Tutaj masz link do rozkładówki na stronie Boscha: [url=http://www.powertools-aftersalesser...
Te zamienniki mają sworznie 9 mm. Oryginał ma 10 mm.
Nie może być nadmiernego luzu poprzecznego na główce korbowodu - wzdłużny TAK. W główce korbowodu jest łożysko igiełkowe - zmień na nowe przy zmianie tłoka i cylindra.
temat rozwiązany rozebrałem silnik uszkodzone tulejki w korbowodach na sworzniu tłoka
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
Każdy silnik wydziela jakiś hałas, lecz nie wszystkie są groźne dla silnika. W Twoim przypadku hałas ten może pochodzić z nadmiernych luzów zaworowych, ale może też pochodzić z luzu na sworzniu tłoka. Osłuchaj też silnik podczas (ręcznego) obracania wałem w prawo, następnie (o pewien kąt) w lewo i w prawo. W pierwszym przypadku można będzie posłuchać...
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Ewidentnie coś wpadło do cylindra i na pewno nie jest to skutek przegrzania. Sprawdź łożysko sworznia tłoka, może się rozleciało. Możliwe też jest urwanie elektrody świecy. Ten krzywy korbowód to też jest podejrzane. Ja bym mu to oddal w takim stanie i jak chce to niech idzie do sądu.
Smar do wierteł nie nadaje się do smarowania udaru. Część numer 40 to nie jest uszczelnienie, tylko pierścień zabezpieczający sworzeń tłoka prze wypadnięciem. Sam tłok też by wypadało wymienić. Smar taki jak ten http://elektrosila.biz/smar-przekladniow...
Cały czas zastanawiam się jak będziesz go rozciągał. Na sworzniu tłoka masz łożysko igiełkowe bez koszyczka czyli same igiełki po wyciągnięciu sworznia wpadną najpewniej do skrzyni korbowej. Ale dokładnie ile ich powinno być to nie powiem. I znajdź najlepiej wszystkie. A przy składaniu uważaj na prowadnice wodzików. Sprawdź dokładniej miejsce jej osadzenia...
Kompresor już po pomiarach i tłoki na 74,2mm Cylinder 74,6 Sworzeń tłoka 18 A to co na ale drogo zaczyna się od 75 w górę
Praktycznie, w silniku i obudowie, nie ma żadnych. Jedyna to mocowanie sprzęgła, było na klin lub stożek, ale to trzeba sprawdzić. Pozostałe różnice, to gumowe amortyzatory przy rączce i dwa rodzaje pompki oleju. Pompka była plastikowa lub aluminiowa, ale to bez znaczenia. W modelach 490 był montowany hamulec. Nie pamiętam już czy w 90 była tulejka...
Jeżeli to V-TEC to mogą być zawory do regulacji ale piszesz że to zrobione zatem: - kasowniki luzu zaworowego - wyciągnięty łańcuch rozrządu - wypalony któryś zawór - przysmażony nagar w kanale olejowym smarującym główkę tłoka - wybity sworzeń tłoka - skutki pałowania na starym oleju - niestety panewka... Tutaj masz szerzej opisane jak eliminować w...
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
dzieki ale już po kłopocie
Jeśli myślisz, że można po tym jednoznacznie ocenić co stuka to się mylisz. Może panewka, może sworzeń tłoka a może dużo innych rzeczy.
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
Numer cechowania (wybity na korbowodzie) nie ma technicznego znaczenia: jest to oznaczenie zmontowanego później zespołu tłok-korbowód w celu szybkiej identyfikacji tłoków przy szybkim demontażu/montażu tak, by każdy trafił w swój cylinder. Oś sworznia tłoka powinna być przesunięta o te 2 mm w kierunku alternatora - względem osi cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/2503867200_1...
Może doprecyzuje,mam zestaw tłoków gorzyckich pamiętających komunę,niestety brakuje tylko sworzni,tak tak kupić dziś to nie problem, tylko czy dawniej a dziś nadal zachowane są te same wymiary po ",". Bardziej bym się obawiam zachowania dokładności w tych tłokach niż w sworzniach. Wymiar to wymiar, firmówki trzymają wymiary i są dość dokładnie wykonane....
