To jeszcze tu: http://www.st.com/stonline/products/lite... Poza tym że płytka jest przerażająca są tam cztery sterowniki. Wszystkie działają źle? Na początek zmienić kondensatory elektrolityczne- na jakieś low esr. Poza tym nie widać przy elektrolitach kondensatorów ceramicznych- a są konieczne.
cdif2 z firmy axes-www.axes.pl jest bardzo dobry jak ktos prowadzi maly warsztat, oczywiscie z multiplexerem can.
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Możesz go pomierzyć multimetrem. Są tam 4 piny. Piny 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny mieć około 50-60 omów. Inaczej nie sprawdzisz. Możesz wykręcić silniczek i podpiąć kostkę . Przekręcić stacyjkę na MAR ale trzpień i sprężynka może wyskoczyć. Potrzeba drugą osobę co schwyci. Ja mam do tego celu tester silników krokowych i widzę czy pracuje.
Podejrzyj testerem temperaturę zimnego silnika.
w internecie na allegro i innych portalach mozna znalezc duzo interfejsów do podlaćzenia komputera silnika samochodu. są one stosunkowo tanie ale nmie wiem czy mozna nimi zdziałac tyle samo co profesjonalnym KTS-em Boscha czy trez innym testerem mam pytanie czy ktoś juz pracował na takich uządzeniach?? ja chce to kupic do uzytku domowego wiec nie wiem...
To nie jest możliwe, EGR już wykluczyleś, trzeba inny tester podłączyć.
:roll: no tak... znowu musze cos zrobic i nie wiem jak. Chodzi o tester silników krokowych. czy ktos cos slyszal o takim czyms?proszę o jakies linki lub cos w tym rodzaju. Jeśli ktoś zechce pomóc to będę wdzięczny... :D
Jaki tester polecasz do tego silnika?
witam wszystkich. potrzebuje schemat lub pomoc przy zmontowaniu prostego urządzenia do testowania silniczków krokowych występujących w samochodach. są to silniczki z czterema wyprowadzeniami gdzie pomiędzy 1 i 2 oraz 3 i 4 jest rezystancja 50 omów. Nie jest mi potrzebne urządzenie do precyzyjnego sterowania takim silniczkiem tylko żebym wiedział czy...
Jeżeli wystarczy ci optyczny tester to dioda LED i do tego szeregowo rezystor 1kOhm. Prościej się nie da. Do tego można dołożyć jakoś przycisk bo z tego co pamiętam to trzeba chyba tam podać masę na chwilę by ruszyła procedura odczytu kodów.
Nie da rady.
tak sterownik silnika, odczytaj temp. silnika jakimś testerem
Jeśli stało się to "samo z siebie" to w pierwszej kolejności wstawić auto do suchego i ogrzewanego garażu i zostawić go tam na jeden dzień, najlepiej z odłączonym akumulatorem. Jeśli pomoże - to trzeba się przyjrzeć wiązce elektrycznej w podszybiu. Druga rzecz to sprawdzenie złącz elektrycznych w "body komputerze", czyli tych pod i za bezpiecznikami...
tester -> regulator zasilany z jakiegoś źródła -> silnik Dodano po 1 tester wysyła tylko sygnał sterujący, elementem który przekazuje całą moc na silnik jest regulator,
Migająca kontrolka DPF w maździe oznacza że auto domaga się wymiany oleju. Po wymianie testerem wystarczy powiedzieć sterownikowi silnika że jest wymieniony olej.
Zasada jest prosta jak masz co2 w płynie chłodniczym to zmienia barwę, rozgrzewasz silnik zakładasz tester dajesz w palnik i tyle pieśni Typowo do tych 90 stopni czy po prostu żeby złapał np. te powiedzmy 50-60 stopni? Koniecznie trzeba gazować czy tylko na wolnych obrotach? Nie wywali mi płynu na rozgrzanym silniku?
Temat jest taki sprawdziłem testerem silnik błąd jest od czujnika na magistrali zakłucenia działania.Auto dopiero sprowadzone jak się dodaje po mału gazu do oporu jest ok ale jak się raptownie doda do dechy to silnik zgaśnie.Błąd idzie skasować ale po raptownym dodaniu gazu zgaśnie błąd powraca.Teraz do panów dizlowców czy ten czujnik nadaje się do...
