szlif wału korbowego to koszt 400zł w mojej okolicy , tj, szlif i polerowanie wszystkich czopów ,osiowość + 250 zł szlif korbowodów .
Tak czy siak, panewki zrobiłbym profilaktycznie, chyba że szlif wału jest bardzo kosztowny. Szlif wału to koszt rzędu 250-400 złotych, zależnie od lokalizacji i renomy zakładu. Ale szlif i panewki są bez znaczenia jeśli silnik zostanie zalany półsyntetykiem (znam takich pacjentów). Musi być syntetyk i koniec. Znam Kappę z identycznym silnikiem, w jednych...
Kilka. Chociaż w 80 KM żadko, na pewno masz tam 80 klaczy? Nie więcej? A koszt? Skąd mam wiedzieć, pewnie nie mały. W najlepszym wypadku szlif wału i takie tam "drobnostki" do tego. Ale najpierw zdejmij miskę, odkręć pokrywy korbowodów i oglądaj, dalej będziesz myślał.
w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
Witam. Popieram opinię WWWSOKOL, gdyż wał , który do tej pory pracował to najprawdopodobnie jest to oryginał i jest pewny.Nie pamiętam dokładnie ale 60-ka ma chyba przewidziane 4-szlify,to nawet ten czwarty będzie pewniejszy niż ten za 600 złotych nowy o ile podczas szlifowania go nie podetnie tarczą,tylko zachowa odpowiedni promień,chyba,że nie da...
remont. Ale najpierw zrób podstawowe czynności takie jak wymiany filtrów, czujników bo remont silnika to dość kosztowna sprawa. Panweki to koszt do 80zł ale szlif wału to już droga zabawa.
W tym momencie to już drugi silnik. Wał musi iść do szlifu, nowe panewki, obrobka głowicy i bloku. Koszt przekracza wartość.
Odświeżę trochę temat. Posiadam identyczna szlifierke parkside i u mnie problem wyglada troche inaczej: Po włączeniu urzadzenia tarcza prubuje sie ruszyć ale zaraz staje. Jeśli ustawie ręką tarcze w odpowiednim przeskoku silnika to tarcza wykona nawet 1-2 obroty ale znów staje. Wygląda to tak ze silnik próbuje się ruszyć ale gubi informacje o położeniu...
Z narzędziami akumulatorowymi....... Jak Kolega wyżej napisał - do sporadycznego stosowania jeszcze jakoś można uznać. Nie mniej jednak największą wadą tej szlifierki/wiertarki jest całkowity brak wyważenie układu obrotowego - od silnika do wrzeciona, oraz nieprzemyślane zupełnie łożyskowanie wału uchwytu. Przyznam się, że to była wada, która ujawniła...
Kilka razy w życiu nadziejesz się, nakładziesz pieniędzy w auto, po czym wyciągniesz wniosek, że wyszło drożej lub za te pieniądze kupiłbyś sprawne, gotowe do jazdy, to się wyleczysz z takich akcji ;). Chyba, że wszystko od a do z zrobisz sam, części kupisz za pół ceny i lubisz takie zabawy, no to kilka stówek zaoszczędzisz ;). Pozdrawiam wszystkich...
Dzięki, zobaczę. Nie chcę się wdawać w jakieś koszty, ale "na osi" nie idzie pracować. Silnik zawieszony na amortyzatorach - i powoduje drgania minimalne - ale jednak, próbowałem nawet przez krzyżak z wału kardana - ale to nic nie dało. Teraz chcę osobno posadzić silnik i przekazać napęd paskiem, a, że kamień waży prawie 10 kg - więc muszą być "zęby".
Istnieje jakiś rozwiertak do tych panewek walka rozrządu, czy robi to szlifierz pod wymiar przeszlifowanego wałka? Zgodnie ze sztuką żeby wymianą panewek na wale korbowym miała sens to trzeba zrobić szlif albo przynajmniej sprawdzić owalność czopów wału korbowego, więc i tak najwygodniej wyjąć motor z auta
Witam Chwilowo z braku funduszy i czasu postępy niewielkie. Zaopatrzyłem się w skrzynkę do zrobienia sterowania, komplet nowych zaworów, wymieniłem łożyska w silniku, trochę się wziąłem za czyszczenie tego zbiornika i takie tam prace. Za niedługo będę miał trochę fuch to coś odłożę na tą maszynę i może w końcu będą widoczne efekty. :D Przy okazji złożyłem...
