Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
jak słaba iskra to lezy cewka albo masz uszkodzony kabel królewski, pod waruniem że iskrę sprawdzasz na nim.
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
nie, zielone to były zundspule fur transistorzundanlage. Cewka ma miec takie napisy: http://obrazki.elektroda.net/83_12113593... Górna naklejka, zamiast TCI może być TSZ
Kondensator ktoś wcześniej zmieniał bo widac że jest całkiem nowy nic nikt wcześniej nie grzebał prawie koleś się nic nie znal o rozregulował zapłon zmienił kondensa a winna była cewka ja wymieniłem cewkę ale dalej dupa Jeszcze jedno, trzeba sprawdzić jaki to model dokładnie jest. Niektóre samochody miały kabel oporowy do cewki. I teraz czy jest dobrana...
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Bardzo często przyczyna nie palenia na rozrusznik w chinczyku jest cewka zapłonowa. Najłatwiej srawdzić odkrecając fajke iskra bez fajki musi być gruba i mocna koło 1 cm ma przeskoczyć, bardzo czesto właśnie tak była przyczyna palił ze\ kopki a ze startera nie i powodem była już słaba cewka być może tu jest podobnie
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V / 3. Próba z akumulatorem - podczas pracy przerywacza / czyli mnie / iskra była, słaba ale była. Tak to jest jak sie posługuje określeniami ogólnymi i to bardzo nieprecyzyjnymi. Co to znaczy: "iskra była słaba" ? Dla mnie...
W chinczykach musisz mieć komplet z jednego rodzaju czyli magneto, cewki magneta i cewka WN. Moduł raczej nie gra roli. Druga sprawa to jakość czasem nowe nie znaczy że dobre.
Blaszki - elektrody jonizatora służą do regulacji max napięcia jonizacji i zabezpieczają układ jonizatora przed przeładowanie i przebiciem. Dwie nożki te pierwsze od góry to cewka przekaźnika. Teraz musisz go wysterować czyli podłączyć do tych dwóch nóżek 24 wolty i zmierzyć jaką rezystancję ma druga para nóżek. Powinna pokazywać coś bardzo bliskiego...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Jeśli mówisz że iskra nie jest w odpowiednim czasie to wygląda mi to na przestawiony aparat zapłonowy.To jest to do czego są podłączone kable od świec. I masz opóźniony lub przyśpieszony zapłon musisz go trochę przyśpieszyć lub opóźnić.
Moim Zdaniem W pile siadła juz cewka zapłonowa. Na pocżatku jak siada to trzeba naszarpać sie zeby odpaliła no a potem juz wogóle nie odpala . Pozdrawiam
Witam, po wielu próbach samodzielnej naprawy i braku rezultatów oddałem kosę do specjalisty diagnoza za słaba iskra cewka nowa sprawna ale od nowszego modelu i iskra jest za słaba. Moje pytanie czy jest możliwość poprawienia istniejącej iskry na silniejszą czy tylko i wyłącznie wymiana cewki ?
Prawdopodobnie uszkodzona cewka WN. Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. Powinna przeskakiwać na odległość 10-15 mm. Podstaw inną cewkę WN na próbę. Zła świeca raz miałem tak przy złym doborze świecy do kosy 2t słaba iskra paliwo się lało z tłumnika kupiłem jeszcze inną świecę iskra wróciła kosa zaczęła palić jak nowa Nie ma prawa tak się zachowywać....
To oznacza że praca rozrusznika nie ma wpływu (nie powinna)na odpalenie silnika.Jedynie iskra może być słaba w przypadku anemicznie kręconego rozrusznika.Może być wina samej cewki,gdyż przy wolniejszym (mniej energicznym)zakręceniu kołem magnetycznym ,daje słabszą iskrę ,lub powoduje jej brak.Sprawdź szczelinę miedzy cewką a kołem ,czy jest jednakowa,czy...
Cewka (DIS) jest pasywna, sterowana z ECU, więc nie trudno się domyślić że problem będzie z instalacją lub sterownikiem.
