Najlepiej zmierzyć omomierzem wsuwając i wysuwając kotwicę. Trzy z pięciu to styki przełącznika zwierno-rozwiernego... Bez mierzenia proszę pana: czarny - brązowy/biały. Podłączyłem tak jak mi ktoś podpowiedział: Czarny z siłownika z czerwono-zielonym. Brązowy z beżowym, biały z białym, zielony i niebieski z zielonym i pomarańczowym (lub odwrotnie,...
Można też użyć zwykłego przekaźnika z podwójnymi przełączanymi stykami. Jedną parę wykorzystujesz jako samopodtrzymanie w momencie załączenia siłownika, druga para odcina zasilanie od siłownika. Pod napięciem pozostaje tylko przekaźnik, a on może pracować bez przerwy. Prawdopodobnie może być potrzebny jeszcze jakiś większy kondensator elektrolityczny,...
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
z tego co czytam to zwarcie może być nie tylko do przewodu czerwono czarnego ale i do masy, ale to niewielka różnica i tak trzeba ryć w wiązkach, jeżeli przetniesz czerwono czarny przy sterowniku to okaże sie czy zwarcie żółto czarnego jest do masy czy do czarno czerwonego w którym w danej chwili jest także masa z przekaźnika który jest w stanie spoczynku...
Na dwóch przekaźnikach i przełączniku podającym masę na styk 85:
potrzebuję przekaźnika. Moim zdaniem te tanie chińskie przekaźniki mogą mieć zbyt małą zdolność łączeniową w Twojej aplikacji. Jeżeli tak jest, to styki albo się zespawają przy trzecim przełączeniu albo będą iskrzyły jak opętane i przekaźnik zakończy żywot po kilku tygodniach. Absolutnie, dokładnie (!) Należy zapomnieć o takim rozwiązaniu. Ponadto,...
Dwa dni temu rozbierałem drzwi i czyściłem wyłączniki otwartych drzwi, wyjmowałem wtyczkę z siłownika i chyba dam rękę sobie uciąć, że były dwa styki w siłowniku. Jest możliwe aby Windstar nie miał centralnego zamka. Mam go od tygodnia i nie wiem jak było wcześniej. Robert
no właśnie, to zależy od rodzaju zamka, nie wiem jak jest w merolach. z reguły zamykając lub otwierając zamek kluczykiem nie podajesz tak naprawdę impulsu a zwierasz na stałe styki w siłowniku. jeśli podepniesz się pod przewody dochodzące do siłownika jednocześnie odłączając je od niego wtedy rzeczywiście może wystarczyć krótki impuls, ale jeśli zechcesz...
realizuje to siłownik Jeżeli masz wersję samochodu wyposażoną w siłownik w drzwiach kierowcy, to podłączenie sterowania centralnym zamkiem w tym samochodzie jest proste. Na obu przewodach "silnika" w siłowniku centralnego zamka w spoczynku jest podawana "masa". Musisz tak podłączyć styki przekaźników dodatkowej centralki zamka, aby sterownik na pół...
Do sprawdzenia wiązka słupek A-drzwi. Możliwe ułamanie przewodu odpowiadającego za zamykanie Może w złączu skrzywił się któryś ze styków i nie ma kontaktu, a może się wysunął Przyjąłeś kolego, że siłownik w drzwiach jest zasilany z centralki, która jest gdzieś w aucie i zasila równolegle wszystkie drzwi. Tak więc jeżeli by był błąd styku w wiązce w...
poszukuję schematu centralnego zamka (fabrycznego) do Forda focusa kombi rocznik 2001, konkretnie kolory przewodów do styków w siłowniku zamka. :)
A ja mam jaszcze ciekawszy przypadek. Otóż przy ryglowaniu drzwi od środka lewe drzwi po chwili się odblokowują. Jak zamknę z pilota to jest ok , ale po chwili alarm zaczyna wyć. Vag mówi że siłownik centralnego zamka w PRAWYCH drzwiach jest uszkodzony. Kiedy odpiąłem moduł sterujący z LEWYCH drzwi był tylko błąd modułu lewych drzwi Zdarza się, że...
Sprawdź dokładnie styki wewnątrz siłownika zamka. Szczególnie wyłączniki krańcowe tzn. sprężynki znajdujące się wewnatrz krańcówek. Warto też "przedzwonić" wszystkie kable w "przelotkach" drzwi i wtyczce "zamka".
