wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Kolego nie gadaj głupot. Sygnał obrotów w tym aucie generuje ECU i po sieci CAN przesyła do zegarów. Widziałbym usterkę samej części wykonawczej obrotomierza czyli ustroju elektromagnetycznego. Gdyby były zaburzenia w pracy CAN to choinka na desce by była.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Jakie jest napięcie na zielonym kablu bez podłączenia do obrotomierza, zrób pomiar przy pracującym i nie pracującym silniku, następnie zmierz jaki sygnał leci od obrotomierza do alternatora. (do pomiarów rozłącz zielony kabelek w kostce )
A od kiedy sygnał jest brany z cewki? Sygnał obrotomierza jest brany z ECU. W ECU X20XEV idzie z pinu 2 (zielony kabel 0,5mm) Z jakiego auta brałeś 3,2 v6 i jaki ma ECU?
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Witam Poszukuje sygnału wtrysku paliwa z komputera pokładowego (ECU typ: PA6-GF15 oraz napis TA 4503 firmy DELPHI) silnik Y20DTH Astra G z 2003r ,sygnał obrotomierza znalazłem zdjęcie nr 2 przewód zielony, lecz tego od wtrysku nie mogę. Potrzebny mi jest ten sygnał ponieważ instaluje w swojej astrze komputer pokładowy YACC ( http://e-pmk.eu/pl/diy/...
Mozna też sygnał pobrać bezpośrednio z komputera - ja tak zrobiłem w Crosie B z silnikiem X12SZ i obrotek działał.
O jaką cewkę ci chodzi? ECU widzi sygnał z czujnika położenia wału - ten sygnał jest na peno ok - przecież silnik pracuje. Sygnał obrotomierza z ECU powinien być na pinie 8 - zielony przewód
Jak dogrzebać się do przewodu podającego sygnał do obrotomierza w AII. Jakie kolory kabelka/ów ? Może ktoś z kolegów przerabiał ten temat i może podzielić się wiedzą. Przewody te na pewno wychodzą z MULTECa. Na schemacie elektrycznym w ksiażce WKŁ jest tylko oznaczenie wiązki X2 która idzie do tablicy rozdzielczej ale nie wiadomo który z przewodów jest...
Potrzebne mi informacje jakie impulsy i skąd dostaje obrotomierz, czy częstotliwość , czy napięcie z alternatora czy z Ecu do zegarów itp im więcej tym lepiej c20xe poniekąd już trochę znalazłem ale może ktoś inaczej uważa .. Zmierzyłem też na kabelku od obrotomierza zielony kabelek obroty:zgaszony silnik 12V , wolne obroty ok 9-8V , a max 6000-7000...
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...
Przeglądam schemat elektryczny Astry I i wychodzi mi że sygnał na obrotomierz podawany jest z komputera. Ja mam 1.6i 8V z 1992 r i miał fabrycznie zamontowany. Jednakże podczas prób z różnymi programami do komputera wyszło że są programy które nie sterują obrotomierza ( silnik pracował prawidłowo ale nie działał obrotomierz) na co chciałbym zwrócić...
pewnie pytasza o Astra F bo Astry II miały chyba wszystkie w standardzie obrotomierz. Nie jestem pewien ale w wiekszości samochodów (FIAT, VW) sygnał do obrotomierza jest doprowadzony do licznika tylko ze licznik go nie ma! Poszukaj i looknij na schemat instalacji dla pewnosci ale w ostatecznosci to kwestia tylko jednego kabelka i napewno sobie poradzisz!...
Witam Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, lecz dalej wywala mi błąd 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków i uważam że ten bład jest przez te ustawienie przepustnicy, nie mam obrotomierza więc mogę ustawić tylko na słuch, sygnał TPS w okolicach 0,65V bo powyżej ma dość wysokie obroty tak na słuch to powyżej 1000 obr/m ale to tylko na słuch,...
Astra 2001r 1.4 benzyna. Objawy: skaczącą (drgają) wskazówki od obrotomierza i jednocześnie skaczą wskazówki od wody, paliwa i zapala się rezerwa. Silnik w tym samym momencie traci lekko moc. Dzieje się tak tylko przy gwałtownym dodaniu gazu nie ważne czy silnik ciepły czy zimny problem pojawia się nagle i momentalnie ustępuje aż do ponownego dodania...
jak przerobić oryginalny bimbajek świateł w astrze F tak aby bimbał tez w momencie gdy zapomnę włączyć światła?
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Pompkę może słychać ale czy na pewno podaje paliwo? Najlepiej odkręcić przewód zasilajacy od kolektora i wprowadzic do jakiegos baniaka zeby zobaczyc czy leci i ile. Idę więc teraz sprawdzić jeśli mi sie uda ten przewód znaleźć, sprawdzę. Możliwe że zassała jakiegoś syfu ze zbiornika... Jednak do pompki paliwa jest sie dość trudno dostać. Niewiem gdzie...
