witam Czy możecie wrzucić schemat urządzenia do testowania sprawności cewek zapłonowych pojedyńczych, podwójnych, poczwórnych oraz bloków cewek zespolonych?a jeśli nie to, czy może ktoś zrobić taki tester odpłatnie
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
Robiąc sobie sam oszczędzasz znaczna kwotę pieniędzy, a poza tym rozwijasz swoje zdolności manualne, co też nie jest bez znaczenia :) Tester modułów mojej konstrukcji też moge tu zamieścić.
tak,owszem,tester cewek zapłonowych.Opracowałem,skonstuowałem,st...
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, w szczególności za te od kolegów sentcar oraz gameness Rozumiem, że wspomniany MONITOR WYSOKIEGO NAPIĘCIA MV-4 http://www.dte.com.pl/index.php?id=mv4 można zastosować jeśli są przewody WN bo to na te przewody są zakładane krokodylki (tak wynika z opisu na stronie dte). A co w przypadku zintegrowanych elektronicznych...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Podmień cewkę do sprawdzenia klin na kole magnesowym. Rozregulowywałeś pewnie regulator obrotów. Wszystko na to wskazuje, że rozregulowałem :( Niestety mimo obejrzenia kilku filmików instruktażowych i próbie wyregulowania nie działa to tak jak wcześniej. Pozostaje jeszcze problem z odpalaniem. Widzę że są jakieś testery cewki zapłonowej w sklepach....
Kolego , zrobiłem milion testerów cewek zapłonowych, tak samo testerów trafopowielaczy. Nie uciekłem się do jakichś finezji, waliło iskrą że hej. Wyjaśnij mi, chłopu ze wsi na czym polega mój błąd, że te układy działają. Natomiast zawsze uważałem- najważniejszą sprawą jest stromość przełączania. Prąd w obwodzie pierwotnym ma zaniknąć momentalnie.
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Testerem cewek.
20 minut to może być sporo. Wystarczy cewka do zapłonu przerywaczowego , przekaźnik rozwierny i masz "gwiezdne wojny". Kiedyś tak się na warsztatach robiło testery do świec,cewek i przewodów żeby nie kręcić silnikiem. To naprawdę daje radę .
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
Chodzi mu o te ołówkowe. Jedynie tester cewek.
Zdecydowanie do wymiany moduł zapłonowy pod cewką ,nie czepiać sie sterownka.Objaw występuje po rzgrzaniu silnka przy wysokiej temp. otoczenia dlatego jest to latem a nie zimą.
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Testerem do cewek, inaczej czarno to widzę
"Amatorsko" się nie da. Miernikiem nic nie zrobisz. Iskry bez np. testera nie wywołasz
Wpisz w google np generator wysokiego napięcia jest sporo rozwiązań . Mam zrobiony do podobnych celów , generator oparty na 555 steruje cewką zapłonową z jakiegoś auta
I już?!?! Jeśli tak to bomba. Taki tester należy wpinać w każdy przewód świecy czy tylko między cewką i rozdzielaczem?
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Witam, powodem awarij była cewka zapłonowa. I to przez nią wszystkie błędy silnika. Dziękuję wszystkim za udzielone rady. Dzięki nim sam resztę naprawiłem. Kupiłem nową cewkę zapłonową Dancermana, i po założeniu wszystko działa. Błędy wykasowałem testerem diagnostyczny ELM327 Silnik ma większą, moc jest żwawszy.. Zrobiłem już przeszło 200km,i żaden...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Przebieg nie opada do "zera", tranzystor całkowicie się nie zamyka - stąd i brak efektu. Zapomnij że sprawdzisz tym cewkę do układu zapłonowego wysokiej energii. Inne niuanse tam mają znaczenie.
Zapiąć tester do cewki i jasna sprawa Podłączyć oscyloskop na sterowanie cewki W ostateczności można.... albo nie powiem bo to proste jak konstrukcja cepa
Można brać WN z induktora (taki przyrząd do pokazów na fizyce). Induktor łatwo się robi z cewki zapłonowej i dzwonka - łączysz w szereg.
Jak już masz tester "rezyster i diodę LED", to na środkowych pinach wtyczki cewki zapłonowej , sprawdź kluczowanie! Oczywiście w czasie pracy silnika!!!