Jeżeli chodzi o jedne z niedziałających drzwi (najprawdopodobniej drzwi kierowcy) to osoba zakładająca sterownik na pilota po prostu w tym miejscu odcięła przewód od drzwi i podłączyła do sterownika z pilotem. Jak by sobie zadał trochę trudu, to jest możliwe podłączenie sterownika bez wyłaczenia funkcji zamykania z kluczyka. Jeżeli chodzi o drugie drzwi...
Kup w sklepie elektronicznym przekaźnik na 2-pary styków, a cewkę przekaźnika wepnij pomiędzy przewody idące do silniczka siłownika centralnego zamka-tak będzie prościej i nie zapomnij o bezpieczniku lub weź zasilanie z bezpiecznika awaryjnych. pozdrawiam jackol68
Witam, od kilku dni zapragnąłem założyć sobie w mojej Yarisce centralny zamek. Widziałem przewody wchodzące do każdych drzwi, choć w samych drzwiach nic "na prąd" nie ma, bo szyba na korbkę i głośników brak. Postanowiłem zdjąć boczki i ujrzałem instalację oraz zamontowane "niefabrycznie" siłowniki. Siłowniki master były odłączone od strony kierowcy...
1.Wielokrotne zamykanie i otwieranie jest sposobem sygnalizacji dla użytkownika, że coś jest nie w porządku. 2.Pomocne dla diagnozy jest sprawdzenie, czy po takim wielokrotnym zamykaniu/otwieraniu wszystkie drzwi zostaną zamknięte. 3.Wszystkie siłowniki (oprócz baku) są sterujące 4.Jeżeli nastąpi opór mechaniczny któregoś z zamków, (siłownik jest zbyt...
Witam,przyczyną przypadkowego załączania się zamka był siłownik w drzwiach kierowcy a właciwie same styki bo siłownika nie było tylko obudowa ze stykami, po wymianie siłownika wszystko działa,pozdr.
Widzę, że trochę jednak muszę się rozpisać. OK. Przy tym reaguje zarówno na otwarcie drzwi kierowcy, jak też drzwi pasażera (nawet, gdy drzwi kierowcy są zamknięte, a otworzymy drzwi pasażera - również działa ostrzeżenie o włączonych światłach). Tak - masz oczywiście rację. Wyłączniki przednich drzwi połączone są razem i otwarcie DOWOLNYCH drzwi przednich...
W siłowniku drzwi pasażera masz zabrudzony styki, dla pewności też sprawdź swój siłownik (kierowcy) tam są styki sterujące pozostałymi siłownikami.
Jeśli tak jest to prawdopodobnie jest uszkodzony siłownik w tych właśnie drzwiach a konkretnie styk w siłowniku który wysyła sygnał do centralki. Trzeba dostać się do siłownika - ocenić jego stan i wymienić go lub spróbować naprawić. Być może jakiś przewód nie ma styku.
Jeżeli jest CENTRALNY dokładany to może być kilka przyczyn: 1. Uszkodzone styki przekaźnika w module (oczyścić styki lub wymienić przekaźnik) 2. Złe ustawienie siłownika względem oryginalnego cięgna (poprawić punkt połączenia) 3. Uszkodzenie przekładni wewnątrz siłownika (wymienić siłownik)
Cześć. "Odgrzeję kotleta", bo mam ten sam problem - lewe drzwi przesuwne i też nie ma zasilania na stykach a siłownik sprawny. Napięcie (w odniesieniu do masy) się pojawia na jednym ze styków gdy naciskam przycisk na pilocie. Drzwi przesuwne z lewej strony mają jakby dwa siłowniki, każdy ma dwa kable zasilające w tym jeden wspólny. Z tego co zauważyłem...
To wskazuje na uszkodzenie siłownika c.zamka., nieoryginalny można próbować regulować. Zdemontowałem siłownik zamka, jest to oryginał GM, Po odpięciu go od kostki, zamek centralny chodzi bez żadnych zastrzeżeń, oczywiście bez drzwi kierowcy, przeczyściłem wszystkie możliwe styki, włożyłem do i wariuje nadal jednak. Teraz pytanie, bo dzwoniłem po sklepach...