Zanim pojedziesz do ASO to podjedź do znajomego mechanika i zapytaj o blokady. Błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji oznacza jego uszkodzenie, uszkodzenie wiązki bądź pustą klimę. Nie ma to wpływu na pracę silnika. Tester fiatowski (examiner) w tym przypadku więcej nie pokaże. Ale może Panowie z ASO będą wiedzieli na jakie parametry spojrzeć...
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Czy to załatwia problem czy tylko prowizorka?
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Odpowiedź macie w ramce zamrożonej. Parametr fuel trim. A więc diagnoza testerem parametrów.
Dzień dobry udało się może rozwiązać problem bo mam takie same objawy jak wysteruje testerem silnik o zniósł zaworów to auto chodzi poprawnie i ciśnienie w kolektorze ssącym jest między 500 a 600 mini barów Jeśli tego nie zrobię to ciśnienie ma 50 mini barów
pojade jutro na tester
Nie było mnie jakiś czas, insignia stała w garażu. Wiązki nie wymieniałem jeszcze. Po podłączeniu generatora pwm do regulatora na pompie cr cykał co sekundę co skutkowało zmniejszeniem ciśnienia na listwie o połowę(tak pokazuwał tester) silnik odpalił, więc wtryski, pompa ok? Nadal niewiem co jest przyczyną, wiązka? Komputer niby po wgraniu mapy pod...
Tester kolejności faz i kierunku obrotów silnika
Moja sugestia jest taka żebyś za pomocą "dobrego" testera wykonał procedurę WYMIANY GŁOWICY. Silnik ,a raczej sterownik jest bardzo wrażliwy na różnego rodzaju zmiany (remont silnika) Pozdrawiam
To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
Należy zrobić diagnostykę. Texa ogarnia, jak i zapewne wszystkie uniwersalne testery.
Testerem silników krokowych.
Pod tester silników krokowych.
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
Testerem silników krokowych,np http://www.mototest.alpha.pl/tester_siln... http://www.elektronika.com.pl/wlasne.htm...
W takim radzie trzeba podłączyć pod tester diagnostyczny i na zimnym silniku podejrzeć co się dzieje z parametrami. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na wskazania temperatury silnika i czas wtrysku.Dodatkowo można zmierzyć ciśnienie paliwa.
Przekaźnikiem świec, tym na podszybiu, steruje centrala silnika (EDC15). Zrób testerem test podgrzewania wstępnego, funkcja test aktuatorów.
Samochód jest z 2002r nie ma abs-u. Dodano po 6 Spalony był bezpiecznik który zasila wtyczkę czujnika +12V ale po wymianie nic się nie zmieniło (bezpiecznik się nie spalił), po podłączeniu testera, silnik nie widzi prędkości samochodu, sterownik Magneti Marelli.
Silnik dwufazowy z przekładną zębatą, działa juz przy zasilaniu jednej fazy, choć silnie skokowo. Ja je steruję testerem silników krokowych.
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Podnieś próg obrotów testerem.
Musisz miec tester silników krokowych.
To est problem z napięciem (z "-") Trzeba dodać dodatkowy "-" na silnik, potem na karoseria i trzeba sprawdzić testerem
Wyskakuje błąd P00C600 za niskie ciśnienie. Stało się to po wymianie filtra paliwa. Nowy filtr zalany zamontowany i układ odpowietrzony testerem. Silnik zapalił i chwilę pochodzil i zgasł. Nie chcę ponownie odpalić. Pomocy co radzicie.
To jest czujnik podwójny, jeden dla EFI, drugi do liczników. Stare rozwiązanie, stosowane jeszcze w motocyklach (Honda) na wtrysku. Obecnie informacja o temperaturze silnika jest przekazywana z układu wtryskowego, nie stosuje się osobnych czujników. Teoretycznie czujnik dla wtrysku powinien być separowany od masy, ze względu na powstawanie zakłóceń....
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
Tester silników krokowych, dosunąć trzpień do oporu i cofnąć na 24 krok.
Witam,koledzy mam takie pytanie,jaki tester diagnostyczny(typu vag) będzie najlepiej odsługiwał grupę vw?Chodzi mi o to aby jednym testerem dało się obsługiwać wszystko w aucie a nie kilka testerów (silnik,abs,poduszki,komfort,licznik)pro... o podpowiedz kolegów którzy maja coś takiego i wiedzą o czym mowie,dziękuje z góry
Sprawdź w gnieździe przekaźnika czy jest zasilanie z akumulatora na styku 30 a po zapłonie na styku 86.Jak jest to bierz tester i zobacz jaką temp. silnika widzi sterownik.pozdr.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
chyba Jaltest też ma możliwość diagnostyki maszyn budowlanych. Owszem oraz różnych silników w wykonaniu przemysłowym np. Volvo Penta.
