Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Witam wracając do tematu, chcę zaprojektować termostat, za którego pomocą wysteruje ten czujnik NTC 100. 350 ohm jest to wartość wyłączenia ze względu na szeregowo wpięty rezystor 350 ohm. Udało mi się zaprojektować układ który spełnia założenia: https://obrazki.elektroda.pl/2826994300_... https://obrazki.elektroda.pl/7238976900_...
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Silnik dość stary, ma klasę izolacji B, więc przy zastosowaniu falownika prądy łożyskowe mogą być dość spore i szybciej będą zużywać się łożyska silnika. Nie chce mi się przeszukiwać dyrektywy atexowej, ale z tego co pamiętam silniki w strefie przeciwwybuchowej zasilane z falownika powinny posiadać ochronę termiczną w postaci termistora w uzwojeniach...
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Termistor PTC (wraz ze wzrostem temperatury rezystancja rośnie). Termistor znajduje się w uzwojeniu silnika i jest podłączony do sterownika. Gdy silnik się przegrzeje, urządzenie (wózek widłowy) ma pokazać błąd i uniemożliwić uruchomienie do czasu wystygnięcia silnika.
To jaka temperatura jest na uzwojeniu i czemu z otworów wentylacyjnych silnika śmierdzi taką gumą jakby...
Witam Chciałabym zamontować czujnik temperatury z wskaźnikiem do silnika szczotkowego typu 1020 - 48v 1000W. Znalazłem takie coś: https://obrazki.elektroda.pl/9653185900_... I teraz pytanie czy przykleić sondę do obudowy klejem termoprzewodzącym czy lepiej będzie w środku silnika na uzwojeniu? Może miał ktoś doczynienia z tym typem...
Witam . Odnośnie naprawy uzwojenia , powinno się udać podważyć przerwane końce drutów po porządnym podgrzaniu czoła uszkodzonego zezwoju do temperatury 150-180*C opalarką , lub podgrzanie całego silnika w suszarce . Należy dokładnie przyjżeć się uzwojeniu aby ustalić , które końce były połączone z sobą , a dopiero potem podnosić pojedyńczo druty z jednej...
Mowa jest o indukcyjnym, czy szczotkowym bo nie określiłeś. Jak indukcyjny to przewymiaruj do 0,25kW, parę groszy więcej dołóż za czujnik temp w uzwojeniu. Z moich doświadczeń na takich małych silnikach tyle że trójfazowych to będą pracować. Póki temperatura w uzwojeniach odpowiednia to silnikowi nic nie grozi, jak będą problemy ściągasz plastikowy...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Przede wszystkim zapewnić mu lepszy przepływ powietrza przez to "jajo" w którym jest zamknięty. Silnik jest chłodzony zasysanym powietrzem przez turbinę. Każde więc przydławienie przepływu powietrza czy to na ssaniu czy na wylocie powoduje jego przegrzanie i spalenie. Po drugie te silniki nie nadają się do długiej pracy. Po ok 20 min potrzebuje z godzinę...
Błąd ten wskazuje na przekroczenie temperatury silnika mierzonego przy pomocy PTC w uzwojeniu silnika. Jeżeli silnik nie jest ciepły to może oznaczać także kiepskie połączenie (zwiększoną rezystancję) na drodze czujnik - zaciski falownika. ale z doświadczenia wiem, że sytuacja ta występuje przy niskich częstotliwościach pracy falownika to znaczy niskich...
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby?
Norma nic nie mówi o nieruchomym wirniku. Mówi natomiast o temperaturze (>10C). Po 7 dniach przyjmuje, że silnik ma taką samą temperaturę jak temp. otoczenia. To chyba przez ten czas energia zmagazynowana w uzwojeniu by się rozładowała. Kolegi powyżej to bardzo nie rozumiem.
Czas pracy reguluje się tak, aby po otwarciu/zamknięciu siłowniki pracowały jeszcze 3-5 sekund. Na pewno im to nie zaszkodzi gdyż są przeznaczone do takiego działania. Biorąc pod uwagę trudne warunki czas ten można wydłużyć. W uzwojeniu stojanów są wklejone wyłączniki termiczne które rozłączają N jeżeli temperatura przekroczy ~140 stopni C i załączają...
