firma TCR KQEL
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Witam. Zastosowałem zwykłą żarówkę W5W + oprawka i wszystko, pomimo dość intensywnej eksploatacji, do tej pory śmiga bezawaryjnie :) Pozdrawiam
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Firma Konceptis Katarzyna Adamiec Jest bezpośrednim dysrybutorem tego testera w Polsce. cena to około 1600 netto z tego co pamiętam.
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
No normalny tester alternatorów który mierzy czy do czegoś się te alternatory nadają. Przecież ze nie wytwarza sobie prądu żeby oświetlić sobie dom.
https://www.mouser.com/catalog/specsheet... strony 23 zaczyna się protokół transmisji. Na alledrogo. "TESTER ALTERNATORÓW 12/24V MAGNETI MARELLI MASTER ALT 2" https://obrazki.elektroda.pl/4486260600_...
Da się na stole sprawdzić, trzeba tylko mieć odpowiedni tester do tych regulatorów. Weź alternator pod pachę, udaj się do zakładu który naprawia alternatory i niech go przetestują. Jeżeli na testach okaże się sprawny (w co wątpię) to montujesz do samochodu. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być tam 12 V i w pozostałych dwóch około 7 V.
A ja dalej czekam na odpowiedź , gdyż cena interfejsu lin jest przystępna natomiast testery alternatorów mają szalone ceny. Na youtubie są filmiki ale nic związanego z moim pytaniem.
Dlatego też każą robić pomiar min 1 h po ładowaniu czy to prostownikiem (ładowarką) czy alternatorem.
Aleksander w pierwszym poście napisałem że w trybie awaryjnym jak i pod osobnym testerem alternator działa. W awaryjnym 13.8V a pod sterowaniem testera tyle ile ustawisz. Nie to jest przyczyna napisania posta. Widzę taki problem na testerze gdy sterowanie od UCH jest odpięte - skacze wartość DMF czyli wypełnienie mocy. Moim zdaniem powinno stać a nie...
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Ok to muszę z mechanikiem pogadać, żeby tak zrobił. Ja dzisiaj podpiąłem taki tester akumulatora/alternatora i ta górna czerwona kontrolka oznaczająca niewłaściwa pracę alternatora raz po raz zapalała się i gasła. Robiłem test bez obciążenia i z obciążeniem włączyłem wszystko i ta kontrolka też raz po raz się zapalała. https://obrazki.elektroda.pl/9778474500_...
balonika3 tylko jest taki mały problem, gdzie taką opornice znaleźć Problem nie taki mały. Teściu pracował przy rozbiórce suwnicy wielkości wiaduktu nad autostradą, to przytulił, bo poszłoby na złom. Później do testerów alternatorów były jak znalazł.
Mój IST Valeo 210A. Ładował do końca i odpalał również. Nie mam testera do tych alternatorów. Myślę że wina w pierścieniu magnetycznym wybiłem go ze starego łożyska i podłożyłem pod nowe tylko ma lekkie bicie po złozeniu ładował Ok ale nie odpalal. Teraz leży bo wymieniłem na nowy ori alternator.
zasadniczo to nie testery akumulatora tylko wskaźniki napięcia. Ceny testerów zaczynają się od ok 100 - 150 zł a możesz kupic też za 3.500 zł. ale w tej cenie możesz spoko kupić. Uwaga - pokaże Ci napięcie w gnieździe zapalniczki które z różnych przyczyn może być inne niż napięcie aku (niższe).
Witam chodzi mi o opornice a nie światła więc nie zbaczajmy z tematu, robie tester alternatorów. Kolego możesz mi powiedzieć z jakego wzoru skorzystałeś ?? wydaje mi się że z ohma :)
Na wiertarce? Jak podłączył dobrze, to coś się powinno pojawić. Niektórzy robią testery napędzane wiertarką.
Człowieku, czy Ty nie masz co robić ? Postaw samochód do mechanika lub elektryka , odbierz naprawiony następnego dnia. A jak lubisz sobie coś pokombinować to wymyśl jakiś pożyteczy układ. Powiedzmy emulator maty, tester alternatora ford tdci.
