Witam. Popieram opinię WWWSOKOL, gdyż wał , który do tej pory pracował to najprawdopodobnie jest to oryginał i jest pewny.Nie pamiętam dokładnie ale 60-ka ma chyba przewidziane 4-szlify,to nawet ten czwarty będzie pewniejszy niż ten za 600 złotych nowy o ile podczas szlifowania go nie podetnie tarczą,tylko zachowa odpowiedni promień,chyba,że nie da...
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Ale wtedy muszę założyć stare wymiary panewek czy inny szlif?
Witam Ile wynosi grubość wału na korbowodach przy kolejnych szlifach? Moja grubość wału to 58,66 mm, który to szlif?
Olej był kupiony superol luzem dlatego nie wiem jakie miał oznaczenie, ale mnie chodzi o to czy nie za duża jest różnica ciśnienia między zimnym silnikiem a nagrzanym bo wynosi prawie 3 atm. Na zimnym jest 4 atm. a jak się zagrzeje to spada do 1atm. prosiłbym o podanie mi odpowiedniego oleju. Jeżeli chodzi o silnik to nie tak dawno miał robiony szlif...
Warsztat robił tylko obróbkę. Montaż tuleji, szlif bloku,szlif wału no i stwierdzil pęknięta głowice. Ja składałem
ALe jest taka możliwość żeby kupić te same panewki i założyc na ten wał bez szlifu?
Nie piszesz nic czy stary wał był nominalny czy miał już robiony szlif. Powiedz jeszcze jakie mieś ustawione wolne obroty.
170 dałeś za wszystko razem z tłokiem i pierścieniami czy za honowanie i szlif wału? Ciekawe czy w każdym zakładzie dało radę by to zrobić? Co do zaworu zwrotnego to mam zastosowany z układu c 360, jest tam od razu z zaworem który po osiągnięciu danego ciśnienia resztę upuści. Wydaje mi się że to jest lepsze rozwiązanie ponieważ nie trzeba wtedy wyłącznika...
..... przy kolejnej próbie odpalenia.... - przepraszam za przejęzyczenie Dodano po 41 Tak Dodano po 4 Był szlif wału. Wszystkie części nowe - tuleje , tłoki itd Dodano po 1 Był szlif wału. Wszystkie części nowe - tuleje , tłoki itd
Witam. Najlepiej wymień czujnik i kup sobie zegar do ciągnika zebys widział jakie masz ciśnienie na bieżąco bo czujnik oleju żeby zacza świecić musi być ok 0,5 Bara A wtedy to już panewki mogą się delikatnie przetrzeć. Nie ma co oszczędzać jeśli chodzi o takie sprawy taki zegar można kupić już za 50 zł więc to nie jest majątek A szlif wału to już jest...
witam Mam poważny problem z ciśnieniem oleju w ursusie c-360 Mianowicie zrobiłem Kapitałkę czyli -szlif wału, głowic, panewki ,tuleje ,tłoki pompa wtryskowa,itp ale problem polega na słabym ciśnieniu oleju po nagrzaniu się silnika przy 1000 abrotów na zimno ma ok 4 at a na rozgrzanym 0,5 lub 0 poraz pierwszy to zauwarzyłem jak mi złapal na panewce 2...
Tak jak wcześniej pisałem niskie ciśnienie.Te czujniki działają przy około 0,5.Przyczyna -panewki główne,korbowodowe wytarte duży ,luz.Rozwiązanie, wymiana panewek a raczej szlif wału,lub spróbować podnieść ciśnienie na pompie olejowej.
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Panowie najlepiej taki wał po szlifie skręcić na sucho wszystkie panewki i obrócić kilka razy, po wymontowaniu widać czy jest dobrze wyszlifowany czy nie.Wał dobrze zrobiony nie ma prawa zrobić nawet ryski na panewce. Wiadomo również że mało który szlifierz prostuje tarczę przed szlifem każdego wału, efektem tego są niedoszlifowane skrajne powierzchnie...
Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
To, że cieknie mu olej z odrzutnika to nie oznacza końca silnika. Po prostu rozwiązanie z tym odrzutnikiem jest do d... ja tak miałem, założyłem nową pokrywę z simmeringiem i jest ok Aha i wału nie trzeba kupować nowego wystarczy zbij odrzutnik z wału i to wszystko.
Miałem już tak że po złożeniu by przekręcić trzeba było długiej rury i trzymać silnik . Nie ma takiej opcji a jak tak jest to coś jest nie tak. Wał po skręceniu głównych ma się obracać ręką. Jeśli tak jest to: 1. Pomylone stopki, 2. Pomylone/niewłaściwie dobrane panewki, 3. Brak osiowości bloku, 4. Źle zrobiony szlif. 5. Zbyt dużo piachu między stopką...