Witam, Czy ktoś wie jakie powinny być wymiary czopa wału (tam gdzie montowane są korbowody) w sprężarce 1.13.7B ze smarowaniem rozbryzgowym? Oraz pasowania między tłokiem a cylindrem, duży tłok 133 oraz mniejszy 72 (jeżeli dobrze pamiętam) Panewki korbowodowe są w opłakanym stanie, cylindry dość dobrze wyglądają bez progów. Na panewkach oznaczenie to...
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Wopor , a gdzie ty widzisz socjotechnikę? Normalny postęp i dobra robota konstrukcyjno – inżynieryjna. Weźmy na przykład wał korbowy z lat 70 i dzisiejszy podobno gorszy. Kiedyś wał projektowano ręcznie, a obliczenia były długie mocno przybliżone, do tego robił to sztab ludzi. Dzisiaj w dobie komputerów robią to jedna dwie osoby, szybko a obliczenia...
Jeśli chcesz mieć silnik a nie padakę, to musisz zrobić szlif wału, cylindrów, zarzucić nowe tłoki kpl, przejżeć i ew zrobić głowicę. Myślę że to koszt 2500-3000 zł zależnie od szpenia co Ci zrobi i gdzie. Jak będziesz robił po kawałku to tylko sie podratujesz ale nigdy nie będziesz całkiem happy ;)
Witam Wczoraj a dokładnie w sobotę przyjechał ten mechanik co robił pompę Był dosyć mocno zdenerwowany poniewaz to była pierwsza pompa która nie dzialała Wina była prosta byla ustawiona za mała dawka paliwa i dlatego ciagnik palił i za chwile gasł, przez to lekko sie zalał Niestety dowiedzieliśmy sie że silnik naszej 60-tki jest do roboty bo strasznie...
Jeśli chodzi o stan techniczny to sprężarka nadaje się do gruntownego remontu łącznie z szlifem wału i cylindrów. Kwestia tego czy dostaniesz do niej nad wymiarowe części w przystępnej cenie. Tak myślałem :( Robiłem szacunkowy koszt regeneracji. Zakładając, że na aktualnie tłoki założę pierścienie nad wymiarowe to wyszło coś takiego: Pierścienie (I...
Tłok miał wymieniany ponoć tej wiosny +szlif. O jakim napędzie wałka wyrównoważającego Pan mówi? A luzy na zaworze wydechowym? Czyli obstawia Pan regenerację wału, tzn luz góra dół korbowodu bądź luz łożyska główki korbowodu. Jaki koszt remontu u mechanika może być?
Czy mógłbyś kolego nawet odręcznie naszkicować schemat podłączenia? Mam ze dwa silniki od pralki i nie bardzo wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję. A jeszcze pytanie, jak stabilizowane są obroty? Napisałeś, że z tacho, ale co napięcie z prądnicy podłączone jest do AVT1007? Tak można? Silnik zasilałem zgodnie ze schematem poniżej trzeba określić gdzie...
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Pierwsze co należy zrobić to silnik wyjąć i zweryfikować uszkodzenie/a. Określić zakres prac i koszta. Bez tego to wróżenie z fusów. Jeżeli się kręci i jakimś cudem, wał żyje / nadaje się na szlif to koszta nie powinny być tak duże. Ewentualnie wymiana na inny po weryfikacji, ale ten już masz, zakładając, że weryfikacje przejdzie, a w najgorszym wypadku...
Witam. Zakupiłem kompresor (ze sprężarką model K30, dosyć popularna jak widać w necie - montowana w kompresorach GUDE, Chinook, aircompresor). Miały być do wymiany pierścienie, ale mam problem z dołem sprężarki, mianowicie: Fakty: 1) na jednym czopie korbowodu mam luz około 0,1mm - 0,2mm (tyle jest wytarty czop), drugi czop jest OK 2) panewki są do...
bez wyjęcia silnika i demontarzu ciężko powiedzieć. samo szlifowanie i spasowanie wszystkich elementów nie jest bardzo drogie. może sie jednak okazać że wał jest pęknięty. w każdym razie jeśli już zdecydujesz sie na naprawe to znajdź jakiś porządny zakład szlifierski. mój znajomy robił kiedyś szlif i wszystko co sie z nim wiąże i okazało sie że po złożeniu...
