Od 1.9 td (AAZ) pasuje bez żadnych przeróbek. Płaskość głowicy sprawdza się albo specjalnym liniałem, albo na płycie traserskiej. W przypadku stwierdzenia niepłaskości powyżej określonej przez producenta głowicę wymienia się, w dieslach VW głowic się nie szlifuje.
Czy Ty w ogóle próbowałeś przeczyścić drum? Utnij pasek papieru z drukarki o szerokości 1-1,5 cm, umocz w acetonie, dociśnij go z wyczuciem palcem do powierzchni drum'a, palcem drugiej ręki obracaj drum kilka razy. Te głowice rzadko padają choć i tego nie wykluczam. Jak sobie nie poradzisz to możesz wysłać do mnie sam mechanizm, postaram się pomóc....
Z tego co opisujesz do wymiany zawory, prowadnice, frezowanie gniazd, możliwe szlifowanie głowicy, dźwigienki, panewki wałka rozrządu. Jakie panewki, panwki to głowica i dekiel wałków Zrobiłem sporo tych silników i w żadnym nie widziałem tak sponiewieranych wałków, rozrząd jest tak delikatny, ze zawsze ocalały prowadnice ale jak robić głowicę to prowadnice...
cordoba zdanie co do twojej wiedzy mam już wyrobione wiec się nie dziwię, że powtarzasz bzdury z forum. zdany uszczelkę dobiera się do wyskości wystawania tłoków ponad kadłub a nie do szlifowanej głowicy, jażeli czegoś nie wiesz to nie mów.
Pokaż zdjęcia tych głowic. Teoretycznie jest możliwość ich reanimacji, ale do tego potrzebne jest odpowiednie wyposażenie, a stan głowic powinien umożliwić ich szlifowanie. Głowice zbyt mocno "wytarte" nie będą mogły być poddane temu zabiegowi. GM
no niestety, odlane razem z głowicą. prawdopodobnie szlifuje się maszynowo wprowadzając głowicę szlifującą przez ten otwór. spróbuję zabrać na warsztat, który zajmuję się takimi rzeczami.
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Tylko po co ? PO CO na magnesie ? NIE na stole ? Bardzo chciałbym uzyskać odpowiedź Na szlifierkach magnesowych, przynajmniej na tych w których ja miałem do czynienia stół magnesowy był przykręcony na stałe i był przeszlifowany na danej maszynie. Jak chciałem coś szlifować niemagnetycznego albo małego, czy pod różnymi kątami to wkładałem imadło na...
To, najlepiej zaznacz głowice, a przy składaniu nie dokręcaj głowic, a załóż kolektor wydechowy, i dopiero dokręcaj głowice - bo Ci strzeli.
"wygięta" nie jest, Gdyby była wygięta, to nawała by się albo do wyrzucenia, albo do kompletnej obróbki. Nie ma sensu zakładać jak była ściągana na uszczelkę,chyba że była ściągana z innego powodu to by można było odpuścić szlifowanie. Jakaś nowa filozofia widzę. Głowicę zawsze po zdjęciu sprawdza się pod kątem niepłaskości - służą do tego albo liniały,...
Możesz zdradzić ile mniej więcej taka naprawa wyszła? Powiedzmy bez klimy i katalizatora Witam Ja za remont tego silnika w Krakowie zapłaciłem 6k PLN w zeszłym roku. W naprawę wchodziła naprawa/wymiana wszystkich gniazd zaworowych (uszkodzone było tylko jedno), szlifowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek "po drodze" itd. Jeżdżę rok po naprawie...
Owszem można ale jak już głowica na wierzchu to trzeba podejść poważnie i zrobić resztę. Miałem znajomego, domorosłego mechanika, który szlifował głowicę na tafli grubego szkła oklejonego papierem ściernym przy pomocy taśmy dwustronnej. Też doszlifował ale jak poskładał to od razu szukał kupca.😆
Silnik dolnozaworowy czy górnozaworowy? Co było robione- szlifowana głowica...
Witaj. O ile dobrze pamiętam, to głowicę zakłada sie bezpośrednio na oś silniczka. Jeśli to faktycznie zużycie łożyska powoduje drgania, może być prościej poszukać takiego samego modelu silnika, wymontowanie jest dość łatwe a silnik dość typowy. Duże wyszczerbianie może być spowodowane wytarciem w którymś miejscu głowicy lub zbyt słabym zwilżaniem szkła....