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
ja napisałem że wał po wymianie (na nowy) nie po szlifie i pokrywa silnika też jest nowa
W którym miejscu to pęknięcie? "Silnik miał robiony w lato szlif wału, wymieniane tuleje i tłoki, przy głowicach nic nie było robione." jednak czytając to robione było bo były demontowane i montowane, więc możliwy jest błąd tutaj.
Głowica i blok będzie planowany. Tuleje cylindrowe nowe, a wał pójdzie do szlifu. Więc pewnie uszczelka pod głowice lepsza w tym przypadku będzie miedziana?
C-360 lub jakiś zetor. Pomierzyć czopy i sprawdzić po którym szlifie. Jeśli jeszcze przed trzecim to coś wart, jeśli dalej to chętnego będziesz miał ciężko znaleźć.
Pisząc i używając tego forum liczę że ktoś taką książkę posiada i podesle te dane ewentualnie podzieli się wiedzą i doświadczeniem w mierzeniu tego? Ta książka na tym forum byłą udostępniana kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy, książkę możesz też kupić w pierwszym lepszym sklepie z częściami do ciągników za około 15 czy 20zł. Poszukaj a znajdziesz...
Kolor panewek to i może od oleju co do rys na wale to widziałem nieżle zjedzone w krótkim czasie po remoncie. Przyczyna? "mechanik" prawdopodobnie nie umył wału po szlifie. Co było w kanałach poszło z olejem na panewki. Nie udowodnili mu ale co chcieć gdy remont robili w stodole na "boisku" silnik rozbierali i składali na palecie, ale to akurat wina...
Naprawiałem kilka silników po Ostródzie i stwierdziłem że nigdy więcej. W 3p szpilki powkręcane nie tam gdzie trzeba inny skok gwintu. Stopy wału poszarpane tak jakby ktoś w nie młotem nawalał i to na powierzchni styku z blokiem. Znajomy kiedyś brał silnik do osiemdziesiątki od nich wytrzymał tylko kilkadziesiąt motogodzin. Oddany na gwarancji stwierdzili...
Jest to silnik czterocylindrowy.Wał tuleje tłoki blok wszystko wygląda tak samo jak w c-360.Ustawienia są prawidłowe, pozycja pierwszego tłoka od rozrządu zgadza się ze znakami na kole zamachowym.Dziwne jest to, że przed remontem wszystko chodziło prawidłowo, a teraz gdy tłok podchodzi w górne położenie zaczyna się wciskać zawór i uniemożliwia przekręcenie...
Kolego ja tylko prosiłem o to czy ktoś wie jaki to jest szlif wału. Teraz jest złożony na tych nominalnych. I nie mam jak zmierzyć pamiętam że właśnie jeden czop miał 60 troszeczkę mniej ale to bardzo mało i dlatego kupiłem nominalne. Reszta miała rożne nie pamiętam już ale wszystkie miały inne wymiary. Przecież nie kupie wszystkich innych panewek....
Witam. Chciałem zrobić szlifierkę stołową z silnika od pralki automatycznej. Według podłączenia znalezionym na forum silnik się kręci. Po za montowaniu silnika do stojaka przykręconego do ściany i założeniu paska napędowego do wału szlifierskiego silnik się nie kręci, iskrzą szczotki i nawet gdy pomogę mu ręcznie silnik nie chce ruszyć tylko buczy....
Gdy stary wał wykręcałem z kanałków spływał olej i to nie mało czyli tam był więc jakieś smarowanie było może było słabe więc dla pewności kupiłem nową pompę... A wspomniałem również że wcześniej ropa była w oleju więc olej był za rzadki i to podejrzewam że było przyczyną zatarcia... Nie zwalam całej winy na mechanika że wszystko spartolił tylko że...
Witam. Posiadam Ursusa jak w temecie.Ostatnio Przeprowadzony został remont silnika polegajacy na szlifie wału i wymienie calej reszty(tuleje,pierscienie ,panewki) został rowniez wykonany szlif głowic i wymienione wszystkie uszczelki. Po złożeniu całości traktor chodził kilka dni na dotarciu lecz nie zauwazyłem awarii z woda.Kilka dni temu przy probie...
Witam , Mam taki problem , zrobiłem remont silnika przy mojej 60siatce , mianowicie - wymienione tuleje , tłoki , pierścienie , tulejki korbowodowe , wał po szlifie ,panewki , nowa pompa olejowa, złozyłem silnik i po odpaleniu na manometrze cisnienie oleju wynosiło 3,5 bara ,silnik chodził z dobra godz cisnienie spadło na 3 bary lekko pzyspieszyłem...
Pierścienie oczywiście ustawiłem tak jak to opisałeś. Nie robiłem tego co prawda z kątomierzem ale na oko. Jeśli ustawiam rozrząd na znakach to oba zawory są zamknięte. Obrót wału o 360 stopni o ile dobrze pamiętam to niczego nie zmienia. Wcześniej już sprawdzałem po kolei poszczególne etapy pracy silnika - wyglądało na to że wszystko jest ok. Aby sprawdzić...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Dzięki za odzew nie poradziłem 2 tygodnie temu złożyłem cały silnik kapitan remont szlif wału tuleje tłoki głowice wszystko nowe. Pompa zrobiona wtryski nowe. Początek tłoczenia ustawiony na 4mm przed GMP bo znaków na kole brak i dziad jeden nie zapala jak jest zimny. Zalewa się paliwem a nie zapali. Zaobserwowałem że lepiej zapał gdy minimalnie doda...
