Co do dopasowania- co za różnica ile będzie piknięć na obrót wałka, 1 czy 4 skoro nie ma odczytu z wału( albo czasu pełnego obrotu wałka) Z wykresu autora nie wynika ile jest impulsów na obrót Jak by to był sygnał z wałka ktory przedstawiłes to logiczne jest ze "schodki" były by róznej wielkosci. Nie mogą byc 4 równe a jak jest jeden i taki sam,to...
Da się zamontować elektryczne, wszystkie sygnały potrzebne do uruchomienia są w aucie, np, sygnał pracującego silnika to nic innego jak sygnał obrotów lecący do wskaźników (pin 70 w syrius32).
Tam masz dwa przewody - jeden wspólny dla wszystkich cewek a drugi sygnałowy. Nie rozpędzaj się tak bardzo z tymi kablami, to renia z cewkami parowanymi w szeregu po dwie.
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
Witam, mam taki sam problem, też wywala błąd D5 - brak sygnału obrotów silnika. Czy udało się rozwiązać problem? Jeśli tak, to prosiłbym o podanie przyczyny.
Mam taki sam przypadek Czyli jaki??? Tu w temacie nie ma żadnego przypadku, kolega chciał się dowiedzieć gdzie są sygnały temperatury i obrotów do wskaźników.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Mam mały problem skąd wziąć sygnał obrotów do sterownika bingo M? Podpięcie przewodu pod masę cewko-modułu oraz zmiana ustawień w bingo na niski poziom sygnału nie dają efektów Moje autko to renault 19 1,4 c3j
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Te obroty przy zapalaniu to normalka,przy mechanicznej popuszczam linkę od termostatu i szybciej schodzi z obrotów,ale u ciebie jest na pompie sterownik i musisz mieć przyrząd z czytnikiem błędów bo tam jest kilka czujek które podają sygnał do kampa
Komputerowi nie podoba się korelacja sygnałów z wału do wałka/ków. Może też któryś z sygnałów być błędny albo rozrząd przestawiony. Dwa obroty wałem robi bez problemu?
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Pierw wyczysc koronki magnetyczne z syfu. Skoro do modułu abs dochodzi sygnał z kol to nic innego nie zostalo. Przerabialem to setki razy w renault i czesto obrywa sie mocowanie czujnika w przedniej zwrotnicy wtedy inaczej zlicza obroty kol.
Podejrzany immobilizer i czujnik obrotu wału. W mojej Megance w odstępie kilku lat wysiadło jedno i drugie. Prądu to szukało się kiedyś, teraz trzeba szukać "sygnału".
W takich sytuacjach podmienia się czujnik położena wału, jest to pięta Achillesowa w renówkach. Częstokroć jest rejestrowany błąd "czujnik położenia wału-brak obrotów" lub "czujnik polożena wału-odwrócony sygnał"
mam problemy z podlaczeniem centralki Lovato Pro do Renault Megane 1,6 V 16 a mianowicie nie moge znalesc stabilnego sygnalu obrotow. Silnik ma cztery pojedyncze cewki z tamtad centralka wogole nie reagoje jedynie z czujnika na kole zamachowym ale sygnal jest bardzo niestabilny przeskakoje pomiedzy 700 a 40 tys. obrotow moze ktos juz robil albo ma w...
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
jak masz typową mechaniczną pompę to sygnał bierze z czujnika obrotów ze skrzyni biegów
Witam wszystkich mam problem ponieważ wymieniany był silnik bo pękł pasek rozrządu i mechanik podłączał elektrykę od gazu i teraz nie wiem gdzie co było ,a dokładnie chodzi mi o sygnał obrotów i o plus po stacyjce a instalacja to sekwancja kme nevo.
Ma problem z utrzymaniem obrotów biegu jałowego - do tego ECU potrzebuje sygnały o temperaturach i reguluje dawką paliwa oraz zapłon. Obstawiam czujniki i moze jeszcze przepustnica - warto by może wyczyścić.
Sprawdz oscyloskopem przy samym czujniku czy jest sygnal.
Renault twingo 1 tylko zasilania(plus/masa)zapłon, sygnał obrotów silnika, prędkości pojazdu, kontrolka wspomagania i diagnostyka
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
zobacz czy sygnał obrotów nie jest wzięty z wtryskiwaczy.przy hamowaniu sygnał wtryskiwaczy zanika i sterownik przełącza na pb.
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Tash miałem taki problem. Okazało się, że niepotrzebnie zaznaczyłem "niski poziom sygnału" dla obrotów. Odznacz go i powinno być ok.
