Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
tak sterownik silnika, odczytaj temp. silnika jakimś testerem
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Co może być przyczyną, że nie załącza się wentylator od chłodnicy? klima działa wporzadku Wszystko .np spalony bezpiecznik ,przekaźnik albo silnik wentylatora. Podłacz tester i sprawdź co PCM.
Każdy uniwersalny tester/interfejs OBD2 poradzi sobie z odczytem temperatury jaką widzi sterownik silnika. Więc po co sobie komplikować?
Przy pomocy testera diagnostycznego możesz wymusić procedurę statycznego wypalania DPF. W trakcie otwarta maska i wentylator przemysłowy na silnik, po zakończeniu konieczna wymiana oleju.
Pierwszy bieg wentylatora to inaczej wentylator zasilany przez opornik w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Opornik masz albo na dole obudowy wentylatora albo w silniku wentylatora. Możesz biegi wywołać z testera lub fizycznie sprawdzić opornik. Gdybyś miał zacięty termostat to płyn by wrzał (tylko mały obieg).
Odłącz czujnik temp silnika
Kontrolka to zapewne problem z rezystorem wentylatora chłodnica... błąd "się znajdzie" jak tester będzie odpowiedni.
ciekawy pomysł, można by takie cus zamontowac w samolocie rc i sprawdzac czy silnik dobrze ciągnie pozdro
Silnik się przegrzewa, po uruchomieniu silnika załączam klimę i tester widzi że sterownik silnika załącza 1 bieg wentylatora.
Nie ma żadnego wyłącznika wentylatora , wentylatorem steruje przez przekaźniki sterownik silnika . Pewnie jakiś problem z czujnikiem temperatury silnika . Podłącz jakikolwiek tester sprawdź błędy i parametr temperatura silnika na liście danych .
Na obudowie termostatu i nie steruje bezpośrednio wentylatorem. Za włączanie wentylatora odpowiada sterownik silnika. Najprościej podłącz tester i aktywuj wentylator komputerem, będziesz wiedział gdzie dalej szukać.
Golf 4 z silnikiem 1,4 16V. Rocznik około 2000 r. Jest klima, auto posiada dwa wentylatory na chłodnicy, duży i mniejszy. No i pytanie - jak się będzie zachowywał samochód gdy duży wentylator będzie całkowicie uszkodzony, lub będzie wypięta z niego wtyczka. Tylko proszę nie pisać że silnik się przegrzeje itp banialuki. Klima brak czynnika, tester widzi...
Może być wspólny (dostający sygnał z klimy) moduł (sterowania / załącznia w sumie przekaźniki ) wentylatorów, ale oczywiście niezależnie od stanu klimy, silnik musi się chłodzić. Jak masz jakiś tester to zobacz czy sterownik widzi że samochód jest nagrzany. Zobacz też czy jest termostat w chłodnicy i jeśli jest to sprawdź / omiń testowo.
Podłącz pod tester i zobacz na parametry - żądanie włączenia wentylatora i ciśnienie czynnika i wszystko będzie jasne. Hondy włączały przy zgaszonym silniku i włączonym przycisku AC.
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Weź tester, rozgrzej silnik niech się uruchomią wentylatory. Teraz go zgaś i zobacz jak temperatura idzie o około 2, 3 stopnie do góry, a chłodnicę wody możesz spokojnie dotknąć ręką Chłopie czy ja podważam twoje teorie??? Cyrkulacja to zwykły cykl w każdym układzie z płynem o różnej temperaturze a ty mi pier, że idąc moim tokiem myślenia to można...
Wymuś testerem diagnostycznym włączenie wentylatorów. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika
Witam kolego jakoś chaotycznie to napisałeś , Witam. Problem z 1.6 HDI. W lecie silnik się grzał. to znaczy jaką temperaturę osiągał ?, a wentylator chodził chyba z 4 minuty, aż nie popuściłem klemy. Wąż górny od chłodnicy ciepły, nie jakoś bardzo gorący. Termostat wymieniony, jakiś czujnik temp. też ponoć był wymieniany, rezystor wentylatora podobno...
