Szkoda że jak miałeś rozebrane nie sprawdziłeś szczelności. Zatykasz dolot powietrza w przepustnicy i ktoś musi gazować i nasłuchujesz świstów itp. lewego powietrza zasysanego przez przepustnice.
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Kolego Technics , tam jest jedna cewka na cylinder i jest ich sześć , ich bym zostawił w spokoju. Jedynie ustawił odstępy elektrod na świecach 0,7 mm. Podmienił bym przepływomierz , jest mechaniczny , oraz sprawdziłbym zawór obejściowy wolnych obrotów i szczelność dolotu od przepływki do przepustnicy.
Sprawdź szczelność przepustnicy, może po czyszczeniu zasysa lewe powietrze? Jak silnik pracował dobrze przed czyszczeniem to po powinien tak samo a nawet równiej.
Szczelność przepustnicy to raczej jest . Jedynie tak jak piszesz może być sonda. Nie mam jak tego sprawdzić ale zamówię w przyszłym tygodniu nowa sondę i się okaże czy sonda.
,dam manetkę do końca a on nie reaguje dopiero po czasie Objaw jest taki, że nie reaguje na otwarcie przepustnicy! A sprawdził ktoś, szczelność dolotu?
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Prosze reszty szukaj sam http://www.ross-tech.com/vag-com/ Dodano po 1 http://www.ross-tech.com/Search-Results.... Dodano po 1 18001/P1593/005523 - Dostosowanie wysokości: Signal Out of Tolerance Ewentualne objawy Nieznany Komentarz To jest jeden z tych kodów błędów, gdzie ECU wie, że coś jest nie tak, ale nie można określić przyczynę. Możliwe...
Sprawdź połączenia dolotu powietrza, oraz szczelność mocowania przepustnicy. Nie zaszkodzi sprawdzić ,filtr powietrza i paliwa. To podstawowe abecadło przy tego typu niedomaganiach. Pozdrawiam
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
błędy wykasowane z silnika podczas adaptacji przepustnicy, a jak sprawdzić szczelność?
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Wydaje mi się że oryginalnie był właśnie gaźnik z regulowanymi dyszami. Pierwsze to świeca, następnie szczelność połączenia gaźnik - cylinder. Sprawdź czy oś przepustnicy nie ma dużego luzu. Filtr powietrza. Ta kosiarka to, jakiś "składak"? Zmień, gaźnik na ten "bardzo stary" i powinno być dobrze. Ta blaszka z cięgnami, która jest nad gaźnikiem, jest...
Witam. Moim zdaniem charakter usterki wskazuje na uszkodzenie gumowej membrany w nastawniku przepustnicy. Wymiana na inny używany nie musi załatwić problemu (też może być uszkodzony - częsta usterka). Trzeba sprawdzić szczelność nastawnika przepustnicy. Pozdrawiam wszystkich
Do sprawdzenia: podkładki pod wtryskami (grubość i szczelność) EGR Przepustnica Przepływomierz To tak na szybko[/film]
A kiedy wymieniłeś filtr paliwa, czyszczenie przepustnicy. Sprawdzenie szczelności dolotu powietrza. Czy sprawdzałeś ECU.. Podejrzewam,że to tak się dzieje tylko w tym zakresie obrotów a później jest ok.
Witam. Wypada sprawdzic szczelność układu dolotowego, tj. wężyki i rurki w okolicach kolektora i przepustnicy, przy okazji sprawdzić szczelność rury odmy, lubią się rozpadać ze starości. Na koniec wykonać czyszczenie i adaptację przepustnicy.
Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu i czyszczenia przepustnicy...standard w tym silniku
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
trzeba sprawdzić czujniki np. TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, szczelność dolotu -fałszywe powietrze, sygnał obrotomierza, sugeruje sprawdzić masę i połączenia pod maską, obluzowane styki itp.
Przy tych objawach jak piszesz ważniejsze niż czyszczenie jest sprawdzenie szczelności przepustnica-kolektor oraz czujnik położenia przepustnicy, oczywiście jak ją wyjmiesz to ją wyczyść, w tym czasie zdejmij klemę aku, a następnie po naprawie zrób 40-50 km na samej benzynie, oczywiście jak wszystko będzie ok po odpaleniu auta po czyszczeni przepustnicy,...
