To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
A czy jesteście w stanie podpowiedzieć mi jak zbudować taki dzielnik sygnału?
Do wzbudzania służy zacisk D+. Ten nieoznaczony to zapewne W - czyli sygnał dla obrotomierza.
Miał rację , to przez gazownię. Uwalisz następną cewkę. Jak masz jakieś pojęcie , to podepnij wejście impulsów na centralkę gazu z sygnału na obrotomierz.
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
A z czego obrotomierz dostaje sygnał ?.
W moim przypadku sygnał brałem z ECU , nie pamiętam z jakiego roku był samochód. Możliwe, że troche młodszy.
w alternatorach wyjscie na obrotomierz oznacza sie literą W
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Na schemacie mam pin 8 w złączu X53. Po drodze jest złącze, a za złączem sygnał się rozgałęzia na zegary i na MID Ja sygnał się gubi to nie działa jedno i drugie
Jak w poście wyżej, trzeci kabelek to sygnał do obrotomierza, i musisz założyć taki alternator który poda sygnał na obrotomierz, inaczej obrotomierz nie będzie dzałać.
Wymień przewód do tego czujnika.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Sygnał znajdziesz bez problemu oscyloskopem przy kablach ecu. Po dodawaniu gazu będzie się zmieniać wypełnienie sygnału.
sygnał dostaje z sterownika silnika, sprawdz złącze za licznikiem
Kolego nie gadaj głupot. Sygnał obrotów w tym aucie generuje ECU i po sieci CAN przesyła do zegarów. Widziałbym usterkę samej części wykonawczej obrotomierza czyli ustroju elektromagnetycznego. Gdyby były zaburzenia w pracy CAN to choinka na desce by była.
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Jakie jest napięcie na zielonym kablu bez podłączenia do obrotomierza, zrób pomiar przy pracującym i nie pracującym silniku, następnie zmierz jaki sygnał leci od obrotomierza do alternatora. (do pomiarów rozłącz zielony kabelek w kostce )
A co ma sonda w obrotomierza? Nie tutaj leży przyczyna. Poszukaj czy obrotomierz bierze sygnał z ECU czy alternatora. Ewentualnie sprawdź połączenie masy silnika z karoseria. Zwykły miernik wystarczy
Witam Dokonałem własnymi siłami SWAP silnika z Vectry B 2.5 V6 (kod silnika X25XE sterownik Motronic M 2.8) do Opla Astry G. Wszystko ładnie i pięknie, ale odczyt obrotów w Astrze G jest zawyżony w stosunku 3/2, np. wskazanie obrotomierza to 3000 [obr/min] podczas, gdy w rzeczywistości jest 2000 [obr/min]. Sprawdziłem to programem do LPG. Chcąc zostawić...
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Zmieniałem w Astrze I deske na deskę z obrotkiem, nic nie trzeba było podciągać, sygnał jest doprowadzony do wtyczki.
Masy zostały sprawdzone wcześniej. Podmieniony był już też licznik. Ładowanie dobre 14.3V. Nie wiem skąd jest brany sygnał na obrotomierz i przez co przechodzi
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Żadna płytka z Calibry tam nie pomoże. Po prostu zmienić w zegarach z 4 na 6 garów i tyle. Trudniej będzie ogarnąć wskaźnik temperatury, bo on jest sterowany sygnałem PWM.
Oj nie, tam sygnał obrotów generuje sterownik (na odpowiednim pinie).
Idzie kabel zielony na pin nr 20 deski,z pinu B8 sterownika. Przy okazji zahacza o pin 6 wyświetlacza wielofunkcyjnego.
wyprowadzenie 543 DMZ - do obrotomierza DZM - skrót od niemieckiego Drehzahlmesser.
w dieslu jest obrotek podłączony do alternatora (dziwne nie) a w benzynie do cewki a co za tym idzie są inne sygnały tak ze raczej nic nie zrobisz
Witam,Opel Astra G 1.4 16V Z14XE kombi / 2001r. W tym że aucie zamontowany jest silnik elektryczny. Kolega w ramach pracy magisterskiej musi zaadoptować do niego obrotomierz. Czy posiada ktoś Pinout tablicy wskaźników oraz czy wie jakim sygnałem jest przesyłana prędkość obrotowa do obrotomierza?
Obrotomierz prostokąt, 100 Hz dla 3000rpm, czyli tyle co zapłonów w 4-cylindrowych silnikach. Prędkościomierz prostokąt, gdzieś na zegarach nawet można odczytać ile impulsów przypada na przejechany kilometr, tzw indeks prędkości, ale już nie pamiętam jak to się robi. Temperatura PWM, częstotliwość około 100Hz. Wskaźnik paliwa zwyczajnie zwierasz do...