Zawieź do "szlifierza" niech sprawdzi osiowość i oceni czy nie wystarczy tylko przepolerowanie czopów. W mojej okolicy taki zabieg kosztuje 50zł.
Witam ,cylinder to żeliwo wiec do szlifu Znalazłem zakład który się podejmie tego zadania w cenie 100zł. Tłok , pierścienie sworzeń to 300zł więc nie ma co porównywać kosztów , wał niestety to jednorazówka nie da się nic przy nim zrobić a koszt nowego wału to 1400zł i do tego dopiero płynie z Chin , więc ryzykuje z tą główką korbowodu i tyle ,na moje...
Potwierdzam radę kolegi powyżej. W motorach V6 Opla wał jest utwardzany powierzchniowo. Regeneracja jest nieopłacalna. Lepiej poszukać dobrego, niezajechanego motoru 3.0 - koszt około 2500zł z gwarancją.
wał nowy około 900 szlif 200 komplet naprawczy(tłok pierścienie cylinder)ruskie 180 x2 glowca regeneracja 120 nowa 240 x2 pompa regeneracja 200 tulejki wałka,rozrzadu,korbowodowe; panewki; uszczelki; filtry 200 rozrusznik remont 50-180 nowy z przekladnią tylko magneton! 450 aku 1 za 400 olej silnikowy turdus 90 3-5 dni roboty
Witam. Niestety musiałem oddać wał do szlifu. Chcę włożyć do mojego silnika jak najlepsze panewki w sumie nie zrobi mi różnicy koszt 100zł w tą czy w tą stronę. Znalazłem panewki Kolbenschmidt 150zł. kpl. Czy może polecacie coś innego, a może znacie sklep gdzie można kupić taniej wyroby tej firmy ? Samochód to audi 100 c4 silnik 2.0 typ silnika AAD.
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
Witam. Posiadam Nubire z 1999 roku 2.0 16V w pełnym wyposażeniu. 40000km po zakupie wybiły się panewki które było słychać już dawno. Oddałem samochód do mechanika, który zrobił pierwszy szlif wału korbowego, nowe panewki, regeneracja dwóch korbowodów, nowe pierścienie, gumki zaworów, kpl. uszczelek (koszt 1300zł). Wszystko lux, ALE po 200 km Nubira...
Rok temu kolego robiłeś kapitalkę, ale czy blok został dobrze umyty? Może kanał jest czymś przytkany. Albo świeży olej już go wyczyścił i filtr zapchał. Koszt filtra nie wielki - tu bym zaczął. Jeśli chodzi o olej to czytałem gdzieś tu na forum, że ktoś półsyntetyk lał i też ciśnienie było ok.
Kolego heniek07 masz rację. Dopiero jak rozłupałem silnik na kawałki to od strony wału dokładnie widać że jest tam żeliwna tuleja. Niestety remont trafił w mój dołek finansowy więc zmuszony jestem zaryzykować i wymienić same pierścienie. Cylinder jest w dobrym stanie. Koszt samych pierścieni + zestaw uszczelek nie przekracza 150 zł. Mam pytanie co do...
Normalnie silnik Piaggio. Jeden typ wału korbowego. Oczywiście istnieje możliwość wymiany samego korbowodu, o ile silnik będzie rozpoławiany na ciepło/z użyciem przyrządów i nie będzie klepany po końcówkach wału, inaczej wał nie będzie nadawał się do centrowania. Druga sprawa, że obecnie koszt wymiany korbowodu + kpl korbowodu będzie przekraczał cenę...
Do kolegi "bobytempeltona" takie spawanie bloku między tulejami + frezowanie pod tuleje, u góry i na dole + frezowanie pod głowicę + gwarancja pisemna na pół roku ( przy moim składaniu silnika) koszt 450zł. Dodam kolego, że będąc tam po odbiór bloku klijent przywiózł do spawania blok silnika mercedesa sprintera cdi, gdzie były połupane stopy głowne...
Wymiana pierścieni to sztuka dla sztuki. Zużyły się pierścienie to i cylinder. Nie ma innej możliwości. Wymiana pomaga na chwilę. A potem jest jeszcze gorzej. Koszt z robocizną u kogoś to minimum 200zł a normalnie z myciem to ponad 300. Więc jak sens. Przecież same pierścienie to jakieś 50zł do tego uszczelki i uszczelniacze. Dochodzie wysyłka i części...