Jesli masz klimatyzacje to normalne. Do diagnostyki tylko tester z podgladem wartośći
Zegary przeczesałeś testerem a moduł chłodzenia, widzi temp. silnika?
Do sprawdzenia bezpieczniki 5 i 6 w skrzynce pod maską i przekaźniki koło nich. I do tego tester. Sprawdzić błędy czy są ,wysterować przekaźniki i sprawdzić czy działają. Sterownik silnika kontroluje układ.
Podpowiadałem Ci wcześniej sprawdź czujnik ciśnienia klimatyzacji . Klejenie się przekaźnika znam to tylko z opowieści nigdy się z tym nie spotkałem .Przekaźnik albo działa cały czas (stopione styki ) albo nie można to sprawdzić sterując wentylator ze sterownika silnika , ale żeby przekaźnik włączał wentylator po 10 km , szanse na to są bliskie 0 ....
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Wymieniony mały wentylator i sterownik przy dużym wentylatorze. Sprawdzone masy i zasilania oraz linia do sterownika silnika pod kątem zwarcia do masy i ciągłości przewodów. Błędów w sterowniku nie zapisuje. Po odpięciu złącza wentylatorów oczywiście pojawia się błąd w sterowniku. Po przecięciu na próbę przewodu sterującego z komputera silnika wentylatory...
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
A więc coś takiego używam i też na postoju nie włącza się dmuchawa. Temperatura awaryjna dla tego układu to 105 st C. Przy 95 st C włącza się dmuchawa podczas pracy silnika. Jeśli dalej chcesz drążyć zagadnienie skieruj się na tester.
Zgasiłem po 10 minutach idę odpalić zobaczyć czy zagada i koniec kręci nie odpala. Zapach paliwa czyli zalał się... Wychodzi że go zalewa. Testerem trzeba sprawdzić jak sterownik widzi temperaturę silnika. Jak odpali to rozgrzej go do właczenia wentylatora chłodnicy i dalej zobaczymy.
Nie trzeba nawet Clipa, praktycznie wszystko co z silnikiem związane to i uniwersalne testery oganiają.
Kupiłem 308SW z takim silnikiem i usterką znaną mnie i sprzedającemu: wypadanie zapłonu błąd ECU: P1339, czas wtrysku cyl. 3-0.00 msec, po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach. Sprzedający wydał na zrobienie głowicy wg dostarczonego mi paragonu: 2680,00 zł i nic to nie pomogło, po nagrzaniu do temperatury 103 st.C w obwodzie silnika (przed termostatem...
Powiem Ci że już niczego nie jestem pewien przy Twoim aucie :D Wedle rocznika wychodzi, iż w 2004 roku w tym aucie z tym silnikiem powinna być sprężarka że sprzęgłem, oraz dwa wentylatory. Piszesz o jednym wentylatorze, i sprężarce z zaworem, więc moją teorie w łeb weźmie :) Jak wrócisz, i będziesz miał podgląd na ciśnienia, oraz parametry bieżące z...
Bez podglądu parametrów testerem nic więcej nie zrobisz.
Jeżeli tester nie jest dedykowany dla FORDA może źle odczytywać parametry silnika.
Witam, poszukuje schematu klimatyzacji manualnej w Kia Sorento 2003r 2.5crdi. Panel 3 wtyczki (jedna stopnie wentylatora, pozostałe dwie "sterownik" klimy). Mechanicznie ok, w ECU silnika mogę testerem włączyć przekaźnik sprężarki i wentylatora, sprężarka "na krótko" tłoczy - ciśnienia ok, R134 uzupelniony. Nie ma zasilania na czujnik ciśnienia i sygnału...
Przekaźnik zapina kalkulator silnika. Zrób test ( testerem) układu antipercolate.