Podłącz tester i zobacz czy immo blokuje.
Przede wszystkim silnik nie będzie równo pracował. Po drugie bardzo łatwo to sprawdzić testerem diagnostycznym, ale można to bez najmniejszych kłopotów sprawdzić domowymi sposobami... Nie trzeba do tego fachowca - sam dasz radę, jeśli się postarasz ;) .
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej. Kiedyś się tym bawiłem jak jeszcze miałem fiat lancia tester. Ten taki ręczniak.Można było uruchomić cewkę, strzelała iskrą. Nic tam wiele nie ma. Bodaj Digiplex 2 oferował więcej możliwości; ale to już nie pamiętam.
Myślałem też nad pomysłem cewki butelkowej + transformator tylko jedyny problem to coś w postaci pseudo pszerywacza aby dostarczało prąd do cewki pulsowo tak jak zwykłe platynki.
Najlepiej było by podłączyć tester diagnostyczny i po kodzie błędu znaleść usterkę.
Albo oscykoskopem (obserwować przebieg na uzwojeniu wtórnym),albo podpiąć pod tester-ECU w tym modelu wykrywa wypadanie zapłonów
Przede wszystkim wykonaj test sprężania na wszystkich cylindrach, sprawdź za którym uderzeniem tłoka osiąga maksymalne ciśnienie w danym cylindrze, czy jest różnica między cylindrami w szybkości narastania ciśnienia, potem sprawdź szczelność cylindrów najlepiej przez odpowiedni sprzęt. Są takie urządzenia na portalu aukcyjnym Pod nazwą tester szczelności...
Mogą byc cewki zapłonowe. Również jak się nagrzeją mogą tracić iskrę. Warto wtedy obserować obrtomierz albo sprawdzic testerem czy czujnik liczy.
Sprawdzić testerem (Test Elementów Wyjściowych) przekaźnik pompy i zrobić test cewki WN, a nie tylko błędy
Tu masz tester cewek jaki zrobiłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Moze czujnik wału korbowego ... Był na testerze - gdyby czujnik niedomagał, byłby zarejestrowany błąd...tak myśle, że może być jeszcze cewka zapłonowa...
Tester w rękę i blok pomiarowy 15 i będziesz wiedział co dzieje się z cewkami zapłonowymi. Jeśli będą zera to jest okey.
Witam. Problem jest taki, że auto (silnik o oznaczeniu z18xe) nie pali na 4 cylinder, po podłączeniu testera wywaliło błąd: P0354-1 Cewka zapłonowa 4,wysokie wejście Po sprawdzeniu cewki okazało się, że na wszystkie cylindry cewka daje iskrę, a po dokładniejszym sprawdzeniu auta stwierdziłem, że na 4 wtryskiwaczu nie ma kluczowania wtryskiwacza (napięcie...
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
tak, masz rację, kiedyś nawet szukałem jakiegoś testera... bezskutecznie. Wyjmowałem cewkę, siedziały świece, iskra jest wszędzie taka sama... co myślisz?
W grupie VAG masz dostępny licznik wypadnięć zapłonów. Błędu jeszcze nie będzie, ale licznik wskaże gdzie jest problem. Jak świeci check, to tester powinien pokazać na którym cylindrze jest wypadanie zapłonów. Za sprawdzenie sprawnej cewki firma może naliczyć sobie opłatę. \ Nie wszystkie sklepy przyjmą reklamację części, jeśli nie była zamontowana...
Omomierz jest w tym przypadku absolutnie nieprzydatny. Najlepsza metoda sprawdzania cewek w renault-cewki ołówkowe-to albo tester cewek, albo powykręcać świece. Jeżeli jakaś jest inaczej zabarwiona w częsci roboczej od pozostałych, lub na tej częsci pod klucz ma szereg cętek-cewka tego cylindra jest uszkodzona.
Pewnie nie masz w liczniku trybu diagnostycznego? Model 2009 nie miał, wymagał dedykowanego testera. Zastanawia mnie czy ECU nie widzi znacznie obniżonej temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza zasysanego, co by doprowadzało do wzbogacenia „ssania”. Ewentualnie czy wtryskiwacz nie „leje” za mocno przy rozruchu, lub nie przecieka przez co przez pewien...