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Należy także pamiętać, że wymiana pasków to nie wszystko. Na tym etapie - to podstawa. Dalsze czynności można z powodzeniem wykonać po złożeniu całości. Należy wyczyścić głowice, rolki dociskowe(gumowe) oraz osie kół zamachowych. Ja rolki szlifuję papierem 600, a osie kół 1500. Najpierw proponuję umycie (denaturat sprawdza się idealnie) i dopiero po...
Lejący wtrysk w tym silniku daje lekkie dymienie przez około minutę. A nie przez 15min. Co więcej nie wyrzuca z tego powodu oleju przez odmę po zagrzaniu. Bo to świadczy o utracie kompresji na tłoku i to poważnej utracie. A ten zestaw fajny taki tani byle jaki i jeszcze nie do tego silnika. Zawory to się szlifuje, gniazda frezuje. A głowic się nie planuję...
sprawdź czy wszystko jest dobrze podłączone,czy nie pozamieniane rurki od podciśnienia i kostki może ci co uszczelkę wymieniali źle podłączyli a może nie szlifowali głowicy i następna uszczelka walnęła
Witam. Po większych przebojach profilaktycznie wymieniłem uszczelkę i szlifowałem głowicę. Teraz autko jeździ i niby wody nie bierze. Tymczasem temat zamykam. Pozdrawiam
Wszystko zależy od tego czy nowa głowicą jest nową głowicą Panasonica oraz czy listki do regenerowanej głowicy są oryginalne. Jeśli możesz załatwić oryginalną głowicę to bierz nową (o ile stać cię na to). Jeśli będą z tym problemy to regeneruj ale z użyciem oryginalnych listków. Tylko znajdź firmę która wie co robi. Wszędobylska "chińszczyzna" zagościła...
Ostatnio miałem szlifowaną głowicę oraz wymienione wszystkie zawory i rozrząd. Teraz przy zimnym silniku, zanim dojdzie do zapłonu, to auto kręci 3 sekundy. Pomóżcie, gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Odma jest w porządku , była sprawdzana , a co do szlifu , nie była szlifowana głowica , bo była już ze 2 razy szlifowana (u poprzedniego właściciela) dlatego mechanik daj większa uszczelkę . Przejechane jest 220 tys , ale śmiem twierdzić ze był przekręcony 😨😨
>musisz a przynajmniej by wypadalo a dlaczego? wystryczy pomierzyc jej plaszczyzne, jesli bedzie OK to po co planowac?? dla samego planowania??? W tych samochodach uszczelka nie odstaje sama od głowicy (o ile seryjna) tylko trzeba żmudnie ją zdzierać po kawałeczku - przy czym łatwo o porysowanie głowicy. Szlifowanie głowicy możliwie jak najmniejsze...
Jurek - to nie podpucha? Nie podpucha. Zastanawiam się jeszcze, czy jak frezował/ szlifował głowicę nie poszło wiórów w kanał olejowy.
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Przyczyna: niedostateczne smarowanie lub szlifowana głowica. Zobacz na panewki wałka rozrządu.
Zamykam temat i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz: w WSK175, w żadnej odmianie tego silnika nie było uszczelki pomiędzy głowicą a cylindrem - konstrukcja wręcz to wykluczała. W przypadku nieszczelności naprawiało się głowicę poprzez szlifowanie płaszczyzny przylgni głowicy.
witam. Powiem to tak. Z doświadczenia wiem że jeśli lubisz dokładać do auta częściej niż inni i Cię na to stać to nie musisz szlifować głowicy. Ale moja rada jest taka że na pewno lepiej będzie zrobić robotę jak się należy. Decyzja oczywiście należy do Ciebie. Pozdrawiam.
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Głowica to nie jest problem - musiały być frezowane gniazda zaworów i szlifowane przylgi na zaworach , tańszy sposób naprawiania głowicy jak nowe części - kiedyś nie można było kupić nowych , jak tuleje były zarośnięte to cały silnik też - można wyczyścić kwasem solnym odpowiednio rozcieńczonym na pracującym silniku z wyjętym termostatem , NIE UŻYWAĆ...