Zapłon to pin 4,żółty kabel, pin 5 to sygnał obrotów pracującego silnika. Nie wiem czy ruszyszy to wspomaganie na stole, na pewno trzeba obciążyć wałek wyjściowy ze wspomagania żeby tensometr na wale wykrył obciążenie i uruchomił wspomaganie
Tam nie ma żadnego silnika krokowego. Być może (ale nie wiem czy ten sterownik to realizuje) dało by się podnieść obroty inicjując sygnał że włączona jest klima.
Tak kolego. To sobie już podiagnozowałeś :D Dodano po 2 Można sprawdzić te budziki w bardzo prosty sposób, zamienić ze sobą sygnał prędkości z sygnałem obrotów, oba wskaźniki działają na identycznej zasadzie(w obu przypadkach czytają sygnał prostokątny).
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
To jest obrotomierz analogowy więc żeby wskazówka się wychyliła, potrzebny jest sygnał obrotów odczytany z sieci CAN, podłącz go do auta , odpal silnik to zadziała (jeśli jest sprawny).
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
znalezienie usterki trwało 3 miesiące ale to temat na napisanie książki . Kolego skoro podczas kręcenia pompka paliwa się załącza to sterownik widzi obroty.
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Problemy rozwiązane. To koszmar mechanika bo było ich trzy naraz. Pierwszy to zły stan kabli dotykających w scenicu akumulatora. Brak napìęcia zasilania. Dalej podtrzymuje zdanie że puszczenie ich wewnątrz specjalnej osłony - podstawki pod akumulatorem, mającej za zadanie odprowadzanie wody z tej okolicy to totalna głupota projektanta. Druga usterka...
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Sygnał czujnika prędkości pojazdu idzie przez moduł radaru jeśli w modelu występuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Instalacja może się trochę różnić w zależności czy to jest model Nectra czy zwykły 120 lub 154, oraz który rok produkcji. Ostatnio robiłem licznik w 154 bez radaru więc szkic powyżej nie uwzględnia...
Proponuję elektryka. To co widzisz, to skutki tego co czujniki wystawiają do komputera. Komputer, na podstawie sygnałów które otrzymuje, steruje silnikiem, czyli dawkuje paliwo. Trzeba sprawdzić czujniki (sygnały z nich), dopiero wtedy może się okazać, co jest nie tak.
Nie po dwa na potencjometr, tylko dwa sygnały i wspolny plus i minus dla obu ;) A próbowałeś ten adaptacji?
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
jeśli by niebyło impulsów obrotu to by niepalił również na gazie
panowie w tym modelu sygnał prędkości pojazdu jest uśredniany i wychodzi po obrobieniu z ABS-u z 16 pinu
Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
Czyli ten przewód z webasto daje sygnal na cewke przekaźnika (tego dodatkowego). Z przekaźnika wychodzę pod przełącznik obrotów czyli przewód plusowy a minus raczej jest na dmuchawie na stałe, tak?
Witam temat zamieszczam może nie w tym dziale ale nie miałem innego wyboru , Mianowicie od niedawna posiadam traktor Renault 106, 14 . Problem polega na tym że nie działają mi wskazówki obrotomierza , licznik rozebrałem i nie widać na pierwszy rzut oka jakieś usterki , dodam że licznik motogodzin działa , sygnał w tym liczniku jest elektryczny , bodajże...
Nie mam schematu do tego modelu ale kiedyś robiłem Aresa i taki objaw występował przy rozpiętej magistrali Can, pedał gazu był podłączony do sterownika skrzyni za fotelem kierowcy i dopiero po canie sygnał trafiał do sterownika silnika. Przerwanie lini can dawało indentyczne objawy jak u Ciebie, ciągnik odpalał ale pracował tylko na wolnych obrotach.
Witam. A mówili nie rób tego:) Auto po sprawdzeniu pompy wtryskowej i ponownym złożeniu wszystkiego do kupy przestało trzymać wolne obroty. Wygląda na to że coś jest nie tak z rozrządem ( jest pasek górna częśc rozrządu jest ustawiony na znaki). Po odpięciu wałka rozrządu pali od strzała co jest dziwne. Błąd wyśiwetla df112 bodajże synchronizacja wałka...
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
renault sygnał sygnał renault sygnał obrót bosch
procesor obróbki wideo schemat darfon ładowarka indukcyjny szczoteczka
Jak usunąć komunikat "system alarmowy niedostępny" w BMW? Jak zablokować wyskakujące okienka na ekino i furher.in?