Pytasz o tester , czy o cewkę zapłonową? Tester 12V , a cewka WN 19kV.
tak,owszem,tester cewek zapłonowych.Opracowałem,skonstuowałem,st...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Kolego , zrobiłem milion testerów cewek zapłonowych, tak samo testerów trafopowielaczy. Nie uciekłem się do jakichś finezji, waliło iskrą że hej. Wyjaśnij mi, chłopu ze wsi na czym polega mój błąd, że te układy działają. Natomiast zawsze uważałem- najważniejszą sprawą jest stromość przełączania. Prąd w obwodzie pierwotnym ma zaniknąć momentalnie.
Testerem cewek.
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
Chodzi mu o te ołówkowe. Jedynie tester cewek.
Testerem do cewek, inaczej czarno to widzę
Robiąc sobie sam oszczędzasz znaczna kwotę pieniędzy, a poza tym rozwijasz swoje zdolności manualne, co też nie jest bez znaczenia :) Tester modułów mojej konstrukcji też moge tu zamieścić.
Podmień cewkę do sprawdzenia klin na kole magnesowym. Rozregulowywałeś pewnie regulator obrotów. Wszystko na to wskazuje, że rozregulowałem :( Niestety mimo obejrzenia kilku filmików instruktażowych i próbie wyregulowania nie działa to tak jak wcześniej. Pozostaje jeszcze problem z odpalaniem. Widzę że są jakieś testery cewki zapłonowej w sklepach....
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Przebieg nie opada do "zera", tranzystor całkowicie się nie zamyka - stąd i brak efektu. Zapomnij że sprawdzisz tym cewkę do układu zapłonowego wysokiej energii. Inne niuanse tam mają znaczenie.
Tu masz tester cewek jaki zrobiłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Zapiąć tester do cewki i jasna sprawa Podłączyć oscyloskop na sterowanie cewki W ostateczności można.... albo nie powiem bo to proste jak konstrukcja cepa
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Omomierz jest w tym przypadku absolutnie nieprzydatny. Najlepsza metoda sprawdzania cewek w renault-cewki ołówkowe-to albo tester cewek, albo powykręcać świece. Jeżeli jakaś jest inaczej zabarwiona w częsci roboczej od pozostałych, lub na tej częsci pod klucz ma szereg cętek-cewka tego cylindra jest uszkodzona.
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, w szczególności za te od kolegów sentcar oraz gameness Rozumiem, że wspomniany MONITOR WYSOKIEGO NAPIĘCIA MV-4 http://www.dte.com.pl/index.php?id=mv4 można zastosować jeśli są przewody WN bo to na te przewody są zakładane krokodylki (tak wynika z opisu na stronie dte). A co w przypadku zintegrowanych elektronicznych...
Cewka po jakimkolwiek przebiciu na WN nadaje się do muzeum. Są testery cewek WN , po co podpinać oscyloskop , kombinować z sondą Wn i tp.? Kolega o nicku Motronic , opracował tester cewek WN w samochodach i na pewno jest ten schemat na naszym forum! Natomiast "przebita" cewka na WN nadaje się do muzeum , a pierwotne sprawdzisz na omach!
Nie specjalnie znam Pandę...coś tam kiedyś w jednej jakieś światła naprawiałem ale specjalnie więcej nie przeglądałem komory silnika i elektryki w tym samochodzie. Strzelam w masę bo miałem kiedyś identyczne objawy w Renault i nowa masa(kabel między akumulatorem a silnikiem) rozwiązała wszystko. Ostatecznie możesz też spiąć bokiem jakimś grubszym przewodem...
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Witam robie tester do cewek wysokiego napiecia i mam do wykorzystania takowy moduł - dokładnie "90 243 618" opel wektra 1.8 92r. ma 4 piny i dokładnie nie wiem na których pinach jest zasilanie, sygnał z halla i wyjscie na cewke. za bardzo nie mam gdzie tego podejrzec, jak ktos wie to prosze o opis. Pozdrawiam
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Kosa zrobiona.Uszkodzona była cewka zapłonowa. No bo co tam się mogło więcej popsuć!! koło z magnesami. 1.Sprawdzić szczelinę 2.Odłączyć przewody od cewki te konektorki. 3.Jak barak iskry dalej to szkoda czasu tylko zamówić tą drogą cewkę.290 z przesyłką. Ps.Ja mam tester cewek i on mi robił iskrę na tej starej cewce i to mnie zmyliło. Jednak musi się...
Prawidłowa rezystancja uzwojeń nie swiadczy że cewka jest sprawna - mogą być zwarcia międzyzwojowe oraz przebicia do masy. Dokladne sprawdzenie jest możliwe na specjalnych testerach lub mniej dokładne w innym sprawnym samochodzie tej samej marki. W 126 p są stosowane dwa rodaje cewek olejowych (aluminiowych) różniących się uzwojeniami: - 4240.0.000.1...