Jak czujnik jest przy termostacie to logiczne że komp go widzi i każe załączyć wentylator jak podaje złe wartości tylko czemu temperatura zachowuje się według mnie poprawnie rośnie od 15 do 90 i się utrzymuje To proste. Wentylator/y na chłodnicy załączane są od temperatury silnika lub od ciśnienia klimatyzacji. W Twoim przypadku masz uszkodzony (źle...
Tester prawdę ci powie. Kontrolka się świeci -będą błędy w Kuhlmotormodule.
Podłącz tester. Kuźwa nie wierzę że to trzeba było napisać. Nie wierzę. Czy naprawdę sam byś na to nie wpadł?
Tak silnik też się przegrzewa bo tak. Wymuszenie uruchomienia z testera nie działa bo tak. Drogi kolego zatem jak byś zdiagnozował usterkę?
Jak rozumiem, wyłączenie testerem skutkuje fizycznym wyłączeniem wentylatora? W takim razie trzeba sprawdzić jaką temperaturę silnika widzi sterownik. To samo z ciśnieniami w klimie.
Elektryk stwierdził że to niemożliwe iż nie działa wentylator przez modyfikacje ecu. Mówi że prawdopodobnie padł moduł wentylatora. Pytanie gdzie jest jakiś termowłącznik? Ja bym dodał bardzo marny elektryk. Pomyśl troszku sam - do wentylatora dochodzą trzy przewody. dwa grube to zasilanie oraz cienki to sterowanie prędkością obrotową. Skoro z klimy...
Jakie ciśnienie panuje w układzie na HP odczytywane z manometrów maszyny a jakie widzi tester diagnostyczny w module chłodzenia silnika z klimatyzacją?
Witam, w oplu meriva nie działał wentylator. Uszkodzony był opornik wstępny, po wymianie działa 1 i 3 bieg, niestety 2 nie działa. Po załączeniu testerem słychać cykanie przekaźnika, jedyny błąd w silniku to P1482 - przekaźnik wentylatora chłodnicy 2, nieprawidłowe działanie. W załączniku jest schemat układu chłodzenia, nie mogę zrozumieć w którym momencie...
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Witam temat stary ale na topie mam to samo citroen berlingo 1,6 hdi 2014 rok wentylator włącza się na 50% po odpaleniu silnika i po wyłączeniu pracuje około 15min rezystor odpada nowy orginał nawet dwa razy podmieniany z pozycji testera działa prawidłowo dpf moduł dodatku w miare nowe wszystko działa bez zarzutu jedyny błąd w sterowniku to U1218 opisany...
Witam Peugeot Expert 2.0 HDi 120 km, 2008/9 rok, silnik RHK, VIN VF3XURHKH64228972 Nie załącza się wentylator chłodnicy wolny bieg (wentylator sprawdzony na krótko i działa), drugi wentylator załącza się przy około 110 stopniach. Klimatyzacja nie działa, podejrzewam, że jest pusta, przekaźnik w kabinie tyka. Przekaźniki w skrzyneczce na przednim pasie...
Witam, Posiadam samochód Renault Clio II Ph2 1.4 16V z roku 2003 (posiada sieć CAN). Ogólnie mówiąc silnik "gotuje" płyn chłodniczy. Wentylator na chłodnicy nie włącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury (domyślam się, że powinno to być około 90st.C). Działa tylko w następujących warunkach: 1. Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Gdzie presostat,gdzie wentylator??? Rzym i Krym ....Czytałem widziałem ,wiem,zrobiem. Czujnik w chłodnicy nowy czy ten w głowicy? Silnik zrobisz po diagnostyce testerem.
Tylko niesprawny wentylator albo inne anomalia powodują gwałtowny wzrost temperatury silnika w tym modelu. Masz możliwość odczytać temperaturę silnika jakimś testerem?
Jakoś się da. Kabelkiem, zworką, testerem, miernikiem, pirometrem itp. Rocznik,model, kod silnika wskazany, bo szklane kule miałem kryształów z kopalń na Uralu, a się mi stukła i teraz jest embargo na dostawy. W starszych modelach obstawiam brak pierwszego biegu wentylatora. Jak wszystko sprawne, (węże, korek, zbiorniczek wyrównawczy i jak masz płyn...