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
witam mam problem peugot 206 1.4 kfw 2002r brak iskry . pdłączałem tester solus pro wykazuje (bak kodów) a na parametrach bieżących nie pokazuje prędkości obrotowej . silnika brak też zasilania na cewce zapłonowej a czujnik wychylenia wału korbowego ma ok 500Ω i zanika.
Paszę o radę : Co może być przyczyną, po osiągnięciu przez silnik od 3-4 tysięcy obrotów zostaje wyłączony drugi cylinder. KTS pokazuje tylko informację przerwa na drugim cylindrze Praktycznie wszystko (prawie ) zostało sprawdzone lub wymienione a problem dalej ten sam. Wymienione przewody zapłonowe,cewki świece reszta sprawdzona żadnych innych komunikatów...
Kup byle jaki tester diagnostyczny. Sprawdź na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu po czym podmień wtryskiwacze miejscami i zobacz, czy będzie zmiana po takiej podmianie. Jeśli nie to cewka zapłonowa do wymiany a nie wtryskiwacze. Ps. Wychodzę z założenia, że świece wymieniane co 15 tyś jak fabryka przykazała?
Cewka po jakimkolwiek przebiciu na WN nadaje się do muzeum. Są testery cewek WN , po co podpinać oscyloskop , kombinować z sondą Wn i tp.? Kolega o nicku Motronic , opracował tester cewek WN w samochodach i na pewno jest ten schemat na naszym forum! Natomiast "przebita" cewka na WN nadaje się do muzeum , a pierwotne sprawdzisz na omach!
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
Te same objawy wystąpiły kilka miesięcy temu,pojechałem wtedy do serwisu, podłączyli tester,stwierdzili uszkodzenie cewki. Wymienili tą cewkę i wszystko było ok. Teraz kupiłem jedną cewkę ,zamieniłem najpierw na czwartym cylindrze potem trzecim ,niestety bez poprawy .Nie mogę zdemontować pierwszej i drugiej ponieważ przeszkadza w tym wlew oleju, a nie...
Takim testerem tylko spalisz cewkę WN, która jest przeznaczona do zapłonu CDI i ma małą rezystancję i indukcyjność. Masz silnik który musi przejść kontrolę przed zawodami, a układ zapłonowy musi być "z homologacją". Masz jeden typ cewki WN i podczas produkcji jest zadbane o to, aby parametry się mocno nie różniły. Chyba że masz cewkę uszkodzoną ale...
Kosa zrobiona.Uszkodzona była cewka zapłonowa. No bo co tam się mogło więcej popsuć!! koło z magnesami. 1.Sprawdzić szczelinę 2.Odłączyć przewody od cewki te konektorki. 3.Jak barak iskry dalej to szkoda czasu tylko zamówić tą drogą cewkę.290 z przesyłką. Ps.Ja mam tester cewek i on mi robił iskrę na tej starej cewce i to mnie zmyliło. Jednak musi się...
Nie specjalnie znam Pandę...coś tam kiedyś w jednej jakieś światła naprawiałem ale specjalnie więcej nie przeglądałem komory silnika i elektryki w tym samochodzie. Strzelam w masę bo miałem kiedyś identyczne objawy w Renault i nowa masa(kabel między akumulatorem a silnikiem) rozwiązała wszystko. Ostatecznie możesz też spiąć bokiem jakimś grubszym przewodem...
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej. Tu nie ma przewodów zapłonowych. Jest moduł do przekazywania napięcia założony bezpośrednio na świece. Dodano po 3 Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :) cewka jeśli jest uszkodzona to po prostu nie działa. A tu czasem przerywa , wygląda na...
Cewkę powinno sprawdzać się na specjalnych testerach z iskiernikiem na długość iskry, w warunkach domowych możesz sprawdzić tylko w innym samochodzie tego samego typu. Pomimo prawidłowych rezystancji cewka może mieć zwarcia wewnętrzne, przebicia do masy lub upłynność na głowicy - tego nie sprawdzisz w warunkach domowych.