Wpisz w google np generator wysokiego napięcia jest sporo rozwiązań . Mam zrobiony do podobnych celów , generator oparty na 555 steruje cewką zapłonową z jakiegoś auta
"Amatorsko" się nie da. Miernikiem nic nie zrobisz. Iskry bez np. testera nie wywołasz
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Można brać WN z induktora (taki przyrząd do pokazów na fizyce). Induktor łatwo się robi z cewki zapłonowej i dzwonka - łączysz w szereg.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Jak już masz tester "rezyster i diodę LED", to na środkowych pinach wtyczki cewki zapłonowej , sprawdź kluczowanie! Oczywiście w czasie pracy silnika!!!
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na...
Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej. Kiedyś się tym bawiłem jak jeszcze miałem fiat lancia tester. Ten taki ręczniak.Można było uruchomić cewkę, strzelała iskrą. Nic tam wiele nie ma. Bodaj Digiplex 2 oferował więcej możliwości; ale to już nie pamiętam.
Witam. Problem jest taki, że auto (silnik o oznaczeniu z18xe) nie pali na 4 cylinder, po podłączeniu testera wywaliło błąd: P0354-1 Cewka zapłonowa 4,wysokie wejście Po sprawdzeniu cewki okazało się, że na wszystkie cylindry cewka daje iskrę, a po dokładniejszym sprawdzeniu auta stwierdziłem, że na 4 wtryskiwaczu nie ma kluczowania wtryskiwacza (napięcie...
Podłącz tester i zobacz czy immo blokuje.
I już?!?! Jeśli tak to bomba. Taki tester należy wpinać w każdy przewód świecy czy tylko między cewką i rozdzielaczem?
Albo oscykoskopem (obserwować przebieg na uzwojeniu wtórnym),albo podpiąć pod tester-ECU w tym modelu wykrywa wypadanie zapłonów
Myślałem też nad pomysłem cewki butelkowej + transformator tylko jedyny problem to coś w postaci pseudo pszerywacza aby dostarczało prąd do cewki pulsowo tak jak zwykłe platynki.
Witam, powodem awarij była cewka zapłonowa. I to przez nią wszystkie błędy silnika. Dziękuję wszystkim za udzielone rady. Dzięki nim sam resztę naprawiłem. Kupiłem nową cewkę zapłonową Dancermana, i po założeniu wszystko działa. Błędy wykasowałem testerem diagnostyczny ELM327 Silnik ma większą, moc jest żwawszy.. Zrobiłem już przeszło 200km,i żaden...
Moze czujnik wału korbowego ... Był na testerze - gdyby czujnik niedomagał, byłby zarejestrowany błąd...tak myśle, że może być jeszcze cewka zapłonowa...
Najlepiej było by podłączyć tester diagnostyczny i po kodzie błędu znaleść usterkę.
Tester w rękę i blok pomiarowy 15 i będziesz wiedział co dzieje się z cewkami zapłonowymi. Jeśli będą zera to jest okey.
Samochód starszy, bo rocznik 93 silnik V6 3,5 litra, ale dla klienta stanowi wartość sentymentalną i trzeba go zrobić. Przyciągnęli to z innego warsztatu, że nie ma iskry na dwu cylindrach, i rzeczywiście na wyprowadzeniach cylindrów 3 i 6 zespolonej cewki zapłonowej iskry nie było. Tam jest już zapłon bezrozdzielaczowy, potrójna cewka i 6 wyprowadzeń...
Mogą byc cewki zapłonowe. Również jak się nagrzeją mogą tracić iskrę. Warto wtedy obserować obrtomierz albo sprawdzic testerem czy czujnik liczy.
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
Paszę o radę : Co może być przyczyną, po osiągnięciu przez silnik od 3-4 tysięcy obrotów zostaje wyłączony drugi cylinder. KTS pokazuje tylko informację przerwa na drugim cylindrze Praktycznie wszystko (prawie ) zostało sprawdzone lub wymienione a problem dalej ten sam. Wymienione przewody zapłonowe,cewki świece reszta sprawdzona żadnych innych komunikatów...
Sprawdzić testerem (Test Elementów Wyjściowych) przekaźnik pompy i zrobić test cewki WN, a nie tylko błędy
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
tak, masz rację, kiedyś nawet szukałem jakiegoś testera... bezskutecznie. Wyjmowałem cewkę, siedziały świece, iskra jest wszędzie taka sama... co myślisz?
Przede wszystkim silnik nie będzie równo pracował. Po drugie bardzo łatwo to sprawdzić testerem diagnostycznym, ale można to bez najmniejszych kłopotów sprawdzić domowymi sposobami... Nie trzeba do tego fachowca - sam dasz radę, jeśli się postarasz ;) .