Roli nie zadne 0.08 tylko 0.8. a to roznica. Silniki z poloneza to faktycznie nie sa za dobre przyznaje. Ja do swojego silnika mam przekonanie i wiem ze jest wytrzymaly. Po 148 tys przebiegu niema progu na cylindrach. Wiec nie jest tak zle. W innym po takim przebiegu to napewno juz nawet najwiekszy szlif by nie pomogl. A koszta zalozenia turbo nie...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
Ewidentnie zatarty. Nie chodzi o pierścienie a raczej o osadzające się aluminium na ściankach cylindra. Przez co zaciera się coraz bardziej. Szlif nowy tłok uszczelniacze na wale może łożystka, koszt niewielki.
Silniki Loncin są bardzo dobre - to jest zrzyna 1:1 z Hondy i to całkiem dobra zrzyna, osobiście polecam Co do B&S to dziadostwo straszne, gorszy tylko Tecumseh, ale jak napisał Trojan12 silnik ten jest do uratowania, rozbierz, zobacz czy nie uszkodzony tłok i tuleja, jeśli nie, to kup nowy korbowód, wał możesz sam "przeszlifować" drobnym papierkiem...
Specjalista od wymiany części... Wycena bardzo droga. Po pierwsze stosowano dwa typy cylindra chłodzonego cieczą z głowicą pięciokątną - z oznaczeniem CC05 i oznaczeniem CC06. Sam nie wiem dokładnie który jest do którego silnika, ale różnią się wysokością okien i przy wtryskowcu nie należy go zamieniać gdyż mapy są przystosowane pod konkretny silnik...
Obowiązkiem dobrego szlifierza jest dać komplet.Wał z panewkami oraz tłoki z pierścieniami.Ty tylko składasz. Zanieś korbowody i niech Ci dobierze panewki.W korbowodach w prasuj nowe tulejki i sworznie.Tulejki delikatnie rozwiertakiem dopasuje i będziesz miał fachową robotę zrobioną. Gdzieś ty się takich głupot nasłuchał że szlifierz ma Ci dobierać...
Dobrze, zatem proszę o kosztorys remontu 1.8 (generalnego remontu bez osprzętu). Generalny w moim mniemaniu znaczy klasyk nadstandardowy czyli szlif, panewki, wał z wyważeniem, tłoki, cylindry, pierścienie, zawory i reszta. No kurdę, co tu dużo gadać, chodzi o klasyczną generalkę wykonaną przez kogoś kto wie co robi i myśli + części. Jaki byłby koszt...
Odrestaurowania? Czy sklekrania strucla do kupy? Proces restauracji jest de facto remontem kapitalnym. Za 8 tyś takowego remontu nie przeprowadzi żadna ,, firma,, nawet przy samodzielnej robociźnie nie starczy ci na koszty. Weźmy cokolwiek z brzegu opony z dętkami 400zł , rozebranie kół 160zł, zaplecenie centrowanie 160zł, łożyska 40zł, chromowane felg...
Dzięki, to ważne bo nie ma sensu składać silnika nie mając pewności fachowej obróbki.Z winy szlifierza potem to kosztuje uszczelki pierścienie czas i niepotrzebne nerwy.
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
Posiadam 3 sztuki VW Transporter t3 i wszystkie mają około 40 lat . W międzyczasie wyprodukowano wiele cudownych modeli aut , po których zostały wspaniałe aerodynamiczne tworzywa sztuczne ułożone w lasach i wysypiskach . Silniki moich aut mają nieznane przebiegi , może milion , może dwa miliony kilometrów . Są sprawne , niezawodne , łatwe w obsłudze...
Co do zębatki, kupiłem na alle niekompletny nowy silnik z "krzywym wałem" (na części bo tanio wyrwałem), tam też ktoś chyba posiłkował się młotkiem, uszkadzając ośkę wału, wręcz zdzierając miękką chińską stal tworząc garbek, przez co zębatka obracała się strasznie krzywo. W sumie będę próbował to szlifować, szkoda wyrzucać, a poza tym mankamentem nic...
Jak stuka to wymień panewki, korbę, zrób szlif wału jak wymaga - po kiego grzyba się w takie koszty pakować jak wymiana silnika. BKC, BXE i BLS to dokładnie ten sam silnik: różnią się tylko osprzętem i modelami w których był stosowany. Słupek i głowica jota w jotę. Zasadniczo różnice są tylko pomiędzy blokami bo głowice są identyczne co w seriach Axx.