Temperatury w sterownikach i przepływomierz i szczelność dolotu sprawdź.
Może sprawdź jeszcze układ dolotowy od strony powietrza tzn fałszywe powietrze (szczelność np zadymiarką), luzy na osi przepustnicy, zacinanie przepustnicy, nieszczelny zaworek odpowietrzenia baku (można odlaczyc wezyk i zaslepic na próbę), uszkodzony czujnik przepływu powietrza MAF, czujnik ciśnienia MAP. To wyssanie połowy oleju to jakieś cuda. Zniknął...
Sprawdź szczelność dolotu, wyciągnij przepustnice i ją dokładnie umyj. Następnie podłącz samochód pod VCDS i zrób adaptację przepustnicy.
Pierwsza rzecz jeśli przerywa to świece,cewki.pozniej uszczelnienie kolektora wraz z oringiem na przepustnicy jeśli chodzi o falownanie plus sprawdzenie szczelności wtryskow bo tam też są oringi.
Wymień wszystkie świece oraz usuń nieszczelność na wężykach w okolicy przepustnicy oraz sprawdź szczelność węża podciśnienia do serwa hamulcowego.
Może nie być żadnych błędów, chyba że zapala sie pomarańczowa lampka. Na początek proponuję sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, czystość przepustnicy no i silnik krokowy wolnych obrotów.
Sprawdź na innym krokowym. Jeśli na innym objaw będzie ten sam to możesz sprawdzić potencjometr przepustnicy i szczelność układu dolotowego.
Sprawdź szczelność, uszczelek kolektora ssącego. Oś przepustnicy, nie ma, przypadkiem, dużego luzu?
Prawdziwy niemiec z gazem potomek samego adolfa... Sprawdź bo często się zatykają wężyki podciśnienia przy przepustnicy tj króćce przepustnicy. Sprawdź szczelność kolektora bo tam cienka ścianka jest bardzo i na wkrętkach mogło sie rozszczelnić albo nawet wyrwać gwint. Podaj ile pokazuje MAP na rozgrzanym na wolnych rpm bez świateł klimy itp.
Czy nie miałeś przypadkiem wystrzału na gazie?? Przepustnica piszesz że po czyszczeniu ale czy sprawdzona pod względem szczelności??? Klapki w przepustnicy nie pogięte??? Potencjometr wyregulowany po zmianie??? Sprawdziłbym jeszcze wskazania sondy lambda. I jaką masz instalację gazową??? Nie ma tam przypadkiem Kontrolera sondy lambda??? Bardzo często...
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Sprawdź rozrząd, w adr bez vvt bo taki serwisuje sobie jest przepustnica na linke oraz niestety lubia popękac pierścienie. Sprawdz szczelność przewodu odmy pod przepustnicą bo tez lubi pęknąć co by dawalo bledy MAF itp.
Pod kątem lewego powietrza sprawdź. Jak miałeś dostęp do przepustnicy zrobiłeś jakiś test szczelności? Jak mocno przygazowujesz na postoju to strzela z wydechu?
Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy. Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
Sprawdź wszystkie wężyki podpięte pod przepustnicę czy czasem nie spadły, szczelność dolotu od przepływki do przepustnicy, podmień krokowy. Podaj symbol silnika. Podłącz jakiegoś kompa sprawdź błędy i parametry szczególnie temp. płynu.
Problem polega na tym, że auto kilkukrotnie w ciągu dnia wpada w tryb awaryjny, pracuje jakby wypadł zapłon. Sczytałem błędy i wiem, które są za co odpowiedzialne, jednakże nie P1160. Cały układ dolotowy został sprawdzony pod względem szczelności, przepustnica działa, więc pomyślałem, że ten błąd jest odpowiedzialny za powstały problem i myślę, że to...
Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem może łapać lewego powietrza Dodano po 1 Iglica na którym rowku? Powinna być na środku. Sprawdź też śrubę położenia przepustnicy. Dodano po 45 Był czyściutki ale umyłeś go ponownie? Czy rozkręciłeś i zostawiłeś twierdząc że czysty? Dysze wykrecales?
