Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Może czujnik temperatury uszkodzony.
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
sever sprawa jest prosta masz skończony silnik który na fabrycznych nastawach nie odpali już , przy krańcowych temperaturach , tak i nie napinaj się nam tu bo taka jest prawda.
31-masa 15- plus po stacyjce 50- plus po załączeniu rozrusznika LA -temperatura silnika
Ten silnik nie ma świec żarowych. Scania nie montuje ich w swoich silnikach i pomimo niskich temperatur nie powinno być problemu z odpaleniem.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
Tak jak pisałem, przy tych temperaturach sterownik może pomijać grzanie świec. Popytaj Fordziarzy od jakiej temperatury włączają się świece żarowe to już będziesz miał jedną niewiadomą mniej.
Może być z opla. Ale może też przekaźnik z np. Golfa III. Oznaczony 102, ten ze stykiem T. Ale musi być czujnik temperatury do niego.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Większość sterowników (tzn. wyświetlaczy) umożliwia wejście do menu serwisowego i zmianę parametrów (ilość paliwa, prędkość wentylatora (powietrze) etc.). A to właśnie ten sterownik "trzyma" w pamięci ustawienia. Wewnątrz samego urządzenia jest drugi sterownik, który na podstawie tych parametrów kontroluje wentylator, pompkę paliwa, świecę żarową oraz...
Przy obecnych temperaturach świece są nie włączane.Zrób test vagiem.
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
Problem 2 rozwiązany. Okazało się że przyczyną było oczko zaciśnięte na przewodzie do szyny zasilającej do grzania świec (tej co jest przykręcona do końcówek samych świec). Między nim a przewodem było 25ohm i 3cm izolacji było aż chrupkie. Dziwne jak na usterkę która wystąpiła z dnia na dzień, ale... Problem 1, szarpania po odpaleniu, nadal pozostał...
Mam problem z pomiarem bardzo wysokiej temperatury. Chodzi o swiece zarowa silnika diesla, ktora osiaga 1100 st C w ok 5-7 sek. Termopary sa za wolne dla mnie. Czy ktos zna jakies rozwiazanie tego problemu?? Myslalem o oscylograficznym odczycie pradu pobieranego przez swiece lub zastosowaniu mnozarki, jednak nie wiem jak przetwarzac prad na tempereture...
Poniżej 0 'C grzejesz. Im zimniej tym dłużej, przy -15'C trzeba ok 30 sekund . Jeśli ci nie odpala przy dodatnich temperaturach , to masz uszkodzenie więc do dzieła.
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Temat już poruszany.Albo wstawić przekaźnik stałogrzejny albo wstawić w szereg z czujnikiem temperatury opornik 300Ω.P
Witam Tu masz ten schemat - VW Passat B3 1.9D Pozdrawiam
Jaka powinna być oporność sprawnych świec żarowych? Sprawna świeca powinna chyba mieć około 0.5Ω, to jeszcze pewnie będzie zależne od temperatury otoczenia i błędu pomiarowego aparatury. Myślę, że było by dobrym pomyśłem wymienić te świece.
sprawdzić świece żarowe
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
Witam. Nie wiem jak jest dokładnie w lublinie, ale niektóre sterowniki maja jeszcze czujnik temperatury, który wyłącza podgrzewanie świec żarowych, gdy temperatura silnika przekracza 40 stopni celsjusza. Wiec należy sprawdzić wszystkie polączenia i zasilanie sterownika, no i czy przypadkiem (o ile tak jest) nie zwiera ten czujnik temperatury wyłączając...
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
grzeja przy 5 stopniach z odchyłką okolo 1 stopnia
Niestety nie mogę, bo używam Euroscan'a. Na co zwrócić uwagę - jako, że nie wiem na podstawie której temperatury ECU decyduje o włączeniu świec żarowych - sprzwdź (najlepiej na zimnym silniku) wszystkie temperatury, tj. powietrza, płynu chłodzącego i oleju. Przedewszystkim, jednak, zacznij od ustalenia czy świece żarowe w ogóle się włączają - zrób sobie...
