Masz niewiarygodny słygnał, więc zacznij od lewego powietrza. Aha czyli to nie "zwarcie" czyli uszkodzenie czujnika tylko niewairygodny sygnał np przekroczona wartość tak? Dodano po 37 Masz niewiarygodny słygnał, więc zacznij od lewego powietrza. Aha czyli to nie "zwarcie" czyli uszkodzenie czujnika tylko niewairygodny sygnał np przekroczona wartość...
Mam problem z odpaleniem silnika. Po długim kręceniu za trzecim razem odpala. Porblem pojawia się nie reguralnie, nie ma wpływu temperatura. Był sprawdazny komputerem, nie wykryto żadnych błędów. Proszę o pomoc!
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
A jeśli pisze, że są na sprzedaż amortyzatory gazowe to mam myśleć, że one są gazowo-olejowe? np.: Dodano po 9 Znalazłem ciekawy artykuł. Amortyzatory Opis Jednym z podstawowych elementów zawieszenia pojazdów poruszających się po naszych drogach są amortyzatory. W większości samochodów stosuje się po jednym amortyzatorze przy każdym z kół. Amortyzatory...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy. A dlaczego to mnie się pytasz?:-) A o czym ma świadczyć niby? Nie widziałem to nie wiem, jasnowidzem nie jestem. Nie znam instalacji elektrycznej w fabii, nie mam żadnych schematów a jedynie mgliste pojęcie. Poza tym nie da się nic powiedzieć bez diagnozy...
Witam. Ponawiam temat bo problem się pogłębił, brak diagnozy. Nie piszcie na wstępie żebym wyrzucił od razu DPF bo nie oto tu chodzi. Mechanik sprawdzał filtr DPF w moim aucie, DPF jest czysty, nie jest zapchany, nigdy nie zaświeciła sie kontrolka filtra. Auto używam poza Polską, wiec prawie codziennie jeżdżę po autostradach i drogach ekspresowych Problem?...
Proszę o pomoc w następującym temacie. Skoda Fabia 1.2 TSI mojego taty, stosunkowo niski przebieg 36kkm. Pojawiają się błędy P0135 (17127) (sonda lambda B1 S1 układ podgrzewania, usterka) - często oraz rzadziej P0134 (17131) (ta sama sonda, brak aktywności). Drugi z nich zapala lampkę MIL. Jest on pewnie następstwem pojawiania się pierwszego błędu o...
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane...
Podłącz zwykły manometr,ciśnienie powinno być w granicach od 1atm. do 3atm.Jego wielkość uzależniona jest od obrotów, temperatury,rodzaju oleju itp.Sprawa jest bardzo ważna,grozi awarią silnika.
Witam. Mam od 3 miesięcy samochód marki Skoda Fabia I 1,4 MPI 44kW (60KM) 2000r silnik AZF, dodam że sterownik silnika mam 047 906 033 J. Zaczęło mi przerywać auto i po jakimś czasie, gdy się nagrzeje to traci moc i dużo pali paliwa i falują obroty. Wykonane w chwili obecnej są takie nowe części: - zmieniona uszczelka pod zaworami bo ciekła, - wymieniony...
Cześć koledzy. Czy ktos mi podpowie odnośnie poniżych błedów? NIe wiem czy zacząć od sondy czy sie wstrzymać. W pracy silnika nie ma żadnych zmian, wyskakują błędy, po skasowaniu pojawiają się ponownie po przejechaniu 100-200 km. Co dziwne w momencie zapalenia sie kontrolki silnik zgaszony, temperatura płynu i powietrza -40 stopni. Skoda Fabia II FL...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Wracam do Fabii. To jest model z klimą. I jest czujnik temp. wewnętrznej. Po starcie silnika nie ma regulacji przepustnicą ciepliego powietrza(tylko ciepło lub zimno) a gość ktoremu to robilem chcial zeby byl od poczatku pelny zakres. Zalezne jest to od tego ze temp we wnetrzu musi byc +18C. No i po wylutowaniu tego czujnika zakres wydaje sie byc w...
