Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
Jaki gaz (typ centralki), skąd wzięty sygnał obrotów dla centralki LPG?
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
Gdzie masz wpięty przewód do sygnału dla instalacji lpg? Przy cewce zapłonowej? Jeśli tak to można przenieść go pod sygnał obrotomierza (pin 20 w złączu B) i powinno byś wtedy przełączanie przy prości obrotowej dwa razy mniejszej tzn 2500 obrotów ale niech ktoś to zweryfikuje jeszcze
A czujnik na ośce przepustnicy sprawdziłeś? Zobacz przy przepustnicy otwartej i zamkniętej sygnał . na jego podstawie ecu określa skład mieszanki , a sygnał pozwala ecu określić tzn rozpoznać czy jest bieg jałowy czy cut-off. Czujnik NTC również do kontroli.
Witam. Nie posiadam schematu podłączenia komputera w samochodzie Punto II, a pilnie potrzebuję informacji na temat pinu, do którego doprowadzony jest sygnał z klimatyzacji. Słyszałem, że podłączenie masy do tego pinu, spowoduje wzrost obrotów biegu jałowego o około 200obr/min. Samochodu używam do nauki jazdy i często zdarza się początkującym kursantom...
Wg różowej książki sygnał obrotomierza jest na pinie 9 w kostce B. Akurat w moim aucie ten pin jest wolny. Nawijałem zwoje na kabel WN i rzeczywiście czasem się pojawiają z niego impulsy ale głównie sterownik pokazuje 0 obrotów. W dodatku nie na każdym kablu zwoje wytwarzają impulsy. Dodatkowo jak już miałem rozebraną kostkę ECU to podlutowałem się...
może to być wina silnika krokowego(ja w swoim uno mam z tym problemy). po odpaleniu zimnego silnika musisz zaobserwować zachowanie się silnika(powinien oczywiście poruszać przepustnicą). sondę lambda tez można sprawdzić( np omomierzem lub sygnał oscyloskopem, który powinien byc zbliżony do prostokątnego). jeżeli jest to sonda kilku przewodowa można...
Trzeba spróbowac wziąć sygnał obrotów z ECU PB może pomóc ,ewentualnie zobaczyc czy dobry plus po kluczyku ,ale raczej to pierwsze.Ostatnio założyłem kilka na próbe z emulatorem i nie trzeba odcinac kontroki wtrysku -tak jak to w standarcie ma mniejsce do tego modelu.Natomiast kontrolka nie przejmuj sie będzie ok ,jeżeli reszta dobrze zrobiona.
A powiedz mi jakie ma znaczenie że w zaawansowanych opcjach silnika krokowego mam ustawione pod obciążeniem +6/+6 a barthezz zaleca ustawienie +6/-6 więc co to ma za znaczenie czy ustawi się tak czy tak Myślę, że: +6/-6 to szybsze o 6 kroków otwieranie attuatora (tzn. attuator skacze najpierw do pozycji wyższej o 6 kroków niż optymalna, a następnie...
kolego 11111olo jesteś w błędzie co do tego jakoby sterownik gazowy wyłączał pompkę paliwa w zbiorniku i nie ma znaczenia tu czy jest mowa o drugiej generacji czy 4 gazu a wiec mieszalnik czy sekwencja. Instalacja gazowa nigdy nie wyłącza pompy paliwa . W pierwszej generacji gazu (mieszalnik bez silnika krokowego na zasilaniu gazu w fazie lotnej) miał...
Witam, nie wiem czy to ktoś jeszcze przeczyta a przynajmniej autor tego wątku ale: Mam ww. instalację BRC Blitz Lambda Gas, auto inne bo Fiat Punto II 1,2 8V, a objawy też miałem podobne jak wymienione: problem z odpaleniem auta na Pb (zimny silnik), falujące wolne obroty, szarpanie przy zmianie biegów, dobre przyspieszenie dopiero po 3 tys. obrotów...
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
To teraz pojeździłbym z podpiętym kompem i poobserwował "na żywo" sygnał z pierwszej lambdy - będziesz miał pewność czy silnik nie ciągnie lewego powietrza (wtedy komp pokaże duże zubożenie).
EGR czyszczony 2 miesiące temu, a błąd pokazuje cały czas czujnik doładowania turbo sprężarki - wysoki sygnał.
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
A teraz pytanie z poziomu drugiego skoro elektrykę sprawdziłeś dokładnie. Co z narastaniem ciśnienia paliwa? Sygnały obrotów zsynchronizowane ? Przelewy sprawdzone ? Nie pojawia się informacja o braku synchro klucza?