Wymieniłem cewkę zapłonową na nową, bo auto nie paliło na jeden cylinder, stara cewka dawała za słabą iskrę, na dwie świece. Po wymianie poprawiło się że, po zdjęciu kabla tylko na jednym jest słaba iskra i na nim nie pali. Gdzie i jak szukać przyczyny.
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Witam Z powodu nie podawania oleju postanowiłem rozebrać moją wysłużoną pilarkę. Zawsze odpalała i na obroty się wykręcała. Przy okazji postanowiłem ją dokładnie wyczyścić więc zdemontowalem cewkę zbiornik itp żeby cały syf oczyścić i trochę odświeżyć tłumik. Po skręceniu pilarki iskra pokazuje się tylko gdy zakręcę magnetem że pomocą wkrętarki ( wysokie...
Pewnie macie rację,że jeśli jest zwarcie do rdzenia to nie ma iskry, ale iskra niby jest tylko bardzo słaba .Może to zwarcie jest tylko częściowe i znacznie obniża iskrę. Podmieniałem świece i nic nie daje to, a odległośc cewki od koła magnesowego jest grubości złożonej kartki a4 o gramaturze 80g.
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
uszkodzona cewka wn problem rozwiązany
Przerwe zmierzyłem jest 0,3 między cewką a magnesami , z wierzchu magnesów nie widać żeby były pęknięte jeszcze ich nie odkręcałem, iskra się jakaś pojawia jak zmniejszyłem przerwe między elekrodmi na 0,1 mm (nowa świeca) to pewnie za mało ale też nieregularnie i jak jej się chce pare obrotów jest pare nie ma. Blaszki rdzenia cewki przy kole zamachowym...
Definitywnie to gaźnik i nieszczelność któregoś z przewodów. Ale sprawdź jeszcze cewkę prostym sposobem, wymontuj ją i ściśnij mocno w rękach tam gdzie jest zalana masa będzie widać przerwę miedzy masą a plastikiem (obudową), jeśli tak to cewka do wyrzucenia. Aha i iskra powinna mieć około 2-5cm, słaba iskra to wina raczej cewki.
Nie ma możliwości aby w jednej"grupie" iskra była dobra i słaba. Sterowanie wszak jedno. Jest, jak cewka ma uszkodzoną izolację (przebicie). Wymień zespół cewek na nowy.
Zatem cewka WN jest sprawna,i co dalej, ja podejrzewam spadek napięcia na centralkę,zajrzę pod wykładzinę pod fotelem kierowcy na przewody masowe,myślcie jeszcze,każda porada jest brana pod uwagę,a jak mnie opier---,,,cie to się nie pogniewam lecz zastanowię.
problemik dotyczy iskry jest baaaaaardzo słaba na cewce wn cewka podstawiona moduł zapłonu równiez i nic zadnych zmian z tym ze napiecie na przewodzikach sterujacych cewka podczas właczonego zapłona około 11V sprawdziłam na sprawnej instalacji i przy włączonym zapłonie napiecia tam sa do 1V w sumie to sie jeszcze konkretni nie zabrałem za autko ale...
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeżeli jest około 3bar to ok. Może być też cewka (za słaba iskra i po wkręceniu świecy w głowicę nie przeskakuje).
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Ale jak wyciągnąłem świece i pociągnąłem sznurkiem to iskra jest ale bardzo słaba i nie zawsze się pojawia wygląda jakby cewka była przeciążona lub miała przebicie>
dodam że iskra jest taka dosyć słaba Cewka WN pod kołem magnesowym czy to jakaś modyfikacja z cewką butelkową? Do sprawdzenia w kolejności: - kondensator - świeca - przewód WN z fajką.