Na 99% żle podpiełeś kable. Jeden siłownik inaczej sie zachowuje jak dwa połączone.Master ma przełącznik a ty próbowałeś zwykły cytuję: "Najpierw podłączyłem się do wiązki, którą odłączyłem z mastera, żeby sprawdzić czy urządzonko, które kupiłem działa." Musisz znależć styki sterujące w masterze a nie te które załanczają drugi siłownik.Możesz sprawdzić...
Możliwe, że się wypracowały styki w siłowniku masterowym (sterującym resztą), alarm prawdopodobnie jest wpięty w sterowanie z drzwi, spróbuj odłączyć na moment siłownik masterowy i zobacz czy wada ustąpi. Jak ustąpi to masz 2 wyjścia 1. Odciąć kable od sterowania przy siłowniku albo 2. Wymienić na nowy siłownik masterowy.
Nie wiem jak jest w nissanie, ale te trzy przewody wychodzą ci z drzwi czy z tych zamków z siłownikami? Najprosciej będzie założyć zamki, wymacać które styki w siłowniku są od napędu, pociągnąć do centralki fabrycznej lub inne i po krzyku. Toż to są silniki 12V. Cudów takich niema.
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem. A mianowicie potrafi się zaciąć. Nie reaguje ani na kluczyk ani na przycisk (zamek bez pilota). Zauważyłem, że gdy wcisnę któryś "bolec" w drzwiach słyszę jak siłownik próbuje go wypchnąć. Po takim "zabiegu" centralny działa (do kolejnego "uśpienia"). Gdzie szukać przyczyny? w centralce czy jakieś styki przy...
Chcę zamontować siłownik od zamka centralnego, który działa na 12V DC. Ma on za zadanie zamykanie otworu w bramie żeby pies nie wychodził. Siłownik sterowany jest masą na otwieranie i zamykanie, stąd pomysł z przekaźnikiem. Gdy brama się zamknie to siłownik się zamyka, jak brama się otwiera to siłownik się otwiera.
Mogłeś mieć nie prawidłowy styk na siłowniku i przez to mógł nie działać kiedy wyłożyłeś i wsadziłem końcówkę to wszystko wróciło do normy, ale to jedynie dowodzi, że gdzieś była przerwa w obowdzie centralnego zamka, przeczyścić wszystkie styki i powinno być dobrze. Krzysztof
W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić styki w siłowniku zamka od kierowcy,tzn rozebrać go(rozkręcić) lub gdy nie rozbieralny rozwiercić lub roznitować.Często potrafią zaśniedzieć ze względu na kontakt z wilgocią i nie sterują pozostałymi siłownikami.
Jeśli nie pomogło zaprogramowanie pilota trzeba posprawdzać styki w siłownikach zamków sterujących, sprawdzić czy są impulsy sterujące, czy jest właściwe zasilanie, co do klapki, sprawdzić siłownik... Usterka nie ma związku z blokadą tylnych drzwi.
Hej. Mam problem z siłownikiem centralnego zamka w mojej astrze f. Zabrałem się dziś za smarowanie tych siłowników ponieważ bardzo głośno działają. Rozebrałem drzwi, wykręciłem siłownik a następnie zdjąłem go z cięgna rygla. Rozkręciłem go i ukazało mi się kilka elementów takich jak silniczek elektryczny, kontrolka z ząbkiem do której dochodzą przewody,...
Na przednich drzwiach są siłowniki w zamkach typu master - mają one potwierdzenie dla centralki że zamknięte lub otwarte - ale muszą to potwierdzić oba. Któryś z mikro styków w zamkach albo ma przerwę lub nie łączy. Trzeba sprawdzić oba zamki czy mikro styki działają prawidłowo. No albo jest przerwa na kostkach w wiązkach drzwi.
pomogło ale chyba wruci(styki w siłowniku od kierowcy)jak maszcz to wystarczy wyjąć wtyczke w/w siłownika, oczywiście kluczyk pszestanie działać .
Kolego z tego co wywnioskowałem czytając twą wypowiedź to sterowanie centralnym zamkiem w Twoim przypadku odbywa się za pomocą dwóch przewodów biegnących od centralki alarmowej do centralki zamka,prawdopodobnie sterowanie odbywa się za pomocą podawania masy.... Szkoda że nie napisałeś czy sprawdzałeś ten styk w siłowniku jeżeli jest oki to polecam sprawdzić...