Pytanie numer jeden, wał panewki, korbowody - jaki stan, jakie luzy? Wał główny,panewka podpory,panewka korbowodowa: http://obrazki.elektroda.net/41_12600554... http://obrazki.elektroda.net/64_12600554... http://obrazki.elektroda.net/49_12600554... Oczywiście na tych zdjęciach niewiele widać,a na dodatek na fotografii pojawiają się dziwne...
Witam Problem rozwiązany, temat zamykam, dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady ;). Ogólnie niestety wyciągnąłem maglownice, ale na szczęście nie było tak trudno ( w sensie nigdzie indziej już żadna śruba się nie ukręciła itd;) ). Zawiozłem ją do Częstochowy do regeneracji maglownic ( gdyż mieszkam niedaleko Cz-wy). A tam Pan powiedział mi że...
No więc udało się !!!! Paski rozrzadu zmienione. Kosztowało to sporo nerwów ale satysfakcja jest :) Kończąc temat podam parę krótkich wskazówek których ustalenie zajęło mi sporo czasu: 1) Do blokady wałka rozrządu nie jest potrzebny "profesjonalny" sworzeń blokujący wystarczy do tego zwykłu klucz do srub (10mm) Blokadę wałka rozrządu wykonujemy po odkręceniu...
Masz wypadanie zapłonu a przyczyną tego jest niższe ciśnienie na pierwszym cylindrze. Możesz bawić się w wymianę świec, cewek, adaptacje przepustnicy itp ale nic Ci to nie da. Czemu uważam że to zawory? Z doświadczenia. Gdyby to była wina pierścieni to raczej na wszystkich było by niższe ciśnienia a nie tylko na jednym taka kolosalna różnica. Podejrzewam...
Myśle że to raczej niemożliwe żeby szacować koszt naprawy nie widząc silnika i uszkodzeń, panewki około 60zł, szlif walu myśle ze około 100 ale zależy od warsztatu, dalej niewiadomo czy poszły panewki na wałku rozrządu, czy uszkodzeniu ulegla pompa oleju itd... najlepiej poproś o zachowanie faktur/paragonów od zakupionych częsci. Powodzenia Jacek.
Witam wszystkich.Sprawa dotyczy ustawienia zapłonu w mz150.Braciak za pare złotych przyprowaził taki statek tylko nie na chodzie.Paliwo dochodzi iskra jest tylko nie pali nawet nie zagadała na pych.Odkręciłem dekiel do przerywacza żeby sprawdzić zapłon i co mnie zaskoczyło to że pełne otwarcie styków platynek wychodzi w DMP a nie w GMP.Krzywka nosi...
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. Wychodzi ideał nieraz tylko czeba lekko...
Znów głupoty wypisujecie. Widzę że większość nie zna zasady budowy i działania silnika rozrusznika. Urządzenie które zaproponował kolega, ma na celu zmniejszenie zużycia mechanicznych części rozrusznika.I nie tylko. Po uruchomieniu silnika, załączony rozrusznik może osiągnąć bardzo dużą prędkości obrotowych co skutkuje szybszym zużyciem szczotek, komutatora...
http://obrazki.elektroda.pl/5950266100_1... Witam. Kiedy zakupiłem nowy traktorek – kosiarkę MTD GOLD 175-105 o mocy 17,5KM szer. koszenia 105 cm z koszem, postanowiłem zwiększyć jego funkcjonalność i zakres pracy poprzez budowę maszyny do pielęgnacji trawnika. Jak wiadomo do podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych na trawnikach...
jeżeli masz w silniku panewki grubościenne, to musisz niestety dotoczyć nowe Mam ten sam problem bo muszę wymienić panewkę, ale mam grubościenną z kołnierzem. Nowy korbowód (pod panewkę cienkościenną) kosztuje w Andrychowie ponad 300 zł więc chciałbym dotoczyć nową z brązu, ale jak po wytoczeniu ją "podzielić" na dwie części???
Koledzy nie wiem czy zwróciliście uwagę na to że koło zamachowe też jest wyważane a szlifierz po szlifie nie wyważa wału bo nie ma takiej potrzeby. Wał był wyważony w czasie produkcji a szlifierz szlifując wał zdejmuje z każdego czopa taką samą ilość materiału i wyważenie się nie zmienia. Dlatego wszystkie czopy muszą być przeszlifowane na ten sam wymiar...
