aku... już 3 założony:D mój był słaby ale zmieniłem na 85Ah od znajomego spadków takich dużych nie było. ale nie zmieniło to nic. Teraz mam kolejny 77Ah spadki znaczne ale poniżej 10 podczas działania świecy żarowej nie ma. Dodaję 2 przebiegi ze startów. Błędy oczywiście kasowane każdorazowo, Występuje uporczywy brak startu (poniżej jeden z bogatszych...
No chyba jednak nie o tym samym, bo Ty piszesz, że świeca żarowa podczas pracy silnika i po odłączeniu zasilania: a) pracuje, czyli pełni jakieś istotne funkcje dla działania silnika. b) funkcja ta jest ta sama jak w świecach żarowych silników modelarskich. c) świeca żarowa po rozgrzaniu przez przepływ prądu dalej już sama pozostaje w tej temp. wskutek...
Witam, niedawno zainstalowałem w aucie Webasto BW50 (w Audi B4, jakby kto pytał). Webasto działa ładnie, sprawnie i nie było z nim problemu do momentu kiedy... ochłodziło się na dworze. Temperatura bliżej zera? Rano pod domem próba odpalenia webasto kończy się niepowodzeniem. Przekaźnik cyka, pompa pompuje, dmuchawa dmucha. Trzy próby i koniec. Wystarczy...
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
31-masa 15- plus po stacyjce 50- plus po załączeniu rozrusznika LA -temperatura silnika
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
Może czujnik temperatury uszkodzony.
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
Przy obecnych temperaturach świece są nie włączane.Zrób test vagiem.
Poniżej 0 'C grzejesz. Im zimniej tym dłużej, przy -15'C trzeba ok 30 sekund . Jeśli ci nie odpala przy dodatnich temperaturach , to masz uszkodzenie więc do dzieła.
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
Ten silnik nie ma świec żarowych. Scania nie montuje ich w swoich silnikach i pomimo niskich temperatur nie powinno być problemu z odpaleniem.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
proponuję zacząć od przekaźnika świec żarowych. Dość popularna usterka. Nowy przekaźnik ok 200 zł chyba... używki na alledrogo ok 50-70zł
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Tak jak pisałem, przy tych temperaturach sterownik może pomijać grzanie świec. Popytaj Fordziarzy od jakiej temperatury włączają się świece żarowe to już będziesz miał jedną niewiadomą mniej.
sever sprawa jest prosta masz skończony silnik który na fabrycznych nastawach nie odpali już , przy krańcowych temperaturach , tak i nie napinaj się nam tu bo taka jest prawda.
Witam. Z tego co napisałeś, to dość ładnie przejżałęś sillnik, ale jeszcze zwróć uwagę na czas grzania świec żarowych i czy podczas tego długiego kręcenia, masz w dalszym ciągu podgrzew, pomomo zgaśnięcia kontrolki podgrzewania świec. Pozdr.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Jak 40% świec jest padnięte to po uruchomieniu zimny motor powinien się przez chwilę "kiwać" na niższych obrotach. Chociaż bardziej się to objawia przy niższych temperaturach. Acha, i nie kupuj byle czego, nie dość że się szybko spalą, to przy wymianie potrafią wyciągnąć gwint z głowicy :evil:
Problem 2 rozwiązany. Okazało się że przyczyną było oczko zaciśnięte na przewodzie do szyny zasilającej do grzania świec (tej co jest przykręcona do końcówek samych świec). Między nim a przewodem było 25ohm i 3cm izolacji było aż chrupkie. Dziwne jak na usterkę która wystąpiła z dnia na dzień, ale... Problem 1, szarpania po odpaleniu, nadal pozostał...
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
Np od forda , opla jest taki sam jak VW tylko bez sterowania temperaturą.P
Jaka powinna być oporność sprawnych świec żarowych? Sprawna świeca powinna chyba mieć około 0.5Ω, to jeszcze pewnie będzie zależne od temperatury otoczenia i błędu pomiarowego aparatury. Myślę, że było by dobrym pomyśłem wymienić te świece.
Ponieważ tdi ma szeroki zakres błędu odnośnie kąta wtrysku i w przy obecnie panujących temperaturach powinien zapalać bez pomocy świec żarowych,nie wykluczając porady Sztomela to jeszcze bym się pokusił o sprawdzenie dolnego koła rozrządu,jak zapalisz to sprawdź wizualnie czy dolne koło pasowe nie ma przypadkiem bicia bocznego.
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
Większość sterowników (tzn. wyświetlaczy) umożliwia wejście do menu serwisowego i zmianę parametrów (ilość paliwa, prędkość wentylatora (powietrze) etc.). A to właśnie ten sterownik "trzyma" w pamięci ustawienia. Wewnątrz samego urządzenia jest drugi sterownik, który na podstawie tych parametrów kontroluje wentylator, pompkę paliwa, świecę żarową oraz...
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ? Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również...
sprawdz przekaznik swiec zarowych czy po wlaczeniu zaplonu pyka i czy bespiecznik od swiec zarowych jest dobry
kilka tematów poniżej właśnie o takim problemie pisali wystarczy poszukać: "Porada opel vectra DTI swieca żarowe"
Może być z opla. Ale może też przekaźnik z np. Golfa III. Oznaczony 102, ten ze stykiem T. Ale musi być czujnik temperatury do niego.
sprawdzić świece żarowe
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Nic nie napisałeś o świecach żarowych. Sprawdzone, sprawne? Filtr/y paliwa kiedy zmieniane?
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Świece grzeją dopiero od poniżej 5 C i przy obecnych temperaturach nie są potrzebne do odpalenia. Jak nie odpala to najczęściej brak paliwa (test plakiem tylko nie męcz go pracą na sprayu bo nie zdrowe dla silnika) . Z najprostszych to filtr paliwa. Przy jego przytkaniu pompa HP nie jest wstanie wytworzyć ciśnienia powyżej 300-350 bar potrzebnego do...
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
temperatura świeca żarowy świeca żarowy temperatura czujnik temperatura świeca żarowy
passat przewodów aero2 antena manual power
partition wizard schemat peugeot boxer
HC40-250/BOT – uzwojenie prądnicy, dane techniczne, przezwajanie, AVR, schematy Polar – podłączenie agregatu chłodniczego i prądotwórczego, schematy, zabezpieczenia