A więc tak moduł też był zmieniany na używany i nic nie dalo problem nie zniknoł. Co do alarmu to w tym czasie gdy nie odpalał rozłączalem klemy załaczalem właczalem alarm i wyłaczalem i nic to nie pomagało. ogólnie to alarmu nie zalaczam jak zamykam samochód, pilot mam tylko po to gdy rozłacze klemy żeby go wyłączyć. Mam tylko pytanie bo nie posiadam...
Witam. Auto to peugeot 806 2.0 turbo benzyna 1995r. Opis problemu: Przed wymianą chłodnicy wszystko w porządku. Po wymianie chłodnicy silnika i wlaniu płynu silnik kręci ale nie odpala. Tester diagnostyczny nie łączy się z sterownikiem silnika. Sprawdzone zasilania i masy sterownika próbnikiem. Sterownik silnika nie steruje niczym ani przekaźnikiem...
Nie wiem jak tam jest z tą wodą, bo taki co wariował miał czysto w środku, Ale taki co mam był kupiony na wymianę i miał białą płytę aluminiową podłoża. Nie było z nim kontaktu nawet testerem. Patrząc nawet na allegro widać w jakim stanie ludzie sprzedają te sterowniki-wyglądają jak wyciągnięte z kałuży i to jeszcze w jakich cenach :D Zawsze rozkręcając...
Cewkę należy sprawdzić na testerze, przy ręcznym zakręceniu, cewka pewnie wygeneruje iskrę. Natomiast auto może przerywać i gasnąć po zagrzaniu. Taki standardowy objaw. Same moduły cewki padają bardzo rzadko i z reguły z winy użytkownika. Przy próbach diagnozy. Natomiast w aparacie są czujniki, które właśnie powodują najwięcej problemów. Ja regenerując...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
No nie wiem. Po mojemu, nie chodzi on tak, jak powinno chodzic 6 cylindrow. Wiem, ze ciezko ci to ocenic po opisie ale mysle, ze jak bys posluchal, to tez bys tak stwierdzil. Sonde juz tez wymienialem na oryginal bo zamiennik bosha wywalal bledy. Moze faktycznie za duzo wymagam od 15 letniego auta ale bede jeszcze nadal szukal. Wykluczylem juz nieszczelnosci...
Witajcie. Ja również mam ten problem. Dojechałem do domu a po paru godzinach nie odpalił i juz nie odpala. Nie ma iskry Co już wiem: -Cewka zapłonowa sprawna, przewody do świec przedzwonione (są ok) -pompa paliwa uruchamia się -rozrusznik się kreci -Lampka immo zachowuje się naturalnie: bez kluczyka mruga. Z kluczykiem nie świeci cię. Mam dwa kluczyki...
Miałem ostatnio więcej jazdy i już mogę powiedzieć, że spalanie wzrosło z ok. 7 do 10l/100. Nigdy wcześniej mnie to nie spotkało. Moc silnika tez spadła bo na autostradzie z trudem wyciągnął 140, wcześniej bez problemu 160. Dzisiaj byłem u elektro - mechanika, oczywiście tester nic nie wykazał. Podmieniał po kolei: silnik krokowy, czujnik ciśnienia...
W tych modelach są wadliwe cewki zapłonowe , objawia się to tym ze silnik nierówno pracuje i czasem zaświeca sie kontrolka silnika po podłaczeniu uniwersalnym testerem pokazuje bład wtrysku ale ogólnie chodzi mu przeważnie o zapłon. trzeba tez sprawdzic wtyczki na 1 i 2 wtrysku bo woda ze spryskiwacza lubi na nie kapać i styki mogą być skorodowane....
Miernikiem cyfrowym nie zmierzysz sądy lambda. Potrzebujesz do niej tester lub oscyloskop ewentualnie miernik analogowy ale nie każdy. Mechanicy zamiast szukać uszkodzenia, wymieniają sprawną sondę która jest zamulona bo miała za niską temp. pracy i za dwa dni klient wraca z pretensjami. Ale dlaczego chcesz ją wymieniać?
Tam nie ma czujnika położenia wału, jest Halla w aparacie zapłonowym. Ma 3 piny +, o, -. Plus i minus zasilanie, o - wyjście. Daj zasilanie na niego, pod "o" podłącz tester led lub nawet uniwersalny miernik, Pokręć rozrusznikiem. Napięcie powinno sie pojawiać i znikać na przemian. Jeśli tak nie ma to uszkodzony czujnik.