Witam Dzięki za zainteresowanie.Wbrew temu nie jest to dziwny temat ale ra- czej koledzy nie zrozumieli zapytania.Co parę m-cy podłączam 32 silni- ki wentylatorów dachowych/w różnych halach/ w trudno dostępnych kanałach wentylacyjnych,/z powodu przeglądów,silników,wymiany łożysk lub przezwojeniu/.Po ponownym zamontowaniu i podłączeniu 40-50% wentylatorów...
Witam. Koledzy pytanie czy nie wyłączający się wentylator chłodnicy jest jakimś objawem typowej awarii w tym aucie ? Zaczęło się to nagle aż rozładował się akumulator. Pierwsza próba naprawy to wymiana regulatora w alternatorze bo ładowanie było kiepskie. Akumulator po tym naładowany, sprawdzony testerem i jest ok. Auto jeździło dwa dni ok po czym znów...
że podczas diagnostyki dobrze wyposażone auto pobiera ponad 10, nawet do 20A. Jak nagle zapnie wentylatory i sześć świec żarowych to i setka mało będzie. dużo może by wystarczył 12V -13,8V 40A za 300zł Za 300 zł to można wódki kupić a nie w nowych autach grzebać. Podstawą programowania auta jest sprawny i naładowany akumulator. Do tego zasilacz 14,4V...
Co do sterownika silnika jak to moge sprawdzic czy jest uszkodzony? To akurat pokazał by tester diagnostyczny... Bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś rzetelnie?
Czy samochód był połączony pod tester? Jeżeli tak to jaka temperatura silnika była w ECU po nagrzaniu. Bez tego ani rusz kolego. Ja podejrzewam, że kolego masz uszkodzony termostat stad te problemy.
Wentylator włącza sterownik silnika poprzez przekaźnik na podstawie odczytu z czujnika temp. Jeśli wentylator chodzi po zdjęciu kostki ,to znaczy ,ze elektryka ok. Pewnie masz uwalony czujnik. Podłącz tester , wejdź w parametry bieżące i odczytaj temp. szilnika i porównaj z rzeczywistą . Jeśli się różnią to wymień czujnik.
Musisz wykonać diagnostykę jakimś konkretnym testerem bo bez tego można gdybać.Może presostat ,czujnik oblodzenia ewapulatora zwarcie lub przerwa w wiązce czujnika temperatury brak komunikacji ecu z modułem wentylatorów .Jak byś potrzebował sterownik silnika z immo do x16xel to mam pisz na priva .
Podłącz pod tester to się cosik dowiesz. Np czy widzi obroty. A włączający się wentylator to np. brak zasilania na ECM ,uszkodzony czujnik temp, albo moduł wentylatorów.
ten błąd od sondy teraz nie wyskoczył gdy samochód jeździ na benzynie, coś mi się wydaje że coś może być nie tak z gazem ponieważ samochód posiada instalacje gazową i gdy była sprawdzana sonda podczas pracy na gazie na komputerze to wyskakiwało że sonda podaje za wysoką dawkę i była liniowa muszę ja sprawdzić tylko na benzynie, ale ten błąd z termostatem...
Jeżeli schemat się zgadza, to nie ma tam klasycznego termowłącznika. Układ korzysta z czujnika temperatury cieczy chłodzącej sterownika silnika. Najprostszym testerem na ELM albo czymś podobnym możesz sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik. Dedykowanym softem prawdopodobnie będzie też widoczny stan zasterowania przekaźnika, a w teście elementów...
Z rozłączeniem kuchenki nie powinieneś mieć problemu: na pewno jest zawór odcinający . Kuchenki z reguły są podłączane na śrubunek fi 15 lub szybkozłącze gazowe.W pierwszym przypadku musisz mieć dwa klucze hydrauliczne (jeden do skontrowania, drugi do odkręcenia, zakręcasz podobnie), w przypadku szybkozłącza po prostu ściągasz końcówkę. Wszystko rób...