Witam, problem polega na tym, że zapalają się kontrolki od temperatury płynu chłodzącego, wspomagania kierownicy oraz poziomu oleju w silniku. Kontrolka temperatury płynu chłodzącego zapala się nawet jak silnik nie jest odpalony. Na początku dolałem płynu, nie pomogło, potem pojechałem do mechanika, który wykasował mi błąd i również nie pomogło. W końcu...
Witam Mam problem z Skodą Fabią 1.4. W trakcie jazdy i postoju zapalają się prawie wszystkie kontrolki w liczniku i obrotomierz wychyla sie według swego uznania, w tym momencie silnik zachowuje prawidłowo. Po skasowaniu błędów wszystko jest ok, lecz za jakiś czas problem powraca. Błędy: 1317Sterownik tablicy przyrządów-J285 magistrala CAN brak sygnału...
Mam skodę fabię 1,4 mpi i na zimnym silniku odpala od tyku a na ciepłym nie zawsze. przypuszczam że to wina czujnika temperatur (mam prawie pewność). gdy silnik się zagrzeje i go gaszę a po ponownym przekręceniu kluczyka wskazówka temp. się nie podniesie za chiny nie mogę go odpalić i tak 10 -15 razy przekręcam ten kluczyk do moment podniesienia się...
Witam Wszystkich Jestem wlascicielem skody fabii 1.4 16V(100mh) 2000r Opisze cala sprawe Po 500km wycieczce samochod stracil moc i zaczela migac kontrolka check engine, a na wolnych obrotach zaczelo trzepac silnikiem.Obroty nie skacza tylko czuc wyrazny spadek mocy na kazdym biegu,co gorsze kiedy sie silnik nagrzeje to samochod gasnie(temperatura jest...
Witam, Zapewne dla niektórych temat znany i problem rozwiązany. Dla mnie niestety nie (a wątków szukałem na forum od 2-óch tyg) Posiadam skodę fabia 1.4 mpi lpg z przebiegiem 117 tyś. od 22 tyś jeżdzę na LPG Ostatnio pojawił się następujący problem: W drodze do domu (ok. 6km) samochód zgasł chyba z 8 razy. bez względu czy silnik był zimny czy rozgrzany,...
Witam, Zgłaszam się z lamerskim pytaniem ale nie wiem do kogo się z tą kwestią o poradę zwrócić... Auto niestety co jakiś czas pokazuje humorek a mianowicie: - nie chce odpalić na zimnym silniku. Uruchomienie jest możliwe dopiero po dłuższym przekręceniu kluczyka, czuć wtedy zapach paliwa. Przy pierwszym zdarzeniu po dłuższym kręceniu odpalał tak jak...
Witam.Wskaźnik temperatury nie osiąga 90 stopni.Na zimnym silniku nie ma problemu z rozruchem.Po rozgrzaniu się silnika jest problem z ponownym odpaleniem samochodu!Samochód po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku dziwnie drży,później zaczyna działać na wysokich obrotach- ponad 1000!Silnik chodzi jakby stał dłuższy czas!Sposób jego działania jest identyczny...
Witam. Po uruchomieniu silnika wskaźnik delikatnie podnosi się. W czasie jazdy pozostaje jednak na prawie minimalnej temperaturze. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu pokazywał właściwą temperaturę cieczy chłodzącej. Dzisiaj po ponownym uruchomieniu silnika "wskoczył" na najwyższą temperaturę. Po ponownym włączeniu silnika przestał działać wogóle....
Witam, Skoda Fabia 1.9 tdi, rocznik 2004, przebieg około 215 tys. Od mniej więcej dwóch lat obserwuję szarpanie silnika, gdy jest wilgotno na zewnątrz i auto jest zaparkowane przez dłuższy czas (np. całą noc). Niestety, nie jest tak zawsze i nieraz jest ok, a nieraz objawy się nasilają. Odpalam samochód, jadę, silnik szarpie nawet po osiągnięciu normalnej...