Prawidłowa rezystancja uzwojeń nie swiadczy że cewka jest sprawna - mogą być zwarcia międzyzwojowe oraz przebicia do masy. Dokladne sprawdzenie jest możliwe na specjalnych testerach lub mniej dokładne w innym sprawnym samochodzie tej samej marki. W 126 p są stosowane dwa rodaje cewek olejowych (aluminiowych) różniących się uzwojeniami: - 4240.0.000.1...
Witam robie tester do cewek wysokiego napiecia i mam do wykorzystania takowy moduł - dokładnie "90 243 618" opel wektra 1.8 92r. ma 4 piny i dokładnie nie wiem na których pinach jest zasilanie, sygnał z halla i wyjscie na cewke. za bardzo nie mam gdzie tego podejrzec, jak ktos wie to prosze o opis. Pozdrawiam
Witam. Poszukuje schematu elektronicznego czujnika rozwarcia styków przerywacza. Urządzenie ma być dość uniwersalne i pasować do wielu motorów z platynkami ( wiem, że można sprawdzić to za pomocą bateryjki i żarówki, ale trzeba odpinać cewkę i kondensator od przerywacza). Cewka zapłonowa np. w Romecie ma rezystancję 1,5 R a kondensator pojemność 150nF....
Proszę podać screena z odczytu błędu tak by było widać jego dokładny opis. Piszesz że wymieniłeś przewody - czyli masz wersję z jedną cewką i przewodami zapłonowymi. Skoro masz drugi zestaw przewodów i świec to zobacz czy na tym 4 jest iskra. Pewnie nie będzie iskry na 4 i na 1 bo w wersji z jedną cewką iskra pojawia się jednocześnie na 2 cylindrach...
I wszystko w temacie. Problemem jest zły odbiór WN z układu zapłonowego, znaczna amplituda impulsu "cofa" się w kierunku sterownika i resetuje procesor, stąd zapalenie się kontrolki silnika. (jeżeli jest podłączony tester w tym czasie nastąpi rozłączenie komunikacji z nim) Wystarczy wyjąć cewkę, zdjąć delongatory i omomierzem przemierzyć pary 1-4 i...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
Samochód był jeszcze u 3 mechaników i jednego elektryka który stwierdził do wymiany moduł cewki zapłonowej,kupiłem cewkę nową za kwotę 260zł. wymienił ją i skasował 100zł.za wymianę, ale to nic nie pomogło wysłał do 4 mechanika, sprawdził katalizator i rozłożył ręce , wysłał mnie do gazownika mówiąc ze jest dobry w elektronice, gazownik w ciągu 15 minut...
... Pytanie jeszcze jak użytkowałeś samochód jesteś raczej spokojnym kierowcą i nie piłujesz auta czy dawałeś po garach, hamowałeś silnikiem z dużych prędkości na niski bieg, to wszystko ma znacznie jeśli chodzi o rozrząd i jego ewentualny przeskok. Czy jak podłącze samochód do komputera to zdiagnozuje brak kompresji ? Podłączenie pod komputer nic...
Robokop robisz ze mnie glupca. Jeden jest uszkodzony ponieważ ma zwarcie, a reszta tak jak w opisie. Nie rozumiem jak takimi odpowiedziami zasłużyłeś na miano Vipa zasłużonego dla elektrody. W taki sposób proszę, nie pisz do mnie. Dodano po 1 Z układu ścieżek na płytce widać który pin to sterowanie, który jest wejściem i który wyjściem, można by się...
Witam Pilnie poszukuje schematu elektrycznego do Opla Corsy B 1.4 benzyna 97r. silnik X14SZ Auto nie pali uszkodzony był sterownik podłożyłem drugi po przekodowaniu immo dalej cisza, możliwa diagnostyka komputerowa, cewka zapłonowa podmieniana, diagnostyka nie pokazuje błędów, czujnik halla sprawny ale brak na nim napięcia zasilania. Kontrolka silnika...