A moim zdaniem silne iskrzenie z komutatora wynika ze zwarcia w uzwojeniu jednej z sekcji uzwojenia wirnika. Silne iskrzenie, to duża temperatura wokół i stąd możliwość zatarcia łożyska - co z kolei powoduje zwiększenie oporu na łożysku ślizgowym podczas obracania wirnikiem. Większe tarcie, to większy prąd, a większy prąd, to większe moce tracone na...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
W tym przypadku obroty musimy zwiększyć więc mniejsze straty na przekładni będą w przypadku 2:1 niż 4:1 Po co kombinować z jakimiś prądnicami przeróbkami jak dostępne są falowniki które nie kosztują majątku a dają nam o wiele więcej możliwości. Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika...
Prawidłowo przezwojony silnik działa tak samo jak oryginał - pod warunkiem zachowania parametrów uzwojeń. Mam silniki które były przezwajane po kilka razy - nadal działają sprawnie. Stare uzwojenia usuwa się odcinając czoła uzwojeń, bez rozgrzewania wyciąga się/wyciska pozostałości ze żłobków. Izolacja preszpanowa/tereszpanowa/szkłoflex itp. - kliny...
Witam Silnik został przezwojony,zastosowałem jak wspomniałem wcześniej uzwojenie symetryczne; -uzwojenie pracy trzy w grupie (2*0.9mm) zwoje 28 w żłobku. - uzwojenie pomocnicze też trzy w grupie 0.9mm zwoje 40 w żłobku. Kondensator bez zmian-40 mikrofaradów Silnik bez wyłącznika rozruchowego Stojan: średnica-67mm, długość-97mm, średnica zewnętrzna stojana-122mm,...
Oczywiście przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa ale nie tylko, jeżeli uzwojenie silnika (nawet nie używane rozruchowe) będzie miało zwarte zwoje to będzie płynął w tym uzwojeniu prąd zwarciowy i uzwojenie a tym samym silnik, nadal będzie sie nagrzewać do wysokich temperatur. Nie ma szans na prawidłową pracę takiego silnika.
Sprawdź, jak zależy napięcie indukowane w uzwojeniach od prędkości obracania. Jeśli on jest na 200V, to powinien się obracać prawie bez oporu, a nawet przy powolnym obracaniu powinno występować spore napięcie. Nie wiem, jakie rozmiary ma ten silnik i na ile dobrze ciepło z uzwojeń może być odprowadzane na zewnątrz - ograniczeniem prądu jest nagrzewanie...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Witam, Sprewdz sam silnik dmuchawy, być może jest "zapieczony" pod wpływem temperatury od grzałki, sprawdz też czy niema przerwy w uzwojeniu. Pozdrawiam
Nadal wracamy do praw fizyki z podstawowki: Więcej mocy = większy prad [A], a bierze się on z baterii. BMS Bateri nie pozwoli pobrać fizycznie więcej niż 15A (nawet po przeprogramowaniu, chyba ze wymienisz diody Shotkiego na mocniejsze) Czyli 600W mocy w miarę stałej to max do wycisniecia z silnika na oryginalnych częściach bez ich zniszczenia. W silnikach...
Czy jest tam jakiś włącznik, napewno samo podłączenie zasilania nie uruchomi silnika . A już na pewno nie pojawi się na uzwojeniach stałe napięcie . Gdzie są podłączone trzy kable ze sterownika czerwony/czarny/żółty ?. Podejrzewam że białą taśma że złączem mogła być podłączona do jakiegoś panelu sterowania / sygnalizacji . Jeżeli chodzi o baterię to...
Niedawno miałem w rękach przenośny klimatyzator, w którym też nie chodził wentylator. Powodem był bezpiecznik termiczny (przerwa), umieszczony na uzwojeniu stojana. Umieszczony był tak, że dało się go pominąć i wentylator ożył. Być może tu jest podobnie i może będzie dało się go uruchomić, a przemawia za tym to Powiedziano mi, że rura została przedłużona...