Teraz nasuwa się drugie pytanie czy licznik będzie w stanie odczytać ten sygnał z alternatora ? czy będzie konieczna wymiana na starszy model ? czekam na sugestie
Witam Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, lecz dalej wywala mi błąd 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków i uważam że ten bład jest przez te ustawienie przepustnicy, nie mam obrotomierza więc mogę ustawić tylko na słuch, sygnał TPS w okolicach 0,65V bo powyżej ma dość wysokie obroty tak na słuch to powyżej 1000 obr/m ale to tylko na słuch,...
Witam Poszukuje sygnału wtrysku paliwa z komputera pokładowego (ECU typ: PA6-GF15 oraz napis TA 4503 firmy DELPHI) silnik Y20DTH Astra G z 2003r ,sygnał obrotomierza znalazłem zdjęcie nr 2 przewód zielony, lecz tego od wtrysku nie mogę. Potrzebny mi jest ten sygnał ponieważ instaluje w swojej astrze komputer pokładowy YACC ( http://e-pmk.eu/pl/diy/...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Najprawdopodobniej są inne koła, bo przecież sygnał jest z alternatora. Może też być uszkodzony stabilizator napięcia w tablicy wskaźników, ale wtedy fałszowałby również wskazania poziomu paliwa.
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
Na nagraniu nie działa obrotomierz. A z tego co pamiętam, to z cewki idzie sygnał na zegary. Może rzeczywiście DIS nie generuje iskry lub jest uszkodzona wiązka przewodów, koniecznie sprawdź masę.
Sygnał temperatury jest sygnałem o modulowanym wypełnieniu (PWM). Aby był poprawnie rozpoznawany przez zegary (byś nie miał błędu) musi być w zakresie 2...98%. Próbowałeś przy wypełnieniu 50% ?
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Zbadałem jeszcze sygnał oscyloskopem jest około 150 hz i wzrasta do 14 i opada do 0 V po dodaniu gazu nic sie nie zmienia.ładowanie prawidłowe.pozd
jakos w polo SDI jest obrotomierz W moim oplu astrze F też jest - i ktoś tu o japońcach wspominał 8O dziwna teoria...
Czy ktoś wie w jakich warunkach podane jest napięcie na elektrozawór u dołu pompy Bosch. Ze schematu wygląda, że do jego sterowania wykorzystywany jest sygnał z alternatora od obrotomierza i z czujnika temperatury ( chyba przy filtrze paliwa). http://obrazki.elektroda.pl/9984259500_1...
Pompkę może słychać ale czy na pewno podaje paliwo? Najlepiej odkręcić przewód zasilajacy od kolektora i wprowadzic do jakiegos baniaka zeby zobaczyc czy leci i ile. Idę więc teraz sprawdzić jeśli mi sie uda ten przewód znaleźć, sprawdzę. Możliwe że zassała jakiegoś syfu ze zbiornika... Jednak do pompki paliwa jest sie dość trudno dostać. Niewiem gdzie...
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
Brak obrotów do chwili przegazowania i świecąca kontrolka to objaw m.in braku wzbudzenia. W tych alternatorach odpowiada za to przekaźnik przy prawym słupku (a nie kontrolka w desce). Trafiło się kilka razy że po wymianie na "nowy" alternator nie chciał on wstać. Trzeba było dać większy prąd wzbudzenia. Na próbę śmiało można zrobić druciarstwo w postaci...
Witam. Szukam schematu obrotomierza z Opel Astra F 95r. Benzyna 1.4 . Posiadam płytkę pcb wraz z elektroniką która steruje silniczek(krokowy?). Sam silniczek reaguje na napiecie i odpowienio się wychyla. Problem w tym aby zaadaptować cały obrotomierz do innego pojazdu. Wiem co oznaczają 3 piny (zasilanie/masa/sygnał) reszta (3) jest nie znana. Znajdzie...
Pod cewkę, ale sygnał może być za mały. Nie wiem przy jakich poziomach napięć Bingo przełącza. Ja bym zrobił inaczej-pod wtryskiwacz, przed emulatorem, albo z przekaxnika pompy.
Zapewne kod silnika tej Vectry to X16SZR. Powiem tak sterowniki tego typu często ulegają wewnętrznemu uszkodzeniu. Ostatnio w Astrze G tez miałem ten kod błędu. Auto paliło, śmigało bez problemu, jedyną usterką był nie działający obrotomierz, no i oczywiście kontrolka silnika. Co spowodowane było brakiem wyjścia sygnału z sterownika silnika na zegar....