Witam, Na początku pragnę zaznaczyć iż zapoznałem się regulaminem dlatego zamieszczam ten temat (odpowiednio zatytułowany) w tym dziale gdyż jestem początkujący, nie ma podobnych tematów na tym forum związanych z tym silnikiem 1.4mpi(na gaz) staram się opisać problem dokładnie z jak największą ilością detali przez co zapewne podaję sporo informacji...
Długo dochodziła temperatura cieczy w silniku i przy zjeździe z góry spadała Wymieniłem termostat problem pozostał Co może być przyczyną ?
Więc zacznijmy od początku. Termostat ma za zadanie utrzymanie właściwej temperatury silnika, robi to na dwa sposoby, najpierw gdy silnik zimny, odcina chłodnicę i tworzy tzwn. mały obieg. Gdy temperatura rośnie, zaczyna się otwierać i część płynu trafia do dużego obiegu, dzieje się tak do chwili kiedy temp. osiągnie wartość pełnego otwarcia, wtedy...
Fabia 1.2 2003r bardzo źle działają nadmuchy wewnętrzne (auto nie posiada klimy), mam wrażenie, że dmucha wszystkimi szparami konsoli, zamiast otworami wylotowymi, jak gdyby rozłączyły się jakieś rury nawiewowe, jestem niemal tego pewien. Silniczek działa na wszystkich prędkościach, daje gdzieś wewnątrz jak odkurzacz, regulator "ciepłoty" zmienia temperaturę,...
Witam pacjent to Fabia 2011r 1.6 tdi CR kod silnika CAYA 55kW. Po podłączeniu VCDS wyrzuca dwa błędy P0113 Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42) sygnał za wysoki drugi błąd P246E Czujnik 4 temperatury spalin; zespół 1 - usterka elektryczna.Jeśli chodzi o ten pierwszy błąd P0113 w blokach pomiarowych czujnik ciągle wskazuję wartość -40stopni...
Skoda Fabia, 2006r. , silnik 1.2 typ BMD. Objawy: - zapalona kontrolka check engine, - nierówna praca silnika na jałowym, - podczas ruszania na zimnym silniku szarpie tak mocno, że czasem gaśnie oraz brak mocy, - lekko mokre wszystkie 3 świece (NGK wymieniane 3 miesiące temu), - po podłączeniu VCDS błędy (jak na poniższym zdjęciu) Przepustnica wygląda...
witam mam problem skodą fabią 1.4 mpi , po zapaleniu silnik nie chcę pracować na wolnych obrotach , o prostu gaśnie najgorzej jest rano . gry silnik rozgrzeje się zgasze go i zapale wszystko jest ok ale gdy postoi 5 min problem powraca. miałem problem z załonami ale przewody 2 z 3 były zamienione problem ustąpił . gdy dodam gazu silnik reaguje gdzieś...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Dzień dobry Koledzy nie chcę zakładać nowego wątku. Czujnik Skody o nr 8Z0820535 działa, ale pokazuje zaniżoną temperaturę. Jaka powinna być jego rezystancja przy danej temperaturze? Czy ktoś dysponuje charakterystyką? Przy temperaturze ok. 12 stopni czujnik pokazuje ok. 5stopni. Piszę o temperaturze wyświetlanej przez komputer pokładowy. Pacjent to...
Pacjent fabia jak w opisie z najechanymi 75k (potwierdzone). Po zgaszeniu silnika po krótkiej jeździe, nawet w zimny dzień np. jak dzisiaj (około 8°C) wentylator działa jeszcze kilka minut. Czy to normalne objawy, że samochód tak ma średnio raz w tygodniu? Zazwyczaj robi krótkie trasy po 20km, kilka razy w miesiącu trasa około 80km. Niezależnie czy...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
Mam Fabię 1,4 z 2000r comfort, po odpaleniu auta zapala mi się kontrolka temperatury silnika mimo, że silnik jest jeszcze zimny, gdy temperatura silnika nieco wzrośnie i ponownie uruchomię silnik wszystko jest OK. Usterka ta wystąpiła po mroźnej nocy, podczas której auto stało na dworze i myśle, że może mieć to związek z niską temperaturą. Może ktoś...