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Uszkodzenie bezpiecznika termicznego świadczy o przekroczeniu dopuszczalnej temperatury być może izolacja (lakier) na uzwojeniach silnika jest zniszczona (przepalona) . Musisz zajrzeć do środka ocenić stan izolacji i łożysk.Czy 2.5A to orginalna wartość bezpiecznika?
Do. Ciomateusz. Pokręć wałem silnika i wtedy gdy się kręci podłącz go do sieci. Jeżeli nabierze obrotów to zostaw go niech sobie trochę pochodzi ale od czasu do czasu sprawdzaj temperaturę silnika. Jeżeli jest OK to tylko wymień kondensator, ale jak się grzeje to prawdopodobnie jest skrót w uzwojeniu rozruchowym i dlatego uszkodził się kondensator
A wyłącznik termiczny na jaką temperaturę? Poszukaj w DTR, pytaj producenta. Jak mocno taki silnik może się nagrzać żeby mu to nie zaszkodziło? Masz podaną klasę izolacji, stąd możesz znać temperaturę maksymalną w uzwojeniu stojana, oszacowanie dopuszczalnej temperatury obudowy nie jest proste. Nawiasem mówiąc stan tej tabliczki zaciskowej zostawia...
Wyłącznik termiczny nie mierzy bezpośrednio temperatury silnika. On podobnie jak wyłącznik naprądowy reaguje na odpowiednią wartość prądu. Pytanie więc jaka jest różnica? Ano różnice są dwie: - inna charakterystyka zadziałania wyłącznika przy przeciążeniu, - wyłącznik termiczny jest dobierany indywidualnie do wartości prądu znamionowego silnika i ma...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Gdy oba silniki połączę szeregowo (A - pierwszego z A drugiego, B - pierwszego z B drugiego) układ działa, tylko silniki się grzeją. Jakieś dobre 60 stopni Celsjusza dotykowo obudowa ma po 5 minutach pracy. Przy podłączeniu ich równolegle (A i A, A - i A - itd) po załączeniu napięcia na sterownik słychać krótki sygnał (pipnięcie) i mruga czerwona dioda....
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Myjki z silnikami elektrycznymi chłodzonymi wodą nie powinny pracować z ciepłą wodą(zalecenia producenta) ze względu na maksymalną temperaturę izolacji uzwojenia silnika. Silniki elektryczne chłodzone powietrzem nie są zależne od temperatury wody. Silniki chłodzone wodą projektuje i wykonuje dany producent, silniki chłodzone powietrzem są ustandaryzowane,...
Robo, a jak sobie radziłeś w wojsku przy starze 660 jak dostałes aku z nadlanymi słupkami i nie wiadome było gdzie plus i minus? Sam je nadlewałem, z prawem wyłączności - były 2 różne foremki w zestawie na PSŁ. Właśnie nie chce podłączać "dowolnie", bo tak zrobił znajomy w cadillacu '49 (podłączył przez przypadek odwrotnie) i dym poszedł z rozrusznika...
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Sprawdzić alternator ? Hmm przy malcu sprawdzenie napięcia wyjściowego z alternatora to żadna filozofia. Przyłożyć sondę do śruby którą wyprowadza + a druga sodę przyłożyć do obudowy altka. Inna sprawa jest sprawdzenie regulatora, diod lub uzwojenia. Z paru źródeł wiem ze w Maluchowskim altku lubi sie topić izolacja na uzwojeniu, przez temperatury panujące...
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Przyjrzyj się uzwojeniom stojana. Prawdopodobnie jest tam zamontowany czujnik temperatury, który padł i robi przerwę w zasilaniu.
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Chodzi o moc traconą w uzwojeniach faz. Przy 10A będzie to wg wzoru P=I²*R 160W na fazę, co przy trzech prawie pół kW. To sporo ciepła to raz, dwa spora strata, w dodatku niezależna od aktualnej mocy pobieranej. Możesz sobie przeliczyć jaka będzie moc tracona gdy będziesz pobierał 15A. Owszem, można się pogodzić ze sprawnością 50%, możliwe że stojan...