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
Ponieważ tdi ma szeroki zakres błędu odnośnie kąta wtrysku i w przy obecnie panujących temperaturach powinien zapalać bez pomocy świec żarowych,nie wykluczając porady Sztomela to jeszcze bym się pokusił o sprawdzenie dolnego koła rozrządu,jak zapalisz to sprawdź wizualnie czy dolne koło pasowe nie ma przypadkiem bicia bocznego.
proponuję zacząć od przekaźnika świec żarowych. Dość popularna usterka. Nowy przekaźnik ok 200 zł chyba... używki na alledrogo ok 50-70zł
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
Czujnik temp. powietrza zasysanego jaka widzi temperaturę . Świece żarowe grzeją.
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
kilka tematów poniżej właśnie o takim problemie pisali wystarczy poszukać: "Porada opel vectra DTI swieca żarowe"
Ford kuga mk1 2009 diesel 136km - cięzko odpala , trzeba kręcić kilka kilka lub kilkanaście sekund na 2-4 razy - bez względu na temperaturę . Świece żarowe nowe sprawne w 100 % - pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona - ok . Czy może to być wina rozrusznika - kręci i to dość dobrze , ale dziwnie świszczy - inaczej jak w innych Kugach , których przez ostatnie...
Świece załączyły się przy temperaturze 9 / 8 stopni
Pompa wtryskowa do naprawy niestety :-( Możesz jeszcze ratowac sie świecami żarowymi. Na alegro sprzedaja takie symulatory temperatury żeby swiece sie włączały na gorącym silniku.
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
Witam. Z tego co napisałeś, to dość ładnie przejżałęś sillnik, ale jeszcze zwróć uwagę na czas grzania świec żarowych i czy podczas tego długiego kręcenia, masz w dalszym ciągu podgrzew, pomomo zgaśnięcia kontrolki podgrzewania świec. Pozdr.
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
Podczas wymiany świec żarowych znalazłem czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie świec.Znajduje się on w głowicy z tyłu silnika pod pompą wtryskową.Pytanie o schemat bezpieczników i przekaźników nadal aktualne.
Przy takich temperaturach jak teraz +10 to kontrolka świecy powinna zaświecić choć na sekundę w celu sprawdzenia sprawności układu.Może ktoś z posiadaczy iveco daily III potwierdzi że kontrolka powinna się zapalić na chwile Nie zapali się kontrolka, za wysoka temperatura.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
tak wysoką temperature możesz zmierzyć tylko termoparą , albo układem do pomiaru temperatury w podczerwieni prąd odpowienio dobranym przekładnikiem część pomiarową można zbudować na uC i zebrane dane wysyłać do PC przez RS 232 lub bezpośrednio wysyłać dane do PC zobacz strone http://www.conrad.pl jak się nie mylę mieli w swojej ofercie bezdotykowe termometry...
Podłączając ją do napięcia 110V, moc wydzielana przez żarówkę spadnie, ponieważ moc jest proporcjonalna do kwadratu napięcia (P = U^2 / R) dla danego oporu. Możemy to wyrazić jako:P' = (U'^2) / RP' = (110V)^2 / 1210Ω ≈ 10WJednak to przybliżone obliczenie zakłada, że opór żarówki się nie zmieni, co nie jest prawdą w praktyce, gdzie rzeczywista moc będzie...
Zapewne nie jest to jego normalna praca. Tak jak koledzy wspomnieli, problem leży po stronie palnika lub temperatura sztyftu żarowego jest za niska do skutecznego odpalenia. Wskazana wymiana kompletnego palnika.
