JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Czy tam czasem nie powinien być czujnik 4 pinowy a nie 2?
Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, obudowę termostatu na metalową, spalanie ociupinkę spadło, ale znowu w trasie ok. 6 l/100 km. Na mieście nie miałem warunków, żeby zmierzyć.
Dwa problemy. Brak kontrolka CHeck engine - nie ma pilnej potrzeby napawić. Uszkodzony czujnik temp. silnika, należy go wymienić oraz przy okazji termostat i płyn chłodniczy (profilaktyczne przez zimą).
Klima jest szczelna, 550 g czynnika weszło, sam nabijałem, ufam tej maszynie. Nie widzi wskazań to znaczy że są kreseczki. Jakby widział stan to bym napisał jaki jest odczyt :) Wiatraki sprawne. Termostat płynu chłodniczego wpływa na działanie klimy? Błędów w silniku brak, jakby były to bym o tym na pewno napisał. Brak komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji,...
Jaki jest poziom płynu chłodniczego w momencie zapalenia kontrolki?Moze wtedy jest poniżej minimum?Może przycina się termostat?
Podłączyć kompa i sprawdzić błędy. Link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam Ja miałem taką sama sytuację i był to uszkodzony termostat od płynu chłodniczego. Wprawdzie inny samochód ale powinno mu dolegać to samo. Poszukaj w google jak przetestować termostat. Chodzi mi tutaj o odpalenie zimnego samochodu i sprawdzaniu odpowiednich przewodów (przewody od "wody"). Część powinna się zacząć rozgrzewać od razu, a reszta powinna...
Płyn G12+, a co się dzieje z termostatem?
Porządny mechanik nie szuka pomocy na forach, a wykorzystuje to, co ma ukryte pod mózgoczaską. Ty tam masz sieczkę.
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
Wskazówka na desce rozdzielczej jaką temperaturę pokazuje ? wygląda jakby termostat był zablokowany
Siedzi w obudowie termostatu.
Sprawdziłem u siebie – niebieska wtyczka to czujnik położenia wału (jest poniżej obudowy termostatu). Zielona wtyczka to czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Odkręcasz korek, dolewasz płynu na max, odpalasz auto i czekasz aż rozgrzeje się do otwarcia termostatu. Oczywiście jeśli pompa i głowica sprawna.
Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
Termostat i płyn chłodniczy wymieniony i nic się nie zmieniło. Może czujnik temperatury?
Jaki silnik ? Właśnie, jaki to dokładniej silnik? Bo są też jednostki, co mają dwa termostaty.
rozpinasz waż przy chłodnicy na dole nagrzewnica jest przed termostatem wiec nie zleci cały płyn
Wymieniłem termostat i płyn chłodniczy. Wszystko wróciło do normy.Jest OK.
Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj mam zamiar przegonić go bez termostatu. Dziwią mnie dwie rzeczy: - termostat ma otwór zaraz obok wlewu płynu. Na zimno jest cały czas zalany płynem, na gorąco płyn idzie w dół, a z tego otworku nic nie leci, jakby terostat był zamkniety. Odpowietrznik w obudowie termostatu nie wypuszcza powietrza tylko czysty płyn. Użyłem...
dobrze kolega mowi.jezeli lecialo pod obudowa termostatu to wymien uszczelke obudowy termostatu.zupelnie nie wiem czemu az 57zl.kupiles pewnie razem z obudowa termostatu i niepotrzebnie.mi tez to proponowali ale kupilem sam wklad termostatu i sam go zamontowalem w swojej obudowie.koszt ok.10zl. z kolei jezeli w tej szczelinie na obudowie miski olej....
Wymontuj termostat i zobacz czy działa.
Płyn chłodniczy Poziom oleju Termostat wymieniony nie otwiera
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
Wina raczej leży po stronie termostatu. Tamtędy płyn chłodniczy po przewodzie dostaje się do wtyczki. To zjawisko kapilarne. https://youtu.be/Zx0feEKE8Xw Teraz kwestia tylko gasnącego prawej żarówki mijania. W czym może tkwić problem?