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
1. Szerokość ścieżek daj maksymalną jaką możesz dać. Po co usuwać miedź, kiedy jest przydatna? Jak ścieżka będzie szersza, to nic się nie stanie. 2. Tranzystor bipolarny w tym zastosowaniu to nieporozumienie. Napięcie nasycenia między kolektorem i emiterem będzie stanowić około 20-30% napięcia zasilania. Jeżeli użyjesz małego mosfeta logic level, to...
Zrobiłem kontrolę prądu trochę inaczej. Znalazłem płytkę regulatora obrotów silnika na 230V za 7 złotych na allegro i dałem ją między kabel z gniazdka a uzwojenie pierwotne. Teraz regulując napięcie na uzwojeniu pierwotnym ograniczam prąd na uzwojeniu wtórnym. Regulator fazowy niespecjalnie nadaje się do tego celu. Sprawdzałeś temperaturę transformatora...
Witam! bobo21 napisał: Taka sytuacja może być niebezpieczna dla silnika. Taka sytuacja nie jest niebezpieczna dla silnika, choćby ze względu na to, że czasem stosuje się hamowanie przeciwprądem - załącza na krótko przeciwny kierunek wirowania faz na czas potrzebny do zatrzymania silnika. Jeżeli nie jest to powtarzane zbyt często w krótkich odstępach...
Witam, silnik napędza jedną pompę. Dziś wskazania PT 100 wzrosły po 7h do U-124 stopnie, V-do 130, W 116 stopni na łożysku dolnym silnika od sprzęgła do 105 stopni. Temperatura otoczenia 27 stopni. Nad obcym chłodzeniem jeszcze się zastanawiam. Pt 100 są wyprowadzone na zewnątrz długim przewodem 15 żyłowym myślę że około 50-70m. Czy mogą występować...
Coś mi się wydaje że powoli Twój odkurzacz dokonuje żywota. Sam widzisz że silnik stawia opór, dlatego nie ma się co dziwić że po pewnym czasie osiąga podwyższoną temperaturę, na co z kolei reaguje termik. No i ten iskrzący komutator. Jeżeli masz cierpliwość i odrobinę samozaparcia to możesz spróbować doprowadzić ten silnik do, w miarę dobrego stanu,...
Podłączasz zgodnie z opisem 1,2,3 jako U,V,W oraz uziemienie, Wpinasz na falownik ustawiasz prąd z tabliczki znamionowej i wszystko powinno pykać. Opis który znalazłeś jest prawdopodobnie ogólny dla produktu dlatego masz opisane piny dla termistora. w twoim wypadku wychodzi że twój silnik nie jest wyposażony w termistor w uzwojeniu. Prawdopodobnie dlatego,...
Chyba zbytnio kombinujesz- jeżeli ten silnik jest zasilany z szafy sterowniczej, gdzie grzebać nie możesz, to wystarczy na jego obwodzie zasilającym (poza szafą) wstawić wyłącznik silnikowy i odpowiednio go nastawić, np. z serii MM5xx Hagera- jak prąd silnika zostanie przekroczony, obwód zasilania zostanie przerwany i będzie wymagana interwencja w celu...
A co jest zastosowane w uzwojeniach silnika do kontroli temperatury ? Dodano po 2 A cztery silniki pod jednym przemiennikiem (standard) np. w układzie jazdy mostu suwnicy to jakaś nowość dla kolegi? Bywa i więcej... V. Tu akurat zgoda, tyle że brak styczników-te silniki sa ekwiwalentem jednego, prawda ?
Wiele interesujących informacji na temat porównania silników asynchronicznych z uzwojeniem wirnika miedzianym i aluminiowym znajduje się >> tutaj << Bardzo fajny artykuł. Można zauważyć, że zmiana klatki na miedzianą zwiększa sprawność o mniej niż 1% (dla klasy silników eff1), i o około 3% dla silników klasy eff2. Może to niedużo jeżeli...
Mój dawny wykładowca (św.p.) mówił na wykładach w latach 80-tych, że transformator dużej mocy można nawinąć nawet na gwoździu. Wcześniej to nawet sprawdzałem (jeszcze w 70-tych). Nawijałem setki zwojów cienkim drutem DNE na cienkiej rurze stalowej (ok. 15-20mm) - uzwojenie pierwotne i obok grubszym drutem krótsze, wtórne. nawet bez zamknięcia obwodu...
