Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Z Twoich pomiarów, najbliżej jest czujnik typu PT500: 25°C - 548Ω https://telmal.com/pl/p/Czujnik-NTC-20K-...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Dlaczego należy przeliczać rezystancję uzwojeń w stojanie z temperatury pomiaru (ok. 20st C) na temperaturę 75st C ? Nigdzie nie moge znaleść tej informacji. HELP!
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Witam Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury...
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam! Chciałbym zrobić chłodzenie puszki z powietrzem o objętości ok. 7L. Sęk w tym, że jest to puszka powietrza dolotu silnika. Potrzebowałbym coś co będzie utrzymywało stałą temperaturę 10 czy 15*C w tej puszcze niezależnie od powietrza na zewnątrz. Chłodziarka musiałaby wtłaczać nonstop chłodne powietrze do komory, by zapewnić prawidłowe działanie...
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
Witam Zbudowałem suszarnie do trociny, suszenie trociny polega na utrzymaniu stałej temperatury 110 stopni regulowanej podawaniem trociny. Regulacja podawania trociny rozwiązana jest za pomocą falownika regulacja częstotliwości temperatura rośnie zwiększam częstotliwość temperatura maleje zmniejszam częstotliwość zakres częstotliwości jest od 4 do 12...
cze wszystkim fajne forum b.fajne:Dmam problem jak podlaczyc termostat i silniczek od wycieraczek samochodowych tak aby przy przekroczeniu tem.dzwiczki od pieca sie zamykaly a po spadku temperatury uchylaly?z gory dziekuje i czekam na odpowiedzi pozdrawiam:D:D
Witam . Wariuje wskaźnik temperatury na desce. Po odpaleniu silnika wskazówka pokazuje od razu maksymalną wartość , nawet jak silnik jest zimny. Gdy silnik jest zgaszony i samochód jest na zapłonie wskazówka działa prawidłowo .Czujnik podmieniany. Czy ktoś przerabiał podobny temat ?
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Witam od jakiegoś czasu borykam sie z problemem temperatury w 1014. Pisałem wcześniej o problemie wskaźnika ale zlikwidowałem ten problem wymianą wskaźnika na nowy oryginalny + oryginalny czujnik. Przy ciężkiej pracy czyli w orce nie łapie więcej niż 65C myślałem że może szaleje wskaźnik lub czujnik ale mierzyłem tem. na czujniku i w chłodnicy +/- 5C...
Witam Właśnie wczoraj przegrzałęm auto jak odpowietrzałem układ chłodzenia po wcześniejszej wymianie pompy wodnej. Auto chodziło przez chwilę powiedzmy 2 min na ok 115 st C po ponownym schłodzeniu i odpowietrzeniu zaczęła być większa temperatura ok 98 st gdzie posiadam czujnik czarny (o ile wiem załacza się gdzieś 89- 93 st i zawsze taką miałem) , bombelki...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
witam potrzebuje pomocy, robię remont silnika który porusza ładowarke jednak boje się o możliwość iż silnik może być nadmiernie obciążany a co zatym idzie przegrzewany, i tu moja prośba potrzebuje założyć odcięcie paliwa które zadziała w chwili osiągnięcia przez silnik temperatury powyżej 100 C i uniemożliwi uruchomienie go przez 20-60 minut . Jednocześnie...
Mam w ww. samochodzie zamontowana instalacje gazowa stag300. Jezeli temperatura otoczenie spadnie do kilki stopni wcale nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury silnik tj. ok 90stopni tylko ledwo co przekracza druga kreske liczac od samego dolu. Termostat byl wymieniany latem, czujnik temperatury tez. Przy wyzszych temperaturach otoczenia ma prawie...
witam ponownie, podłączyłem dziś wentylator który ma silnik prądu zmiennego taki z kondensatorem :) - 2 fazowy? silnik ma oznaczenie: sen80-2/30-b10/ae24 cos fi 2800mni-1. i od razu urodziło mi się kilka pytań: 1) silnik grzeje się do jakiś 60 oC - czy to ok, zastanawiam się czy nie pracuje za głośno. 2) czy można w jakiś prosty sposób zmniejszyć obroty...