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Czujnik wymieniłem. Okazało się, że potrzebna była również wymiana termostatu + nowy płyn chłodniczy! Od tej pory koniec problemów z temperaturą... Pozdrawiam :)
uszczelniacz którego doalełs do płynu chłodniczego mógł spowodowac przytkanie termostatu i pozostał czesciowo otwarty i niemoze sie domknąć dlatego w miejscu dochodzi do 90 a jak wyjedziesz to spada
Załóż oryginalny lub chociaż markowy termostat i bedzie dobrze. Temp. otwarcia 87st.
Czujnik raczej mam sprawny, rozgrzałem go zapalniczką i wskaźnik poszybował do góry. Czyż by to termostat aczkolwiek płyn chłodniczy z czujnika popłynął cieply....
Sprawdź termostat, poziom płynu chłodniczego, a na końcu chłodnicę.
No własnie problem w tym ze sa tam tylko dwie śruby w tym jedna urwana. Czy ma to sens zamontować termostat wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat?
Zdemotuj termostat i większość wyleci.
Pojemności dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że ok. 35L . Ale jeśli masz rotarder to ok. 50L . Układ w dafie sam się odpowietrzy, po zalaniu trzeba go rozgrzać aby otworzyły się termostaty i uzupełnić do MAX.
Witam. Znów mam kłopot ze swoją asterką. A mianowicie ^poszedł^ mi płyn chłodniczy. Zagotował się gdy odpaliłem ciekł po zgaszeniu nie i tak dwa razy i ta czynność ustąpila. Moje pytanie skad poszedł płyn skoro teraz juz nie wycieka i czy to może termostat ?
Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
Wymieniony Termostat i zbiornik płynu chłodniczego.
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
Temperatura otwarcia termostatu oscyluje w okolicy 92st.C. Do takiej temperatury musisz nagrzać płyn.
To wymień termostat.
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
źle odpowietrzonego układu czy to prawda W teorii w praktyce układ powinien się sam odpowietrzyć. Sprawdź czy termostat puszcza na nagrzewnicę. Mogą być czujniki od temperatury nie wiem ile on ma, może być termostat, najlepiej było by podpiąć interfejs i zobaczyć jak wyglądają parametry.
- po wymianie termostatu , płynu chłodzącego i osprzętu układu chłodzącego należy układ odpowietrzyć.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Termostat egr się nie otwiera.
może właśnie spod obudowy od termostatu ci ubywa
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Jakiej wartości termostat wsadziles?
Już uzupełniam: rok 97, silnik X12SZ (moduł zamiast kopułki), Autko jeździło niedogrzane, ale przy okazji rozrządu wymieniłem termostat. Płyn chłodniczy czyściutki i żadnego zapachu spalin, olej wygląda normalnie. Świece sprawdzę wieczorkiem, zapach spalin .... hm jak w benzynie, żadnego dymka nie ma przy tych temperaturach, wydech odrobinkę przykopcony...
Tylko po osiągnięciu temperatury
Przy obecnej pogodzie jest to normalne, wynika to z różnicy temperatur pomiędzy spalinami i powietrzem, a ten dym to nic innego jak para wodna. No chyba, że przy okazji "dymienia" na biało ubywa płynu chłodniczego.
Cześć, mam problem z moim Volkswagenem Golfem 6 1.6 MPI (102 KM) z 2009 roku, w którym jeżdżę głównie na LPG (instalacja Landi Renzo Omegas IG1). Auto ma problem zarówno z wypadaniem zapłonów, jak i sporadycznym trudnym odpalaniem. Opis problemu: ✅ Błędy, które pojawiają się w sterowniku silnika: - P2096 – System too lean post catalyst (Bank 1) – zbyt...
Powodem wyżerania termostatu był....nikt by nie zgadł....płyn chłodniczy a raczej chyba jakiś kwas o kolorze różowym który dostałem od znajomego.3 razy wymieniłem w ciagu ok.2 tygodni. W końcu spuściłem cały ten płyn,przepłukałem silnik wodą z węża ,nalałem nowy płyn i problem rozwiązany.
Dlatego sie przelewa bo ma otwarty obieg,sprawdz i ewentualnie odwroc termostat
Są dwa jeden w głowicy obok węża do nagrzewnicy, drugi na wężu chłodnicy za termostatem przed chłodnicą.
