Tacho nie ma. No to jak nie ten układ to nie ma się czego już czepić a i tak go już wylutowałem i czekam aż z ali baby przyjdą nowe. Nie mam nic do stracenia bo pralkę dostałem i służy do celów doświadczalnych.
No ok postaram się wytłumaczyć:) Z tego co rozumiem to wykorzystał regulator z scalonym sterownikiem o oznaczeniach KDSF20. Jeśli uda się uruchomić na pełnych obrotach to poszukamy czegoś do regulacji (ale nie wiem jak z momentem podczas zmniejszenia obrotów). Silnik zawiera Tacho, a służy ono do pomiaru obrotów oraz regulację prędkości. Nie posiada...
nie wiem o co chodzi z tym tacho ale silnik wygląda na sprawny. jak ją wyłącze z sieci to po jakim czasie znów zaczyna działać ale za jakiś czas znów szaleje. pralka służy mi juz z 8 może 9 lat i jeszcze nic z niej nie ciecze zero rdzy i dlatego może szkoda mi jej. nieraz żona przesadzii z płynem i sie gdzieś uleje z przodu i może coś sie przy okazji...
Wylutowałem i odcztalem oznaczenia z diody i jest to 1N4148 tak więc kolega miał rację i za spostrzeżenie serdecznie dziękuję. Jest to mikrokontroler MC68HC908JL8CP. Obudowa PDIP28. Sygnały dochodzą odpowiednio na piny 26 z tranzystora i bezpośredni na pin 25. Można sprawdzić, zresztą sam przed chwila po raz kolejny sprawdziłem, że to piny licznika...
Obiekt zaznaczony strzałką to tachogenerator. Silnik jest nitowany i jeśli w grę wchodzi wymiana tylnego łożyska to jest to wykonalne w domowych warunkach, ale dostęp do przedniego blokuje kółeczko pasowe i dadzą radę go zdemontować tylko w warsztacie regeneracji silników. Dzięki wielkie Kenwort18 . Jutro wracam do zabawy z tacho i magnesem, a czy...
Witam Bardzo wszystkim dziękuję za sugestie. Silnik podłączyłem do autotransformatora i okazał się sprawny. Czyściłem w nim tylko styki na wirniku. Cewka tacho ma u mnie 27 Ω. Czy to wporządku i do czego to wogóle służy?? Jakiś pomiar prędkośc? Ale w pralce silnik dalej nie działa. Przy położeniu programatora na wirowaniu zwierają sie jeden styk...
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
Ten Brandt to chyba WM 701-D/D. Mam uszkodzony taki silnik (pęknięty magnes tacho-silnik nie wiruje). Mogę pomierzyć rezystancje uzwojeń, ale dopiero wieczorem podam dane. Mam też nowy moduł do tej pralki na zbyciu. Ponieważ silnik działał prawidłowo podłączony w innej pralce, kupiłem moduł myśląc, że w nim problem. Niestety, po wymianie modułu nic...
To z tyłu to prądniczka tachometryczna i dobrze zgadujesz do czego służy. Jeśli chcesz mieć regulację prędkości, musisz mieć sterownik. Jeśli wystarczą Ci dwie prędkości (2850 i 310 obr/min) to można podłączyć bezpośrednio. Na wtyczce zapewne masz parę przewodów od prądniczki (nic do nich nie podłączasz), a następnie tak jak w silnikach bez tacho: pojedynczy...
Dzień dobry, wszystkim forumowiczom. Dzisiaj chciałbym zamknąć temat gdyż udało mi się rozwiązać mój problem. Ale po kolei, tak jak pisałem wcześniej, wyciągnąłem płytę główna i wymieniłem triaka, jak i wszystkie przekaźniki, koszt znikomy tak jak i nakład pracy. Sprawdziłem również szczotki które praktycznie nie wskazywały zużycia 29,4mm. Sprawdziłem...
Sterownik silnika szczotkowego od pralki. Obecnie złomowanych jest wiele pralek z silnikami szczotkowymi, większość tych silników jest w bardzo dobrym stanie i można je wykorzystać w konstrukcjach amatorskich. Silniki te wyposażone są w prądniczki tachometryczne co poprzez odpowiedni układ pozwala na kontrolę obrotów silnika. Silnik gdzie zastosowano...
Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko. Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje stabilne obroty. Bzdura, nie wiem jak można pisać takie wręcz bzdety....
Ok, zdążyłem sam co nieco rozpracować. Obroty wentylatorów sterowane RMA 130 z pralki Polar, bez tacho, 2 prędkości obrotowe przełączane stykiem 3-4 (wirowanie w pralce :D ). Sygnałów analogowych oraz jakiegokolwiek sprzężenia zwrotnego brak. Program w Logo napisany niechlujnie i niepotrzebnie pogmatwany, zatem napiszę od nowa na S7. Dwie sprężarki...
Automatyka sterownia silnikiem służy do utrzymania zadanych obrotów. Tacho przekazuje do sterownika informację (napięcie) o obrotach rzeczywistych a elektronika przez wysterowanie triaka zwiększa/zmniejsza napięcie skuteczne silnika do osiągnięcia zadanych prędkości obrotowych. Tj. ujemne sprzężenie zwrotne i ma za zadanie niwelować zakłucenia wynikające...
Witam wszystkich. Opiszę swój przypadek (nie znalazłem odpowiedzi na Elektrodzie) i poproszę o pomoc. Nie jestem elektronikiem, ale miernik mam i lutownicy się nie boję. Schematy dołączone do pralki też w większości rozumiem. Sprawa dotyczy mojej pralki, kupionej w 2010 a pochodzącej z 1995 r. Powodem awarii był rozerwany fartuch. Podczas wirowania...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Czy mógłbyś kolego nawet odręcznie naszkicować schemat podłączenia? Mam ze dwa silniki od pralki i nie bardzo wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję. A jeszcze pytanie, jak stabilizowane są obroty? Napisałeś, że z tacho, ale co napięcie z prądnicy podłączone jest do AVT1007? Tak można? Silnik zasilałem zgodnie ze schematem poniżej trzeba określić gdzie...
pralka służyć tacho pralka pralka tacho
włączenie laptopa przycisku techniki mikrofalowe ustawienie portów routerze tenda
domowy magazyn energii stacja energetyczna
Punkty masowe w Toyocie Yaris - lokalizacja i znaczenie Oleo-Mac 937 – luz na wale po wymianie łożysk i uszczelniaczy, pyknięcie góra-dół