Pomoże ktoś ? Dziś zdarzyło mi się, że auto zgasło, zdjąłem kabel środkowy z kopułki(ten który idzie do cewki, założyłem spowrotem, auto odpaliło i przez 40min na gorącym silniku( ok. 4-5 razy się chłodnica odpalała) chodził bez zarzutów. Nie mam opcji sprawdzenia czujnika Halla tak jak to wyczytałem w internecie czyli Led Testerem. Znajomy powiedział...
Mnie ten temat "gnębi" od dłuższego czasu. Silnik C12NZ Corsy gubi zapłony na wolnych obrotach.Serwis Opla podłączyl tester (potocznie kompa) żadnych usterek nie wykazał. To samo robiłem po roku w prywatnym warsztacie diagnostycznym- brak kodów błędów, wszystko ok. tulko,że silnik dalej "szatkuje". Podmieniałem od kolegi u którego w aucie jest wszystko...
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Przy rozrządzie było coś robione ? Rozrząd był wymieniany przy zakupie ok pół roku temu. Dodano po 12 Witam zrób jakąś diagnostykę na początek tester -Sprawdzić czujnik temperatury -Sprawdzić błędy -Sprawdzić ciśnienie paliwa Jeśli auto jest wyposażone w Lpg warto spróbować zrobic reset Ecu silnika. czy po za odpalaniem są inne problemy ? Diagnostykę...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na...
Immo jest odblokowane bo nie miga kontrolka a po drugie mam sprzet do sprawdzania takich rzeczy wraz z testerami typu launch i kts. Sterownik ktory podkładam jest od astry 92r bez immo. Sprawdzam kabel po kablu. Napisze o wszystkim Dodano po 1 Astra zapaliła. Powodem braku iskry był innowacyjny system zabezpieczenia zapłonu. Masę ktora idzie na moduł...
Witam ponownie po długiej przerwie. Trzeba było dwóch lat, żeby zdiagnozować i usunąć usterkę. Musiałem po prostu trafić na właściwego człowieka na właściwym miejscu, który po opisie objawów i odpaleniu silnika orzekł: cewka zapłonowa przebija . No i faktycznie, padła jedna z dwu. W 100% zgadza się co napisał Jacek79 : ale zamiast jechac do ASO podjedz...
Witam, auto przeszło już wszelkie testy. Zostało sprawdzone sprzętem do pomiarów równoległych, który to sprawdza każdy PIN. Więc po tych badaniach okazało sie, że przy wyłączonym zapłonie i przy obciązeniu czujnik Halla pod aparatem zapłonowym przekazuje błędne wartości. Wymieniłem na nowy i z nadzieją odpaliłem silnik. Ale zamiast poprawy szrpanie...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam, problem jak w temacie, dziwna praca silnika. Zacznę od początku. Problem z jakim auto przyjechało to przy odpaleniu na zimnym np po nocy, bardzo nierówna praca, jak się trochę nagrzał i zaczęła działać sonda to chodził lepiej. Na benzynie mocniej dławi na gazie jedzie troszkę lepiej,podczas jazdy do 2 tys dławienie, powyżej 2 tys samochód jako...
(at)elektrit widze że próbujesz pomagac ale tez jesteś uparty, pinów wykorzystanych jest najwyżej 15 więc jest to detal ,chodzi mi o mój samochód a nie jakiś przedstawiony na fotkach ma wiele detali inaczej niż u mnie a to cewka zapłonowa u mnie stoi orryginalnie w pionie z przewodu chłodzenia w zasilaniu chłodnicy w 1/3 wychodzi cienki przewód do zbiorniczka...
Samochód starszy, bo rocznik 93 silnik V6 3,5 litra, ale dla klienta stanowi wartość sentymentalną i trzeba go zrobić. Przyciągnęli to z innego warsztatu, że nie ma iskry na dwu cylindrach, i rzeczywiście na wyprowadzeniach cylindrów 3 i 6 zespolonej cewki zapłonowej iskry nie było. Tam jest już zapłon bezrozdzielaczowy, potrójna cewka i 6 wyprowadzeń...
tester zapłonowych łączenie cewek zapłonowych kable cewek zapłonowych
digitradio technisat wyświetlacz esp32 astra stopu
Minimalna separacja kanałów mikrofonów bezprzewodowych: analogowe i cyfrowe systemy Krajalnica Blaupunkt FMS 501 - Budowa i Działanie