Jak 40% świec jest padnięte to po uruchomieniu zimny motor powinien się przez chwilę "kiwać" na niższych obrotach. Chociaż bardziej się to objawia przy niższych temperaturach. Acha, i nie kupuj byle czego, nie dość że się szybko spalą, to przy wymianie potrafią wyciągnąć gwint z głowicy :evil:
Sprawdź czujnik lub wiazke.
witam mam pytanko gdzie znajde czyjnik w bmw tds który odpowiada za włączanie swiec żarowych chcę go odłączyć pozdrawiam
Jeżeli elektryk odczytał i skasował błędy, to powinien Cię poinformować z czym one były związane, oczywiście może to być wina czujnika temperatury, świec żarowych itp.
Proszę o pomoc w znalezieniu czujnika temperatury silnika Touareg 3v6tdi. Nie grzeją świece żarowe, sterownik nowy i czujnik temperatury wody G62
U mnie podobnie z silnikiem 1.9 TDI AHU. Najprawdopodobniej przy ujemnych temperaturach świece żarowe podgrzewają paliwo i lepiej pali
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Witam. Mam problem z samochodem. Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało i delikatnie odczuwalna jest nierówna praca silnika. Po zagrzaniu się silnika, dymienie zmniejsza się. Wtryski zostały zregenerowane, egr wyłączony i zaślepiony, czujnik temperatury wymieniony, świece żarowe i przekaźnik świec nowy, kompresja ok. W załącznikach przesyłam...
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Witam, czy problem się rozwiązał ? W moim webasto dzieje się coś podobnego wymieniałem akumulator, czujnik temperatury, świecę żarową i nic.
A co się dzieje jak już się silnik nagrzeje? Spróbuj odłączyć jeszcze czujnik temperatury, i zobacz co się będzie działo.
Turbina skontrolować czy nie puszcza oleju.
Witam serdecznie ? Mam problem z Seatem Cordobą z silnikiem SDI (kod silnika to AQM ) Silnik podczas rozruchu nie jest grzany przez świece żarowe , sprawdzałem juz czujnik temperatury, przekaźnik świec żarowych ,auto było juz u elektryka , Vag nie pokazuje żadnych błędów , prawdopodobnie (takie są podejrzenia elektryka) jest uszkodzony główny sterownik....
Przecież to zależy od temperatury.
Witam. Mam taki problem z KIA Sportage 2013r., 4AWD, Diesel, Automat. Brak napięcia na szynie zasilania świec żarowych. Temperatura poniżej zera kłopot z odpaleniem, myślałem, że na świece przyszedł czas wymiany, ale okazało się, że przekaźnik nie podaje napięcia na szynę. Świece pomierzyłem i są Ok. Wymontowałem przekaźnik i mam pytanie jak go sprawdzić,...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
i nie wiem czy to ma wpływ na czas grzania świec żarowych. Nie ma.
mam problem z odpaleniem samochodu ,kiedy temperatura spada do ok 0 stopni. Po odpaleniu silnika przez chwile miga kontrolka od swiec zarowych. Pomimo ze swiece (wszystkie) wymienilem na nowe objawy nie ustepuja.Prosze o pomoc.
Jak temperatura spadnie poniżej +5*C to kontrolka się pojawi
Najczęściej to padały same świece żarowe. Do tych silników przychodzi jeden typ świec, ale w nowszych rocznikach w silniku DTH występowała także inna świeca żarowa, prawdopodobnie minimalnie dłuższa. Nie pamiętam jakie kody błędów generowały uszkodzone świece, czy był też błąd przekaźnika świec żarowych. Przy obecnej temperaturze 0°C silnik powinien...
Przyczyną nie muszą być świece , nalezy też sprawdzić kompresje gdy jest za mała silnik nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia a w tedy temperatura jest zbyt mała by nastąpił samozapłon .
Witam 30 +12V z akumulatora, 87 wyjście na świece żarowe, 85 i 86 jak w zwykłym przekaźniku odpowiednio -/+ 50 sygnał startu silnika (z rozrusznika) T czujnik temperatury L kontrolka świec żarowych
Czujnik temperatury , lub przekażnik świec żarowych.