Może ten zamiennik katalizatora jest przyczyną niedomagań? Spróbowałbym założyć używkę oryginalną Sonda zamiennik? Przepustnica czysta? W niektórych wersjach były EGR Może gdzieś jest nieszczelność na wydechu? Na pewno sprawdzilbym szczelność dolotu i wyczyścił przepustnicę Jeśli to nie pomoże to wystawiłbym używany katalizator,ale oryginalnym z sondą
Niech kolega zacznie od sprawdzenia świec, jeżeli dawno nie były wymieniane, to należy je profilaktycznie wymienić. Sprawdziłbym również stan przepustnicy, może klapa nie pracuje swobodnie i zawiesza się na jakiejś pozycji. Profilaktycznie, należy również sprawdzić szczelność układu dolotowego. Taki objaw może również wystąpić przy niedrożności układu...
Cześć, Zaczął bym od sprawdzenia czystości przepustnicy,(ew, czyszczenie nitrem),później adaptacji. Należałoby sprawdzić szczelność dolotu,ponieważ to możne być przyczyną wypadania zapłonów oraz błędów w ciśnieniu dolotu.
Witam ponownie, dokonałem pewnego odkrycia, moim zdanie bardzo istotnego w kwestii problemów w regulacji obrotów na biegu jałowym. Ja szczególnie skupiłem się na badaniu szczelności komory korbowej na nadciśnienie i podciśnienie a także samego gaźnika również na nadciśnienie i podciśnienie. W obydwu wypadkach szczelność super, wskazówka stała jak wryta...
Sprawdzić czy nie ma lewego luftu. Sprawdziłem szczelność pod przepustnicą, zaślepiłem EGR i króciec odmy przy kolektorze - czyli wydaje się że niema więcęj opcji na lewusa a objawy te same. Dlaczego chodzi dobrze po odpięciu EGR lub MAP :?:
Temat standardowy , sprawdz połaczenia przy przepustnicy i zaworze obejściowym (szczelność ) może zasysa lewe powietrze ... Oczywiście czyszczenie obesciowego , przepustnicy i tego nieszczęsnego kanału -- dyszy od pokrywy zaworów do kolektora .... Powinno pomóc chyba że obejśćiówka już umiera ....
Witam ponownie. Sprawdziłem dziś szczelność układu dolotowego oraz czyściłem przepustnicę. Wymieniłem również świece. Nie stwierdziłem nieszczelności. Jedno co mnie zastanawia to nie udało mi się to adaptacja przepustnicy. Świece które wykręciłem miały różne kolory, od szar-srebrnych po brązowo-czarne. Moje pytanie : Czy wtryski paliwa mogę mieć tu...
Witam ponownie:) od dłuższego czasu auto nadal faluje na wolnych obrotach. Ostatnio wymieniłem przepustnice i nadal to samo. Cały dolot sprawdzony na szczelność i nadal bez zmian. Czujnik położenia przepustnicy kupiłem oryginał i nadal to samo. Mam jedo spostrzeżenie. Auto na odpietym czujniku położenia przepustnicy pracuje tak samo jak i na podłączonym...
Na początek proponuje sprawdzenie szczelności dolotu i układu podciśnienia i czyszczenie przepustnicy i egr. Pozdrawiam
Witam sprawdź szczelność wszystkich przewodów za przepustnicą i samego kolektora czy nie ma lewego powietrza.Pozdrawiam
Trzeba zacząć od sprawdzenia szczelności , tzn. czy szczelny jest kolektor od przepustnicy do zaworów .
Zostaw ten silnik krokowy, zostaw elektrykę, sprawdź szczelność układu ssącego od przepustnicy w dół! Ja bym zaczął od tego, i pewnie na tym by się zakończyło. Na mojego nosa masz przerwaną uszczelke pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem dolotowym, to częsta usterka w X16SZR Zrozum, z samego paliwa silnik obrotów miał nie będzie, musi dostać tez...
