Mam Fabię 1,4 z 2000r comfort, po odpaleniu auta zapala mi się kontrolka temperatury silnika mimo, że silnik jest jeszcze zimny, gdy temperatura silnika nieco wzrośnie i ponownie uruchomię silnik wszystko jest OK. Usterka ta wystąpiła po mroźnej nocy, podczas której auto stało na dworze i myśle, że może mieć to związek z niską temperaturą. Może ktoś...
Witam, potrzebna mi wskazówka. Pacjent: Skoda Fabia 1. Mianowicie problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach gaśnie, brak przyspieszenia....
Ty się doktoryzujesz i skupiasz na zasadzie działania. Tak jest. Cudzy "doktorat" (z czegokolwiek), to jakiś problem dla Ciebie ? Czujnik w chłodnicy jeżeli jest, to od włączenia wentylatora chłodnicy OK. Czyli wskaźnik na desce podaje temperaturę z czujnika ulokowanego w termostacie. Tak ? Jeżeli temperatura silnika nie dochodzi od dłuższego czasu...
Ja mam problem z uruchamianiem silnika przy temperaturze powyżej 15 stopni. Jak jest minus 20 stopni, silnik odpala bez problemu jak jest temperatura plusowa od 15 stopni wzwyż to silnik uruchamia się za 15-20 razem, w momencie gdy silnik jest zimny. Gdy wcześniej jeździł i silnik jest ciepły to nie ma problemu z odpalaniem. Byłem u 2 mechaników i 2...
Jeśli silnik gaśnie dopiero po rozgrzaniu, warto zwrócić uwagę na czujnik położenia wału oraz czujnik walka rozrządu. Oba elementy często odmawiają współpracy dopiero wtedy, gdy silnik uzyska wyższą temperaturę.
wiele danych na temat wolzwagenow jest na stronce http://volkswagen.msk.ru/ ale miloby bylo jakby kto w zamian wkleil info na temat schematy fabii pozdrowienia A jaki masz silnik, bo tego jest sporo.
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
(at)mirrexw dzięki - to już jest jakaś opcja sprawdzenia. Tylko, że tym moim urządzonkiem chyba nie mam jak sprawdzić położenia pedału gazu, czy otwarcie przepustnicy wystarczy? Z tego co zrozumiałem to wybrane parametry na ostatnim filmie wybrałem prawidłowe (poza tym pedałem gazu), tylko muszę zrobić tak jak piszesz na 3 biegu rozpędzę się powiedzmy...
Witam, odświeżam temat ponieważ problem powrócił. Od ostatniego posta auto trafiło do jeszcze jednego warsztatu z bardzo dobrymi opiniami. Było tam 3 razy i chłopaki sprawdzali coraz to inne rzeczy (nie wiem jakie) - nie pomogło. Po ostatnim odbiorze auta powiedzieli, że jak dalej się nie poprawi to została im ostatnia próba sprawdzenia jakiegoś czujnika...
sprawdziłem silnik nie osiąga temperatury a termostat jest zamknięty czy to możliwe że są grzałki w małym obiegu
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Witam Kolejny problem ze skodą. Skoda fabia 1 1.4 mpi 2002 r z gazem 2 generacji. Po wcześniejszych wymianach czujnika położenia wału i walka rozrządu, sondy lambda, nowe świece platynowe , nowy moduł zapłonowy, Zaczęła jeździć normalnie aż do wczoraj. Podczas jazdy szkubło autem i silnik zaczął pracować jakby na 3 cylindry, wolne obroty około 600 ,...
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
zmien czujnik temperatury-standart..
Witam, Zapewne dla niektórych temat znany i problem rozwiązany. Dla mnie niestety nie (a wątków szukałem na forum od 2-óch tyg) Posiadam skodę fabia 1.4 mpi lpg z przebiegiem 117 tyś. od 22 tyś jeżdzę na LPG Ostatnio pojawił się następujący problem: W drodze do domu (ok. 6km) samochód zgasł chyba z 8 razy. bez względu czy silnik był zimny czy rozgrzany,...
Mam taki problem, po włączeniu zapłonu wyświetla mi się lampka kontrolna [Temperatura silnika/poziom płynu chłodzącego] Zaświeca się na kilka sekund, jest trzykrotne pisknięcie i świeci się cały czas na wyświetlaczu. Tak za kążdym razem gdy zapalam samochód. Poziom płynu mam prawidłowy. Czy możliwe jest to przez temperature na dworze?? Prosze o podpowiedzenie...