Nie ma takiej opcji by to wyleciało - po dobrym złożeniu. Rowek w tłoku musi być czysty a zabiezpieczenie nowe, dobrze sprężynujące (to część zasodniczo jednorazowa).
Do pomiaru ze starym wykorbienie wału, długość korbowodu i wymiar mocowania sworznia w tłoku do do denka tłoka czy tak samo jak w starym.
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Łożysko igiełkowe sworznia tłoka całe... Cylinder też. Nicasil jest fajny... Zmieniłem tylko tłok z pierścieniami i łożysko. Tłok używany wiec mam nadzieje że się szybko poukłada.
Niestety nie mam jak umieścić zdjęć, ponieważ te części zepsute są u mechanika. Tłok, cylinder, wał i inne mniejsze części ja osobiście zamawiałem i odbierałem, części dostarczyłem do mechanika. Sworzeń wyglądał w porządku w paczce. Oczywiście mechanik powiedział, że to zrobi na swój koszt, kupił gdzie indziej sam cylinder+tłok i inne potrzebne do montażu...
Może panewka może zawór albo wałek może sworzeń tłoka albo coś na sprzęgle ciekawe czy to jest na wciśniętym sprzęgle? Trzeba zrzucić miskę olejową i pokrywę zaworów na początek.
A mnie się wydaję że tłoki się wywracają w cylindrach.Częsta usterka tych slników to zużycie tłoka w miejscu równolegle do sworznia jak i luz korba sworzeń tłok.Ciekawy jestem jak wyglądały tłoki i tuleje.
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Sworzeń tłoka powinno być słychać non stop Trzeba sprawdzić kompresję jak to tam z nią wygląda?
W moim przypadku było "jajko" z pierwszego cylindra spowodowane luzem na sworzniu tłoka. Mogę coś niezbyt dokładnie przekazać ale dawno to już było. Niestety w moim przypadku najbardziej opłacalna była wymiana całego słupka.
Sworzeń ma być tak spasowany aby dawał się przesunąć palcami z oporem przez główkę korbowodu , jeżeli po wytarciu z oleju do sucha w układzie korbowód , sworzeń , tłok brak luzu to jest OK .
https://www.youtube.com/watch?v=umgUAV4W... Po obejrzeniu myślałem, że z kluczem sobie poradzi, a co do malowania miałem na myśli bardziej ogrodzenie, budę dla psa niż elementy blacharskie samochodu. Jeśli chodzi o pojemność to chciałem rozszerzyć butlą od lpg tylko pozostaje właśnie kwestia żywotności. A co do używanych czego dokładnie szukać i na...
MF 3080. Perkins 6 cylindrów stuki w silniku przy zakresie 10, 12 obrotów. Na mniejszych bądź większych obrotach cisza, silnik pracuje normalnie, ma ciśnienie oleju i kompresję. Co może być przyczyną? Nie wygląda to na panewkę bądź sworzeń tłoka. Dodam że ciężko to namierzyć, stuk rozchodzi się po całym silniku.
częstym przypadkiem w tych silnikach jest pukanie tulejki na sworzniu tłoka
Hej, ja dziś sprawdzałem u siebie czy są przestawione zębatki no i nie są.... Mam teraz ustawiony łańcuch na 1 i 7ogniwo zresztą są one innego koloru jak ustawie na 9 jest kolizja więc podejrzewam że tak musi być dobrze.w następnym tygodniu zdejmuje głowice może tam jest jakiś problem tego stukania podejrzenia padają na stukanie całych gniazd zaworowych...
Witam. Zapytaj u nich: https://www.i-ogrod.pl Mają też na allegro ale mniej niż na stronie i na samym sklepie. Pozdrawiam.
Brzmi jakby panewka na korbowodzie lub luz na sworzniu tłoka
panewka lub sworzeń tłoka
Coś wpadło do cylindra lub wyskoczyło zabezpieczenie sworznia tłoka. Co to za marka ,,Dolphina"
Tłoki do Jawy 50. Średnica 37,98... Sworzeń 14mm Rowki na pierścienie 1,9~2mm Wysokość tłoka 55mm Odległość otworu sworznia od denka 21mm Czesi znakowali na 2 sposoby - strzałka + A,B,C lub pierwszy szlif /1A,1B,1C/ - w późniejszym okresie /strzałka +np. 37,98/ Nie jest to także tłok do Jawy 555 bo tam jest sworzeń Fi 10 X 32
Właśnie o to chodzi, że motor był po wymianie wału wszystko ustawione, odpalił od strzała, zrobił tylko 500m, gaźnik czysty, i dlaczego go złapało na sworzniu tłoka na korbowodzie, tarła tylko góra, dół gładki?