Każda jest prawdziwa. No oprócz rozwarcia, co częste. Nie liczy się rezystancja, a wartość wyindukowanego sygnału.
Co prawda nie mam Punta tylko doblo, też z podobnym silnikiem i to mi bardziej wygląda na EGR. Ktoś zaślepił bo nie chciało mu się czyścić. Najłatwiej byłoby podłączyć do komputera jeśli jesteście w stanie załatwić jakiś kabelek obd i sprawdzić sygnały z czujników na początek.
a wyczyszczona ? adaptacja ? fałszywe powietrze ? a jak wygląda sygnał potencjometru ?
na wolnych obrotach zmiany beda wolne, sprawdz przy 3000 obr,min sprawdz czy przewody sygnalowe sondy nie maja przebicia do masy ,- omomierzem i czy jest dobra grzalka w sondzie Dodano po 2 komputer nie zapali odrazu kontrolki gdy odlaczysz sonde . dopiero po kilkudziesieciu km . komputer wykorzystuje do sterowania sygnal od 400 do 600 mw. w tych granicach...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Punto II na niskich obrotach nie wydala. Jest tam chyba 60A. W bezklimowcu.
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Zdejmowalem z kazdego cylidra przewod wn i sprawdzalem czy jak zapal sie lampka to ginie iskra no i na kazdym jest tak samo. Nie rób tego więcej bo będziesz miał ECU do wymiany. Doprowadź do takiej sytuacji z podpiętym diagnoskopem (ale dedykowanym do FIATa). W/g mnie jest problem z sygnałem czujnika położenia wału (obrotów) lub wałka (fazy).
Wspoma z Corsy B wchodzi w rachubę. W wersjach z silnikiem X10XE i X12XE szła elektryczna mechaniczna wspoma, z silniczkiem na kolummnie. "Nieskomputeryzowane" auto, sterownik dostaje zasilania, sygnał obrotów silnika (ten co do obrotomierza) i sygnał prędkości pojazdu - to do zmniejszania siły wspomagającej ze wzrostem prędkości zapewne.
panowie kolejny warsztat nie podołał w naprawie Może zaczniemy innaczej co ustawia silniczek krokowy co daje sygnał do jego prawidłowej pozycji ????
Zobacz jak podpięty jest moduł zapłonowy w Golfie, chodzi o wzmocnienie sygnału wysterowania cewki! Konstrukcja prosta jak budowa cepa!
delikatnie czyli co 1/4 obrotu czy mniej? Czy przypadkiem w tym pilocie nie ma na druku elementu odpowiedzialnego za wzmocnienie sygnału i to padło?
No przecież masz we wtyczce trzy kable, plus, minus, sygnał. Zapnij tester i będziesz widział co i jak.
Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Więc sądzę, że to ECU... ale w 16V aż tak nie padały jak w 8V. Może być też brak sygnału z czujnika położenia wału.
witam Mam Fiata punto 1 (1996rok) kupilem go z licznikiem bez obrotomierza. potem zakupilem nowy licznik z obrotomierzem i nie wiem z kad wziość sygnał aby pokazywał mi obroty. zasilanie obrotomierza mam bo po właczeniu zapłonu delikatnie wskazówka obrotów sie podnosi tylko nie ma tego sygnalu do pokazywania ilości obrotów. prosze o rade Pozdrawiam
a co to jest to can Cyfrowa magistrala. W Sienie idzie na zegary sygnał z czujnika prędkości obrotowej - ale to jest 1 impuls na 1 obrót wału (czyli na 2 zapłony).
No jeśli wogóle nie odpala to sprawa prosta , sprawdz w tym momencie występowanie iskry czy jest. Jeśli nie ma iskry wcale to padł czujnik wału , albo może sterownik jeśli nie ma sygnału na cewkę wn. Schemacik do ręki i zobacz przejście do cewek
czujnik sprawdziłem, ma rezystancje kilka setek przekraczającą poziom dobry. Ku mojemu zdziwieniu: po odłączeniu czujnika auto dobrze pracuje, na obrotach ok 1200, po dotknięciu pedału gazu znów wraca na 1200, normalnie jeździ, nie gaśnie, wszystko ok. Świeci się jeszcze marchewka. Zauważyłem wcześniej jeszcze przy podłączonym czujniku wzrost obrotów...