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
Serwomechanizm RC. W tym wypadku (gotowiec) byłoby to najlepsze wyjście; Serwo plus tester. karolark napisał: Jaki silnik i co napędza? Narazie nic nie napędza, robię to eksperymentalnie może być zwykły 5v silnik. Jaki zakres obrotu? Większość serw ma ograniczony obrót do nieco ponad 180* (chociaż są i takie które mają 360). Moc (moment ) na osi/dźwigni...
Podłącz tester i zobacz co zgłasza moduł chłodzenia silnika.
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
Przecież masz tester to łatwo to sprawdzisz.
Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek Dodano po 3 Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek. W nowych autach (nie we wszystkich)w przypadku nieodblokowania sterownika silnika przez immobiliser mruga lampka usterek silnika, lub kontrolka blokaby zapłonu (immo). W tym aucie nie ma takiej lampki dlatego...
Może być wszystko. Może czas zacząć od diagnostyki silnika stosownym testerem?
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Historia usterki?? Diagnostyka "na pałę" czy testerem? Jaki silnik?
For petrol engines. Reads and clears diagnostic trouble codes. To jest tester tylko obd2 u nas kupisz taniej bardziej rozbudowany. Dodano po 3 http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&p... tu masz linka.
Zawór sterowany silnikiem krokowym od samochodowej instalacji LPG (drugiej generacji) obejrzyj. Dzięki :) Do tego kupiłem tester silników krokowych z ale-drogo i mam komplet.
Podglądnij testerem temp silnika. Obstawiam uwalony NTC.
Prawdopodobnie padnięta jest uszczelka lub pęknięta głowica. Płyn wcale nie musi przedostawać się do oleju. Może do cylindra(najczęstsza usterka), może również do kanału dolotoweg lub wylotowego. Jeśli chodzi o sprawdzenie po zdemontowaniu głowicy to jeżeli nieszczelność powstała w uszczelce każdy mechanik to zauważy. Natomiast jeżeli w głowicy to trzeba...
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
Witam. Wiadomo, że jest to tester silnika dolna podziałka to zużycie paliwa. Pokaż lub opisz co jest podłączane z drugiej strony? Prawdopodobnie rurka do podciśnienia w kolektorze ssącym, może jeszcze kabelek do podświetlenia. Pozdrawiam
Przed porannym odpaleniem podłączyć vaga czy jakiś tester i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Dwa jak kolega wyżej napisał- kąt wtrysku.
zdejmij kleme możę pomożę jak nie to dwa kabelki dwa piny na silniczku to otwieranie dwa to zamykanie a najbezpieczniej podjechac do kogoś kto ma tester silników krokowych
Podłączyć tester i odczytać parametry.A silniczków krokowych nie ruszaj bo ich tam niema.
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Nie pokazuje żadnego alarmu. Jak to diagnozować? Iskra ,impuls wtrysku ,a więc podstawy. Tester masz ,jaki silnik dokładnie?
Silniczek ów się sprawdza testerem dwufazowych silników krokowych
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
Czy to może być objaw uszkodzonej pompy wtryskowej? Nie może bo tam nie ma czegoś takiego. Może być ERG a może bulbulator. Podłącz tester na początek.
To źle ci się zdaje. VAG 1798 to dymomierz do pomiaru zadymienia spalin silnika diesla (Dieselabgastester) VAG 1767 to tester silnika i układu zapłonowego (Zündungs / Motortester)
Takim sterownikiem są testery serw. Do nabycia w sklepach modelarskich. Nie są drogie.
Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
Udało mi się zrobić tester silnika z tego schematu co załączyłem na układzie Ne555, zamiast potencjometru wlutowałem się przed układem który dawał napięcie na fabryczny silnik i udało mi się uzyskać regulację obrotów nawet dość płynną z fabrycznej płyty głównej drona, trzeba by może jeszcze dobrać odpowiednio rezystor żeby wysterować czułość i powinno...
To teraz kontrolka w dłoń 12v 21W i sprawdzasz zasilanie ECU, sterownika silnika. Zarówno masy jak i zasilanie. Brawo za zrobienie testera!
mam problem:poniewaz zepsuł mi się miernik do pomiarów silników el. jest to tester silników el.TR100 (w którym został uszkodzony element wskazówkowy bo wskazówka nie wychyla się lub ośka jest urwana i cewka trze o magnes) chciałbym się dowiedziec gdzie mogę to urządzenie naprawić. Jest już po gwarancji.