problem polega na tym ze wskaznik po zastartowaniu silnika wskazuje minimalna temperaturę. w czasie jazdy nie ma wcale ochoty ruszyc sie. Ciagle wskazuje minimalna temperature. po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika wskaznik wychyla sie pokazujac wartosc w srodku skali. Nie jest to staly blad-ale pojawia sie coraz czesciej. Ostatnio nawet w trakcie...
wiec sprawdz sonde lambda , cisnienie paliwa i czujnik temperatury
Rocznik mojej Fabii to 2001, kod silnika AZE 1.4/44kW. Grzałka sondy dostaje na stałe plus zasilania poprzez bezpiecznik, zaś mase ze sterownika silnika.
Silnik gaśnie na gazie, raczej przed osiągnięciem 90 stopni (nie zwracałem na to uwagi czy osiągnął temp. w granicach 90 stopni), po wciśnięciu sprzęgła. Przełączenie na gaz następuje po przekroczeniu przez silnik temperatury 65 stopni. Koledzy sobie podyskutowali, a ja nadal mam problem z gasnącym silnikiem...
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
cześć mam skode fabie 1.4 w czasie jazdy na wskażniku temperatury silnika gdy dojdzie do tempratury 90 stopni, po przejechaniu 1 km, wskazówka opada do zera w lewo i po chwili się podnosi do temp. 90 stopni. co robić
Nie wiem czy to dobry dział. Chciałbym zasięgnąć opinii innych użytkowników odnośnie rozgrzewania się tego auta i ogrzewania. Od momentu startu w temp -5 st silnik osiąga pełną temperaturę po przejechaniu około 10 km. Jeśli nadmuch ustawiam na 3 to po około 40 km w kabinie można już na upartego zdjąć kurtkę. Wydaj mi się to trochę słabo jeśli porównuję...
odczyt błędów vag 4,9 w cdif są mniej sprecyzowane ster magistrali kan 1317Sterownik tablicy przyrządów-J285 magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY licznik 1314Sterownik silnika magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1322Nie znany kod błędu magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY 1321Sterownik AIRBAG magistrala CAN brak sygnału...
Ciśnienia sprężania pomierzone średnio w cylindrach jest 12,5 Bar (+-0,3 Bar). Nie regulowałem luzu zaworowego bo wydaje mi się że ciśnienia są ok. Temperatura silnika w czasie pomiaru 90 stopni, wszystkie świece wykręcone i pedał gazu wciśnięty do dechy. Na każdym cylindrze kręciłem jakieś 3-4 sekundy. Nie wiem jak mierzono ciśnienia w serwisie VW...
Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy: 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się...
Ależ ja ci już pomogłem. Pomóż najpierw sobie. ps. Chłodnice wymieniłem przedwczoraj. Zajęło mi to około 2 godzin tylko dlatego że jedna ze śrub mocujących chłodnicę jest trochę trudna do wykręcenia i trzeba się napocić. Nie było żadnych niespodzianek wszystko poszło gładko. Po wymianie odpowietrzyłem układ ogólnie znanymi sposobami ( nagrzewanie silnika...
Witam Jakieś 3 miesiące temu skoda mojego taty zaczęła więcej palić postanowiłem pojechać i sprawdzić samochód pod VAG-iem. Z analizy wynikało że wszystko jest dobrze, temperatura silnika ok 85 stopni. Pomyślałem że to może wina nowej przepływki. Ale wczoraj jadąc nią ok 30 km temperatura silnika pokazywała na równi 1/4 czyli jakieś 60 stopni przy temperaturze...
Ta biała emulsja powstaje przy jeżdżeniu na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach nawet w 126p chłodzonym powietrzem.
Witam. Mój problem jest taki. Gdy odpalę auto aby się nagrzało to wskazówka temperatury płynu chłodniczego podnosi się, aż normalnie osiągnie środkową kreskę. Problem pojawia się, gdy jadę samochodem. Wskazówka zaczyna spadać aż do zera. Oczywiście dzieje się to teraz przy temperaturze powietrza wynoszącej -15. Powietrze wychodzące z nawiewu jest gorące...