Jedyne co może polepszyć szlifowanie (prawidłowe a nie jedynie papierem/pastą ścierną) to prowadzenie taśmy po czole głowicy, tj.nie załamuje sie ona na wyrobionych "schodkach" czyli lepiej przylega. Szlifowanie (właściwe, a nie na oko na kolanie) a potem polerowanie czoła, jeżeli ubytek nie jest zbyt duży na jakiś krótki czas może poprawić działanie...
z poziomica chodziło mi o prostą powierzchnię bloku silnika z tulejami pływającymi, przecież nie o sprawdzanie poziomu. po 2 w miejscach gdzie planują szlifują głowicę czasem nawet o 2mm z czym spotykałem sie bardzo często, wtedy gdy w taki sposób głowica była już planowana kilkakrotnie jest szansa, że tłok uderzy wkońcu w zawory i wtedy roboty będzie...
Odsłoniła się "żywa" guma To może oznaczać, że nikt nie czyścił jej regularnie i pył z taśmy plus kurz zostały wbite w gumę. Szlifowanie czasem pomaga, czasem szkodzi - jeśli zrobiłeś to dobrze i się udało, to OK. Co do "bzyczenia" - przyczyn może być co najmniej kilka - od braku poprawnego połączenia masy (zwłaszcza w połączeniu głowic z elektroniką),...
Nic w tym silniku nie zrobisz, szkoda kasy. ..no jedyne co można - to wywalić katalizator jeśli masz - ale możesz mieć problem na przeglądzie. Pozostałe rzeczy są baaaaaaaaardzo nieopłacalne i nic w gruncie rzeczy nie dadzą... może szlifowanie głowicy, ale nie sądze. Jeśli chcesz mieć więcej "koniuff" to tylko swap na większy silnik wchodzi w grę. Jest...
Wymieniany był komplet z napinaczami. Te zawory tylko się wymienia i pasują bez docierania, czy trzeba coś szlifować w głowicy, z tego co wiem jest tam ceramika.
Witam. Mam pytanie dotyczące konieczności planowanie głowicy przy wymianie uszczelki pod głowicą. Czytałem i słyszałem kilka opini na ten temat,jedni twierdzą,że koniecznośc inni że nie. Niewiem jak fizycznie wygląda proceś planowania głowicy. Głowica wygina się na końcach w tkz.banan Szlifując do płaszczyzny prostej szlifujemy przecież głownie środek...
Ostatnio wpadła mi w ręce głowica właśnie BXE. Z prawdziwym przebiegiem 179kk - niestety gniazda miała wyrobione bardziej niż moje (Octavia). Moja głowica miała pomiary i remont jakiś czas temu - panewki, szklanki, nowe uszczelniacze i szlifowane zawory. Stan głowicy oceniam na dobry+ w porównaniu z wieloma,które już widziałem. Myślałem o wym. głowicy...
Tak, chodzilo mi o skrobanie. Czyli wpierw strugarka, i wyprowadzić łoże na równo? Problem jest taki, że czasami wykorzystuję ją jako szlifirkę do wałków ( zakładam głowicę szlifującą), i ścierniwo niszczy łoże.
Niedawno stałem sie posiadaczem - niestety nie mogę użyć słowa szczęśliwym - Yarisa I z silnikiem 1.4 D4D. Po zakupie okazało się, że jest nieszczelność pod głowicą i spaliny dostają się do układu chłodzenia. Po rozebraniu wyszło na jaw, że są lekkie wżery w miejscu przedmuchu i trzeba by szlifować głowicę i blok silnika. Postanowiłem, że zakupię cały...
tez i ja nie bardzo chce, jak się zrobi samemu to wiem co mam,dziś dzwoniłem do szlifierza co jak to się mówi zęby na obróbce zjadł i powiedział mi tak, ze za robotę głowicy z wymiana wszystkiego (jeśli by zaszła taka potrzeba) czyli nowe uszczelniacze, prowadnice itp. 930zł, a na allegro jest oferta zakładu co szlifują głowice , bloki itp 499zł ale...
Uszczelek pod głowice nie klei się. W lagunie też raczej nie. A jeśli ktoś ją na coś przyklejał, to chyba po to by mu się w czasie montażu nie przesunęła. Jeśli chcesz wyrównać powierzchnię głowicy (zalecane) to najlepiej oddać głowicę do zakładu, gdzie ją obrobia na magnesówce. Możesz też próbować samemu. Potrzebować będziesz płytę traserską lub jakąś...