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Może być i akumulator. Podejdź do hurtowni niech sprawdzą testerem. Masz sprawny alternator?
Diagnoza u elektryka będzie kosztować 20 zł? 30 zł? I zajmie to 5 minut. Uważam,że przed kupieniem akumulatora za kilkaset złotych warto podjechać i sprawdzić, czy instalacja jest OK. Elektryk samochodowy sprawdzi testerem akumulator, alternator i obejrzy mocowanie kabli do klem, karoserii i alternatora..
Zmierz napięcie na alternatorze i na akumulatorze. W dalszym ciągu akumulator. Żakladaj na akumulator tester po BT do monitorowania napięcia. Będzie wykres z całego dnia.
Witam Miałem taki przypadek w manie na wyświetlaczu komunikat awaria alternatora i błąd ZBR jeden z podanych po podłączeniu testera texa tłumaczyła to Zapoczątkowanie zacisku W wymieniałem alternator na nowy nie pomogło póżniej sprawdziłem wiązke dalej to samo ogólnie objawy braku ładowania były taki że po uruchomieniu silnika alterantor zaczynał ładować...
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Przecież alt i alternator są spięte więc jak chciał byś odczytywać z nich napięcie osobno? Podłącz tester i sprawdź błędy DME oraz co się dzieje na ciękim kabelku LIN
Panowie czytajcie co napisałem .chodzi tylko o regulator ,reszta sprawdzona . AAAA, to chodzi tylko o sprawdzenie samego regulatora, nic prostszego, a koledzy napisali że nie sprawdzisz Napisali że LIN. Nie sprawdzisz. Sprawdzisz i to jak najbardziej i nie jest ważne czy LIN, czy COM czy PWM czy przez zwykłą żaróweczkę. Musisz tylko zakupić taki oto...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
A np. Taki tester do akumulatorów. https://obrazki.elektroda.pl/8155075500_... Dodano po 2 Każdy warsztat powinien mieć taki tester do sprawdzenia akumulatora i zrobienia testu obciążeniowego czy akumulator nadaje się do użytku czy już nie?
fizycznie jak panu sprawdzali ten alternator to byl pan przy tym widział ze wykryło protokół z alternatora miał ktoś przystawkę do alternatorów na com ? Tak byłem osobiście przy sprawdzaniu. Tester pokazuje jaki jest protokół połączenia. W przypadku mojego alternatora gniazdo oznaczone jest jako COM ale transmisja to LIN2.1. Przy pomocy testera można...
2 mierniki brały udział w testach oraz nowy analogowy tester akumulatorów, ładowania Yato.
To przewód od alternatora. Fajna "naprawa". Ponieważ wydzielało się ciepło to "fahowiec" obwinął w izolację. Nie jest to przyczyną Twojej awarii ale koniecznie to popraw, bo jeszcze spolisz skorupe. A co pokazuje tester ? No i ciekawe jak sprawdzałeś te bezpieczniki ?
Witam. Niestety usterka wróciła. Interesuje mnie jakim sygnałem steruje wzbudzenie alternatora (pin COM). Przy wypiętej wtyczce "pin COM" wzbudza się przy 3500 obr/min (obroty wirnika alternatora). Nie posiadam takiego testera regulatorów żeby podać sygnał COM i wykluczyć przyczynę usterki. Uszkodzony alternator czy sterownik?
Powiedz mi Grzegorz740 jak mam wpiąc ten miernik to o czym ty mówiłeś rozkręciłem obudowę i co dalej http://obrazki.elektroda.pl/3089846200_1... Nic nie rozkręcaj, Miernik (woltomierz) podłączaj na zaciskach akumulatora. Będzie najdokładniejszy pomiar, pozbawiony błędu od spadku napięcia na przewodach. Dodano po 16 Ze zdjęcia wynika,...
