okolicy styków i próbować to spryskać jakimś kontaktem lub innym sprayem na styki. Tyle tylko, ze przy cenie nowego jest to gra niewarta świeczki.
Nie wiem czy da się to bardziej racjonalnie wytłumaczyć, masz pokazane zdjęcie przekaźnika z opisem wyprowadzeń a obok rozpiskę co podłączyć do którego styku. Przekaźnik stosujesz zapewne z powodu niskiej obciążalności wyjścia nr II centrali. Na styk 85 oraz 30 podajesz stały plus, do styku 86 podłączasz wyjście z centrali ( różowy przewód jak na zdjęciu)....
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Sprawdź dokładnie styki wewnątrz siłownika zamka. Szczególnie wyłączniki krańcowe tzn. sprężynki znajdujące się wewnatrz krańcówek. Warto też "przedzwonić" wszystkie kable w "przelotkach" drzwi i wtyczce "zamka".
W siłowniku drzwi pasażera masz zabrudzony styki, dla pewności też sprawdź swój siłownik (kierowcy) tam są styki sterujące pozostałymi siłownikami.
Czyli tych drzwi nie da się wcale zamknąć? Nie wiem czy ten samochód pod tym względem jest podobny do meganki, bo ja miałem trochę podobny przypadek z prawymi drzwiami od pasażera. U mnie można było te drzwi zamknąć tylko z kluczykiem w zamku tych drzwi. Okazało się że w siłowniku nie było kontaktu na styku z silniczkiem elektrycznym.
Jeśli nie pomogło zaprogramowanie pilota trzeba posprawdzać styki w siłownikach zamków sterujących, sprawdzić czy są impulsy sterujące, czy jest właściwe zasilanie, co do klapki, sprawdzić siłownik... Usterka nie ma związku z blokadą tylnych drzwi.
centralny zamek jest fabryczny czy uniwersalny ,sprawdż przewody które wchodzą do drzwi czy sie któryś nie przełamał ,jeżeli są dobre to raczej siłownik do wymiany chyba że lubisz majsterkować to może dasz redę go rozebrać i naprawić np przywrócić sprawność styków.
Witam O przekaźnik taki może być problem ,natomiast możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach. Jeden się załączy i podtrzyma z sygnału siłownika Drugi go rozłączy po podaniu sygnału z siłownika Przykładowo przewód niebieski siłownika załączy,zielony przewód rozłączy ,po podaniu chwilowym napięcia.Zasada działania START STOP na przyciskach.Przekaźnik załączający...
Miałem podobny problem w siłowniku od centralnego zamka w drzwiach meganki. Powodem był słaby kontakt między stykami silniczka i stykami w obudowie siłownika.
Jeżeli w tym samochodzie central działał i sytuacja opisana wystąpiła niejako samoczynnie po jakimś czasie urzytkowania , to przesunąl się siłownik w drzwiach kierowcy lub cięgno jeżeli zamek był dokładany. Drugi powod też możliwy , to jeden ze sterowników master ma sklejony styk sterujący . Obiawiaćsię to może własnie w ten sposób .Cześć powodzenia
Czyli jak się domyślam, w moim jest wersja z pierwszego schematu. Więc ewidentnie będzie uszkodzony siłownik/ któreś styki.
Jest, ale to nie krańcówka, tylko czujnik położenia siłownika. Służy do sterowania pozostałymi siłownikami przez centralkę. Styki te są typowo "sygnałowe" i nie przeznaczone do dużych prądów występujących w obwodzie silnika. Jak podnosisz kołek zamka w drzwiach to poruszasz też siłownikiem master, zwierają się odpowiednie styki i centralka podaje na...
Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.
Miałem podobny problem zamkiem drzwi pasażera w megance, że z pilota się otwierał, ale nie zawsze zamykał, a później przestał się zamykać. Winny temu był siłownik, a konkretnie słaby styk między wtyczką siłownika, a jego silnikiem. Siłownik oczywiście wymieniałem, ale sekcja zwłok starego siłownika ujawniła przyczynę i po jej usunięciu miałem siłownik...