Druga sprawa, luz pomiędzy panewką korbowodu a wałem. Sam wał zachował wymiary, był mierzony mikrometrem, odchyłki prawie niezauważalne, minimalna owalność. Kiedyś to robiono porządne wały. Delikatne frezowanie stopy korbowodu, w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, a potem mozolne skrobanie i docieranie panewki pozwoliło doprowadzić to do w miarę dobrego...
Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności? Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało...
Do niedawna sam budowałem różne maszyny głównie na własny użytek. Jest kilka problemów. Przy produkcji małej ilości pochłania to dużo czasu. Dodatkowo sprzęt, koszty eksploatacji, precyzja jakość, więc zamiast szlifierki piła taśmowa i plazma, zamiast spawania gięcie. Przydała by się prasa giętarka trujrolkowa By coś sprzedać musi to przede wszystkim...
mam Piaggio Hexagon 180 2t(1998r.) i tego nie da się zakatować Szczena mi opadła kiedy zobaczyłem jak pewien gość z południa europy przekręcił licznik po kilku latach, tj. przejechał ponad 100 tysięcy kilometrów. Ten skuter powinien mieć większe kółka. W silniku jak w każdym silniku Piaggio 2T trzeba zwracać uwagę na zużycie tłoka, cylindra, korbowodu,...
Jakie ciśnienie to nie wiem bo ten co mi sprawdzał to powiedział że są w normie. Ale mam chyba problem z głowy zobaczę jeszcze rano . Mechanik wcześniej tego nie zauważył że klin zrywa na wale . Czop na wale szlifowany bo klin zrywało . Tak więc czekam na jutrzejszy poranek żeby to sprawdzić. A teraz koszty . Mechanik - 50 zł sprawdzenie wtrysków 60zł...
Witajcie i prosze o rade. Mam problem, co zrobić z silnikiem od Audi A4 2l benzyna Alt 2001r. Silnik miał przebieg 120tyś. Wybiła się panewka na wale(2 cylinder) olej był, nie znam przyczyny, (mechanik sprawdza) i nie wiem co wybrać. Czy mam kupić "słupek" blok goły, czy zrobić szlif tego czopu na wale. Silnik ma przebieg 120tyś. Jedni mechanicy mówią...
miałem już nie zabierać tutaj głosu bo temat jest dość stary ale widzę że dużo ludzi wchodzi i być może ktoś ma podobny problem więc do sedna. Żadne wymiany panewek czy prowizoryczne naprawy, bez grubego remontu ze szlifem wału się nie obędzie więc jest to droga impreza. Najlepiej i tak w moim przypadku było już konieczne to wymienić silnik słupek....
Autor zakłada minimum kosztów budowy. Zakłócenia można ograniczyć pakując cały silnik w obudowę z blachy żelaznej lub stalowej, chłodzić można dmuchawą, robiąc wlot od strony wału i wylot z boku. Z punktu widzenia zakłóceń istotna jest długość szczeliny w ekranie a nie powierzchnia wiec nawiercone otwory nie za wiele przeszkadzają. blacha 1,5 mm dobrze...
Temat po dłuższym czasie został rozwiązany. Poziom kosztów dosyć wysoki, ale z pewnych względów zależy mi na tym samochodzie. Naprawa główna czyli regeneracja głowicy, wymiana cylindrów (wymienne a aluminiowym bloku), pierścienie zaworowe, panewki, szlif wału itd. Autko na dotarciu. Pozdrawiam.
Napewno wyjdzie taniej kupic drugi slupek.. Tutaj mam na wstepie szlif walu (jak nie wymiana na nowy) i nowe panewki, panewki walka rozrzadu i szklanki.. wiec nie warto, koszt slupka 900 - 1200 zl a tutaj wychodzi lekko 1500 w góre, pytanie do tego jak wyciagnac ten caly zlom, silnik z skrzynia i oddzielic skrzynie na zewnatrz czy odkrecic skrzynie...
to nie będę bawił się w takie przeróbki, będę szukał dalej silniki 2.0 115km dziękuję za pomoc zeimp a wiesz może ile by kosztował szlif wału i dobranie odpowiednich panewek?