Może tak nie jest to pierwszy alternator który zakładałem, mam nawet zrobiony taki tester z silnikiem który napędza alternator posiada dwa mierniki z funkcja pomiaru prądu i napięcia. Prawie wszystko jest dobre, pisze prawie ponieważ nie potrafię znaleźć dlaczego nie ładuje.
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Pojemności nie pokaże, ale po prądzie można oszacować stan akumulatora. Mój pokazuje jeszcze pulsację ładowania, oceniając mostek alternatora i napięcie podczas pracy rozrusznika..
dokładnie mnie też interesuje tester akumulatora. chciałbym nim sprawdzać poziom naładowania czy alternator w ogóle go ładuje. dla mnie najlepiej było by podać w jaki sposób można coś takiego zrobić, albo kupić w rozsądnej cenie
A po co diagnozować testerem? I tak będzie błąd "smart alternator fault". To trzeba naprawić. Jak był zamontowany nieoryginalny regulator to trzeba zrobić pewną przeróbkę.
Wymieniłem regulator na inny nowy(oczywiście podróba),dalej świeci kontrolka od ładowania.Wymieniłem w starym regulatorze szczotki i z powrotem go zamontowałem w alternatorze,ale nic to nie pomogło(dalej świeci). Tester delphi pokazał błąd P1527(obciążenie alternatora,za nisko,stały),potem znalazł jeszcze 56A(wejście dodatnie zapłonu lub informacja...
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Sterowanie LIN, czyli są dwa drajwerki, jeden jest w regulatorze napięcia (w alternatorze) a drugi identyczny drajwerek znajduje się w sterowniku. Gdzie jest ten drugi tego nie wiem, może być w sterowniku silnika, w "bordnetz"'ie, itd. Musisz testerem "przelecieć" wszystkie sterowniki, w jednym z nich będzie błąd sterowania alternatora. Jak już zlokalizujesz...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie.
No i jeszcze mozesz kolego przed podlaczeniem testera akumulator sobie sprawdzic i alternator. Te skrzynie sa cholernie wrazliwe na skoki napiecia.
-zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest może ktoś coś napisze?
kupie tester do regulatorów wszystkich typów com lin pd pwm bss może być uzywany . Potrzebuje go do stanowiska testowego alternatorów
Jak jest sterowany cyfrowo to proszę o sprawdzenie błędów testerem.
słyszałem, że najlepiej ładować niskim napięciem niskim PRĄDEM! PS.jeszcze to sobie kup do kompletu. http://allegro.pl/tester-elektroniczny-a...
Odłączone "wzbudzenie" i ładowanie na poziomie 13,5 do 13,7 V, czyli alternator sprawny. Co pokazuje tester ? Moja rada - zmień warsztat bo nie mają pojęcia co czynią, na pewno są "sybkie na robocie". Tam nie masz wzbudzenia tylko COM, a co to jest i jak działa to niech chłopaszki się dowiedzą i zrozumieją, i wówczas mogą się wziąć za naprawę. A może...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Volvo 2.4 diesel - twarda praca silnika Tester Delphi pokazuje za duże ciśnienie na szynie CR. W tych pompach otwarty zawor SCV daje pełne wysterowanie szyny CR. Zawór SCV podłączony na krótko(+) bezpośrednio z Alternatora (uprzedzę pytania - aku jest w bagażniku) Przewód sterujący (-) ze sterownika sprawdzona na zwarcie i przejście - wszystko w porządku....
Miałeś włączone radio i przy wyciąganiu bezpieczników ono zgasło?Bo dla mnie jedynym podejrzanym by było radio. Radio było wyłączone, oświetlenie wnętrza też. Dodano po 1 Przypadkiem nie zmieniałeś radia/nawigacji na nowsze/inne ??? nie. radio jest fabryczne. Dodano po 1 A nie odpalałeś komuś autka na kabelki i miałeś cały czas włączony silnik zimą....
Do czego doprowadziła ekologia ? i normy ? alternator nie ładuje tylko użytkownik z ładowarki .Sam mam taką sytuacje akumulator roczny i tester pokazuje 300 z 510 zobaczymy co zrobią na przeglądzie za parę dni.