Wczoraj cewka była na sprawdzeniu i wszystko było ok, cewka jest dobra. Dzisiaj sprawdziłem czy do cewki dochodzi prąd i zobaczyłem że do minusa strasznie mało prądu dochodzi. Wszystkie kable wydają sie byc wporządku. Ja juz nie wiem co moze byc zle
Szybki test cewki to. Zdejmujesz kapturek z kabla i na samym kablu patrzysz iskrę. Z odległości centymetra iskra powinna przeskoczyć z samego kabla do masy. Jak raz przeskakuje raz nie z mniejszej odległości to cewka do wymiany.
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
chopy nie ma cudów jest iskra jest paliwo i samochód nie pali (rorzad podobno w porzadku). Jesli swiece sa mokre to znaczy ze iskry nie ma, lampa stroboskopowa sie kłania, moze iskra jest za słaba i podcisnienie je wydmuchuje. Lampa stroboskopowa sprawdzić kolejność zapłonu i ustawienie rozrzad, pozniej najwyzej cewka z maluch plus kedziorek i sprawdzenie...
Witam. Samochód podczas jazdy zaczął szarpać i zgasł. Ma przejechane 290k km (190K na gazie) Sprawdziłem kompresję i wyszło 4/4/8/3 - iskra była, wtrysk paliwo podawał. Wyremontowałem głowicę i teraz ma kompresję 8/8/7,5/8,5. Nowy pasek, wszystko ustawione. Niestety dalej nie odpala. Wydaje mi się że iskra jest słaba (powinna być niebieska a jest żółto...
Witam. Zaskoczył mnie problem braku iskry w silniku 019 Dezamet. Iskry na świecy nie ma a jak włożyć palec w fajkę to kopię już przy niskich obrotach. Wkładając próbnik w fajkę (taki śrubokręt z małą diodą) i kopiąc kopnikiem diodą mruga. Napięcie dochodzi ewidentnie a iskra na świecy nie przeskakuje. Po zdjęciu fajki, i dostawieniu do cylindra też...
Witam, Posiadam wyżej wymienioną kosę Ryobi. Kosa na wyższych obrotach gasła lub była bardzo słaba. Wymieniłem świecę jednak teraz nie mogę jej w ogóle odpalić. Na starej świecy teraz tylko zapala na pierwszej pozycji i to nie zawsze - po przełączeniu na pozycję pół-otwartą czasem chodzi a po przełączeniu na tryb pracy od razu gaśnie. Przejrzałem wydech...
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Najprawdopodobniej "kończy się" cewka ładująca CDI. Trzeba by zmierzyc napięcie na niej gdy nie ma iskry lub jest słaba. Poczytaj o awariach CDI. Temat jest standardowy.
no ale jak była by cewka uszkodzona, to chyba iskry by nie było w ogóle ??
Kody mogły zostać wygenerowane przez słaby akumulator. Sprawdź cewkę, bo iskra to w nich często jest, ale cewka pada i iskra na tyle słaba że nie odpali.
Jeśli to Bosch to nie ma modułu.Podwójna cewka i plus po stacyjce ma być mocny, sterowanie z sterownika (sprawdzić czystość pinów)dwoma przewodami. Sprawdzić połączenie czujnik położenia wału -wiązka (lubi się nadrywać biały kabelek pod czarną osłoną wtyczki) Częściej wysiada cewka niż sterownik.Trzeba to doładnie sprawdzić.Bardzo ważna masa na lewym...
Problem rozwiązany - opiszę rozwiązanie bo było trochę zawiłe. Cały czas VCDS nie widział obrotów silnika ,dopiero jak podmieniłem cewkę zapłonową pojawiły mi się obroty oraz słaba iskra - silnik dalej nie zapalał. Okazało się że napięcie na linii 15 które zasila moduł jest zaniżone o 3V w stosunku do napięcia akumulatora - winną okazała się wkładka...
słaba iskra słaba iskra zapłonowa słaba iskra honda
strojenie kabla aktualizacja bravia piekarnik mastercook wyłącza
Dźwięk w tablecie HP działa tylko podczas ładowania Błąd "zbyt niska oszczędność" w BMW E39 2.5 benzyna 2000 - diagnostyka i rozwiązania