Przy takim luzie na sworzniu tłoka, teoretycznie powinny być podkładki dystansowe, ale to jest chiński wynalazek więc wszystko możliwe. Luz kilku milimetrów zawsze jest na sworzniu tłoka. Może ktoś to wcześniej rozbierał i pogubił te podkładki.
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową - co powoduje luz wzdłużny i przesuwanie się...
Mam podobny problem po złożeniu na nowo silnika 167fmm na popychaczach ,co prawda odpaliłem z biegu ,ale strasznie ciężko 5 bieg nawet przełamać,bez świecy 1 bieg i koło blokuje ,wcześniej przed wymianą wału sworzeń tłoka obracał się w tłoku nie w korbie i silnik kręcił
Przyczyną było zaklesczanie się tłoka, zatarty sworzeń tłoka.
Na moje to po prostu luzy... Pierścienie w rowkach tłoka, tłok w cylindrze, luz na sworzniu tłoka/główce korbowodu, luz na stopie korbowodu, luz osiowy korbowodu, albo i nawet luz przepustnicy gaźnika. Części do WSK 125 są tak niskiej jakości, że nie ma co liczyć na idealnie cichą pracę silnika.
Tak, po odkręceniu 3 śrub na imbus powinno tłoczysko wyjść na zewnątrz. Ogólnie staraj nie ciągnąć za sworzeń który wystaje z tłoka. To zawór który ma otwór i odpowiednio wyprofilowany "grzybek". Polecam później dobrze wymyć cylindry z opiłków i brudów które zostają tam z listwy i koła zębatego.
Problem polega na tym że jeżeli chodzi o korbowód o numerze 692419 to dostępny jest tylko oryginał (500zł). W tym wypadku naprawa jest mało opłacalna i pod uwagę należy brać wymianę całego silnika w traktorku (koszty). Jeśli chodzi o korbowód 494504s dostępne są zamienniki (70zł) i z tego co patrzę na alledrogo to średnice czopu wału i sworznia tłoka...
Po pierwsze, złożenie igiełkowe sworznia tłoka jest zwykle „w komplecie” z korbowodem/wałem korbowym, dopasowane wymiarem. W rzadkich przypadkach konieczne jest dobieranie sortu złożenia igiełkowego do średnicy główki korbowodu i średnicy sworznia tłokowego. Po włożeniu sworznia w główkę korbowodu ze złożeniem igiełkowym, nie może być wyczuwalny żaden...
Obstawiam, że wypadło zabezpieczenie sworznia tłoka, ale do upewnienia się potrzeba więcej danych.....
U nas po kapitalnym remoncie (ok 5 lat temu) też było słychać stuki. Jak się okazało winne było łożysko ślizgowe w korbowodzie, w które wchodzi sworzeń tłoka.
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Musiałbyś posprawdzać wiele rzeczy: rozstaw szpilek średnica „tuleji” wchodzącej w karter wysokość cylindra — czy nie trzeba obniżać karterów (do sprawdzenia z innymi czynnikami podanymi niżej) skok tłoka — w rowerowym jest chyba 38 mm, Yamaha ma 39.2 mm, ewentualnie obniżą się czasy otwarcia okien co jest lepsze niż gdyby się zwiększyły średnica sworznia...
Tłok i cylinder oryginalny czy zmiennik? Mi to wygląda na nie nieprawidłowo obrobione okna w cylindrze. Brak fazowania na oknach cylindra może spowodować taki efekt. Co do długości tłoka to mierzy się je po spięciu 2 tłoków 1 sworzniem.
Też mam taką sprężarkę, tylko wyczuwam w miej delikatny stuk, jakby sworzeń tłoka lub coś na dole korbowodu, i tu moje pytanie czy ten typ tak ma? Lub jak to naprawić i gdzie znaleźć części do tej sprężarki? Z góry za sprawdzone porady.