Problem jest dość nietypowy aczkolwiek natrafiłem w sieci na kilka osób z podobnymi objawami(co ciekawe wszystkie w Banditach rocznik 2004-2005). Rzecz w tym, że w moim motocyklu podczas pracy na wolnych obrotach ok 1200/min alternator wykazuje duże tętnienia (mierzone testerem akumulatorów), zwykły woltomierz też pływa ok +/- 0,7V. Objawia się to rytmicznym...
https://obrazki.elektroda.pl/9623844500_... No więc tak, czekałem około 40 minut i rzeczywiście spadło do 0,08. ( u ojca w bmw x3 jest 0,05 ale praktycznie po minucie od zamknięcia auta). Za chwile jade na test akumulatora. Ale wydaje mi się że to wina ładowania. 90 amperowy nie może doładować akumulatora. Ale za niedługo bede miał...
Witam. Mam 6-miesięczną masterkę i problem z ładowaniem. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze 10-15 minut ładowanie wynosi 14.2V, zaś po 15 minutach ładowanie wynosi 13.45V, niezależnie od obrotów silnika. Na serwisie stwierdzili, że wszystko jest OK. Zaś w praktyce po 6 godzinach pracy webasta akumulator pada. Akumulator ma 6 miesięcy, wg testera...
Założyłem nowy regulator, teraz napięcie skacze (bez względu na obroty) od 12,6 do 15 V ale kontrolka już się nie zapala. Po wyjęciu wtyczki z jednym przewodem napięcie na akumulatorze jest stabilne i wynosi około 14,2 V i lampka też się nie zapala. I co dalej ? To alternator 6 diodowy, nie ma diod wzbudzenia. Znajomy przyniusł tester do renówek i pokazało...
Diody bym się nie czepiał. Sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki, i pierścienie. Kiedy tam wszystko w porządku, udał bym się do zakładu regenerującego alternatory, i poprosił o sprawdzenie parametrów pod obciążeniem, a dopiero wtedy, sięgnął bym po tester i sprawdził jak wyglądają parametry obciążenia alternatora ze strony ECU.
sprawdzalem testerem takim z opornikami zaraz sprawdz gestosc i dam znac
Mam problem, rozładował mi się akumulator w Raptor 660, po naładowaniu pokazuje 12,40V ,po podłaczeniu i zapaleniu silnika nie ma zmiany, pokazuje tyle samo, a powinno 13,70V. Czy to może byc problem z alternatorem, czy z regulatorem, podłączałem tester do kostki co dochodzi do regulatora, to tam pokazuje 11,80V 12,40V!
Regulator jest w alternatorze ale on nie pobiera prad, ciężko będzie jak niemasz amperomierza, i testera "to jest zgadywanie"
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu. Do akumulatora używam miernika do pomiaru akumulatora...
Witam serdecznie. Nie wiem czego właściwie chcesz. Dajesz się podpuszczać. Kolega Motronic prosto i dokładnie poinformował, że masz wszystko w porzadku. Sprawdź sam akumulator i nie dawaj się naciągać serwisowi. Dodano po 2 Twój cały problem to mechanik z testerem.
Czy altek jest o tej samej mocy co nominalny np.( 70W albo 100w) jesli bedzie za maly nie bedzie doładowywał akumlatora. I jakie ma ladowanie przy wylaczonych odbiornikach ? I czy aklumlator jest dobry na 100% ?Zrobic pomiar testerem. Ladowanie sprawdz po wzbudzeniu alternatora .
Musisz wylutować uzwojenia przynajmniej 2 koncówki. Prostym miernikiem z testerem diod sprawdzi. W jedną stronę wskazuje 3 cyfry w drugą wskazuje 1. Sprawdz tak wszystkie 9 diod . Alternator Delco Czy inny?