Nie bardzo wiem, gdzie to umieścić, a sądzę że kilku osobom może się przydać. Niby to nic ambitnego, schematu nawet nie rysuję - wyjście przebiegu jest na pinie 8 Arduino (Duemilanove, UNO lub cokolwiek z ATMegą 8/88/168/328 taktowaną 16MHz) i wystarczy go podpiąć przez kondensator 47-100nF na wejście czujnika położenia wału korbowego (CKP/CPS) w sterowniku...
Podobne objawy mialem we Fiacie Punto I 1.2 MPI.Przyczyną był niesprawny czujnik temperatury silnika(podajacy sygnal do ECU). Silnik byl rozgrzany a komputer dostawal sygnal ze jest zimny i zalaczal ssanie.Jednak umnie wystepowalo to sporadycznie.Np.stojac w korku ulicznym na biegu jalowym nagle obroty wchodzily na 2000~2500 obr/min Wystepowaly rowniez...
To co jest na zdjęciu, to tylko przełącznik gaz/benzyna, a nie sterownik LPG... To jest opis z BRC Samba, sprawdź czy zgadzają się kolory przewodów: BRĄZOWY - 12V po stacyjce CZARNY - masa SZARY - obroty (sygnał z cewki zapłonowej) ZIELONY - elektrozawór LPG POMARAŃCZ - sterowanie wtryskiwacza (z ECU) FIOLETOWY - sterowanie wtryskiwacza (do wtryskiwacza)...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
I co stojąc na światłach i dodając gazu korekta "po obrotach" ma go dolać? Pomyśl co piszesz. Nie, bo to jest mapa 2D (jeśli jest) - obroty i MAP, więc sama "przegazówka", bez obciążenia, może wręcz wymagać zmniejszenia mnożnika. Ja tam wolę instrukcję i dokumentację techniczną od filmików promocyjnych. Ale nawet na tym filmiku widzisz mapę korekcyjną...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
Mam instalację I generacji, wtrysk wielopunktowy. Przejechałem 90000 km z tego na LPG 50000. Ostatnio pojawiły się problemy z jazdą na benzynie. Silnik nie przyspiesza, nierówno chodzi na wolnych obrotach. Po zdjęciu klemy z akumulatora na 15 minut wszystko jest O.K. do czasu, aż nie nie przełączy się na gaz i nie przejadę kilkunastu kilometrów. Założyłem...
Odświeże trochę temat bo mam akurat taki problem Punto 2 1.9 TD Po odpaleniu kopci na biało i czasami obroty szaleją góra dół. Po podpięciu kompa widac w parametrach zmienne wychylenie pedału gazu w % no i zmianę napięć mimo że pedał gazu nie jest ruszany. W pamięci sterownika błąd P0120 czujnik pedału gazu-nieprawidłowy sygnał Wiem że mam membramę...
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Więc tak czepiłem się sondy,pomyślałem że może nowa być wadliwa więc podstawiłem drugą efekt bez zmian tzn.nierówna praca na wolnych obrotach. I zaczołem kombinować na początek sprawdziłem połączenia do sterownika jest ok,następnie obłączyłem sygnał sondy i mase sondy i nic,na końcu grzałke i jest ok błąd po 170 znikł pojawił się błąd grzałki. I teraz...
Punto 1, 1996, silnik 1100, benzyna bez LPG Postanowiłem wymienić wskaźniki na wersję z obrotomierzem, po podłączeniu okazało się, że wskazania obrotomierza są zaniżone (na oko) o połowę. Sygnał dla obrotomierza pobierany jest z pinu 23 centralki tak jak podają na schemacie. Oscyloskop pokazał coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/26_11638394...
Witam. Posprawdzałem... komp Bosch Motronic ME7.3H4 z EOBD nie pokazuje tak dokładnych nastaw dla pedału przyspieszania - więc diagnoza potencjometru z programu odpada - trzeba będzie użyć miernika. A w czym masz kolego problem? Że zaglądasz do sygnału z pedału przyspieszenia. szukam winowajcy dziwnego zamulenia/bardzo powolnego wchodzenia na obroty...
punto czujnik obrotów punto wolnych obrotów falowanie obrotów punto
mrugać windows darmowy projektowa głośnik klejenie
zmywarka eem48321l brother hasło
Mercedes OM606 – prawidłowe ciśnienie sprężania, wartości bar, diagnostyka silnika Mercedes OM606 – prawidłowe ciśnienie oleju, wartości na jałowym i pod obciążeniem