To teraz wiecie skąd komentarze typu: Uwaga sprzedający to oszust,urządzenie nic nie warte ,łączy sie tylko z silnikiem. 🤣 🤣 Tak to prawda ,trzeba podłączyć prawdziwy tester i połączyć sie z airbag.
dzięki właśnie czegoś takiego szukałem. A jak zrobić żeby jechał do tyłu bo ja się nie oriętuje Dodano po 9 sory bardzo ale też nie zabardzo oriętuje się jak zrobić żeby skręcał To była zwykła dżwigienka popychana twardym drutem, lub w drugą stronę pociągana nim. Drut był w pancerzu. Z drugiej strony do manipulatora (pseudo kierownica) była identyczna...
hasło: tester serw
kopcił na biało nigdy tak nie kopcił Jeżeli nie ubyło płynu przez ten czas to tylko wilgoć w paliwie i układzie wydechowym natomiast jeżeli ubyło to kup ten tester jak najszybciej i nie jeździj bo zabijesz silnik-jeżeli jeszcze żyje
Linia k podłączona bezpośrednio do testera i nadal brak komunikacji!!! Jakieś pomysły?
Czujnik obrotów wału nie powoduje tylu usterek, a tu są błędy całego osprzętu (co prawda sam nie wiesz do końca jakie są).Ja bym podmienił sterownik silnika, jest sporo używanych i w dobrej cenie.Z wymianą w tym modelu nie ma problemu, wystarczy dopasować go do immo, zwykły tester ogarnie,nie potrzebny pin.
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
przekazniki masz wbudowane w bsm i bsi. Zrob test silnika testerem i sie dowiesz czy ecu jest w stanie wysterowac ten silnik
Ja stawiam na MAF i dodatkowo rozjechanie mapy PB. Tech lub inny dobry tester wiele powie.
Wtryski szrot,teoretycznie. Trzeba podłączyć tester,posprawdzać ciśnienia i np zrobić test przelewowy .W innym wypadku wróżby.
Albo coś z układem zasilania paliwem, albo z wtryskami. Dziwne, że diagnoskop tego nie wykrył (powinien). Jesteś pewny, że nic nie można zarzucić tak testerowi diagnostycznemu, jak i samej procedury diagnostycznej..? Silnik 100,120, czy 150 KM? Ja zacząłbym od układu zasilania paliwem ;)
Bo na drugim sterowniku (nawet z innymi numerami) jest komunikacja testerem oraz świeci się check po przekręceniu kluczyka. Więc moje podejrzenia padły na sterownik. Dodam że stało się to po rozładowaniu akumulatora. P.S. zapomniałem dodać w pierwszym poście- brak komunikacji z testerem.
Sporo tekstu diagnozy zero. Musisz podłączyć tester na początek i odczytac parametry i błędy bo błądzisz.
Skad bierzesz tempwrature silnika. Z testera czy wskazan licznika. Bo to co pokazuje zegar ma sie nijak do temperatury silnika. Wydaje mi sie ze troche przesadzasz. Jakby sie grzal za bardzo to by wywalilo plyn korkiem.
Czujnik jest na głowicy pod kolektorem ssacym. Z lewej strony silnika. Aczkolwiek sprawdź testerem diagnostycznym jaka temperaturę widzi licznik, żebyś się nie narobił na darmo. I sprawdź w silniku wszystkie czujniki bo są dwa. Jak nie masz testera, to wejdź w ukryte menu licznika i tam też to sprawdzisz.
Błąd czujnika Halla pojawia się gdy silnik nie pracuje, jest to objaw normalny .Po uruchomieniu silnika powinien zniknąć.Podłącz tester uruchom silnik,jeśli błąd się pojawi wykasuj go,jeśli pojawi sie ponownie świadczy o uszkodzeniu czujnika Halla
Witam podjedz do warsztatu i zrób diagnozę silnika testerem.
tester silnik wentylator tester izolacja silnik tester uzwoić silnik
podswietlenie przyciskow radia satel czujka pożarowa tmobile roaming
unitra strojenie dyskryminatora unitra strojenie dyskryminatora
City Coco – jak sprawdzić manetkę gazu? Pomiar napięcia, typy, typowe usterki Reset kontrolera PDP – instrukcja dla Rematch, Victrix, Faceoff, Replay, Xbox, PlayStation, Switch