Moja Fabia miała uszkodzony czujnik temperatury. Raz wskazówka była "na 0" czasem na zimnym pokazywała, że jest przegrzana ale ogólnie nie miało to wpływu na zapalanie zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Dlatego zachęcam w pierwszej kolejności do diagnostyki. Pozdrawiam.
Tu na zdjęciu temperatura reduktora powinna być 90 stopni a silnik rozgrzany wtedy był i miał 90.
Cześć koledzy. Czy ktos mi podpowie odnośnie poniżych błedów? NIe wiem czy zacząć od sondy czy sie wstrzymać. W pracy silnika nie ma żadnych zmian, wyskakują błędy, po skasowaniu pojawiają się ponownie po przejechaniu 100-200 km. Co dziwne w momencie zapalenia sie kontrolki silnik zgaszony, temperatura płynu i powietrza -40 stopni. Skoda Fabia II FL...
Ogólnie samochód jest nie mój tylko narzeczonej, co kilka miesięcy prowadziła samochód do mechaników i każdy wymieniał świece, znalazłem chwilę wymieniłem sondę i jest na razie ok, silnik przedtem chodził równo i teraz też. Ta temperatura to nie wiem skąd idzie bo na pewno nie z sondy.
Butla zakręcona. Jutro rano napiszę o wyniku eksperymentu o ile temperatura będzie minusowa. Dziękuje bardzo!
Witam, Dotyczy: Skoda Fabia 1, 2007r 1.2benzyna 47kW Proszę Was o pomoc Przy każdym odpaleniu zimnego silnika towarzyszą nierówna praca i silne telepanie auta. Przy lekkim przegazowaniu wszystko ustaje po okolo10 sekundach, jeśli zaś nie nacisnę gazu to potrwa to dłużej (okolo 5sekund)i sam zgaśnie. W momencie kiedy silnik sie nagrzeje nie ma problemu...
Przy takim podciśnieniu to wygląda na podparty egr mimo wszystko.Co do czujnika co z tego że sprawdziłeś wiązkę jak nie sprawdziłeś nawet zasilania i wyjścia sygnału.I nie, nie potrzeba oscyloskopu.Sprawdź na ile stoi regulacja lambda i pąd regulacji sondy 1.Wiesz o co chodzi czy nie? To juz wszystko sprawdziłem . Dodano po 5 Auto zrobione. Silnik...
_jta_ , przykro mi to stwierdzić ale znów się zagalopowałeś w teoretyzowaniu. Zimny silnik podczas kręcenia nagrzewa się od sprężanego powietrza a powietrze z kolei nagrzewa się od elementów silnika (przypominam, że omawiamy sytuację, kiedy nie są załączone żadne urządzenia rozruchowe). Temperatura oleju zimnego silnika niewiele wzrasta podczas kręcenia...
Witam, mam skodę fabię combi z silnikiem 1200 HTP i instalacją prinsa. Od jakiegos czasu mam z nią problemy. Gdy kupiłem autko silnik przełączał się przy 45stopniach, ale jeden gazownik powiedział że trochę dużo i zmienił mi na 30stopni. W momencie gdy silnik sie przełącza na gaz, następuje jakby gwałtowne hamowanie silnikiem, tak jakby nie dostawał...
Więc zacznijmy od początku. Termostat ma za zadanie utrzymanie właściwej temperatury silnika, robi to na dwa sposoby, najpierw gdy silnik zimny, odcina chłodnicę i tworzy tzwn. mały obieg. Gdy temperatura rośnie, zaczyna się otwierać i część płynu trafia do dużego obiegu, dzieje się tak do chwili kiedy temp. osiągnie wartość pełnego otwarcia, wtedy...
Ale mi nie chodziło o problem z odpalaniem. Diesle słabo się grzeją, a te o małej pojemności tym bardziej. Gdy na zewnątrz jest zimno, to temperatura w aucie osiągnie akceptowalny poziom pewnie po 10 km jazdy.
Witam, Zaświeciła mi się dzisiaj kontrolka silnika. Z samochodem nic się nie dzieje, silnik pracuje normalnie. Poniżej oczytany kod błędu ze sterownika: 01-Silnik -- Stan: Usterka 0010 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000 09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000 15-Airbag -- Stan: OK 0000 17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000 19-CAN...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
Witam. Od jakiś 2 miesięcy mam problem ze Skodą Fabią 3 1.0 60KM LPG. Czasami rozrusznik musi bardzo długo kręcić, aby odpalić auto. Zauważyłem że dzieje się tak po dłuższym postoju, gdy temperatura przekracza jakieś 20-25 stopni. Im cieplej tym dłużej silnik zapala. Jak jest chłodno problem nie występuje. Byłem dwa razy w ASO Skody. Samochód stał u...