Miałem wymieniany silnik, wskazówka płynu chłodzącego nie jest tam gdzie była jak był poprzedni silnik, o grubość wskazówki jest niżej niż wcześniej była, to jest różnica 1.5 mm na wskaźniku, zostawiłem samochód po trasie w garażu na obrotach, był upał, po 3-4 minutach załączył się wentylator, wskazówka ani drgnęła, po chwili wentylator się wyłączył,...
mam prolbem ze skokiem temperatury mianowicie raz wskazowka pokazuje mi silnik zimny a za chwile rozgrzany do polowy co sprawdzic?
Witam! Problem polega na tym ze gdy auto postoi przez noc i jest temp powiedzmy ponizej +5 stopni auto ma problem z odpaleniem mianowicie rozrusznik kreci silnik lekko załapuje, kilka razy przekrece kluczyk i zapala , gdy jezdze niema problemu z odpaleniem....szukalem na forum i jedyna rzecza jaka znalazlem moze byc jakis czujnik temp....a moze to pompa...
Problem ze wskazaniami temperatury. Według euroscana wszystko jest ok, czyli czujnik temperatury który steruje jeszcze pracą wentylatora sprawny, pozostaje sam licznik, gdzie zasilanie jest ok, wskażnik poziomu paliwa również jednak temperatura po włączeniu zapłonu unosi się tylko w pozycje początkową i dalej po nagrzaniu silnlka nic. Początkowo myślałem...
Problem polega na tym,że temperatura silnika dochodzi ładnie do 90 stopni i po dłuższej jeździe wskakuje na 95/97 stopni i tak trzyma. Oczywiście wcześniej silnik grzał do 90 max 91stopni. Wymieniony termostat, czujnik temperatury górnego węża od spodu, odpowietrzony, wiatrak sprawny. Bez poprawy. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy, może ktoś miał...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
A czy tam przypadkiem nie ma zabezpieczenia termicznego ?? Jak silnik sie grzeje musisz sprawdzić łożyska i uzwojenia silnika. Raz spotkałem się z takim przypadkiem że pod wpływem temperatury wirnik w silniku się rozszerzał i nie mógł sie swobodnie obracać (chociaż to było w odkurzaczu) :)
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby?
Myjki z silnikami elektrycznymi chłodzonymi wodą nie powinny pracować z ciepłą wodą(zalecenia producenta) ze względu na maksymalną temperaturę izolacji uzwojenia silnika. Silniki elektryczne chłodzone powietrzem nie są zależne od temperatury wody. Silniki chłodzone wodą projektuje i wykonuje dany producent, silniki chłodzone powietrzem są ustandaryzowane,...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
W tym przypadku obroty musimy zwiększyć więc mniejsze straty na przekładni będą w przypadku 2:1 niż 4:1 Po co kombinować z jakimiś prądnicami przeróbkami jak dostępne są falowniki które nie kosztują majątku a dają nam o wiele więcej możliwości. Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Jeszcze jedno pytanie :P... Rozumiem że wirnik może być zrobiony z przewodnika lub nie(jest to bez różnicy, bo chodzi tylko o to by neodymy sie obracały), natomiast cewki muszą być nawinięte na materiał nie przewodzący prądu, prawda? czy można użyć przewodnika?(np. aluminium) Wirnik zrobił bym z aluminium. Chodzi tu o kwestie oddawania ciepła. Neodymy...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Witam . Odnośnie naprawy uzwojenia , powinno się udać podważyć przerwane końce drutów po porządnym podgrzaniu czoła uszkodzonego zezwoju do temperatury 150-180*C opalarką , lub podgrzanie całego silnika w suszarce . Należy dokładnie przyjżeć się uzwojeniu aby ustalić , które końce były połączone z sobą , a dopiero potem podnosić pojedyńczo druty z jednej...
