Pewnie że nie. Za szlif wału, osiowanie bloku, nową pompę i panewki zapłacisz więcej niż za sprawny silnik
Witam. Silnik był zatarty na głównej panewce. Po demontażu okazało się, że ktoś już robił szlif walu. Blok z wałem oddany do zakładu. Zrobione osiowanie i szlif wału. Po złożeniu na jałowym pracuje idealnie. Po delikatnym rozgrzaniu słuchać stukanie na wysokości głowicy. Czy osiowanie mogło na tyle podnieść wał, że dochodzi do uderzenia tłoka o głowice...
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Po takim zdarzeniu, to w dzisiejszych czasach silnik powinien iść na złom ze względów ekonomicznych. Szlif wału, nowy korbowód/regeneracja pozostałych/osiowanie podpór - około 1,5 tys zł w samej szlifierni.
Ile masz luzu osiowego wału? Mam wrazenie ze wogole nie ma luzu osiowego. Dzis zdejme lozysko oporowe i skrece go na dwoch i sprawdze czy lekko chodzi Dodano po 54 Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek...
Wszystkie panewki do wymiany, wał do szlifu, osiowanie, góra do sprawdzenia, tak samo jak turbina. Po co to robić w ogóle?
Czy ja się pytam na czym polega niewspółosiowość? Czy też raczej pytam jak się wykonuje osiowanie wału w zakładach szlifierskich? Gdzie te podkładki się wbija, ja oddaję blok i wał do szlifu. Podkładek żadnych nie widzę bo sam to muszę składać, widzę kwotę na fakturze...
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z C 330. Silnik po generalnym remoncie - osiowanie bloku, płaszczyzny, szlif wału, tulejki pod wałek rozrządu, rozrząd został stary, bo był szczelny, zestawy Prima Łódź, głowica po regeneracji, wtryski i pompa też. Silnik pali na strzał, pięknie pracuje, ale po 4 miesiącach pracy zaczął wydmuchiwać olej korkiem...
no silnik złożony czekam teraz na pompę i wsadzam do traktora a i takie info dla ciebie jak będziesz zmieniał panewki to daj wał do szlifu i blok do osiowania bo ja miałem bardzo krzywy tj podpory wału nie były w osi a tak poza tym to komplikacji żadnych nie ma
Jakiś czas temu znaleźliśmy przyczynę pierdzeń w wydech i niebieskiego dymu. Uszkodzone zawory wydechowe upalone były. Tłoki również były po nadtapiane. Za wszelka pomoc dziękuje :) W tej chwili robimy kapitalny bo obróciło trzema panewkami na wale. Zna ktoś dobry warsztat na osiowanie bloku pod wał i szlif wału ?
Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia. Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia,...
Wg mnie wał do pomiaru i ewentualnego szlifu/osiowania. Do tego nowe panewki wymiar nominalny lub po szlifie, honowanie cylindrów i nowe pierścienie. Zrobić dobrze głowicę i masz nowy silnik.
We wtorek (nigdy nie zaczynam od poniedziałku) oddaję blok do osiowania oraz wał do szlifu, myślę też nad tym żeby wycentrować korbowody, oczywiście nie podlega dyskusji że korbowody dostaną nowe tulejki pod swożnie tłokowe.
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Jaknu odnośnie osiowania bloku to każdy mechanik ma inną teorię. Ja twierdze że jeśli silnik jest remontowany z powodu najzwyklejszego zużycia to osiowanie nie jest konieczne, jeśli silnik jest naprawiany z powodu uszkodzenia, np: obrócenie panewki (na stopie głównej), skrzywienie wału, czy urwanie wału to osiowanie jest wymagane. Jeśli osiowanie jest...
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
dzięki Panowie za porady:) będe sam próbować to kręcić ale nie wiem czy dostane tłok na 1 szlif bo słyszałem ze tych sprzętów się nie szlifuje. i strach kupować częsci do ruskiego bo kolega ma mtz i po remoncie chodził mu jeden dzien i tłok sie uszkodził. denko tłoka wyglądało tak jak by ktoś w grubą tafle szkła uderzył młotkiem. nie wiem czym mogło...
Co byś nie zrobił z wałem, koniecznie zrób osiowanie bloku.