Głowica mogła być szlifowana. Tak. I do razu o 1cm, bo inaczej, to nie wielki wpływ, to ma na długość paska... Zawsze można to skorygować pompą wodną (niewielki obrót, a wiele jednak daje), ponieważ, rolce prowadzącej nie powinno braknąć "zapasu" i zawsze powinno dać się jeszcze "dopiąć" pasek. To nie jest dobre, że brakuje już regulacji! Ja na pewno...
najlepiej sprawdzic po oznaczeniu silnika. spróbuj sie tez dowiedziec w jakiejs konkretnej firmie która szlifuje wały głowice itp oni z regóły maja takie dane
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
głowicę się szlifuje tak? aby była równa wszędzie i gładka!!! A Jak sprawdzają szczelność głowicy??? Pozdrawiam, micdo
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
Nie uważasz że fantazja Cię lekko poniosła z tym szlifowaniem? Przed takimi zabiegami dokonuje się oceny, pomiarów itp. gusła. Jeśli silnik poprawnie trzymał ciśnienie, to po co przy przebiegu 93 tys. km było zaglądać do panewek? Mam brzydkie podejrzenia że kupiłeś skatowane padło, z kilkakrotnie większym przelotem.
Nie ogarnie. Głowice się szlifuje nieco precyzyjniej i nie na takiej powierzchni. Szukaj warsztatu jak Ci wyżej napisałem. V.
Na oko to można sprawdzić ciasto w kuchence, wszystkie silniki remontowane w garażu przez pseudo fachowców z rodziny (kiedyś) padły po bardzo krótkim czasie. Nie musisz czuć nic palcem, pracujący pierścień i tak zrobi szlif, zależy jak się ułoży, z jednej strony będzie mniej, z drugiej więcej, zgadnij jak ułoży się wtedy nowy pierścień. Zgodzę się,...
Witam. Mój problem polega na tym, że w moim Escorcie kończy się i tak bardzo słaby silnik 1.3l o mocy 55km. Jest to silnik na jedno punktowym wtrysku, montowany również w fiestach. Silnik bierze olej i to nie licho, mimo iż miał wymieniane pierścienie, uszczelniacze zawarów, oraz szlifowaną głowicę. Niechcę się bawić już w naprawę tego silnika... Chcę...
Jeśli trzeba było wymieniać tłoki i tuleje to : trzeba remontować głowice ,szlifować gniazda i zawory , sprawdzić prowadnice zaworów , wymienić uszczelnienia na trzonkach zaworów .Głowica jest ważniejsza niż układ tłok-pierścień-tuleja . Niestety trzeba zdemontować głowice i oddać do warsztatu .
Odpal bez pokrywek zaworów. U mnie po remoncie jedna z pokrywek naciskała na talerzyk na sprężynie zaworu. Dźwięk jak by młotkiem w żelazo walił. Po regeneracji głowic tak się zdarza bo zawór razem z trzonkiem przesuwa się ku górze i nie mieści się pod deklem. Szlifowałem pokrywkę od środka i przeszło. Jak nie domyka zaworu to może być w cylindrze niespalone...
Sprawdzałeś te dwie powierzchnie czy mocno powichrowane? Wygląda na to, że ktoś właśnie blok "prostował", może też silnik złożył na sztukę dlatego padł.Jak mocno zbierzesz powierzchnię to zawsze możesz zawory wpuścić ale to fachowcy od głowic powinni ogarnąć..
No do głowic amorficznych, wszelkich demagnetyzerów się nie powinno stosować. Do amorficznych? Powinno i to nawet zalecane jest. Nieco to inny rodzaj głowic niż te z magnetofonu Autora. Amorficzne głowice to nadal głowice ferromagnetyczne tyle, że sam stop na rdzeń nie ma struktury krystalicznej (jak typowe rdzenie ze stali krzemowej) a właśnie amorficzną...
Mimo wszystko proponuję poszukać ALPS'a... Ten ZRK to naprawdę głowica udająca szklaną - konstruktorzy co prawda opatentowali sposób na wytwarzanie amorficznej stali na rdzenie, ale nie dali rady ze szlifowaniem...Podczas którego szlag trafiał właściwości amorficzne i rdzeń jest miękki jak w innych głowicach. Reasumując - trwałość taka jak dla innych...