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Witam, silnik napędza jedną pompę. Dziś wskazania PT 100 wzrosły po 7h do U-124 stopnie, V-do 130, W 116 stopni na łożysku dolnym silnika od sprzęgła do 105 stopni. Temperatura otoczenia 27 stopni. Nad obcym chłodzeniem jeszcze się zastanawiam. Pt 100 są wyprowadzone na zewnątrz długim przewodem 15 żyłowym myślę że około 50-70m. Czy mogą występować...
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Witam! bobo21 napisał: Taka sytuacja może być niebezpieczna dla silnika. Taka sytuacja nie jest niebezpieczna dla silnika, choćby ze względu na to, że czasem stosuje się hamowanie przeciwprądem - załącza na krótko przeciwny kierunek wirowania faz na czas potrzebny do zatrzymania silnika. Jeżeli nie jest to powtarzane zbyt często w krótkich odstępach...
Na biegu jałowym silnik asynchroniczny pobiera moc bierną w przybliżeniu równą 30% mocy znamionowej, natomiast moc czynna pobierana jest w około 15%. Dlatego współczynnik mocy jest bardzo niski. Wraz ze wzrostem obciążenia wzrasta moc czynna, a moc bierna nieznacznie się zmienia, a zatem wzrasta cos. Głównym sposobem na zwiększenie wartości cosfi jest...
Aby porównać moc, wskazaną przez producenta i zmierzoną przez konsumenta, pomiar musi być wykonany przy tych samych wartościach napięcia , temperatury i obciążenia. Wraz ze zmianą napięcia zmienia się również pobór mocy . Wraz ze zmianą temperatury zmienia się rezystancja drutu uzwojenia silnika, co również powoduje zmianę zużycia energii. Na przykład...
Cała litania błędów i5x związana jest z: - pomiarami prądu na silniku asynchronicznym - napięciami Vbat - zwarciem na silniku - awarią MCU - pomiarami napięcie DCLink czy Vbat przetwornika analogowo-cyfrowego Napięcie Vbat jest wykorzystywane przy pomiarze rezystancji silnika Dla przykładu kilka błędów grupy i50 (znaczenie kodu błędu uzależnione jest...
Jakby chodziło o PT100 to dałbym przekaźnik rezystancyjny i byłoby po problemie. Więc w czym problem ? dajesz przekaźnik na 24VDC i masz to samo ryzyko. Zafiksowałeś się na problemie którego nie ma. Zobacz jak wyglądają takie bezpieczniki bimetalowe. Mają zdecydowanie lepszą izolacje niż uzwojenia silnika. Silnik musiałby się dosłownie spalić żeby...
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Przede wszystkim zapewnić mu lepszy przepływ powietrza przez to "jajo" w którym jest zamknięty. Silnik jest chłodzony zasysanym powietrzem przez turbinę. Każde więc przydławienie przepływu powietrza czy to na ssaniu czy na wylocie powoduje jego przegrzanie i spalenie. Po drugie te silniki nie nadają się do długiej pracy. Po ok 20 min potrzebuje z godzinę...
Spokojnie Możesz dać preszpan 0,2 + folia 0,25 zmieści Ci się w żłobku bez problemu ,albo preszpan 0,3 bez foli . Po wykonaniu uzwojenia wsypaniu do żłobków połączeniu zaklinowaniu i zasznurowaniu czół . Lekko podgrzać całość w stojanie zaimpregnować by dobrze się nasączyły uzwojenia wysuszyć . Wcześniej przed impregnacją sprawdzić czy silnik poprawnie...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Przy wzroście temperatury uzwojenia, wzrasta prąd pobierany przez silnik szlifierki, To by wiele wyjaśniało :P Przezwojenie w jaki sposób?
temperatura uzwoić uzwoić temperatura czujnik temperatura uzwoić
oporność głośnik panel drzwi potencjometr wzmacniacz unitra
halny vectra vectra światłowód
Schemat zasilacza Samsung BN44-00645A, PSLF121S05A, UE40F6400 – PDF, analiza usterek Venga TV stuck on initializing screen – SPI-Flash firmware corruption on TP.SIS231.PT851, CV512H-U42