Witam. Posiadam Felicie 1,3 97' z gazem. Kupiłem ją końcem zeszłego roku. Od jakiegoś czasu [jak zaczęło się robić na polu ciepło] zaobserwowałem, że jak przez kilka minut albo jadę z prędkością do 50km lub stoję w korku to temperatura szybko rosła tak do ok 100 stopni C. Jak zwiększałem prędkość to po jakimś czasie spadała do 85 stopni. Postanowiłem...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Bo nie odpowietrzyłeś tego dobrze, płyn się zagrzał ostro, powstało duże nadciśnienie i pewnie w końcu puścił korek. Oczywiście zakładam, że przed wymianą termostatu wszystko było dobrze. Tylko dlaczego wymieniałeś termostat?
W ktora strone lata? Dodano po 5 Czy pompa ciagnie plyn przez termostat ,czy pcha go do termostatu?
Termostat do wymiany, płyn chłodniczy czysty?
Jeżeli zbyt długo się nagrzewa to wina termostatu.
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
https://youtube.com/shorts/EzTghzKfwWg?s... Czy ta sytuacja jest normalna? Auto odpalone odpowietrznik 1 2 odkręcony płynu brak... Dlatego jak jeżdżę teraz to jak dostaje temperatury to wywala płyn bo się rozpręża a nie ma obiegu bo skoro tam płyn nie leci to chyba dalej też nie idzie nie jak odpowietrznik jest przed termostatem...
A moze to byc wina pompy wodnej? Zlozylem autko bez termostatu a ono i tak jesli nie jest wlaczone ogrzewanie trzyma 90 stopni??
Witam Jakiś czas temu silnik strasznie się grzał (nawet podczas jazdy) i nie załączał wentylatora chłodnicy. Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy i włącznik wentylatora na chłodnicy. Dosłownie tydzień cieszyłem się ze sprawnego układy chłodzenia. Dziś gdy jadę - jest okej bo chłodzi silnik. Gdy stanę, temp. dochodzi do 100 stopni i nie załącza wentylatora...
Usterką okazało się zapowietrzenie układu. Wystarczyło odpowietrzyć i teraz wszystko gra i buczy. Aby odpowietrzyć należało odkręcić śrubę imbusowa nad termostatem. Pozdrawiam
A obudowa termostatu sprawdzona?
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Sprawdzałeś okolice termostatu? Osobiście posiadałem 2 takie auta i w jednym i drugim płyn wyciekał z obudowy termostatu.
Zacznij od termostatu. Jezeli plyn ucieka przez korek po wylaczeniu silnika to najprawdopodobniej winny jest termostat
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Ten zakończony białą plastikową końcówką, to jest przewód odpowietrzający skrzyni biegów. Wchodzi na skrzynię a nie do komory silnika. I nie powinno tam być żadnej opaski. Jeśli przy nim na skrzyni masz płyn chłodniczy, to należy dokładnie obejrzeć obudowę termostatu. Stamtąd najprawdopodobniej będzie wyciek.
Z tego co opisujesz, to chyba jednak to, czego się najbardziej obawiasz.
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
Witam! Czy Koledzy mają jakieś propozycje wyjaśnienia tego problemu? Wymieniłem silnik i po wymianie 1,9 TDI zaczęło wyrzucać płyn chłodniczy, a pompa, termostat i głowica silnika są OK.
Witam. Opiszę problem z autem od początku. W aucie był przed zimą uwalony termostat. Mechanik wymienił na nowy oryginalny. W zbiorniczku jednak była jakaś mazia. Za czas jakiś okazało się że kontrolka od płynu się świeci. Poziom plynu poniżej minimum. Płynu dodałem jednak taki glut w zbiorniku wypłynął na górę. Następnie spuściłem płyn jednak za dużo...
Wiem, że nie ten dział, ale krótko opiszę co mnie trapi. Temperatura na desce jest w połowie skali. To jest chyba prawidłowo. Wymieniałem wadliwy termostat i płyn chłodniczy. Termostat "Mahle" i płyn "FL22". Wcześniej wskazówka temperatury nie dochodziła nawet do 1/3 skali. Auto było nie dogrzane. Paliło więcej. W kabinie chłód. Teraz próbuje go nieco...