Powinna to zrobić każda firma naprawiającą głowice. Po co bawić się w szlifowanie? Uzyskasz wymiar dokładnie taki jaki cię interesuje.
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie. u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt. gumki 4 - 6zł za szt planowanie 60zł szczelność 100zł policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany. to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Witam posiadam Renault vel satisa 3.0.Szukam kogos kto szlifuje glowice i uzbraja je w rejonie pomorskim?Za wszelka pomoc dziekuje.
Dziękuję kkknc. Wierzyłem Ci i tak, że są też cylindry o wymiarze 136,8 mm. Podejrzewałem, że jest inny typ 912. Moja instrukcja po angielsku nie zawiera typu F6l912D jest tylko W, C, G i bez żadnych liter na końcu oznaczenia. Moja jest tylko zwykła 912 bez żadnych liter. Dlatego też skupiałem się na parametrach zwykłej 912, a tam jak byk stoi wymiar...
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Polskie stożkowe głowice były z tego samego materiału co zwyczajne Nie do końca. Przed szlifowaniem czoła były to głowice amorficzne. Dopiero podczas szlifowania czoła dochodziło (na skutek tarcia i wysokiej temperatury) do przejścia ze stanu amorficznego do "zwykłej" stali. moim zdaniem lepsze były węgierskie BRG Miałem i takie w użyciu. Niestety,...
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
No chyba problem jest u szlifierza... odbieram splanowaną głowicę (bloki też mi szlifował) i liniał "się kiwa" ... ehhh Prawdopodobnie stare zuzyte sprzęty mają.
Nie stosuje się "hermetycznych dysków" :] powody: - zmiany ciśnienia zewnętrznego - oddziaływałyby na taką szczelnie zamkniętą puszkę -trudności z odprowadzaniem ciepła -próżnia(a raczej coś do niej zbliżonego) też odpada - głowica powinna poruszać na poduszce powietrznej Prawdą jest że obudowa musi być pyłoszczelna -(oznacza to koszty (oczywiście po...
A niby dlaczego się nie szlifuje?
W tych silnikach na pewno nie ma regulacji luzu zaworów. Jedynie tak jak wyżej pisano - szlifowanie trzonków zaworów lub frezowanie gniazd, ale to już wyższa "szkoła jazdy"...
1. Wada materiału. Na przykład. 2. To zależy. Jeśli siła uderzenia była taka, że zniekształciło wpust - a nie rowek ;-) na klin to uszkodzić się mogły (ale nie musiały) łożyska na tulei tłokowej czy korbowodzie; mogą powstać luzy. Mógł też (ale nie musiał) ulec zgięciu korbowód, a to się wiąże ze zmniejszeniem stopnia sprężania czyli także i mocy. Generalnie...
W wolniejszej chwili spróbuję podszlifować zębatkę bendiksa Nie szlifuj. Oddaj gada na reklamację. Obawiam się, że masz inną głowice na rozruszniku, i na dziury pasuje. Chyba od C360. Ile zębów masz na bendiksie? 10?
Witam Silnik przeszedł generalny remont (szlifowanie wału, planowanie głowicy, wymiana tłoków itd). Objawy, o których pisałem powyżej ustąpiły. Po demontażu elementów widoczne było duże zużycie panewek głównych i wału, szczególnie przy pierwszym cylindrze patrząc od strony chłodnicy - konieczny był szlif na drugi wymiar naprawczy. Remont silnika i tak...
Faktycznie Ciśnienie w ukłdzie chłodzenia jest podniesione i to znacznie. I równiez leci biały dym z rury wydechowej. Wiec co proponujecie sprawdzoc?? Jestem pewnien ze z silnika nic nie cieknie cały dzien stał w garażu a pod silnikniem były podłożone bazety również odpalilem go i pracował chwilke az sie nagrzał i dalej sucho. A czy podczas szlifowanie...
Witam, Przedmiotem problemu jest Seat Alhambra 1.9 TDI z silnikiem AUY na pojedynczym wałku. W samochodzie wymienione zostały: 1. Kompletny rozrząd z pompą wody 2. uszczelka pod głowicą wraz ze śrubami głowicy 3. filtry powietrza, paliwa + olej Głowica wyczywszczona, gnizada szlifowane i dotarte, głowica splanowana, komplet nowych uszczelek do pompowtrysków....