W jakim stanie jest wał. Duże luzy na sworzniu tłoka plus na korbie i zapłonu nie ustawisz.
Przydałoby się i tłok bo mogą być jajowe dziury na sworzeń tłoka.
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
Tłoki od innych silników zazwyczaj mają mniejszą odległość od środka sworznia do górnej krawędzi tłoka, tzw. compression height. Cylinder wymaga stoczenia od dołu (o ile na to pozwala kanał ssący). Tłok trzeba dokładnie przebadać pod kątem możliwości użycia w cylindrze MZ, czy np. zamki pierścieni są w dobrym miejscu, czy nie zahaczą o okno ssące itp....
Zipp Quantum posiada sworzeń tłoka na 100% -10mm.
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Tuleja jest gruba bez problemu ją wybijesz od dołu przez drewno a jak nie to prętem .Stukać może panewka jak oleju było mało.Po zdjęciu miski będziesz miał okazję sprawdzić ich stan.Jedyna trudność to sworzeń tłoka by zamontować nowy musisz podgrzać tłok.
Tak, wał jest taki sam jak stary ale różni się średnicą korbowodu i średnicą sworznia. Skok tłoka jest taki sam.
Dziwne że problem pojawił się po wymianie tłoka. Czy na pewno użyłeś właściwego tłoka, o takiej samej średnicy oraz wysokości od sworznia tłoka? W rzadkich przypadkach trafia się pęknięcie membrany zaworu podciśnieniowego, wówczas silnik ciągnie ogromne ilości paliwa wężykiem podciśnieniowym i się zalewa. Sprawdź czy wężyk podciśnieniowy nie jest wewnątrz...
Ta "tokarka" została zrobiona tylko po to aby wytoczyć tłok do mojego silnika. Nóż jest ze starego wiertła do betonu. Ostatnie 0,5 mm musiałem zeszlifować papierem ściernym, ponieważ nóż zostawiał ślady. https://www.youtube.com/watch?v=GSKsuPky... A i na ktoś pomysł jak zabezpieczyć sworzeń tłoka przed wysunienciem? Niby siedzi ciasno...
Pewnie wypadło zabezpieczenie sworznia tłoka i narobiło szkód. Kup nowy cylinder z tłokiem albo wywal to na złom.
Cylinder nie ma odprężnika. Opór musi być, to jest logiczne, ale zanim mi się to stało pila odpalała bardzo łatwo. Leciutko kręciła, że tak to nazwę, paliła na dotyk. W tej chwili opór jest tak silny że ja blokuje. Po rozkręceniu, wszystko wygląda ze jest ok. wal, korbowód, sworzeń tłoka, żadnych luzów.
Mogło też wypaść, źle założone, zabezpieczenia sworznia tłoka. Musisz, to sam sprawdzić.
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
10 bar to niedużo jak na remont. Zabezpieczenia sworznia tłoka, głowice,pierścionki na tłok dobrze założone?
Tam jest bodajże sworzeń pływający, ściągasz jedno zabezpieczenie na sworzniu i wysuwasz.
Jaki rozmiar tłoka i sworznia?
W Simsonie zawsze musi coś dzwonić. Temat rzeka. Główne przyczyny; - Tłok (niektóre po prostu dzwonią) - Ring flutter spowodowany grubymi pierścieniami (dzwoni na wysokich obrotach z charakterystyczną odcinką mocy), rozwiązanie zastosować tłok pseudotuningowy jednopierścieniowy. - Cylinder (zużycie, próg, brak zafazowania krawędzi okien, spasowanie...
Czy orientuje się ktoś jak wybić tą mosiężną tulejkę ślizgową z korby wału wsk 125. Chodzi mi o tą tulejkę po której obraca się sworzeń tłoka.
To jest silnik z pionowym wałem, bez łożysk, więc taki luz osiowy wału, około 2-3 mm, jest rzeczą normalną. Korbowód ma jakiś luz na wale, sworzeń tłoka nie jest luźny?
Jeśli sworzeń tłoka w 350 i 450 ma taką samą średnicę to wały podejrzewam, że są identyczne. Wały, są identyczne.