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
Generalnie popyt rodzi podaż i gdyby były częste problemy z zaworami internet kipiał by od informacji. Problemy z falowaniem obrotów mogą być związane z łapaniem lewego powietrza za przepustnicą. Sprawdź szczelność odmy, miejsca gdzie wtryski gazu wchodzą w kolektor oraz szczelność serwa hamulcowego.
Może po prostu linka gazu jest źle wyregulowana i nie otwiera przepustnicy do końca. Zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych i ustawienia rozrządu.
Tam nie ma krokowego tak dla waszej informacji , należy sprawdzić pozycję przepustnicy , napięcie z potencjometru na jałowych obrotach, szczelność
Sprawdziłem szczelność przewodu i serwa jest OK. Potencjometr przepustnicy sprawdziłem statycznie jest OK. Zmiana jest na gorsze bo objaw występuje częściej z uwagi na ocieplenie i obroty zwiększają się nawet do 3000. Jedyne co pomaga to odłączenie na chwilę akumulatora. Po tej operacji stan normalny trwa różnie 0,5godz. kilka godz. lub nawet dzień...
Witam Miałem identyczny przpadek. Podmieniono: czujnik cisnienia w kolektorze ssącym czujnik temperatury wtrysk poten przepustnicy silniczek krokowy sprawdzenie szczelności sprawdzenie połaczeń elektrycznych kostki kontrola na stanowisku diagnostycznym I nic auto paliło na trasie 10-11 l przy tym miał lekko podwyższone obroty. Po podmianie sterownika...
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
Szczelność dolotu, przepustnica, przepływka (jeśli jest)
W tych silnikach układ dolotowy potrafi przysporzyć sporo nerwów. Ponad pół roku walczyłem z kontrolką silnika i przygasaniem podczas jazdy na luzie/sprzęgle. Do sprawdzenia w zasadzie wszystko, szczelność, przeływomierz, czujnik położenia przepustnicy a nawet odma. Sprawdziłbym korekcje i inne parametry, czy faluje bo ma za ubogo czy za bogato paliwa....
justysia1234 napisała: ...bo czyściłam przepustnice i pomogło dosłownie na chwilę, a może ją wymienić na nową? Cieplej, cieplej coraz cieplej :) - a czujnik położenia przepustnicy zmierzony? Wycierające się ścieżki potencjometru powodują zakłócenia w pracy silnika. Zmierz TPS - miernik powinien płynnie wskazywać wartości na całym zakresie pracy potencjometru....
Przecież masz wyraźnie opisane błędy że coś nie tak z powietrzem. To że czyściłeś przepustnicę to dobrze, ale czy dobrze wyzcyściłes ? Weź coś sztynego i płaskiego (blacha, mocny plastik, tektura) i powoli zaślepiaj wlot przepustnicy. Można też inaczej - weź patyczek taki z chińskiej/wietnamskiej knajpy i spróbuj przy pracującym silniku domknąć przepustnicę,...
Sprawdź szczelność dolotu powietrza na odcinku od miksera do przepustnicy, często po wystrzale guma na klapie antywybuchowej sie źle ułoży i łapie lewe powietrze.
Właśnie to zrobił, zatykając dolot. Jeżeli to jest metoda na sprawdzenie szczelności kolektora to ja wysiadam. Aby silnik nie zgasł po zatkaniu przepustnicy dziura musiałaby być wielkości szczeliny przepustnicy, a więc bardzo duża. Lewe powietrze może dostawać się też oringami przy wtryskach, chodzi o bardzo małą nieszczelność. Na początek można zdemontować...
Laguna II, 2003, 1.8 B+G, silnik F4P. W moim posiadaniu od kilku lat. Nieprawidłowa praca zaczęła się od tego, że w czasie jazdy na gazie zaczynał dusić się, tracić moc, po chwili wracało wszystko do normy. Przełączałem na chwile na benzynę później znów na gaz i było ok. Po kilku dniach takiej jazdy na gazie juz praktycznie w ogóle nie chce jechać,...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Szczelność sprawdzona, świece wymienione, przepustnica dwa razy czyszczona i dwa razy adaptowana, bez zmian. Historia powtarza się jak z meganką, francuską elektryke mogłem im wybaczyć, ale żeby nie ogarnąć tak prostego i starego silnika?