To z zaworami(sprężyny) może tak być sam się przekonałem. głowica też była strugana. Nie szlifowana, frezowana. Zwykle popatrzą na typowe usterki a nie każdy o tym wie. Sprawdzą długość sprężyn które są dobre.
1. Jak sprawdzić szczelność zaworów w głowicy? czy tak jak się sprawdza zawory w głowicy samochodu? Demontaż i ocena wizualna pod względem pęknięć, zużycia, korozji. obecności nagaru. 2. Czy istnieje możliwość regeneracji takich zaworów czy trzeba je wymienić na nowe? Istnieje, nawet pod własnym dachem. Z reguły wystarcza solidne czyszczenie i jeżeli...
spróbować ją jakoś podratować, jakiś szlif czoła czy coś? zniszczy taśmy to i jakości dobrej z niej nie uzyskasz. W każdym zapisie magnetycznym (mowa i o zapisie jak i odczycie) ważne jest dokładne przyleganie nośnika magnetycznego do czoła głowicy. W wypadku głowicy szlifowanej, zużytej nigdy nie osiągnie się idealnego przylegania bo i czoło nie będzie...
W tym silniku jest kanał olejowy do głowicy w miejscu którym zaznaczyłeś na zdjęciu. Uszczelka może się uszkodzić w ten sposób że będzie tylko leciał olej a przedmuchów z tłoków nie będzie. Opamp - przepłacasz za te głowice albo strasznie mało ich robisz. 16V, wymiana wszystkich zaworów wydechowych i prowadnic od nich, planowanie, frezowanie gniazd...
Nie znam historii twojego zk147 ale miałem dawno temu, i jak czyszczenie nie pomaga(choćby spirytus ale dokładnie bo nie szlifowali)to spróbuj wyregulować położenie głowicy mimo wszystko ,mam sentyment.Mam chyba taką głowicę gdzieś, diamentowa tak się mówiło.
Spróbuję pożyczyć podgrzewarkę indukcyjną Jest to jakieś rozwiązanie. Jeśli będziesz spawał, to konieczne jest przeszlifowanie całej płaszczyzny styku z blokiem. Dodano po 28 Spawanie żeliwa to loteria Aby poprawnie to pospawać, kolektor musi być na stole. Spawanie żeliwa to nie jest żadna loteria, tylko bardzo duża wiedza i jeszcze większe doświadczenie....
Przedwczoraj płaciłem 1000 za zrobienie głowicy do Opla Z18XER, wymiana prowadnic, szlifowanie zaworów i gniazd, płaszczyzna, szczelność i luzy (tam nie ma hydro)
Rozsypały się panewki . Wał i głowica szlifowane. Dokładną specyfikacje naprawy prześlę w formie zdjęcia bo po godz 14 będę u mechanika a cała dokumentację mam w schowku. Dodano po 6 Niestety nie jestem w stanie zrobić zdjęcia dokumentacji naprawy bo auto już jest na podnośniku u mechanika. Tak jak pisałem rozsypały się panewki przez co wal poszedł...
Nie wiem czy mechanik nie robi mnie na szaro więc mam kilka pytań: Grzeje mi się silnik, płyn chłodniczy albo znika jak amfora albo wrze jednak jest klarowny (układ szczelny sprawdzałem) a po odpaleniu samochodu po jakimś czasie mam spaliny w chłodnicy (po jakimś czasie zanim zacznie rosnąć temperatura czuć zapach podobny do spalin), przewody doprowadzające...
Witam bardzo proszę kolegów o pomoc, problem konkretnie polega na tym że od remontu silnika ( uszkodzenie turbiny-wessanie oleju-remont silnika pierścienie itp itd szlifowanie wału, głowicy wraz z jej planowaniem) sporadycznie raz na pare dni na zimnym silniku rano samochód kręci ale nie odpali, po kilki próbach sam nie złapie, ale po wspomaganiu kablami...
nodzy Nie wiem... na pewno oddawał gdzieś głowice ale czy to to nie pamiętam, szlifowanie może...