A tak przy okazji / zaczekaj aż autor potwierdzi / , co że mróz jest a auto ciężko odpala .[/quote]n Jak temperatura spada poniżej 10musi chwile pokręcić. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem że jest to usterka elektronicznie i bez kompa Tu nic nie zrobi
czyli mam rozumieć, że T brane jest od świec żarowych i ich temperatura steruje tranzystorem, który to załącza przekaźnik i wyłącza go po osiągnięciu zadanej temperatury. a 85 jest jakimś obejściem (bypasem)?
Nic nie napisałeś o świecach żarowych. Sprawdzone, sprawne? Filtr/y paliwa kiedy zmieniane?
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
A czy masz silnik DTI czy cDTI? W tych rocznikach zdarzają się także DTI... Nie napisałeś...mogło by to trochę ułatwić diagnozę...Przegoń auto na trasie powyżej 3000 obrotów - być może zapchany DPF czyli filtr cząstek stałych sadzy musi się wypalić do końca jeżeli tego nie zrobi to resztki niespalonej sadzy zalepią wam nie odwrwcalnie filtr i będzie...
Turbina padla trzeba ja wyregulowac W życiu. Co ma turbo do odpalenia? Rozrząd do sprawdzenia (na VCDS-ie synchronizacja wału oraz wałka), wiązka pompek, czujnik temperatury, świece żarowe.
Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
W przekaźniku świec żarowych, w czujniku temperatury silnika. Poszukaj na googlach który to przekaźnik od świec i podmień. 4 to przekaźnik świec, pod kierownicą/ F6 to bezpiecznik pod maską. Jeśli wszystko będzie sprawne to do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i sterownik.
Ponizej 10 stopni. Kontrolka nie jest podlaczona do swiec, sterownik zapala kontrolke jak mu sie podoba, jak podlaczysz probowke do swiec i porownasz to zobaczysz spora ruznice w czasach swiecenia.
Świece żarowe włączają się przy minusowej temperaturze.
A skąd wniosek że nie powinny grzać i jaka to temperatura?
Witam ostatnio po postoju w mojej lagunie wystąpił mały problem po odpaleniu nie ma mocy jechać kreci sie tylko do 1600/1700obrotów nie wskazuje temperatury po podłączeniu komputera wystąpił taki błąd jak czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika i obwód swiecy żarowej po wymianie na nowe części dalej bez zmian co mogło sie stać nic sie nie swieci...
Witam Mam Fiata Ducato 2.3 jtd 2005r. i proszę o fachową poradę bo mam problem ze świecami żarowymi, w przewodach które są podłączane do świec nie ma zasilania, jak odłączę czujnik temperatury to jest prąd w przewodach podłączonych do świec. Ale kontrolka od świec żarowych wyłącza się wcześniej niż przekaźnik doprowadzających zasilanie do tych świec....
TDI w dodatnich temperaturach nie potrzebuje świec żarowych do zapalania-sprawdz przekażnik 109 w skrzynce bezpiecznikowej(zasilanie EDC).
52- przekroczony czas startu. Powody: - za mało powietrza do zainicjowania płomienia - za mała temperatura na kołku żarowym - zasyfiony palnik - utrata możliwości rozpoznania płomienia przez sterownik.
Witam. Mam taki problem - chodzi o to że ciężko pali przy niskich temperaturach, świece żarowe są założone nowe, silnik nie bierze oleju, trzeba długo kręcić i grzać świece żeby odpalił, gdy już odpali puści dym na ok 2-3 sekundy, gdzie mogę szukać przyczyny, czy to pompowtryski?
masz coś z czujnikiem temperatury zrąbane albo sam czujnik albo okablowanie
temperatura świeca żarowy świeca żarowy temperatura czujnik temperatura świeca żarowy
marshall footswitch pendrive odzyskanie partycji zrobić cennik
wizjer smart regulator ładowania
Długa instalacja Windows 7 - przyczyny i rozwiązania Renault Scenic 2: Sterowanie przy kierownicy - rezystancyjne czy cyfrowe?