A skąd te zegary masz Astra/Calibra? Qrde zastanawiają mnie rozbieżności w schematach, ja mam b podobny jednak różni się od powyższego. Mam wiązki z Vectry komplet i dam znać jak to jest dokładnie nie raz takie zakładałem i sygnał szedł z cewki
prędkosc obrotowa biegu jałowego w tym silniku wynosi od 825 do 875 obr.min. Obrotomierz bierze wskazania z alternatora. 1100 to trochę za dużo Predkosc obrotów biegu jałowego jest zwiekszana TEŻ na podstawie sygnałów czujnika temperatury oleju od temp. ok 130 stopni aby zapewnic minimalne ciśnienie oleju. U mnie to wystepuje ale nie az do takich obrotów...
W fabrycznej kostce radia jest sygnał prędkości pojazdu (funkcja gala), jak niefabryczne radio w jakiś sposób go zakłóca, to nie działa prędkościomierz. Bodaj 5 pin we wtyczce Możliwe ze przez to nie działają tez żadne kontrolki i obrotomierz?
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
hej mam 2 problemy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... znalazłem tutaj jeden temat podobny niestety już zablokowany mam podobny problem z astrą 1,7 tds 82 KM To jest silnik issuzu Moje objawy są takie, ze czasami jak auto zgaszę to jeszcze chodzi ale krótko 3sekundy czasami 5 sekund dzieje się to sporadycznie i nie ma reguły czy na ciepłym...
Witam mam opla astrę 93 rok i mam pytanie na temat wyświetlacza wie ktoś czy ten wyświetlacz morze wyświetlać obroty silnika. mój opel jest w wersji bez obrotomierza morze ktoś słyszał o takiej przeróbce aby wyświetlało obroty. Nie chce zmieniać licznika. Może wystarczy tyko wstawić jakiś scalak podać sygnał z cewki zapłonowej. :D:D
U mnie wymiana czujnika położenia wału pomogła. Bynajmniej na razie - 3dni działa jak należy :) Mam Astrę II G 2.0DTI 2001r. 101KM Objawy, które wystąpiły: - podczas jazdy obrotomierz spadł do 0, zaświeciły się dwie pomarańczowe kontrolki - spadek mocy, silnik pracował w trybie awaryjnym - na wolnych obrotach podczas postoju oraz przy wciśniętym sprzęgle...
Interesuje mnie jedna ważna rzecz. Od złącza ECU (Astra G X18XE1 99r) do sterownika wentylatorów idą następujące połączenia PIN 2 - Do Licznika (Obrotomierz chyba) (Zielony) > Pin 13 x63 PIN 8 -Do licznika (Temp) (Niebieski) > Pin 16 x63 PIN 34 - Impuls (Brazowo zielony) > 10 x63 PIN 49 - Impuls (Brazowo fioletowy) > 17 x63 Nie wiem jaki sygnał wysyla...
Witam. Otóż dopadła mnie taka dziwna jak dla mnie usterka. Samochód Astra F 1,7D 92 r. Alternator Delco Remy Odpalam auto i ładowanie mam na poziomie ok. 13,8V( przy prawidłowym które zawsze miałem 14,3V) i teraz w zależności nie wiem od czego występują 3 opcje: 1. jak "przygazuję" lub zacznę jechać to ładowanie podskakuje do prawidłowego 2. jak "przygazuję"...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
I pojawił się kolejny problem dłubie teraz przy liczniku i się okazuje że w moim jest inna płytka Po sprawdzeniu drogą ścieżek od pinów licznika wiem że : masa (st55) i plus (st50) jest tak samo jak na tamtej białej z vectry , nie wiem natomiast gdzie dokładnie będę musiał przylutować sygnał obrotów z pinu nr 8 w astrze f ( standardowo idzie do st51...
witam, mam na imię Andrzej mam problem z moją astrą 1.7 td 98r. podczas jazdy nagle spadła moc auta i pojawiła się na wyświetlaczu kontrolka check engine, oprócz tego przestał działać obrotomierz diagnostyka wykazała błędy : P0400 Recyrkulacja spalin - odchyłka regulacji P0725 Czujnik prędkości obrotowej - fałszywy sygnał P01335 Sygnał DZG MSG/PSG -...
Witam mam straszny problem otóż pewnego dnia wracałem z uczelni i jak zwykle zapaliłem silnik odpalił bez problemu zacząłem jechać (oczywiście na benzynie) i podczas jazdy poczułem dziwne szarpanie. Następnie dodawałem gazu by nie zgasł ale jednak zgasł i potem już w ogóle nie odpalał kręciłem cały czas rozrusznikiem a on zero reakcji. Następnie zadzwoniłem...
Ale kiedyś MID mi pokazywał różnie: 7,4; 7,1; 6,5 itd. a teraz od bardzo dawna stoi w miejscu na 6,4 i nic się nie zmienia. Dodano po 1 Do czego zmierzam – otóż do pytania czy niesprawny MID może zakłócać sygnał prędkości i przez to samochód szarpie? Jak wyciągnę bezpiecznik MIDa to nie działa obrotomierz i prędkościomierz i samochód gaśnie. Oznacza...