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Np. termistory PTC w uzwojeniu, do kontroli temperatury i ewentualnego układu automatyki, który wyłączy silnik przy nadmiernym nagrzaniu. Kondensator pracy należy dobrać wg wzoru: C = (1300 ÷ 2600) × P/U², gdzie U - napięcie 230 V, P w W (nie w kW), C w µF, wartość 1300 odnosi się do silników ok. 100 W, wartość 2600 do ok. 1000 W, inne wartości...
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
A czy tam przypadkiem nie ma zabezpieczenia termicznego ?? Jak silnik sie grzeje musisz sprawdzić łożyska i uzwojenia silnika. Raz spotkałem się z takim przypadkiem że pod wpływem temperatury wirnik w silniku się rozszerzał i nie mógł sie swobodnie obracać (chociaż to było w odkurzaczu) :)
1 zdjęcie to elektrozawór benzynowy,2 na czerwono to elektrozawór-otwieracz gazu reduktora.Może być gorący bo reduktor jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia więc osiąga taką samą temperaturę jak blok silnika.Cewka nagrzewa się od reduktora,gdyby jej temperatura pochodziła od wewnętrznego przebicia na jej uzwojeniu to ulegnie przepaleniu i nie będzie...
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
Witam. W pralce Bosch WFC 1600 podczas prania pojawia się zapach spalenizny. Po wyeliminowaniu grzałki, wymontowałem silnik, po zdjęciu pokrywy zauważyłem, że topią się plastikowe (w tym silniku zielone) przekładki przy uzwojeniu. Pod silnikiem znalazłem fragmenty (wiórki) tego plastiku. Kiedyś wymieniałem szczotki na nieoryginalne... czy niewłaściwe...
Vegeta_1906 napisał: Co do pieca też się nie zgadzam, ja grzeję silniki na trafo 3~ 48V i przy odpowiednim spięciu Napisz proszę jak to robisz, że potrafisz utrzymać temperaturę uzwojeń na poziomie odpowiednim dla klasy izolacji i jednocześnie potrafisz wysuszyć lakier na tychże uzwojeniach. Oczywiście zdajesz sobie sprawę z tego, że gdy przekroczysz...
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
Witam ! Jeśli prawidłowo dokonałeś pomiary to nastąpiło zwarcie między uzwojeniem roboczym a pomocniczym. Najczęściej zwarcie to występuje na czołach uzwojenia, gdyż tutaj druty się krzyżują. Brak przekładek izolacyjnych , nowa technologia impregnacji uzwojeń i przypuszczam że uzwojenie aluminiowe , pod wpływem temperatury i drgań spowodowało zwarcie....
1. Powinna byc plastikowa obudowa formujaca strumien powietrza z wentylatora, jak kompresor sie przegrzewa to tlok puchnie, rosnie tarcie, przeciaza silnik i termik wylacza zeby nie popelnic samobojstwa. 2. Tzw. termik nie mierzy temperatury silnika a jedynie prad plynacy przez uzwojenia. Jak prad jest wiekszy niz nastawa to po okreslonym czasie odlacza...
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
To może rozwiń swoją wypowiedź i powiedz czemu każdy pojazd pokazany na tamtym forum który przy małym silniku bez żadnej regulowanej przekładni palił uzwojenia, sterowniki i wszystko co stawało na drodze dużym prądom. Masz rację silnik elektryczny można wysilać na starcie ale z umiarem i przez odpowiedni czas. Jakoś twój przykład z tokarką nie wiele...
Witam. Przedewszystkim uzwojenie musisz wsypać (włożyć) tak samo jak w uszkodzonym (trzeba zrysować schemat uzwojeń).Następnie założyć izolację żłobkową np estrofol 0,25mm Klasa izolacj B-130C,może pracować i w F-155C).Przewód nawojowy DNE155 lub DNE180).Po uzwojeniu silnika przed impregnacją należy go wysuszyć w suszarce w temperaturze około 50 - 100C....