Tylko przy zimnym silniku i gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni lub w ciepły upalny dzień, odpala jakby bez ssania, bo za drugim razem i pracuje na bardzo małych obrotach nie gaśnie nawet lampka ładowania. Nie reaguje na wciskanie pedału przyśpieszenia. Trwa to ok 20- 30 sekund potem załapuje ssanie i obroty są ok 1200. Potem wszystko...
Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)? Mierzyłem manometrem. Na zimnym silniku ma 4,5 atmosfery a złapie temperatury i termostat pójdzie w obieg tak kompletnie traci ciśnienie. Panewki są w bardzo dobrym stanie, pompę olejową też sprawdziłem jest w porządku. Dalej szukam co może być ale naprawdę nie...
Ale mi nie chodziło o problem z odpalaniem. Diesle słabo się grzeją, a te o małej pojemności tym bardziej. Gdy na zewnątrz jest zimno, to temperatura w aucie osiągnie akceptowalny poziom pewnie po 10 km jazdy.
Witam Kupiłem 3 dni temu skode fabie 1.4 mpi gaz 2001 r. Jak się jeździ do 100 km/h jest ok ładnie trzyma temperaturę , na wolnych obrotach albo i większych może chodzić i godzinę i jest ok natomiast przy 130 -140 km/h zaczyna się gotować po przejechaniu paru km . A niestety ładnie się prowadzi i przy 90 to się śpi i nie da się tak wolno jeździć. Podejrzewam...
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Witam Witam 10tys km wstecz w skodzie fabia z silnikiem 1.4mpi wymieniałem popychacze ,wymieniona została również uszczelka pod głowicą w ostatnim czasie po zimie zaczął ubywać płyn chłodniczy oddałem samochód do naprawy .uszczelniono rzekomo gdzies w okolicach czujnika temperatury po 2 dniach reklamacja znów ubyło płynu a przybyło go w oleju. Samochód...
Witam, mam taki problem. Ostatnio zaobserwowałem że zapala mi się świeca żarowa w aucie. Autko to Skoda Fabia 1.9 TDI 74kw 2002r. Problem polega na tym że świeca zapala się tylko czasami a szczęśliwie mamy wiosnę i temperatura osiąga kilkanaście stopni c. Zapala się również jak uprzednio mimo kilkustopniowej aury rozgrzeję ją ( poczekam aż zgaśnie,...
Witam. Jestem nowym forumowiczem wiec odrazu z grubej rury.Mam Fabie z 2000 roku 1,4 16v 100 km.Problem jest tego typu.Na goraconym silniku coraz czesciej auto nie odpala i zapala sie kontrolka wspomagania kierownicy.Czasami odpali za 10 tym razem a czaseami po pol godziny.Ostatnio zmrozilo mi troche krew bo po odpaleniu obroty skoczyly na 1500 tysiaca,wskaznik...
kolejne testy i ustalenia, jednak upadla teza ,ze coś ma wspólnego rozgrzanie i temperatura, dziś w chłodny dzień na wolnych obrotach, pojawiły się tańczące kontrolki, i silnik i inne urządzenia były ledwo letnie,a nawet chłodne. A zdarzało się,ze już nawet tylko na włączonym zapłonie tez pojawia się błąd. przy teście vasem do wystąpienia błędu nie...
Rocznik i silnik podaj :P
Fabia 2009, fabrycznie wyposażona w Climatic. Dokonaliśmy wymiany na Climatronic. Po tym, stwierdzam problemy: 00457 - Control Module for Network (J519) 013 - Check DTC Memory Wszystkie silniki poza silnikiem obiegu zamkniętego ustawiają swoje położenia, ale jest też problem z eletryczną grzałką wnętrza PTC - grzeje cały czas. Czy muszę kodować któryś...