Nie wie zasugerowałem tylko. Nikt z nas nie jest wróżką, ale dźwięk jest taki jak by tłok uderzał o zawór, wywalony sworzeń tłoka całkiem inaczej brzmi bo wali i na korbie i w głowicę a wywalony sworzeń można bardzo łatwo sprawdzić, Wykręcając świece obrócić wałem do momentu kiedy tłok będzie opadał po tym przez otwór świecy można go czymś pchnąć i...
Czy pod ekspresem pojawia się brudna woda? Być może przepuszcza uszczelka na sworzniu tłoka (pod dolnym sitkiem). Rozebrałbym ekspres, odkręcił oba sitka, przeczyścił i wymienił uszczelkę wargową pod dolnym sitkiem.
Witaj. Skoro piszesz że stukanie najbardziej słychać przy pompie wody na korpusie można podejżewać o to sworzeń tłoka ale tak jak ktoś wyżej napisał przez internet nic nikt nie stwierdzi,
może źle rozrząd ustawiony, może się zawór blokuje w prowadnicy, a może luz na panewce korbowodowej lub na sworzniu tłoka.. Jak widać jest parę możliwości, jeżeli mechanik sobie nie daje rady to najwyraźniej należy poszukać takiego który da sobie radę..
https://obrazki.elektroda.pl/6550216500_... Ta jest korbowodowa. Tak jak koledzy wyżej piszą mogą być dwie przyczyny. A korbowody obydwa były regenerowane ponieważ miały luz na sworzniu tłoka. Nowych nie kupywałem ponieważ stwierdziłem że stare lepsze od nowego. A panewki kupiłem od szlifierza który robił szlif wału. Dziękuję bardzo...
A sworzeń tłoka wymieniony ,i co to za tłok oby nie jakieś polsko-węgierskie badziewie,i łożysko swożnia to chyba nie takie za 5zł ,ściąg głowice i zobacz czy na denku tłoka nie ma odbić może dotyka do głowicy
Sworzeń powinien normalnie wejść a wystarczy tylko olejem namoczyć na chama się tego nie robi ewentualnie zamrozić sworzeń nic więcej.
Może łapać sworzeń tłoka, jeśli tak jak w jawce, że nie jest na łożysku. Wtedy nawierca się otworek na korbowodzie dla lepszego smarowania. Najpewniej może puchnąć tłok, po rozebraniu będziesz widział ślady zacierania, jeśli są to w tych miejscach drobnym papierem ściernym trochę zebrać.
Tutaj jest tak.odpalam stuka chodzi na wolnych i przestaje za jakis czas znowu stuka.Dodam gazu na 2 tys. jest duzo ciszej puszczam gaz stuka po chwili przestaje.Sprężyne zaworową absolutnie wykluczam tak jak popychacze i panewki.Albo zawór albo sworzeń tłoka. Wolałbym zawór.Ale co to jest do holery.Pierwszy taki przypadek.
Witam tak jak w temacie co myślicie na temat tego,żeby kupić tłok od Simsona S60 i zamontować go do Jawy 50. Oczywiście cylinder od Jawy pójdzie do szlifu a tokarz dorobi tulejkę pasująca do sworznia tłoka od Simsona .
Witam Miałem coś takiego w Focusie 1.8 TDDI DIAGNOZA pęknięte gniazdo sworznia tłoka na 3 cylindrze. Ponoć w fordach się zdarza . Oby nie .Pozdrawiam
Przecież sworzeń tłoka nie obraca się w łożysku, tylko wykonuje niewielkie ruchy, przód - tył. Takie rozwiązanie było stosowane w dużych, starych pilarkach, firmy McCulloch. Sworzeń był ułożyskowany w tłoku, do korbowodu był wciskany na ciasno, czyli dokładnie odwrotnie, niż teraz się stosuje. Łożyska, były takie, jakie chcesz zastosować, czyli z pierścieniem...
Witam Mam pytanie do Damek123. Mógł byś podać mi wymiary tłoka którego zdjęcie zamieściłeś? chodzi mi o średnicę: tłoka, sworznia, wysokość od denka tłoka do krawędzi sworznia. moje tłoki mają "nieckę". Żeby zmniejszyć pojemność szkodliwą muszę albo szlifować blok, i wyrównać tłoki albo wymienić tłoki na wyższe i dotoczyć na równi z blokiem. Szukałem...