Witam wszystkich. Berlingo bez klimy. Silnik na zwykłej pompie wtryskowej. Wentylator nie włącza się. W tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury, znajdujący się na wylocie z głowicy i tym samym przy korpusie filtra paliwa. Czujnik wskazuje prawidłowo. Podłączyłem drugi. Grzejąc go zapalniczką najwyższe wskazanie uzyskałem 120 stopni A wentylator...
Witam niezależnie jaki to samochód temp. Cieczy to powinna być utrzymywana max90 st. Jezeli temp.wskazuje 100 lub więcej to jest to granica wrzenia wody którą można zalać teoretycznie każdy układ chłodzenia.Jezeli na kompie diagnostycznym od gazu wykazało tak wysoką temp.to moim zdaniem wynikającym z doświadczenia tzn.w moim samochodzie marki ford z...
Witam, auto jak w temacie, nie uruchamiają się wentylatory w momencie pracy klimatyzacji. Sprężarka rusza ale gdy wzrośnie temperatura i ciśnienie wyłącza się. Włącza się ponownie gdy temperatura skraplacza spada a co za tym idzie i ciśnienie. Po podłączeniu Uni-Checka 2000 w diagnozie silnika mogę sterować pracą wentylatorów na 1 i 2 biegu poprzez...
witam autko jak w temacie rok prod 2006 brak pracy wentylatora jest tylko jeden auto po przejsciach na złaczce wentylatora 3 biegunowej stała 30 i 31 sprawdzone pod obciazeniem ok bład czytany lanczem błed aktywacji wentylatora nie dajacy sie kasowac wentylator nie rusza z zadna predkoscia ani z aktywacji testerem ani po właczeniu ac ani po osiagniecu...
Nic sie nie mostkuje,czujnik podaje okreslona wartosc rezystancji w stosunku do temperatury plynu.Nie majac dojscia do testera sterownikow tego auta trzeba posilkowac sie podajac opory testowe zamiast czujnika temp.Nie pamietam parametrow czujnika w okreslonych temp.pracy.Chyba czeka cie jednak elektryk bo nie bardzo rozumiesz zasade dzialania.Zadnego...
Silnik X22XE W w/w samochodzie występuje dziwny przypadek. Otóż zarówno czujnik temperatury silnika jak i czujnik temperatury powietrza wskazują nie rzeczywiste wartości (odczyt ze sterownika) po wymianie na nowe sytuacja nie uległa zmianie. Po całkowitym wypięciu czujników wskazuje 125 stopni po wpięciu pokazuje 80 stopni (mimo, że rzeczywista temperatura...
21W żarówka wpinana w miejsce cewki przekaźnika to ryzykowna zabawa, może się skończyć spaleniem drivera w sterowniku silnika. Podsumujmy: - jak włączysz zapłon i zewrzesz w gnieździe przekaźnika 30 i 87 to wentylator działa? - jak włożysz 1-2W żarówkę w miejsce cewki przekaźnika (85-86) i wymusisz włączenie wentylatora na 2gim biegu to żarówka się...
jak w temacie Zafira 2000 rok, 1.8 16v, sama benzyna, potrafi gasnąc na skrzyżowaniu, po odczekaniu zapali i silnik pracuje bez zarzutów, podłączałem pod 2 różne testery, brak jakichkolwiek usterek, nie pokazuje nic, brak wskazań wskaźnika temperatury, zauważyłem ze silnik gaśnie gdy włącza się wentylator, w których pinach sterownika znajduje się połączenie...
Hmm silnik pracuje równomiernie, zamówiłem tester co2., to jeśli uszczelka to ten termostat się nie otworzy? Tak odpowietrzalem, zbiorniczek otwarty, ciepły nadmuch włączony do włączenia się wentylatora, chyba dobrze zrobione?
Witam Kolega "Dario" kiedys juz wrzucał ten problem ale nie uzyskał odpowiedzi tak wiec ZafiraA 1.8 16v, sama benzyna, gasnie kiedy jest ciepła, po odczekaniu zapali i silnik pracuje ok, podłączałem pod tester, brak jakichkolwiek usterek, a i jeszcze jedno kiedy nie mozna jej odpalic tester nie moze sie połączyc z sterownikiem silnika inne systemy wchodza....