Olej nie dociera do filtra oleju. Jest to jego pierwsze miejsce, gdzie musi być, zanim dotrze do silnika. Remont to wał I tłoki z korbami (uzywka), nowe panewki i pierścienie, osiowania itd. Glowica, nowe zawory uszczelniacze i szklanki frezowanie gniazd, szlify itd. Pompa oleju stara została, a zastanawiałem się nad nowka.
Twoje rozumowanie jest idiotczne, skoro masz mastera , 2,5 to jemu zrób szlif czy co tam chcesz robić, a te zostaw na 2,2 l Po drugie właśnie robię kolejne M9u i remont dołu i góry z osiowaniem wału wychodzi w okolici 10koła. Mam wszystko do m9u także mogę pomierzyć. Ale tak jak piszę tanio nie będzie. Dodano po 1 Mocy ci nie przybędzie od zmiany 2,2...
Naprawiałem kilka silników po Ostródzie i stwierdziłem że nigdy więcej. W 3p szpilki powkręcane nie tam gdzie trzeba inny skok gwintu. Stopy wału poszarpane tak jakby ktoś w nie młotem nawalał i to na powierzchni styku z blokiem. Znajomy kiedyś brał silnik do osiemdziesiątki od nich wytrzymał tylko kilkadziesiąt motogodzin. Oddany na gwarancji stwierdzili...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Witam. Miesiąc temu kupiłem omege. Pech nie pech po tygodniu obróciła mi się panewka na wale. Wał oddałem do szlifu, głowica była splanowana i sprawdzona na szczelonośc. Blok był osiowany. Kupiłem równiez nowe świece, kable zapłonowe, wszystkie paski, uszczelki itd. Auto odebrałem. Ale niestety chodzi jak stary typowy diesel, brak mocy a o spalaniu...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic Turbo odpada pisałem już. A co do szpilek to nie widzę problemu by prze gwintować na 16mm. A podkręcić pompę można bez problemu. I zakładają większe tuleje do c360 i jakoś nikt pompy nie wymienia... więc oryginalna śmiało pociągnie to wszystko. i przynajmniej będzie lepiej spalał paliwo. tylko pytanie...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Widzę pewną sprzeczność. Jeżeli chcesz tylko przywrócić silnik do ori stanu , to mając dostęp do nadwymiarów, po co szukasz całego cylindra??? W sumie to żeby śmiszniej było. Silnik jest składany z tylu kawałków, że trudno dociec co jest ori, co zmienione i od czego. Byle tylko szlif robił fachowiec a nie fohofiec. Jednak nie sadzę aby było to dla...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
W tej kwestii wypowiem się konkretnie. Sam składam Silniki tego typu. Błędy na błędzie od samego początku... Do sedna urwana śruba świadczy o tym kto to składał mowa o silniku om 651. Tu leży przyczyna zaczynająca się od dołu silnika. Górę bym zostawił cesarzowi.... Najbrowdopodonie został źle wyosiowany Blok, zapierał ząb w ząb, a druga istotna sprawa...
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
A moge sam pofliczyć części ? Moge podzwonić do sklepów o wycene ale musze wiedzieć co jest do wymiany przy kapitalnym rekoncie jakie uszczelki jakie oringi itd. Co do firmy zajmującą sie wałem musze zapytać o szlif, ewentualnie o napawanie razem z dopasowaniem panewek ? Z korbą jak sie fachowo nazywa sprawdzenie korby osiowanie ? Wtedy mniej wiecej...
Tak, na wszystkim może gubić jak są duże luzy lub rysy. Wypadałoby zmierzyć jakie to ciśnienie jest fajtycznie i jaki olej. Obrócenie (czy fajtycznie było obrócenie czy "tylko" zatarcie) to ogólnie niezła rzeźnia. Opiłki mogły zrobić nieźle spustoszenie jeśli działo się to stopniowo. Opiłki były wszędzie bo paneweke dosłownie zmieniło. Pierwsze odpalenie...
szlif wału szlif wału koszt szlif wału korbowego
czyszczenie plastiku czyszczenie zbiornika lenovo throttling
unitra m8011 wzmacniacz gitarowy
Ilość proszku w tonerze Lexmark X264dn Brak oświetlenia kabiny Iveco Daily 35C13 - przyczyny i rozwiązania