Zgaduję że obecnie problem może być i w centralce i w drzwiach. Centralka przestała przeciążać zasilanie po "obstukaniu " więc nadal podejrzewam że któryś bierny styk przekaźnika może (się kleić) i przewodzić w stanie spoczynku,więc jest do naprawy bądź wymiany. Siłownik w drzwiach pasażera (jeżeli ma funkcję sterowania ) pomimo otwarcia zamka daje...
Sciagnij kostke z modułu przy silniku i zobacz czy nie jest podgnita, kiedys miałem taki przypadek ze 4 styki zgniły.
Witam,przyczyną przypadkowego załączania się zamka był siłownik w drzwiach kierowcy a właciwie same styki bo siłownika nie było tylko obudowa ze stykami, po wymianie siłownika wszystko działa,pozdr.
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Witam 6kg to aż nadto ale będzie działać Co Ci jest potrzebne , w VW kolory standard czarny z białym i czarny z ziel. to kierunki czerwony to stały + + po stacyjce ACC to czerwony chyba z czarnym poszukaj więcej na elektrodzie Jeśli chodzi o central to są takie styki montowane na brzegu drzwi i na tej samej wysokości w otworze drzwi po zamknięciu następuje...
Ze styku sterującego siłownika master podać masę na przekaźnik zasilający ACC radia, po zamknięciu siłownik odetnie masę na przekaźnik a ten wyłączy ACC na radio. Minus jest taki, że gdy będziesz chciał zablokować drzwi podczas jazdy to nie posłuchasz sobie radia.
Nie wiem jak jest w nissanie, ale te trzy przewody wychodzą ci z drzwi czy z tych zamków z siłownikami? Najprosciej będzie założyć zamki, wymacać które styki w siłowniku są od napędu, pociągnąć do centralki fabrycznej lub inne i po krzyku. Toż to są silniki 12V. Cudów takich niema.
STOP PANOWIE! Przede wszystkim to drugie, to NIE JEST alarm, tylko radiosterownik do centralnego! Widać to, po podwójnych przewodach idących w jednej sekwencji (niebieski - czarny - zielony) podłączonych podłączonych do przekaźników. I wystarczy już samo zastosowanie tej centralki (bo ta mniejsza jest już wbudowana w tą większą). Druga jest zbędna,...
Czytam sobie i mnie trochę dziwicie. pasować może inny silicon kolory te same a zamki jak były silicona to są 4-przewodowe bo masa jest brana z białego i brązowego wewnątrz mastera, bo zawsze któryś jest do masy Będzie pasował każdy alarm plus moduł centralnego zamka. Jedyny problem to przeróbka (delikatna) siłownika master i dociągnięcie nowego przewodu,...
+12V, masa, LED +, LED - chyba nie wymagaja komentaża. W środku są dwa przekaźniki. NC to styk "zamknięty". NO styk "otwarty". COM - styk przełączny miedzy NO i NC. Z podłączenia wynika ze w poprzednim aucie z centralki zrobiony był jakiś inwerter lub strowanie oryginalnym centralnym. Sterowanie siłownikami polega na podaniu na jeden przewód +12V podczas...
Witam !! Kolego na 99% źle podłączony siłownik "Master" jego styki "informują" centralkę co ma zrobić Zostaw tylko zasilanie siłownika Master przewody zielony i niebieski ,a pozostałe przewody zwieraj do masy te które idą w kierunku centralki , reszta siłowników powinna się otwierać i zamykać , w ten sposób dojdziesz czy masz uszkodzony siłownik Master...
Sprawdź najlepiej przez żarówkę czy się zamyka po podanie plusa na ten sam kabel który otwierał minusem. Ile kabli idzie do siłownika?? Czy to orginalny zamek czy dokładany?? Czy od pasażera możesz zamykać wszystkie drzwi?? Itnieje prawdopodobieństwo że w drzwiach kierowcy nie ma silniczka (są tylko styki) Dodano po 6 Chętni Ci pomogę. Jestem na gg...