Witam Zrobiłem remont silnika, wał i blok były zawożone do szlifu, nowe tuleje i tłoki. Złożyłem wszystko traktor w miejscu chodzi normalnie natomiast po przejechaniu kilkuset metrów tak jakby coś go blokowało i traktor nagle gaśnie. Co może być przyczyną?
Wziąłem się za remont drugiego ursusa 360, wał po szlifie nowe korwobody tuleje i tłoki, głowice po regeneracji, wtryski rozpylały więc ich nie dawałem, mam problem z pompa wtryskową zamontowałem ją z powrotem tylko że, na tulejce napędu pompy był z piłowany jeden ząbek i nie mogę wcale ciągnika odpalić przestawiałem o ząb do przodu i do tyłu, pompę...
Spadek ciśnienia oleju jest sygnalizowany świeceniem kontrolki. Powodem jest rozrzedzenie oleju przy nagrzanym silniku i rozszczelnienie, zużycie panewek na wale korbowym. Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia smarowania. Możliwe że czeka cię szlif wału i wymiana panewek. Pompa podnośnika też do wymiany i uszczelniacze wraz z pierścieniem na tłoku pompy...
wał krzywy no nie wiem poł roku temu tak jak mowiłem była wymieniana pompa olejowa i nowe panewki szlifu nie bulo a wal ogolnie to jest dopiero po pierwszym szlifie - po 1. Co to ma do rzeczy? - po 2. Skoro wiesz lepiej, to po co się pytasz? -3. Ile razy można prosić żebyś był uprzejmy poprawić swoje posty? Nie uczyli w szkole że zdania zaczyna się...
W planach miałem wymianę pierścieni oraz panewek. Wymiana panewek dla zabawy? Ciśnienie oleju było naprawdę bardzo słabe? Wizualnie bardzo kiepskie panewki? Jeśli już się chcesz w to bawić to daj wał do szlifu i na to odpowiednie panewki. Chociaż uważam, że powinieneś zacząć od odpowiedniej diagnozy silnika, a nie z losowania, że dziś wymienię sobie...
Heh nie moja to sprawa by nakłaniać do jednego modelu a wyszydzać drugi. Na podkarpaciu za 16 tys. musiał byś mieć szczęście by trafić C-360 3P lub C-360 w dobrym stanie. Po prostu masz trochu mało pieniążków. Nie mówie że się nie da kupić. Da się ale trzeba naprawde szukać okazji. O ile silnik C-360 przy odrobinie chcęci, samodzielnie przy użyciu prostych...
Witam, Mam problem, zakładałem od nowa całą instalację elektryczną w moim ciągniku i wszystko jest w porządku po za światłam, podczas włączenia długich świateł przygasają krótkie światła na błotnikach z przodu jak i z tyłu co może być przyczyną? Jest jeszcze jeden problem z ciśnieniem oleju była robiona kapitalka w traktorze to znaczy cylindry tłoki...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
kolego spr czy pekniecie wału było momentalne czy stopniowe i bedziesz wiedział wszystko . jak szlifowany był to szliferz mogł go uszkodzić przez zły montarz w kłach .i dlatego mógł peknąć oraz przy dużych obciążeniach silnika przy niskich obrotach .sposób montażu już ci opisali ma to duże znaczenie w dizlu gdy są tłoki z wkładkami metalowymi kture...
Piła tarczowa samoróbka - silnik siłowy 1,1 kW/1390 obr./min., koło pasowe na wałku silnika 160 mm, piła tarczowa 200 mm, koło na wałku piły 60 mm używana do tej pory przez kolegę do cięcia desek oraz jako szlifierka/piła do metalu - tarcze jak do kątówki. Dorobiłem do tej piły stolik heblarki (noże 200 mm) z kołem pasowym wałka 60 mm i jeśli dobrze...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
wał kupiony razem z panewkami i korbowodami komplet. Dokładnie tak jest, ten korbowód który nie chciał wejść jest na 4 cyl. (nie mozna było go skrecić wiec szlifnięty jest troche bo sie nie mieścił) a ten na którym klepie na 1 bo jak nie miał klawiatury to nie klepał, nawet nową kupiłem i nic to nie dało. No i jest rzecz która mnie zdziwiła jak ściągałem...
szlif wału szlif wału koszt szlif wału korbowego
burning flash schemat nissan almery mercedes schemat dmuchawa
candy pralko suszarka candy pralko suszarka
Dlaczego szarpak w pilarce nie obraca się przy wkręconej świecy? Symbol klepsydry w quadzie Polaris - co oznacza?