Mam dziwny kłopot z temperaturą w samochodzie. Odpala normalnie, ale nie osiąga normalnej temperatury pracy. Na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony termostat, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zapłonu pokazuje 90 stopni, po jakimś czasie temp. spada do 70 - 50 i znowu rośnie. Przy zawieszonym termostacie temperatura cały czas byłaby...
Witam.Wskaźnik temperatury nie osiąga 90 stopni.Na zimnym silniku nie ma problemu z rozruchem.Po rozgrzaniu się silnika jest problem z ponownym odpaleniem samochodu!Samochód po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku dziwnie drży,później zaczyna działać na wysokich obrotach- ponad 1000!Silnik chodzi jakby stał dłuższy czas!Sposób jego działania jest identyczny...
Witam . Pojazd to Skoda Fabia 1.4 16V 100KM. Instalacja gazowa jest sekwencyjna firmy Lovato. Problem pojawił się tej jesieni/zimy. Gdy występuje niska temperatura po przełączeniu na LPG, silnik nie ma pełnej mocy oraz szarpie na wolnych obrotach, lecz nie falują obroty. Po podpieciu do testera diagnostycznego wychodzi cos o zaplonie 3 cylindra, natomiast...
Nie wiem czy to dobry dział. Chciałbym zasięgnąć opinii innych użytkowników odnośnie rozgrzewania się tego auta i ogrzewania. Od momentu startu w temp -5 st silnik osiąga pełną temperaturę po przejechaniu około 10 km. Jeśli nadmuch ustawiam na 3 to po około 40 km w kabinie można już na upartego zdjąć kurtkę. Wydaj mi się to trochę słabo jeśli porównuję...
Witam. Po uruchomieniu silnika wskaźnik delikatnie podnosi się. W czasie jazdy pozostaje jednak na prawie minimalnej temperaturze. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu pokazywał właściwą temperaturę cieczy chłodzącej. Dzisiaj po ponownym uruchomieniu silnika "wskoczył" na najwyższą temperaturę. Po ponownym włączeniu silnika przestał działać wogóle....
Witam, mam problem z ogrzewaniem,powiedzmy ze ustawie na 22°c jak jest silnik zimny jest ok ale po nagrzaniu zaczyna leciec caly czas cieple powietrze.Nie dziala regulacja dzieje sie to roznie po np 100km albo po 300km roznie raz jest normalnie to znowu leci tylko cieple powietrze. W zimie niema problemu ale latem ???? Zadne krecenie pokretlem nie zmienia...
W Fabii 1 z 2001r. z silnikiem ATZ 1,4 MPI - rozrząd na łańcuchu, mokre czy też pływające tuleje - jak zwał tak zwał, problemy zaczęły się rok temu, ubywał płyn w zbiorniczku wyrównawczym, pomagało dolewanie po 100ml raz na miesiąc, w maju tego roku zaczęło się to częściej dziać, raz na tydzień trzeba było dolewać. Po miesiącu takiej zabawy dolewać...
Witam. Od pewnego czasu moja skoda dużo zaczęła palić. W dodatku szarpie i dławi się zwłaszcza na zimnym silniku. Błąd po podłączeniu do komp to pierwsza sonda lambda temp w kolektorze -32 stopnie. Kupiłem nową dedykowaną do tego modelu. Nic się nie zmieniło, błąd dokładnie ten sam. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie ok.
Mam problem z robiłem w Fabii 1.4 MPI. Mianowicie, brak komunikacji z komputerem i nie mogę zdiagnozować usterki, a usterka wygląda tak - silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci EPC. Kiedy jest upał, to pracuje normalnie, bez żadnych kontrolek i objawów, do momentu ochłodzenia. Po kilku kilometrach znowu tryb awaryjny. Który czujnik jest tak wrażliwy...
Witam, mam problem z ogrzewaniem Skoda Fabia 2003 1.2 benzyna a mianowicie nie działa regulacja temperatury , włącza się gorące powietrze nie zależnie od położenia pokrętła i nie da się wyregulować temperatury, cały czas grzeje. Proszę o pomoc i podpowiedź co zrobić.