Ile razy można pisać że tam nie ma żadnego ssania? To silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa, jeśli to np. X16SZ to nawet z układem IACV opartym na silniczku krokowym! Zmierzyć ciśnienie paliwa, sprawdzić czujnik TPS - interesuje mnie wartość napięcia na przewodzie sygnałowym przy zamkniętej przepustnicy. Ponadto szczelność przewodów podciśnieniowych...
Na początek sprawdz szczelność dolotu,umyj i zaadoptuj przepustnicę...zrób duagnostykę- podaj kody ewentualnych błędów w ECU
O stożkach też słyszałem ze powodują problemy, co do szczelności układu, to jestem pewien ze na 100% szczelne są okolice regulatora wolnych obrotów, bo robiłem nowe uszczelki tam. Jak najprościej sprawdzić szczelność?? Przepustnica się raczej zamyka do końca, bo czyściłem nie dawno, bo trochę nagaru było.
Ten problem jest typowy dla tych silników, należy zwrócić szczególną uwagę na szczelność kolektora ssącego i dolotowego (za przepływomierzem) oraz jego czystość. Proponuję rozebrać cały dolot powietrza do przepustnicy, dokładnie wyczyścić i sprawdzić szczelność, nawet węże podciśnieniowe i odpowietrzania skrzyni korbowej, przeczyść również zawór ERG...
Sterowanie w silniku 1,3 L NZ jest proste ale , żeby działało jak należy muszą być spełnione różne warunki ; szczelność dolotu do przepustnicy włącznie z odmą , szczelność wszystkich uszczelek kolektora ssącego , dobrze wyregulowany zapłon - jak pamiętam około 6-8 stopni , kontrola i regulacja zestyku biegu jałowego - jest zamontowany na przepustnicy...
Hejka Tak, jest możliwe, że przyczyną nieszczelności jest wytarta oś w gaźniku lub dziura w nim. Możliwe jest również, że połączenie gaźnika z kolektorem jest nieszczelne. Aby dokładnie ustalić źródło nieszczelności, można spróbować dokładnie zbadać miejsce, z którego zasysane jest powietrze. Jeśli podejrzewasz, że przyczyną jest gaźnik, należy go dokładnie...
Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Nie wiem z czego to może wynikać? Planuje zakupić całą przepustnicę na podmianę i sprawdzić. Nie szczelności...
Gaźnik do regulacji ,lub naprawy .Prawdopodobnie uszkodzone tzw automatyczne ssanie . 1.Sprawdzić wężyki od siłownika ssania.2.Sprawdzić siłownik na szczelność.3.Sprawdzić stan sprężyny bimetalicznej. 4.Sprawdzić stan przepustnicy rozruchowej.(zacięcie). Co do kontrolki ładowania ,żaróweczka ma być o 4 watowa ,jeżeli jest 1,2W. zbocznikuj żaróweczkę...
Sprawdź na początek filterek paliwa(jeśli masz) Sprawdź luz na przepustnicy(chwyć za ośkę przepustnicy i spróbuj czy ma luz) Sprawdź czy nie masz utopionego pływaka lub źle wyregulowanego. sprawdz szczelność połączenia gażnika z podstawą.
Dzisiaj sprawdziłem rezystancję czujnika położenia wału w skrzyni i ma 387 omów. Producent określa rezystancję sprawnego sensora na 400 omów. Czy taka różnica jest dopuszczalna? Dodatkowo sprawdziłem szczelność kolektora dolotowego przez opsikanie go i przepustnicy plakiem. Brakuje mi już pomysłów. Pomóżcie z łaski swojej :D
Jaki kod silnika? Sprawdź szczelność dolotu, wyczyść przepustnicę.
wykasowałem te błędy i po podłączeniu interfejsu na MAP Sensor mam 0.60 bar sonda raczej działa gdyż zmienia się z bogatej na ubogą i odwrotnie sprawdzałem szczelność tego sensora zaślepiłem serwo wymieniłem przewodzik od sensora do przepustnicy jest dalej tak samo, czy oś przepustnicy ma dużo do szczelności gdyż moja ma minimalny luzik sprawdziłem...