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
Tak jak pisze mirosław wielki podłącz pod tester. Nie ma takiej możliwości aby alternator blokował rozruch silnika. A co się dzieje z napięciem jak silnik pracuje są włączone światła i wtedy masz 14,6 V , gdy na pracującym silniku wyłączysz światła co się dzieje z napięciem ?
kupiłem używany alternator Ford mondeo mk5 2.0 tdci 210KM po wypadku ładowanie alternatora jest teraz stabilne cały czas 15,20V, nie wiem czy to za dużo? Ale kontrolka ładowania nadal się pokazuje i znika. Jak było źle tak dalej jest źle. Błąd należy skasować testerem. Robiłem kiedyś identyczny przypadek, ładowanie cały czas falowało od 13 do 15 V....
Nie myślałeś o kupieniu gotowego analizatora LIN? Ja mam APGDT001 i szczerze jeszcze nie miałem możliwości spróbować tego urządzenia. Ale znając parametry ramek można by symulować sygnały ze sterownika i w ten sposób sterować alternatorem(przynajmniej ja tak sobie to wyobrażam) A w efekcie jeżeli wiemy jaką wartość wysyłamy do alternatora wiemy też...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Mierzylem za pomoca testera i w tym samym momencie bezposrednio na akumlatorze.
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Witam, Jeśli wymontowywanie altka z Twojego samochodu to naprawdę "przygoda" to wymień regulator i będziesz miał 100% pewność że wkładasz sprawny alternator, jeśli wszystko inne w nim jest ok. Ciężko sprawdzić taki regulator domowym sposobem. Możesz spróbować zawieść go do warsztatu gdzie mają tester regulatorów napięcia żeby sprawdzili Ci sam regulator,...
Mam w sieci kilkanaście UPS'ów. Do tego oczywiście kilkadziesiąt akumulatorów o pojemnościach od 7 do 100Ah. Potrzebny mi tester, który określi kondycję akumulatora - dobry, czy do kosza, nie wiem czy istnieją zabawki mierzące pojemność. Cena - do 500zł. Druga sprawa dotyczy akumulatorów spiętych w szereg. Mam 5 baterii po 20 akumulatorów (7 - 26 Ah)....
Bardzo proszę o odpowiedż na pytanie czy załączony schemat jest właściwy jeżeli chodzi o możliwość stałego pomiaru napięcia akumulatorów żelowych 6V połączonych szeregowo napędzających łódkę zanętową jak również możliwość ładowania aku każdego z osobna - bo taką mam ładowarkę ( 6 V, 7 Ah). Jaki miernik zamontowane na stałe byłby najlepszy w tym celu...
Jedynie prąd jaki pobiera miernikiem cęgowym . Można także skorzystać z testera akumulatorów, który ma funkcję testu rozrusznika i alternatora. W Twoim przypadku sprawdź masę, a akumulator nowy nie oznacza , ze posiada odpowiednie parametry.
alternator byl sprawdzany u elektryka samochodowego Sprawdzany testerem ładowania czy multimetrem podłączonym równolegle do akumulatora ? Ktoś się "pokłonił" temu autu i ubrudził ręce - sprawdzając np. jakość podłączenia przewodów do alternatora, rozrusznika, masy akumulatora, zasilania skrzynki bezpiecznikowej itp ... ?
Tester ten przeznaczony jest do sprawdzania stanu naładowania akumulatorów o napięciu 12V lub 24V w instalacji samochodowej oraz sprawdzania prawidłowego procesu ładowania akumulatora przez alternator. Od kiedy to można wykonać poprawne pomiary akumulatora na gnieździe zapalniczki? :)
Jedź do kogoś kto ma star diagnose, tam masz dwa akumulatory i moduł rozdziału energii, bez sprawdzenia elementów z poziomu testera nie ma możliwości w pełni zdiagnozowania układu.