Kolego jeśli niemasz pojęcia o remontach to daj spokój bo sobie dołożysz kosztów niepotrzebnie. Przy przegrzaniu silnika trzeba robić wszystko wraz ze szlifem wału korbowego (jeśli chcesz by było dobrze i dla siebie a nie do sprzedania) , niewiesz czy czasem od przegrzania nie szczelił cylinder bo zdarzało się...albo rozpadł się od przegrzania pierścień...
Nie o to chodzi raz dałem zrobic szlif wału i nowe panewki w starym passacie i wraz musiałem zakupic drugi silnik ,bo po 100km znowu panewki grały.Remont kosztował ok.400zł częsci.Za tyle kupiłem drugi silnik i pewnie jeździ do dzisiaj kilka lat. Oczywiście nie kupiłbym silnika eksploatowanego w kraju.
no taki trak z piłą tarczową też ciekawy, jeśli chodzi o jego budowę to nurtuje mnie 1. moc silnika (pewnie kilka kW), 2. sposób montowania tarczy do wału (co mi przychodzi do głowy to rozebrać jakąś już istniejącą piłę / szlifierkę / ukośnicę itp.), 3. przekładnia - z tego co się orientuję nie stosuje się tu przekładni za silnikiem, tarcza jest zamontowana...
Witam. Zatarł mi się silnik w Ursusie 914 na korbowodzie. Ciągnik mam prawie od nowości. Wał nominalny. Niestety po zatarciu, na tym czopie jest niemal milimetr ubytku, co skutkuje tym, że wał nie wyda IV szlifu na tej korbie. Czy ktoś z forumowiczów napawał wał do C-385 lub innej maszyny? Jeżeli tak to jaki warsztat polecanie? Czy gra jest warta świeczki?...
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Dzięki za wytłumaczenie. Średnica cylindra 51,60mm. W danych technicznych jest napisane ze 52mm wtf? . W gaźniku to raczej niema się co popsuć. Tryb zdawczy do wymiany albo szlifowanie bo 3 bieg wyskakiwał cały czas przez to jeździłem tylko 1,2 i piłowanie. Dlatego załatwiłem silnik ale to było 4 lata temu. Byłem dziś w mieście, szlif cylindra z z tłokiem...
Dobra, wał zawieziony. Mechanik, co to przyjmował, ma też sklep w którym ma praktycznie wszystko i mówił że panewki do 28-ki (chyba mówił o korbowodowych) kosztują 2 stówki i może lepszym rozwiązaniem by było dać korbowody od 30-ki (ceny nie pamiętam) i panewki tez, a panewki coś koło 60 zł (co by pasowało że o korbowodowych mówił) i byłby już spokój,...
najlepiej kup w sklepie nowy komplet (korbowód+łożysko igiełkowe+czop) koszt około 100zł jest produkcji najczęściej Tajwańskiej ale mi wytrzymał 15000 przebiegu i sprzedałem podobno chodzi do dziś i nie klekocze. Wtedy w jakimś zakładzie na prasie hydraulicznej ci to wymienią no i muszą jeszcze wał wycentrować mnie skasowali za to 30zł. Odradzam natomiast...
Wał dobrze obejrzyj, jak masz czym pomierz. Jeśli już rozebrałeś to wymień koszty nie duże, od razu skontroluj luz po osiowy wału. Jeśli wał w tak dobrym stanie nie szlifował bym, tylko złożył na nowych panewkach i ocenił jak się kręci. Wał jak i kanały olejowe dobrze przedmuchaj, umyj. Jak pompa olejowa stara to dla świętego spokoju wymień na nową,...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
Tak, przy szlifie musi być tłok ponadwymiarowy, chyba, że wstawisz nową tuleję. To jednak kosztowny interes, dodatkowo regeneracja wału, spory wydatek. Tam jest chyba żeliwny cały cylinder? Na OLX widziałem taki niekompletny silnik za 99 zł. Cylinder, wał i tłok podobno w dobrej kondycji
O, to już Pan zrobił jakieś 10000km takim uruchomieniem na sucho o ile było krótkotrwałe. Podobno samo uruchomienie silnika z olejem to jak przejechanie 100km samochodem. Moim zdaniem aż tak źle nie jest, jednak nie zmienia to faktu że jeżeli Pan będzie uruchamiał silnik bez oleju to po dziesięciu minutach pracy może się okazać że trzeba będzie też...