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia, ogrzewania, albo płyn do oleju.
Pompa wody się rozleciała zapewne. Albo termostat uszkodzony...
Mam Vectrę B z klimą manualną, wentylator klimatyzacji włącza się w momencie załączenia sprężarki klimatyzacji, czyli załączenia tejże. Wentylator układu chłodzenia silnika załącza się, gdy po otwarciu termostatu temperatura płynu chłodniczego dochodzi do 90st.
Witam wszystkich. Problem dotyczy w204 1.8CGi z 2012r. Silnik po włączeniu ogrzewania zaczyna się mocno grzać temperatura na wskaźniku 120 stopni, wentylator chłodnicy włącza się na Maxa i w kabinie słychać jak by się gotował płyn. Po wyłączeniu ogrzewania temperatura wraca do ok 80 stopni Termostat i płyn chłodniczy(wszystko z serwisu) już są wymienione....
Wygląda na orginalny produkt japoński. Chiny rzadko umieszczają znaki towarowe na swoich produktach. Montuj śmiało. Zawsze daj tylko nowy płyn chłodniczy.
olej, filtry i płyn wymieniałem 2-3 miesiące temu wymiany dokonuję co 15 tys km nie jestem pewny sprawności pompy wody czy to ona może robi pianę z płynu chłodniczego ??? Wadliwy termostat ??? płynu raczej nie ubywa Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny
Te silniki są chłodzone powietrzem, ale pompa wody, płyn chłodniczy, termostat... Ty widziałeś w ogóle na oczy ten silnik, jego budowę? To proponuję chociaż obrazek w internecie zobaczyć, żebyś wiedział, o czym mówisz. A najlepiej nie brać udziału w dyskusji o silniku, o którym nie ma się pojęcia. Autorze, a teraz powiedz, co znaczy "słabnie" i czy...
Kolego,z tego co pamiętam(no chyba że się mylę) to w twoim silniku termostat jest na dole i górny wąż ma prawo być ciepły,sprawdź lepiej dolny wąż, zanim wymienisz kolejny termostat.
Ajjj.. .. Z zachwytu przeoczyłem odpowiedź i zamknięcie tematu. Winowajcą okazała się chłodnica, która ( jak pisałem wcześniej )3 lata temu była wymieniana na nową.. ( niby Valeo ) okazało się, że była "trefna".. skąd wiem? - już mówię.. po kilkunastu wizytach u szpeców, wymianach pompy cieczy, termostatu (2X) , płynu chłodniczego, czujnika temp i tłumaczeniach,...
Witam posiadam od niedawna Opel Vectra C 1.8 benzyna 140KM 2007rok. Problem jaki się pojawił to nie osiąganie temperatury bądź bardzo wolne osiąganie. Średnio temperatura nie pokazuje więcej niż 75 stopni. Czasami na postoju dojdzie do 80-85 stopni. Wąż od termostatu ciepły, ostatnio zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego. Czy do wymiany jest...
Uszczelnienie korpusu termostatu.
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
A ubywa płynu chłodzącego? Co z termostatem?
Kolego płyn zaczyna wydobywać sie ze zbiorniczka już na zimnym silniku czy jak się dopiero nagrzeje po otwarciu termostatu? Skąd wiesz że uszczelka pod głowicą jest "dobra"?
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Leci z obudowy termostatu. Widziałem, że tam są trzy śrubki. Czy jest tam jakaś uszczelka? Oraz czy po spuszczeniu płynu chłodniczego trzeba później jakoś odpowietrzyć układ?
Czy układ został dobrze odpowietrzony?
Może termostat
przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego zapach płynu chłodniczego
klimatyzacja słabo chłodzi zniekształcenie obrazu sonel pomiar uziemienia
vodafone calculator vodafone calculator
Kody błędów podnośników Wumag - diagnostyka i naprawa Toyota Avensis T25 - Bezpiecznik Oświetlenia Wewnętrznego