Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
W praktyce wystarczy się zainteresować cewką L211, dławika L210 nie ma potrzeby ruszać. Obie indukcyjności na siebie wpływają. Jak wkręcisz rdzeń w L210 to będzie trzeba wykręcać rdzeń w L211. Regulacja dławikiem L210 jest tylko mniej ostra i trzeba więcej zwojów na gwincie zakręcić aby uzyskać podobny efekt odstrojenia od środkowej częstotliwości demodulatora....
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mamy chyba zgoła inne obserwacje co do regulacji. 1 Z moich obserwacji wynika, że praca EZR jest bardziej podporządkowana pionowaniu niezalania skraplacza i zalania parownika, niż pilnowania jakichś stałych lub zmiennych wartości przegrzania. Układ jest dynamiczny i dosyć szybko reagujący na zmieniające się zapotrzebowanie, natomiast na założone parametry...
Kiedyś przerabiałem ten temat, na elektrodzie nie uzyskałem odpowiedz, więc musiałem poświęcić godzinkę więcej, a więc po kolei: 31 to minus 15 to plus "X" to psikacz I(1) plus włączający (raz wajcha w dół, czyli włączenie czasówek) Teraz działanie, 53m razem z plusem to praca wycieraczek, 53M i 53S razem to powrót wycieraczek do postoju (robi to przekaźnik)....
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie enkodera ECW1J-ZZZ-SE0/076L BOURNS ( regulacja nateżenia pradu spawarka kemmpi evo 200). Szukałem w internecie i niestety w Polsce raczej jest nieosiagalny są za to inne w takiej samej obudowie ale nie mam pojęcia co tam może być innego w nich skoro jest sygnał a i b i na jeden obrót przypada 24 impulsy.Może są...
Witam, mam pytanko. Posiadam mały silnik 12v , czy jest możliwość zaimplementowania i zaprogramowania mikrokontrolera, żeby powodował impulsowe zasilanie w/w silnika w cyklu 4 razy na 1 obrót rotora, co 90 stopni, z możliwością skracania czasu zasilania prądem wraz ze wzrostem szybkości obrotowej rotora? A co to za silnik? Bo o ile jestem w stanie...
Kolejny copy/past Czy ktoś tu się denerwuje :D Jak pisałem wcześniej najpierw chce sam zrozumieć jak to ustrojstwo działa, a dopiero sam ew działać. Wiec na spokojnie rozmawiajmy. I zaznaczę, że cały czas myślę wyłącznie o inwerterze, bo w on/offie te rzeczy są jak by prostsze. Myślę po chłopsku, zakładam 2K przegrzania, co już daje nie pełne wykorzystanie...
1. Wykluczone, jeśli podłączałeś go poprzez sterownik. Większa moc nie przeszkadza, sterownik bierze tyle, ile potrzebuje. A gdyby nawet sterownik dał za duży prąd, uszkodzenie byłoby inne. 3. Jest kwestia, czy inny sterownik (tam coś napisali o A4988 i DRV8825) i dodać generator sygnałów, czy rozbudować ten sterownik o część "push". Ja bym proponował...
sinus dalej był sinusem (nie da się tego wzmacniacza przesterować, na to wychodzi). Po pierwsze : 100mV obecnie nie jest wartością typową dla czułości wejściowej - końcówki mocy w szczególności. Po drugie: Wzmacniacz lampowy - nawet po osiągnięciu 120% mocy nominalnej nadal będzie na wyjściu oddawał W MIARĘ nie zniekształcony sygnał - oscyloskopem...
Witam, zmieniłem założenia projektu. Będzie założona felga stalowa od Passata B5 i czujnik zbliżeniowy. Na kole mam 20 dziur więc na 1 obrót przypada 20 sygnałów kroku. Z założenia prędkość nie będzie przekraczała 10km/h tj. 2,8m/s czyli licząc obwód koła który wyniesie 0,6m otrzymam maksymalnie około 95 sygnałów kroku na sekundę. Zakładając również...
Pamiętajcie o tym by sterując wiatraki odcinać +12V, a nie masę bo sygnał o obrocie jest zwierany 2 razy na obrót do masy, więc sterujcie plusem a nie minusem inaczej nie da rady sprawdzić obrotów. Pozdrawiam!
Serdecznie witam. Po przeszukaniu tego forum nie znalazłem tego co w temacie. Chciałbym zbudować układ z silnikami krokowymi których zadaniem jest obrót w lewo lub w prawo, góra i dół. Mam zwykłe silniczki ze starych stacji dysków z pięcioma kablami (4 cewki i masa), nie chcę żadnego sterownika mikroprocesorowego tylko prosty układ który by pamiętał...
Witam wszystkich. Potrzebuję wysterować przekaznik 12V właśnie takim sygnałem. Dokładnie chodzi mi o to by przy odpowiednich obrotach silnika spalinowego (sygnał na obrotomierz podawany ze sterownika silnika) przekaźnik został załączony. Nie jestem elektronikiem ani elektrykiem więc o budowie czegoś takiego nie ma mowy. Raczej chodzi mi o dostępność...