Witam! Brak danych twego silnika jak ciśnienie w cylindrach,oleju i osprzętu trudno wydać jednoznaczną opinie.Z tego co piszesz to wygląda na remont silnika. Pierścienie zgarniające,uszczelniacze na zaworach a do tego panewki a może i szlify,cylindra,wału.Kompletne uszczelki.Taki remont to 4-5000.zł.Bez zdjęcia głowicy i miskę nie będziemy wstanie dokładnie...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Co ile się naprawia Ursusy - co sezon lub dwa. Wiecznie ufajdane olejem, kapiące i ciągle coś jest nie tak. Przeciętny posiadacz ursusa rozbiera go częściej niż własną babę obrazowo mówiąc I tu się z kolegą nie zgodzę. Osobiście mam ursusa 330 od nowości, na liczniku prawie 10 000 mth. Dwa razy wymienione sprzęgło, wałek sprzęgłowy, okładziny hamulcowe...
zaglądać zawsze warto, może złapało tylko jedną panewkę, zapewne korbowodową, zdjąć miskę i odkręcić stopki korbowodów i przynajmniej te panewki główne które się da to nie jest dużo roboty, wtedy będzie widać w jakim stanie jest wał, istnieje nawet szansa, że papierkiem ściernym i sznurówką przeszlifuje się wykorbienia wału, założy nowe panewki i będzie...
zalezy czy głowicę robisz sam czy w warsztacie. koszt np. u Chojnackiego zrobienia GT to około 1200pln. szlif wałka i rozwiert około 300-500. nie znam jeszcze ceny korbowodów i tłoków pod 1600. niestety na razie ich w POlsce nie ma. zaprazszam na www.ladaklub.pl oraz na forum www.lkp.motonews.pl
Więc masz nowsze rozwiązanie, z kołem magnesowym od strony szarpaka? W starszych było tak, że magnesy były na wentylatorze dmuchawy. Sprzęgła z pilarki raczej nie jesteś w stanie do niego założyć, bez sporych kosztów przerobienia wału. Oś wału jest bardzo twarda i chyba jedynie profesjonalne szlifowanie da radę to przerobić. Odpuść sobie ten pomysł...
Trudno tutaj radzić jednoznacznie. Jaki silnik na przebieg bo też jest ważne. Koszty remontu mogą sięgnąć nawet do 3-4 tyś złotych przy własnej robociźnie. Wszystko się okaże po rozebraniu jeśli tylko panewka , to szlifowanie wału komplet panewek które też kosztują, a by jeszcze pierścienie wymienić a jak obróciło panewkę w korbowodzie lub bloku. To...
Za taką cenę to się robi generalny remont lub kupuje sprawny silnik a nie tylko wymiana pierścieni. Masz wiedzę i orjętacje. Sama naprawa głowicy może kosztować 2tyś. Na ori częściach. Na zamiennikach 800-1000. Szlif wału 500 obróbka bloku 500. Do tego korby. A gdzie części i robota.
Dobrze rozumiem że w ciągu kilku miesięcy już po raz drugi wymieniasz obecnie panewki? nie. panewek jeszcze wogóle nie wymieniałem. Może masz wał korbowy krzywy? od czego mógłby się skrzywić, o ile jest krzywy? Panewki do wymiany plus wał do szlifu zaryzykuję i wymienię same panewki. a czy można kupić wał z innego silnika? chyba taniej wyjdzie jak...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Do wymiany korbowód, wał, balans, pierścienie. Wał można dać do szlifu i założyć nowy korbowód z mniejszą średnicą panewki, są takie. Jednak, to też sporo kosztuje. Górna panewka wału, też pewnie do wymiany. Oceń sam czy jest to opłacalne. Moim zdaniem, nie.
Dałem namiar na kolesia co serwisuje takie wynalazki, warto zagadać do niego, on poradzi czy da się i czy jest sens robić szlif silnika, wiem że nawet w tanich silnikach do kosiarek warto robić remont, ale samemu bo robocizna nie jest tania, zależy tez co w zakres remontu wchodzi. Wiem że np kiedyś prostowanie wału korbowego po wjechaniu kosiarka na...
A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie...
szlif wału szlif wału korbowego szlif wału osiowanie
gniazdka angielskie wieczna bateria komunikaty avast
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Wymiana anody w kotle Termet Integra - krok po kroku Resetowanie wieży Technics SC-EH560 - instrukcje i porady