Witam. Mój problem jest taki. Gdy odpalę auto aby się nagrzało to wskazówka temperatury płynu chłodniczego podnosi się, aż normalnie osiągnie środkową kreskę. Problem pojawia się, gdy jadę samochodem. Wskazówka zaczyna spadać aż do zera. Oczywiście dzieje się to teraz przy temperaturze powietrza wynoszącej -15. Powietrze wychodzące z nawiewu jest gorące...
Witam. Gdzie jest umiejscowiony ten czujnik? Na wyświetlaczu temperatury same kreski co sugeruje winę tego czujnika. Gdzie on się znajduje?
Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem blondynką i dla mnie te tematy to czarna magia dlatego proszę o jakieś w miarę zrozumiałe wskazówki. Mam problem ze skodą fabią 1.4 mpi (2001 r.). Podczas postoju obroty skaczą, aż w końcu silnik gaśnie i da się go odpalić dopiero po wyłączeniu świateł i odczekaniu 5-10 minut. Świece zostały wymienione chociaż wcale...
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
Mam problem po włączeniu zapłonu ok 10 sek. zapala się kontrolka temp. płynu chłodniczego oraz sygnał dźwiękowy (trzy piknięcia),po sygnale kontrolka cały czas miga.Sprawdziłem temp. silnika jest ok. ilość płynu w układzie w porządku, auto sprawdzane KTS brak błędów.Proszę o pomoc ! co jeszcze mogło by być przyczyną że ta kontrolka miga?
Pokrętło temperatury powietrza jest ustawiony na 0 a ciągle nadmuchuje ciepłe powietrze. co sie dzieje?
Tylko przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni lub w ciepły upalny dzień, odpala jakby bez ssania, bo za drugim razem i pracuje na bardzo małych obrotach nie gaśnie nawet lampka ładowania. Nie reaguje na wciskanie pedału przyśpieszenia. Trwa to ok 20- 30 sekund potem załapuje ssanie i obroty są ok 1200. Potem wszystko...
Ciśnienia sprężania pomierzone średnio w cylindrach jest 12,5 Bar (+-0,3 Bar). Nie regulowałem luzu zaworowego bo wydaje mi się że ciśnienia są ok. Temperatura silnika w czasie pomiaru 90 stopni, wszystkie świece wykręcone i pedał gazu wciśnięty do dechy. Na każdym cylindrze kręciłem jakieś 3-4 sekundy. Nie wiem jak mierzono ciśnienia w serwisie VW...
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Ta biała emulsja powstaje przy jeżdżeniu na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach nawet w 126p chłodzonym powietrzem.
Instrukcja obsługi strona 23 "Lampka kontrolna "niebieska" pozostaje zapalona dotąd, aż silnik osiągnie temperaturą roboczą. Unikać dużych prędkości obrotowych, wciskania do końca pedału przyspieszenia i dużego obciążenia silnika."
Z zeszytu serwisowego - Ustawienia podstawowe Funkcja ustawienia podstawowego musi zostać wykonana -po wymianie sterownika klimatyzacji j301 -wymianie silnika sterującego klapki temperatury v68 lub silnika sterującego klapki świeżego powietrza/obiegowego v154 Wybierz funkcję ustawienia podstawowe i wyświetl grupę numer 001 Silnik sterujący klapki temperatury...
A trzyma Ci pełne 90 stopni? (temperatura silnika oczywiście)
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Chodzi o czujnik G72 G72 Czujnik temperatury kolektora dolotowego https://obrazki.elektroda.pl/5417433700_...
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Sorki fabia 2002r. silnik 1,4 16V AUA pozdrawiam
Witam, mam dokładnie ten sam problem w mojej Fabii 2019. Dzieje się tak, gdy temperatura w nocy spada poniżej około 2,5°. pojawia się cała gama ostrzeżeń. Uważam, że problemem jest czujnik i powiedziano mi, że czujniki są połączone łańcuchowo, dlatego gdy jeden z nich przejdzie, oznacza wiele problemów, które nie istnieją. Myślę, że rozpoczęcie od...
który czujnik temperatury???
Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym. Czas wtrysku - blok 002 pozycja 3 podciśnienie Map - blok 003 pozycja 2 temperatura silnika - blok...
skoda fabia temperatura skoda fabia czujnik temperatura silnik silnik skoda fabia
laser bosch poziomica oporność głośnik zwijacz przewód sprężyna
inwerter hybrydowy interfejs diagbox
Parametr załączenia palnika w piecu Termet Silver - czy można obniżyć? Budowa przełącznika zespolonego Mercedes Vito 639