Witam. Poszukuję bardzo prostego sterownika który po podaniu napiecia na wyjsciu najpierw ma + i - a po odjęciu napięcia na wyjściu - i+ czas takiego impulsu to ok. 1s. Pozdrawiam Witam Czyżbyś potrzebował sterownik do siłownika centralnego zamka? Zastosuj układ czasowy - np. coś na NE555, aby wygenerować impuls o zadanym czasie trwania. Do zmiany...
Uszkodzony sterownik zamka lub styki siłownika Master. Z praktyki powiem iż ta druga usterka jest bardziej prawdopodobna,zdarzyło mi sie już kilka razy że pękła guma na siłowniku i dostała sie woda do niego i zaśniedziały styki tego siłownika.Nawet zbyt duża oporność pozwoli na taką usterke. Odłącz przewody sterujące tego siłownika.(prawdopodobnie biały...
Na czarnym przewodzie musi być minus, żeby przekazywał przez mikro styk w siłowniku na przewód brązowy lub biały minus do sterowania centralki. A jeżeli nie działa z kluczyka to może nie podłączyłeś cięgna od siłownika.
A czy przypadkiem przy wychodzeniu nie masz zamkniętych drzwi? Sądzę że styki w siłowniku master robią problem. Ile drzwi ma siłownik master?
Było conajmniej dwa wykonania c zamka w mondeo więc przydałoby się wiedzieć więcej szczegółow,ale w okolicach skrytki pasażera znajduje sie moduł o nazwie "ZV"-tam powinno wszystko przychodzic i wychodzic do kazdych drzwi.Podejrzewam że jesli to jest starszy model to będziesz miał brak kontaktu w złączach między słupkiem a drzwiami kierowcy lub uszkodzone...
Tak były czarne dwa kable na styki przekaznika w centralce - od pompy paliwa, połączyłem je ale nic to nie dało, wycieraczki działają i reszta urządządzeń, wszystko to sie stalo po odłaczeniu siłowników od zamków.
Jest ,jest niebieski i czarny ,ale ja robie tak kupuje siłownik master ,wyjmuje mikrostyk zakładam do zamka i jest ok (wyciera się styk)
Mam ten sam problem i zanim sie dobiore do drzwi chciałbym zdobyc troche wiedzy o problemie. Prosze o podpowiedź gdzie dokładnie zlokalizowany jest felerny czujnik, czy jest wewnątrz siłownika centarlnego zamka, czy może gdzies indziej? Czy jest to element dajacy sie naprawić (np. czyszczenie styków) czy trzeba kupic nowy?, jesli nowy to czego konkretnie...
Wyjąłem dziś ponownie ten zamek i tak,jeszcze raz polutowałem piny na mikro stykach i złożyłem uważnie,zamek z kluczyka zamyka się i otwiera prawidłowo,ryglowanie jest.A z pilota zamyka poprawnie wszystkie drzwi włącznie z ryglowaniem i sygnałem syrenki potwierdzającym zamkniecie,ale jak otwieram pilotem to drzwi pasażera przednie nie otwiera mimo tego...
Nawet na pewno jest pneumatyczny co wcale nie komplikuje niczego bo niby z jakiego powodu. Ciebie interesują tylko styki z siłownika w przednich drzwiach lub ewentualnie sygnały dochodzące do pompki a czas impulsu centralnego na wszelki wypadek można ustawić na 3 sekundy chociaż i to nie zawsze jest konieczne.
to masz walnięty micro-styk w siłowniku w drzwiach kierowcy
Tą usterka występuje w LANCI THEMA sprawdziłem styki i siłowniki w drzwiach-są ok nie wiem gdzie jest centralka, problem występował przy dużych mrozach oraz jak jakieś drzwi są nie- domknięte gdzie szukać awarii?
Racja,zrób tak jak napisali motyl22 i harnasx. Ja proponuje żebyś sprawdził czy pojawia się napięcie na cewkach przekaźników podczas wciskania przycisków na pilocie oraz jakie jest to napięcie. Z reguły jest tak,że tranzystor steruje przekaźnikiem napięciem 12V wychoddzącym z kolektora tego tranzystora,a z kolei sam tranzystor (a dokładnie jego baza)...
Zapewne winne styki w siłowniku master(kierowcy) lub przełamana wiązka wychodząca z drzwi.