Dzień dobry Testuję dostawę alternatorów będących zamiennikiem Delco Remy DRA0897 Pomiędzy 5500 a 6000 RPM krzywa wydajności zrywa się. https://obrazki.elektroda.pl/5150523100_... https://obrazki.elektroda.pl/7454105600_... Nie obserwuję tego na żadnym innym typie alternatorów. Wszystkie inne w tych okolicach zachowują...
podpiąc tester i zobaczyć w sterowniku silnika czy nie ma błedu odnośnie zacisku DF alternatora. Interesuje się trasa kabla niebieskiego.
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Ibizą , mianowicie po ostatnich spadkach temperatury na dworze chcąc wyjechac o 9 rano spod domu samochód odmówił posluszeństwa , zresetowały sie zegary a rozrusznik nawet nie drgnął. Nie zastanawiając się więc długo zadzwoniłem po znajomego i odpaliłem auto na kable.Samochód chwile pochodził...
czesto tak sie robi, a potem na tester jak dobry, to do piaskareczki i na półeczke ;)
No tak...miernik stanu akumulatora, ale chyba nie samochodowego, albo przynajmniej nie w aucie, ponieważ podczas pracy alternatora jest więcej niż 14 V...CIekawa obudowa, przyjemny układ, ale tzeba go dopracować :)
Oglądam drugi film: - Tam gdzie niebieski miernik na skraju swojego zakresu pomiarowego pokazuje 50 mA, a miernik cęgowy od ~60 mA fo ~70 mA. Błąd pomiarowy :-) - Zmierzone ~10 mA przy włączonym alarmie (bardziej ufam pomiarom miernikiem niebieskim) - bardzo mało. - Pomiar "po czasie" na klemie "+" pokrywa się z pomiarem na klemie "-", czego oczekujemy...
Na początek podłącz tester kondycji akumulatora, ma on opcję pomiaru jakości ładowania, zmierzysz nie tylko napięcie ale i tętnienia to będzie wiadomo co w trawie piszczy zanim rozbierzesz pół samochodu.
Zacząłbym od testera radiowego i sprawdzenia czy pilot wysyła sygnał. Najprawdopodobniej nie
Skoro się świeci lampka akumulatora to oznacza że jest brak komunikacji między sterownikiem a akumulatorem. Ładowanie masz bo byś długo nie pojeździł. Wymiana alternatora musi być na identyczny model, szczególnie chodzi o regulator. I tester, tester jeszcze raz tester i tylko Clip.
Nie nie bo na wyjętym nic nie słychać więc łożyska prawdopodobnie sprawne. Chodzi mi o to że koło zatrzymuje się a wirnik jeszcze przez chwile się kręci z tym o o dźwiękiem. Jeszcze takie pytanie jaka powinna być rezystancja na komutatorze? I czy taki regulator można zmierzyć mierząc na szczotkach? Wirnik dalej się obraca ponieważ tak działa sprzęgło,...
Napięciem ładowania zarządza tutaj komputer przez LIN. Oluś, jak czasami coś walniesz to nie wiadome śmiać się czy płakać. Zamiast oryginalnych regulatorów zakładałem zwykłe FOOM z VW albo Opla... Zresztą jak to Volvo to podobny układ jak w Renault. Apropo, opracowałem fajny tester tych regulatorów, są chętni na schemat?
Jeśli alternator 100% sprawny, to walnięta cela w akumulatorze. Pojedż do najbliższego warsztatu i niech Ci go sprawdzą testerem.
Witam. Mam problem z Man TGL. Na wyświetlaczu był błąd generatora, wymieniony na nowy, dalej pokazuje informację "Generator Ausfall". W jednym wątku wyczytałem, żeby sprawdzić bezpieczniki na silniku 125A - są sprawne. Alternator ładuje 28,4V. Po podpięciu Autocom, nie pokazuje błędów. W czasie testów na uruchomionym silniku, podczas zwiększania obrotów,...
alternator tester tester regulator alternator alternator suzuki alternator
katalog transformator indel plamy ekranie esp32 generator
sterowanie nawiewu migajaca dioda miele
Regulacja zawiasów w piekarniku Beko - porady i wskazówki Noyafa NF-8209S: Przerwa w jednej żyle, długość OK