Czy helikopter powinien sie uniesc w lini prostej do gory i zawisnac ? czy tez powinno go znosic na jaks strone a potem lot sie ustabilizuje ? Ustabilizuje się na większej wysokości. Zakłócenia w locie przy małej wysokości to normalne, zawirowania i podmuchy powietrza od łopat. Regulację stabilności wykonaj na wysokości powyżej 1 metra przy bezwietrznej...
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
Poprostu: czarny - masa, czerwony - +12, żółty - sygnał do regulacji obrotów.
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Według instrukcji, na płycie masz 2 złącza: Sysfan1 (4-pin) oraz Sysfan2 (3-pin). System1 w BIOS to pewnie Sysfan1. Ten 4-ty pin to sygnał PWM do regulacji obrotów, na 3 pinach można regulować obroty tylko napięciem. W manualu nie ma obrazków ze wszystkich ekranów BIOS więc nie wiem jak to dokładnie wygląda u Ciebie, ale faktycznie możliwe, że nie ma...
Fluctusy ARGB w promo za 39zł, bierz póki są: https://www.x-kom.pl/p/1077182-wentylato... https://www.x-kom.pl/p/1077179-wentylato... Promocja obowiązuje zarówno na wariant 120mm jak i 140mm. Możesz nawet je pomieszać i regulacja obrotów będzie działała...
Pompa zasilająca sterowana jest sygnałem PWM, więc nie zmienisz obrotów, elektronika pieca za ciebie to robi.
ln339ni lm339n to są te same operacyjki zresztą często stosowane w przetwornicach regulacja obrotów przebiega zapewne następująco sygnał zadany z manetki gazu jest porównywany na kompratorze zbudowanym z operacyjek które wysterowują tranzystorki mocy
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
Będzie ciężko w domowych warunkach go uruchomić. Co prawda można spróbować: czerwony – zasilanie stałe 310 V DC, , GND – niebieski, brązowy i teraz jest pytanie, czy Vcc -15 V to jest wyjście, czy wejście tego zasilania, biały sygnał FG. Sygnał FG (ang. Frequency Generator) to sygnał impulsowy, zazwyczaj prostokątny, generowany przez wentylator podczas...
B w tej turbinie pewnie siedzi silnik BLDC ze sterownikiem. Obniżanie napięcia nic nie da. Trzeba szukać innego wiatraczka albo można rozebrać ten i sprawdzić czy czasem nie ma wejścia (na trzeci przewód dla sygnału PWM regulacji obrotów) ,ale może się okazać że nie ma.
Start -stop pod wyłącznik na silniku. Do INS podłącz sygnał włączenia PTO wtyk x4 pin 13 .Wyswietla włączenie przez styk do masy. Daje to możliwość regulacji obrotów wyższych niż ustawione seryjnie. Regulację obrotów możesz zrobić dublując dźwignię z prawej strony kierownicy. Musisz niestety mieć komputer , żeby sparametryzować FR i INS inaczej nie...
no to jeszcze należy sprawdzić czy ten sygnał z prądniczki dociera do modułu :D więcej pomysłów nie mam, ponieważ nie miałem dłuższej styczności z tym modułem :| niech koledzy pomogą :wink:
Może to jest problem? https://pl.genesis-zone.com/produkt/irid... PWM – Można wpiąć do odpowiedniego złącza 4-PIN PWM na płycie głównej (należy sprawdzić instrukcję obsługi płyty głównej, czy dane gniazdo obsługuje sygnał PWM czy regulację DC). Pozwala na kontrolę obrotów wentylatorów z poziomu systemu BIOS. Brak podłączenia oznacza pracę...
Mam jeszcze tylko problem z samymi wentylatorami jażeli nie pracują na pełnych obotach to dziwnie buczą (NMB model: 3110GL-B4W-B24) poza nimi mam jeszcze jeden i znim przy zmianie obrotów nic się nie dzieje działa prawidłowo (Yate Loon D80SM-12A). Da się to jakoś wyeliminować? Koncept regulacji obrotów przez zmianę szerokości impulsu, który tu właśnie...
Witam serdecznie. Poszukuje osoby, która zrobi mi kompletny układ scalony (oczywiście nie za darmo) do sterowania silnikiem DC (max. napięcie 4V) z płynną regulacją obrotów na potencjometrze. Zasilanie układu 10-15V DC. Dwa sygnały wejściowe/sterujące. Cały układ ma działać w ten sposób, że na jednym albo drugim sygnale sterującym pojawia się przerywany...
Nie da się tak zrobić. Właśnie na ten czwarty pin jest podawany sygnał PWM do regulacji obrotów.
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Regulacja obrotów silnika jest wykonan poprzez sygnał PWM. Stąd ten charakterystyczny pisk silnika. Woltomierż którym mierzysz nie ma możliwości poprawnego pomiarybtego napięcia. Cęgi owszem, ponieważ mają True RMS.