Witam, Mój samochód to Citroen DS4 z 2011 1.6 e-HDI kod silnika to chyba 9HR, automat. Rozszczelniła mi się chodniczka oleju i dostał się olej do chłodnicy. Po kilkukrotnym czyszczeniu chłodnicy i usunięciu oleju z układu chciałem sprawdzić czy wentylator pracuje poprawnie wysterowując jego prace za pomocą testera i o dziwo ani pierwszy bieg ani drugi...
warunkiem dobrego skalibrowania klimy jest najpierw dogrzanie silnika do około 80 stopni i tak zrobiłem w klimatroniku nie ma podglądu temp. silnika wiec wszedłem w testerem w układ sterowania silnika i tam monitorowałem temp. doszedłem do około 80 kilku stopni układ nie ma tendencji do przegrzewania sie zauważyłem na schemacie coś w rodzaju włącznika...
Możesz mi wyjasnić co to jest czynnik roboczy AC.. Aaaa, luiza! Jesteś blondynką tak? Lubię ten kolor włosów więc wytłumaczę Czynnik AC to czynik klimatyzacji czyli R134a. Jak jest za duże ciśnienie to włączy sie fena aby go schłodzić. Moduł chłodznia silnika najefektywnej sprawdż testerem Tech2 z modułem CanDi ( bo jak wnioskuję chodzi o astrę H)
(at)ElektrodaBot Przepraszam, źle się wytłumaczyłem. Chodziło mi o to, że kupiłem kompletne urządzenie, a nie MOSFET Dzięki za info. Dla porównania znalazłem również ten film, który pokazuje dokładnie, gdzie umieścić kontroler prędkości w kanale. Czekam na komentarze końcowe i zamykam wątek. Jeszcze raz dzięki! Krótkie podsumowanie tego, co ustaliliśmy...
Chyba nieco odbiegamy od tematu. Silników 1.8 było kilka wersji - autor mówi o wersji 140. Według obiegowej wiedzy, jaką zasłyszałem, to wszyscy polecali wersję 122 (akurat nie było jej w AH), a potem jest gorzej. Skąd negatywne opinie? 1.8 są dosyć delikatne od strony głowicy i nie lubią przegrzania - często niedomagania osprzętu (np. wentylatory chłodnicy...
Witam, pacjent to Peugeot 307 z 2003r. Silnik 1.4 benzyna bez klimatyzacji. Jeden wiatrak na chłodnicy zasilany dwupinowym złączem. W skrzynce na chłodnicy znajduje się bezpiecznik i przekaźnik. Objaw jest taki, że gdy temperatura dojdzie na wskaźniku ledwo ponad 90st. nagle wskazówka wędruje na czerwone pole, zapala się na zegarach "STOP" i słychać...
Witam, kolegów auto -> Skoda Octavia II 1.9 TDI PD /77kW/2005r/BJB. Dwa wentylatory na chłodnicy obydwa się nie odpalają. Po załączeniu klimatyzacji nie chodzą ani po tym jak temperatura silnika jest w okolicach włączenia wiatraka. Odpalanie testerem nie pomaga, wszystkie bezpieczniki ok (chyba że gdzieś są jeszcze ukryte?) Do kostki dochodzą 2 grube...
Witam. mam wentylator z Timerem firmy Awenta. Podczas montażu przewód fazowy dotknął nóżki kondensatora i nastapiło zwarcie. Spalona została ścieżka od Neutrala czyli Zera a po dokładniejszych oględzinach znalazłem przebity Triak sterujący silnikiem i jedna dioda D2 ma przebicie w obie strony 126 mierzone testerem zwarcia. Czy ktoś posiada schemat tego...