Witam, kilka dni temu pierwszy raz na wolnych obrotach zgasł mi silnik, pokazały się powyższe błędy, ale samochód odpalił i było ok, sytuacja powtórzyła się następnego dnia. Dziś kilka razy gdy stałem na światłach znowu zgasł, nie chciał odpalić ale po chwili przy dłuższym "chechłaniu" odpalał. Znowu pojawiły się te same błędy. Do tego po jednym z odpaleń...
Pozwolę się z tym nie zgodzić. Mam podobne objawy, z tym, że na razie mi to nie przeszkadza. Czasami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wrzuceniu na luz silnik albo urzymuje wysokie obroty, albo na przemian zwiększa i zmniejsza obroty (mniej więcej sinusoidalnie) tak, że max mogą wynosić ok 2-2.5 tyś (na słuch, nie mam obrotomierza). Sekundę po tym...
31 jakoś się nie przejmuje a ja bym się właśnie temu przyjrzał na początek bo to czujnik położenia wału i podejrzewam że to przez to wtryski nie działają i obrotomierz wariuje a na gazie pali bo iskrę ma z tego drugiego czujnika w aparacie O ile dobrze myślę to ten czujnik położenia wału to jest inaczej nazywany halla (nie pamiętam dokładnie pisowni...
Aż przykro czytać taką wypowiedz na forum technicznym. Przykro to się czyta te twoje wypociny tutaj. Tak powinno być ale z jakiegoś powodu tak się nie dzieje i należy zlokalizować usterkę. Nawet nie wiesz jak powinno być, więc przestań wprowadzać w błąd. Zapamiętaj sobie raz na zawsze - instalacja IV generacji monitoruje na bieżąco ciśnienie gazu na...
Pawel. No ciesze się ze wypociłeś coś takiego. A możesz na polski przetłumaczyć? Po co i do czego mam podłączyć +5V +12V -5V -12V? Przydaje się taki generator, o różnych napięciach i przebiegach sygnału, dla zaemulowania działania chociazby czujników zapłonu - zapodaje sie sygnał prostokątny 50Hz o amplitudzie 12V na wejście modułu zapłonowego i powinna...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam serdecznie sprawa ta poruszana była na tym forum wiele raz - co najmniej kilka odpowiedzi znalazłem w opcji szukaj - jednak żadna z nich nie dotyczy mojego przypadku. Przypadek dotyczy Astry G 88 z silnikiem X20DTL - wersja bez ABS - czujnik prędkości znajduje się w piaście lewego przedniego koła. na komputerze brak absolutnie jakichkolwiek błędów...
Dzięki wszystkim za podpowiedzi!! Parę dni temu, tak jak pisałem wymieniłem licznik. Po sprawdzeniu, dalej działo się to samo. Postanowiłem sprawdzić czy mam dobrze podłączoną elektrykę. Czytając wcześniej różne fora dowiedziałem się że problem mógł być w radio, bo kabelek z tego czujnika idzie do radia a ten wysyła sygnał najpierw do wyświetlacza tego...
Silnik Z16XE podczas jazdy zaczął przerywać nawet do tego stopnia że obrotomierz zdążył spaść do zera, na luzie obroty czasem spadną do 500 albo zgaśnie. Wnioskuję z tego że komputer odcina zapłon bo spada obrotek na zero. Po zgaśnięciu ciężko odpalić a jak odpali to nie pracuje normalnie tylko głośniej jakby traktor, po paru minutach wraca do normy....
Witam... Ostatnio zmieniłem akumulator w asterce... Gdy ja kupilem jakis miesiac temu miala aku 61Ah. Zalozylem AutoParta 82 Ah. Po tej przemiance obrotmierz w opelku po odpaleniu zatrzymuje sie na 500obr... Czy to wina akumulatora czy moze alternatora? Sygnal do obrotomierza idzie od alternatora prawda? Moze spalil sie jakis reduktor napiecia? Jakies...
skad dales zasilanie ? ja mialem podobny problem w astrze zasilanie bylo z przewodu zasilajacego cewke WN usterka znikla gdy podpiolem sie pod +15 ze stacyjki a sygnal obrotow najlepiej z przewodu sygnalowego obrotomierza
obrotomierza astra sygnał obrotomierza skąd sygnał obrotomierza
indukcyjność łuku indesit instrukcja pralka schemat elektryczny układu zapłonu
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Piec włączony, ale nie grzeje - możliwe przyczyny Peugeot 406 2.0 HDi schemat instalacji elektrycznej