Mam problem z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju Skoda fabia 1.4 16v 2001.W momencie kiedy temperatura silnika osiąga ok 80-90 stopni włącza się sygnalizacja ciśnienia oleju.Czujnik wymieniony,wymienione panewki,olej,wyczyszczony smok w misce olejowej.ciśnienie oleju sprawdzone jest ok.
Wypalone zawory, głowica do roboty. Ot taki standard. Rozumiem,że jak powiem mechanikowi o tym to powinien się dostosować czy będzie kombinował? A, jeżeli można wiedzieć to ile taka przyjemność kosztuje bo wymiana silnika z robocizną ok 2500-3000 ;/// Dodano po 6 Od razu powiem, że uszczelka pod głowicą to to nie jest gdyż płyn do spryskiwaczy jest...
Jaką temperaturę widzi komputer? Model instalacji musisz podać żeby tutaj ktoś coś podpowiedział.
Po 2 miesiącach prób i błędów samochód został naprawiony. Zostały usunięte 2 usterki; - filtr paliwa - przerwa w obwodzie czujnika temperatury (czujnik był sprawny).
Testy na postoju: Po odpaleniu skody benzyna 1,4 2001r. listwa wtryskowa simens silnik pracował ok, nagle zgasł a po powtórnym odpalaniu odpalił dopiero po 3s kręcenia i niezbyt chciał zbierać się na obroty z obrotów jałowych na 3 tys no bo potem to rozpędem. I dzieje się tak za każdym razem ale gdy jest zimny to chodzi ok. Sprawdzałem czujnik na termostacie...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witam. Od jakiś 2 miesięcy mam problem ze Skodą Fabią 3 1.0 60KM LPG. Czasami rozrusznik musi bardzo długo kręcić, aby odpalić auto. Zauważyłem że dzieje się tak po dłuższym postoju, gdy temperatura przekracza jakieś 20-25 stopni. Im cieplej tym dłużej silnik zapala. Jak jest chłodno problem nie występuje. Byłem dwa razy w ASO Skody. Samochód stał u...
Witam. Proszę o pomoc w zakupie nowego czujnika temperatury cieczy chłodzącej -wtyczka 2 PIN dla silnika 1.2 HTP. Będzie to czwarty już czujnik w tym samochodzie ponieważ poprzednie dwa wytrzymywały około pół roku eksploatacji. Rok temu przy awarii czujnika oryginalnego od nowości zakupiłem na znanym portalu handlowym czujnik za około 30 zł i wytrzymał...
Zapach benzyny jest również wyczuwalny w spalinach, jakby nie przepalał tej benzyny (wtedy kiedy pracuje na 3 cylindrach). Jeśli gubiłby iskrę to wydaje mi się że znaczenia nie miałaby temperatura silnika i problem występowałby cały czas.
(at)Alfred_92 Inżynier (at)Aleksander_01 Nie wiem jak bardzo cenisz swoją pracę kolego, ale Fabia 2 rocznik 2014 z dobrym silnikiem to 25-30k - jeżeli chcesz podwoić tę wartość w dwa dni robocze to gratuluję stawki RBH. Do malkontentów, którzy pisali, że sprawa nieopłacalna, że podwoi wartość auta, że to za trudne, że nie opłacalne - mimo, że nie mieli...
Były próby na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku. Brak jakiejkolwiek komunikacji. Orientacyjnie spróbowaliśmy podpiąć VW Passata 2.0 TDI i połączyło bez problemu. Wymieniłem czujnik stopu i świece żarowe już nie mrugają. Przy okazji obejrzałem przewody od gniazda OBD i bie zauważyłem żadnych przetarć. Dodano po 26 Z abs i itp. nawiązuje komunikacje....