To jest to samo co sprinter(stary,czyli ten z kwadratowymi światłami).Robi się baja.Z tego co wiem nie ma can'a.Tam analogowe alarmy montuje się w dwie godzinki.A jak zamek się zamyka na dwa razy to masz coś pokopane.Zobacz czy chodzą wszystkie drzwi.Zamyka się na raz.Na dwa wtedy gdy któryś siłownik się nie zamknie.Poczyść styki w suwanych drzwiach...
Może coś ci to pomoże . http://obrazki.elektroda.pl/8572160800_1... BR- Brązowy masa BR\WS-Brązowo biały - leci na mikro styk od oświetlenia wnętrza. niebieski i fioletowy na silnik siłownika Sprawdz żarówką podczas otwierania i zamykania czy jest sterowanie na pozostałych dwóch.
Hmmmmmm, - nie sprawny przekaźnik sterownika w położeniu NC??? Głupiejące wyjście modułu radiowego zaraz przed tranzystorami sterującymi przekaźniki centrala.... Ruletka- loteria... W między czasie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, który ma prawo bytu, sterowanie w tego typu zamkach odbywa się poprzez mikro styki w siłownikach typu master...
Podłącz się do przewodów, które wychodzą do drzwi kierowcy. Są dwa sposoby. Bardziej zawiły dla początkujących (sterowanie masą i jej rozłączaniem). Podłączamy się do przewodu sterującego zamkiem: https://obrazki.elektroda.pl/9810568100_... oraz najczęściej stosowane sterowanie bezpośrednio silniczkiem siłownika w drzwiach kierowcy....
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
Taka podpowiedź, bo nie rozbierałem tego zamka: może siłownik jest jak master i ma w sobie wbudowany mikro-styk.
Centralny z kluczyka pewnie nie działa bo jest uszkodzony styk w zamku kierowcy. Szyby masz już rozwiązane. Póki sterownik nie będzie widział pozycji siłownika zamka to centralny działać nie będzie.
Dokładnie tak, niebieski i zielony to zasilanie silniczka siłownika ! a reszta to styki mikrusa (wbudowanego) umieszczonego wewnątrz siłownika.
Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
Polaczenie silownikow z reszta instalacji czasami koroduje i nie ma "styku",rozbierz i przeczysc.
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
jest to centralka do sterowania centralnym zamkiem. do jej budowy zostały użyte dwa przekaźnki samochodowe oraz przekaźnik czasowy. "M" oznacza silniczek zamykania drzwi a styki są umiejscowione w siłowniku typu master.
przy bezpośrednich prubach + 12v odepnij przewody ze styków siłownika master (zasilanie zostaw tylko styki sterujące ) może styki są uszkodzone, lub wyprubuj je pojedyńczo
Pewnie styk krańcowy w którymś siłowniku się zwarł .
czerw i czaeny zasilanie biały i brązowy to sterow czyli zamknij ,otwórz a reszta to styki przekaźników dzięki temu mozna to zastosowac do prawie wszystkich aut. 4,5,6 to jeden przekaźnik z którego jeden przewód idzie do silnika siłownika a dwa pozostałe do plusa i minusa a w drugim analogicznie 8,9,10 ,jest jeszcze jeden który służy do podłaczenia...
Może uszkodzona przelotka kabli w drzwiach kierowcy, albo styk zamknij w siłowniku pneumatycznym tych drzwi.
Generalnie szukaj przy przelotce między drzwiami a słupkiem... a może wystarczy parę razy "trzasnąć" drzwiami i samo zacznie działać (przynajmniej na jakiś czas). W tylnych drzwiach jest siłownik Slave - odłącz go od instalacji i zasil "na krótko" żeby zobaczyć czy działa - jeśli nie rozumiesz o co chodzi - nie zabieraj się za to sam. Styki jeśli są...
1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku. 2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte. 3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące 4.Jeżeli nastąpi opór mechaniczny któregoś z zamków, (siłownik jest zbyt...