Wiałem kiedyś podobny przypadek , choć chyba nie w golfie , przyczyna była taka że oryginalne styki w siłowniku master podawały sygnał masy , na zamykanie lub otwieranie , masa była podłączona do drzwi , a po kilku latach użytkowania samochodu masa drzwi nie zawsze łączyła z masą reszty samochodu .podłącz na próbę masę drzwi z masą karoserii kabelkiem...
Zamień miejscami przewody ze styków dołożonego siłownika :zamknij / otwórz
Witam. Mam kilka pytań w/w auta. Pierwsze pytania dotyczące tylnego zamka. Przetarły się przewody w drzwiach (przynajmniej tak mi się wydaje). Przewody wymienię na nowe. Jak sprawdzić ten zamek. Tam dochodzą 4 przewody. 2 raczej do siłownika takie grubsze. A pozostałe 2 do czego? (pytam przyszłościowo bo jeszcze go nie mam rozebrane na tyle) No i światła....
Dzięki. Zauważyłem to na mrozie, jak temp jest dodatnia to problem ustępuje. Rozepne kostkę w drzwiach, psikne kontaktem na styki. Jak nie pomoże to wymiana zamka. Ps. Zamek jest zespolony z słownikiem centralnego, czy są osobno zamek i siłownik?
Chyba zadałem dość trudne pytanie.Ale już doszedłem co i jak z tym podłączeniem - dwa przewody siłownika master podpina się do centralki i łączy z pozostałymi siłownikami.Trzeci przewód łączy się z masą.Czwarty i piąty podłacza się do centralki.I doszedłem jeszcze do tego,że siłownika master nie można podłączyć do każdej centralki.Niestety nie wiem...
Witam. Jeśli masz wyjście z centralki alarmowej sterowane masą kiedy jest uzbrojony, to aby podlaczyć do sterownika zamka wystarczy przekażnik. Cewkę podłączamy do +12v i przewodu białego a kabelki zamka podłączamy do styków no/nc przekażnika a styk C do masy. Powinno to zadziałać, gdyż większość sterowników zamka centralnego pozwala na sterowanie masą...
sterowany negatywna logistyka Nie logistyką a logiką... Jeśli był fabryczny centralny ale tylko z kluczyka i nie było w drzwiach kierowcy siłownika a jedynie wkładka master to dokładasz do tych drzwi siłownik i dokładasz sterownik z pilota, tak żeby bezpośrednio sterował tym dołożonym siłownikiem - cała filozofia. Nie wiem dokładnie jak tam to wygląda...
Witam. Jestem laikiem lekko znającym się na elektronice.Mianowicie nagle przestał mi działać centralny zamek w mojej corsie b. Mam podpięty do centralnego zamka moduł sterujący centralnym zamkiem na pilota. Po naciśnięciu na przyciski w pilocie moduł sterownia się odzywa,więc jak sądzę tu problemu nie ma. Samym kluczykiem drzwi centralnie nie zamknę...
Szanowny kolego renqien. Przeczytałeś pobieżnie i niedokładnie mojego pierwszego posta gdzie dokładnie opisywałem, że nie mam żadnego dodatkowego już siłownika w drzwiach. Takie rozwiązanie o którym piszesz było wykonane przez pseudo fachowca - elektryka (pana Rysia z Trans-poz Ul. Wieruszowska Poznań) przy instalacji alarmu. Zainstalował na dodatkowym...
Tak jak widać na schemacie,czyli styki przekażników ( NC) do konfiguracji zamka
A jeżeli u mnie pilotem dało się otworzyć całe auto to też muszę dołożyć ten siłownik ? To powinieneś go mieć już w drzwiach lub zamku. A dlaczego nie możesz sprawdzić co masz w drzwiach ? Teraz centralny działa z kluczyka :?: , pilota nie masz, więc z pilota nie działa. Znalazłeś centralkę zamków ? Oryginalna, czy dokładana ? Dołożoną mógłbyś wypiąć...
Dokładnie tak, niebieski i zielony to zasilanie silniczka siłownika ! a reszta to styki mikrusa (wbudowanego) umieszczonego wewnątrz siłownika.
Napisałeś, że wszystkie siłowniki zachowują się tak samo, więc może to nie one są przyczyną a sterownik centralnego zamka. Jeśli w drzwiach kierowcy masz siłownik typu master, to zobacz jak zareagują pozostałe siłowniki, gdy drzwi kierowcy zamkniesz z kluczyka. Spróbuj wypiąć sterowanie jednego siłownika i zobacz jak będzie reagował, gdy bezpośrednio...