Sprawdzałeś odczyty z pedału gazu? Jakie ciśnienie w kolektorze ssącym widzi sterownik silnika na zgaszonym silniku a jakie na pracującym na biegu jałowym? 980mbar na wylaczonym silniku. Na odpalonym silniku, jałowo 357 czasami 377mbar Druga przepustnica wyczyszczona, po adaptacji nadal 100% engine load. Na 34 bloku wartość temperatury -32'C w tym...
idąc Twoim tokiem myślenia To nie jest żaden tok myślenia, tylko rzetelna wiedza na temat zagadnienia, uniwersalna dla wszystkich systemów ze sterowaniem opartym na określaniu obciążenia silnika na MAP-sensorze. Przy wyłączonym silniku czujnik ma pokazywać ciśnienie atmosferyczne, na biegu jałowym zaś 340-350mBar. Jeśli jest inaczej, wskazania potwierdza...
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
Witam, Dotyczy: Skoda Fabia 1, 2007r 1.2benzyna 47kW Proszę Was o pomoc Przy każdym odpaleniu zimnego silnika towarzyszą nierówna praca i silne telepanie auta. Przy lekkim przegazowaniu wszystko ustaje po okolo10 sekundach, jeśli zaś nie nacisnę gazu to potrwa to dłużej (okolo 5sekund)i sam zgaśnie. W momencie kiedy silnik sie nagrzeje nie ma problemu...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Witam Szanownych Forumowiczów Zwracam się z gorącą prośbą o odczytanie Pinu ze wsadów eprom zamieszczonego poniżej. Może rozwinę temat: w skodzie mam padnięty ECU, więc zakupiłem używkę bez pinu.Pojechałem do fachowca w tej dziedzinie aby odczytał PIN, stwierdził "po co" odczytywać, można wyłączyć immo i tak zrobił, wlutował eprom z powrotem. Zamontowałem,...
Witam, mam problem z odpaleniem samochodu gdy silnik się zagrzeje do ok. 85 stopni. Chodzi o samochod Skoda Fabia I 1.9TDi wersja na pompowtryskiwaczach (kod silnika ATD) rocznik 2002. Otóż zdarzyło się to nagle, bez wcześniejszych objawów, stanąłem pod Lidlem i już nie mogłem odpalić. Po prostu póki nie przestygnie to nie odpali. Podpiąłem kompa i...
Witam , zwracam się z pytaniem i prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki która wystąpiła w mojej skodziance rocznik 2003. Ogólnie samochód zawsze był niezawodny, odpalał od strzała nawet przy dużych mrozach aż tu wczoraj wieczorem podczas jazdy i przy zmianie z 4ki na piątkę silnik nagle zszedł z obrotów i zgasł niereagując na pedał gazu. Odpalić już...
Od jakiegoś czasu obserwuję, że temperatura silnika rośnie bardzo powoli a następnie zatrzymuje się na pozycji, jak na załączonym zdjęciu i to po 30-40 minutach. Na kilkanaście lat eksploatacji auta, nigdy do tej pory wskaźnik tak się nie zachowywał. Temperatura zawsze rosła dynamicznie, odpowiednio do pory roku, charakteru jazdy, włączonej pracy (bądź...
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury cieczy G62? najlepiej jak byś podłączył kompa i porobił logi statyczne wszystkich czujników które są odpowiedzialne za skład mieszanki, sonda lambda czujnik temperatury cieczy G62 MAF zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości czujnik temp. zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy dodaj również...
Pomiar ciśnienia na pompie tandem do odpalenia potrzebne jest ciśnienie 1,5-2 bary ,inaczej nie napełni pompo-wtrysków prawidłowo plus czy czasem nie schodzi z niej paliwo do filtra. Dwa przegląd temperatur jakie widzi sterownik silnika (paliwa oraz silnika) oraz czy widzi obroty z wału podczas kręcenia silnikiem.
Jak wsadzona jest instalacja LPG z mikserem i silnikiem krokowym do tego przełączana przy temperaturze płynu 20 C to tak będzie i nic z tym nie zrobisz. Można odłączyć akumulator na 30 min i potem jeździć na benzynie ale niestety jak będzie chodziła na LPG na zimnym to rozstroi się dobrze będzie tylko na gazie. Jeszcze jak to silnik ze sterownikiem...