Chciałbym zapytać przy okazji, czy wąż, który idzie z dołu od boku zbiorniczka wyrównawczego, ma być pełny wody? Bo u mnie nie jest. Jeśli chodzi o wymianę uszczelki, wiadomo, że szansa jest, że jest źle założona, ale wtedy byłyby objawy typowe dla uszkodzenia uszczelki, prawda? U mnie nic nie ma, oprócz dymu, który nie jest bardzo gęsty. Spróbuję...
plynu troche ubywalo ale mechanik wykryl wyciek z trojnika od gazu, weze nie puchna, ten tester ponoc wykrywa jesli kompresja ucieka lub gdy plyn dostaje sie do silnika. Zastanawa mnie wplyw wiatraka od chlodnicy na to ze dym przestaje sie wydobywac. Dodam jeszcze ze jedna swieca byla okopcona i okazalo sie ze bagnet byl suchy takze sugestia byla taka...
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
EOBD i system sterownika, w tym przypadku EDC 15C2 to sa dwie rózne zeczy. EOBD słuzy tylko do sprawdzenia czy silnik spełnia normy spalin. EDC nadzoruje prace całego silnik, w tym norme spalin oraz np klime, wentylatory chłodnicy itd. Wiec to EOBD w niektórych przypadkach moze nie w pełni odczytywac błedy. Najlepszy tester jest dedykowany do marki...
Prawdopodobnie od nowa musisz sparować - przeprowadzić bindowanie z aparaturą. Nie sugeruj się opisem 320A ten regulator dopuszczalny prąd ciągły wynosi 35-40A przy dobrym chłodzeniu wentylatorem. Jak podłącze do odbiornika ESC to się nic nie dzieje, podłączyłem tez do testera i też nic. Gdy podam napięcie to robi się cały ciepły radiator. Silnik miałem...
Nie ma tam takiego czujnika, wiatrak włącza PCM za pośrednictwem zielonego przekaźanika (mogą być też dwa, jak masz dwubiegowy wiatrak) umieszczonego w skrzynce bezpieczników na podszybiu. Nie wiem też co chciałeś osiagnąc jakimś fejsikiem, podłączasz dobry tester do fordów i wchodzisz w tryb autodiagnoza na zgaszonym silniku. Wtedy PCM wysteruje wszystkie...
mozna zamontowac dodatkowy czujnik temperatury i przez przekaznik podpiac zasilanie na wentylator. Takie porady to rozdawaj kolegom na osiedlu. 100*C to nie jest jeszcze powód do strachu, uruchom silnik i grzej aż do włączenia wiatraka bo czuję, że masz wszystko ok. z chłodzeniem. Zanim doprowadzisz do przegrzania silnika, wcześniej zacznie bulgotać...
To walnij znak zapytania ( to taki łabądź, o taki-?) na końcu wcześniejszej Twojej wypowiedzi. Podłącz się testerem ze sterownikiem silnika i wybierz test elementów wykonawczych i wysteruj oba biegi wiatraka, może masz uszkodzony styk przekaźnika? A, i nie wszystkie miały wiatrak dwuobrotowy.
Spotkałem się w E46 ze zgnitym przewodem sterującym. Był błąd wentylatora(klient przyjechał ze swoim testerem uniwersalnym, inpy nie podłączałem wtedy). Ok. 20cm od kostki z wentylatora przewód był cały zielony. Po wymianie krótkiego odcinka przewodu(jakieś 5-10cm) wszystko wróciło do normy. Podłącz żarówkę 12V 21W do grubych przewodów we wtyku do wentylatora,...
Koleżanko poproś kogoś obeznanego w autach, aby sprawdził poziom płynu chłodniczego i ewentualnie odpowietrzył układ chłodzenia. Jeśli faktycznie silnik szybko się nagrzewa, to winnym może być termostat. Na próbę możesz włączyć (na maksa) ogrzewanie i czy będzie to miało wpływ na obniżenie wskazań temperatury. Testerem można podglądnąć rzeczywistą temperaturę...