Czy ktoś wie w jakich warunkach podane jest napięcie na elektrozawór u dołu pompy Bosch. Ze schematu wygląda, że do jego sterowania wykorzystywany jest sygnał z alternatora od obrotomierza i z czujnika temperatury ( chyba przy filtrze paliwa). http://obrazki.elektroda.pl/9984259500_1...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Witam mam straszny problem otóż pewnego dnia wracałem z uczelni i jak zwykle zapaliłem silnik odpalił bez problemu zacząłem jechać (oczywiście na benzynie) i podczas jazdy poczułem dziwne szarpanie. Następnie dodawałem gazu by nie zgasł ale jednak zgasł i potem już w ogóle nie odpalał kręciłem cały czas rozrusznikiem a on zero reakcji. Następnie zadzwoniłem...
Witam,Opel Astra G 1.4 16V Z14XE kombi / 2001r. W tym że aucie zamontowany jest silnik elektryczny. Kolega w ramach pracy magisterskiej musi zaadoptować do niego obrotomierz. Czy posiada ktoś Pinout tablicy wskaźników oraz czy wie jakim sygnałem jest przesyłana prędkość obrotowa do obrotomierza?
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
W moim przypadku sygnał brałem z ECU , nie pamiętam z jakiego roku był samochód. Możliwe, że troche młodszy.
Do wzbudzania służy zacisk D+. Ten nieoznaczony to zapewne W - czyli sygnał dla obrotomierza.
Miał rację , to przez gazownię. Uwalisz następną cewkę. Jak masz jakieś pojęcie , to podepnij wejście impulsów na centralkę gazu z sygnału na obrotomierz.
Wymień przewód do tego czujnika.
A z czego obrotomierz dostaje sygnał ?.
w alternatorach wyjscie na obrotomierz oznacza sie literą W
Jak w poście wyżej, trzeci kabelek to sygnał do obrotomierza, i musisz założyć taki alternator który poda sygnał na obrotomierz, inaczej obrotomierz nie będzie dzałać.
A co ma sonda w obrotomierza? Nie tutaj leży przyczyna. Poszukaj czy obrotomierz bierze sygnał z ECU czy alternatora. Ewentualnie sprawdź połączenie masy silnika z karoseria. Zwykły miernik wystarczy
Witam Dokonałem własnymi siłami SWAP silnika z Vectry B 2.5 V6 (kod silnika X25XE sterownik Motronic M 2.8) do Opla Astry G. Wszystko ładnie i pięknie, ale odczyt obrotów w Astrze G jest zawyżony w stosunku 3/2, np. wskazanie obrotomierza to 3000 [obr/min] podczas, gdy w rzeczywistości jest 2000 [obr/min]. Sprawdziłem to programem do LPG. Chcąc zostawić...
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Witam! Autko kupiłem nie dawno i juz z ta usterka.. Obrotomierz nie działa. Od czego zacząć? z kąd bierze sygnał? Auto ma instalacje gazowa i gdy odpalam na benzynie po przekroczeniu pewnych obrotów.. około 2 tys. przeskakuje na gaz.
Sygnał znajdziesz bez problemu oscyloskopem przy kablach ecu. Po dodawaniu gazu będzie się zmieniać wypełnienie sygnału.
Obrotomierz prostokąt, 100 Hz dla 3000rpm, czyli tyle co zapłonów w 4-cylindrowych silnikach. Prędkościomierz prostokąt, gdzieś na zegarach nawet można odczytać ile impulsów przypada na przejechany kilometr, tzw indeks prędkości, ale już nie pamiętam jak to się robi. Temperatura PWM, częstotliwość około 100Hz. Wskaźnik paliwa zwyczajnie zwierasz do...
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Oj nie, tam sygnał obrotów generuje sterownik (na odpowiednim pinie).
Żadna płytka z Calibry tam nie pomoże. Po prostu zmienić w zegarach z 4 na 6 garów i tyle. Trudniej będzie ogarnąć wskaźnik temperatury, bo on jest sterowany sygnałem PWM.
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
Teraz nasuwa się drugie pytanie czy licznik będzie w stanie odczytać ten sygnał z alternatora ? czy będzie konieczna wymiana na starszy model ? czekam na sugestie
w dieslu jest obrotek podłączony do alternatora (dziwne nie) a w benzynie do cewki a co za tym idzie są inne sygnały tak ze raczej nic nie zrobisz
Najprawdopodobniej są inne koła, bo przecież sygnał jest z alternatora. Może też być uszkodzony stabilizator napięcia w tablicy wskaźników, ale wtedy fałszowałby również wskazania poziomu paliwa.
Sygnał temperatury jest sygnałem o modulowanym wypełnieniu (PWM). Aby był poprawnie rozpoznawany przez zegary (byś nie miał błędu) musi być w zakresie 2...98%. Próbowałeś przy wypełnieniu 50% ?
Na nagraniu nie działa obrotomierz. A z tego co pamiętam, to z cewki idzie sygnał na zegary. Może rzeczywiście DIS nie generuje iskry lub jest uszkodzona wiązka przewodów, koniecznie sprawdź masę.
obrotomierza astra sygnał obrotomierza skąd sygnał obrotomierza
chrysler kierunkowskaz jednostka przetwarzania samsung elektrotechnika podręcznik
serwis elektroniki najlepszy dekoder vectra
Scania P380 kod błędu 50 17 8 – BMS/EBS, czujnik ciśnienia, FMI 8, diagnostyka układu hamulcowego Yamaha R-N800A – migająca żółta dioda, ochrona, przyczyny, diagnostyka