Witam, mam problem ze swoją Skodzianką. Mianowicie problem zaczął dokuczać głównie przy niższych temperaturach na dworze (w okolicach 0*C). Auto odpala bez problemu za każdym razem. Przy przyspieszaniu (na biegu 2,3,4,5) im więcej dodaje się gazu tym bardziej zaczyna szarpać samochodem (jakby robił "żabkę") oraz brak mu mocy. Jedynym chwilowym sposobem...
Niby przez moment wszystko działało normalnie, ale dzisiaj znów to samo. Zupełnie tak jakby to zależało od temperatury.
Długo to trwało ale, wymieniony czujnik temperatury i termostat, niby wszystko jest ok, temperatura wskaźnik pokazuje to co ma być błędy się nie pojawiają ale, rano lub jak jest zimny po odpaleniu musi nadal poparkotać około 3,4 minut na wolnych obrotach dodanie gazu po odpaleniu doprowadza do niemal że zgaśnięcia auta. Mechanik, jeździć obserwować,ale...
Auto to SKODA Fabia II Ambition 1.2, model 2007>, 51kW HTP benzyna, silnik model BZG / CEV / CGPA / CHTA 1,2 l Simons. Hatchback
Witam. Samochód skoda Fabia 1.2 6Y, wyskoczył mi check-engine i wtedy zaczęły się drgania. Po podłączeniu komputera mam błąd P0302, zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów. Gdy silnik jest zimny, pracuje równo i dobrze się jeździ, a gdy złapie temperaturę, zaczyna się problem nierównej pracy. Sprawdzone cewki i świece są jak najbardziej w porządku. Doszły...
Mam dziwny kłopot z temperaturą w samochodzie. Odpala normalnie, ale nie osiąga normalnej temperatury pracy. Na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony termostat, ale po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu zapłonu pokazuje 90 stopni, po jakimś czasie temp. spada do 70 - 50 i znowu rośnie. Przy zawieszonym termostacie temperatura cały czas byłaby...
Wysypały się mapy. Napisz jeszcze raz coś takiego, to postaram się "docenić" odpowiednio. Witam fabia 2005 r 1.9 TDI Gdy silnik zimny odpala ok przynajmniej narazie , może od roku zdarzało się bardzo rzadko po przejechaniu paru kilometrów dłużej trwał ponowny rozruch , od dziś zaczyna się częściej zdarzać dłuższy rozruch , co może być tego przyczyną?...
Witam, pacjent to skoda Fabia 1, 1,2 benzyna 2003 rok hethback. Wszystko fajnie jeździło nie. Było problemu I pewnego dnia mija narzeczona podjechała na parking chciała cofnąć i jej zgasl i nie mogła już zapalić. Na drugi dzień podpiąłem komputer i wyskoczył błąd stały czujnik temperatury silnika skasowałem błąd i popatrzyłem na świece były lekko zabrudzone(były...
Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu. Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi. Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy...
I że to o to chodzi bo drogie jest dosyć
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Witam. Posiadam Skodę Fabię trzeciej generacji, rok 2016 silnik 1.4 TDI 105KM. Jak w temacie mam problem z bezpiecznikiem ale zacznę od początku. Pewnego dnia zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych podłączyłem się testerem diagnostycznym i pokazało błąd czujnik przepływu masy powietrza zbyt wysoki sygnał, czyli tzw. przepływomierz wymieniłem na nowy...
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter w siłowniku klapy temperatury (V68) . Jak każdy potencjometr wyciera się i klima nie wie w jakiej pozycji jest klapa i losowo daje na max zimne lub ciepłe. Poradników i filmów jest wiele. Niestety dostęp słaby ale da się wymienić. Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy.
Cześć chłopaki, Wiem, że ta odpowiedź jest bardzo późno od ostatniego postu. Ale mieszkam w Australii i mam ten sam problem z moją Skodą Fabią 2019, w której silnik nie uruchamia się za pierwszym razem rano, gdy jest zimno. Pojawi się wiele kodów usterek na desce rozdzielczej przed obróceniem i uruchomieniem za 4 lub 5 przejazdem. Jeśli poczekam do...