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
witam mam problem peugot 206 1.4 kfw 2002r brak iskry . pdłączałem tester solus pro wykazuje (bak kodów) a na parametrach bieżących nie pokazuje prędkości obrotowej . silnika brak też zasilania na cewce zapłonowej a czujnik wychylenia wału korbowego ma ok 500Ω i zanika.
A więc tak moduł też był zmieniany na używany i nic nie dalo problem nie zniknoł. Co do alarmu to w tym czasie gdy nie odpalał rozłączalem klemy załaczalem właczalem alarm i wyłaczalem i nic to nie pomagało. ogólnie to alarmu nie zalaczam jak zamykam samochód, pilot mam tylko po to gdy rozłacze klemy żeby go wyłączyć. Mam tylko pytanie bo nie posiadam...
Miałem ostatnio więcej jazdy i już mogę powiedzieć, że spalanie wzrosło z ok. 7 do 10l/100. Nigdy wcześniej mnie to nie spotkało. Moc silnika tez spadła bo na autostradzie z trudem wyciągnął 140, wcześniej bez problemu 160. Dzisiaj byłem u elektro - mechanika, oczywiście tester nic nie wykazał. Podmieniał po kolei: silnik krokowy, czujnik ciśnienia...
Przede wszystkim wykonaj test sprężania na wszystkich cylindrach, sprawdź za którym uderzeniem tłoka osiąga maksymalne ciśnienie w danym cylindrze, czy jest różnica między cylindrami w szybkości narastania ciśnienia, potem sprawdź szczelność cylindrów najlepiej przez odpowiedni sprzęt. Są takie urządzenia na portalu aukcyjnym Pod nazwą tester szczelności...
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Kup byle jaki tester diagnostyczny. Sprawdź na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu po czym podmień wtryskiwacze miejscami i zobacz, czy będzie zmiana po takiej podmianie. Jeśli nie to cewka zapłonowa do wymiany a nie wtryskiwacze. Ps. Wychodzę z założenia, że świece wymieniane co 15 tyś jak fabryka przykazała?
No nie wiem. Po mojemu, nie chodzi on tak, jak powinno chodzic 6 cylindrow. Wiem, ze ciezko ci to ocenic po opisie ale mysle, ze jak bys posluchal, to tez bys tak stwierdzil. Sonde juz tez wymienialem na oryginal bo zamiennik bosha wywalal bledy. Moze faktycznie za duzo wymagam od 15 letniego auta ale bede jeszcze nadal szukal. Wykluczylem juz nieszczelnosci...
W tych modelach są wadliwe cewki zapłonowe , objawia się to tym ze silnik nierówno pracuje i czasem zaświeca sie kontrolka silnika po podłaczeniu uniwersalnym testerem pokazuje bład wtrysku ale ogólnie chodzi mu przeważnie o zapłon. trzeba tez sprawdzic wtyczki na 1 i 2 wtrysku bo woda ze spryskiwacza lubi na nie kapać i styki mogą być skorodowane....
Witam. Auto to peugeot 806 2.0 turbo benzyna 1995r. Opis problemu: Przed wymianą chłodnicy wszystko w porządku. Po wymianie chłodnicy silnika i wlaniu płynu silnik kręci ale nie odpala. Tester diagnostyczny nie łączy się z sterownikiem silnika. Sprawdzone zasilania i masy sterownika próbnikiem. Sterownik silnika nie steruje niczym ani przekaźnikiem...
Takim testerem tylko spalisz cewkę WN, która jest przeznaczona do zapłonu CDI i ma małą rezystancję i indukcyjność. Masz silnik który musi przejść kontrolę przed zawodami, a układ zapłonowy musi być "z homologacją". Masz jeden typ cewki WN i podczas produkcji jest zadbane o to, aby parametry się mocno nie różniły. Chyba że masz cewkę uszkodzoną ale...
Witam, problem jak w temacie, dziwna praca silnika. Zacznę od początku. Problem z jakim auto przyjechało to przy odpaleniu na zimnym np po nocy, bardzo nierówna praca, jak się trochę nagrzał i zaczęła działać sonda to chodził lepiej. Na benzynie mocniej dławi na gazie jedzie troszkę lepiej,podczas jazdy do 2 tys dławienie, powyżej 2 tys samochód jako...
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
cześć . wydaje mi się że wypada mi iskra w zapłonie objawy są takie że samochód lekko podszarpuje szczegolnie czuć to przy stałej prędkości i na rownej drodze (polskie drogi ) nie jest to szrpanie tylko leciutkie nierytmiczne szerpnięcia , mało odczuwane przez zwyklego pasażera. Uklad paliwowy odpada to samo na gazie i benzynie zaczołem od wymiany świec...
tester zapłonowych łączenie cewek zapłonowych zasilanie cewek zapłonowych
zalany klucz oświetlenie przez bluetooth zimnego nawiewu
subaru outback laptop gamingowy gigabyte
Przerwa na zaworach w silniku Lombardini IM 350 Schemat podłączenia stacyjki Volvo S40 Diesel 2002