wystrzały z wydechu To dobrze zgłasza Ci błąd, za bogata mieszanka to za dużo powietrza stąd wystrzały z tłumika. Musisz się przyjrzeć szczelności układu dolotowemu powietrza, przepustnicy i szczelności tłumika.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Witam, auto przyjechało z Niemiec już z tymi objawami (Leon 2004r 1.6 16v. Po odpaleniu silnik szarpie i faluje mocno obrotami - błędy : P1553 i P1504 czyli nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze i nieszczelność. do tej pory zostało zrobione: wymiana czujnika ciśnienia w kolektorze, czyszczenie przepustnicy (bez adaptacji) sprawdzenie odmy sprawdziłem...
Kolego,pierwsze co sprawdź to czy linka od gazu się nie przycina, jeśli będzie w porządku, to trzeba sprawdzić szczelność układu dolotowego do silnika, podstawę pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym,weź plaka i popsikaj w okolicy podstawy przepustnicy (silnik pracuje w tym momęcie na wolnych obr.) nie powinny wzrastać obroty.
Mam bardzo podobny silnik Z14XE. Z tego co pomiętam na biegu jałowym otwarcie przepustnicy odczytywane opcomem było 6 - 7 stopni. Jednak to mniej istotne. Też miałem problem ze zbyt powlnym schodzeniem z obrotów po naciśnięciu sprzęgła. Nie mam wyłącznika przy sprzęgle. Pomógł, choć nie do końca, "remont" EGRa. Zuważyłem, że hamowanie silnikiem nie...
Ok. Czyli sondy mam ok, przepływomierz i odme. Kolego dwa kolejne pytania. W jaki sposób Twoim zdaniem najlepiej sprawdzić szczelność? Szczególnie chodzi mi o takie miejsca jak np składanie przepustnicy z kolektorem itp. Dwa czy coś jeszcze może być uszkodzone z części aby pojawiał się ten błąd?
Odepnij sondę od instalacji gazowej i podłącz jak w oryginale. Zmierz miernikiem zmiany napięcia na sondzie (trochę ciężko wyłapać ale jest możliwe). Zaobserwuj, jak szybko się zmieniają (napięcia od 0 do 1v). Sprawdź ustawienie zapłonu lub ustaw je dla benzyny - te silniki mają zwyczajowo przesunięty punkt zapłonu aby lepiej pracowały na gazie. Przejedź...
Tylko jest jeden problem.. To auto nie posiada przepływomierza.. Do sprawdzenia przede wszystkim szczelność podciśnień między ECU a kolektorem (z tyłu przepustnicy, ECU na podszybiu od pasażera), a jeśli ok to spróbuj odłączyć sonde. Silnik jak i osprzęt prosty jak budowa cepa więc komputerem tu nic nie zdziałasz.
Sprawdź szczelność dolotu, uszczelkę na kolektorze dolotowym przy głowicy i uszczelkę przy monowtrysku poniżej przepustnicy. Najlepszy sposób to moczenie pędzelka w Pb i smarowanie miejsc połączeń elementów. Jeśli zmienią się obroty to masz nieszczelność. Pozdrawiam Marek
To tak mechanicy wymieniają jedno za drugim? bo jak tak wymieniają bez zorientowania się co dokładnie nie działa to oni cie tylko naciągają na kasę, a jak im oddałeś auto to mogli nic nie zmienić na nowe, a kasę biorą jak za nowe części, ostatniio coś poprawili, oddali ci i przez tydzień dobrze, przydało by sie sprawdzić wszystkie kable połaczenia od...
Tak to będzie MZ ETZ 150. Tak gaźnik jest kompletny, na gumkę tłoczka od ssania zwróciłem już wcześniej uwagę. Jest w porządku. Tylko dysza od obrotów bieg jałowego zamiast 40 u mnie jest 33. Tak jak włączę ssanie obroty się zmniejszają i silnik zaczyna chodzi normalnie a przecież nie powinien. Tak luzy na pancerzach są. Bak cały wyczyściłem, z kranikiem...
