Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Jakiś czas temu znaleźliśmy przyczynę pierdzeń w wydech i niebieskiego dymu. Uszkodzone zawory wydechowe upalone były. Tłoki również były po nadtapiane. Za wszelka pomoc dziękuje :) W tej chwili robimy kapitalny bo obróciło trzema panewkami na wale. Zna ktoś dobry warsztat na osiowanie bloku pod wał i szlif wału ?
Jaknu odnośnie osiowania bloku to każdy mechanik ma inną teorię. Ja twierdze że jeśli silnik jest remontowany z powodu najzwyklejszego zużycia to osiowanie nie jest konieczne, jeśli silnik jest naprawiany z powodu uszkodzenia, np: obrócenie panewki (na stopie głównej), skrzywienie wału, czy urwanie wału to osiowanie jest wymagane. Jeśli osiowanie jest...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
Widzę pewną sprzeczność. Jeżeli chcesz tylko przywrócić silnik do ori stanu , to mając dostęp do nadwymiarów, po co szukasz całego cylindra??? W sumie to żeby śmiszniej było. Silnik jest składany z tylu kawałków, że trudno dociec co jest ori, co zmienione i od czego. Byle tylko szlif robił fachowiec a nie fohofiec. Jednak nie sadzę aby było to dla...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic Turbo odpada pisałem już. A co do szpilek to nie widzę problemu by prze gwintować na 16mm. A podkręcić pompę można bez problemu. I zakładają większe tuleje do c360 i jakoś nikt pompy nie wymienia... więc oryginalna śmiało pociągnie to wszystko. i przynajmniej będzie lepiej spalał paliwo. tylko pytanie...
Witam. Silnik był zatarty na głównej panewce. Po demontażu okazało się, że ktoś już robił szlif walu. Blok z wałem oddany do zakładu. Zrobione osiowanie i szlif wału. Po złożeniu na jałowym pracuje idealnie. Po delikatnym rozgrzaniu słuchać stukanie na wysokości głowicy. Czy osiowanie mogło na tyle podnieść wał, że dochodzi do uderzenia tłoka o głowice...
Pewnie że nie. Za szlif wału, osiowanie bloku, nową pompę i panewki zapłacisz więcej niż za sprawny silnik
Po takim zdarzeniu, to w dzisiejszych czasach silnik powinien iść na złom ze względów ekonomicznych. Szlif wału, nowy korbowód/regeneracja pozostałych/osiowanie podpór - około 1,5 tys zł w samej szlifierni.
Ile masz luzu osiowego wału? Mam wrazenie ze wogole nie ma luzu osiowego. Dzis zdejme lozysko oporowe i skrece go na dwoch i sprawdze czy lekko chodzi Dodano po 54 Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek...
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z C 330. Silnik po generalnym remoncie - osiowanie bloku, płaszczyzny, szlif wału, tulejki pod wałek rozrządu, rozrząd został stary, bo był szczelny, zestawy Prima Łódź, głowica po regeneracji, wtryski i pompa też. Silnik pali na strzał, pięknie pracuje, ale po 4 miesiącach pracy zaczął wydmuchiwać olej korkiem...
dzięki Panowie za porady:) będe sam próbować to kręcić ale nie wiem czy dostane tłok na 1 szlif bo słyszałem ze tych sprzętów się nie szlifuje. i strach kupować częsci do ruskiego bo kolega ma mtz i po remoncie chodził mu jeden dzien i tłok sie uszkodził. denko tłoka wyglądało tak jak by ktoś w grubą tafle szkła uderzył młotkiem. nie wiem czym mogło...
A moge sam pofliczyć części ? Moge podzwonić do sklepów o wycene ale musze wiedzieć co jest do wymiany przy kapitalnym rekoncie jakie uszczelki jakie oringi itd. Co do firmy zajmującą sie wałem musze zapytać o szlif, ewentualnie o napawanie razem z dopasowaniem panewek ? Z korbą jak sie fachowo nazywa sprawdzenie korby osiowanie ? Wtedy mniej wiecej...
Co byś nie zrobił z wałem, koniecznie zrób osiowanie bloku.
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Wały kute stalowe prostuje się najzwyczajniej w świecie na prasie - do momentu aż czopy znajdą się w osi - resztę robi szlifierka. Co do żeliwnych - nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy drążyć tego zjawiska. Zresztą mnie zawsze pytano - czy podejmować próbę prostowania i obróbki na moje ryzyko( brak możliwości prześwietlenia, proste sprawdzenie odgłosu...
Twoje rozumowanie jest idiotczne, skoro masz mastera , 2,5 to jemu zrób szlif czy co tam chcesz robić, a te zostaw na 2,2 l Po drugie właśnie robię kolejne M9u i remont dołu i góry z osiowaniem wału wychodzi w okolici 10koła. Mam wszystko do m9u także mogę pomierzyć. Ale tak jak piszę tanio nie będzie. Dodano po 1 Mocy ci nie przybędzie od zmiany 2,2...
Naprawiałem kilka silników po Ostródzie i stwierdziłem że nigdy więcej. W 3p szpilki powkręcane nie tam gdzie trzeba inny skok gwintu. Stopy wału poszarpane tak jakby ktoś w nie młotem nawalał i to na powierzchni styku z blokiem. Znajomy kiedyś brał silnik do osiemdziesiątki od nich wytrzymał tylko kilkadziesiąt motogodzin. Oddany na gwarancji stwierdzili...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
W tej kwestii wypowiem się konkretnie. Sam składam Silniki tego typu. Błędy na błędzie od samego początku... Do sedna urwana śruba świadczy o tym kto to składał mowa o silniku om 651. Tu leży przyczyna zaczynająca się od dołu silnika. Górę bym zostawił cesarzowi.... Najbrowdopodonie został źle wyosiowany Blok, zapierał ząb w ząb, a druga istotna sprawa...
Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia. Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia,...
szlif wału szlif wału koszt szlif wału korbowego
zmiana liter nastawa wstępna ciężka rozruch zimne silnik
ładowarka parkside ładowarka parkside
Nissan Primera P12 – różnice głośników przednich i tylnych, rozmiar, adaptery, audio Citroën Xsara 2.0 HDi 90KM 2001 – lokalizacja czujnika wentylatora chłodnicy