Nawet jeżeli wstawia ceramiczne zamiast tych zwykłych kręconych to ceramiczna ma uszczelkę dociskaną do miejsca gdzie w starym typie przylega grzybek. Jak będzie wżer to będzie ciekło. W bateriach typu ściennego z dwoma oddzielnymi wejściami 3/4" tzw. siodełko jest częścią wymienną i można je kupić ale są 2 rodzaje gwintu więc trzeba zdemontować i rozebrać...
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Załóż ta głowicę, która była planowana, bez mieszania zaworów. Zawory powinno wymieniać się na nowe, dotarte do frezowanych/szlifowanych gniazd. Te wżery są w mało istotnych miejscach i nie będą miały wpływu na działanie silnika.
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
Rozrząd mam ustawiony tak jak na tym zdjęciu z tego programu. uszczelka wymieniona . głowicy nie planowałem nie szlifowałem bo nie miała żadnych rys i wżerów.
Witam. Kupiłem espace który kopcił jak lokomotywa, po rozebraniu i zdjęciu głowicy ewidentnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany , ale to nie jest duży problem . Martwi mnie to , że mocowania wałków rozrządu razem z stopkami i wałkami maja duże rysy tak jakby ktoś w życiu oleju nie zmieniał . Orientuje sie ktoś jaki jest koszt regeneracji głowicy...
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Głowice z reguły mają wgłębienia które wskazują do jakiego momentu należy je planować.Oddając głowicę do szlifierni masz wykonaną pełną obsługę czyli demontaż zaworów, planowanie,sprawdzanie szczelności,szlifowanie i docieranie zaworów,wymiana uszczelniaczy itd. Po odebraniu zakładasz uszczelkę ,składasz i po sprawie. Ja tak robię i nigdy nie mam problemu...
To, czy z diamagnetyka, nie ma znaczenia Ma. Jak pisałem wyżej. Zauważ, że tu błąd o kilka minut kątowych ma znaczenie. I dlatego polskie głowice były tak niedoskonałe. O ile jeszcze mono można było jakoś zaakceptować , to problem pojawiał się w stereofonicznych głowicach, gdzie obie sekcje musiały być ustawione idealnie tak samo. Nie były bardzo często....
witam Nie wiem czy wyciągał głowice ale dał mi do ręki zawory i kazał mi kupić, Ale pewnie wyciągał głowice bo przecież szlifował gniazda a na przykręconej nie powinno się tego robić - chyba Pozdrawiam
W jednej pozycji wchodzi głębiej i wtedy blokuje. Dodatkowo, jak masz jeszcze głowicę zdjętą, ustaw OT i zrób własne znaki. Zawsze to jakieś ułatwienie.
Diora MDS442 miała możliwość współpracy z taśmą metalową. Żadna inna głowica więc nie wchodzi w grę. Tylko ALPS (t.zw. "szklana) była na tyle trwała, by wytrzymać pracę z taką taśmą. Poza tym - nie ma co ukrywać - ALPS to były głowice co najmniej kilka klas wyższe jakością od najlepszych polskich. Kasprzak co prawda opatentował sposób wytwarzania blach...
Witam, mam 4 dyski HITACHI 250GB HDT725025VLAT80 rocznik 2008 i 2007 proszę o podanie co może być przyczyną uszkodzenia dysków i czy może to być problem z elektroniką(do ew. naprawy) czy z mechaniką(nie do naprawy bez specjalistycznych laboratoriów) -dwa dyski startują, ale periodycznie stukają głowicami, tak jakby głowice próbowały coś odczytać ale...
Przy tym uproszczonym magnetofonie (M8030) odpada regulacja charakterystyki toru odczytu bo jej nie ma (ustawiona na sztywno). A może po prostu problem tkwi w torze odczytu? Może tam po prostu należałoby coś zmienić dla wyrównania tego podbicia wysokich? No, chyba, że masz możliwość sprawdzenia na innym - wzorcowym - magnetofonie, że faktycznie za...
Czy szlifowałeś blok?
szlifowanie wałów szlifowanie cylindra szlifowanie samochodu
narzędzie naprawy automatyczne windows miernik uszkodzony pomiar rezystancji bosch sterownik silnika
mechanizm nawijarki dodatkowa bateria hulajnogi
RDA5807FP vs HEX3653 – zamienność tunerów FM, różnice pinów, funkcje, RDS, I2C Haier AU242FHBHA – płyta główna 0011800209, 30221901, typowe usterki, diagnostyka, zamienniki