witam Czy możecie wrzucić schemat urządzenia do testowania sprawności cewek zapłonowych pojedyńczych, podwójnych, poczwórnych oraz bloków cewek zespolonych?a jeśli nie to, czy może ktoś zrobić taki tester odpłatnie
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
Robiąc sobie sam oszczędzasz znaczna kwotę pieniędzy, a poza tym rozwijasz swoje zdolności manualne, co też nie jest bez znaczenia :) Tester modułów mojej konstrukcji też moge tu zamieścić.
tak,owszem,tester cewek zapłonowych.Opracowałem,skonstuowałem,st...
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, w szczególności za te od kolegów sentcar oraz gameness Rozumiem, że wspomniany MONITOR WYSOKIEGO NAPIĘCIA MV-4 http://www.dte.com.pl/index.php?id=mv4 można zastosować jeśli są przewody WN bo to na te przewody są zakładane krokodylki (tak wynika z opisu na stronie dte). A co w przypadku zintegrowanych elektronicznych...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Podmień cewkę do sprawdzenia klin na kole magnesowym. Rozregulowywałeś pewnie regulator obrotów. Wszystko na to wskazuje, że rozregulowałem :( Niestety mimo obejrzenia kilku filmików instruktażowych i próbie wyregulowania nie działa to tak jak wcześniej. Pozostaje jeszcze problem z odpalaniem. Widzę że są jakieś testery cewki zapłonowej w sklepach....
Kolego , zrobiłem milion testerów cewek zapłonowych, tak samo testerów trafopowielaczy. Nie uciekłem się do jakichś finezji, waliło iskrą że hej. Wyjaśnij mi, chłopu ze wsi na czym polega mój błąd, że te układy działają. Natomiast zawsze uważałem- najważniejszą sprawą jest stromość przełączania. Prąd w obwodzie pierwotnym ma zaniknąć momentalnie.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Testerem cewek.
20 minut to może być sporo. Wystarczy cewka do zapłonu przerywaczowego , przekaźnik rozwierny i masz "gwiezdne wojny". Kiedyś tak się na warsztatach robiło testery do świec,cewek i przewodów żeby nie kręcić silnikiem. To naprawdę daje radę .
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
Chodzi mu o te ołówkowe. Jedynie tester cewek.
Zdecydowanie do wymiany moduł zapłonowy pod cewką ,nie czepiać sie sterownka.Objaw występuje po rzgrzaniu silnka przy wysokiej temp. otoczenia dlatego jest to latem a nie zimą.
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Testerem do cewek, inaczej czarno to widzę
"Amatorsko" się nie da. Miernikiem nic nie zrobisz. Iskry bez np. testera nie wywołasz
Wpisz w google np generator wysokiego napięcia jest sporo rozwiązań . Mam zrobiony do podobnych celów , generator oparty na 555 steruje cewką zapłonową z jakiegoś auta
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
I już?!?! Jeśli tak to bomba. Taki tester należy wpinać w każdy przewód świecy czy tylko między cewką i rozdzielaczem?
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Witam, powodem awarij była cewka zapłonowa. I to przez nią wszystkie błędy silnika. Dziękuję wszystkim za udzielone rady. Dzięki nim sam resztę naprawiłem. Kupiłem nową cewkę zapłonową Dancermana, i po założeniu wszystko działa. Błędy wykasowałem testerem diagnostyczny ELM327 Silnik ma większą, moc jest żwawszy.. Zrobiłem już przeszło 200km,i żaden...
Przebieg nie opada do "zera", tranzystor całkowicie się nie zamyka - stąd i brak efektu. Zapomnij że sprawdzisz tym cewkę do układu zapłonowego wysokiej energii. Inne niuanse tam mają znaczenie.
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Zapiąć tester do cewki i jasna sprawa Podłączyć oscyloskop na sterowanie cewki W ostateczności można.... albo nie powiem bo to proste jak konstrukcja cepa
Można brać WN z induktora (taki przyrząd do pokazów na fizyce). Induktor łatwo się robi z cewki zapłonowej i dzwonka - łączysz w szereg.
Jak już masz tester "rezyster i diodę LED", to na środkowych pinach wtyczki cewki zapłonowej , sprawdź kluczowanie! Oczywiście w czasie pracy silnika!!!