Siłownik master ma przełączany styk informujący sterownik centralnego zamka o jego pozycji, dzięki czemu w razie otwarcia/zamknięcia zamka drzwi kluczykiem lub mechanicznym ryglem wewnątrz, może o tym fakcie poinformować sterownik, a ten otworzy/zamknie zamki w pozostałych drzwiach. Samo działanie siłownika master nie różni się od siłownika slave -...
W tylnej kalapie jest tylko jeden siłownik, problem możesz mieć w module konfortu, może być w nim zwykła wilgoć i coś zaczyna świrować, lub mikro styki w tylnej klapie świrują możliwe też że od wilgoci. Dodano po 4 No to kolego skoro doszedłeś do ładu to pochwal się co tam znalazłeś w tym golfiku:D
to jest opcja podwojnego ryglowania. występuje też w innych autach. Ale dla pewości naoliw dobrze zamek i jeśli możesz to przeczyść siłownik i styki w czujniku. Pozdrawiam
a jak zamiast serwa modelarskiego dam siłownik centralnego zamka to zadziała ? Też nie bo siłownik nie ma wyłączników krańcowych a moduł ma jeden styk COM/NO/NC wiec i tak zbyt mało by odwracać polaryzację siłownika. Jak już się tak uparliście tego serwa, to można go dać ale trzeba dodatkowo dać generator PWM podwójny. Niech generuje sygnał jeden 1kHz...
Może też być jeden przekaźnik z parą styków. Sprawdziłeś możliwość dołożenia siłownika w zamku klapy? Nie wszędzie jest to proste, czy nawet możliwe. Czasami konieczna może być wymiana zamka (w vw było tak, że zamek z siłownikiem miał całkiem inną konstrukcję).
musisz dać dodatkowy przekaźnik. Z jednej strony cewki podłączasz plusa a z drugiej wyjście kanału z alarmu. Najlepiej zabezpieczyć to diodą. Jeden kabel z siłownika ( niebieski albo zielony) w zależności od tego w któą stronę ma się ruszać siłownik podłączasz do masy a drugi do styków roboczych przekaźnika gdzie po załączeniu przekaźnika będzie się...
Jeśli jest tam dorabiany centralny: Zacznij od sprawdzenia połączenia siłownika sterującego w drzwiach kierowcy(przetarte kable i inne). Przekręć kilka razy kluczem i zobacz czy otwiera i zamyka pozostałe zamki. Mogło się zdarzyć że po latach przesunięte cięgno powoduje zwieranie styków pomocniczych w siłowniku sterującym.
Można zdecydowanie łatwiej, na 1 przekaźniku. Cewkę przekaźnika łączymy równolegle z silniczkami siłowników a styki wykorzystujemy do podłączenia kierunków, po co kombinować na siłę? Oczywiście stosujemy przekaźnik bez diody wewnętrznej. pozdro ja też mam taki problem jak rolls, więc jakbyś mógł to narysować i wrzucić naforum to byłoby spox !!!
,,Styki sterujące są we wkładce, tam, gdzie wsadzasz kluczyk" Akurat w audi styki sterujace są w siłowniku pneunatycznym połączonym z wkładką drutem
Panie tzok. Jakoś często podłączam wyjścia ze sterowników radiowych, czy to alarmów RÓWNOLEGLE do siłowników master (właśnie tam, gdzie wchodzą te trzy przewody na których zmieniają się stany w czasie zamykania i otwierania, a nie do silników) i NIC złego się dzieje. Więcej nawet: działa to poprawnie... A schemat który podajesz nie pasuje do tego akurat...
Sprawdz przekażnik od zamykania w centralce zamka. Prawdopodobnie skleiły sie styki przekażnika i przy zamykaniu przekaźnik nie podaje +12v na siłownik.
fabryczna funkcjonalność blokowania centralnego zamka po przekroczeniu 10 km/h. W takim razie można to osiągnąć w banalny sposób. Wystarczy przekaźnik bistabilny (z zatrzaskiem czyli pamięcią). Cewkę przekaźnika (PK) podłączasz bezpośrednio pod zasilanie siłownika centralnego zamka. Impuls otwierający drzwi, spowoduje przełączenie styków PK i załączanie...