Siłownik centralnego w drzwiach kierowcy to tzw "master" czyli sterujący resztą systemu. Różni sie od pozostałych tym, że wychodzą z niego 4 kabelki, nie 2 jak w innych drzwiach. Wnioskiem z opisanej przez Ciebie usterki jest, że przy przekręcaniu kluczyka 2 przewody odpowiadające za sterowanie centralką DZIAŁAJĄ - bo centralka sama zamyka pozostałe...
Jak masz dobry miernik to masz zły miernik. Sprawdź co pokaże żarówka. Czasem jest słaby styk i miernik pokaże że jest ok. a pod obciążeniem żarówką już nie ma, chyba że mierzyłeś przy podłączonym siłowniku. Ewentualnie sprawdź czy to nie Silicon (sugerują to trzy przewody) to rozbierz i posprawdzaj diody w środku. Centralny zamek to Silicon Esprit...
jest to centralka do sterowania centralnym zamkiem. do jej budowy zostały użyte dwa przekaźnki samochodowe oraz przekaźnik czasowy. "M" oznacza silniczek zamykania drzwi a styki są umiejscowione w siłowniku typu master.
Są dwie opcje: 1) Rozebrać i posmarować zamki (czasami zacinają się - szczególnie przy mrozach) siłowniki przeczyścić styki w siłowniku (przeważnie zacina się microswitch) 2) Odciąć przewody sterujące siłownikiem w drzwiach kierowcy i pasażera (nie zasilające) i sprawdzić czy działa. Obstawiam na zacinające się zamki w drzwiach.
Witam sereecznie! Mam problem z w/w autkiem. Uszkodzil mi się centralny zamek klapy bagażnika. Dostałem się do siłownika elektrycznego - był zablokowany. Silniczek okazał się spalony. Zamówilem nowy silownik, założyłem i co się okazało. działa czasami 3 razy mogę zamnkąć czasami 1 raz. tzn. podaje napięcie na siłownik, otwiera klapę i tak już zostaje....
Jest, ale to nie krańcówka, tylko czujnik położenia siłownika. Służy do sterowania pozostałymi siłownikami przez centralkę. Styki te są typowo "sygnałowe" i nie przeznaczone do dużych prądów występujących w obwodzie silnika. Jak podnosisz kołek zamka w drzwiach to poruszasz też siłownikiem master, zwierają się odpowiednie styki i centralka podaje na...
Radio sterownik jest całkiem odłączony i już go nie używam od momentu awarii. Co do jego konfigóracji to używałem drugiej ale do zamykania i otwierania używałem przewodów niebieski i zielony (wyjścia do strowania siłownika lub konfigórowanie do innych trybów pracy - patrz instrukcja.pdf) - otwierało i zamykało. Wydaje mi sięże problem leży w drzwiach...
Witam Pragnę przedstawić siłownik do sterowania klapką kotła centralnego ogrzewania. Jakiś czas użytkowałem kocioł gdzie elementem który otwierał klapkę był elektromagnes z stycznika (wyłącznika głównego) jakiegoś nieznanego mi pojazdu. Zamocowany był do oryginalnej klapki kotła. „Jakoś” to działało często się zawieszał, kiedy zawieszał...
miałem problem podobny do opisywanego - jakby siłowniki słabły i nie miały siły ruszać ryglem. to może zabrzmieć dziwnie ale pomogło. z silniczka siłownika należy wyjąć taką kostkę z pomiędzy styków. trzeba wyjąć siłownik, z siłownika wyciągnąć silniczek i jeszcze otworzyć jego obudowę - i tam znajdziemy tą kostkę. u mnie pomogło, zrobiłem we wszystkich...
Na tym schemacie nie widzę podtrzymania przekaźnika.Po drugie podtrzymany przekaźnik pobiera prąd.Wykorzystaj styki siłownika które podają masę jako masę diody.
Cześć, mam problem z moim starym wozem. Mam go od 9 lat, czasem sprawiała problemy pompka centralnego zamka. Wtedy wystarczało ją zabrać do domu i porządnie wysuszyć, ogrzać i poprawić luty na płytce. Niestety tym razem to nie pomogło i potrzebuję Waszej pomocy. Co do tej pory sprawdziłem: - bezpieczniki wszystkie sprawne - zasilanie oraz masę pompki...