W tej łódce masz silniki DC i regulacja odbywa się sygnałem PWM. Układem wykonawczym są dwa tranzystory obok przekaźnika pionowo pod czerwonym gniazdem (te dwie czarne kostki mające po 2 nóżki. Mogą być uszkodzone również inne części w obwodzie bramki tranzystorów, ale to trzeba by było po prostu zmierzyć.
O ile rozumiem, chcesz zrobić sterowanie z dwóch stron - po jednej regulacja obrotów, po drugiej włączanie i wyłączanie; można też połączyć szeregowo dwa tranzystory po jednej stronie, albo zrobić układ wyłączający tranzystor innym sygnałem, niż użyty do regulacji obrotów - to ty musisz określić, jakie masz sygnały sterujące i co chcesz uzyskać.
Przyczyną może być rozstrojony obwód detektora FM. W okolicach układu LA 1851 powinien być filterek, którym można dostroić ten obwód. Przed regulacją polecam zaznaczyć położenie rdzenia. Najczęściej wystarczy obrót w granicach ok. ±30°. Zwykle trzeba minimalnie wykręcić -(CCW).
Ze schematu wynika, że sterujesz silnik wentylatora (220V) sygnałem PWM. Jaką częstotliwość ma ten sygnał i w jaki zakresie wypełnienia sygnału PWM jest możliwa regulacja obrotów?
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Wzmacniacz operacyjny x4 z LM324 odpowiada za regulację PID grzałki a nawiew jest oddzielnie regulowany potencjometrem. Połączenie między jednym a drugim, dodatkowy tranzystor sterowany ze wzmacniacza operacyjnego, jest po to by nie doszło do wyłączenia nieschłodzonej grzałki. W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie luty. W drugiej kolejności spróbuj...
Poczytaj o sterowaniu sygnałem PWM silnika DC. Pozdrawiam :)
Dokładnie pompy opsisane jako PWM mają wejscie sygnału PWM do płynnej regulacji obrtów. Sterowniki zaś wyjscie sygnału PWM do ustawienia obrotów/wydajności pompy. Zasilanie jest standardowe AC 230V.
Ale przydałby się sygnał zwrotny: jak próbowałeś podejść, by to zrozumieć, z czym masz trudności.
Użyj funkcji JOG JOG może być ograniczony przez fabrykę do małych wartości. Ja bym tutaj ustawił wolny pin jako prędkość nr 1 i go zmostkował z sygnałem ruchy w tył.
Silniki BLDC mają elektromagnesy w stojanie. Prędkość obrotowa zależy od prędkości włączania i wyłączania tych elektromagnesów. Do tego służą specjalne sterowniki - są to obecnie dość małe specjalizowane układy scalone. Często mogą one pracować w jakimś zakresie napięć, zachowując tę samą prędkość obrotową. Niektóre rozwiązania mają możliwość regulacji...
Obrotomierz akurat w tym modelu jest "zasilany" sygnałem pochodzącym od regulacji wolnych obrotów(starsze i bodajże 200D miały po alternatorze) :) Generalnie też sądziłem że ma gdzieś opory, ale cały mechanizm działa luźno, jakby jakieś wzbudzenie szwankuje?
-sterowanie za pomocą sygnału PWM z arduino -(opcjonalnie)regulacja obrotów wentylatora nie wiem jak takim silnikiem się steruje, a szkoda bo mam dwa wentylatory
A na pewno masz tam PWM? Na jakie napięcie (stałe, zmienne, 230V)? masz ten wentylator? Jak zmienne, co wynika z twojego rysunku, to raczej nie ma tam sygnału PWM.
A czy da się (tak jak już wcześniej napisałem) przerobić odbiornik modelarski żeby można było podłączyć napięcie 24V?? Czy to już początki majówkowego lenistwa? Czy wiesz jak działa sterowanie proporcjonalne? Mało prawdopodobne że wiesz, obawiam się że nawet nie zajrzałeś na stronę którą podałem. Dlaczego tak sądzę? Otóż gdybyś choć troszkę poczytał...
Silnik wolno reaguje pewnie dlatego że wydłużyłeś czas hamowania. Jeśli ten czas działa przy regulacji potencjometru, to potwierdza że zatrzymanie jest realizowane poprzez zdjęcie sygnału pozwolenia. Zmień czas hamowania na krótszy i silnik powinien szybciej reagować. A co do zwalniania, to tak jak inni koledzy pisali, trzeba trochę zmodyfikować sterowanie....
sygnał obrót bosch sygnał obrót alternator sygnał obrót renault
ekspres krups konserwacja odblokowanie wężykiem uszkodzony moduł pralka
samsung s27a650 samsung s27a650
Selfa SFT 6 – trójfazowy falownik sieciowy, awaryjność, pobór nocny, brak off-grid, fotowoltaika Wibracje w skuterze na postoju i podczas jazdy – silentbloki, wariator, Piaggio, Yamaha, CVT