Witam, 1.Mianowicie kiedyś w aucie był automat 2.5tdi wie może ktoś jak przerobić elektrykę żeby paliło się tylne światło wstecznego, oraz działała tylna wycieraczka? 2.Mam jeszcze taki problem że po zgaszeniu auta tak za ok 3min załączają się wentylatory chłodnicy i pracują tak długo aż włożę i przekręcę kluczyk. Klima nabita i sprawdzona, czujnik...
Niestety nie mam schematu całej reszty, ale postaram się pokrótce opisać. Do schematu który przedstawiłem podłączone są 4 przekaźniki sterowane 24V, do ich cewek podłączone są równolegle diody PH4148. 1 - przekaźnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora. 2,3 - przekaźniki odpowiedzialne sterowanie silnikiem DC, poruszający rdzeniem transformatora....
Witam kolegów, problem jak w temacie – pacjent z problemem sterowania wentylatorów (wersja z automatyczną klimatyzacją, wyposażona w dwa wentylatory). Na desce rozdzielczej świeciła się lampka diagnostyczna „samochodzika z kluczem płaskim” a więc tester i wyskoczył błąd P1482 (wg opisu z testera „wentylator 1 zbyt niskie napięcie...
Czy ścigać mechanika za "naprawę" ? Najpierw podłączyć vaga i porównać jakie temperatury widzi sterownik silnika w bloku pomiarowym 7-mym a jakie widzi licznik.Wskazówka idzie na 90 stopni na liczniku już od 79stopni temperatury płynu i zostaje tam do 108stopni.Taka konstrukcja.Tylko tester da podgląd wartości rzeczywistych i podglądu załączenia wentylatora....
Witam problem jak w temacie. Przede wszystkim proszę o schemat układu sterowania - silnik 2.0 136 KM PSA Ciężko ze schematem i w ogóle z informacjami na temat tego silnika. Wątek gdzieś , kiedyś już był po części poruszany, chcę przejrzeć na początek instalację - zaglądałem do komory ze sterownikiem silnika, trochę kurzu ale przewody raczej w dobrym...
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Witam Mam problem z Peugeotem 206 1.1 Wskazówka temperatury po włączeniu zapłonu od razu wskakuje na czerwone pole. Po odpaleniu włącza się wentylator. Tester wyrzuca błędy: P0118- Sygnał czujnika temperatury cieczy P0115- Sygnał czujnika temperatury cieczy nie sprecyzowany. Z pozycji testera temperatura cieczy w normie, nawet po odpięciu obu czujników(...
Toyota Corolla 2007 ZRE 1ZRFE JTNBV56E2020033xx Smart KEY. Temat ciężki szczególnie dla mnie, bo głównie zajmuje się Vw i Audi. Corollka po wyłączeniu zapłonu system Smart KEY - Entry & Start Live załącza wentylator chłodnicy na stałe. Zacząłem od wymiany modułu wentylatora, niestety nic się nie zmieniło. W sterownikach brak błędów, używam Techstream....
Witam grupę, czy ma ktoś może jakiś pomysł na usunięcie usterki w Oplu Corsie 1.2 16v 2002r. mianowicie błąd P0115 obwód cieczy chłodzącej zbyt wysoki sygnał podczas odczytu temperatury z testera wykazuje -40 stopni Celsjusza a napięcie mierzone we wtyczce czujnika temperatury cieczy wykazuje ponad 6,5V z tendencją spadkową. Po wyłączeniu silnika kiedy...
czy może być uszkodzony wentylator chłodnicy Przeciez sam piszesz, ze jest dobry. udaje się jedynie włączyć za pomocą testera diagnostycznego 1 i 2 bieg Problem dotyczy oczywiście wentylatorów które się nie załączają nawet przy temperaturze 94 stopni Skad taka precyzja pomiaru? W tym silniku, wentylator wlacza sie przy 106°.
tester wentylator tester silnik tester obrót wentylator
odpalać samochód pilot czujnik zalania telefonu zamiana pamieci
Mercedes W213: Czujnik ochrony pieszych - czy błąd zniknie po wymianie? Ustawienie rozrządu i napinacza pompy VW LT 2.5 TDI