Podłącz tester i zobacz czy immo blokuje.
Przede wszystkim silnik nie będzie równo pracował. Po drugie bardzo łatwo to sprawdzić testerem diagnostycznym, ale można to bez najmniejszych kłopotów sprawdzić domowymi sposobami... Nie trzeba do tego fachowca - sam dasz radę, jeśli się postarasz ;) .
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej. Kiedyś się tym bawiłem jak jeszcze miałem fiat lancia tester. Ten taki ręczniak.Można było uruchomić cewkę, strzelała iskrą. Nic tam wiele nie ma. Bodaj Digiplex 2 oferował więcej możliwości; ale to już nie pamiętam.
Myślałem też nad pomysłem cewki butelkowej + transformator tylko jedyny problem to coś w postaci pseudo pszerywacza aby dostarczało prąd do cewki pulsowo tak jak zwykłe platynki.
Najlepiej było by podłączyć tester diagnostyczny i po kodzie błędu znaleść usterkę.
Albo oscykoskopem (obserwować przebieg na uzwojeniu wtórnym),albo podpiąć pod tester-ECU w tym modelu wykrywa wypadanie zapłonów
Przede wszystkim wykonaj test sprężania na wszystkich cylindrach, sprawdź za którym uderzeniem tłoka osiąga maksymalne ciśnienie w danym cylindrze, czy jest różnica między cylindrami w szybkości narastania ciśnienia, potem sprawdź szczelność cylindrów najlepiej przez odpowiedni sprzęt. Są takie urządzenia na portalu aukcyjnym Pod nazwą tester szczelności...
Sprawdzić testerem (Test Elementów Wyjściowych) przekaźnik pompy i zrobić test cewki WN, a nie tylko błędy
Mogą byc cewki zapłonowe. Również jak się nagrzeją mogą tracić iskrę. Warto wtedy obserować obrtomierz albo sprawdzic testerem czy czujnik liczy.
Tu masz tester cewek jaki zrobiłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Moze czujnik wału korbowego ... Był na testerze - gdyby czujnik niedomagał, byłby zarejestrowany błąd...tak myśle, że może być jeszcze cewka zapłonowa...
Tester w rękę i blok pomiarowy 15 i będziesz wiedział co dzieje się z cewkami zapłonowymi. Jeśli będą zera to jest okey.
Witam. Problem jest taki, że auto (silnik o oznaczeniu z18xe) nie pali na 4 cylinder, po podłączeniu testera wywaliło błąd: P0354-1 Cewka zapłonowa 4,wysokie wejście Po sprawdzeniu cewki okazało się, że na wszystkie cylindry cewka daje iskrę, a po dokładniejszym sprawdzeniu auta stwierdziłem, że na 4 wtryskiwaczu nie ma kluczowania wtryskiwacza (napięcie...
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
tak, masz rację, kiedyś nawet szukałem jakiegoś testera... bezskutecznie. Wyjmowałem cewkę, siedziały świece, iskra jest wszędzie taka sama... co myślisz?
Omomierz jest w tym przypadku absolutnie nieprzydatny. Najlepsza metoda sprawdzania cewek w renault-cewki ołówkowe-to albo tester cewek, albo powykręcać świece. Jeżeli jakaś jest inaczej zabarwiona w częsci roboczej od pozostałych, lub na tej częsci pod klucz ma szereg cętek-cewka tego cylindra jest uszkodzona.
W grupie VAG masz dostępny licznik wypadnięć zapłonów. Błędu jeszcze nie będzie, ale licznik wskaże gdzie jest problem. Jak świeci check, to tester powinien pokazać na którym cylindrze jest wypadanie zapłonów. Za sprawdzenie sprawnej cewki firma może naliczyć sobie opłatę. \ Nie wszystkie sklepy przyjmą reklamację części, jeśli nie była zamontowana...
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
tester zapłonowych łączenie cewek zapłonowych zasilanie cewek zapłonowych
pikanie radia citroen oporność głośnik upływ akumulatora
magazyn energii magazyn energii
Wymiana płyty głównej w centrali Satel CA-10 na CA-10P Napięcie na wtyczce alternatora Ford S-Max 2.5