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Witam Kondensator rzeczywiście 0 uF, wymieniłem na nowy. Po podłączeniu nadal silnik buczy. Okazało się iż był rozkręcany i ktoś go źle złożył, zbyt duży opór mechaniczny. Po ponownym złożeniu (prawidłowym) silnik pracuje ale jak dla mnie zbyt szybko/bardzo się grzeje. Zaóważyłem ciekawy efekt, gdy zadziała krańcówka i silnik ma się zatrzymać z normalnej...
Witam, Może jednak ten czujnik zlokalizowany jest na płytce, której zdjęcia zamieściłem w moim pierwszym poście? Np. ten czarny element w prawym górnym rogu płytki (chociaż analizując jakiś przykładowy schemat podobnej płytki doszedłem do wniosku, że to może być tzw. triak...). No jak na płytce, jak czujnik mierzy temperaturę silnika, to mijałoby się...
Taki silnik można sterować na różne sposoby. Jak masz podczas postoju załączone napiecie na jednym uzwojeniu to wszystko jest ok. A silnik będzie się grzał bo nie ma chłodzenia ruchem, dopóki nie przekracza 40 stopni to nie ma sie czym martwić. Powinien wytrzymywać temperaturę pracy przynajmniej do 60 stopni.
Zarówno zablokowanie wentylatora, jak i zanik fazy, będzie skutkować wzrostem temperatury w uzwojeniach i rozłączenie styku, a w efekcie rozłączenie cewki stycznika, czyli spełnia obie funkcje przekaźnika termicznego. Dobrze rozumiem?
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
Witam! Silniki o napięciu znamionowym do 1000V należy wyposażyć w nastepujące zabezpieczenia : ZWARCIOWE - od skutków zwarć w uzwojeniach i doprowadzeniach, PRZECIĄŻENIOWE - od skutków przeciążeń prądowych powodujących przekroczenie dopuszczalnych temperatur, ZANIKOWE - od szkodliwych skutków powrotu napięcia po znacznym jego obniżeniu lub zaniku. Czyli...
mam tylko jeszcze pytanie odnośnie temperatury podczas pracy . Po około 30 minutowej pracy silnik osiąga temperaturę 45 – 50 stopni C czy to jest normalne , zaznaczam że nie pracuje na kompletnym luzie bo to jest motoreduktor więc jakieś opory na niego działają Zrób sobie dodatkowy obwód sygnalizacyjny z klixonem - gdy sie silnik przegrzeje klixon...
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
-co do drutu to wynalazków nie potrzeba zwykły emaliowany -żywica epoksydowa (nawijasz i na koniec zalewasz żywicą) -na rdzeń raczej nie taśma bo nie wytrzyma temperatury proponuję preszpan (czy jak to tam się tem papierek nazywał<chodzi o taki materiał jaki jest stosowany np. pomiędzy uzwojeniem a żłobkiem w silniku>) ewentualnie coś bardziej...
a czy silnik ma wewnątrz na uzwojeniach czujnik PTC, bo wtedy można zastosować zabezpieczenie temperaturowe silnika firmy fanox http://www.fanox.pl/index.html aby to obejrzeć wybierz : produkty a następnie z listy :kontrola temperatury
Przy zasilaniu silnika prądu zmiennego dwukierunkowego 230 V AC , i stosowaniu kondensatorów pracy , znacznie zmienia się poprzez długość żył oporność na uzwojeniu , termik włącza się częściej przy znacznie niższych temperaturach , od razu trzeba wymieniać kondensatory na większe , dłużej pożyją . Właśnie dlatego producent nie zaleca stosowania tak...
Wiem od początku ze mogę użyć falownik. Ale gdyby mi ktoś mógł odpowiedzieć na pytanie jak będzie pracował ten silnik przy takim napięciu jak na obrazku?( podając mu kilka pełnych okresów, a kilka wycinając Dodano po 3 To jest obraz przebiegu o którym pisałem wcześniej. http://obrazki.elektroda.pl/4195932500_1... Dodano po 7 Przepraszam...
temperatura uzwoić czujnik temperatura uzwoić silnik pomiar uzwoić
maszynka predom robota kuchennego instrukcja obsługi royal
Blaupunkt MAN BasicLine MP - brak dźwięku Regulacja gaźnika Briggs & Stratton 875EXi