Cześć, Leon 1M1 2004, 1.6 BCB 105km + LPG. Mocne falowanie na wolnych obrotach, tylko na nagrzanym silniku. Niezależnie od tego czy chodzi na benzynie czy na gazie. Do tej pory zrobione: - wymiana i adaptacja przepustnicy, - wymiana świec i cewek oraz przewodów elektrycznych, - wymiana czujników temperatur, - sprawdzenie szczelności dolotu i ciśnienie...
Napewno nie jest to czujnik temp. Raczej szczelność dolotu,przepustnica. Ktoś pogrzebał ogólnie.
proponuję sprawdzić czujnik położenia przepustnicy nie wiem jaki w tym silniku jest układ dolotu powietrza ale można też spróbować odłączyć odmę i zatkać otwór po niej (dla próby oczywiście) - ona też może mieć wpływ na wolne obroty pozatym w digifancie SZCZELNOŚĆ TO PODSTAWA mógłbyś wstawić fotki przepustnicy bo coś mi objawy z systemem zasilania nie...
Zapewne silnik dwusuwowy, więc należało by sprawdzić szczelność silnika, zużycie pierścieni, połączenie gaźnik cylinder- czyli uszczelki i zaciski, luz na przepustnicy gazu - jak wystąpi też będzie problem z regulacją z powodu lewego powietrza. No i oczywiście czyszczenie gaźnika, drożność filtra paliwa. Oczywiście nie jeździłeś na czystym paliwie i...
Zmienić mechanika. Sprawdź szczelność pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. W parametrach widać np. jakie obroty chce mieć sterownik silnika. Skoro pseudo-mechanik potrafi odczytać tylko błędy to szkoda dawać mu auto.
Witam. Mam problem jak w temacie. Na wstępie podam co zostało zrobione. Wymieniona pompa paliwa, wymieniony filtr paliwa, wymontowany wyczyszczony nastawnik biegu jałowego, ustawiona klapa przepływomierza, sprawdzony czujnik temperatury (2 piny), sprawdzona szczelność układu, sprawdzony włącznik przy przepustnicy. Auto w chwili odpalenia dostaje dawkę...
Niestety Francuzi stworzyli skarbonkę nie auto dotyczy to nie tylko twojego modelu ale również Laguny Master i Clio chodzi o silniki DCI nieważne jakiej pojemności to królowe lawet ich problemy są już opisane na forum.Jeżeli chodzi o turbinę to za prawidłową pracę odpowiada podciśnienie sprawdź gruszkę i przewód podciśnienia Turbiny, ściągnij z Turbiny...
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Przyczyn może być kilka, ale nie przewody - nie mają wpływu na te objawy. Sprawdź szczelność dolotu (czy nie łapie gdzieś powietrza) okolice przepustnicy i kolektora. Podociskaj wszystkie wtyczki i te wymieniane przewody WN (czujnik temp, przepustnica itp.). Zrób diagnozę jak masz czym - zobacz błędy i podstawowe parametry. Jak nie masz podstaw wiedzy...
W pierwszej kolejności proponuję wymienić akumulator podciśnienia (chyba, że skleisz w nim króciec w sposób pewny i trwały) oraz doprowadzić wężyki podciśnień do stanu prawidłowego czyli usunąć uszkodzone/podejrzane a najlepiej wymienić wszystkie a przy okazji sprawdzić czy w wężyku podciśnienia P2 od zaworu EGR nie ma oleju (świadczyłoby to o uszkodzeniu...
Co do falowania obrotów to sprawdź filtr powietrza czy nie jest już stary. Możesz pokusić się o wymianę go na nowy. Następnie sprawdź szczelność przewodów idących od filtra powietrza do przepustnicy. Przyczyną falowania obrotów może być nieszczelność tych przewodów lub przepustnicy przez co łapie lewe powietrze. Na gazie może właśnie być wszystko ok,...
szczelność przepustnicy sprawdzić szczelność lodówka sprawdzić szczelność klimatyzacja
renault megane bezpiecznik wycieraczka odzyskanie certyfikatów pralka blokada polar
philips fc690 prostownik ideal
Cronos CR-500: Migająca lampka i brak reakcji Piecyk gazowy Vaillant słabo grzeje wodę - przyczyny i rozwiązania