Tak,może tak być ,jeżeli dobrze pamiętam ,w siłownikach pneumatycznych są styki (mikrowyłącznik) sterujący pompką central zamka.
Witam! Instrukcja po angielsku ale dobrze opisana... Musisz zastosować 2 przekaźniki, które będą podawały naprzemiennie 12V i masę na siłowniki. Jeżeli posiadasz sterowanie z przekaźnikami to sprawdź, które styki są zwarte i do nich podłącz rozcięty przewód biały (zamykanie) a do drugiego przekaźnika rozcięty brązowy(otwieranie). Nie kontentuj się na...
Najprawdopodobniej w czasie eksperymentowania "zespawałeś" na stałe styki w siłowniku drzwi kierowcy.:)
to masz walnięty micro-styk w siłowniku w drzwiach kierowcy
Przewody i styki siłowników sprawdź.
Witam zakupiłem ostatnio i założyłem uniwersalny centralny zamek cyklop c2 i mam pytanie jak go podłączyć aby siłownik master 5 przewodowy w drzwiach kierowcy sterował również innymi siłownikami przy otwarciu samochodu z kluczyka? Dodaję instrukcję od centralki. Aktualnie centralny działa tylko z pilota. A przewody styku z masą w siłowniku master służą...
Sprawdzałeś czy w drzwiach kierowcy jest siłownik czy tylko "styki" zamknij/otwórz ?
Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej. Robert
Mam dziwne wrażenie że autorowi chodzi o chwilowe podanie (przez styk 3 na rysunku) napięcia na siłowniki centralnego zamka. Jeżeli się nie mylę to zwykły sterownik zamka, np ST 111 powinien załatwić sprawę.
W drzwiach kierowcy masz siłownik master bez siłownika ;) czyli samą wkładkę ze stykami, musisz go zastąpić siłownikiem master a alarm może sterować silnikiem tego siłownika (za pośrednictwem przekaźników).
Jeśli dobrze prześledziłem temat nikt nie wyjaśnił dlaczego nie można się podłączyć klasycznie do przewodów z siłownika 6212 i 622A(H) i sterować masą. Do czego służy w siłowniku styk od którego odchodzi przewód 6214.
Przekaźnik sprawdź, przeskakuje, ale może styki nie przewodzą. Siłownik sprawdź "na krótko". Multimetr masz?
Witam, moim zdaniem mechaniczne kombinacje z magnesami są nietrafione. Nie wiem dokładnie jak działają zamki w autach, ale obserwując ich działanie domyślam się, że w chwili otwierania pojawia się krótki impuls do siłownika otwierającego a w chwili zamykania krótki impuls do siłownika zamykającego. W związku z tym Twój oryginalny pomysł jest najlepszy:...
Tak jak widać na schemacie,czyli styki przekażników ( NC) do konfiguracji zamka
Doszłem że moduł komforu hyba steruje zamkiem czyli powinien podawać + na styki zamków które aktualnie sa zwarte ale tego nie robi. No i w dalszym ciągu nie wiem co jest grane.
Na dzieńdobry sprawdź stan złącza przy sterowniku. Spryskaj jakimś sprayem do styków...
Elektryk mi mówił że w module sterownika zamka powinny być mikro styki które wskazują czy siłownik osiągnął pozycję zaryglowania żeby wyłączyć silnik pompki,powinna tam być jakaś membrana która naciska mikro styk
Przesmarowanie raczej nic nie pomoże. Zamki w fordach dosyć dobrze zabezpieczone są przed dostawaniem się brudu do wnętrza. Są dosyć dokładnie obudowane plastikiem. Problem może być z silniczkiem siłownika i jego stykami. Problem w tym że siłownik nie jest dostępny jako część zamienna występuje jako całość z zamkiem.
ciśnienie siłowniku płytka siłowniku zwarcie siłowniku
derbi licznik pompa zapowietrzać kodowanie linków
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Licznik VDO do Audi A3 8L 2003 - Wybór i Wymiana Głośna praca sprzęgła w magnetofonie Technics RS-B85