To urządzonko to kompresor zamka. Gruby przewód to ciśnieniowa rurka biegnąca po trójnikach do każdego siłownika. Powinna tam być kostka z typowym zaczepem (3 przewody) po której odłączeniu powinieneś mieć zasilanie (+12V) na lewym pinie patrząc z góry. Po przełączeniu zamka w drzwiach kierowcy przełącznik poda na drugi pin kolejne (+12V), które zniknie...
Ostatnio rozbierałem fabryczny sterownik zamka. I tak: Nie ma obawy co do włączenia dwóch przekaźników - wytłumaczenie wyżej. Przed awarią chroni odpowiedni przekaźnik (przekaźniki) - styki przekaźnika mogą przepuścić prąd 25A (30A w impulsie). "Zwariowanie sterowania" się zdarza, jeżeli siłowniki są dobrej jakości nic im nie będzię. Tak było w moim...
Chciałem jeszcze dopytać, czy te astry mają jakis sterownik zamka, czy sterowanie jest tylko zamkiem z kluczyka od strony kierowcy i pasażera. Bo jesli np. stało sie coś ze stykami w tych dwóch siłownikach, to czy można zamontować jakiś uniwersalny [made in china] sterownik na pilota wykorzystując te oryginalne siłowniki. Wtedy by można było chyba pominąć...
Witam, Mam Peugeota 306 kombi 2.0 HDI z 2000 roku. Auto to jest wyposażone w centralny zamek. Kilka lat temu wymieniałem moduł - siłownik zamka centralnego w drzwiach kierowcy - na oryginalny używany - bo poprzedni się popsuł. Zamek przy próbie zamknięcia "odbijał" i otwierały się wszystkie drzwi. Przyczyna tego była mi znana, była to kwestia wypracowanych...
Sprawdz przekażnik od zamykania w centralce zamka. Prawdopodobnie skleiły sie styki przekażnika i przy zamykaniu przekaźnik nie podaje +12v na siłownik.
- co to znaczy czy "+" nie "siada" ?? Podłączasz toto do instalacji, podłączasz woltomierz do zasilania, "wysterowujesz" centralny i patrzysz czy napięcie jest takie jak było w instalacji, czy z powodu kiepskich styków spada znacznie wtedy, gdy moduł prubuje wysterować silniczki zamka. Powiem ci że na 95% to będzie problem spadku napięcia w zasianiu...
Tak,może tak być ,jeżeli dobrze pamiętam ,w siłownikach pneumatycznych są styki (mikrowyłącznik) sterujący pompką central zamka.
Witam.Jeżeli dzieje ci się to tylko przy otwieraniu kluczykiem a z pilota ci działa bez problemu lub jeżeli nie masz pilota i dzieje się tak z wszystkimi zamkami to spróbuj podmienić siłownik w drzwiach od kierowcy.Mogą być zaśniedziale styki.Ewentualnie podmień moduł.
Witam. Sprawdziłem moduł GEM, wygląda na to że jest ok. tzn po podłączeniu do mierników elektrycznych itp jest ok, znajdujący się tam elektromagnes działa i zwiera styki. Z tego wywnioskowałem że problem tkwi w tym, że do modułu GEM nie dochodzi prąd wobec czego też go dalej na pozostałe trzy drzwi nie przekazuje. Pytanie teraz skąd ten prąd nie dochodzi,...
Styk 6 to jest wyjście sygnału (masy) przy otwartych drzwiach. Styki 3 i 4 to są wyjścia informujące o pozycji siłownika master zamka centralnego. Skoro masz cały czas zwarte styki 5 i 3 to na wyjściu styku 3 masz masę i idzie informacja do sterownika otwórz zamek. Najprawdopodobnie masz uszkodzony siłownik. Spróbuj odpiąć przewody że styków nr 3 i...
Zamek centralny Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne. Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984, 4000/Coupe/Quattro/80/90 do roku 1988) posiadały zamek centralny...
Zamek centralny Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne. Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984, 4000/Coupe/Quattro/80/90 do roku 1988) posiadały zamek centralny...
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Niestety nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Gdzie taki można kupić? Do odwracania zasilania wystarczy przekaźnik z dwoma stykami przełącznymi (czyli nowomodnie pisząc DPDT). Sugeruję użyć jakiegos porządnego na odpowiedni prąd, bo siłownik od centralnego zamka przy rozruchu pobiera spory prąd. No dobrze...