Cylinder od DT80 nie będzie pasował, bo to zupełnie inna konstrukcja cylindra. Pewnie lepiej będzie pasował cylinder od YZ 80 tudzież YZ 85 (nowszy, z zaworem wydechowym), ale znając Yamahę postarali się aby silniki znacząco się różniły. Trzeba wziąć pod uwagę rozstaw śrub mocujących, wysokość cylindra i tłoka (od sworznia do górnej krawędzi), oraz...
Ja taki nowy po zatarciu naprawiłem, nie dość, że był zatarty to jeszcze urwany korbowód. Wał oczyściłem papierkiem ściernym drobniutkim (bo to się obkleiło na nim aluminium korbowodu) a korbowód kupiłem na allegro za jakieś 20 zł, co prawda taki jak trzeba kosztował jakieś 80, ale ten był taki sam tylko otwór na sworzeń tłoka miał mniejszy, więc go...
No ale jeśli ściągnę tylko głowicę to jak wybiję swożeń. Dlaczego chcesz ogóle wybijać sworzeń tłoka. Do wymiany pierścieni nie jest to konieczne a w ogóle można to zrobić dopiero po wyjęciu tłoka. Opisujesz swój problem w kilku rożnych tematach na forum, czy nie wystarczy w jednym.
witam mam takie pytanie muszę wymienić panewki wału korbowego i korbowodów mam takie pytanie czy dam rade to zrobić, z założeniem nie będzie problemu tylko brak mi doświadczenia np. jak przykręcę wał tak jak powinien być to skąd będę wiedział czy niema za dużego luzu czy coś w tym stylu lub jaki ma być luz na sworzeń tłoka mógłby mi ktoś to ładnie opisać
Nie za bardzo wiedziałem gdzie zapytać więc wybaczcie wtrącenie. Spotkałem sie z taką rzeczą. W silniku 2 z czterech tłoków mają lekki opór na sworzniu tłoka. Trzymając za korbowód w tych dwóch tłok sam nie opada pod wpływ, własnego ciężaru a w pozostałych tak. O co może chodzić?
Ciężko podpowiedzieć jak się nie słyszy, a nawet jak nagrasz to i tak nie jest to samo jak na żywo. Może być problem z ciśnieniem oleju po odpaleniu, może jakaś panewka czy sworzeń tłoka się odywa, może dwumas, może wentylator o coś obciera, a może.... Nie wszystko da się zdiagnozowac na forum
obejrzenia gładzi cylindra, nie poradzisz. Porada jest jedna. Wymiana tłoka, pierścieni, sworznia (jeżeli potrzeba) i cylindra!
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Cylinder w tym modelu jest aluminiowy, nie ma możliwości zrobienia szlifu. Skoro sprzedawca mówi że był szlif, to cylinder jest tulejowany. Dokładność jego wykonania ma wpływ na kilka rzeczy i pracę silnika. Zawór wydechowy nie powinien tak hałasować. Jeśli zawór wydechowy jest oryginalny...
Zdemontujesz cylinder, to się okaże, co było powodem awarii. Jeśli tłok został ukruszony, to musisz te kawałki usunąć z silnika (wypłukać). Co z pierścionkiem (-kami), czy są całe i czy są oba zabezpieczenia sworznia tłoka. Jeśli cylinder nie został uszkodzony (porysowany), to po sprawdzeniu luzu pierścionków w cylindrze i założeniu innego (używanego)...
Nie będzie żadnej tulejki, w motocyklach 4T i zwłaszcza w chińczykach sworzeń tłoka współpracuje z gołym otworem główki korbowodu. Po zatarciu otwór główki korbowodu nadaje się jedynie do honowania. Niewiele zakładów posiada możliwość honowania korbowodów lub tak małych otworów o średnicy 13 mm. W tym celu należałoby wymontować wał korbowy, a nawet...
sworzeń tłoka stuki sworzeń wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacza
schemat podłączenia gniazda sieciowego siemens reset pamięci cylinder simsona
Zamek klapy tylnej nie działa w Nissan Primera P11 2.0 TDI Głośniki niskotonowe Altus 200 - czy są prawe i lewe?