Możesz opisać dokładniej te siłowniki? Trochę mało tych przewodów dla master`a jak i za dużo dla slave`a Podstawowe pytanie to czy jest tam fabryczny centralny zamek bo od tego zależy jak będą podpięte przewody od przekaźników. W Proximie te przewody są źle opisane. Nie chodzi tu o to że te przewody są do otwierania tylko że ten przekaźnik działa wtedy...
Witam ponownie wszystkich. Miałem trochę czasu przy weekendzie więc zabrałem się naprawę centrala. Sytuacja wygląda tak. Okablowanie do wtyczki zamka OK przy przyciskaniu pilotem pojawia się napięcie raz na kablu czarno-zółtym raz na czarno-czerwonym. Wyjmuję siłownik przednie drzwi pasażer podaje napięcie bezpośrednio na styki siłownika. Nic . Jedziemy...
+12V, masa, LED +, LED - chyba nie wymagaja komentaża. W środku są dwa przekaźniki. NC to styk "zamknięty". NO styk "otwarty". COM - styk przełączny miedzy NO i NC. Z podłączenia wynika ze w poprzednim aucie z centralki zrobiony był jakiś inwerter lub strowanie oryginalnym centralnym. Sterowanie siłownikami polega na podaniu na jeden przewód +12V podczas...
Do Moderatora - mimo postu pod postem proszę o niekasowanie, ponieważ może on pomóc innym! Rozgryzłem centralkę zamka w Citroenie C-15. "Rozpiska" złączki centralki: Styk Nr.1 - Zasilanie (+) Styk Nr.2 - Zasilanie (-) Styk Nr.3 - Wyjście na siłowniki Styk Nr.4 - Wyjście na siłowniki Styk Nr.5 - Czujnik Master Styk Nr.6 - Czujnik z kluczyka zamykanie...
Jakiś czas temu u swojego cc postanowiłem zamontować centralny zamek Jako że lubie wszystko robić sam i jeśli mi coś wyjdzie to mam ogromna satysfakcję... i udało się.. cz działa:) jako że jest on bardzo, wręcz dziecinnie prosty postanowiłem go opisać:) oto schemat podłączenia cz...przełącznik a to zwykły, najlepiej taki który działa na zasadzie wsówania...
cz Jakiś czas temu u swojego cc postanowiłem zamontować centralny zamek Jako że lubie wszystko robić sam i jeśli mi coś wyjdzie to mam ogromna satysfakcję... i udało się.. cz działa:) jako że jest on bardzo, wręcz dziecinnie prosty postanowiłem go opisać:) oto schemat podłączenia cz...przełącznik a to zwykły, najlepiej taki który działa na zasadzie...
Mam sterownik i siłowniki oryginalne - siłownik posiada wyprowadzenia na silnik oraz styk przełączny - zwiera w zależności od położenia z jednym lub drugim. Wyprowadzenia silnika i zasilanie to nie problem jednak w sterowniku są 4 wejścia : lewe, prawe, DZ i DO. Jak podłączyć styki siłowników do tego sterownika. W tej wersji oba siłowniki z przodu...
Rozebrałem siłownik od strony pasażera.Otóż szczegół tkwił chyba w mikro wyłączniku który dawał sygnał o położeniu siłownika.Po przeczyszczeniu styków sprajem styki reagowały prawidłowo. Opis podłączenia przewodów.Czerwony i niebieski to zasilanie silniczka.Czarny-fiolet styk zwiera gdy sygnał jest na zamknij.Czarny-brąz zwiera gdy sygnał jest na otwórz.Płożenie...
Do zamka montujesz siłownik z dwoma przewodami (słave, niebieski i zielony). Przekaźnik typowy samochodowy z podstawką. Impuls z alarmu podpinasz pod styki cewki przekaźnika a pod styki robocze stały + przewód z siłownika i dalej drugi przewód siłownika i przekaźnika do masy.
Potrzebujesz przekaźnik o stykach NO (normalnie otwartych) aby załączać go przyciskiem. Łączysz siłownik (-) do masy (+) do styku przekaźnika. Drugi styk przekaźnika przez bezpiecznik do zasilania. Teraz sterowanie przekaźnikiem, (-) do masy, (+) przez przełącznik do zasilania.
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać 2 stałe plusy i 2 stałe masy, czyli pomarańczowy...